~elokuun epelit 2012~

Toi FB kiinnostais muakin :) Että jos viitsit Jenny90 mut sinne lisätä :) mutta tuleekos tänne jutteleen sit enää kukaan?

Hirmuinen väsymys, oon aivan poikki ku piti kaheksaks mennä luennolle! Ja sit hirvee riita miehen kans ku se on vihanen ku mun pitää jo perjantaina lähtee töihin kotikaupunkiin ku mulla alkaa loma. Yritin viel vaihtaa vuoroja et oisin voinu lähtee vasta myöhemmin mut ei onnistunu. Ei oo kyllä mun vika! Idiootti kiittämätön ukko, minä lähden koko lomaks tienaan rahaa niin se vaan jaksaa valittaa... :mad:

Sori omanapailu mut vituttaa kyl ihan hulluna! Nyt jos pienet päikkärit ottais ja toivois ettei mies tuu kotiin lounaalle... :D

Minea ja maha-asukki 6+2
 
urheilusta: Mä sain toukokuisen vauvelin syntymän jälkeen pudotetuksi 20kg kävelemällä ja muita liikuntaharrastuksia ei tähän väliin kerennyt edes aloittaa... Yritetään jatkaa siis edelleen sillä ettei kunto ihan heikkene.. Mutta voi kun väsyttäis vaan kun ajatteleekin liikkumista... :/

Mirkku76: Harmi etteivät suostuneet vaihtamaan aikaasi. Toisaalta ymmärrän että joidenkin sovittujen "sääntöjen" mukaanhan sitä on mentävä jollei varmuutta asiaan ole.. Mut kylläpä ärsyttäis sitten mennä väärien viikkojen perusteela ja kuunnella siitä sitten ultraavalta tyypiltä valitukset... Meidän neuvolassa on onneksi oma ultra ja lääkäri tekee ultrauksen n. 10 rv tietämillä, tarkastaen pitääkö viikot suht paikkaansa ym. Mä tosin menen neuvolaan jo ens viikolla, kun loppuvuonna ja alkuvuodesta lääkärin neuvola-ajat tiukassa. Mut tosiaan ihanaa ettei tarvi itse kustantaa tuota ultraa. Mäkin uskon että mun laskettu aika on vasta viikon myöhemmin kuin neuvola laskee..

Sannak82: Vanha taaperoimettäjä täällä muistelee kuinka tissi oli hyvä apu vaivaan kuin vaivaan ;)

Ansukka 6+5
 
joops.. ihan hyvä, että kävin sitten siellä lääkärillä.
Lähetti sieltä mut sairaalalle, siellä ultrattiin ja otettiin hcg arvot. ultrassa ei näkyny oikee mitää, ja hcg arvo oli niin korkeella, että lääkäri sanoi, että noilla arvoilla pitäis jotain siellä näkyä. Mä jäin sit yöksi sairaalaan. mulle puhuttiin, et jos aamulla tilanne näyttää samalta -> leikkaukseen. eli siis kohdunulkoista epäiltiin ihan tosissaan. makailin siä sitten syömättä ja kanyyli valmiina kädessä. aamulla otettiin taas hcg, ja arvot oli noussu. lääkäri ultras, ja oikeen puolen munasarjassa näkyi keltarauhanen, ja todennäkösesti verta. ei osannu sanoo mikä on sinne vuotanu, ja miks. kohdussa näky kaks onteloo. toinen oli pyöreä (niinku pitäiski) ja toinen epämääräsen muotoinen. pyöreessä ontelossa näky ruskuaispussi, ja lääkäri oli siellä näkevinään jotain. (eli raskaus on tod. näkösesti kohdunsisäinen normaali raskaus) ja siitä toisesta epämääräsestä ontelosta se sanoi, että se on joko menehtyny kaksonen, tai sitten sinne on jostain vuotanu verta. 28 tätä kuuta on ultra, missä pitäis selvitä että onko tuolla elämää, ja onko se varmasti kohdussa, sekä se, että mitä toi ylimääränen siellä on. nii ja 27pv otetaan taas hcg ja katotaan onko noussu normaalisti.. eli ny täällä eletään piinaviikkoja :ashamed: varmaks ei sanonu yhtää mitää, ja opasti missä tilanteessa soitan ambulanssin. :snotty: mä pelkäsin siellä sairaalassa aivan hulluna! eikä kyllä ton parempia uutisia olisi voinu tulla. nyt vaan sit kovasti peukut pystys, et kaikki on niinku pitäis, ja pysyis niin.. mä oon hieman paniikissa..
 
se mitä se siellä näki, vastais viikkoja 5+5.. eli vähemmän mitä mä laskin ovulaatiosta.. kun oon 100% varma, (tikutin ja oli oireet) että ovulaatio oli 16.11, ja sen mukaan tänään pitäis olla 6+0.. kuukautisten mukaan pitäis mennä vielä edemmällä, eli 6+4.. miten se on voinu tärpätä 3pv ovulaation jälkeen? (jos mä ny ees oikein laskin) kun ovulaatio oli aivan varmasti tollon 16pv.. :O tai sit se on vaan yksinkertasesti menehtyny :ashamed:
 
Kiinnittyminenhän on voinut tapahtua myöhemmin. Eikös se pienennä kokoa ja ikää?
Me käytiin esikoisesta ultrassa 6+4 eikä näkynyt kuin ruskuaispussi, no ei osattu olla huolissaan síllon ja np-ultrssa vastasi 5 päivää pienempää. Eli ar-ultrassa ei olisi mitään muuta voinutkaan näkyä.
 
Jaksamisia emilien :hug: Mut siis jos sulla pitäis olla ovulaation mukaan 6+0 ja lääkärin mukaan vastasi 5+5 niin eihän tuossa ole kuin parin päivän ero. Ja eikös hedelmöittyminen voi tapahtua n. vuorokausi ovulaation jälkeen ja tosiaan tuo että kiinnittyminen on voinut olla myöhemmin. Enkä usko että nuo mittaukset on niin tarkkoja, että ihan täsmälleen päivälleen voitasiin alkion kokoa edes sanoa. Että en noin pienestä erosta olisi huolissani! Noi kivut on kyllä varmasti tosi ikäviä :/

Liikunta Mulla jännityspäänsärky rajoittaa liikuntaa tosi paljon ja tällä hetkellä liikun tosi rauhallisesti: kävelylenkkejä ja rauhallista joogaa. Rajummasta liikunnasta onnistuu ihan vain satunnaisesti jotkut just tietynlaiset zumbatunnit jne., yleensä kuitenkin rajumpi liikunta aiheuttaa niskavaivoja ja voin paremmin kun liikun rauhassa. Näitä pystyn toivottavasti ja luultavasti ihan raskauden loppumetreille jatkamaan. Jos keväällä ois enemmän aikaa ja energiaa rupeen varmaan taas käymään method putkiston pilateksessa.

Varhaisultra ois ihan just, jännittää ihan hirmuisesti!

Vanella 7+0 (POKS!)
 
emilienille voimia ja isot tsempit!!!!

uskaltauduin tänään soittamaan ja vaihtamaans en ultra ajan, joten nyt se on to ennen joulua....jännäää :D

Niin ja Ansukka ja muutkin, onko hyviä vinkkejä imetyksen ns. " lapsentahtiseen " lopetteluun, etenkin tuo ilta voi tuoda aikamoista kiukkua.. :/ ja nyt jo neidillä sn verta raisummat otteet että välillä oikeen hirvittaa antaa rinta kun muutenkin hellänä :O!! Tuntuu vaan jotenkin "pahemmalta" olla sitä rintaa antamatta kun osaa jo pyytää... taitaa olla äidin vieroitus ensin vuorossa :D
Ja siis ensi vuoden puolella meinasin aloitella tätä ns projektia!
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta fb ryhmästä että eihän se näy edes siellä omalla seinällä kun sinne on liittynyt tietona että olet liittynyt tälläiseen ryhmään julkisesti? Ei vain haluais puolen suvun vielä tietävän asiasta tai oikeastaan kenenkään muunkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Emilien: Tuo koon arvioiminen noin varhasessa vaiheessa on tosi vaikeata ja epätarkkaa. Mulla edellisessä raskaudessa ultrattiin n.rv6-7 ja ultra näytti että sikiö ois ollut 5+ mikä ei mitenkään voinu pitää paikkaansa koska olin jo 2vko aikasemmin tehny positiivisen raskaustestin. Sikiöllä tosin näkyi jo syke. Olin tietysti huolesta soikeana kun tiesin ettei se mitenkään voi olla niin pieni. Viikkoa myöhemmin oli varmistusultra missä sikiö olikin sitten jo sen kokoinen kuin pitikin, eli sitä kokoa ei vaan saatu mitattua oikein siinä ensimmäisessä ultrassa ja kasvu meni niinkuin pitikin. Joten elä vielä rupea stressaamaan niistä päivistä ja raskauden kestosta, kun se tarkentuu mitä pitemmälle pääset. Tiedän että vaikea olla miettimättä, mutta elä vielä kirvestä kaivoon heitä.
 
SannaK82: Imetyksestä. Onnistuisko teillä niin että tyttö ois vaikka viikonlopun hoidossa tai isä laittas illalla nukkumaan niin ettei äitiä ois saatavilla eikä se imetys ois sillon vaihtoehto. Luulen että isomman lapsen kanssa semmonen vaiheittainen lopetus voi olla vaikeaa, kun kerran saa niin seuraavana iltana vaatii pitempään. kerrasta poikki sanoisin minä, vaikka siinä itsensä saakin kovettaa. Useinhan raskaus muuttaa maidon makua joten lapsi saattaa itsekin lopettaa imemisen kun maito alkaa maistua pahalle. Toivottavasti löydätte keinon.
 
Emilien oon tosi pahoillani sun puolesta, vaikkei se kauheesti lohdutakkaan. Voimia ja jaksamisia, eikä kannata vielä luopua toivosta <3

Aali Ei sitä ryhmää näy missään, ei julkaisut eikä mitkään, itsekkään en ole kertonu vielä kenellekkään, joten varmistin tämän asian kyllä:p

ON: Kuvottava olo tuli yllätyksenä, ja jääkaapissa ei muuta kun kaikkea miehistä mättöä, mitä mun ensiks teki mieli. Pizzaa, pastaa jne. Nyt ei maistu ollenkaan:( Pitää odottaa että mies tulee töistä ja tuo jotain parempaa apetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tänää tultiin niin nätisti persiillään yläkerrasta raput alas, ehdin kyllä hiljentää tössähdystä persukselleni ettei muakaan oikein sattunut mut toivon silti ettei mitään käynnyt matkalaiselle.

Liikunnasta: Käyn koirien kanssa säännöllisesti päivittäin n. 1-2 tunnin lenkkejä ja touhuan muutenkin niiden kanssa aika paljon pihalla, välillä jaksamisen mukaan käyn vielä yksikseni n.1 tunnin kävely lenkillä.
Kävely lenkkejä meinaan jatkaa niin pitkään kun mahdollista.


rv 5+4
 
Tervetuloa kaikille uusille =)

Minä en halua liittyä erikseen mihinkään fb ryhmään tai kerhoihin. Vähän menee jo maku nyt tänne kirjoittelusta jos porukka jakautuu omille salaisille palstoille. Mut jokainen toki tekee niin kun tahtoo. Tuntuu vaan tyhmältä. : /

ON: yököttävä olo jatkuu, ei meinaa oikein mikään ruoka maistua. Ja närästys on jotain järkyttävää... Mutta eiköhän se tästä taas.
 
Moi, onpa kurja tilanne Emilien - vaikka siis ei missään nimessä toivoton, niin varmasti pitkiä on nyt odotuksen päivät! Toivotaan, että kaikki oikein kunnossa kuitenkin :hug:

Tänne on tullu hurjasti uusia, kiva juttu :) Itte kerkeen vähän harvakseltaan, kun kaksi ennestään pitää mua aika kiireisenä jo... ja koitan sitten vielä opiskella paria tutkintoa tässä samassa. Töistä olen poissa opintojen vuoksi ja samalla hoidan lapset myös kotona.

Varhaisultraa mä olen tässä kans miettiny, kai se pitäisi varata... kun molemmista olen käynyt siinä, niin miksei tämän kolmannenkin kohdalla samalla tapaa.. kun vaan ehtis varaamaan joskus ajan :D

Muuten ei ihmeitä, hirvee väsymys ja jos en syö tyyliin koko ajan, tulee todella huono ja etova olo....
runttis 6+ kaiketi
 
Kiva, taas tullut lisää porukkaa:wave:

Devil: Minä en ainakaan mihinkään fb:hen katoa kun en edes sitä käytä. Mä olen sitä mieltä, et jos joku on niin paljon mun elämästä kiinnostunut ja mut täältä tunnistaa niin :wave: vaan sinne. Toivottavasti malttaa pitää salaisuutena ja eiköhän fiksu ihminen ymmärtäisi näin tehdäkin.

Täällä etova olo olo jatkuu aina vaan. Aamulla vähän auttaa kun syön jogurtin ennen kun sängystä nousen (mies lomalla), mutta iltapäivällä helpottaa pariks tunniks, sit alkaa taas ja jatkuu koko illan. No onneks en oksenna, mut tietysti tää on aikas lihottavaa touhua..no kerkiihän niitä sit jumppaamaan pois :)

Annubella, joka tuijottaa miehen hankkiman leffapaketin leffoja tunnista toiseen ja onni-ilona 6+4-7+5
 
Emilien, voin kuvitella miten hirveältä on sairaalssa täytynyt tuntua. Tommosta ei sois kellekään tapahtuvan. Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin hyvin ja siellä pikkuinen kasvaa.

Täällä saa ainakin nopeasti ajan "neuvolaan", kun eilen soitin ja tälle päivälle tarjosivat jo aikaa. No ei onnistu, kun mies on työmatkalla ja muksuja ei voi jättää yksin. Olis muksut voinu ehkä ottaa mukaan, mutta mieluummin meen yksin. Perjantaina on sitten aika, joten eipä tuokaan pitkän odotuksen takana ole. :)

Tää kokoaikainen kuvotuksen tunne on tosiaan aikas ikävää. Tosin ei parane kauheesti valittaa, kun oon sentään selvinny oksentamatta ja toiset yrjöö koko ajan. Mulla ei kahdessa aikasemmassa raskaudessa vaan ollut tämmöstä, joten väkisin herää toiveet, että voisko tämä olla tyttö... edelliset siis poikia. Tyttöä toivotaan, mutta tärkeintä on että vauvalla olis kaikki hyvin. :)

Voimia kaikille väsymyksen kanssa taisteleville!
 
kiitos kaikki :hug:
juu.. eihän toivoa oo vielä menetetty, mutta todella pitkälle voi ykskin päivä tuntua! noh. nyt tarttee vaan yrittää ajatella positiivisesti (helpommin sanottu kun tehty) ja mennä päivä kerrallaan.. eipä asialle kuitenkaan mitään voi, ja pakko tää kaks viikkoo odottaa, vaikka se älyttömän tuskaselle tuntuukin.

Mä olin kyllä niin rikki siellä sairaalassa :ashamed: mulle kun ei paljoo toivoo annettu sillon illalla, ja valmisteltiin leikkaukseen. Mua harmitti kamalasti kun olin siellä vielä yksin, kun mies ei voinut lähtee mukaan, kun ei oltais saatu esikoiselle hoitajaa. sit kun ne sano, et yöks joudun jäämään, ja aamulla todennäkösemmin leikkaukseen, mä romahdin ihan totaalisesti :ashamed: soitin miehelle kyllä pitkän porupuhelun. mut tosiaan.. ei ne kaikki uutiset kuitenkaan ollu negatiivisia. tarttee ajatella, et jotain siellä kuitenkin oikeassa paikassa on, ja tarttee vaan toivoo, että pieni olis elossa ja kunnossa. sitäkin mä surkuttelin miehelle, kun oon aina salaa haaveillu kaksosista, ja kun se lääkäri sanoi, että siellä on saattanut toinenkin olla. :( no mut pääasia on, että olis nyt ees toinen sit kunnossa. inhottavaa, kun tässä on joulukin välissä. :snotty:
siitä verestä tuolla oikeassa munasarjassa. olis tietenki voinu kysyä, että häviääkö se sieltä ittekseen, ja samoin kohdusta. et jos se mitä siellä kohdussa näky (jos se nyt ei sit oo toisen vauvan alku) nii lähteekö sieltä ittekseen.. vai pitäskö siittä olla huolissansa :O noo.. jos muistan, nii vois sitä sit sillon kahden viikon päästä ultrassa kysästä..

kamalaa valitus viestiä koko ajan ittestänsä :ashamed:
 

Yhteistyössä