~elokuun epelit 2012~

heipparallaa. mä siirryn sit tänne puolelle.
eli ekasta kierrosta ihmeen kaupalla näin kävi. viime tiistaina tein ekan testin jonne hailakkaa viivaa tuli ja loppuviikosta tuli jo tummempikin.kai se pitää uskoa. ens viikon ke vielä testaan kerran että saan mielenrauhan.
joo eli laskettu aika on viimosten kuukautisten mukaan 6.8-8.8.
ja tosiaan kolmas lapsi tulossa ja kättäri synnytyssairaalana.
täällä ei juuri oireita ole.no ruoka ei maistu oikein ja sit välillä tekee ihan jtn tiettyä mieli :D:D mut juuri muuta ei ole
 
No niin. Nyt on tehty vahvistustesti ja ihan vahvaa plussaa se näytti! Eli eiköhän tässä jo uskota, että raskaana ollaan :D Ei muuta ko ootella vielä kolme viikkoa neuvola/ultraan! :)

Tervetuloa Neitoinen_86! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Siis miten voi ihmistä näin jännittää! Neuvolan puhelin aika alkaa 10min päästä ja mä tärisen jännityksestä :D Tuttu täti kuitenkin, ollut meillä lokakuusta 06... Mikä siinä voi muka jännittää... No sanopa se tälle mun kropalle ;)
 
No soitosta selvitty ja olipas täti iloinen meidän puolesta :heart: Edellinen raskaus kun päättyi vauvan kohtukuolemaan rv36.

Eka neuvola on 23.12. :) Sillon rv7+0

Niin ja dopplerikin jo odottaa tilaamistaan :) Mies lupasin sen maksaa, joten heti miehen kotiuduttua tilaus menemään! On ostoskorissa jo valmiina :D
 
Viimeksi muokattu:
Voi jeesus ko ei voi muokata edellistä viestiä!! On tämä kyllä niin *****!! Jos painaa enteriä, viesti on sitten muka muokattu! Enterillä pitäisi päästä seuraavalle riville jumankauta!:mad:

Niin eli piti lisätä että, poksutaan! :D

-pansku- ja bubu 5+0
 
Huh,nyt on täälläkin varattu Neuvola aika! Kyllä muakin jännitti sinne soitella :D mutta en sitte tiiä että miten tässä pari viikkoa pysyy housuissaan kun niin jännää kaikki :D no kait se on vaan pakko..tekis kyllä mieli käydä yksityisellä tsekkaamassa ennen sitä että onko kaikki ihan kunnossa..mutta viikkoja niin vähän vielä ja neuvolaan kun mennään niin ollaan 7+1 eli ennen ei varmaankaan kannata käydä varhaisultrassa? Hattara+Pupu 5+1
 
soittelin tänään neuvolaan, eli tilanne on tää että mennään mun viimisten menkkojen mukaan jotka siis olivat syyskuun lopussa. Näin ollen viikkoja olisi nyt 10 (mun mielestä niitä vois olla 5), keskiviikkona antamaan verinäytteet ja ens viikon torstaina sitten neuvolaan. Täti oli sitä mieltä että katsotaan sitten mitä eka ultra näyttää lasketuks ajaks, mut nyt siis mennään näin (eli mun kannalta tosi ikävää ku ekaks annetaan ymmärtää et ollaan jo vaikka kuinka pitkällä ja sit tiputetaan viikkoja alaspäin, mut ei voi mittään)
 
Ihana kun täällä on just muutkin neuvola-aikaa varaillu tänään :) Itse soitin kanssa äsken elämäni ekaa kertaa neuvolaan, kylläpäs oli jännää! Olin ihan hoomoilasena ja kyselin, et mites tää homma nyt sit menee jne. Nyt on eka aika 19.12. jolloin viikkoja olisi 7+5 kasassa, jos sinne asti kaikki menee hyvin. Verhaisultraan voisi varata myös ajan ensi viikolle (loppuviikolle jolloin 7+). Kovasti täytyy laittaa peukut pystyyn, ettei ole tuulimunaraskaus... Lähdetään joulun jälkeen etelän lämpöön pariksi viikoksi, joten haluan ennen sitä käydä katsomassa että siellä on pieni todella olemassa ja oikeassa paikassa. Ois aika järkky tilanne jos joku kohdunulkoinen alkaisi oireilla kuubassa :x

Neitoinen86 Kovasti onnea!

Vanella 5+5
 
Heissan!

Mirkku76 kyseli jouluvalmisteluista! Mä sain just eilen tehtyä joulukortit valmiiksi. :xmas: Ja ulkona on parit jouluvalot, muttei kyllä muuta ole tehty. Taidan keskittyä vasta viimeisellä viikolla jouluvalmisteluihin enemmän. Muuten aika taitaa mennä vielä noissa häävalmisteluissa jotka siis viikkoa ennen joulua. Jänskättää vähän!

Santtu81: Toivotaan kovasti että kaikki menee tällä kertaa hyvin raskaudessasi! :heart:

Maijamehi: Yrität vaan itse asennoitua siihen että tiedät ettei raskaus ole niin pitkällä kuin tässä muka annetaan olettaa! Mullakin olis muka viikon aikasemmin laskettu aika, mutten jaksa uskoa sitä. Parempi asennoitua siihen että raskaana tässä ollaan ja vielä pitkään. ;) Loppuaikana kun nuo päivät tuntuvat muutenkin niinpitkiltä..

(.) Eilen oli illasta nukuttava vauvan kanssa pienet nokkaunet. Oli jotenkin niin huono olo ja nukutti. Onneksi ei ole vielä ollut minkäänlaisia supistuksia vaikka imetänkin ihan täysiään..

Niin ja tervetuloa kaikki uudet! :)

Ansukka 5+3
 
Ooottepas te ahkerasti jo varailleet neuvola-aikoja :)
Mä ehkä harkitsen asiaa ens viikolla. Tai seuraavalla...
Ei nyt muutenkaan just hotsita keskustella sen tätyskän kanssa, se ei oikeen iskeny viimeks ;)

Kivasti tää pino kasvaa, joka kerta on lisää porukkaa, kiva kiva :wave:

Pansku mä tein kans aamulla sen vahvistustestin, raskaana se väitti mun olevan edelleen, mutta viikot oli muuttuneet 2-3 :D ja tänään ekaa kertaa tuli ällötys aamiaisen jälkeen.
Toivottavasti se nyt pysyis poissa vaan. Oksentelu ei sovi mun työnkuvaan ;)

Ihanaa viikkoa kaikille! :heart:

Callisto 4+3
 
heippa taas! :wave:

Jestas! Nyt se pahoinvointi taitaa alkaa oikein rytinällä sitten :O
Tänään on tehny niin huonoo, että lähellä on muutaman kerran käyny, ettei oksennus oo lentäny :ashamed: On koko ajan sellanen vellovan öklö olo.. On tehny muutaman kerran mieli mennä vessaan lykkään sormet kurkkuun, mutta edellisestä raskaudesta muistan, ettei se oksennus auta yhtään tohon oloon, vaan se öklötys jatkuu ja jatkuu vaikka kuinka oksentais : /

Huomaa nyt jo, kuinka tää raskaus on ihan täysin erilainen kun viimeks..
Naama on aivan täynnä finnejä. Kukkii kun viimistä päivää, ja alavatsa kivut on alkanu ny vasta (viimeks ne alko jo ennen kun tein testin, ja niitä jatkukin sen kuukauden päivät), kaikki maistuu ihan oudolle (mm. kahvi), ällö olo on vahvempi, ja vesi maistuu.. niin ja vessassa joutuu juoksemaan ihan jatkuvasti, viimeks niin kävi vasta loppuraskaudessa.

Mäkin tein vahvistustestin tossa eilen aamulla :D Komeesti oli testiviiva vahvistunu!

Tuosta dopplerista vielä sen verran, että mun tarttis kans käydä ostamassa omaani patterit :) Viime raskaudessa kuuntelin niin ahkerasti joka päivä, että sain ne käytettyä loppuun :D Se on kyllä niin hyvä keksintö! Saa sen oman mielenrauhan, kun ei vielä liikkeitä tunne, ja sitten loppuraskaudessakin se on hyvä, jos ei pienen liikkeitä tunnu hetkeen, niin saa sillä sitten kuunneltua että kaikki on hyvin :) Mutta kyllä sillä vehkeellä saa stressiäkin aikaseks! Kokemusta on :D

Emilien ja pikkuinen 5+2 :heart:
 
Maijamehi mullakin vähän samallainen tilanne ku viimiset menkat alko 18.10. niin haluun käydä yksityisellä gynellä tarkastuttaa tilanteen missä mennään, mutta täällä gyne ja neuvola tänää lomalla ni ke sit uudestaa soittelee sinne, kävin gynellä kp35 sillon en ollut vielä ovuloinut, eli sen jälkeen tapahtunu, digi näytti 2-3 raskaana. ja varmaa mullakin lasketaa viimesistä menkoista ennenku on se neuvolan lähettämä ultra... aika odottamista vaan.
 
Ansukka: Häät on niin ihania..oon ihan mieletön häähullu :) Onneksi saan taas kaasoilla ensi kesänä, voi olla vaan et itse häihin en kyl pääse kun laskettuaika osuu näillänäkymin juuri siihen kyseiseen vloppuun. Mut tsemppiä häävalmisteluihin!

Callisto: itelläki sama..soittelen neuvolaan ehkä ens viikolla tai sitä seuraaval, tai sitä seuraaval..ei kans oikeen kiinnosta se neuvolantäti...

Dopplerista: Itse mietin esikoisen raskaudessa sen hommaamista, mutta äippäpolilla hieman varoiteltiin sitä vehjettä. Alussa tietysti hyvä kun ei tunne liikkeitä, mutta lopussa paljon tärkeämpää on liikelaskenta. Tai ainakin pitää osata doplerilla kuunnella niitä sydämenlyöntien vaihteluita. Pitää olla laskua ja nousua. Esikoisen kohdalla suunniteltu sektio muuttui edeltävän iltana kiireelliseksi kun liikkeitä ei tuntunut kuin muutama vaikka sydänäänet kylläkin kuului. Joten loppuvaiheessa suosittelen kyllä herkästi sitten lähtemään polille jos liikkeet vähenevät! Mutta siis tuo laite on kyllä hyvä aluksi. Iise kävin kerran viikos neuvolas niitä alussa kuuntelemas oman mielenrauhan takia..sitäkin suosittelen varsinkin esikoistaan odotteleville :)

Annubella ja "onni-ilona" 5+2 - 6+3
 
Onnea kaikille plussanneille!!

Tää mamma on kyllä niin väsy että hyvä kun aamusin ees jaksaa nousta kun kuiteski ensin täytyy heti pöntön kanssa tehä tuttavuutta ja se jatkuu sit pitkin päivää...nytkin heräsin taas vaihteeksi "päikkäreiltä" että jaksas ees jotain hommiakin viel tehä :(

Mutta oli mul asiaakin että voiskohan joku muu ottaa tän päivityshomman nyt hoitaakseen kun en mää kykene nyt siihen kun ei tunnu kerkeevän sitä tekee ja tää olo vie kaikki voimat multa mutta voin palata siihen hommaan takasin sit jossain vaiheessa :wave:
 
Hellou mammat!
Ompas tullut taas paljon porukkaa lisää, hieno homma!
Onnea kovasti uusille ja tervetuloa mukaan!

Santtu81: Voi että miten kauhean asian olet joutunut kokemaan!
Olen tosi pahoillani. Tuli kyllä tippa silmään kun luin tosta kohtukuolemasta. Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin! :heart:

Neuvola-ajasta oon samoilla linjoilla Calliston ja Annubellan kans.
Sitä tätiä en ees tunne ku esikoista odottaessa asuttiin muualla joten eri tätikin.. Mutta muuten se koko homma.. Jotenki ensin haluisin tietää että kaikki on kunnossa. Parin viikon sisällä kuitenkin varailen.

Jouluvalmisteluista: Lahjat on ostettu ja tänään oon tehny joulukortit valmiiks. Jouluvalot, kynttilät ja kaikenmaailman koristeet myös tänään saatu paikoilleen. Ja tossa päivällä miehen ja pikkulikan kanssa ollaan kuunneltu joululauluja ja leivottu pipareita ja maustekakkuja. Ihana joulutunnelma! :heart: Ja oon niin onnellinen että lahjat ja muut on kerranki hoidettu ajoissa, ei tarvi niistä stressata.

Hyvä että te muutkin ootte testaillu useempaa otteeseen, en oo ainoa himotestaaja täällä. :D Mä oon nyt neljä testii tehny ja vielä viidennen aijon tehä tällä viikolla. Haluun sen raskaana 3+ tuloksen! :D

Mitens teidän muiden ruokahalu? Mulla on nyt ollu reilu viikko sillee että vois vaan syödä ja syödä koko ajan! Siis tuntuu että olen kokoajan jääkaapilla. Mä näytän jo nyt siltä että ois pari ylimäärästä kiloa tullu. Apuaa!
Viime raskaudessa ei oikeen ruoka maistunut, ja synnytyksen jälkitarkastuksessa painoin vain kilon enemmän kuin ennen raskautta. Nyt taitaa tulla kiloja sitten molempien raskauksien edestä..

Nepo 5+0
 
Huomenta kaikille!

Täällä kanssa ei meinaa malttaa lopettaa tota testailua :whistle: jotenkin
vaan haluaa nähdä testissä sen kaksviivaa....:heart:

Joulunvalmisteluista: täällä on vasta laiteltu valoja ikkunoihin ja verhot vaihdettu, kerran leivottu torttuja, aapuvaa lahjat vielä ostamatta... mutta onneks vielä kerkee.

Nepo täällä tuo ruokahalu on ihan päinvastainen, kokoajan on hitusen etovaolo eikä mikään oikeen maistu, saa ihan väkisin syödä, oikeestaa onneks kun on muutenkin kertynyt tuota ylimäärästä ympärille ;) syön kuitenkin vaikka väkisin koska muuten tulee hirvee päänsärky... kokemusta on!!!

Mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille :wave:
 
Heips!
Täällä uusi plussannut varovaisesti liittyy mukaan… Takana 1 kohdunulkoinen raskaus (5+4) ja 2 keskenmenoa (14+6 ja 4+3), joiden jälkeen reilut 1,5 vuotta lapsettomuutta, hoidoissa ollaan oltu, ja vihdoin plussa! Kokemuksestakin tiedämme, että mitä vain voi vielä sattua, mutta tänään haluamme iloita tästä päivästä!

Eli la 17.8. Pikkunen<3 23v, PKSSK, ensimmäinen

Onnea kaikille plussanneille!
 
Täällähän näyttää olevan muitakin kenen LA juoksee edellä todellisesta. Itse mietin tuota varhaisultraa yksityisellä, mutta taidampa nyt ekaa kertaa malttaa odottaa sitä nt-ultraa. Kaikista 3:sta raskaudesta oöen eka yksityisellä käynyt, mutta nyt ei tunnu sinne hinku enää olevan. Oma LA siis tulee peruuttamaan 2 viikkoa taakseppäin.

Pahoinvointi alkoi eilen ja väsymys on ihan hirveä. Ja hieman on hermot pinnassa, tuntee itsensä ihan kakaraksi välillä :LOL:. Tää ykäily pelottaa, pelkään et lähtee jälleen hanskasta lähipäivinä. Olen yrittänyt lohuttaa itseäni sillä että vauva jaksaa hyvin kun minä en ;)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!
 
Väsyttää ja väsyttää ja väsyttää, mut pakko aamuisin (siis vapaallakin) nousta aikaisin kun on tuo reilu 1v neiti. Tänä aamusti huomasin et tissit tuntuvat jotenkin nyt painavammilta (varmaan vaan mielikuvitus tekee tepposensa).

Näyttäis muuten siltä että mulla menee nyt suurin piirtein samalla kaavalla viikot kuin mitä neidistä meni vaikkakin neuvolassa vielä eletään mun viimisen vuodon mukaan meneviä viikkoja. Eli siis jos kaikki menee hyvin niin tää syntyy sitten samoihin aikoihin kun neiti täyttää 2v
 
Heippa, mäkin hyppään mukaan :) Meillä tämmöinen iloinen yllätysvauva ilmoitti tulostaan eilen :D Laskeskelin että la ois siinä 14.8, mut meen käymään varhaisultrassa jossain kohtaa jotta saadaan varmuus. Niin ja tää on toinen meille, meidän ensimmäinen syntyi 4.8.2010, eli aikalailla kaksvuotta tulee ikäeroa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Maijamehi
Mä kans varovasti ilmottaudun mukaan. Haalea plussa tuli perjantaina ja eilen sit jo ihan selkeät viivat. Kolmatta odotellaan. Mulla on tälle vuodelle vaan takana 3 keskenmenoa joten kovin isosti tässä ei vielä halua tuuletella, siksi varmaan alkuajan hieman taustailenkin. Tutkimukset on läpi käyty mut mitään syytä ei löytynyt. Nyt mennään foolihapon ja Primaspanin avulla ja odotellaan miten käy. Huomenna pitää soittaa neuvolaan ja luultavasti saan ultra-ajan parin viikon päähän, missä varmistetaan alkion sijainti ja onko muuten kaikki ok. 2 onnistunutta raskautta kuitenkin takana, niin ei jaksa ymmärtää ihmismieli mikä tässä nyt mättää. Mut toivotaan että noi kolme pikkuenkeliä riitti ja nyt saatas jo oikea vauva syliin asti. Mulla la ois tod.näk 10.8
 

Yhteistyössä