~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Pitkästä aikaa taas kirjottelen vaikka oon kyllä lukenut kirjotuksia välillä, mut ei oo ehtinyt ite kirjottamaan.

Mielialoista täällä joku kirjoitteli että on heitellyt mielialat ja välillä masennustakin ollut ilmassa. Itsellä on kans heitellyt ja itku meinaa tulla paljon helpommin. Välillä olen sitä mieltä etten ollenkaan ole valmis ja mies ei ole valmis ja ei tästä mitään tule ja välillä taas on hyvinkin varma olo koko hommasta. Luulen että tämä on ihan normaalia ja tervettäkin ajatella asiaa eri näkökulmista. Vaikka ennen raskautumista luulin ajattelleeni asian jo loppuun niin kyllä niitä epävärmuustekijöitä vaan ilmenee kun asiasta on tullut todellista. En edellenkään usko että olen sisäistänyt täysin sen että mun sisällä tosiaan kasvaa vauva! Sanoinkin eilen miehelle että ehkä sen paremmin vasta sitten ymmärtää kun alkaa ne liikkeet tuntumaan.

Ultra on mulla vasta viikon päästä. Jotenkin olen jo alkanut luottamaan, että mahassa joku on kun mahakin turvonnut ja muut oireet pysyneet ja pissalla joutuu ravaamaan (eikö se ole merkki että kohtu kasvaa?) Enemmän nyt alkanut jännittämään että vauvalla on kaikki hyvin.. Mutta turha sitäkään on kai liikaa stressata :) Kiva kun kaikilla on ollut hyviä ultra kuulumisia toivotaan että jatkossa ois kanssa!

Opiskelusta mulla on lähi opetusta vain kolmena päivänä viikossa tänä keväänä kun otin yhden verkko kurssin mistä saa ihan hyvin pisteitä. Ihan kiva näin niin jaksan ehkä paremmin töissäkin käydä. Mun motivaatio opiskelua kohtaan on kylllä säilynyt hyvänä, ehkä jopa vähän parantunut kun tietää että pitää suorittaa kursseja mahdollisimman hyvin ennen äippä lomaa. Meidän luokalla oli yksi tyttö joka oli ihan laskettuun aikaan asti koulussa ja hyvin jaksoi. Viikkoa ennen laskettua jäi pois ja parin viikon sisään sai vauvan :) Mutta se on tietty niin yksilöllistä miten jaksaa. Itse ajattelin kesällä vielä opiskella jonkun kurssin jos löytyy verkko toteutukena. Mutta sen näkee sitten mitkä on fiilikset. Nippe82 ymmärrän kyl että sun tilanteessa ei opiskelu välttämättä suju varsinkin kun noin pitkällä joudut käymään : /

Mieliteot itselläni on pariin otteeseen tehnyt ihan älyttömästi mieli salmiakkia.. harmi vaan ettei sitä saa hirveästi syödä. Mikään makea ei himota vaikka kyllä sekin menee. Mutta enemmän just perus ruoka kun tiedän että sillä saa ällötyksen pysymään kurissa.

Kilu mulla tuli kans viikolla 6 tai 7 yhtenä päivänä verta joka muuttui rusehtavaksi vuodoksi. Päättelin että se oli herkkien limakalvojen syytä koska juuri edellisenä päivänä oli ultra ja siinähän ne on voinut rasittua. Monilla myös yhdyntä aiheuttaa limakalvojen repeilyä. Toivotaan että kaikki on sulla kunnossa!

Scarlett 10+6 tai 11+3
 
ultrassa käyty! kätilö katsoi ensin ala kautta kun meinasi et vielä niin pieni ettei näy vatsan päältä mutta kohtu onkin niin eteenpäin kallitunut että hyvin näkyi vatsa päältä. Siellä se heilui menemään kovasti, sykekin kuultiin. Saatiin mukaan 4 kuvaa, jotka mies kätilöltä käteensä saatuaan oli kun pieni lapsi uuden lelun kanssa :D Vastasi viikkoja 11+0 ja la 14.8 mutta ei muuteta sitä kun heittää vaan 4 päivällä. np 0,7mm. rakenneultra 27.3

siinäpä nopeesti ultra kuulumiset.

Jenni*+ Mini 11+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90 ja rooroo
Luckygirl se alakulo johtuu noista hormoneista just tasan tarkkaan,tiedän tunteen :D Ja kyllä sen pitäis pian helpottaa kun pääsee toiselle kolmannekselle. Mutta mitä mun tuttuja on uskomista niin ovat sanoneet että raskauden loppuajat ovat pahimmat,silloin huolehtii kaks kertaa enemmän kuulemma KAIKESTA :LOL: riippuu kai sekin ihmisestä. Itestä oon kyl huomannu et oon välillä tosi surumielinen ja otan asiat tosi raskaasti. Sit välillä iskee oikeen paniikki että apua, oon raskaana! Tunteet vaihtelee minuutin välein suunnilleen :D Ja valitan paljon... Yleensä oon tosi positiivinen ja tiettyjen asioiden kans kärsivällinen.

Opiskelusta joku oli puhunu... Ite en ois vielä kesälläkään voinu uskoa et seuraavana kesänä mul on sit vauva sylissä :D Oisin nauranu räkäisesti päin naamaa jos joku ois mulle sanonu niin! Mutta oon kyllä iloinen toisaalta että tässä kävi näin kuitenkin ja kyllä mä ihan varmasti suoritan koulun kunnialla tai ainakin jotenkin loppuun sitten kun ehdin! Ammatin haluan kuitenkin ja just nuo asiat mitä opiskelen kiinnostaa... Ei siitä kannata huolehtia, pitäis vaan yrittää ajatella että kyllä sitä ehtii jos motivaatiota on! :)

Vitsit en oo taas mitään muuta ehtiny tänään tehdä kun käydä koulussa, koiran kans koirapuistossa ja tiskata ja puunata, vaikka pitää kahteen vaikeaan tenttiin lukea... Kummasti keksii aina jotain muuta! Eiköhän sitä nyt joudu ottaa itteä niskasta kiinni ja nostaa anatomian kirja taas kerran pöydälle :D

Minea ja vilkas maha-asukki 12+2
 
Soitin aamulla siis sinne yksityiselle, jossa sanoivat, etteivät tee enää tässä vaiheessa ultrausta. Seuraavaksi soitin neuvolaan, jossa jättivät lääkärille soittopyynnön. Lääkärin sijaan vastaavana oli oma neuvolatätini, jolle varattu tämän päivän neuvola peruttiin. Oikein mukava rouvashenkilö. Hän soitteli sairaalaan, mutta sairaala ei suostunut ultraamaan, koska viikkoja ei vielä ole kasassa 12 ja vuoto oli puheluun mennessä jo loppunut (siis edellispäivänä). Neuvola soitti kuitenkin yksityiselle, jonne sain sitten kuitenkin ultra-ajan huomiselle ja kyllä nyt jännittää ja pelottaa! Neuvolatäti sanoi kuitenkin, että koska miula on ollut kipuja koko ajan aika paljon ja vuoto oli noinkin vähäistä ja kerta luontoista, hän veikkaa, että istukka on etuseinässä ja tiputteli eilen ja tulee tiputtelemaan välillä. Mutta oman mielenrauhan takia suositteli ultraa ja sinne siis tosiaan huomenna töiden jälkeen. Voi apuja..

Kilu87, 9+4
 
Kilu87 Paljon tsemppiä huomiseen ultraan, ihanaa että sait sen ajan monen mutkan jälkeen. :hug:

Onnea ihania ultrauutisia saaneille! :) Mahtavaa kuulla, että vaaveli toisensa jälkeen ilmoittelee itsestään ja vastaa viikkoja.:) Oma ultra on ensi maanantaina ja nyt ei jännitä/huolestuta. Odottelen sitä aika rauhallisin mielin.

Minea kiitos jälleen kerran tsemppauksesta!:) Tänään on toinen ääni kellossa - ainakin toistaiseksi...;) Koitinkin kovasti piristää itseäni illalla, mutta oli todettava, ettei mikään auttanut, joten hormonit päättää. Tänään olo on ollut se tuttu, energinen ja optimistinen minä, yksi opiskelutoverikin jo kysyi, että mistä oikein saan virtani!:D

Opinnoista on ollut puhe. Minä tiesin ensimmäisenä opiskelupäivänäni, että opintoihin tulee katko. Onneksi lukukausi päättyy kesäkuussa, joten ehtii keräillä voimia kotona loppusuoralle. Toki hieman harmittaa, että jää välistä seuraava lukukausi syksystä jouluun, omat opiskelutoverit jatkavat eteenpäin, mutta olemme muutenkin erikoistumassa sen verran eri suuntiin, että seuraavana keväänä tiemme olisivat kuitenkin eronneet. Vauvatauko tekee meikäläiselle siinä vaiheessa oikein hyvää ja nyt kannustaa eteenpäin, kun tulee eteen haastavia asioita. Opinnot lopetan sitten, kun vauva on jo isompi.

Palelu on tuttua täälläkin! Olen illalla aivan jäässä ja totesin miehellekin, että pitääkö kohta pitää sisälläkin hanskoja ja kaulaliinaa?:LOL: Eiköhän se tästä.:)

Taas energisen optimistinen
Luckygirl & Vintiö 10+4
 
Miten se etuseinämässä oleva istukka noihin vuotoihin tai kipuihin vaikuttaa? Onko jollein selitetty? Kun mulla on etuseinämässä, mutta ei oo yhtään vuotoa ollut eikä pahemmin kipujakaan. ETEISistukasta tiedän, että aiheuttaa vuotelua ja kipuilua..? Tääkään ei nyt ole täysin varmaa, mutta näin muistelisin. Korjatkaa jos oon väärässä...

Vanella: Siis tarkoititko että miten vuositarkastus onnistuu kun on raskaana? Näköähän siinä ei tietysti sitten katsota, mutta onhan siellä tarkastuksessa muuten hyvä käydä tutkituttamassa silmät, onhan se tarkastus paljon muutakin kuin näkötesti. ;) Jos sulla piilarit rasittaa silmiä, niin oletko muistanut sen "säännön" että täytyy pitää yksi silmälasillinen päivä viikossa. Tai sitten esim. illalla laseja ja päivällä piilareita. Mie käytin pikkujouluaikaan piilareita viimeks, ja tuntui jotenkin omituisilta päässä. Olen kuullut myös siitä, ettei välttämättä voi käyttää ollenkaan raskauden aikana koska kyynelneste muuttuu ja voi aiheuttaa sen ettei piilarit tunnukaan sopivilta. Nyt oon silmälaseillut kuukauden päivät putkeen, ennen käytin piilareita viikottain =) Onneksi on talvi. Kesällä ärsyttää kun täytyy aina aamusta jo vahdata, että onko aurinkoinen sää vai ei, että piilari- vai silmälasipäivä :D En oo saanut aikaiseksi ostaa vahvuudellisia aurinkolaseja, että vois autoa ajaessakin vaan vaihtaa kun aurinko alkaa yllättäen paistamaankin! 8)

Minäkin huolisin uudet lasit, mutta ei kannata kun näkö voi muuttua. Onneks mulla on kahdet rillit, mutta toisia pitäisi käydä kiristyttämässä liikkeessä.

Luckygirl: Meinaatko siis jo ensi vuoden keväällä jatkaa opintoja? Mihin saat vauvan siksi aikaa hoitoon? =) Itse palaan läsnäolevaksi vasta sen vuoden syksynä, koska sitten on jo mahdollisuus hoitopaikkaankin, harvemmin ottavat alle 8kk ikäistä...

Tietääkö kukaan, ottaako ne liikkeessä jotain maksua, jos lasit ei ole juuri sieltä ostetut? Tilasin nimittäin netistä.. muuten olisi ihanat mutta valuu nenän vartta pitkin kun kumartuu ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pampulainen87 Huomasin lukiessani viestini uudelleen, että se on epäselvä. Elikkä pidän vauvatauon tämän lukukauden jälkeen (kesäkuusta alkaen) enkä vielä tiedä, että milloin jatkan. En ole kertonut oppilaitoksessani vielä kenellekään odotuksestani, joten en virallisestikaan tiedä, että miten jatko olisi paras. Oletan, että opintojen puolesta voin jatkaa aikaisintaan syksyllä 2013. Luulisin, että silloin seuraava ryhmä pääsee samaan vaiheeseen, johon jään.

En siis jatka vielä keväällä opintojani, vaikka epäilemättä eläkkeellä oleva äitini hyppisi riemusta, jos antaisin lapseni hänelle hoitoon.:D Myös anoppini on jäämässä eläkkeelle ja varmasti hoitaisi meidänkin lastamme, sillä on hoitanut lankoni tytärtä vuosia säännöllisen epäsäännöllisesti.:)

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.:)

Luckygirl
 
luckygirl: Ookoo =) Niin eihän siinä olisikaan ongelmaa jatkaa jo keväällä, jos vanhemmat pääsisi hoitamaan. Meillä on välimatkaa, niin ei onnistuisi sen puoleen. Minä kävin heti joulun jälkeen selvittelemässä jatkoja, ja onneksi kävinkin, kun menee vähän haastavammaksi kun vaihtuu siis seuraavan vuoden ryhmällä opetussuunnitelma. Kaksi kurssia joudun jatkamaan syksyllä vauvan kanssa, kun ovat semmoisia ettei voi kesken vaihtaa ryhmää. Mutta ne ei ole kuin 2 päivää ja toinen 4 päivää (joista syksyllä voin 2 olla pois, kun olen nyt ollut kaikissa läsnä), eli ei pahalta kuulosta. Jos tila on syksyllä niin huono, etten kykene kouluun tai ei vauvan kanssa onnistu (tai jos mieskään ei voi olla niitä päiviä kotona), niin sitten keksitään kuulemma joku muu järjestely suorittaa nuo loppuun. Toinen niistä siis alkaa jo nyt keväällä ja toinen kurssi on jo viime syksystä asti edennyt.
 
Me tultiin tossa vähän aikaa sitte uimahallista. Huhhuh, täällä ollaan ihan poikki. Pampulainen mä luin tänään sun blogia ja munkin oli äsken pakko ajaa filmtownin kautta kun näin kuvan siitä karkkipussista. :D

Hei muuten te joilla on jo useampi lapsi niin monennella viikolla teillä on uusissa raskauksissa tuntunut ekat liikkeet? Tuntuiko paljonkin aikaisemmin kuin ensimmäisessä? Siis tokihan siihen vaikuttaa istukan sijainti yms.. mutta olisi ihan kiva kuulla muiden kokemuksia. Mä täällä niiiin malttamattomana odottelen niitä ihania liikkeitä! ;)

No tää oli nyt taas tämmönen pikainen. Pitäis yrittää vielä vähän siivoilla. Paremmalla ajalla sitten lisää. :)

Nepo ja Pirpana 12+4
 
Nepo: Täytyy vissiin pyytää ens kerralla filkkarilta ilmaset karkit kun oon piilomainostanut noin hyvin (ei tarkoituksella siis!) :LOL: Ja just käytiin vkl hakemassa uus satsi, kun sieltä saa tarjouksella 1 kilon 10eurolla (alle kilo makso jotain pari euroa enemmän). Kalliiksi on kyllä karkitkin menneet!!

Hampaat tykkää! En siis aikasemmin ole kauheasti karkkia tai suklaata syönyt. Onko muuten kuinka moni varannut ajan hammastarkastukseen tai onko menossa? Mä en ole saanut aikaiseksi vaikka neuvolassa antoi puhelinnumeronkin kouraan. Meil se aika on hammashygienistille. Ja olen ollu siinä käsityksessä että se on ilmanen odottajille, mutta eipäs olekaan. Onkohan sitten joskus ollut..? Siitäkin on aikaa kun tarkastuksessa käynyt, ikinä ei ole yhtään reikää tai alkuakaan ollut, mutta nyt varmaan sata.... :vampire:
 
Viimeksi muokattu:
Olipas hyvä, että tuli tuo silmälasi-juttu esille. Täällä kans on haaveiltu, että pitäis saada jo uudet lasit. Täytyy kuitenkin vielä sit vissiin kestää. Se olis kiva tietää, että kauanko synnytkysen jälkeen hormoonit tai muut mahdollisesti vaikuttaa näköön... ja tosiaan vaikuttaako imetys!? Höh, tulipa just mieleen, että nää mun nykyiset rillithän on hakittu kun odotin esikoista ja vielä ihan viimeisillään, koska seuraavana päivänä, ku olin nää saanu niin synnytys jouduttiin käynnistään. Oonkohan koko ajan kattellu vähän pielessä olleilla laseilla! :D

Hammastarkastuksesta, täälläkin sitä kovasti sanottiin, ett pitäs käydä, mutta jotenkin ei innosta mennä. Pampulainen, se tarkastus on ollu aikoinaan ilmainen, mutta vuonna 2009 muuttui maksulliseksi (siis ainkin Jyväskylässä). Harmitti silloin, ku jos terkka olis kertonut ajoissa olisin ehtiny käymään ilmasi vuoden 2008 puolella.

Tsemppiä ultraan Kilu!
 
Hammastarkastus: Maksullisuus vaihtelee paikkakunnittain, yleensä kai se on maksullinen tätä nykyä, mutta voi olla poikkeuksiakin. Minä kävin edellisen kerran maaliskuussa, sillon lääkäri käski tulla 2v päästä uudelleen, kun mulle ei oo ikinä tullut reikiä eikä hammaskiveäkään muodostu. Ei oo aikasemmatkaan raskaudet vaikuttaneet mitenkään purukalustoon joten en oo menossa. Aikaisemmissakaan raskauksissa en oo käyny, sen takia että alussa ei voi kuvitellakaan että oksentamatta pystyis antamaan suutansa sorkkia ja mulle tulee aina tosi aikasin se etten pysty selälläni olemaan ilman huimausta niin sitten puolen välin jälkeen ei oo puhettakaan että oisin tarkastuksen ajan voinut selälläni olla.

Eilen illalla meinas tuo doppleri vähän säikäyttää. Tovin etsin sydänääniä mutta ei mitään. Hitaita suhinoita vaan löyty. Kävin sitten pissalla kun rakko oli ihan täysi ja yritin uudelleen niin sitten löyty onneksi heti syke. Vaikuttaakohan tuo rakko siihen kuuluvuuteen?

Töihin pitäs lähteä ja flunssa painaa päälle. Kiinnostus nolla. Mies jää lasten kanssa kotiin kun nuorimmainen edelleen kipeä. Ois kyllä itsekin voinut mutta töissä tänään valokuvaus ja db pistoskoulutusta niin pakko vääntäytyä itse. Kattoo sitten joutuuko loppuviikon olemaan pois vaikka palkattomaksihan se jo menee.

Sanle 10+6
 
Täältä uskaltaudutaan myös mukaan. Eli öluokka~19v.~NKL~toinen laskettu aika 7.8.

Eilen oli ensimmäinen ultra, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Tuntuu hullulta, että toiset ei saa koskaan ainuttakaan lasta yrityksistä huolimatta, ja minä saisin jo toisen ja vielä täysin terveen!
Isä ei valitettavasti päässyt ultraan, kun esikoinen on vasta 7kk eikä sitä niin vain jätetäkkään lapsenvahdeille.
Ultrasta jäi mietityttämään, kun viikkoja olikin päivä enemmän, ja laskettua aikaa muutettiin ihan yhden päivän heiton takia!? Viimeksi sanottiin, ettei laskettua aikaan muuteta, ellei eroa ole ainakin 4 päivää..? No, saapa nähdä, miten tuo laskettuaika pitää tällä kertaa kutinsa, ettei syntyisi kuukautta aikaisemmin niin kuin veljensäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: kilulle tsemppiä ja toivotaan, että sielläkin kaikki hyvin ultrassa ja eiköhän ole :)

jonskuuh voi, ihanasti teidän esikoinen reagoinut :)

öluokka tervetuloa ja onnea!

mielialojen vaihtelu joo huhhuh.. kyllä on taas elämä vaikeeta, ja sit taas toisena hetkenä on onnensa kukkuloilla. itku tulee pienistäkin asioista. viikonloppuna aamupalapöydässä kun luettiin lehtiä taisin 2 tai 3 kertaa itkeä jostain ihan naurettavista asioista. hesarin syntymä- ja kuolemailmoitukset on mm. ihan varma nakki :D

scarlett eiköhän noi oo tosi luonnollisia tunteita, että onko sittenkään valmis vauvaa jne. itse oon tosi hämmästynyt ettei sellaisia tunteita ole ollut. mulla ollut vauvakuume jo noin 3 vuotta, joten ehkä näitä asioita on siinä ajassa ehtinyt ajatella moneen otteeseen. ja mulle on myös henkisesti tietyllä tavalla ollut helpompaa, että tämä kävi vahingossa. oltiin siis juuri jättämässä ehkäisyä kokonaan pois, kun vahinko olikin jo käynyt. jos ois raskaus alkanut kuukautta myöhemmin eli "tarkoituksella", ois ollu varmaan enemmän pohdittavaa siinä, että tuliko nyt tehtyä oikea päätös jne. nyt tavallaan vaan otetaan vastaan se mitä tulee :) parisuhde mietityttää eniten, meillä on aika railakkaita riitoja ja ois kiva saada parisuhde vakaalle pohjalle ennen vauvaa, vaikka meillä noi riidat aina ihan typeriä aina onkin. Mut kommunikaatiotaitoja pitäis parantaa kyllä.

pampulainen joo sitä just tarkoitin, mut sit tajusin et oon syyskuussa just ollu tarkastuksessa, et ei tarvi raskauden aikana nyt mennäkään. Mulla on tämmöset ns. joustavan käytön piilarit, eli näitä saa pitää viikon putkeen silmissä, kuukausi käyttöaikaa yhteensä. Otan tosin aina yöksi pois. Ja pelkästään yöksi, en pidä mitään välipäiviä tms kun näillä ei tarvii ja hyvin mulla piilareiden kanssa on mennyt, ei siinä mitään. Tää ongelma mikä nyt on, että silmät väsyy lukemisesta nopeasti ei mun mielestä liity piilareihin. Jos oon illalla koneella silmälasien kanssa väsyy ihan samalla tavalla.

Vanella ja pikku-sikke 13+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Meilläkin tavallaan yllätyksenä tuli kun ei yritetty mitenkään ovulaatioita laskea vaan oli sellanen meninki että tulee jos on tullakseen. Olin ollut ilman ehkäisyä jo yli puoli vuotta niin siinä ajassa ehti tavallaan jo unohtaa että sekin mahdollisuus on olemassa :D Mutta uskon että molemmille oli positiivinen yllätys. Mies on halunnut vauvaa jo monta vuotta ja itsekin viimeisen vuoden aikana lämpesin ajatukselle. Meilläkin ollut ainakin aikoinaan räiskyviä riitoja, mutta nykyään harvemmin. Eli toivoa on että niistäkin pääsee :) Miestä lähinnä huolettaa työasiat kun sen pitäisi löytää työ mistä saisi paremmin palkkaa. Itse olen sitä mieltä että pärjätään ihan hyvin näinkin vaikka totta kai enemmän rahaa on aina tervetullutta. Ymmärrän toisaalta miestäkin kun se varmaan ajattelee silleen perinteisesti että miehen kuuluu tienata leipä pöytään ja varsinkin nyt kerätä rahaa. Mutta tiedän myös että raha ei tee kenestäkään hyvää vanhempaa.

Hammastarkastus joo pitäisi varmaan mennä, mutta ei ole saanut aikaiseksi tilata :) Yleinsä ei ole ainakaan reikiä löytynyt mutta eihän sitä tiedä miten raskaus sit vaikuttaa.
 
Jonskuuh, ihana reaktio lapsellasi! :D Noi vähän vanhemmat lapset on niin ihania kans ku ne on niin tosissaan aina noitten mahtavien kommenttiensa kans! :)

Onnea kaikille taas kerran ultrakuulumisista! Ihanaa että noita iloisia uutisia satelee :) Taidetaan olla jo turvallisilla viikoilla useat,vielä tsemppiä kaikille "alkuviikoilla" oleville! Vaikka nyt oliskin jo täällä 13. viikkoa joillakin menossa niin eihän sitä koskaan tiedä, mutta jotenkin itsellä on semmoinen olo ton ultran jälkeen että JES :heart: Sitä oli niin vaikea uskoa todeksi aikaisemmin että siellä masussa joku asustaa!

Taas on hiton hyvä mieli täällä, eilenkin jaksoin joku 5h lukea anatomiaa enkä saanut kun murto-osan koealueesta käsiteltyä,mutta tuntuu että tahtoa riittää! :D Mut taas illalla mä raivosin miehelle jostain turhasta ja tuohduin jostain elokuvastakin niin paljon että meinas itku tulla :ashamed: Käy välillä miestä niin sääliks! Onneks se on useimmiten nyt ollu tosi kärsivällinen, ei oo lähteny mukaan mun kiukutteluun paitsi ehkä jos hänellä on totaalisesti menny hermo mun oikkuihin... Onkohan ihan normaalia että mulla on välillä tosi aggressiivinen ja semmonen raivo olo? Siis itteäki oikeen pelottaa, toivon niin paljon että nää tunteet tasaantuis! Oon muutenki tosi temperamenttinen mutta tää oikeesti jo pelottaa mua ku välillä tekis mieli läpsäyttää miestä oikeen kunnolla :O Yritän hillitä hermoni mutta on se välillä uskomattoman vaikeeta!

Vanella tuosta parisuhteesta oot puhunu... Mulla on ihan samoja ajatuksia! Siis me riidellään kans tosi railakkaasti,ollaan aina riidelty koska molemmat ollaan niin itsepäisiä,mies onneks hallitsee hermonsa paremmin mun kanssa... Mutta riidat syntyy ihan turhista jutuista! Ja just noi kommunikaatiotaidot on molemmilta vähän hukassa. Toki meillä voi johtua siitäkin että ollaan oltu suht vähän aikaa yhdessä. Mutta siis kyllä me ne nopeesti aina sovitaan ja sitte kaikki on taas tosi hyvin, kauheeta draamaa tää varsinki nyt hormoonihuuruissa! :D Toivon vaan niin että me jaksetaan toisiamme myös huonompina aikoina ja muistetaan kaikki hyvät jutut silloin! Samaa toivon myös teille ja kaikille muillekin täällä! :)

Huh kun oli taas lukeminen teidän viesteissä. :) Rupesin tossa äsken miettimään että oisin ihan hukassa ilman tätä palstaa, jotenki sitä ois niin "yksin" siis sillä tavalla että täällä voi purkaa ihan kaikkea puolueettomille ihanille ihmisille ja saa vertaistukea ja yhteisiä iloja ja suruja... :) Vaikka on paljon sellaisia ihmisiä kenelle juttelen mutta ei se oo sama asia kun eivät ole samassa tilanteessa! Kiitos teille kaikille ihanille,täällä on aina niin kiva fiilis :heart:

Minea ja maha-asukki 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nepo
Täälläkin vihdoin koitti ultrapäivä, ja kaikki oli hyvin!!! Ihanaa, olemme niin onnellisia. Josko nyt alkaisi jo täysin rinnoin nauttia tästä ja unohtaisi keskenmenopelon.

Siellä pikkuinen touhusi kauheasti. Vastasi kooltaan juurikin 11+4, pituus oli 5,1 cm ja niskaturvotus 0,6mm. Rakenneultra on 27.3.

Viikonloppuna kerrotaan mun perheelle ja seuraavana miehen perheelle. Lopuillekin ystäville voi nyt kertoa sitä mukaa kun niitä näkee. Myös töissä kerron jo nyt kun mun sijaisen hommaaminen voi olla aikaa vievä projekti.

Tähän mennessä kaikki ystävät joille on kerrottu ovat liikuttuneet kyyneliin kun ovat olleet onnellisia meidän puolesta (myös miehen kaverit!!) . Mulla oli vauvakuume niin monta vuotta, ja vielä endometrioosi joten en ollu varma josko raskaaksi edes tulen. Ja nyt kun vihdoin mies oli valmis niin oli jännät paikat että tärppääkö vielä yli 30 vuotiaana. Tärppäsihän se jonkun kuukauden päästä kun kärppänä oltiin ovulaatiotestien kanssa asialla.

Penni ja pikkunen 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Heipat! Penni, meillä on samoina päivinä ultrat :) Kun mullakin oli tänään se nt-ultra (kaikki oikein oikein hyvin, siellä se pieni käsiään taputteli ja nt oli jotain 1mm luokkaa) ja sitten rakenneultra on 27.3. eli samoilla menään. Toukka oli muutaman päivän isompi, jo 12+2 siis nyt mutta ei muuteltu mitään eli samalla ajatuksella mennään edelleen.
Oli kyllä helpottavaa, olin vielä yksin siellä kun mies jäi lapsia kattomaan kotiin....

Toivottavasti myös Kilulla asiat hyvin :)

runttis ja toukka 11+6 tai 12+2
(huh, nyt alkaa riskiviikotkin olla takanapäin)
 
Heippa kaikille!
Pitkästä aikaa kirjottelen ja puhelimella kirjoitan niin pahoittelen jo etukäteen mahd. Virheitä. :)

Hammastarkastuksesta ite oon just ennen joulua käyny, mutta vielä pitäis mies saada patistettua sinne. Meillä neuvolassa sanottiin että ois tosi tärkeetä käydä kun vauvalle sitten helposti tarttuu se bakteeri vanhempien suusta jos ei oo kunnossa.

Pahoinvoinnista täällä olo on parantunut huomattavasti ja välillä tuntuu että oonko edes raskaana. Mahasta kyllä ite huomaa että on vähän pingoittunut ja ehkä ihan ministi kasvanu. Ei kyllä vaatteiden läpi huomaa vielä mitään.

Nytpä se ajatus katkes. Hajamieliseksi olen tullut kyllä raskauden aikana.

Coco 9+5 neuvolan mukaan
 

Yhteistyössä