**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Onnea Sanle! :heart:

Täällä olla menossa hepatoosikokeisiin, 12h syömättä ja mulla on näläkä :kieh:|O
En kyllä jaksa uskoa että se tuota hepatoosia on, nuo pirun arvet ne vaan kutisee.
Niitä on tullu nyt tuohon sivureisiin muutama ja nekin kutisee ihan hulluna.
Mitä ne nuo jalatkin rupeaa repeilemään? |O

AEA Eihän nämä vaavit tuolta ulos tule vasta kun ne on valmiita :D
Sitä vain kovasti jo toivoo että tulisi pois. Oireita on mukava kytätä, onkohan mulla lievästi sanottuna tekemisenpuutetta.:LOL:
Onneksi huomenna on paljon puuhaa!

Lonkat ja kivut Täällä ei pystytä nukkumaan enää missään asennossa. Kyljellään jos nukkuu niin lonkat puutuu ja kipeytyy ihan kamaliksi. :/ Hermoja vissiin painaa jotenkin pahasti.
Selällään ois ihan jees mutta hetken päästä rupeaa sekin asento vaivaamaan.
Viime yö meni jo ihan hyvin muuten, sain nukuttua.
Hetkellisesti vilisti sukkapuikot ja poika liikkui mutta ei niin pahasti kuin parina toissayönä.

Nyt taidan painua suihkuun herämään.

Ss ja Poju 39+4
 
onnea vauvautuneille! :flower: :)

täällä mietityttää pojan lievä keltaisuus. osaisko joku sanoa että tuleeko tosta äidinmaidosta oikeasti kellertäväks silmät? kun vara neuvola terkka sano näin kun kävi kotikäynnillä tiistaina. iho ei ole enään niinkään keltainen, samu oli kans vauvana kotiutuessaan lievästi kellertävä mutta ei ollut sitten mitään oiretta muuten. poika nyt kuitenki heräilee itse syömään ja on virkeä, mutta kyllä jotenki epäilyttää tuo keltaisuus silmissä. yritän nyt viel googletella kun odottelen jonkun fiksumman vastausta :D eilen ku tikit kävin poistattamassa niin terkka katto samalla vauvan niin sanoi että ei mitään hätää että keltaisuus selvästi menossa pois.

SÄ + alex 1vk1pv
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Samuelinäiti: Mä en oo kuullukkaan syytettävän kellertävyydestä äitin maitoa... Sairaalassahan vaavit pääsee valohoitoon, kun kyseessä sielä on maksan hitaasta toiminnasta. Kaippa se äitinmaitoki voi sit tuollasta tehä...

(.)

Ei näytä meille vauvaa tulevan viikonloppunakaan. Ei sitten mitään oireita.. Eilen Kirppu vissiin laskeutu synnytyskanavaan ku kävelin koko illan ku 90v mummu etukumarassa laahustaen ja vaappuen ku häpyluu tuli niin kipeeksi ja tuntu, että tippuu kokonaan pois... :LOL: Teki mieli pistää käsi housuun ku musta tuntu, että sieltä tippuu jotaki pois... Aktiivisesti Kirppu liikuskelee muutaman päivän hiljasuuden jälkeen - näkymä autto se kun lisäsin ruokakertoja..

Noh, laatuaika viikonloppu itteni kanssa. Mies menee koirien kanssa mökille viettään venetsialaisia. Mä voin tehä koko viikonlopun ihan mitä haluan...

39+3
 
Onnea nyytin saaneille!! :heart:

Taika78 Älä välitä ei näytä tulevan meillekään vauvaa tänän viikonloppuna... :D
Maanantaina menen kiltisti neuvolaan vaikka terkka meinaskin viimeksi että tuutkohan enää, mut joo taidan mä mennä :D

Viime yönkin nukuin ku tukki, tosin nuo lonkat kipeytyy tosi äkkiä ja sen kyljen kääntäminen on melko prosessi sitten :D

jaahas, mitähän hommaa sitä keksis tälle päivää että aika kuluis... :D Laittaiskohan ukon viihteelle niin ois lähtö suht varma sitten :LOL:

turhautunut AEA88 39+2
 
Heippa!

Onnittelut vauvan saaneille ! :flower:

Ja tsempit vielä odottaville!

Ajattelin tulla tänne vielä kertoilemaan kuulumisia.

Synnytyskertomus ei omalta kohdalta ole mitenkään ihmeellinen koska kysymyksessä oli suuniteltu sektio, mutta laitan nyt siitä kuitenkin jotain.
Eli 2.8 (rv 39+4) mentiin klo 12 osastolle odottelemaan leikkausta. Mies oli tässä vaiheessa enemmän hermostunut kuin minä ja joutui vielä lähtemään kotona käymään kun oli unohtanut sitä ja tätä ottaa mukaan. :) Noin klo 13.50 pääsin saliin jossa siis laitettiin puudus joka toimi ennen kun kerkesin kissaa sanoa. Mies tuli saliin klo 14 ja hetken kuluttua leikkaus aloitettiin ja tyttö syntyi muutamassa minuutissa. Mies lähti vauvan kanssa osastolle ja minä vietin noi 1,5h heräämössä. Kaiken kaikkiaan leikkaus meni siis hyvin.

Nyt tyttö on jo 3vk vanha ja kotona on mennyt oikein mukavasti. Itse olen toipunut todella hyvin. Tyttö on kova syömään, mutta on ainakin oma maito hyvin riittänyt. Enemmän haastetta arkeen tuo isosisko joka kiukuttelee meilkeinpä kaikesta. Pientä mustasukkaisuutta ilmassa. Kuitenkin pikkusiskosta tykkää ja kovasti sitä ihastelee. :)

Shadowy ja Pieni tyttö 3vk 1pv
 
Onnea vauvallisille ja kiitos kertomuksista :heart:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena kotona. Todella masentavaa herätä aamulla 9,5h unien jälkeen omasta sängystä hyvällä ololla, ainoa kipu mikä tuntuu on silloin kun nousee seisomaan ja lähtee kävelemään kun jalkapöytäturvotukset aina levon jälkeen tuntuu ilkeimmiltä :p

Kävelin neuvolaan tuossa aamupäivällä, 10:45 oli aika. Siitä jatkoin kävelten kauppaan kahvipakettia ostamaan ja niin oli helppo kävellä reipasta tahtia, kukaan ei tunkeutunut housuista läpi, ei ollut olo kuin pingviinillä tai millään muullakaan vaappuvaisella. Nuo turvotuskivutkin hellittää kun lykkää lenkkarit ja hetken aikaa liikkuu. Alkuun ne onkin ihan kamalan kipeät kun ovesta ulos lähtee mut helpottavat sitten kyllä tosi pian ja käveleminen on ihan kivaa. Mut ärsyttää kun se on niin helppoa :D

Neuvolassa kaikki ihan ok, painoa taas kilo viikossa lisää :kieh: Verenpaineet ok, pissa muuten puhdas paitsi leukosyytit koholla, 3+ :eek: Terkka kysyikin onko jotain virtsaamistuntemuksia mut ei. Sit kerroin hänelle siitä lapsiveden lorahtamisepäilystä ja siitä, että eilisestä alkaen on tullut valkovuotomaista mut vaaleanruskeaa vähäistä vuotoa ja netistä luin että voipi viitata limatulpan irtoamiseen. Hän sanoi et mulla on voinut paikat ärtyä siitä sisätutkimuksesta ja siks tulee nyt vähän tonvärisiä vuotoja ja ne leukosyytitkin oli koholla. Mut kun muuten on kaikki ok, vauva liikkuu ja mihinkään ei pistele eikä satu sen enempää ni hittooks tässä, näillä mennään taas huomiseen.

Eilen illalla kyllä oli jonkunsortin kutomiskerho alakerrassa. Vauva tsembaloi ihan mielettömästi, säpsähtelin vähän väliä tässä tietokoneella istuessani kun veteli ihan kunnon iskuja ja änki itseään ties mihin ja samaan aikaan sukkapuikkoja lenteli kohdunsuulle niin että en voinut kuin irvistellä ja vääntelehtiä.

Ja yö tottakai niin rauhassa kun olla ja voi :mad:

Kertomus & Minari 39+0
 
Viimeksi muokattu:
pumppa en kerenny viel päästä ihan tuumasta toimeen ja googletella kun tuli 1001 asiaa tehtäväks samaan aikaan mutta kiitos kovasti! oli hyvä teksti(tällänen yksinkertaisempiki ymmärs) ja nyt ei enää niin hermostuta. kuulosti kyllä jotenki niin hassulle selitykselle toi rintamaito mutta on varmasti paljon muutakin tietoa joka tulee vielä yllättämään.
 
Tää mamma menee maanantaina 40+0 lääkäriin näytille.. Terkkari laittoi sinne nyt sitten uuteen painoarvioon ajan ja katotaan mitä lääkäri sanoo. *odottaa kädet kyynärpäitä myöten ristissä että pistäis äippäpolille* :D Se vaan on joku (nimestä päätellen) venäläinen lääkäri ja jännittää jos se ei tajuakaan miks meen sinne eikä osaakaan sanoa juuta eikä jaata. Jos ei muuta ni sit neuvola-aika ens viikolle, siellä en nyt olekaan käyny viime vkon jälkeen.

Tänään pitkälle lenkille, jos auttais. Ei oo sieltä hoitolastakaan vastattu mun sähköpostiin kun laitoin kyselyä siitä vyöhyketerapiasta. Pitänee ens viikolla soitella sinne jos ei muuten aikaa saa :kieh: Kolmaskin ässä kokeiltiin eilen pitkän tauon jälkeen, huhhuh miten hankalaa mut sai se taas menkkajomotuksia sitten aikaseks yöllä. Nyt ei taas mitään oireita.. Jos se on ainoa keino saada jotain supistuksen tapaistakaan aikaseks niin meillä jouset vinkuu kyllä tänäänkin :LOL:

Onnea taas nyytin syliinsä saaneille!! :flower:

inieh ja tyyppi 39+4
 
Huijjjj, pakko oli tulla viel kommentoimaan että Jousimiehelle lupaillaan tänään tällästä:

"Elämässäsi on tullut ajankohtaiseksi suuri muutos. Nyt se taitaa toteutua voimallisella tavalla. Olet tilanteeseen tyytyväinen, vaikka vähän hirvittääkin."

Mä joo uskon joskus turhankin kovasti horoskooppeihin.. :ashamed: :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Kertomus
Onnea kaikille vauvautuneille ja jaksamista meille vatsakkaille!! :)


Huoh! Minua lääkärit pelotteli, että tää lapsi syntyy ennen aikojaan ja en pääse ees elokuulle asti.... Kolmannen jos teen ni en taija enää uskoo, kun nyt jo toisen kerran meni näin.. Mulla la 29.8. ja vielä olen vatsani kanssa täällä, toki mulla on ollut paljon kipeitä supistuksia yli 9viikkoa jo. Nyt en oo enää viikkoon pystynyt kävellä muuten ku kumarassa kun alamahaan alkaa heti sattua kun on jaloillaan ja selkä suorassa :(.
Olisin valmis synnyttämään vaikka heti, jos vauva vaan haluais syntyä...
 
Hauskaa alkavaa viikonloppua mammat! :)

Täällä juhlitaan venetsialaisia vähän erilaisissa merkeissä tänä vuonna... :) Mukavaa näinkin, mennään huomenna kavereille istumaan alkuillasta vauvan kanssa ja syödään hyvin. Tänään ois suunnitelmissa pikkumiehen kanssa käydä vähän jääkiekkomatsia väijymässä, pitää pistää pojalle lämpimästi päälle kun siellä hallissa on vähän viileämpää. Poika nukkui viime yönä yhtenäisesti 1-7, eli 6h sain taas nukuttua! Ihan uskomattoman ihanaa :) Jotenkin odotin pahinta tältä vauva-ajalta, ei oo vielä ainakaan yhtään uupunut olo. Odotukset oli niin kamalat että tää on positiivinen yllätys kun sujuu niin mukavasti. :D Koko ajan vähän odotan että tilanne muuttuu... :D

Toivottavasti loputkin täältä pääsis pian synnyttämään! Tsemppiä kovasti vielä loppumetreille, kohta odotus palkitaan!

Minea ja pikkumurunen 10vrk
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Vai jousimiehelle luvataan tuollasta? :p Mun mies ja oma isä on molemmat jousimiehiä... Pitäski paikkansa..

(.)
Ääh, mulla on maha ihan sekasin... :ashamed: Vessassa oon käyny vaikka kuinka monta kertaa jo... Vähän taas magnesiumin yliannostusta ilmeisesti, pitää ottaa illalla vähemmän sitä.

Aamuun sen verran vielä tarkennusta, että nyt on kuulkaa pallo jalkojen välissä. Tai siis ei ole mutta siltä tuntuu... Kävelen just sillain että joku on potkinu mua urakalla tuonne alaosastolle. Mulla on koko alapään luut ihan hellänä ja itkua väännän kävellessä. Vois varmaan päätellä, että Kirppu on syvällä synnytyskanavassa... Tulis vielä pois. Eilis iltana ja viime yönä näin on käyny. Tänään oon harkinnu hyvin tarkkaan askeleet ku itku ei oikeesti oo kaukana ku on niin kipee tuo alaosasto ku kävelee...

Mies lähti just koirien kanssa mökille. Anto vielä työpuhelimensa numeron, jos ei vastaa omastaan. :LOL: Ihanko en tietäs, että se ei sitä paljoo viikonloppusin kattele... Vissiin sitäki vähän hermostuttaa... :LOL:

Sais nyt joku meistä tälle viikonlopulle haikaran kylään!
 
Pöh, minä olen vaaka!!
Mutta Neuvolassa oltu, ja aika tilattu ensi tiistaiksi yliaikakontrolliin. Ja siis keskiviikkonahan mulla tulee 42 vkoa täyteen. Mietin vaan pitäsköhän sitä varuiksi ottaa se sairaalakassi sinne mukaan vai ei..
Neuvoassa sanoi että JOS käynnistävät luultavasti käyttävät sitä ballong menetelmää josta joku puhui aikaisemmin?. En ole lukenut siitä kuin negatiivisia kokemuksia, ja sen paikalleen laittaminen sattuu kuulemani mukaan julmetun paljon. Eli nyt täytyy vaan toivoa että beibi päättää tulla ennen tiistaita!

Mitä ihmettä sitä vielä keksisi !?

Ah, ja uusin oire on fazer-eucalyptus pastillien jatkuva mussutus! Se tuskin enteilee vaan mitään :D
 
Mun horoskooppiei lupaillut missään mitään tapahtuvan lähipäivinä vaikka kuinka monta kävin lukemassa :LOL:

paulina, täälläkin ilmoittautuu vaaka! :wave:

Onko muilla vatsa välistä arka ja kipeäkin? En tiedä johtuuko nuo kivut siitä kun se on vain niin pirun pingoittunut ja muksun jalat ja raajat on niin kovat että kun masussa liikutaan, se oikeasti sattuu välistä ihan kamalasti :/

Minkä kokoisia pipoja muuten vastasyntyneelle kannattaa ostaa? :O
Huomasin ettei meillä ole oikeastaan noita ollenkaan, samoin puuttuu sellainen kevythaalari, on vain se äippäpakkauksen 70cm johon pikkuinen taatusti hukkuu.

Tarkeneeko pikkuinen vielä tämmöisillä 10-15 asteen keleillä vaunuissa ihan vain makuupussissa, vai pitääkö sinne väliin pukea vielä sellainen kevyt haalari? :confused:

Kylläpä osaa olla hankalaa mokomatkin vaateasiat, nuo on sellainen juttu mistä mulla ei ainakaan ole mitään hajua. Toivottavasti en kylmetä tai nirhaa pientä kuumuudella. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: paulina
No niin jouskarit eiköhän lähdetä joukolla synnyttelemään tässä illan/yön päälle :LOL:

Ss Mulla on ollut tosi arka ja kipeä masu tänään varsinkin tuosta ylhäältä... Niinku ois jännittänyt koko päivän sitä... Istuminenki on melko hankalaa sen takia... |O
Ja laittaisin sellasen kevyt haalarin jo päälle vaunuihin, täällä torniossa on ainakin jo melko vilpoista päivälläkin, aamusinki saattaa olla nollassa :O
 
Horoskoopeista puheen ollen, nyt sitten syntyy varmasti neitsyt-merkin omaava lapsi. Pitääs kattella, millaista luonneanalyysia tarjotaan :D Itse olen skorpioni, jolle luvattiin huomisen päivähoroskoopissa asian päätökseen saattamista ja sunnuntaina puhuttiin uusista ihmisistä. Tulkitsen tämän tietenkin niin, että synnytän huomenna tai sunnuntaina :D

Täälä ei mitään uutta. Limaa tulee, mutta vain pieninä paloina. Supistuksia tulee kipeinä ja useiden tuntien ajan säännöllisinä, mutta ei niistä enää kannata ees välittää, kun aina pitää sen parin h tauon ja jatkaa sitten siitä. Just nytkin tuli supistus, jonka takia piti kirjoitus keskeyttää, mutta EI nämä ole nähtävästi tarpeeksi kipeitä.

Anoppi soitti ja alkoi taas jostain moralisoimaan ja pilas minun päivän. En viitti kauheasti alkaa lataamaan takaisin mitään, kun ovat kuitenkin luvanneet ottaa muksut synnytyksen ajaksi, joten en halua antaa mahdollisuutta siihen, että minua ripitetään siitä, kuinka olen kiittämätön. Mutta koska olen se kiero skorpioni, niin ootas kun tää lapsi syntyy ja en ole mitään palveluksia vailla, niin en enää hillitse itseäni vieraskoreaksi. Oppiipahan hoitamaan asiansa poikansa kanssa, joka ei koskaan taida edes kuunnella mitä sillä on asiaa ja siksi se on alkanutki minua häirittemään. *ärtymys varmaan näkyy tekstissäkin* :D


Surusilmät. Älä huoli, vauva ei kyllä jätä sulle ilmoittamatta milloin on tyytymätön olotilaansa ja sitä myöden opit olemaan nirhaamatta vauvaa :D

rv 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Onpas sulla Pumppa tosi ajattelevainen ja ihana anoppi. Ihanku ei ois olotilassa jo muuten riittävästi kestämistä :stick:

Mä kyllä voisin nyt jo venailla viikonlopun yli tuota synnyttämään lähtemistä. Ois sunnuntaiksi sovittu mun hevosen siirtäminen tänne mun paikkakunnalle eikä mulla oikein ole sellasia ihmisiä joille voisin sen homman siirtää kamojen pakkaamisineen ja hevosen laitumelta hakemisineen ym.

Nää on kyllä hankalia päiviä kun ei etukäteen tiedä onko viileä vai lämpimämpi päivä ja etenkin kun ei ole etukäteen kokemusta mitä milloinkin vauvalle ois hyvä pistää päälle, niin on vaikea miettiä sairaalasta lähtöön sopivia vaatteita, tai siis nimenomaan niitä päällivaatteita! Et onko sit kuitenkin joku kevät-/syyshaalari paikallaan, vai sittenkin liian lämmin? Tänään ainakin itse sujuvasti kävelin aamupäivällä pelkkä toppi päällä sinne neuvolaan ja sieltä kauppaan, niin jotenkin tuntuu hassulta pukea vauvalle sitten pitkähihaiset ja haalarit ja tumput ja töppöset... Vaikka taitavatkin tykätä lämpöisestä :)

Kaveri, jolla kuukauden ikäinen esikoispoika, kehotti ainakin vaunuihin ottamaan ihan lämpömittarin jolla saa seurattua miten lämmin siellä vällyjen alla on.
 
Pika päivitys sairaalasta. Meille syntyi aamulla klo 7:12 pieni tyttö :heart: Pituutta 54,5cm ja painoa 4,254kg. Synnyts kesti yhteensä 9h 25min, josta aktiivista ponnistusta 1h 25min. Eppari tehtiin ja muutenkin repesin lisää jonkin verran, lopussa lääkäri avitti imukupilla tytön maailmaan kun äippä oli ihan poikki! Tyttö on ihana! Palailen kertomaan lisää kunhan kotiudutaan ym.

Ninzi & Tyllerö n. 14 tuntia <3
 
Samuelinäiti mulla oli sairaalassa huonekaverina nainen joka tuli vauvansa kanssa takaisin koska oli kellastunut kotona. Vauva oli jo 12pvä vanha. Sai valohoitoa ja epäiltiin että keltaisuus johtuisi äidinmaidosta ja sen vuoksi oli tuttelikuurilla jonkin päivän. Äiti pumppaili tissit tyhjiksi lypsykoneella että maidontuotanto ei loppuisi. Jos siis epäilet jotain tällaista olevan kannattaa se tarkistuttaa. En tiedä mikä on tilanne nyt mutta ainakin vielä tiistaina olivat samoissa verikokeissa meidän kanssa ja sanoi että oli jälleen bilirubiini arvot nousseet. Meillä oli ensimmäisinä päivinä lievästi kohollaan ja juuri niinkuin sanoit silmän valkuaiset pikkuisen kellasti. Meillä seurattiin sairaalassa arvoja koko ajan mutta onneksi nousu oli vähäistä eikä ylittänyt tuota maagista rajaa 310. Meillä parhaimmillaan 210 joten ei tarvinnut hoitoa. Kun poika oli 6 pvä vanha tänä tiistaina keltasuus arvo oli enää 130 joten seuraus lopetettiin. Käskettiin vaan kotona olemaan valpaana jos huomaa keltaisuutta. Ja nyt ei ole kyllä yhtään, edes silmistä.
Kannattaa ottaa yhteys sairaalaan jossa synnytit ja kertoa jos epäilet keltaisuutta vähänkin.

Meillä vauva-arki sujunut ontuen koska minä sain järkyttävän kuumeen(40) ja yritin sitkutella buranalla ja hetken se auttoikin mutta nousi jälleen 3h päästä uudelleen. Koko viikon torstaihin asti jaksoin sitä hommaa ja luotin että kyllä se tästä mutta ei... Ei muuta kuin sairaalaan ja antibiootit kehiin. Epäiltiin rintatulehdusta sekä alapään tulehdusta. Nyt siis syön kahta tosi voimakasta ja pahanmakuista antibioottia. No pääasia että tästä kuumesta on päästy eroon ja elämä alkaa voittaa vihdoinkin. Meidän perhe ihan sekaisin kun äiti käytännössä kaksi viikkoa pois kokoonpanosta. Ukko parka leikkii ton 3v kanssa päivät pitkät, tekee saunaa, yrittää tehdä ruokaa..... Minä makaan sängyssä ja imetän vauvaa silloin tällöin. Onneksi saatiin niin kiltti vauva että en tiennyt tällaisia olevankaan!

Onnea kaikille vauvan saaneille, muutamalle kerkeää vielä tässä kuussa syntymään!
Tsemppiä suppareita odottaville kyllä ne sieltä tulee vaikken siihen itsekään enää uskonut kun kaikki oireet loppuivat ja LA oli huimasti yli. Ja täytyy sanoa että tää on niin valmis vauva kun se on ollut niin kauan äiskän masussa.

... Ja Onnea Ninzi! Ihan mukavan kokoisen säkin sait pusertaa, onneksi kaikki hyvin! Ja se oma nyytti kainalossa!!!
 
kata kiitos infosta, pitää nyt sit varmaan soitella synnärille ja kysellä mitä mieltä he ovat että tutkimuksiin vai ei. uskoisin tosiaan että nyt tosta maidosta johtuen on keltainen koska on virkeä ja vaippa täyttyy tasasin väliajoin molemmista tarpeista ym. ettei siis varmasti mitään vakavaa mutta mutta katotaan jos poika pääsee "solkku" kaappiin makoilemaan. tsemppiä kuumeiluun ja arkeen, ikävää tollaset tulehdukset :(

meikäläinen on kans jousimies, mitähän toi ennuste meinais sitten mulle :D
 

Yhteistyössä