Juu, täälläkin nyt yli vuorokauden suht säännöllisten, mutta vain semi-kipeiden
supistusten jälkeen alkaa olemaan alavatsa aika pirun hellänä ja hermot riekaleina. Mulla alkanut ihan tosissaan huolestuttamaan, että väsyykö mulla kohtu tästä jatkuvasta supistelusta ja ei sitten jaksa varsinaista synnytystä ja varsinkaan ponnistusvaihetta.
Neuvolassa tuli käytyä. Kun menin sanomaan, että ei mulla ainakaan oo verenpaine noussut, niin nyt oli sitten alapaine melkein 20 mmhg korkeampi kuin on edellisillä kerroilla ollut, mutta ei tähän mitään huomiota kiinnitetty kun oli siis 78. Proteiini oli kun sitä tarkastelin, niin minimaalisen heikko plussa, joten siis menee negatiivisen piikkiin, mutta oli se pikkuisen väriä vaihtanut viime viikon käynnistä. Mulla on liian tylsää, kun jaksan vatvoa mitättömiä asioita. Lisäksi tämä odottelu käy kalliiksi, kun olen alkanut ostelemaan nettikaupoista tavaraa.
Sf-mitta oli noussut 1cm viime viikosta ja paino sitten 400g. Syke oli välistä alle 120 ja ei noussut kutkutteluista huolimatta kuin max 134. Viime viikolla kun huiteli sielä 160 paikkeilla, kun heräteltiin unesta vauvaa.
Ens viikolle saan sitten kaks aikaa. Ensin lasketun ajan käynti sitten loppuviikosta käynti, jossa varattais yliaikakontrolliin aikaa. Hitto vie, toivottavasti ei menis sinne yliaikakontrolliin. Mies ei voi ottaa töistä vapaata ja joutuisin itekseni sitten ajelemaan sen melkein 300km lenkin, jota en edes taida uskaltaa tehdä. Ei ihan viitti bussillakaan lähteä, eikä tosiaankaan kiinnosta kenenkään seura sellaisella reissulla
Pelot on täälläkin arkipäivää. Keksin joka päivä jotain uutta murehdittavaa liittyen raskauteen ja synnytykseen. Mutta toisaalta tiedän olevani aivan yhtä stressissä vauvan syntymän jälkeen kätkytkuoleman mahdollisuudesta ja siitä eteenpäin kun vauva/taapero liikkuu tapaturmista ja sitten kaiken maailman huolet iskee päälle kavereista ja elämässä pärjäämisestä jne. Plaaah. Osaispa sitä olla rento.
Eilen kun oli se vaimeiden liikkeiden päivä niin tää vauva otti kyllä sitten yöllä takasin. Oli oikeasti varmaan 3h putki kun joka raajaa ojenneltiin ja pää nitku valmiiksi kipeää häpyliitosta vasten.
rv 39+2