**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Kiitos Minea_ ja Numbatti hauvoihin liittivistä kommenteista :)

Meillä on kaksi narttua 5 vee. Kumpikin sekoituksia, toinen noin 15 kg ja toinen 35kg. Eniten kammottaa toi suurempi, koska vaikka on todella kiltti, niin kauhea höyry, eli jarrut ei toimi, kun kutsun luokse niin yleensä törmää. Tottelee hyvin, mutta täysi kohelo ja tolla koolla se ei ole hyvä. Sillä on myös hieman tapana testaja rajoja hieman epävarmojen ihmisten kanssa. Mies tuli meidän laumaan vikana, eikä ollut tottunut koiriin, niin hauva kyl heti testaili, että kuulunko muka ton alle laumassa. Tyyliin tuijotti kun mies ruokaili eikä lähtenyt pois ( mun aikana ei saa olla samassa tilassa syödessä). Ei uskonut käskyjä jne. Nykyään on todella tarkat käskyt tyyliin kaikkeen...ulos menoon, ruokakupille saa mennä vasta kun lupa annetaan jne. Ei ole koskaan käyttäytynyt mitenkään uhkaavasti ihmisiä kohtaan, mutta sääntöjen kanssa toimii rotunsa edustajana parhaiten (rotikan ja dobberin sekoitus) joka varmasti selittää kanssa meillä olevan kovan kurin. Ajattelin kanssa että täytyy antaa haistella ja ottaa mukaan vauva arkeen...heti kun lenkille päästään niin näyttää että vauva tulee vaunuihin mukaan meidän lenkille jotes osa laumaa jne. Eniten kai aika jolloin vauva alkaa itse liikkumaan jänskättää, silloinhan ne yhteen törmäykset ja konfliktit eniten sattuu. Pitäis olla huolehtimatta, mutkun ei voi :( Täytyy vain yrittää tehdä kaikkensa että meijän lauma lisääntyy onnellisesti :)

Onnea kaikille vauvansa syliin saaneille :) Mua taas vaan jännittää enemmän ja enemmän.

Ekaa kertaa poksunkin eli 37 POKS ja lähete neuvolasta kokoarvio ultraan koska sf-mitta on 37cm.
 
Kastejuhlasta; en ole viel yhtään suunnitellut, olen todella huono suunnittelemaan niin pitkälle. Kaikki kyl varoittanut että tiloja ja jne voi olla vaikea saada jos ei ajoissa varaa. En vain tykkää järkätä juhlia tai varsinkaan leipoa, mutta kai se kuuluu osaksi tulevaa äitiyttä :)

Monta nimeä on ollut mielessä mutta sen näkee sitten kun vaavi on sylissä että mikä sopii. Pitää olla nimensä näköinen :)
Ei ole yhtään sama asia mutta joskus päättänyt lemmikkien nimen ennen kuin tutustunut tai nähnytkään ja sitten se nimi ei ole millään istunut omistajallaan, joten ajattelin että tutustutaan ja sitten päätetään.
 
Lämpöisiä onnitteluja vauvansa saaneille :) Kaikille muille jaksamisia!!!

Autokiinnostuksista.. tässä perheessä on kans ko. urheilua harrastava mies. Hän itse kilpailee. Nettiautosurffailu ym. aiheeseen liittyvä on tuttua...
Just soitti kamunsa Jyväskylästä Neste Rallista, että missä viivyt, ala tulla! No vaikka meillä on remontti ihan vaiheessa, vastasi kaverilleen, että tuli just töistä, kotona vielä, mutta katsotaan huomenna. Sit alkoi mulle puhua, että jos huomenna lähtis vähän lomailemaan. No, en ollut ymmärtävinäni vaan sanoin, että lähdetään vaan, mukava viettää yhteistä lomaa pari päivää. Huvitti, kun kaverin ääni muuttui matalammaksi ja pettyneeksi. Ei kuitenkaan viitsinyt sanoa mulle, että yksin oli tarkoitus lähteä. Tähän saakka on käyty yhdessä kyseisessä tapahtumassa. Viimeisen vuoden aikana mies on viettänyt kaikki lomansa miesporukoissa... Aikamme lähdöstä juteltuamme mies totesi, että antaa olla, katsotaan rallit telkkarista... Ai että tuo itsekeskeisyys osaa ottaa päähän. Hänelle olisi aivan sama jättää minut yksin kotiin viikonlopuksi, vaikka tässä on mulla nyt ollut sellaista kipuilua ja muuta, että oksat pois. Että pitikin ruveta ärsyttämään yötä vasten. Anteeksi purkaukseni...

Nimiasia on täällä selvä. On kuitenkin hyvä nähdä vielä pieni ihminen, ennenkuin ihan sataprosenttisesti on varma asiasta. Olen muutamille kertonut jo todennäköisen nimen.

Haituliina ja Takku 37+jotain

Niin ja kastejuhlaa ei olla vielä ollenkaan suunniteltu. Hyvä, kun täällä on nyt asia esillä, niin itsekin tulee aloitettua asian miettiminen. Saattais olla kätevintä kirkossa ja sitten kotona kahvittelut.
 
Viimeksi muokattu:
Raaps raaps raaps.
Kutiaako muilla iho?

Tällä hetkellä kutina on jotain aivan sietämätöntä. :stick:
Varsinkin tuossa toisella puolella vatsaa. Sitten kutiaa rinnat ja käsivarret.
Ainoa mistä ei kutina on kädet ja jalkapohjat, eli tuskimpa tämä mitään hepatoosia on.
 
Wuhuu kaksi lisääntynyttä jälleen tuli lisää ketjuun :heart: :flower: ONNEA ONNEA !! :flower:

Eilen oli jopa supistuksia näiden muiden turvotus kipujen lisäksi.. ne oli kyl toooosi epäsäännöllisiä ja sitten loppuivat eivätkä mitään kovin voimakkaita olleet! Noh.. :ashamed: ehkä sitä vaan jatkaa arkea ja odottelee taas viikon ainakin etiäppäin! Kyllä se sieltä viimeistään 4 vko päästä pihalla on.. todella lohduttavaa :stick:

Ristiäiset .. En kyllä suunnittele mieheni kanssa vielä mitään niin pitkälle.. kaikki on uutta ja jännittävää niin parempi mennä asia kerrallaan.. Jotkut ovat jo niistä kyselleetkin niin minulla lähinnä reaktio ollut sellainen et suu pamahtanut levälleen ja hetken päästä saanu sanottua että hei! Otetaas nyt asia kerrallaan.. Mitä järkee vielä suunnitella kun lapsi ei ole vielä edes maailmassa.. (Meillä siis näin päin.. hyvä vaan jos joku tykkää valmistautua jo etukäteen.. ei se väärin oo! :) )

Emme ole siis vielä kummejakaan pyytäneet, mutta jonkinlaista keskustelua olemme mieheni kanssa kummeista pitäneet.. Tarkoitus olisi, että vanhimmat sisaret molemmilta tulisivat kummeiksi ja sitten jos joskus tulevaisuudessa tulee lisää lapsia niin pyydämme nuoremmat sisarukset jne..

Wiwi + tyttönen mahassa vk 38+1
 
Moikka moi!

Onnea kaikille vauvaantuneille niin paljon että piisaa! =) :heart:

ON: Meillä ei toivoakaan että Elsa täältä mihinkään tulis. Kävin eilen neuvolassa, ensinnäki painoa oli tullut 1,2kg vkossa ja TAAS oli uusi nlatäti. Pitkillä kynsillä perkele paino tuolta alamahasta ja kokeili muka päätä, eikä saanu selvää onko se siellä. Sitten siinä kävi lääkärikin koklaamassa mahasta ja alakautta eikä tuntenu päätä. Ei muutaku lähetettä keskusneuvolaan ultraan, että mitenkä päin siellä ollaan. Muistihan se lääkäri sanoa että sisällä ei ole ainakaan tapahtunut mitään. Ihquu, kiitti! <3

Sitten se oli muka huolissaan mun rr:sta. Ollu aina korkea ja ei ollu eilen sen korkeampi ku ennenkään. Silti lykkäs stixit mukaan ja sano että mittailehan pissaa ja rr:a kotona. Ja raudasta paasasi, sillä meinas oikein itku päästä ku antautu niin suoltamaan mulle sitä tietotaitoaan...

RISTIÄISET: Mulla jännittää jo valmiiksi, kuinka miehen sukulaiset suuttuu mulle. Meillä oli esikon ristiäisissä mukana kummit ja isovanhemmat. Ja niin tulee olemaan tälläkin kertaa. Miehellä on vain yksi sisko, joka miehineen on kummina esikolle. Mulla on kuusi sisarusta... Nyt ei siis tämä miehen sisko "pääse" juhliin, koska ei ole tulevan lapsen kummi. Luulen, että nousee melkonen haloo helsinki tuosta jutusta. Anoppi ja miehen sisko kirkuu mulle varmaan vuorotellen, mutta siihen jos alkavat, niin ei tarvi tulla kummankaan =) Aah, nyt alkaa mun vuodatus, ei, ei, lopetan sen nyt heti, tulis liikaa asiaa!
Mutta sitä nimeä me ollaan pyöritelty ja makusteltu vaikka kuinka tässä, miehellä kuulostaa olevan enemmän kiire päättää se ku mulla. Ehdotin mä yhtä nimeä tuossa muuan päivä sitten ja sai ihan positiivisen vastaanoton. Tämä viimeisin ehdotus, joka on kummankin mielestä paras, pidetään sinne ristiäisiin asti salassa, jos tulee siis pysymään =)

Mää voisin vaan syödä ja syödä ja syödä ja syödä, aaaargh! Ja juua vissyä päälle =)

MIEHESTÄ: Olen tällä erää tyytyväinen siihen. Ei ota vapaapäivinä kuin max. kaks kaljaa. Ei kylläkään älynny ite vähentää, vaan minä komensin. On sitten totellu kiltisti :) Eikä kehtaa tuommosista asioista naputtaa vastaan, on sen verran "iäkäs" jo =) Poijan 5v synttärit kun järjestettiin, niin oli tosi hyvänä apuna, teki coctailtikut ja tiskasi välillä puhasta pöytään ja keitti kahvia yms. Passasi mulle kahvia, kun en jaksanu loppuupäivästä enää nousta sohvalta ite hakemaan yms :)
Mutta tsemppiä niille joiden kultaset ei ymmärrä! Pitkän koulutuksen, mökötyksen, huutamisen, ymmärtämisen, tuijottamisen, itkemisen, käänteispsykologian tulosta on tämä minun miehen parantunut käytös. Hah, niinku koirasta puhuis :D

Nyt kahvinkeittoon! Aamun jatkoja!

Ansku ja Elsa 36+5
 
joku mainitsikin ettei ole mikään juhlien järjestäjä tyyppiä. en oo mäkään oikeasti :D oon tosi huono, yleensä oon ihan raivona siivonnut, no leipominen on kivaa mut sit se juhla smalltalk on jotain mitä en osaa.. sen takia pidetään mahdollisimman pienet juhlat ihan mistä vaan aiheesta, ristiäiset, synttärit.. tähän aiheeseen vaan oli suht helppo vastata jo yhet ristiäiset pitäneenä että tietää mitä tekee. ohan siinä sit kuitenki se 2kk aikaa ainaki miettiä juhlia että no worries :)

onnittelut taas vauvautuneille! niin tää vaan alkaa olee vakio kamaa tää lause näissä viesteissä :D

sanle oli pakko googlettaa mainostamasi liivit, vaikuttivat aika hyvän oloisilta että pitää käydä varmaan tuolla bebesissä ihan sovittamassa kyseisiä liivejä! olivat vielä kivan näköisetkin ilman sitä turhaa pitsi hörsöä :D

täällä aamuteet edessä ja kohta pitäis alkaa pukeutuakin ja suunnata sinne pelkopoli tapaamiseen. jotain oon paperille rustaillut mutta helpompi noista on puhua kuin ranskalaisin viivoin merkkailla että mikä mättää. tuli kyllä nukuttua vähän levottomasti viime yö varmaa johtuu juurikin tästä käynnistä. sitten tietty asiaan kuuluu kaikkien typerien unien näkeminen, oon kyllä aina ollut tällänen jännittelijä on kyse sitten lääkäri käynnistä tai kaverin mökille lähöstä :D

samunäiti&alex 38+3
 
Kutiaminen mua ei oo kyl kutittanut mistään koko raskauden aikana.. Normaalisti minulla on niin kuiva iho, että kutiaisin sen takia! Raskauden aikana nyt on ollut päinvastoin minulla on ollut niin hyvä iho ettei edes rasvata tarvitse aina suihkun jälkeen..

Harmi vaan kun sua kutisuttaa -> surusilmät :( ..Voisin vaan kuvitella jos itseäni kutittaisi tuosta kireän maha nahkan päältä |O Se iho olisi kyllä äkkiä vereslihalla :kieh:

Kynnet Onko muilla täällä rakenne kynsiä? Minulla on ollut sellaiset 6-7 vuotta ja kävin hieman lyhentämässä kynsiäni vauvaa varten.. :)
 
Hei, ja onnea vain tuoreille äideille! :heart:

Me aiotaan pitää nimi salassa kastejuhlaan asti, kun ei siihen ees oo pitkä aika ja mies on sitä mieltä, ettei kerrota. Etunimi on siis jo päätetty, mutta toiset nimet vielä hakusessa. Tuossa juuri viime yönä niitä mielessäni pyörittelin, kun en saanut unta..

Itse ristiäiset pidetään normista poiketen jo 6-4 viikon päässä syntymästä, jos siis nyt syntyy lasketun aijan teinoilla ois tuo 6viikkoa juhliin ja jos menee yli kaks viikkoa, ois tuo 4viikon päästä. Päivä on siis jo päätetty jam lyöty lukkoon ja kutsut on lähetetty. Me siis juhlitaan myös naimisiin menoa ja kutsuttuja on n.40 lapsineen, joten ajoissa piti olla liikkeellä. Mitään ihmeellistä ei olla suunniteltu juhliin, perinteiset kakut ym tarjottavat on ja siis pappi käy kastamassa lapsen ja sen jälkeen vietetään vaan mukavaa yhdessäoloa ystävien kesken :)Kummempaa ohjelmaa ei siis ole, kun ei olla semmoisia keskipisteenä viihtyviä kumpikaan.

Meillä mies on ottanut koko raskausaikana vain muutamia olusia tai lonkeroita, eikä minun ole tarvinut siihen puuttua. Itseasiassa olen jopa käskenyt ottamaan rentouttavan pitkän päivän päätteeksi, vaan ei tuo aina ole silloinkaan mitään juonut. Lomallakaan ei paljoa alkoholia maistellut, ehkä siksi kun minäkään en voi juoda, ni ei sillekään sitten maistu.. Mukavasti siis menee sen suhteen :) Eipä tuo muutenkaan juo, kun on AINA töissä.

Muuten olot jatkuu samanlaisina.. Viimeyönä sai taas herätä alamahakipuihin, joihin liittyi supistus ja menivät jonkun ajan päästä ohi, eli ilmeisesti olivat näitä valmistelevia suppareita. Siihen ne sitten taas jäi. Neukka sanoi eilen, että se on vain hyvä että tulee näitä valmistelevia supistuksia, kuin että alkaisi yhtäkkiä rytisemään! Toivottavasti on oikeassa ja synnytys sujuisi lopulta helposti ja nopeasti. Mutta edelleen kipujen vuoksi, toivoisin että tämä pikkunen tulisi pian jo syliin!

-pansku- ja bubu 39+4 :heart:
 
Wiwi Ja kutina senkun vaan jatkuu. Katsoin tuota massua niin sinne oli tullut pari uutta isompaa arpea, liekkö ne sitten kutiaapi ja aiheuttaa tuskaa :kieh:
Mulla on menny jo puolipurnukkaa rasvaa kun en kehtaa raapia ettei mee ihan vereslihalle. Jotenkin kun ajattelenkin tuota kutinaa enemmälti alkaa jokin paikka kutisemaan sen seurauksena, liekkö joku henkinen juttu :LOL:
Iho tuntuu kyllä tosi kuivalta tällä hetkellä, pitää vissiin alkaa rasvailemaan taas kunnolla.

Lisäksi hoksasin että vaihdoin eilen lakanat, jotka on vähän sellaista karheampaa matskua, sekin saattaa olla syypää tuohon mun ihon oireiluun. Karheampi pinta saa ihon kutisemaan. Mulle pitää olla pehmeät lakanat :LOL:
 
Onnea Viimatar !! :flower:

Nimestä: Täällä ollut jo nimi kauan valmiina, viimeinen hienosäätö tehtiin toiseen nimeen tällä viikolla. Halusin että miehen nimestä väännetään tytölle toinen nimi ja mies suostui :) Salassa meinataan pitää ristiäisiin asti.

Eli meille tulee siis ristiäiset. Itse en kuulu kirkkoon enään, mies kuuluu. Kastemekkona on minun oma kastemekko, jossa myös siskoni on kastettu :heart:
Meinasin sitten vasta vauvan synnyttyä alkaa varailemaan juhlapaikkaa/pappia ym. En halua suunnitella mitään ennen kun tiedän että vauva on turvallisesti saatu masusta ulos. Juhlapaikkaa kysytään seurakunnalta, en halua kotona järjestää kun on kaksi kissaa jaloissa pyörimässä ja tilaakaan ei ole loputtomiin. Kakut ym syötävät tekee tutut ja ystävä tulee tarjoilemaan kahvit. Haluan että pääsee itsekin nauttimaan juhlapäivästä. :) Kummit on jo päätetty ja kysyttykin.

Kun pitää ristiäiset, huolehtiiko pappi maistraattiin ilmoittamisen? Eli tarvitseeko itse ilmoittaan vauvan syntymästä mihinkään muualle kuin esim. vakuutusyhtiöön, vai miten homma menee? Ja kelakortti tulee ilmeisesti sitten kotiin kun maistraattiin tehty ilmoitus?

Ninzi (ilman mitään oloja :mad: ) & Tyllerö (joka viihtyy masussa liiankin hyvin) 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Viimatar84 Paljon onnea pikku prinssistä!:)

Aivan ihanaa, kun uusia uutisia tulee päivittäin. Tuskin maltan odottaa, että kuinka moni saa pikkuisensa syliin viikonlopun aikana.:)

sanle kiitos liivivinkistä! Pitääkin tutustua. :)

Juhlien järjestämisestä Minä olen aina tykännyt järkkäillä kutsuja ja juhlia. Lapsuuden kodissani kutsuttiin vieraita usein ja pidettiin isoja ja pieniä tilaisuuksia läheisille. Siitä syystä meillä oli kotihäät ja pikkuisen ristiäisten pitäminen kotona tuntuu aivan luonnolliselta (ainakin tässä vaiheessa...;)). Olen aina leiponut ja kokannut paljon ja nautin molemmista. Pieni kakkujen teko harrastus on jäänyt raskauden myötä, kun pelkkä ideakin kuvotti, mutta olen pääsemässä siitä yli. Nyt vain pitäisi löytää kaikki tarvikkeet jostakin laatikosta, että pääsisi taas tekemään jotakin.:D Äiti ja anoppi ovat tulossa illalla kylään ja onkin haaste tehdä heille jotakin, kun kävi ilmi, etteivät vuokani ole vielä uudessa kodissa...

Ristiäiset Pidämme sen 2 kuukauden sisään. Katsotaan kuitenkin ensin, että koska rakas Vintiö malttaa saapua maailmaan. Siinä taitaa vielä mennä sen verran, että ehdin suunnitella kaikkea kivaa. Onkin ollut mukavaa lukea teidän suunnitelmistanne. Minä en ole käsitöissä tai askartelussa hyvä, joten jos päädymme tekemään itse kutsut, teemme niistä hyvin yksinkertaiset. Arvostan suuresti heitä, jotka osaavat tehdä käsillään vaikka mitä, esim. vauvan tuleva kummitäti on suorastaan korttitaiteilija, sen verran upeita luomuksia olen häneltä saanut.

Haituliina Älä turhaan pyytele anteeksi, sinulla ei ole siihen mitään syytä - tämä on juuri oikea paikka tuulettaa tunteitaan. Miehesi ennemminkin pitäisi pahoitella sinulle sitä, että edes suunnitteli jättävänsä sinut viikonlopun ajaksi yksin. Ymmärrän hyvin, että parilla pitää olla omia juttuja ja aikaa kamujen kanssa, mutta tässä vaiheessa raskautta sitä luulisi, että laitetaan kumppani ja tuleva vauva listan kärkeen.
Meillä mies välillä unohtaa mainita jostakin menostaan tai yhdessä saamastamme kutsusta, mutta en usko, että hänelle tulisi mieleenkään lähteä tässä vaiheessa mihinkään kauas, koska milloin vain pikkuinen voi ilmoitella syntymästään.

Kaikille mukavaa viikoloppua & tsemppiä & malttia odotteluun! Vielä jaksamme!:)

Luckygirl & Vintiö 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Oottepa taas ahkerasti kirjoitelleet, eihän tässä muista mitenkään mihin kaikkeen piti kommentoida :D
Kovasti onnea pikkuisen jo saaneille :heart: Täälläkin oltais jo hyvinkin kypsiä lähtemään, tahtoisi jo nähdä pikkuisen :)

Kalvojen puhkaisusta: eipä sitä erota onko ne puhkaistu, vaiko puhjenneet ihan itsekseen. Tosin pari senttiä täytyy olla auki ennen kuin niihin "pääsee käsiksi" ja kohdunkaulan lyhentynyt. Pakko myöntää, että jos itellä jossain vaiheessa paikat on tarpeeksi auki ja se kalvorakko jo pullottaa, voipi olla että sorrun ihan oikeasti kyseiseen toimenpiteeseen :LOL:

Alapään kipuilusta Mulla on tota jomotusta, kuumotusta ja turvotusta esiintynyt seksin jälkeen. Meillä sitä ei enää paljoa ole ollut, joten erottaa selvästi tähän liittyväksi. Kait se verenkierto alapäässä sitten on jotenkin "vilkkaampaa" kuin normisti ja siitä nuo oireet. Semmoisen 6-10 h täällä kestää kipuilu seksin jälkeen.

Nimiäisistä En tule pitämään nimeä salassa, olen jo kertonut kysyjille tulevan nimen. Juhlat tulee olemaan meillä pienimuotoiset, ja varmaankin kavereille ja sukulaisille erikseen ihan tilankäytöllisistä syistä. Meille ei mitään seremonioita ole suunnitteilla, ihan vaan kakkukahvit, joiden varjolla sitten voi tulla vaavia katsastamaan. Tarjoiluksi olen ajatellut lähinnä kakkua, keksejä, korvapuusteja ja suolaisia piirakoita ja pasteijoita. Ne saa riittää meillä :)

(.) toissapäivänä oli illasta parin tunnin ajan niitä kipeitä supistuksia, mutta ottivat ja loppuivat sitten. Eilen ei ihmeemmin suppareita, muutama yksittäinen päivällä. Limatulppaa tosin irtosi eilen lisää, mulla se on ollut veristä. Saas sitten nähdä ennakoiko mitään. Tilastollisesti verinen limatulppa ensisynnyttäjällä käsittääkseni kertoo synnytyksen olevan 1-7 vrk päässä, mun tuurilla tosin ei tarkoita varmasti yhtään mitään :D Väsynyt olen pari päivää ollut ihan erilailla, olen nukkunut suunnilleen 10-12 h vuorokaudesta. Mutta mikäs tässä on lepäillessä, päätin vihdoin aloittaa tämän äippälomankin keskiviikkona.

Eilen kävin shoppailemassa puuttuvia tavaroita, Stockalta hain imetysliivit, apteekista lanoliinivoidetta jne. Eilen myös raahasin autoon vanhoja pyyhkeitä, jotta on jotain laittaa takapuolen alle, jos vedet vaikka meneekin jossain kaupassa ollessa :D Tänään ajattelin alkaa pakkailemaan sairaalakassia hiljalleen valmiiksi sen kunniaksi, että täällä oltais tänään virallisesti täysiaikaisia. Ei sillä, mun tuurilla tässä päästään vielä yliajalle ;)

Saraella + masu 37+0
 
Jaaha,taas ois viikonloppu. :D Eikä mitään tapahtunut yöllä! Kipeitä suppareita & muita jomotuksia oli illalla mutta loppuivat sitten. Kuvottava olo kyllä oli vaikka olin syönyt iltapalaakin, ettei nälästä ainakaan johtunut. Heräilinkin yöllä monta kertaa oksettavaan oloon, mutta ei kuitenkaan tarvinnut oksentaa. Saas nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan. :) Tämä viikonloppu ois kaikkein paras mahdollinen aika vauvan syntyä, ens viikolla miehellä tosi tärkee viikko töissä ja ens lauantaina tulee olemaan tampereella koko päivän, eli yli kolmen tunnin ajomatkan päässä... En usko että kuitenkaan uskaltaa sinne lähteä, jos vauva ei siihenkään mennessä oo syntynyt. Odotellaan nyt sitten! :D

Onnea Viimatar! :flower:

Ei muuta tällä kertaa, myöhemmin lisää! :) Hauskaa viikonlopun alkua kaikille ja tsemppiä mammat!

Minea ja maha-asukki 39+5
 
Ihanaa, vauvoja tullut lisää. :heart: Paljon onnea kaikille!

POKSISTA 39 !! :heart: =)

Tulipa käytyy tuossa äsken neuvolassa, painoo tullu 400g/vko, RR: 125/75, SF-mitta 33,5. Varattiin ens perjantaille seuraava neuvola joka on siis se meidän laskettu aika! Saa nähdä pysynkö yhtenä kappaleena siihen asti (toivottavasti en).

Olo on ollut ihan hyvä. Kivuttomia supistuksia edelleen, sukkapuikkokipuja melkein päivittäin(ei kiva). Sais alkaa jo jotain tapahtumaan!!

Ristiäisiä ei olla vielä kunnolla suunnitellu, mut on se mulla pyöriny mielessä. Vähän oon miettiny et mitä kaikkee tarjottavaa sitä tekis yms. Nimee ei olla päätetty, ollaan heitelty molemmat nimiä ja joitain ylös kirjoteltu. Ehkä sit lopullinen nimi päätetään kunhan vauva on maailmassa ja nimen minäki haluisin pitää salassa ristiäisiin asti mutta saa nähdä onnistuuko. Kummeja ei olla mekään vielä pyydetty, varmaan sitten lähempänä. Ja juhlat ajateltiin pitää kotona, meiltäkin yksi kisu löytyy, joten hänet on varmaan laitettava ulos juhlien ajaksi, jottei syö kaikkia tarjottavia. :D

Kynnet: ei oo rakennekynsiä, mutta omat on kasvaneet sopivan pituisiksi! Neuvolan täti mainitsikin että kannattaisi alkaa lyhentelemään ennen vauvan tuloa. Voi olla etten lyhentele näitä, koska tottunut kuitenkin tekemään hommia pitkien kynsien kanssa ja osaa varoa ettei töki joka kohtaan ja nää ei kuitenkaan oo mitkään ''ylipitkät''.

Eipä mulla sit muuta, en muista kaikkee mistä olitte jutelleet, mutta kirjoittelen sit myöhemmin. :D

Hyvää viikonlopun alkua :heart:

nansku: ja murunen 39 !
 
Neuvolassa käyty eilen ja vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt jo lähtökuoppiin, nyt vaan odotellaan joko kohta lähtö tulis :) Neuvoltäti epäili ettei menis pitkään kun h-hetki koittaa mut saa nähdä, yli menee kuitenki kaks viikkoo nii ett paukkuu..

Paino -500
turvotus +
RR 130/96 ja toinen 125/83
pissa puhdas
Sf 33.5
syke 150-160
liikkeet ++
Neuvolatäti anto jopa painoarvioo kun sellasta en aiemmin ole saanut elikkäs sano ettei tule olemaan 3600kg isompi, sen näkee sit kui pieleen meni :)

Nimestä Etunimi on päätetty ja salassa pidetään ristiäisiin asti. Miehen kans kyll puhutaan vaavista jo nimellä mut jos muita on läsnä nii sit on pelkkä vauva :)

Viikonloppuja mammoille!

mimski ja pikkuine 39+4
 
Pakko kyllä hiukan valittelemaan surkeaa oloani.
Häpyluussa vihloo oikein urakalla ja sukkapuikkokivut ovat vallanneet alapään.
Kävely onnistuu ihme kyyrysennossa, pikakävelijämäisesti hytkyen, varpaillaan hiippailemalla :LOL:
Oon niin vaivaisen näköinen että itseäkin naurattaa, tälle ei voi enää kuin nauraa.

Kuinka rakastankaan pientä masukkiani. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiwi
Onnea vauvansa jo syliin saaneille! :flower: Me muut täällä vielä kateellisina kärvistellään :D

Ristiäiset pidetään täälläkin, mutta en vielä tarkasti oo suunnitellut tarjottavia. Tyttö lupaushan meillä on että jos tyttö tulee niin ois kiva tehdä sellasia tarjottavia jotka ois väritykseltään vaaleanpunaisia ja valkosia. Suolasten kohdalla ei ehkä niin tarkkaan voi sitä kyl noudattaa :) Ja jos poika sattuu tulemaan niin sit vaaleansinsitä ja valkosta. Esim. kermavaahdonhan saa suht helposti värjättyä kakkuun. Kutsutaan vaan perheen jäsenet ja kummit mut luultavasti vieraita tulee silti se 30henk. Eli varmaan seurakunnan tiloissa pidetään sit juhlat.

Nimestä ollaan kerrottu nimi kaikille koska nimet sekä tytölle että pojalle on ollut tiedossa jo ennen ku lasta on pantu alulle :D Itse oon joskus 15-vuotiaana jo päättänyt että mikä tytön nimeksi tulee jos saan tytön. Ja mies on pojan nimen päättänyt kans aikoinaan. Toinen nimi tuotti vähän päänvaivaa kun mulla oli yks ehdotus joka sit sattu olee myös miehen siskon työn toinen nimi. Mies sit mietti et viittiikö samaa nimeä antaa, mut ei löytänyt mitään parempaakaan ideaa niin kai me se mun ehdotus annetaan. En kyllä siitä kauheen helposti ois valmis luopumaan jos ei mitään hyvää korvaavaa nimeä tule tilalle :D

mimski mullekin terkkari varovasti vihjaisi että ei välttämättä ens viikolla enää nähtäis kun vauva oli kiinnitynyt ja painunut niin hyvin lantioon jo muutaman viikon. Mutta yritän asennoitua sillai ettei lähtö vielä tule kun mulle ei tosiaan oo mitään kivuttomia suppareita suurempia oireita vielä ilmennyt. Toviotaan kuitenkin parasta ettei menis kauheesti yli!

minea toivotaan että teidän vauva lähtis syntymään viikonlopun aikana! Mäkin toivon että meillä tulis lähtö viikon sisään mutta ei ens keskiviikkona kun miehellä on sellanen koulutus työn puolesta johon pitäis mennä :D Muuten mies siis vielä ens viikon kotona niin siks ois hyvä jos syntyis. Mutta eipä taida nää vauvat meidän aikatauluja paljon kuunnella :D

Mulla on hirveä tarve tehdä kaikkea mihin ei sit välttämättä jää aikaa kun vauva syntyy. Esim. eilen halusin leffaan ku en oo käynyt pitkään aikaan ja vauvan syntymän jälkeen tuskin vähään aikaan tulee käytyäkään. Sit yritin etsiä itelleni korkkareita jotka ostan itselleni "lahjaksi" kun synnytyksestä olen selvinnyt. Ajattelin et voisin ostaa etukäteen vaikka en vielä pysty käyttämään kun painoa on sen verran että päkiöihin sattuu jos korkkareilla yrittää kävellä. Ilmeisesti mun jalat on myös turvonneet koska en sit psytynyt sovittamaan niitä kun ei mennyt jalkaan :D Tyydyin lopulta vaan katselemaan ja ostan sit ku oon oikeasti sen synnytyksen hoitanut kunnialla. Tänään olis tarkoitus mennä kulmakonditoriaan nauttimaan jätskiannoksesta jota olen himoinnut koko kesän. Ja kampaajakin pitäisi varata koska sinnekään ei ehkä pääse heti vauvan syntymän jälkeen.

scarlett ja sissi POKS 39+0!
 
noniin kaupasta ja kättäriltä kotiuduttu. hyvin meni sen kätilön tapaaminen, oli tosi mahtava tyyppi ja sain paljon uutta ajateltavaa, nyt kuitenki varattiin aika lääkärille jonka kanssa tehdään se lopullinen päätös synnytyksestä. tuntuu kyllä niin hyvältä kun on asiantuntevaa porukkaa ympärillä ja ymmärtävät eikä tartte rautalangasta vääntää mitään :) kätilöopiston pisteet on nousseet vielä enemmän vaikka ekan synnytyksenkin jälkeen pidin paikasta ja henkilökunnasta erittäin paljon.

mulla oli rakennekynnet kun samuel oli vauva, ei kyllä kauhean pitkät. kun mietin omien kynsieni ja rakennekynsien eroa niin omat kynnet raapii huomattavasti helpommin kuin ne akryylista tehdyt, niissä on kuitenki pehmeät reunat. nyt siis ihan omilla kynsillä mennään, ovat niin liuskottuvaa sorttia että aika lyhyenä nää on ja pysyy vaikka kuinka yrittäis kasvatella. en kokenut että rakennekynnet olis ollut esteenä vauvan hoidossa.

pitäis saada ruoka tulille ja koska aurinko haluaa pysytellä pilvien väärällä puolella niin uimaranta reissu jää väliin, ärsyttävää. tänään pientä hemmottelu hetkeä kaavailin ittelleni illaks, hiusten värjäystä ja kasvonaamiota yms :) en tiedä pitäiskö saunaki varata, varmaan vois mies tuulettaa sen puolesta.
 
Täällä POKS 39!:heart: Mitään ei tunnu missään. Neuvolassakin kävin keskiviikkona, oli sijainen joka huolestui kovasti, kun paino oli taas noussut vko 2kg, ja SF-mitta pompannut 35cm-38cm! Eilen kävin sitten lääkärillä, joka teki sisätutkimuksen ja otta ultralla päämitan, joiden mukaan vauvan pitäisi kulkea aivan keskitietä kokonsa mukaan. Enpä sitten tiedä...

Meillä tulee olemaan nimiäiset sitten joskus 2kk päästä. Miehen suku asuu niin kaukana ja mulla ei ole kuin muutama sukulainen elossa, niin eipä tartte stressata mistään juhlista. Olisi kyllä ihanaa, jos olisi isovanhemmat mukana auttamassa jne. mutta eipä ole ketään, kuka kävisi meillä. Eniten kaipaan äitiäni, joka varmasti olisi ollut iloissaan vauvasta, auttamassa ja neuvomassa. Oltiin tosi läheisiä, mutta sitten 18vuotta sitten syöpä vei voiton. Kyllä mulla kateeksi käy kaikki, joilla on oma äiti mukana tässä elämänvaiheessa. Monet itkut on itketty nyt hormonien takia ja välillä olen ollut oikein vihainenkin siitä, ettei ole perhettä, joka kyselisi vointia tms. Onneksi on sitten tuo mies, ja muutama ihana ystävä. :heart:

Meillä on 4-vuotias partacollie uros, joka on aivan ihana koira. Uskon, että ottaa hyvin vastaan vauvan, koska sen tehtävä on pitää perhe koossa =). Välillä se on liian villi, mutta sisällä osaa olla vain, eikä pyöri jaloissa tms. Ehkä siitä on tullut sellainen, kun mies ei oikein tykkää koirista ja on sitä mieltä että koirasta tulisi luopua, kun vauva syntyy, mutta aivan turha luulo. Mihinkään vauvantavaroihin tai vauvaan koira ei saa koskea, mies on sitä mieltä. Ja toisaalta hän on oikeassa, mutta jos taas liikaa koko ajan ajaa koiran pois vauvan luolta, niin koira voi ihmetellä asiaa...Siitä meille tulee olemaan riitoja. Pitää totuttaa vauvaa ja koiraa, kun mies on poissa ;).

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Itellä ois viikko laskettuun aikaan, mutta menee varmasti yli. No, kyllä se vauva tulee kun on valmis =).

Hauskaa viikonloppua!
 
NP
Eli meille tulee siis ristiäiset. Itse en kuulu kirkkoon enään, mies kuuluu. --

Kun pitää ristiäiset, huolehtiiko pappi maistraattiin ilmoittamisen? Eli tarvitseeko itse ilmoittaan vauvan syntymästä mihinkään muualle kuin esim. vakuutusyhtiöön, vai miten homma menee? Ja kelakortti tulee ilmeisesti sitten kotiin kun maistraattiin tehty ilmoitus?
Meillä on sama tilanne: minä en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu ja vauva kastetaan.

Jos oikein muistan Ykkösen kohdalta, niin pappi hoitaa nimen kirjoihin ja kansiin (kirkkoherranvirastoon? eiks maistraattiin ilmoiteta silloin, jos ei kasteta?). Ei me itse ainakaan mitään virallista nimenilmoituspaperia minnekään toimitettu (ei kirkkohranvirastoon eikä maistraattiin). Kun pappi kävi meidän kotona hoitamassa "kastekeskustelun" ennen kastamista, niin samalla täytettiin papereita ilmoittamista varten.

Itse ilmoitettiin uudesta kansalaisesta mm. isännöitsijälle (pitää olla tiedossa, ketä asunnossa on kirjoilla) ja samalla pyydettiin lisäämään sekä veden- että sähkönkulutuksen arviolaskutusta. :D

Kela-kortti tuli kotiin automaattisesti aika pian kastejuhlan jälkeen (eli kun pappi oli sen ilmoituksen hoitanut).
 
  • Tykkää
Reactions: Ninzi
Neuvolassa käyty. Vauva laskeutunut hyvin mutta ei kiinnittynyt ja terkka sanoi, ettei esikoinen välttämättä kiinnitykään. Sanoi myös, että se ei haittaa, sillä kun vauva on riittävän alhaalla, on esikoisen kohdalla kohdunkaula/kanava (?) niin tiukka yleensä, että mitään napanuoravahinkoja ei pääse sattumaan.
Mene ja tiedä, mikä on totuus.

Vähän helpotti tuo tieto, mä meinaan ilmoittaudun kanssa napanuorahysteerikoksi, eli olen hirveän huolissani siitä, miten kaveri nuoransa kanssa pärjää tuolla...

Yhtään neuvolalääkäriä ei enää ole, eli sisälle ei kukaan kurkkaa ennen synnytystä. Ilmeisesti ya-kontrollikin on vasta joskus 41+jotain, jos menee yli. Tahtoisin kyllä että joku vielä kerran ultraisi vaavan ja tsekkaisi mun sisustani.

Haituliina Hienosti toimit miehesi kanssa :D! Nuita juttuja ei pidä ottaa itteensä, mutta ne kantsii hoitaa just noin, että toiselle käy selväksi rajat.

Mua on alkanut jännittämään synnytys tosi paljon. Ekana siksi, että en tiedä yhtään mitä odottaa. Kun mulla ei ainakaan tietääkseni ole ollut edes harkkasuppareita, niin tuntuu että koko supistusasia on mulle pimennossa.
Toisekseen siksi, että pelkään että sairaalassa on sulku/muuten vaan kiire ja mua ei kuunnella. Näen jo itseni kärvistelemässä kivuissa jossain sairaalan käytävällä yksinäni...

Onnea kaikille vauvautuneille ja voimia tositoimissa oleville!

uusiäippä ja vaaveli 37+6 (jee huomenna poksuu "voi syntyä koska vain" -ajalle!)
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina

Yhteistyössä