Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

Kerho Menkää tonne Kerhot-osastoon, siellä on Elokuun epelit jatkoilee-niminen kerho ja siinä vieressä Liity-nappula. Siitä pääsee liittymään :) Sit samuelinäitin täytyy vaan hyväksyä ne pyynnöt.

Minäkin liityn kerhoon mielellään. En olekaan tänne kirjoitellut vähään aikaan, osasyynä just tuo kun en halua et kaikki niitä juttuja lukee. Joku voi vaikka tunnistaa :)

Kukas tuolla aiempana nyt ihmettelikään kun vauvan yörytmi on mennyt takapakkia... Valitettavasti niinhän se usein menee, että ei ne hyvät yöt kestä ikuisuuksia. Viimeistään sitten kun vauva saa hampaita/oppii kääntymään/ryömimään/seisomaan/kävelemään jne. niin voi alkaa heräilyt uudestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Moikka!

Täältä kans taustailija ilmottautuu.. Alusta asti taustaillu ja jo odotuspuolelta lukenu jo mut en vaan jostain syystä ole "uskaltautunu" tulla mukaan kirjottelee. Kerhosta ku tuli puhetta ni se rohkasi mukaan, et mielellään liittyisin sinnekin.

Meillä siis syntyi 3.8 tyttö rv 40+0 3920 g ja 50 cm.
Mulla edellisestä suhteesta 4-vuotias tyttö.

neuvola käytiin pari viikkoo sitte terkkarilla ja lääkärillä. Kaikki hyvin. Painoo oli 6798g ja 65.1 cm. Terkkarilta unohdin kysellä yöheräämisist ku niitä rupes neljä olemaan yössä niin lääkäri ei oikein mitään osannu sanoa mistään. Totesin siinä sitte itse että tarttis vissiin jotain lisäruokaa antaa ku rintamaito ei selvästikään enää riittänyt.itse aloin olla niin väsyny päivisin et oli pakko alottaa lisäruoka. Et kiinteet ollaan alotettu ja hyvin on menny paitsi että kakkaaminen alkanu olemaan hankalampaa mutta luumulla yritetään auttaa tätä. Peruna-porkkana-maissi tällä hetkellä ja huomenna kukkakaali uutena. Saa nähdä kuinka käy.

yöt meil menee yhdel tai kahdel herätyksel. Illalla saa maissisosetta puolpurkkii jonka jälkeen pari imetystä vielä ennen nukkumista. 21-22 nukahdetaan. Riippuu päivästä. Nyt oon saanu paremmin nukuttuu ni jaksan päivät paremmin tyttöjen kans touhuilla.

Tulipa sekavaa tekstii =)

Amada ja tyttö 4kk ja 11 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Tervehdys kaikille, vieläkö mahtuis mukaan keskusteluihin. Aloin seuraamaan elokuisia jo vuosi sitten marraskuussa raksua aikana. Mietin aina rekisteröitymistä, mutta ei sitten tullut kuitenkaan rekisteröidyttyä. Ja nyt olen sit seurannut taustalla vauva juttuja. Nyt vaan mietin, että jos kaikki siirtyy kerhon puolell, niin täällä keskustelut hiljenee ja olis kiva vaihtaa muiden kanssa mieltä askarruttavia jutuja.

Omaa taustaa: ensimmäinen lapsi, poika. Synty jo viikolla 37+3. Enemmän voin sitten taustoja kertoa kerhossa, mutta näin "julkisesti" ei enempää. Ja kerhoon mielellään liittyisin, jos vaan sinne hyväksytte.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Vauvaelämä tuntuu tosiaan olevan jatkuvaa muutosta. Heti kun on tottunut johonkin rytmiin/rutiiniin niin uusiks mennee kuviot. Ja jos menee esim yöelämä takapakkia niin se ottaa niin helkkaristi päähän. Aluksi sitä jännitti jokaista yötä että nukahtaako neiti ja kuinka kauan nukkuu. Nyt on jo luottamusta siihen että kyllä se siitä jossain vaiheessa nukahtaa ja nukkuu yöt vaikka välillä nukahtaminen on vaikeeta. Nyt meillä mennään nukkumaan noin kasilta ja pari viimestä yötä neiti on heränny syömään neljältä ja siitä sitte jatketaan kymppiin. Parina yönä nukku yhteentoista! :) mutta sillon oli toinen syönti noin kasilta aamulla. Tätä ennen oli syöttö noin kahelta ja seiskalta. Tämä yhden syötön taktiikka kyllä passaa loistavasti, mutta tärkeintä ois että neiti nukkuis ainaki siihen kymppiin, toivotaan että neiti ois tullu äitiinsä myös tulevaisuudessa.. Jotenkin tuo unenpuute on se mikä eniten ahistaa, kun koliikki pelosta on päästy. Todellakin tsemppiä nille joilla yöt sujuu huonosti ja luottamusta siihen että asiat paranee! Kyllä siinä yöntunteina sai repiä jostain pakolla "äidinrakkautta" jotta jaksaa nousta imettämään uudestaan ja uudestaan..

Ja Surusilmät ehottomasti korvatulpat käyttöön! Ite käytän niitä kokoajan sillä olen valitettavan ääniherkkä. Meillä on muutenkin hieman erilainen nukkumisjärjestely sillä nyt nukun yksin ja mies nukkuu neidin kanssa, sllä neidin yöähinät häiritsee mua liikaa ja ei kuiteskaan haluta että neiti nukkuupi yksin, ja tämä toimii meillä. Mies sitten kiikuttaa neidin yöllä tissille ja nukkuu toimituksen ajan vieressä. Nyt kun opin imettämään makuultaan niin yöimetys ei häiritse niin kauheesti. Aluksi tuo makuultaan imettäminen tuntuu vaikeelta kun mulla on tosi isot tissit (90 I ) ja tuntu että neiti tukehtuu tisseihin mutta siinä oli tärkeetä että neiti on tarpeeksi "kaukana" jottei tukehdu tisseihin. Nyt voi torkkua samalla ja nukahdan nopeemmin kun ei tartte nousta enempää ylös.

Onko kellään muulla tälläista hupasaa vaivaa että yöimetyksen jälkeen havahtuu siihen että apua missä vauva on, onko se vielä sängyssä. Siinä minä sitten usein yöllä etsin vauvaa sängystä, taputtelen tyynyjä ja peittoja paniikissa kunnes muistan että joo mies vei sen takas nukkumaan omaan sänkyyn..

Suljetumpi porinapiiri kuulostaa hyvältä sillä itse hieman aristelen kirjotella täysin julkiseen keskusteluun joten mielellään liityn mukkaan!
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Elsaliina Meillä on hyvinkin samanlainen rytmi yöllä :) Kasilta nukkuun ja syöttö 4-5 aikaan. Syötän kanssa makuultani ja välillä nukahdan tyttö tissillä. Muutamana yönä tässä viikolla tyttö heräsi joka kerta kun laitoin takasin sänkyyn, jonka jälkeen alko ihan hirvee potkiminen ja äheltäminen sängyssä. Oli pakko ottaa tyttö uudestaan tissille. Pahimpina öinä tein tätä kolmisen kertaa parin tunnin sisään ennenkun tyttö nukahti kunnolla. Harkitsin sillon kanssa korvatulppia, koska se äheltäminen on todella raivostuttavaa kuunneltavaa, varsinkin kun haluais ite jatkaa unia. Mutta tiedän, etten tulppien kanssa saa kyllä senkään vertaa nukuttua.

Sitä ehtii tottumaan siihen että yöt menee yhdellä tai kahdella syötöllä. Sit jos jostain syystä on huonompi yö niin on ihan rikki ja ajattelee että nyt ne yöunet on sitten menetetty. Todellakin tsemppiä niille, joilla yöt on hankalia!

Välillä kanssa herään ja luulen että tyttö nukkuu vielä vieressä. Se on villi tunne :)
 
Lämpimästi tervetuloa uusille!!! :)

Minäkin tulen mielelläni kerhon puolelle keskustelemaan. Laitoinkin jo hakemuksen vetämään.;) Kiitos erinomaisista ohjeista, valf!:)

Hampaan tulo on aiheuttanut kuolaa ja nyt kun asian tietää, niin on neiti ollut välillä yllättävän itkuinen aivan yht'äkkiä, joten nyt päättelisin syypäänä olevan juuri hampaan. Meillä - ainakaan vielä - eivät itkut ole kauaa kestäneet. Saas nähdä, että jatkuuko sama tahti.

Aborttia en pystyisi tekemään. Vaikka neiti saikin alkunsa aivan luomusti, hänen saapumisensa ei ollut itsestäänselvyys, joten olemme hänestä hyvin kiitollisia ja onnellisia. Toinen raskaus olisi meille ihana, toinen ihme, jonka ottaisimme vastaan ilolla, vaikka se alkaisikin nopeammin kuin mitä olemme suunnitelleet. Olemme jutelleet toisesta vauvasta ja kun neiti on vuoden, niin sitten jätämme ehkäisyn pois.

Joulun laittamisesta Olemme laittaneet ikkunoihin ja parvekkeelle jouluvalot. Anoppi antoi joulukukan, amarylliksen. Olen laittanut portaiden kaiteisiin sisälle jouluiset köynnökset ja aion kiinnittää mistelinoksan sopivaan kohtaan olohuoneeseen. Lisäksi meillä on muutamia yksittäisiä koristeita, kuten ystävän lahja Aadalle (pinkki pallo "Baby's First Christmas" - tekstillä), joille olen vasta pohtimassa paikkoja. Joululiinat otan esille vasta jouluviikolla. Aiomme mennä etsimään joulukuusta sunnuntaina.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Luckygirl & Aada
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
ohho, 17 kerhopyyntöä.. :D alan N-Y-T nyt ottamaan niitä vastaan :) kivaa että uusiakin tuli ja jotenki arvelin että sielä on niitä sivusta seuralijoita jotka ei ihan halua tähän kirjotella. itsellä ei tunnu missään mutta ymmärrän jos muilla on isompi kynnys. mutta tosiaan pidetään tätä pystyssä jotenki kutenki kans okra? :)
 
Kiitos aamun äiti kerhosta! Kirjoitellaan kuitenkin tänne nämä jutut vielä.

Meilläkin on alainen johtanut valkoisena jo parin viikon ajan ja kuolaa tulee mutta vielä ei merkkejä hampaan puhkeamisesta.eilen illalla oli kyllä itkuinen joten annoin varsilta Supon ja siihen nukahti sitten. Meillä kyllä poika nukkuu vieressä. Usein en jaksa nousta laittamaan omaan sänkyyn enää aamuyöllä ja unet jatkuukin varmemmin puoli kasiin aamulla.

Soseet maistuu jo hyvin. Iltaisin vaan olen antanut, aamulla maistellaan ehkä vähän jotakin uutta. Perunaa, porkkanaa, bataattia, parsaa, luumua ja banaania olen antanut. Tänään aamulla vähän mustikkaa annoin pakkasesta ja hienot sotkut siitä tuli..eilen ostin pussin maissinaksuja ja nehän oli hitti.

Mutta nyt vaatii huomiota joten jatkuu paremmalla ajalla
 
Miten useesti päivän mittaa ootte antanu kiinteitä? Eka mä annoin pelkkää peruna sit peruna-porkkanaa.. Ja ku niist ei tullu vatsaväänteitä niin maissii aamusin.. Nyt sit oon jättäny aamumaissin pois ja antanu iltasin jotta tyttö nukkuis pidempään. Sen takia kiinteet halusinki alottaa et yöt rupeis sujumaan eikä jatkuvaa herätystä. Et te jotka kamppailette öiden kanssa niin suosittelen kiinteitä. Meillä ei vellejä käytetä kun ei pulloa huoli. Oli pullossa tissimaitoo, äidinmaidonkorviketta, luumuvettä tai ihan pelkkää vettä niin ei kelpaa =) huvittavaa.. Seuraavaks ajattelin jotain nokkamukia kokeilla mis stoppari... Saa nähdä kuinka sit käy...
 
Korvatulpat päässä nukutaan täälläkin. Mutta siltikin herään ähinöihin yöllä.. Viime yönä nukutin tytön sänkyyn isin viereen ja könysin toiseen huoneeseen itse nukkumaan. Mies antoi pullosta yösyötön ja sitten aamulla heräsin kun oli aamusyötön aika. näin voisi tehdä useamminkin, teki kyllä hyvää nukkua..

Tervetuloa uusille, taustailijoita onkin paljon!

Penni ja pikkunen 4,5kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä