Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

Miksihän mulla näyttää tuo kerho, että olisin jäsen eli ei ole enää sitä liity juttua siinä vaan tilalla on poistu, mutta silti en pääse keskusteluun sisälle vaan ilmoittaa vaan että pitää olla kerhon jäsen. Höh. Oonko mää näin käsi tässä hommassa?
 
Amada: Kiinteitä aloiteltiin velleillä, aamu ja iltapalaksi. Kun vellit eivät enää riittäneet lisättiin ensin kuvioon päiväruoka n. 11 aikaan soseena. Kun taas rupesi maitoa menemään "liikaa" lisättiin soseeseen kanaa ja sitten kun sekään ei enää "riittänyt". Lisättiin toinen kiinteä ruoka iltaruuaksi n. 17-18 välillä. Ilta ja aamuvellit on kuvioissa niin kauan, kunnes taas maitoa menee niin paljon, että tarvittais puuroja niiden tilalle. Tuolla iltaruualla emme anna vielä kanaa, joten sekin lisätään, kun syöntimäärät kasvaa. Mutta nyt olen huomannut, että maito ei enää maistu kun nippa nappa sen minimin mitä pitää saada vuorokaudessa, joten ei ihan heti olla lisäilemässä mitään lisää. Vähitellen siis siirrytään siihen rytmiin, että on aamupala, ruoka, välipala, ruoka ja iltapala...
 
Hei!

Tällään myös yksi taustajoukkoihin kuuluva. Olen lukenut ketjuanne jo odotusaikana, mutta nyt toivoisin pääseväni mukaan, kun siirrytte suljettuun kerhoon. Täysin julkisesti en ole halunnut juttuja kirjoitella.

Meille syntyi tyttö 2.8... Kotona touhuilee myös 2,5-vuotias pikkuneiti.

Mutta kiitos jo etukäteen jos pääsen mukaan :eek:)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Kiitos Nippe82. Annan tytölle 11 lounaan ja illal maissisosetta ku ei pulloa huoli ollenkaan. Maitoo ei oikeen pysty mittaamaan riittääkö ku imetän. Mut yöstä sen sit huomaa jos heräilemään rupee useesti. Neuvolas sanottiin et kaks kertaa päiväs voi antaa. Ite ajotin maissin iltaan ku neuvolas sanottiin et päivälliseks hedelmää tai vaikka maissii.. Mut ennemmin annan illalla et nukuttais paremmin.
 
Pyyntöä kerhoon laitettu. :)

Meillä nyt pariin otteeseen maisteltu perunaa, eikä se kyllä mikään hitti oo. Koko aika maistuu vain vähemmän ja tähän asti tuskin on menny juurikaan ees vatsaan asti mitään (et tosiaanki vaan maisteltu). Eilen annettiin iltapäivästä, aikaisemmin annettu aamupäivästä ja tais sitten se pienenpieni määräkin vetää vatsan kovaksi. Illalla ei ruoka maistunut kun ei koko päivänä ollut tullut kakka. Tuli sitten vasta tänään ja oli ihan vihreetä. Taidetaan seuraavaksi kokeilla porkkanaa ja sit lisätään sitä pottua vaikka siihen pikkuhiljaa tms.. Tai sit bataattia...

Meillä muuten vierastetaan!! Kaikkia paitsi lapsia.... Mut onneks se menee nopeesti aina ohi kun äiti ottaa hetkeksi syliin ja kun rauhoittunut, laittaa takaisin "vieraan" syliin eikä enää itketä. :) Äitin tai isin sylistä kyllä naureskelee vieraille..
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Ihanaa kun kerho aktivoi lisää elokuisten äitejä. Mahtavaa! :)

Hampaan tulo on nyt aiheuttanut iltaista itkua. Sen myötä neidin nukahtaminenkin on parina iltana venynyt parilla tunnilla, kun lohdutteluun menee aikaa, sitten saattaa tulla nälkä, ja sitten ei heti nukuta.

Kehitys Nyt nimipäivän kunniaksi neiti alkoi selvästi tehdä ryömimisvalmisteluja. Sen verran topakasti lattialla masullaan tehtiin käsillä ja jaloilla liikettä. Ero eiliseen masulla olemiseen on suuri, nyt parissa päivässä päivässä on edistytty aivan valtavasti. Jalat ovat saaneet voimaa ja käsien koordinaatio on kehittymässä lisää. Minä en aikanani ryöminyt tai kontannut, mutta Aada selvästikin aikoo ryömiä jossakin vaiheessa.

Soseista On ollut mukavaa lukea kokemuksianne soseiden antamisesta. Aada täyttää jouluaattona sen 4kk, silloin ajattelimme antaa soseita ensimmäisen kerran.

Mukavaa viikkoa kaikille!:)

Luckygirl & Aada 3kk3vk1pvä
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
taruolento: Oon ihmetelly miksi sitä perunaa suositellaan ekaksi kun monella menee siitä vatsa kipeeksi ja toiseksi kun sose on jo ruokana uus juttu eikä peruna yksin maistu useimmille. Meille ihan sanottiin neuvolasta et perunasta usein ei tykätä aitojaan että kannattaa lisätä sekaan esim. Ruokaöljyä, parsakaalia tai porkkanaa. Porkkana on hitti mut ei kande parhaita pukea kun ei sitlähde vaatteista. Suosittelen myös luumusoseen alottamista samalla kun kiinteitä alotatte koska vatsan toiminnalle se on myös uusi juttu. Meillä ei oo ollu kakan kans ongelmia luumuveden ja soseen ansiosta. Annetaan luumusosetta joka kiinteällä aterialla.

Lyckygirl: Suosittelen joulurauhan vuoksi ettette kokeilis ekana perunaa tai bataattia ;-) Porkkana tai maissi kai harvemmin aiheuttaa vatsan väänteitä. Meillä toinen tuplista kipristelee ja itkee jo ihan puolesta teelusikallisesta bataattia ja perunaa monta tuntia.
 
taruolento: Meillä kanssa huonoja kokemuksia perunasta, aiheuttaa vatsanväänteitä, pulauttelua ja loppupelissä ei halua syödä sitä. Batatti uppoo hyvin ja porkkana ja maissi on herkkua noista vihanneksista. Tietty hedelmäsoseet uppoo parhaiten :D

Vatsantoimintaa helpottamaan lastenlääkäri suositteli just luumua ja sitten ruusunmarjaa ja maissia. Eli niistä jotain kantsii antaa ja kokeilla. Meillä menee aina jotain noista päivässä ja sit rintamaidolla, niin hyvin on maha toiminut.
 
Hei! Täällä yksi taustailija joka on seurannut alusta asti taivaltanne :) Nyt oli pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja rekisteröityä sivuille! En pärjää ilman teidän juttuja :)! Joten pyyntöä kerhoon liittymisestä tehty. Kerron siellä enemmän itsestäni kun ehdin !
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Täällä myös yksi elokuinen (25.8.) taustailija ilmoittautuisi ja tahtoisi mukaan kerhoon! :) Odotusajasta asti olen juttuja seurannut ja saanut teistä valtavasti vertaistukea. Näin "julkisesti" en ole tohtinut lähteä kirjoittelemaan, mutta tuolla kerhon puolella liittyisin mieluusti jutusteluihin, jos vain mukaan huolitte!
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Nippe82 Paljon kiitoksia vinkistä. Olenkin kallistumassa siihen, että ensimmäinen sosekokeilu tulee olemaan porkkana. En todellakaan halua, että pikkuinen tutustuu soseiden lisäksi mahavaivoihin heti ensimmäiseksi. Mussutin odotusaikana sen verran paljon porkkanaa, että huh. Ihme, ettei neidillä ollut porkkananväriset hiukset...:D Toivottavasti se maistuu paremmin. Ja hyvä tietää, että porkkanaa syödessä kannattaa olla jokin muu asu yllä kuin juhlamekko.
 
Pakko tulla hehkuttamaan, että meidän vaaka se päätti meidän jonkin aikaa kestäneen välirikon takia tänään näyttää jo melkein sitä painoa mitä painoin ekassa neuvolassa! JEE! :)

Mä en siis koskaan, ikinä ole joutunut miettimään syömisiäni, enemmänkin oon ollut lihotuskuurilla jos jollain oon ollu.. Nyt oli hassua kun ressas omaa painoaan muutaman viikon :D Ja aika äkkiä tuo silti lähti, kai siinä imetyksessä jokin taika on.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
inieh, mulla tuli raskauden aikana 27kg ja niistä viel 17 jäljellä. Ei oo tarvinnu itelläkään aikasemmin koskaan miettiä syömisiä ja oonki toivonu et vähän tulis kiloja lisää. Toivon että saisin viel 7kg pois. :D Mulla ei kyllä oo nyt imetys eikä mikään muukaan vieny kiloja pois...
 
mulla tuli ekasta raskaudesta 21kg muistaakseni, tästä toisesta 10kg.
ekan lähtö paino oli 49kg ja pääty sitten sinne 70kg. siitä se tippu 63-64kg en nyt tarkkaan muista mutta sitten taas tän tokan lähtö paino oli 71kg.. ei näköjään viittiny olla mässäilemättä :D ja parhaimmillaan sitten painoa 81-82kg. nyt painoa on 67,1kg et aika hyvin oon saanut tippumaan.. mulla kyl oli tavote et 65kg olis vuoden loppuun mennes mut tuskin saan nyt ihan muutamas viikos. ehkä? en ainakaan hirveen terveellisin keinoin :D mutta se mihin pyrin ei kyllä ole se 49kg, vaikka oon 162cm pitkä niin olin mä kuvista nähden turhan luinen.. 55-60kg on se mihin tähtään, jonnekin sinne välimaastoon :) tavoite oli nyt tosiaan se 65kg tän vuoden loppuun mennessä ja 60kg kesäkuun alkuun. jos enemmän saan pudotettua niin ei harmita ! mut pyrin terveelliseen menetelmään, en kuitenkaa syömishäiriötä haluis itselleni aiheuttaa ja oon jonki verran höllänny pipoa tän kanssa. liikuntaa harrastan mut syömisiä en osaa niin hyvin karsia, tai kyl mä eka tos osasin mut tää joulun aika on vienny mut ihan hurmioon taas suklaasta, sitäkun on kauppojen jokaset nurkat täynnä :D mut heti joulun jälkeen palaan taas siihen kurinalasuuteen et viikonloppusin vaan herkkuja.
 
Kerhoon voisin minäkin liittyä, vaikka täälläkin on kiva jutella. :)

Soseet aloitettiin meillä pari viikkoa sitten jo kun yöt on nykyään meillä risaisia. :( Ekat 3kk poika nukkui yhdellä syötöllä yöt läpeensä, nyt kuukauden verran jo heräillyt 2h välein yleensä... Oon antanu porkkanaa mikä ei ollut hitti, mutta sen jälkeen maistui mango ja nyt vuorossa kuningatar piltti. Tosi hyvin uppoaa, 3 kertaa päivässä syö sosetta ja kerralla menee melkein puoli purkkia. Ekalla soseen syöntikerralla pulautti ulos kaiken mutta sen koommin ei oo mitään tullut ulos, suunkin osaa avata tosi isolle. :D

Päiväunet on lyhyitä, nukkuu ekat n. 2h ja sen jälkeen vielä muutamat 30min unet. Eli hereillä koko ajan lähestulkoon. :) Ja reipas poika onkin!

Raskauskiloja tuli mulle vain 5kg, joskin ennen raskautta olin lihonut noin 7kg. Painoin loppuraskaudessa 62kg ja nyt enää 49kg... Eli todella hoikka olen! Syön kyllä joka päivä myös herkkuja jotta energiantarve täyttyis enkä katoa jäljettömiin :D mutta liikunkin todella ahkerasti. Ihanaa toisaalta että tästä on hyvä lähteä sitten lihasmassaa kerryttään takaisin kun imetys loppuu. :)

Uutena vuotena lähden ekaa kertaa ulos, miehen kanssa mennään yhdessä ja poika menee miehen vanhemmille yöksi, missä ollaan muutenkin paljon. Ei siis todellakaan heitä vierasta tai mitään. Silti mulla on ihan sairaan huono omatunto vaikka tiedän että he pärjäävät ja en tätä tavaksi aio ottaa... Ja mulle tekee tosi hyvää päästä vähän hengahtämään hyvässä seurassa! MUTTA jotenkin mietityttää, onkohan liian aikaista viedä poika yökylään?

minea ja kevin 4kk 1vko
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Täällä ja tuli raskauskiloja 27 !! Viel olis sellanen 10-11 jäljellä. Jotenkin vaan tyssähtän putoaminen, eli imetys ei tääl ainakaa tuota tulosta... Toivottavast sais putoamaa kuitenkin...

Ninzi & Tyllerö 3kk 3vko 3pv
 

Yhteistyössä