Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

Vielä tuli mieleen kysymys imetyksestä, kun monien vauvat nukkuu niin pitkiä öitä. Kuinka kauan kestää, että teidän rinnat rupeaa tuntumaan täysiltä? Siis olen ymmärtänyt, että tätä täysinäistä tuntua ei välttämättä tule ollenkaan, kun maidon tulo on tasaantunut alun jälkeen. Mulla on kyllä viimeistään viiden tunnin jälkeen täysi olo ja 7 tunnin jälkeen ihan poksahduspiste saavutettu, ja kipeää tekee. Välillä kun meilläkin on onnistuttu nukkumaan pidempään, niin vauva meinaa tukehtua maitoon.. En tiedä johtuuko sitten siitä että olen melko pienirintainen.. Muuten maitoa ei kyllä tule mitenkään liikaa. Pidän edelleen kertakäyttöliivinsuojia koko ajan, sillä maitoa meinaa välillä valutella itsekseen.

Oletteko kokeilleet vauvahierontaa? Testasin eilen illalla, kun oltiin taas itkemässä väsymystä. KÄytin apteekista nappaamiani ohjeita, mutta ovat tosi simppelit, että lähinnä sitten vaan sivelin vauvaa. Vaatteita en riisunut. Ja ylläripylläri poikahan meni ihan transsiin ja nukahti :) Koitin äsken taas päiväunille, ja rauhotti selvästi taas. Meillä selvästi tulee iltaitkua siitä, että poika yrittää vielä jaksaa painaa, vaikka väsy painaa, joten ihan loogista, että jos rentoutuu, niin tulee hyvä olo.

Ja seuraavaksi seuraa vertailua, kenen vauva osaa enemmän kuin muiden vauvat. No voin aloittaa: siis meillä ei osata vielä mitään :) Paitsi vähän siis seurustella. Mutta kysymys kuuluukin mitä motorisia taitoja pitäisi jo olla? Osataanko teillä kannatella päätä? Tai onko löydetty käsiä? Toi päänkannattelu lähinnä mietityttää, kun se on niin huonoa vielä täällä. Täytyy ottaa puheeksi neuvolassa, että mitä siitä pitäis aatella ..
 
Viimeksi muokattu:
Mennikkö: Imetys: Tissit ovat täynnä noin 7 tunnin päästä. enkat imettämättä oli 8 tuntia ja silloin kyllä sattui jo ja maitoa tihkui yöpaidan läpi.

Motoriset taidot vauvalla: Tyttöni on siis reilu 3kk (syntyi 31.7.). Päätä on kannatellut hyvin jo alusta asti ja nyt ei tarvitse oikeestaan tukea enää lainkaan. Käsiä vie suuhun, tarttuu leluihin vielä aika puolivahingossa, kääntyy selältä kyljelleen, potkii ja sätkii kovasti, askeltaa jaloilla kun "pitää" häntä seisaallaan hellävaroen. Ja pää nousee hienosti mukana kun selältä nostaa istuma-asentoon. Ja istuisikin jo tuettuna, muttei vielä kuulemma kannata antaa istua. Tyttö on ollut kovin jäntevä heti alusta alkaen ja "kova treenaamaan" itekseen.

Penni ja pikkunen reilu 3kk
 
Huh. Tulipahan oltua viikonloppu kylästelemässä kaksin tytön kanssa, mies pysy kotosalla. :) Hoitajia oli kyllä riittämiin, mutta ilmeisesti sekoitti hieman meidan pakkaa.. Nukkui huonommin kuin kotona ja nytkin on vähän ollut samanlaista ilmassa, vaikkakin tasaantumaan päin.

JA SE VATSA! Täällä vaan ilmavaivat jatkuu! Onneksi ajoittuu päivään, mutta inhottavaa. Eikä tunnu oikeen mistään olevan apua. Pitääpä kysyä 3kk neuvolassa sit että koskas se olikaan et pitäs helpottaa tai oisko mitään niksejä vielä lisäksi?

Päästiin tuohon Physiomer Mist nenäsumute testiryhmään. Mukava päästä kokeileen onko se parempi kuin nuo keittosuolatipat joita ei tahdo koskaan saada nenään asti. Kaikki tuntuu olevan pitkin naamaa, eikä nenässä yhtään ainutta. Siinäpä sitten ihmettelet kun ei auta...
 
Hei! Olen ettinyt elokuussa synnyttäneiden ryhmää facebooksita mutta ei löytynyt ja löysinkin nyt sitten teidät täältä päin! :) mitenkäs tämä homma teillä täällä nyt toimii? Onko mitään kaksplussa alottelian pikaopasta tarjolla kellään? :D
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan vielä yksi elokuisen vauvelin äippä. Päästiin kanssa mukaan Physiomer Mist testiryhmään ja ajattelin samalla tännekin kirjoittaa kun aktiivisesti olen teidän kirjoituksia lukenut :)

Elikkäs tyttö syntyi 7.8 (41+5), 49cm ja 3410g
 
Viimeksi muokattu:
myy-maria tänne vaan kirjottelemaan kun siltä tuntuu ja murheet painaa niskaan tai on positiivisia juttuja mielen päällä :) eikai siinä sen kummempaa. jos haluat tähän ryhmään ihan virallisin meiningein osallistua niin kerro kumpi tuli, mikä on syntymäpäivä ja syntymä paino-pituus-pääympärys. niin ja jos haluaa niin millä viikoilla syntyi :) ja sitte ei muutaku kirjottelemaan! mun puolesta tervetuloa, eipä täällä ketään tunnu häirittevän jos lisää porua tulee :) fb ryhmä taitaa olla salattu niinku näin yleisesti ottaen ne kaikki taitaa olla etet

ninnu_ tervetuloa sinä kans :) kertokaa sit tänneki päin hei physiomerin testailijat et onko keittosuolatippojen voittanutta ollenkaan :)

höhhö esikoisella oli aamulla ihme köhäsyyttä niin ja päiväkoti väliin. onneks on nyt täys armeija astma lääkkeitä niin kuulostaa ja paljon paremmalta että kyl huomen uskaltaa päästä pojan riehumaan kavereiden kanssa :) oon epätoivosesti yrittäny täs poikien viihdytyksen ohella(tai siis mielummin noiden kultien kanssa riehun ja rellestän ku siivoan :D ) pitää kodissa jöötä mutta ei tota vaaterumbaa saa millään kuriin mutta pakko vaan yrittää et ennen synttäreitä olis paketissa koko homma :D eli seuraavan viikon lauantaihin asti aikaa..

eipä tässä muuta, tuntuu et esikoisen aikana murehti joka asiasta ja oli muutenki varsinainen kitinäveikko niin tää alex on ihan toista maata :) antaa mun nukkua öisin ja muutenki seurailee mielellään sivusta tätä elämää ja iloisesti kiljahtelee väliin :) mainio vesseli. nyt kattomaan töllöä kun saa rauhassa hetken kattoa ennen nukkumaan menoa.

SÄ & Alex 2kk3vk
 
Meillä toimi 3kk taika. Eli mahavaivat on oikeastaan historiaa. Paukuttelee vielä mutta hyvin harvoin aiheuttaa kiukkua, joten Cuplatonkin on jätetty käytöstä pois kokonaan. Aivan loistavaa!

Motoriset taidot Meilläkään ei päätä ole tarvinnut tukea pitkiin aikoihin ja nyt jo poitsu jaksaa masullaankin köllötellä pidempiä aikoja. Ei vielä käänny kyllä kumminkaan päin mutta th:n mukaan voi tulla kuvaan mukaan lähiaikoina. Aika jäntevä poika täällä, kuten siskonsakin aikoinaan oli, mutta enemmän kyllä tuntuu olevan liikehaluja. Ilman vaippaa kun pitää lattialla niin ei sen muovitetun froteen päällä enää pysy mitenkään vaan jaloilla potkii itseään liikkeelle selällään.

Tervetuloa uudet kirjoittelijat!

Iltahuutoihin on toiminut nyt parina iltana vaan väkisin torkuille laittaminen hetkeksi vielä ennen yöunia, niin jaksaa tankata yötä varten sitten. Muutenhan huusi rinnalla väsymystä ja nälkää. Toissailtana huijasin pumppaamalla maitoa ja antamalla ensin pullosta, niin sitten huoli myös rinnan.
Mulla olisi loppukuusta firman pikkujoulut joten voisi vähän rauhoittua nämä meidän illat jotta mies uskaltaa jäädä näiden kahden kanssa kotiin yksinään. Itsekään ei ole kivaa laittaa yhtä nukkumaan kun toinen huutaa vieressä, jää iltasatukin lukematta ja voi sitä huonoa omaatuntoa..

Silwan ja Möö 3kk 1vk
 
Motoriset taidot: Eilen kirjoittelin niitä tänne. Puoli tuntia päivityksen jälkeen neiti kierähti myös mahalta selälleen ensimmäsitä kertaa (ja säikähti itse että mitä juuri tapahtui).

Iltahuudot: Uutena astunut kuvioon että välillä iltaisin väsyneenä ei huoli tissiä vaan alkaa hirveä raivoaminen kun yrittää laittaa rinnalle. Siinä auttaa kanssa pienet tirsat vaikka keinussa, ja sitten yleensä onnistuu. Eilen onnistuin saamaan syömään pullosta kun heijasin sylissä samalla, sitten lennosta vaihto tissille onnistui. Kaikenlaisia niksejä sitä on oppinut kokeilemaan.

Parisuhdeaika: Viikonloppuna lähdetään ensimmäistä kertaa vauvan tulon jälkeen yhdessä yön yli lomalle kylpylään. Neiti on hoidossa mummulassa yhteensä noin vuorokauden. On ollut siskollani eli kummitädillään pari kertaa yön yli n. 12 h, mutta tämä on pisin aika tähän mennessä. Hiukan jännittää tuleeko kova ikävä, mutta kyllä parisuhdekin ansaitsee tämän laatuajan pitkästä aikaa! Mukavaa saada hellitellä rauhassa, jutella, syödä ulkona, nukkua pitkään..

Miten muilla: Joko ootte raaskineet irtaantua vauvasta yön yli tai illaksi parisuhdemenoja varten??

Penni ja pikkunen reilu 3kk
 
Motoriset taidot Täällä ollaan tosiaan ne kädet hoksattu, suuhun menevät jatkuvasti. Vatsalta selälleen osasi kierähtää jo 2kk iässä. Päätä kannatellaan jo hienosti myös, ihan en vielä luota että jäppinen homman osaa ihan itse tehdä eli tuen vielä kuitenkin välistä. Hiukan holtitonta on se meno välistä. On muutenkin tosi ponteva ja jäntevä, tuntuu että kovasti olisi liikkeelle lähdössä :LOL: Vatsallaan ollessa on niin tomerana pää pystyssä että ihan naurattaa kun on niin tiitterän näköinen :LOL:
Leluja myös tavoittelee käsillään vaikka ei ihan kuitenkaan vielä hahmota missä ne ovat, kovasti on yritystä ja välillä niihin osutaankin. :)

Pillerit Itse en ole vielä aloitellut, sain antibioottien mukana hiivan joten se alta pois ennen näitä.
Cerazette Miten ihmeessä näitä syödään putkeen ilman taukoja? Milloin se veri pääsee poistumaan? Vai eikö näissä tulekaan samanlaista kiertoa ja menkkoja sitten ollenkaan? :D

Parisuhde ja menot Täytyy sanoa että itse en ole niin kiinni vauvassa ettenkö häntä raskisi jättää. :) Vielä emme ole vain kehdanneet siillä pikkuinen on niin pieni että saattaisi mummolla tulla hätä tuon kanssa. :LOL: Oma aika on tärkeää, samoin aika parisuhteelle.

Vauvan luonne Hitsit, meillä alkaa pikkumiehen temperamentti tulla esiin :LOL: Selkeästi komentaa välistä, potkii jaloillaan ja raivoaa jos jokin ei miellytä :D
Tuumiskeltiin miehen kanssa että toivottavasti ei tule äitiinsä.

Vatsavaivat ja vauvankakka Onko muiden vaavien kakka kuinka kiinteää?
Meillä nyt nyt parina päivänä muuttunut selkeästi kiinteämpään suuntaan, on ihan puuromaista jo.
Vatsavaivojaan huutaa edelleen ajoittain, Cuplaton käytössä ja mulla rajoittunut ruokavalio. Tuumin jo tuossa että ihan sama syönkö vai enkö syö, sillä vatsavaivoja näyttää olevan muutenkin. Vielä olisi pari viikkoa tuohon 3kk rajaan, luoja, loppuisivatpa! :headwall:

Yöt Vitsit oon ihan kateellinen teille joiden vauvat nukkuu :LOL:
Meillä herätään edelleen 2-3 kertaa yössä syömään.

3kk neuvola Tähän on päälle viikko ja rokotukset pelottaa. Tuliko muilla ihan hirveää huutoa noiden jälkeen?

Nyt taidan lähteä jäppisen kanssa leikkimatolle :)
 
Kiva saada lisää kirjoittajia! Ihanan aktiivista muutenkin. Itsekin käyn joka päivä lukemassa, aina ei vaan saa juttua naputettua itse.

Raivareita tulee meillä silloin tällöin. Ei oikeastaan rinnalla vaan muuten vaan. Yhtäkkiä tytteli alkaa kiljua tosi ärhäkästi. Välillä auttaa rinta, joskus vaipanvaihto.. Sijoittuvat iltaan, joten luulen että perimmäinen syy on väsymys. Palaahan sitä itseltäkin käämit helpommin väsyneenä.. Vähän kyllä noita raivoamisia ihmettelen, onneksi ovat aika lyhyitä. Muuten meillä itketään tuskin yhtään. Koko ajan tulee enemmän ja vivahteikkaampia muita ääniä, kuten kujertelua ja hihkumista.

Rytmiä ei kovin tarkkaan olla haettu. Nukkumaan mennään ysin maissa ja syömään herätään joko aamuneljältä tai aamukuudelta. Sen jälkeen nukutaan sitten vielä 3-4h yöunta, eli heräillään kasin ja kympin välillä. Sitten hereillä 1-2h ja nukkumaan 3-4h, sitten hereillä taas 1-2h ja nukkumaan. Iltapäiväunet voivat sitten olla mitä vain 1-4h väliltä. Ilta menee mukavammin, jos viimeinen valvomispätkä ei ole tuota 1-2h pidempi, mutta usein kyllä käy niin että hereillä ollaan jopa 4h ottaen vain pikkutorkkuja.. Jossain vaiheessa täytynee hakea selvempä rytmiä, mutta en ole vielä ottanut stressiä, kun vauva kuitenkin nukkuu hyvin eikä tunnu vaihtelusta kärsivän. Illat on kyllä viime aikoina olleet useammin tuollaisia rikkonaisia ilman kunnon unia, siihen voisi saada tietty rytmistä apua. Muutenkin täytyisi nuo aamut saada sellaisiksi, että pääsisi hyvin liikkeelle esikoisen kanssa.

Imetysvälin ollessa yöllä 8-9h niin tissit ovat kyllä herkästi aika pinkeät ja tuntuu että maitoa tulee sitten liian kanssa. Muutenkaan ei ole maidontuotanto oikein tasaantunut vastaamaan vauvan pitkiä yöunia. Pitkän yön jälkeen tissit ovat pinkeät ja maitoa hirmusti, seuraava päivä menee pitkillä syömisväleillä ja yksi tissi kerrallaan riittää, eli vauva harvemmin rinnalla.. Näinpari päivää. Sitten maito ilmeisesti vähenee ja syödään kerran yöllä ja useammin päivällä --> maitoa enemmän ja pidemmät yöunet. No, eipä liene haittaa moisesta, hyvä kun nukkuu noin hyvin!

Motoriset taidot (2,5kk): pää pysyy jo hyvin pystyssä, mahallaan tosi terhakasti. Väsyneenä tarvitsee vielä tukea. Kääntyy mahaltaan takaisin selälleen, mutta lulen että enempi vahingossa :) tämä tapahtuu lähes aina kun mahalleen laittaa. Kädet heiluvat ja joskus jotain jää vahingossa sormien väliin, suuhun meinaa mennä nyrkki. Aika rauhallinen ja mukavuudenhaluinen neiti kyllä on. Tuntuu viihtyvän Missä vaan köllöttelemässä. Tarkkaan seuraa minun ja erityisesti isoveljen puuhia.

Esikoinen on vähän kipeä. Eilen illalla kunnolla kuumeessa ja tänään vähän lämpöä. Ollaankin nysvätty aamupäivä sisällä. Vaikka poika jaksaa leikkiä melkein normaalisti, niin toinen on kyllä tuhat kertaa rauhallisempi ja jotenkin mukautuvaisempi (ei taida jaksaa vänkäillä vastaan).. Rennosti siis aamupäivä mennyt tänään. Toivottavasti tuo kuumeilu kuiteskin menee ohi, loppuu kyllä ideat kohta täällä sisällä ja ulkonakin paistaisi vaihteeksi aurinko!
 
Cerazettejä on täälläkin alettu syömään. En ole huomannut (tavallisesta poikkeavaa) mielialanvaihtelua, tosin olen syönyt niitä vasta viikon. Söin esikon ja tän kakkosen välissä noita samoja 3kk:n ajan. Silloin taisi tulla kyllä menkat suunnilleen normaalisti. Mulle haasteellista on muistaa noita ottaa..
 
Vauvan valvominen ja päiväunet
Onko muilla vinkkejä nukutukseen?

Meillä taas jässikkä valvonut päivän ja huuto on taas tuollaista raivokitinää.
Päivisin ei oikein nuku juuri ollenkaan.
Tänäänkin otti aamupäivästä unet 8-10.30 ja sen jälkeen ei olekaan nukkunut. Eli valvonut siis taas 9h putkeen. Miten ihmeessä tuon saa päiväunille? tarvitsee kai tuon ikäinen unta että jaksaa?
 
Meillä nukutaan päivällä puolenpäivän aikaan 1h-3h ja aina vaunuissa. Sen jälkeen saatetaan nukahtaa joko tissille sänkyyn tai sitteriin (jota täytyy kyllä tuuppia, jotta uni tulee..). Mutta sisällä tyttö ei sitten nukukaan kun max. 30min. Harvemmin niinkään pitkään. Rinnalle nukahtaminenkin sänkyyn onnistuu vaan jos ollaan TODELLA väsynyt ja kiukkunen. Muuten aika menee vaan maisemia katsoessa ja samalla vähän syödessä :) Ensimmäisen kuukauden tyttö ei nukkunut päivällä ollenkaan, mutta yönsä on aina nukkunut hyvin.

Cerazetteja söin ennen tyttöä ja multa jäi menkat kokonaan pois. Ei tullut koko sinä aikana kun pillereitä söin :) luksusta!
 
Viimeksi muokattu:
surusilmät nukutatko ollenkaan vaunuihin? :) sinnehän nää pikkaset helpoiten nukahtaa jos teil viel on takapiha/parveke mihin jättää nukkumaan niin avot, varmasti nukkuu pidempään. toki sisälläki voi tän toteuttaa mut jotenki tuol raikkaas ulkoilmas uni tulee paremmin.

mulla ei ole vieläkään mitään ehkäisyä.. just huomasin et toi viimisin neuvolakäynti niin olin unohtanu sen !!! oli jo 1.11 ... argh tää on just tätä mun tuuria ja muistamista taas :D mietin jo noita pillereitä mut mitenhän muistaisin niitä syödä? ... no oon kyl tsempannu nytki nois vitamiini ym valmisteiden syömisessä ku huomasin et iho pysyy parempana niin eiköhän yhdet pillerit viel sais ujutettua mukaan tähän rutiiniin. kuulin nimittäin jotain villiä huhua et sen ehkäisykapselin sais ilmatteeks (helsingissä siis, en tiedä muista paikkakunnista) ku ekaa kertaa ottaa sen. mutta mulle ei tosiaan se nlalääkäri viittiny mitään kertoa mistä sen sais hankittua, googlestakaan ei löydä ku yksityisiä tahoja ja kuitenki se vaan sanoi että ei tos meidän terveysasemal voi laittaa et joku muu.. just :D onneks tääl helsingin puolel ei oo ku tarpeeks eri terkkaasemia että eikä soittelemaan.. pitää vaan saada tää nyt hoidettua ku alkaa liikaa ärsyttää noilla kumeilla leikkiminen. ja mulla ei oo vielkään alkanut menkat. jotenki seki tuntuu ärsyttävältä. pitää varmaan ostaa huomenna testi ettei vahingos raskaaks oo tullut :D

nyt vaatetta niskaa ja esikoinen päiväkotiin, ite postin ja kaupan kautta kotiin vetämään päivän treenit.. toivottavasti alex on yhtä kiltti poika kuin aina ja antaa äidin treenailla rauhassa :D mitähän mä sitten keksin ku alex ei enää suostu sitterissä olemaan tai lelukaaren alla vaan pomppii jaloissa kun yrittää jotain tehdä :D
 
Samunäiti Vaunuihin kyllä nukahtaa kun lähdetään kävelemään ja nukkuu kyllä niissä sen kävelyn ajan hyvin. Nykyään vain sisälle tultaessa alkaa hirveä huuto samantien kun vaunut pysähtyy. Pojan ollessa pienempi jatkoi uniaan sisälle tultaessa. Ennen myös nukkui vaunuissa ihan sinne laitettaessa tissittelyn jälkeen.
Parvekkeella ei voi nukuttaa sillä valitettavasti alapuolella asuu joukkio ketjupollajia ja en viitsi poikaa tupakansavulle altistaa. :(
Melkeempä pitäisi käveleskellä pihalla se 2-3h jos noin pitkään meinaisi nukuttaa.
Yleensä tulee tarvottua se tunti jos lähden samalla koiran kanssa, mutta nyt olen ollut kipeänä ja sen jälkeen petti vielä selkä joten ulosmenokaan ei ole onnistunut pariin viikkoon kunnolla :(

Eilen huomasi siinä 5 aikaan että poika oli selvästi väsynyt, mutta en vain saanut häntä nukkumaan. Nukahti kyllä aina rinnalle, mutta siitä siirrettäessä sänkyyn/vaunuihin heräsi aina ja huutelu alkoi.
Pitää vissiin ottaa neuvolassa puheeksi..paljonko pitäisi tämän ikäisen nukkua :headwall:
 
Surusilmät, meillä on paljon tota samaa, että tissille kyl nukkus, mutta sänkyyn laitettaessa herää tai sit herää joku max. 30 min päästä. Meillä on vähän auttanut kun laittaa tutin suuhun kun nukuttaa ja harso muksulle toiselle olalle, jota saa sit halailla ja hipelöidä. :) Monesti sit jääki paremmin nukkuun sen harson kanssa. Tutin kanssa taas se, että saatta herätä kun tutti putoaa suusta ja alkaa taas huutaan, mut kyllä sit lopulta asettuu kun silittelee ja laittaa tuttia uudestaan suuhun.. Nää kaikki siis toimii tuurin kanssa. :D Aina ei auta mikään ja iltaan asti mennään niillä pikkupätkillä ja ollaan kärtysiä. Yks mihin kyl aina nukahtaa on autokyyti.

Ja tuon Cerazeten kanssa on just tota, että voi jäädä kokonaankin menkat pois yms. En tiiä sit mekanismia et miten se oikeen sit toimii. :D Kyllä kai se tuolta tuoteselosteesta löytyis jos jaksais ettiä. Mulla ei kylläkään jääny, vaan viikon päästä pillereiden aloittamisesta tuli menkat. Niin ja voi piru, mun on varmaan pakko ottaa neuvolassa puheeksi noi mielialavaihtelut! Tää on aivan kauheeta. Suutun ihan pikkujutuista ja oon tosi pahalla päällä koko aika. Melkeen niinkö masentunu! :D Mulle on kyl aiemminki tullu pillereistä vastaavaa, jonka vuoksi sit jätinki ne pois. Ajattelin et josko ne nyt ois jääny pois tollaset jutut, mut ei nähtävästikään.
 
Viimeksi muokattu:
Surusilmät Oletko koittanut nukuttaa syöttämällä sängyssä maaten? Meillä tyttö nukahtaa siihen kun ei tarvi sen jälkeen mihinkään siirrellä. Pitää vaan päästä itse hipsimään pois vaivihkaa ettei toinen herää siihen :)
 
Ninnu_ Itsellä tuo sängyssä syöttäminen ei onnistu. On sen verran isot megadaisarit että vauvaa ei paljon sieltä alta näy jos yritän makuuasennossa syöttää. :LOL: Painovoimakaan ei ole minun puolellani tuossa asennossa.
Kerran kokeilin ja oli poika tukehtua joten toista kertaa ei taida tulla. :D

Tänään oon saanut jäppisen kaksi kertaa nukahtamaan kun menen itse viereen makaamaan, olisikohan vaavilla vain turvaton olo ja ei siksi suostu nukahtamaan yksin? :confused: Aamusta puhelin vain herätti pikkuisen. Nyt on menossa toinen yritys ja poju on ollut untenmailla kohta tunnin! :popcorn:

Kokeilin myös tuota että saisi hypistellä jotain, otin unirievun mukaan nukkumaan.
Pojalla vain on tapana huiskia siihen malliin että kaikki peitot on päänyli vedettynä, samoin käy harsoille ynnä rievuille välistä. Pelottaa että toinen tukehtuu sinne alle, jos kovin paljon riepuja pojalle antaa. :O

En tiedä onko tuo hyvä juttu jos pitää aina olla vieressä että toinen nukahtaa..
Iltaisin kyllä nukkumaanmennessä simahtaa heti sänkyyn yksin, liekkö johtuu siitä että on vain yliväsynyt jo siihen mennessä..
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
surusilmät en ottanu tota tupakoivat naapurit -asiaa huomioon :D kannattaa tosiaan neuvolassa puhua, kyllä varmaan sieltä jotain vinkkiä voi saada :) ja tossa mun kommentin jälkeenkin oli tullut vaikka mitä hyviä neuvoja.

tossa nukuttamisesta vieressä, mua jotenki vähän ärsyttää ku kaikesta tollasesta tehdään hirveetä syntiä, tää on just tätä kun jotkut äidit pönkittää omaa egoaan ja nostaa itseään jalustalle ym että en ikinä opettais tollaseen. meillä esim. esikoinen oli aika arka pitkään ja syli"kissa" ym niin tein niinku parhaaks näin ja halailtiin ja syliteltiin just niin paljon ku poika halus. tästähän sitten kaikki kitis mulle kilpaa että hui kauheaa miten nyt noin teet ja plääplää. jos lapsella on turvaton olo, niin miksi sitten ei ottais syliin/mene viereen makoilee tai mitä tahansa kuin toinen vaihtoehto sitten näköjään olis se että vähätellään lapsen tarpeita.. en ihan lähtis sille linjalle :D ja kas kummaa tosiaan tästä samasta arkailija esikoisesta pikku hiljaa alkaa kuoriutua ihan "normaali" peloton kakru tässä 2v iässä. että ei ne asiat aina jää sellaseks mitä ihmiset varottelee suureen ääneen. kiitos ja kumarrus ja anteeks tästä ehkä sekavastakin purkauksesta :D että vaan joskus riepoo nää ihme neuvojat. neuvoa saa mutta jos ei toimi niinkuin neuvoja kertoo/haluaa niin hirveet herneen palot heti nekkuun.. ai ristus sentään :D
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja yks neuvo mitä oon kans kuullu, on se, että lämmittäis jyväpussin sinne vauvan sänkyyn, jolloin ois lämpimämpi ja jollain tavoin "turvallisempi" nukkua. En oo ite kokeillu, eli en tiiä miten toimii. Samaten sit se, että oon joskus laittanu oman likaisen paidan sinne sänkyyn tuomaan tuttuja hajuj mut en sit tiiä toimiko sekään..
 
Surusilmät meilläkin nukuttaminen on yhä hankalampaa, ei malta poika varsinkaan yliväsyneenä nukahtaa. Meillä auttaa kun käärii pojan peittoon/vilttiin ja sylissä hytkyttää niin kauan että väsynyt karjuja luovuttaa. Tutti vaan suuhun ja heilumaan, toimii meillä! :D Tosin saa kyllä hytkyä ja heilua aika tavalla ennenku nukahtaa...

Tissit on mulla jo jonku 4h päästä ihan täynnä, niinkuin nyt kun vauva nukkuu viel unia...

minea ja kevin 12vkoa 2pvää
 
Mä kans ihan ite mietin yks päivä tuota jyväpussia, kun havaitsin että aina kun poitsun laittaa omaan sänkyynsä sylistä esim päikkäreille niin heräähän se, kun sänky on kylmä.. Ei oo vielä tullu kokeiltua mut täytyypä testata kunhan muistaa :) Nyt herra veteleekin sikeitä eteisessä; huusi ulkona vaunuissa kun tultiin lenkiltä ja sit nukahtikin uudestaan kun otin vaunut sisälle.
 

Yhteistyössä