-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Heips kaikille
Olen teidän keskusteluja aina vähän sivusilmällä käynyt seuraamassa ja koska niin harvoin käyn lukemassa, ajattelin etten taida osallistua, mutta toisaalta on ihan kiva kun on muita samoilla viikoilla olevia ja voi vertailla tuntemuksia =)

Minun La on 26.8 eli rvt nyt siis 13+4. Oon 26v. ja kolmatta odottelen. Olen kohtsillään valmistumassa terveydenhoitajaksi, mutta lukiessani teidänkin pohdintoja täytyy myöntää, että hyvin haastavia kysymyksiä te esittäisitte jos olisin nlassa töissä.
Alkuraskaus on mennyt oksennellessa ja olenkin jo useaan otteeseen menettänyt elämäniloa roppakaupalla. Nyt vaivaa vain hurjan kovat päänsäryt. Pistetään hormonien piikkiin.
 
Kylläpä Ruottin Victoria läksi nopeesti sairaalasta kotiin. Synnytyksestä reilu 12 h ja jo on kuvaa netissä missä Victoria on kauniina, laitettuna ja sen näköisenä että on kunnon yöunet takana. Ja vauva nätisti kantokopassa mukana.

Jotenkin en jaksa uskoa että itte ois synnytystä seuraavana päivänä ihan tuossa kuosissa, heh!!
 
Kylläpä Ruottin Victoria läksi nopeesti sairaalasta kotiin. Synnytyksestä reilu 12 h ja jo on kuvaa netissä missä Victoria on kauniina, laitettuna ja sen näköisenä että on kunnon yöunet takana. Ja vauva nätisti kantokopassa mukana.

Jotenkin en jaksa uskoa että itte ois synnytystä seuraavana päivänä ihan tuossa kuosissa, heh!!
Mä en tarkoita, että olisin noin hehkeä, eikä mulla ole hovikampaajaa eikä meikkaajaa :LOL:
Mutta olen kyllä kävellyt katsomaan lastani ekan kerran keskolaan 5t lapsen syntymästä ja lähtenyt kotiin jo 12t kuluttua synnytyksestä. Kävin keskolassa joka päivä katsomassa vauvaa seuraavan kuukauden ajan, istuin autossa 60km per suunta. Toisesta toivuin ihan yhtä nopeasti, vaikka kotiin en päässytkään yhtä nopeasti. Nopeita ja helppoja alatiesynnytyksiä molemmat (eka vähän alle 5t ja toinen muutaman minuutin alle 3t), toki lapsetkin ovat olleet pieniä.
Jospa minullakin olisi ollut meikkaaja ja kampaaja ja jotain muuta kuin miestäni olisi kiinnostanut kotiutumiseni niin ei siinä olisi mitään syytä olla olematta hehkeä. Mun huonetoveri toisen jälkeen meikkasi kyllä itsensä (paremmin mitä minä baarin) heti 2t synnytyksen jälkeen eli heti kun pääsi salista osastolle :LOL: Mut hänellä kävi siellä ystävä hoitamassa hänen rakennekynnetkin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79
En jaksais millään oottaa vielä viikkoa, kun on seuraava neuvola. Jospa ne sydänäänet sitten vihdoin ja viimein kuuluis kun sitten on jo 17+5 viikot. Ja ei oo mitään oireita eikä raskausoloja. Luulis että ois jotenkin erilainen olo kuin ennen raskautta mutta ei. Ja en yhä edelleenkään siis usko että oon raskaana. Plaaah...
 
Täällä ja punnittu hieman tota vakuutusasiaa.. Ei oikeen olla tultu mihinkään tulokseen, tarjouksen pyysin kyllä jo Pohjolasta (jossa omat vakuutukset) ja Tryggistä pitäis ja pyytää.

Onko kellään tutunut vihlaisuja tuolla alavatsalla. Eilen nukkumaan mennessä vihlaili välillä aika ikävästikin ja tänään päivällä aina välillä. Onko kyseessä kohdun venyminen tai muu normaali tuntemus?

Ninzi & Nuppu 16+0 (POKS !!)
 
Ihanaaa Kilu :heart:

Marsulaiselta piti kysyä, kun sullahan oli kanssa alussa kaksoisraskaus, joista toinen ei sitten lähtenyt kehittymään, että onko sulla vielä tullut vuotoa/tuhrua sen jälkeen, kun oli ne kovat vatsakrampit ja vuoti? Kun mulla on nyt tän viikon tullut joka päivä tuhruvuotoa, semmosta vanhaa verta, mutta välillä pyyhkiessä ihan veristäkin. Ens tiistaina vasta pääsen lääkäriin, ellei sit vuoto ala lisääntymään ihan hirmusti. Mä koitan ajatella, että kun kohtu kasvaa, niin ne loput sieltä nyt tulee ulos, mutta kyllä tuo pelkopeikko on persuksissa koko aika, että jos sittenkin on jäljellä olevalla pienellä jotakin hullusti.

Olis niin ihana vaan nauttia odotuksesta, mutta ei sitä pysty näiden vuotojen takia :ashamed: Ja liikkeitä saa odotella taas varmaan ikuisuuden, kun istukka etuseinässä. Mä aattelin jo, et jos tiistaina kuuluu lääkärissä sydänäänet, niin sitten kyllä tilaan oman dopplerin, kun en jaksa tämmöstä enää.

Tammiska + ja pieni 14+0
 
Tammiska: Mä suosittelen kotidopplerin ostoa. Kyllä se sellaisen mielenrauhan antaa että on hintansa väärtti. Olikohan toi joku 60e sis. geelin. Mä oon ainakin joka kerta saanu äänet kuuluviin kun olen hetken aikaa etsiskellyt. Tietysti toisilla se ei aina onnistu, ja voi mennä pitkäänkin ennenkun äänet kuuluu.Mulla ne kuulu neuvolassa jo rv9 ja kotona masiinalla rv10.

Ninzi: Mullakin on tuntunut vihlaisuja ala/keskivatsalla kylkien puolella muutamina päivinä. taitaa olla kohdun kasvua, koska viikon aikana maha on selvästi alkanu kasvaa. Kipu ei ole jatkuvaa, vaan just epämääräisiä vihlaisuja.

Penni ja pikkunen 15+6
 
Kilu Aivan mahtavia uutisia, onnea hurjasti! :)

Tammiska mulla myös alkoi kaksosraskautena. Verta vuotelee toisinaan, mutta kaikki kuitenkin ollut hyvin vauvalla. Sanoi että se on normaalia kun toisen kehittyminen pysähtynyt. Mulla ainakin vuoti ensin isommin ja hirveiden kipujen kanssa, sanoi että sinne on voinut jäädä hematooma tai sitä raskauskampetta (miksikä sitä nyt oikeasti kutsutaankaan..) ja vuotelee pikkuhiljaa pois.
Hirveän vahvat raskausoireet laittoi myös tuon piikkiin, kun keho tuottaa silloin suuremman määrän raskaushormoneja, jotta toinen pystyisi jatkamaan kasvua toisen tullessa pois. Pelko silti persiissä itselläkin. Aina hiukan helpottaa kun liikkeitä tuntee, mutta miettii silti että voiko toisella olla kaikki kunnossa.

ON:Täällä ehkä hiukan olo helpottaa oksentelun suunnilta. Tosin supisteluja tullut senkin edestä. Meillä lapset sairaana ja niitä saanut nostella jatkuvasti. Ei tee hyvää. Eilen sai taas panadolia ottaa ja juoda litratolkulla vettä, että supistukset muuttuivat kivuttomiksi. Ei kiva.
Olen miestä härnännyt nimiehdotuksilla :) Kiva nähdä toisen reaktiot, varsinkin kun tietää millaisita nimistä ei lainkaan tykkää.. Muutamia ei ole kyllä hylännytkään. Kaikki nimet ollaan kyllä yksissä tuumin isommille muksuille mietitty, mutta minä niitä aktiivisemmin heitellyt ilmaan, toinen sitten makustellut että onko vauva nimen näköinen :)
Tekisi mieli alkaa käydä vaatehuoneen laatikot läpi ja katsella mitä vaatetta/tavaraa pitäisi hommata tulokkaalle, mutta kait sitä on jonkinlainen itsesuojeluvaisto, kun ei anna lupaa siihen..

Nyt nuo muksut tukkanuottasilla, pojan legoukot syö tytön tekemät rakennukset, ihanaa.....

Kuutti ja pienin 17 ja risat
 
Kiitos KuuttiPieni Et usko kuinka helpotti! Mullakin on nuo raskausoireet edelleen ihan kiitettävän vahvoja ja se on toisalta helpottanut oloa, kun olen ajatellut, että varmaan siellä elossa ollaan, kun edelleen vaan yököttää :) Kiitos myös tuosta vedenjuontivinkistä, pitääpä koittaa auttaisko se mullakin supisteluihin!
 
Vauvavakuutus ihan ehdottomasti aiotaan ottaa jo raskausaikana. Minulla ja veljilläni on ollut korvatulehduksia, astmaa, allergioita ja atooppista ihottumaa ja riskiä miehen puoleltakin noille on. Eli ehdottomasti halutaan että voi sitten hyvillä mielin viedä nopeasti yksityiselle, asiantuntijalle jos on sairasteluja. Mulla on oma vauvana otettu vakuutus ollut ihan äärettömän hyödyllinen. Ja jos nyt käy niin että lapsi on täysin terve eikä tarvii lääkärissä ravata niin sit se vaan kirpaisee kukkaroa hiukan.

Äitikavereita varsinkin miehen kavereille on viime aikoina tullut / tulossa lapsia ja yksi kaverini on juuri saamassa. Naapurissa asuu meidän kaverit joilla on kaksi pientä lasta, että eiköhän noita äitikavereita jonkin verran ole.

minea_ mä tuolla aiemmin taisinkin jo kirjoitella, että mulla oli viimeisessä neuvolassa tippunut hemoglobiini 97:ään! 1. neuvolassa oli 117 ja olin plussauksesta asti syönyt raskausvitamiinin (jossa rautaa 100% päivän tarpeesta) lisäksi lisärautaa. 2. neuvolassa ei täti suostunut mittaamaan rautaa ja kehotti lopettamaan lisäraudan syönnin. Ja 3. neuvolassa sitten kiitoksena tästä tuo 97. Et kiitti vaan tolle 2. neuvolantädille. Mulla siis ollut tähän mennessä joka kerta eri täti :) Tänään ois verikokeet taas tiedossa joten nyt näen että onko parissa viikossa tuon neuvolan jälkeen lähtenyt nousuun.

Lapsen terveys itse en kuvittele että lapsi olisi terve, kun seulat ei hälyyttäneet. eihän niillä seuloilla tosiaan katsota kuin paria kromosomipoikkeamaa lähinnä, vaikka voihan se niskaturvotus tietysti muuhunkin viitata. Mutta olen iloinen että suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen ja siihen että saadaan terve lapsi syliin. Pystyn nauttimaan raskaudesta, enkä murehdi turhia. Onhan se totta, että lapsella voi olla mikä tahansa sairaus, mutta sellaisen murehtiminen etukäteen ei mielestäni ole järkevää. Sama kuin pelkäisi ulos ovesta astuessaan että kaatuu tai jää auton alle, eikä murehtimiseltaan pystyisi nauttimaan elämästä :) Vaikka eihän sitä tietenkään itse voikaan valita, murehtiiko vai ei ja jos on taustalla keskenmenoja/lapsettomuutta, voi varmasti olla vaikeampi uskoa siihen, että saa lapsen terveenä syliin asti. Mut itse olen siis vain tyytyväinen, että pystyn olemaan murehtimatta!

Me ei vieläkään olla tehty vauvaa varten mitään hankintoja ja ei mulla stressiä asiasta ole. Ollaan koko ajan ajateltu, että sitten rakenneultran jälkeen tai myöhemmin. Siinä vaiheessa kun niitä hankintoja tekee voi tietty tulla stressi. Tuntuu että toi vaunujen hankinta on varmaan se haastavin juttu :D Mä koitan etten hankkisi ihan älyttömiä määriä tavaraa, joka voikin osoittautua turhaksi. Vaan että joku rintapumppu ym. on sellaisia että suunnitella etukäteen minkä ostaa jos on tarvetta ja sitten jos on tarve niin laittaa vaikka miehen kauppaan tarkkojen ohjeiden kanssa.

Kilulle täälläkin puolella hirveästi onnea hyvistä tuloksista :)

Ninzi mulla on kans kaikenmaailman vihlomisia aina välillä. Enemmän tuolla aika sivulla, melkein nivusissa.

Omaa napaa. Tänään lähdetään kiertämään sukulaisia viikonlopuksi. Kerrotaan lopuillekin läheisille sukulaisille raskaudesta :) Masu kasvaa kovasti ja ostamani äitiysfarkkuhame on ihana käytössä. Ei tarvi pelata aukinaisten housujen kanssa :) Olo on tosi hyvä nyt kun on flunssastakin selvitty, vihdoin sitä keskiraskauden energisyyttä, mitä tässä on odoteltu :)

Vanella ja pikkuinen 17+2
 
Kilulle tuhannesti Onnea ihanista tuloksista :heart:

Oon tässä kahlannu teidän juttuja läpi pikaisesti, ootte kirjoitelleet tosi ahkerasti :D
Me käytiin rentoutumassa etelän lämmössä ja oon ihan pihalla missä mennään, enkä nyt muista mitä kaikkea pitäs kommentoida :cool:

Ninzi, mulla kanssa alkanu olee noita juilimisia nivusissa, varsinkin kun teen jonkun äkillisen liikkeen tms, ovat käsittääkseni just kohdun kasvusta johtuvia.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)


Callisto & P-P 16+0
 
Mä en saa sitte millään tolla kotidopplerilla sydänääniä kuulumaan.
Osaankohan edes ettiä oikeesta suunnasta? :D
No, tiistaina neuvolassa sitten :heart:

Onnea Kilulle hurjasti hyvistä kuulumisista!

j_enna & toukka 14+5
 
Kiitos kaikille läsnäelämisestä! :) Tämä oli ja on niin paljon helpompaa, kun olette kaikki olemassa <3

Eilisestä asti ollut hyvä fiilis ja mieskin pussailee taas vatsaa ja minäkin uskallan jälleen pitää kireämpiä vaatteita ja nauttia pullottavasta mahasta. Pieni pelko edelleen tiistain ultraa kohtana - toivottavasti turvotus on lähtenyt laskuun, sisäelimet todella löytyvät kaikki, sydän on edelleen täysin ok, sikiö liikkuisi - mutta ainakaan nyt ei pitäisi tulla eteen mitään sellaista, että oma-aloitteisesti pitäisi lähteä raskautta keskeyttämään. Keskenmenon riski on totta kai edelleen olemassa, ainakin jos turvotus ei vähene, mutta nyt on sentään aivan erilailla toivoa.

Vanhemmat eivät tiedä kummalaan vieläkään, mutta jos sitten ultran jälkeen.. :)

Millaisia ne teidän supistukset ovat? :O Kovinkin voimakkaita? :O

Kilu87 ja Toukka 13+3
 
Ninzi täälläkin on noita vihlaisuja ja jomotteluja ollu jo monena päivänä. :) Kohdun ympärillä on niitä ligamentteja jotka löystyy ja aiheuttaa monilla kipuja. Ei kannata huolestua! :)

Täällä on selvitty loppuviikon aamuvuoroista, kyllä on välillä ollu tuskaa kun kello herättänyt 5.45 :D Nyt onkin sit lauantai ja sunnuntai vapaata!
Miehelle pitäis jotain synttärilahjaa keksiä niin kai se huomenna pitää pitkästä aikaa vaivautua kaupoille.

Vanella juu muistinki et jollain oli joku tommonen juttu! Sinähän se olitki kuka siitä sanoi. :) Kiva,meillä ainaki neuvolas se täti sanoi et ottaa joka kerta hempan! Kyllähän se kuuluu käsittääkseni rutiiniin, rauta-arvot voi muuttua suht äkkiä kuitenki mut saattaa sit taas kestää ennenku ne rupee siitä nousemaan.

Kurjaa et tääl on jo joillakin supistuksia, täällä ei oo vielä tuntunu ja toivon mukaan ei tunnukaan ainakaan vielä. :) Koettakaahan ottaa iisisti!
Liikkeitä oon edelleen ollu tuntevinani aina iltaisin nukkumaan mennessä :heart: Sanoinki neuvolan tädille niistä tiistaina, niin se tokas että voihan se jo olla että tuntuu, varsinki ku oon sen verta hoikka. Käski kuulostella ihan toden teolla :D

Kilulle tsemppiä ultraan! Toivotaan että kaikki näyttäis hyvältä siellä :)

Minea ja maha-asukki 16+5
 
Kilu Tuhannesti onnea! Aivan ihana uutinen! :)

Äitikavereista Olen omassa kaveripiirissäni ensimmäinen odottaja, mutta parilla serkulla on lapsia ja heiltä olenkin jo kysellyt asioita, kun uutisemme on levinnyt. Entisillä opiskelutovereilla on liuta lapsia ja mielessä on käynyt, että kysyisin heiltä vinkkejä. Pari nykyistä opiskelutoveria on tullut sen verran läheisiksi, että uskon saavani heiltäkin hyviä neuvoja, kunhan ensin kerron uutiset.

Tavarahankinnoista Kaikki suuremmat tavarat odottavat vielä kaupassa. Kävimme kyllä tänään katsomassa vaunuja, turvakaukaloita, sänkyjä ja hoitopöytiä, mutta vielä emme ihastuneet. Aiommekin kartoittaa seuraavaksi lähipiirin kokemuksia ja pohtia sitten uudelleen omia tarpeitamme lähemmin. Olen edelleenkin sitä mieltä, että haluan vauvallemme yhdistelmävaunut, joissa on kunnot pyörät.

Oma olo on pääosin hyvä, päänsärkyjä taas riittää ja se on ikävää. Aion keskustella niistä maanantain neuvolassa, kun veden nauttiminen ja kävelyt eivät oikein tehoa ja en haluaisi nauttia kovinkaan usein kipulääkitystä. Tässä vaiheessa olen kerran ottanut lääkettä päänsärkyyn.

Kylpyläreissu meni ihanasti. Uin pitkästä aikaa ja nautin! Kävimme kolmessa eri saunassa lyhyesti ja hyvältä tuntui. Tein koko ajan oman fiiliksen mukaan, eikä illallakaan olo ollut sippis, vaikka niin odotinkin. Mahtava reissu, joka rentoutti mukavasti.:)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 15+6 (huomenna poksuu!)
 
17+0 POKS!

Mulla on nyt ollu jo monta päivää ihan tyttöolo! Ihanaa olis saada toinen pieni tyttö. Kun saattaa olla että ne alkuun on samassa huoneessa, ennenku se isompi asunto ostetaa, niin olis ihanaa kun vois pitää ton supersöpön tyttösisustuksen! ;) Ja se olis muutenkin sillee kätevämpi, ne tykkäis varmaan samoista leluista ja muista jutuista, ja esikoisen vaatteet menis sitte pienemmälle. Tottakai se poikakin ois ihana, en vaan osaa yhtää kuvitella. Ja sit menis kyllä huoneen sisustus uusiksi. Toivottavasti saadaan se kuukauden päästä tietää Millään malttais oottaa!

Hankinnoista: Meillä siis turvakaukalo, vaunut, kaupunkirattaat, sänky, vähän vaatteita ja pieniä hoitotarvikkeita. Ja sit jos se sukupuoli saadaan selville niin sit tää neiti lähtee shoppaileeeee!! :D

Mä oon kans noita nimiä alkanu ihan kunnolla miettimään. Pojalle olis koko nimi jo keksitty, se on ihan täydellinen ja myös mies tykkää siitä tosi kovasti. :) MUTTA se tytönnimi. Mies on ehdottanu vaikka mitä, mutta mulle ei jotenkin mikään uppoo. Esikoiselle tuli annettuu niin nätti koko nimi että tuntuu että siihen nimeen meni ne kaikki hyvät nimet mitä on olemassa. :D Eiköhän se tytönnimikin saada mietittyä jossain vaiheessa.

Hui kun jollain supistelee jo kovasti. Toivottavasti rauhoittuu tässä ajan mittaan ja saadaan kaikki ainakin lähes täysiaikaiset vauvat! :) Mulla tulee harjoitussuppareita päivittäin, mutta ei siis mitään kunnon supituksia onneksi. Kivuttomina on pysyneet ja toivottavasti pysyykin vielä muutamat kuukaudet.

Kilu tsemppiä ultraan! Varmaa ultraavat nyt tarkasti vauvan päästä varpaisiin. Toivottavasti saat helpottavia uutisia. :hug:
 
Kovin harvoin tulee kirjoiteltua, mutta jospa nyt taas sais aikaiseksi... vielä kun muistaisi mitä piti kommentoida. Teidän jutut tulee luettua kuitenkin päivittäin.

Kilu, IHANAA! Toivotaan teille jatkossakin vain hyviä uutisia.

nansku, hipsuk, unna, annukka, amidala, pumppa Täältäkin vielä tervetulotoivotukset :) Kivaa, kun tulee lisää porukkaa mukaan.

Nepo, eihän tuota voi muistaa missä kukakin asuu :D Me asutaan USAssa.

Vauvakirjasta oli puhetta. Mä ostin esikoiselle semmoisen puolivalmis-scrapbook-vauvakirjan. Mutta sitten sainkin babyshower-lahjaksi Nalle Puh -vauvakirjan ja päätin käyttää sen. Kakkoselle tein sitten sen ite ostamani. Tosin jos oikein muistan niin siitä puuttuu vielä aika paljon tekstejä (kirja on Suomessa varastossa). Oon tykästynyt tuohon scrapbook-tyyliin, joten tulevalle vauvalle tulee varmaan kasailtua joku sen tyylinen.

Nikistä KuuttiPieni kysyi... mulla tuo on vähän niin ku tän vauvelin tekonimi. Tosin jos vauva on tyttö niin tuo Sylvia on harkinnassa ihan oikeaksikin nimeksi. Suloa poika-vauvasta tuskin tulee... se vaan rimmas tuohon Sylviaan. :D

Onpa hyvä, että otitte nuo vakuutukset puheeksi. En ollu muistanut ajatellu asiaa ollenkaan ja täällä ne on tosi tärkeät, kun ei tuota kunnallista terveydenhuoltoa ole. Kaveri näki synnytyksestä tulleen laskun ja se oli euroissa yli 22 000€, onneks siis vakuutus korvaa. Meillä on vaan vähän huono vakuutus miehen työn kautta... omavastuuksi synnytyksestä ym. raskausajan kuluista jää n. 3700€. Eli kyllä Suomessa on jotkut asiat aikas hyvin. :)

(.) Eilen illalla taisin tuntea ekan kerran vauvan liikkumisen! :heart: Tänään aamulla olin tapaamassa lääkäriä. Kuulin ekan kerran sydänäänet. :heart: Lääkäri ei meinannu oikein löytää vauvaa ja sit ku kokeili kohtua niin totes, että onpas suuri kohtu... ja että vauva voi olla missä vaan. Kysy onko aikasemmin ollu iso kohtu, mutta en mä vaan tiedä. Mitähän suuri kohtu sitte tarkottaa käytännössä? Ei kommentoinu asiaa sen enempää. Vähän sellainen hätäisen oloinen tuo mun lääkäri. Ja asenne tuntuu olevan pikkusen semmonen, että sähän oot ollu ennenkin raskaana, kyllähän sä nää jutut tiedät.
Nivuskipuja, alaselkäkipuja ja huimausta on päivittäin. Lääkärin kommentti: erittäin tyypillistä raskaana. Vähän mietityttää, että valitsinko sittenkään hyvän lääkärin. : /

Me täällä nautitaan vielä muutama päivä lämmöstä ja auringosta... ens viikolla sitten tullaan käymään Suomen kinosten keskelle! :)

Ihanaa viikonloppua kaikille,
Sulo- Sylvia 16+5
 
Kontrolliultrassa oli kaikki hyvin! Ja sama kätilö oli kun viimeks ja selitti että siks halus vielä nähdä tyypin, kun oli tosiaan vähän pienempi ku viikkojen mukaa pitäis olla.. Ja sitä se oli vieläkin, mut ei lähteny siirtää laskettua aikaa. Yliaikaseks saattaa mennä mut tuo LAhan on vaan arvio :) Mut siellä se tyyppi jumppas ja näky kaikki sydämen kammiot jne oikein loistavasti :) Sain vielä pari kuvaa mukaan joten nyt on jo 5 kuvaa pikkusesta :heart: Ja sit kun kysyin et miks mä en tunne kohdun reunaa vaik kuin koitan tunnustella, ni se sano et mul on vaa niin hyvät vatsalihakset ni siks :D Vaik ite tuntuu et on vaa aikamoinen pömppis jo nyt..

Rakenneultra on sitten 17.4. Milläköhän sinne asti jaksaa odotella.. Toka neuvolakäyntikin vasta 6.3.

Liikkeitä oon minäkin kovasti koittanut kuulostella mut vielä ei oo tuntunut mitään. Tosin johtuisko siitä et mulla kohtu kuulemma taaksepäin kallellaan.

Muuten tänne ei kuulukaan ihmeempiä.. Oon odotellu et joku hyväksyis mut tonne kerhoon mut mitään ei oo tapahtunu moneen viikkoon :(
 
Kilu kiva kuulla hyviä uutisia :)

Minulle vois päivittää iäksi 35 . Omassa olossa ei ihmeitä. Maha tuntuu isolta ja kovasti odotan jo sitä rakenne ultraa. Aika mennyt taas töissä tiiviisti ja muu aika sit kotona touhutessa joten kommentointi jäänyt vähälle. Käyn kyllä aina kuulumisia lukemassa.
Minulla kans välillä kipeitäkin supistuksia, mutta toivottavasti ei ainakaan lisäänny.
Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!

Devil+pyöriäinen 17+5
 
Nopea päivitys..


Sulo-Sylvia meillä lääkäri totes tunnustelemalla vatsan päältä nt-ultrassa, et onpas iso kohtu viikkoihin nähden. Ja heti ultrauksen alkaessa toteskin pikkusia olevan kaks. ;)

Kilulle paljon onnea hyvistä uutisista ja isot halit! :flower: :heart:

Sinful89 ja tupla-Pampulat 16+2
 

Yhteistyössä