Vauvavakuutus ihan ehdottomasti aiotaan ottaa jo raskausaikana. Minulla ja veljilläni on ollut korvatulehduksia, astmaa, allergioita ja atooppista ihottumaa ja riskiä miehen puoleltakin noille on. Eli ehdottomasti halutaan että voi sitten hyvillä mielin viedä nopeasti yksityiselle, asiantuntijalle jos on sairasteluja. Mulla on oma vauvana otettu vakuutus ollut ihan äärettömän hyödyllinen. Ja jos nyt käy niin että lapsi on täysin terve eikä tarvii lääkärissä ravata niin sit se vaan kirpaisee kukkaroa hiukan.
Äitikavereita varsinkin miehen kavereille on viime aikoina tullut / tulossa lapsia ja yksi kaverini on juuri saamassa. Naapurissa asuu meidän kaverit joilla on kaksi pientä lasta, että eiköhän noita äitikavereita jonkin verran ole.
minea_ mä tuolla aiemmin taisinkin jo kirjoitella, että mulla oli viimeisessä neuvolassa tippunut hemoglobiini 97:ään! 1. neuvolassa oli 117 ja olin plussauksesta asti syönyt raskausvitamiinin (jossa rautaa 100% päivän tarpeesta) lisäksi lisärautaa. 2. neuvolassa ei täti suostunut mittaamaan rautaa ja kehotti lopettamaan lisäraudan syönnin. Ja 3. neuvolassa sitten kiitoksena tästä tuo 97. Et kiitti vaan tolle 2. neuvolantädille. Mulla siis ollut tähän mennessä joka kerta eri täti
Tänään ois verikokeet taas tiedossa joten nyt näen että onko parissa viikossa tuon neuvolan jälkeen lähtenyt nousuun.
Lapsen terveys itse en kuvittele että lapsi olisi terve, kun seulat ei hälyyttäneet. eihän niillä seuloilla tosiaan katsota kuin paria kromosomipoikkeamaa lähinnä, vaikka voihan se niskaturvotus tietysti muuhunkin viitata. Mutta olen iloinen että suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen ja siihen että saadaan terve lapsi syliin. Pystyn nauttimaan raskaudesta, enkä murehdi turhia. Onhan se totta, että lapsella voi olla mikä tahansa sairaus, mutta sellaisen murehtiminen etukäteen ei mielestäni ole järkevää. Sama kuin pelkäisi ulos ovesta astuessaan että kaatuu tai jää auton alle, eikä murehtimiseltaan pystyisi nauttimaan elämästä
Vaikka eihän sitä tietenkään itse voikaan valita, murehtiiko vai ei ja jos on taustalla keskenmenoja/lapsettomuutta, voi varmasti olla vaikeampi uskoa siihen, että saa lapsen terveenä syliin asti. Mut itse olen siis vain tyytyväinen, että pystyn olemaan murehtimatta!
Me ei vieläkään olla tehty vauvaa varten mitään
hankintoja ja ei mulla stressiä asiasta ole. Ollaan koko ajan ajateltu, että sitten rakenneultran jälkeen tai myöhemmin. Siinä vaiheessa kun niitä hankintoja tekee voi tietty tulla stressi. Tuntuu että toi vaunujen hankinta on varmaan se haastavin juttu
Mä koitan etten hankkisi ihan älyttömiä määriä tavaraa, joka voikin osoittautua turhaksi. Vaan että joku rintapumppu ym. on sellaisia että suunnitella etukäteen minkä ostaa jos on tarvetta ja sitten jos on tarve niin laittaa vaikka miehen kauppaan tarkkojen ohjeiden kanssa.
Kilulle täälläkin puolella hirveästi onnea hyvistä tuloksista
Ninzi mulla on kans kaikenmaailman vihlomisia aina välillä. Enemmän tuolla aika sivulla, melkein nivusissa.
Omaa napaa. Tänään lähdetään kiertämään sukulaisia viikonlopuksi. Kerrotaan lopuillekin läheisille sukulaisille raskaudesta
Masu kasvaa kovasti ja ostamani äitiysfarkkuhame on ihana käytössä. Ei tarvi pelata aukinaisten housujen kanssa
Olo on tosi hyvä nyt kun on flunssastakin selvitty, vihdoin sitä keskiraskauden energisyyttä, mitä tässä on odoteltu
Vanella ja pikkuinen 17+2