{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Hui kamala kun mua alkaa jännittää! :D
Enemmän vaan kun lukee synnytys ja supistustarinoita :D Kiitos teille, mahtavaa näitä on lukea kun on niin tuoreita tapauksia.. Onnea jälleen nyytin saaneille :flower:

Jännitys on siis vain positiivisella tavalla jännitystä.. Ei malttaisi millään odottaa et sais tuhnun ulkomaailmaan :heart: :heart: Isikin höpöttää sekavia välillä :LOL:

Mulla ollut tämä päivä kyllä semmoista paineen tunnetta ja pientä kipuilua koko päivä.. mutta välillä tuossa loppui se tunne ehkä 15 min. ja nyt taas uudestaan.. eli kuvittelen olevan harjoitus supistusta joka ei onneks kovin pahaksi ole äitynyt! Puhalluttaa enemmänkin.. :whistle: Heti sitä alkaa panikoimaan, että pitäiskö jo pakata sairaalakassi :saint:

Kiitos repeämis vastauksista! Samoin rd vastauksesta .. tiesin et täällä tulloo nopea vastaus! :)

Vielä se sama Wiwi + tytöntyllerö 36+2
 
Myöhäistä iltaa!

Voimia kaikille vaikeuksissa kamppaileville naisille! Luottakaa siihen, että asioihin löytyy aina ratkaisu ennemmin tai myöhemmin.

Aika pelottavia nuo repeämisasiat... Onko niistä öljyistä kokemusta kellään? Luontaistuotekauppa myy Weledan öljyä, jonka pitäis auttaa paikkojen venymiseen. Voiskohan siitä olla apua? Sitä pitää käyttää kai ainakin jotain pari viikkoa ennen synnytystä, jotta tehoaa. Olen ajatellut kokeilla sitä.

Ummetusta kyllä!!! Mitä enemmän sokerisia herkkuja ja vaaleeta leipää, pastaa ja vastaavia ruokia, sitä enemmän ummetusta mulla. Ja tästä johdannaisena peräpukamat. Niitä ei ole ollut koskaan aiemmin. Kiusallinen vaiva.

Ehkäisyä emme tule käyttämään synnytyksen jälkeen, kuten emme koskaan aiemminkaan nykyisen kumppanin kanssa. Olisi ihme, jos uusi tulokas saisi alkunsa tuosta vain. Jos niin tapahtuisi, uskon että keho kestäisi.

Imetysliivit tilasin netistä siinä vaiheessa kun tavalliset liivit jättivät punaisen hiertymän rintojen alle. Bravadon pehmeät, olisko ne seamless malliset. Ne on olleet ihanat. Ei purista eikä paina. Toiset ostin Oulun Babystylestä, ne oli Anitan toppimalliset liivit, joissa vain venytetään liiviosaa imetyksen ajaksi. Tiedä vaikka noilla pärjäisi.

Virtsarakkoon kohdistuvat vauvan liikkeet lamauttavat täälläkin. Onneksi ne eivät kestä pitkään kerrallaan. Liikehdintä on kyllä kertakaikkiaan muuttanut luonnettaan viimeaikoina. Valtavia, isoja liikkeitä. Tuntuu, että vauva olisi muutenkin herkempi kosketukselle. Reagoi välittömästi, kun hellästikin silittää mahaa, tai vain pitää kättä mahan päällä. Myös laulamiselle hän tuntuu olevan herkkänä. Kun laulan, alkaa mahassa tanssi.

Siitä jatkokeskusteluryhmästä vielä kysyisin teiltä, että olisko facebook ryhmä kätevämpi? Yhdellä kirjautumisella hoituisi asiat. Sitä vertaiskeskustelua taatusti kaipaa vauvan synnyttyä, kun on ihan että mitä nyt, kaikki uutta. Lähipiirissäni ei ole vauvoja, joten koen ryhmälle todellisen tarpeen.

Hyvää ja vaivatonta yötä, jos joku on vielä hereillä ja lukupuuhissa täällä!

Haituliina ja Takku 35+4
 
:flower: Ihanaa, onnea jo niille joilla nyytti(t) kainalossa :heart:

Etenkin kun nepo:n kirjoitusta lukee, niin sitä tulee tunne että voikun pieni olisi jo syntynyt ja kotona :)

Tulinpa siis nopeasti piipahtamaan myös täällä, nyt kun jopa muistin. Siellä fb:n puolella kun tulee luurattua ja kun siellä on kätevä käydä myös puhelimella (kun ei ole mitään hienoa älypuhelinta). Sitä on olevinaan niin kiire (vaikka jo kuukauden ollut lomalla) ja päivät menee todella nopeasti. 38+0 pyörähti täällä tänään :heart: Ihan joutuu välillä pysähtyä miettimään että herranen aika kuinka pitkällä jo ollaan ja voi syntyä ihan koska vaan!! :)

Vointi ollut vielä ihan hyvä, töissä jaksoin hyvin vielä painaa (sh:n sijaisuuden) ja loppui tosiaan vähän päälle kuukausi takaperin. Kotona on nyt otettu lunkimmin, mies pistetty siivoamaan ja pesemään matot ja kylppäri :D Suurimmat vauvahankinnat tehty, pinnasänkyä odotellaan ikeasta saapuvaksi. Vielä on vaunukankaat pesemättä ja toisiin vaunuihin täytyy yksi sisäkumi vaihtaa/vaihdattaa kunhan sen muistaisi/jaksaisi joku päivä. Joku kaunis päivä myös kun jaksaisi siistiä asuntoa kun on vähän päässyt tavarat lojumaan sinne sun tänne... :D

Vähän on tahtia hidastanut lonkkakipu, semmonen pistelevä kävellessä ja joskus asentoa vaihtaessa nukkuessa. Nyt hiukan parani kun eilen kävin mustikkamettässä kyykkimässä, tiedä onko sitte sattumaa vaan :LOL:

Oon yrittänyt suht paljon kirjoitella tuonne blogiini (pikkupampulainen.blogspot.fi) juttuja vaikka sekin välillä takkuaa. Mutta sieltä voi käydä lueskelemassa jos kiinnostaa. Jotenkin hankala nyt kertoa pitkästä aikaa isompia :D
 
Tää mamma vaan taas kukkuu hereillä (ei väsytä yhtään) ja huomenna puolen päivän aikaan olis rippijuhliin lähtö.. :whistle:

Saatiin tänään (tai siis eilen) vihdoinkin vauvan vaatteille uus, iso lipasto kavereilta kun ne muutti. Ja nyt sitten alkaakin loppujen vaatteiden pesu-urakka :) Iso osa on jo pesty ja viikattu nyt laatikoihin valmiiks :) Hoksasin vaan että hittolainen mullahan ei muuten ole pinnasänkyyn aluslakanaa. Eikä isompaa peittoa. Lakanoita on vaan noi mitkä äippäpakkauksessa tuli. Pitänee vinkata jos joku haluaa jotain hankkia :) Onneks meinaankin et alkuun poju nukkuu siinä laatikossa jonka laitan vaan sänkyyn.

Tänä aamuna tai siis eilen aamulla tai aamuyöllä no enivei :D heräsin siihen kun mahaan koski. Siis oli sellanen menkkamainen kipu mikä herätti ja sit meni melkein ohi, sit voimistu taas, ehkä siinä jonkun 45sec ihmettelin ja sit meni ohi. Olikohan se sitten supistus?? Ei siis sattunu mitenkään älyttömän paljon mut sen verran et siihen ekaan mä heräsin. Sit mä kyl nukahdin äkkiä uudestaan ku ne meni ohi.. Alko kyl jänskättää vähän et kohta se lähtö voi jo tulla :)

inieh ja tyyppi 34+6
 
Täällä on herätty jo tunti sitten vaikka menin nukkumaan vasta kahden aikaan. Pakko oli vaan nousta kun ei uni tullut enää vaikka tunnin yritin pyöriä tossa sängyssä.

Mirkku onnea nyytin johdosta koko perheelle :heart:

Repeäminen pelottaa mua synnytyksessä eniten. Koska siitä on sit vaivaa jälkikäteenkin eikä vaan sen synnytyksen ajan. Pitäisi varmaan alottaa noi välilihan öljyämiset vaikkei se mitenkään tutkittu kai ole että auttaako vai ei. Mutta mua autaa se jos musta tuntuu että oon ees yrittänyt tehdä jotain sen hyväks että en repeäis vaikkei sit auttaiskaan. Vähän sama homma kun noitten raskausarpien kanssa et haluun rasvailla mahaa koska sit oon ees yrittänyt estää arpien tulon. Jos niitä tulee joka tapauksessa nii sille ei voi sit mitään.

tyttö/poika lupauksesta vaikka meille on kerääntynytkin jo paljon tyttöjen vaatteita käytettynä niin olen varautunut myös siihen että poikakin voi tulla. Sairaalasta tulo vaatteet on pojalle ja tytölle molemmille ja tiedän että minkäänlaista pettymyksen tunnetta en tule kokemaan vaikka poika tulisikin :) Välillä mies puhuu vauvasta jo tytön nimellä mutta itse sanon vauvaa vain vauvaksi, pikkuiseksi ym.

Ummetusta oli jossain vaiheessa vielä enemmän kunnes vaihdoin vaalean leivän ruis leipään ja lisäsin kasviksia ja kuituja ruokavalioon. Tosin Levolacia oon myös joutunut käyttämään pari kertaa. Tuleeko monelle noita peräpukamia synnytyksen jälkeen? Kun siinä kuitenkin aikamoinen paine kohdistuu peräsuoleen ja jos on muutenkin ummetusta? Itelle ei ole vielä tullut ja toivottavasti ei tulisikaan.. Aika inhottava vaiva varmasti.

Imetysliivit olen ostanut parit kaarituettomat toppi malliset. Kunnon liivit ostan vasta kun maito on noussut ja näen minkä kokoiset tarvitsen. En tiedä miten isot rinnat teillä muilla on joilla on isot rinnat mutta omani on tällä hetkellä kokoa 80E ja lindexistä ostetut toppi liivit venyi ihan hyvin niihin. Että kyllä iso rintaisillekin löytyy lindexistäkin ihan liivejä tosin laadukkaampia on toki muissa liikkeissä ja sieltä pitää sit myöhemmin ostaa koska näin iso rintaisena toi painovoima tekee helposti tepposet jos ei rintoja tueta kunnolla :D Mutta näin alkuun kun en tiedä tarkkaa kokoa niin ajattelin noilla pärjätä.

Ehkäisyä en sen kummemmin ole vielä miettinyt. Eikö ole kuitenkin niin että joitakin pillereitä ja jotain muita ehkäisy keinoja ei voi käyttää kun imettää?

Scarlett ja sissi 37+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Repeäminen Tästä olenkin aikaisemmin jo maininnut, että nämä asiat mua pelottaa siinä synnytyksessä eniten. Mutta haavatkin paranee ja muutkin ovat näistä selvinneet joten ei pitäisi hätäillä kai turhaan. :/ Etukäteen panikointi ei auta asiaa.

Ummetus ja peräpukamat Mulla oli noita kiusallisia vaivoja jo ennen raskautta, pari kertaa on pukamat nyt raskauden aikana vaivannut pahastikin säikähdykseen asti,mutta onneksi ummetuskaan ei ole saanut niitä sen enempää ärtymään, huh!

Imetysliivit Itsellä tissit on paisuneet kokoon G-H. Ostettiin äitin kanssa tavalliset liivit kokoa I tai J, koska maidon noustessa nämähän tästä vielä kasvaa ja noissa oli kuitenkin hieman sitä kasvunvaraa vielä jäljellä. :headwall: Noista äiti sitten tuunasi ihan mahtavat imetysliivit! :D Hänellä oli omansa vielä tallessa ja ompeli niistä nipsut kiinni noihin mun liiveihin. Täytyy sanoa että joillain on taito hyppysissä!
Huonot valikoimat oli ainakin tällä hetkellä täällä kun etsivät uutta toimittajaa ja liivikoot loppui sinne D:n paikkeille kaikissa alanliikkeissä. Uudemman kerran käydään katsomassa sitten vauvan synnyttyä, nyt mennään noilla yhdillä.
Monetko imetysliivit olisi hyvä olla?

Taidan kohtapuoliin lähteä miestä herättelemään, kotiutui myöhään yöllä :x
Minäpä reippaana löysin netistä Alesta uuden maton, saa mies ostaa sen mulle , hemmoittelulahjaksi :saint: :LOL:

Nyt suihkuun, sillä asuntoesittely odottaa ja velikin piipahtaa tänään käymään!

Mukavaa tulevaa viikkoa, toivottavasti joku jakaantuu pian! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Kesämasu-12 Paljon tsemppiä! Siellä jännät paikat jatkuvat. Kun ennätät, kerro kuulumisia.:)

pampulainen87 Kivaa, kun tulit kertomaan kuulumisiasi. :)

tyttö/poikalupauksesta Minäkin olen koittanut läheisille muistuttaa, että vaikka meillä on tyttölupaus annettu, niin 100- prosenttinen lupaus se ei ole. Pääosin hankkimani ja saamamme vaatteet sopivat sekä tytölle että pojalle, joten hätää ei ole tulossa, vaikka synnäriltä kotiin toisimmekin pojan. Pari mekkoa jäisi odottamaan tulevaisuuttaa tai lähtee eteenpäin lahjaksi, joten ei aihetta huoleen. Muutamalla sukulaisella tosin voisi olla kiintoisa ilme...:D ja mieheni kummityttö pettyisi pahasti, jos serkku olisikin poika.

Nivusissa tuntuu nouseminen ja kävely. Onneksi kipu ei ole kovaa, eikä sitä tunnu ihan joka kerta kävellessä, mutta ei kyllä tekisi mieli lähteä pitkälle kävelylle, vaikka niin ihanaa se olisikin...

ON: Odottelen vielä uuteen kotiin pääsyä. Eilen illalla miehen mielestä siellä oli vielä niin iso kaaos, ettei halunnut viedä minua sinne. Oli kuitenkin mielenkiintoista kuulla, että ekojen tavaroiden joukossa uuteen kotiin olivat päässeet turvakaukalo ja lastenvaunut.:D Se oli minusta aika söpöä.

Luckygirl & Vintiö 37+1
 
mä en ees oo osannut ajatella noita repeämiä. jotenki nyt sitä vasta tajuaa kuinka soitellen sotaan oon lähteny synnyttämään samuelia! siis en ollut ottanut juuri mitään huomioon. en niitä supistuskipuja enkä mitään. varmaan siks olinki niin shokissa ja hätääntynyt kuin bambi ajovaloissa.. katoin mä kaikkii synnytys ohjelmia mutten ajatellut näköjään niiden juttujen sitten koskevan mua. mutta silti sanon että turha noita repeämiä on kai ajatella, tai ainakaan lietsoa pelkoa niillä. oikeasti vältyin repeämiltä siks kun poika tosiaan avustettiin imukupilla kun omat voimat oli ihan finaalissa ja kätilö teki viillon oikealle puolelle häpyhuulta että laps mahtuu ulos. tuli ihan muutama tikki. aika hyvin ne kätilöt kuitenki ohjaa sitä tilannetta.

meillä poika kipeänä, kuumetta ja kaikkea yhtäkkiä yön aikana noussut, tiedä nyt sitten mistä johtuu. hampaita tuli tosi tiuhaan tahtiin loppu keväästä ja nyt sit ollut taukoa että liekö olisko oireilu taas hampaista. harmi kun on niin kaunis sääkin et oltais voitu vähän edes puistoilla. no tuleehan noita päiviä lisää :)

en osaa kunnon käytännön faktaa antaa mutta varmaan 2-3 imetysliivit on hyvä olla että on ainaki sit mitä vaihdella. itsellä tällä hetkellä 1 eli viel muutamat pitäis käydä noukkimassa. ku ainaki ite silloin jouduin nukkumaan ne päällä, muuten koko sänky olis lainehtinu maidosta :D varmaan monella muulla sama. välillä öisin kyllä pidin sellasia sloggin toppeja, on kuitenki vähän mukavammat ja ne oli yhtä helpot vetää sivuun jos tarvi pumpata lisää maitoa.

surusilmät sulla on selvästi pallo hyvin hallussa, jos mä saisin jotain muutaku suklaata miehen baari reissujen jälkeen niin tää talo pursuis tavaraa :D
haluisin kyl yhden jalkalampun et pitäisköhän sanoa miehelle et siitä seuraaval kerral ku ajatteli livistää johonki ulos. "et saa ellen saa sitä lamppua :mad: " musta tuntuu että jättäis menemättä :D

ultralupailut mä ite näin niin selvästi ton masussa olevan vauvan alakerran miehisyyden että tohdin epäillä nyt kovasti että oliski tyttö. ei se kyllä olis huonokaan, on noi ihan pienimmät koot vaatteista suht neutraaleja ja eipä se maailma kaatuis jos tyttövauvalla oliski päällään vähän vaaleansinistä. et kerkeis käydä nopeesti ostelee vähän vaaleanpunasta kans käyttöön ;) ekaks oli ehkä vähän lievä pettymys että tuleeki taas poika mutta kyl nyt oon ihan tyytyväinen, helpompi kaks poikaa on majoittaa samaan huoneeseen ku ei tartte miettiä esim. sisustusjuttuja tai muutakaan. samat lelutki menee, ei tartte vielä toistaseks mitään prinsessa krääsää kerätä siis :D mutta ohan noita kuultu että onki lapsonen muuta ku mikskä lupailtiin ultrassa.

inieh kyl toi selostus kuulostaa musta ainaki supistukselta. vaikka napakalta tuntuikin niin varmasti oli vain joku valmisteleva tymäkämpi tapaus :) ja on muuten inhottava herätä kipuun, on se kipu sitten ihan missä tahansa :(

siellä fbookin keskusteluryhmässä, paljonkohan sielläki sitten on porukkaa? sitä jatkokeskusteluryhmää ajatellen, että jos se taas täyttyy nopeasti niin voihan sitten aina tehdä kakkos ryhmän. mulla ei vaan tosiaan ole mitään hajua miten noi facen ryhmä jutut toimii, pitää varmaan ottaa selvää jos sellasen osais rakentaa niin ihan hyvin voin olla jonkin sortin ylläpitäjä. facessa noi jutut kuitenki menee suht omalla painollaan niinkuin täälläkin, että kerta päivässä ku käy tsekkaa tilanteen niin varmaan ok että tuskin se niin orjallista olis se "ylläpitäminen" ? tässä on vielä hetki aikaa että varmaan siinä vaiheessa ku alkaa enempi vauvaa tippumaan niin olis ajankohtainen tehdä se ryhmä.

nyt meen tekee kyl ruokaa ja hellittelee tota pipiläistä, siskoki kävi jo kyselemässä jos uimaan lähettäis. itsehän en enää voi uida mut tiedän että poika olis nauttinut. kurjaa kurjaa :(

samunäiti&alex 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Tuskailen vieläkin niitten vauvan kotiintulo vaatteiden kanssa :D Nythän tuolla kassissa on siis pakattuna 4 bodya ja housuja yms. mutta en nyt oo kuitenkaan tyytyväinen niihin niiin menee taas uusiks toi vaatekerrasto :D Haluun kuitenkin ottaa ne vaatteet mukaan kun lähtö tulee, eikä niin että mies tuo sitten jotkut. (ne ei kelpaa kuitenkaan sillä hetkellä, mitkä se toisi) ;)

Luulen, että tää vauva viihtyy vielä pitkään masussa. Tosin toi häpyluu on niin kipeä että kävely tekee kipeetä ja samoin esim. sängyltä tai sohvalta ylös nouseminen. En tiijä enteileekö tuo kipu synnytyksestä vai kuuluuko muuten vaan asiaan.

Itse en oo vielä ostanut imetysliivejä, enkä varmaan vielä ostakkaan. Vasta sitten kun maito on noussut rintoihin ja näkee vähän sitä oikeeta kokoa sitten. Neuvolatäti antoikin hyvän vinkin, kun kysyin häneltä että mistä tiedän ostaa oikean kokoiset liivit sinne synnärille sitten, niin hän ehdotti että ostaisin vaan jostain sellaset lappubikinit, että niihin sais sit liivinsuojat paikalleen. H&M:stä varmastikkin löytyy ja tuskin maksaa 5 euroa enempää.

Täällä kaikki oottaa niin innoissaan vissiin tulevaa synnytystä. Miun puolesta saa pysyä vielä ja kauan masussa :D Tosin eipä se sitä asiaa miksikään muuta että se lapsi pitäis oikeesti synnyttää... en haluaaaaa..... entä jos en suostu :D Vaadin sitä leikkausta vielä synnärilläkin enkä muuten suostu synnyttämään ? :D

Tänään TAAAAAAS poksuuu :D Miten nää viikot menee näin nopeesti :eek:

Tii ja masukki 38+0 !!! :eek: apuaapua....
 
Mirkulle Hurjasti Onnea pojasta!:heart:

Täälläkin supistelee vaan ja lähes koko ajan on tosi tukala ja kipeä olo, mutta varsinaisesti en osaa yhdistää kipua juuri nuihin supistuksiin... Tiiä sitten mitä tässä tekisi. No jos tässä vielä pahenee, ni ei kai auta ko soitella synnärille.
Viimeyönä heräsin pari kertaa kovaan kipuun, joka tuntui mahassa ja selässä asti, supisteli. Ja koko ajan pissattaa! Jos ottais panadolia nyt, ja jos se ei auta ni luultavasti tässä oltais pian suuntaamassa Ouluun :O Ärsyttää vaan, kun en oo yhtään varma mitä tässä nyt tapahtuu :kieh::confused::headwall:

Huomenna poksuis jo 38!

-pansku- ja bubu 37+6 :heart:
 
Tänään poksui 38+0 :)

Kovasti oon koittanu siivoilla ja lenkkeillä että masukkikin alkais tajuamaan että yksiön vuokrasoppari ois nyt sitten irtisanottu. Huoaah... eipä tuo tunnu mistään välittävän. Pitäs varmaan lähtiä käveleen maratoni :D Ei mitään muuta ole saanut aikaan kuin vain niitä kivuttomia harjotussuppareita.

Viime yönä näin unta että synnytin jo ja herätessä oli suuri pettymys kun maha olikin vielä tallella :D

Imetysliivejä mulla on kolmet päiväkäyttöön ja kahet yö käyttöön. Noi yö liivit ei ole mitenkään tukevat vaan sellaset hengittävät ei yhtään kiristävät topin malliset. Ja minun piti ainakin ne aina yöksi vuorata harsolla kun noi edelliset ovat olleet niin hyviä nukkujia alusta saakka että mie ehin itse herätä usein siihen että sänky alkoi lainehtimaan maidosta kun vauveli vaan vielä nukkui tyytyväisenä :)

Ensisynnyttäjille tsemppiä. Ei sitä synnytystä kannata pelätä. Kyllä ne kätilöt ovat niin hyvin tilanteen tasalla ja tekevät mieluummin tilanteen mukaan sen episotomian kuin antavat revetä. Mulle tehtiin esikoiselta tuo pieni viilto. Ei se tuntunut missään kun oli niin hyvin puudutettu ja paranikin hyvin nopeasti. Toiselle ei tarvinnut tehdä mitään. Kannattaa käskeä miehen venytellä paikkoja esim. ceridalin öljyllä niin joustaa sit vähän paremmin kun hetki käsillä. Näin meän neuvolassa ainakin neuvottiin.

Plus kun se nyytti on ulkona niin heti samantien kaikki kivut loppuvat kuin seinään :)

Synnytyskertomukset ovat sellaisia joita kannattaisi lukea vasta sitten kun on sen yhden pusertanut maailmaan ;) Ja kaikki tapaukset ovat niin erilaisia!

Numbatti ja masu 38+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Sukupuolesta Meillähän ei rakenneultrassa näkynyt kumpi tulee. Mieskään ei olisi aluksi halunnut tietää, mutta kun sain sen pään käännytettyä, niin epelillä oli jalat ristissä. Kätilö oli kyllä ultrauksen jossakin vaiheessa ollut katsovinaan että vois olla tyttö, mutta en nyt mene mitenkään luottamaan siihen... :LOL: Mutta sit moni on kyllä veikkaillutkin tyttöä jne, että kyllä toisaalta enemmän on ajatuksissa että voisi olla tyttö. Mutta yhtä hyvin voi olla poikakin! :D

Aika neutraalilla linjalla ollaan vaateostoksissa menty, mikä toisaalta on kyllä välillä ärsyttänyt. Muutamia mekkoja olen serkulta saanut ja on kyllä niin ihania että toivottavasti tulis käyttöä! Kotiutumisvaatteiksi on nyt pojalle ja tytölle eri setit, kun alkuun oli yksi ja sama. Mutta halusin sittenkin myös pinkin setin jos sieltä tyttö ilmaantuisikin. :) Pojalle onkin sitten ensipipoksi "Pikku-Isäntä" pipo, tytölle en ole löytänyt mitään erikoisempaa vaan on vain semmonen beige norsukuvilla. Tosin meidän sairaalassa on synnärillä myös myynnissä ensipipoja (2e kappale) että katsoo sitten minkänäkönen siellä olisi :)

Pitääkin tänään tuo sairaalakassi katsoa vielä läpi, kun nyt siellä on vähän liikaa noita vauvanvaatteita... kun on vielä vanhat valitsemani ja sitten nyt nuo uudet. Ja meillä kans lähtee mukaan jo synnärille lähtiessä kotiutumisvaatteet sekä mulle että vauvalle, koska matkaa on sairaalaan ja mies jää sinne lähettyville majailemaan sen aikaa.

Toissapäivänä värjäilin ripsiä ja kulmakarvoja kotona, voisi vielä yhden kerroksen kokeilla tummentaa ripsiä. Kun ilman väriä on kuin haamu ja näytän ennemminkin joltain pojalta :D Muuten ei varmaan tule pahemmin "kaunistauduttua synnytystä varten", tosin sheivailla vois jos siihen suinkin vaan kykenee (peilin avulla??) :D
 
Mää en ole ehtinyt mitään kirjoittaa, kun on täällä jo toista viikkoa kahdeksan hengen perhe hoidettavana (oma + miehen siskon...) :|

Joka tapauksessa huomenna on Tyksin kontrolli, jossa sitten tilanteen mukaan käynnistellään tai laitetaan odottelemaan vielä. Hermostuttaa, kun ei tiedä, mitä odottaa. Mä en edes kahden lapsen äitinä osaa olla jännittämättä, varmaan tilanne olisi sama, vaikka olis kymmenes vauva tulossa.

Tänään muuten yritin siistiä tuota alapäätä, en tiedä yhtään, miltä näyttää, mutta hyvät haavat sain aikaan ainakin. Siinä sitten nauroin ja itkin yhtä aikaa, kun mitään ei nähnyt ja verta tuli:) Peili ei paljoa auttanut, kun meinasi käsi loppua kesken.

Onnea taas vauvojen äideille ja tsemppiä meille kaikille!!!

Fleur ja pikkukukka 38 ja muutama päivä päälle
 
Moi!
Onko niissä keskusteluryhmissä kokorajoitus??? Olisipa kiva, jos Samuelinäiti perustaisit ryhmän, ei kai siinä ehkä olisi kovin paljon ylläpitämistä.

Juu, ei kai niitä repeämiä, eikä muutakaan auta jännittää etukäteen. Mielellään vaan yrittää tehdä jotain, jos on tehtävissä (öljyäminen).

Synnytyskertomusten lukeminen kyllä itkettää joka kerta. Saatat Numbatti olla oikeassa, ettei niitä kannata lukea, ennenkuin oma on synnytetty maailmaan.

Minä en kyllä uskalla trimmailla alapäätä, kun sinne ei nyt mitään nää, eikä peilin varassa ole tottumusta tehdä niitä hommia.

Haituliina ja Takku 35+5
 
Öljyämisestä: Mä esikoista odottaessa öljysin ahkeraan ceridal öljyllä välilihaa mutta eihän se mitään auttanut kun toinen nyrkki poskella syntyi. Toista odottaessa en öljynnyt enkä ole öljynnyt nytkään. Minä oon ymmärtänyt että sitä öljyämistä pitäs tehdä pitempään, pari viikkoa ei riitä ja pääpointti siinä on sen välilihan hieromisessa ei niinkään pelkässä öljyssä.

Kotiutumisvaatteet: Ite pakkasin kassiin 2 bodyt ja 2 potkarit ja sit collegehaalarin ja tossut ja 2 myssyä, toinen hieman ohuempaa trikoota ja toinen collegea. Tumput pitäs vielä kehitellä jostain. Varulta pakkasin myös peiton ja windfleece haalarin jos sattuukin jo kylmä syyskeli olemaan. Meillä nyt luotetaan siihen että poika on tulossa, kun niin selvät kivekset ja pippeli ultrassa näkyi, ei tarvinnut edes kätilön sanoa kumpi on kun itsekin se jo näki. Aika monta kertaa on tuo poikavauvan ultraus tullut tutuksi niin tietää miltä se näyttää :D Useimmiten kai se on niin päin että tytöksi veikattu onkin poika mut harvemmin toisin päin. Tosin työkaveri kertoi kyllä kummitytöstään joka oli ultrassa pojaksi katsottu, joten eihän se ikinä sata varmaa ole. Itselle taidan pakata kassiin jotku leggarit ja pitkän löysän paidan. Viimeks kyllä pakkasin normihousut ja ihme kyllä se nappi ja vetskari meni kiinni vaikka tiukkaa tekikin.

Liivinsuojista: Itse kotikäytössä tykkään paljon enemmän kestoliivinsuojista. Joku bambupinta on paljon miellyttävämpi iholla kuin nuo kertakäyttöset varsinkin alkuun jos tulee haavaumia nänneihin niin jotku merkit kertakäyttösistä saattaa tarttua niihin haavoihin kiinni ja niistä jää nukkaa rinnanpäihin. Mut jos hommaa kestoliivejä niin ei kannata ostaa semmosia missä on täyte tehty polyesteristä. Ei ne ime mitään ja hengittävätkin huonommin. Paras yhdistelmä mistä ite tykkään on pul-kosteussuoja ja bambujoustofrotee. Huutiksessa moni ompelija myy noita ja hinta halvempi kuin marketeissa. Itse aikanaan ompelin noita saumurilla itse kankaista mitä jäi yli kestovaippaompeluista.
 
Viimeksi muokattu:
Mirkku; tuhannesti onnea vauvasta! :flower:

Kesämasu; jokohan on nyytti sylissä??

Alapään trimmailu;
mie ajelin n.kk sitten kaik pois ja nyt annan kasvaa. viimeks ku olin bikinirajat ajellu just ennen synnytystä niin sitten se olikin epämukavaa, kun siteet hankas ja hinkkas ajettuihin kohtiin. mulla kun on vielä tosi herkkä iho.. niin aattelin et kasvaakoot nyt sen minkä kasvaa ja sit ku jälkivuoto loppuu niin sitten heitän taas talviturkin :LOL:

Sukupuolesta vielä. meillähän on ns. tyttölupaus, mutta itselläni on koko ajan ollut tosi vahva poikaolo ja nään poikaunia. kotiintulovaatteetkin on molemmille sopivat.. tyttö jos syntyy niin mekkoo ja vaaleenpunasta on kahden tytön jäljiltä paaaaljon, jos on poika niin sitten voi käydä kipasees parit "poikavaatteet". Itse kyllä ehkä toivoin enemmän poikaa, ehkä poikaunet johtunut siitä, mutta eihän sillä oikeesti oo merkitystä, meillä tuskin kuitenkaan vielä lopullisesti lapset jää tähän. Parin vuoden tauko kyllä tulee nyt.

Olikohan muuta mitä pitimäni kommentoida..
No siirryn omaan napaan sitten.. :)

Täällä oli lauantaina ne hautajaiset ja ne meni mun olon puolesta hyvin. Illalla kotona tosin tuli ekaa kertaa muutamat kunnon napakat supistukset, jee!
Ja eilen siivosin (TAAS) aamulla, illalla saunaa ja sen jälkeen sitä mukavinta S:ää, niin kylläpäs alkoi supistella sen jälkeen. Tunsin kuinka toinen painoi päätään alas ja sit taas supisteli. Parisen tuntia ehkä mentiin näin ja sitten rauhoittui. Mutta jes, vähän ees jotain tapahtuu, aamulla näyttikin siltä että ois maha laskeutunu..
No tänään onkin neuvola taas niin sitten näkee et mitä sf-mitta sanoo..

Olin eilen illalla reipas, tein pakkaseen valmiiksi makaronilaatikon, pari rasiaa lihapullia sekä paistoin kanafileitä valmiiksi. Sieltä on sitten helppo ottaa ruokaa joko silloin ku oon synnäril tai sit ekoina kotipäivinä .. Mokkapaloja ja marjapiirakkaa leivoin viime viikolla parit rasialliset. On sit hätävarana vähän jotain siellä ..

Täällä alkais nyt oleen kaikki valmista, ei oo mitään sovittuja ohjelmia enää, miehen työt ois hyvällä mallilla, että vois jäädä isyyslomalle ja lapsenvahdit on valmiustilassa =) Sairaalakassi on pakattu ja mamma odottaa jo kovasti synnytystä. :) Edelleen joka ilta muistuttelen mahan suuntaan, että viel ois viikko aikaa syntyä niin, että sais oman syntymä kk:n ..

mammako ja masuvauva, jonka vuokrasopimus alkaa olla lopussa 38+4
 
Jeps...
Nlassa käyty ja oma tätsy oli tullu takaisin, joka hyvin positiivista.

Rv: 35+1 (rv 33+4)
Paino: 75.8 (75,0)
Painonmuutos: n. 400g/vko (-600g/vko)
Turvotus: - (-)
RR: 112/72 (106/64)
Pissa: -/- (-/++)
Hb: 118 (Arvelinkin hailakkaan veren värin perusteella, kun sokereita mitoin, että ois vähän matalampi) --> rautaa nassuun...
sf: 32 (30, tosin edellinen mittaus oli minusta epäluotettava, alla sutattuna lukee 33. Itse mitoin silloin 34 ja nyt itse myös mittonut viime päivinä tuota 32, kun aloin epäilemään, että ois laskeutunut.)
Tarjonta: rt ja ei vielä kiinnittynyt, eikä nyt mitenkään th:n mielestä erityisen alhaallakaan. (rt)
Syke: 140 (140)
Liikkeet: ++ (++)

Ens viikolla saan sitten käydä vimpalla lääkärikäynnillä, jossa kokoa katsotaan + kohdunsuun tilanne. Th:n näppituntuma sanoi kuulemma, että ei kovin isolta vaikuta. Itseäni ihmetyttää nuo älyttömän tuntuiset kumpareet, joita nousee joka puolelta mahaa. Tuntuu, että tämä lapsi on älyttömän pitkä, kun yltää niin pitkälle venyttymään pitkin mahaa mitä lie sitten venyttääkään.

Alapäätä siistin kyllä sokkona ihan, mutta vain leikon saksilla pidempiä pois :D. Kasvaa kuitenkin pahimmoilleen kutiavaksi sängeksi juuri synnytyksen jälkeiseksi ajaksi. Mies tarjoutui ajelemaan, mutta tämä on nyt asia, mitä en hänen käsiin luota. :D

Sukupuolesta. Oon nyt kyllä siis ihan vähän järkyttynyt. Ois kiva todeta, että ei haittaa, vaikka veikkaus on väärä, mutta vaan en pysty siihen (olkoonkin pikkumaista) Meillä siis tyttölupaus ja tottakai tiedostan, että ultra on vain kuva ja vieläpä niin tulkinnanvarainen. Meillä siis kaksi poikaa ennestään ja molempien kohdalla olisin toivonut tyttöä (sillä nyt ei enää ole merkitystä, en ole pojista katkera) Ja poika jos sieltä tuleekin, niin tiedän, että se on vain alkuun järkytys ja muuttuu yhdentekeväksi jonkin ajan päästä. Nyt kuitenkin iski vasten kasvoja taas tämä totuus, että ei sitä voi etukäteen tietää kumman saa ja se minua hieman järkyttää, koska olin tuuditttaunut niin vahvasti siihen, että kyllä minä vaan tiedän...

Mulla ois nyt kovatkin halut sekstailla, mutta hitto vie ku siitä saa sitten kärsiä seuraavan päivän järkyttävien supistusten ja alavattakipujen kanssa. Ehkä se nyt sitten tekeekin ne halut, kun pitää vähän toppuutella itteään :D Miestä ei ole tarvinnut houkutella kyllä yhtään, se on heti valmiina. On taitaa tiedostanu, että kohta alkaa kuiva kausi, joten varastoon täytyy touhuta.
 
Jep. Käytiin sitten illalla tarkistaan tilanne. Auki olin vain puoli senttiä ja kanavaa jäljellä 1,5cm, että kyllä nuo on jotakin tehneet vaan eivät olleet itse synnytyskipuja, kuten vähän aloin epäilläkin... Käyrillä näkyi yksi vaivainen kipeä supistus , joka nosti lukemat korkeammalle..
Edelleen alamahaa kipuilee, vaan ei supistele niin usein. Mistä lie johtuu tuo kipu, kun kätilön tunnustellessa huusin tuskaa! Tavallaan kuin jotain venymiskipua tai tulehdusta...? Vaikia sanoa. Ei kätilö kommentoinut mitenkään..
No, tässä sitä vielä ootellaan synnytyksen alkamista, joka voi venyä vielä montakin viikkoa. Särkylääkkeen voimalla sain nukuttua ehkä parhaiten ikinä, nyt monen viikon aikana. Ainoastaan närästys vaivaa vielä öisin, vaikka vauva on ihan alhaalla ja kiinnittynyt, kätilönkin mielestä..

Nyt katse kohti keskiviikon verikoekontrollia ja torstain neuvolaa, jossa valittelen tuota kipua sitten..

-pansku- ja bubu 38+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
mun ja miehen tilanteesta: ei onnistu mikään joustaminen vuokran kanssa, mistä joku kyseli, kun meillä on asunto vuokralla isolta vuokratalosäätiöltä, ni eihän ne mitään joustoo pysty myöntämään vaikka mikä olis tilanne :ashamed: tarttee ny vaan pitää sormet ristissä ettei toi ukkeli vaan laittas sitä asuntohakemusta vielä meneen. muuten meillä on tässä menny ny ihan rauhallisesti. kovasti mies vieläkin haluaa erota, mutta aiokalailla sovussa ollaan oltu. mä nukun vieläkin sohvalla, kun saan tässä miljoona kertaa paremmin yöt nukuttua. voisin oikeestaan majottua tässä niin kauan ku vauva syntyy, jos toi mies vaan siihen suostuu. saapahan ainakin yöt levättyä. miehen äiti tulee tänään meille jokusen päiväks autteleen ja pitään mulle seuraa :) ku toi mies tosiaan vaan istuu tuol koneellansa, eikä sitä paljoo huvita mun kanssa aikaa viettää, ni seura kelpaa mulle mainiosti! me tullaan "anopin" kans niin hyvin juttuun! :)
ensviikolla voisin taas mennä pariks päivää esikoisen kans mun äidille, silleen vielä viimesen kerran esikoisen kans kahdestaan, jos yhdessä koossa olen.

( . ) mä en millään jaksaisi odottaa että vauva syntyy!! mä odotan niin innolla sitä jo :D oon lukenu joka päivä synnytyskertomuksia joka puolelta nettiä, ja odotan omaa synnytystä ku kuuta nousevaa, vaikka esikoisen synnytys olikin ihan hirveen rankka. eihän sitä tiedä vaikka tää synnytys menis paremmin :) miehen kans puhuttiin asiasta, ja miehelle on tärkeetä (jonka mä jo tiesinki) että hän pääsis synnytykseen mukaan. sanoin että asia on ok, koska kyseessä kuitenkin on hänen lapsensa, vaikkei me enää yhdessä ollakkaan, mutta vaadin, että mies on siellä mun tukena ja turvana, ja jos hän ei siellä pysty olemaan mun tukenani, niin sitten jää tulematta, ja mä pyydän jonkun muun mun tukihenkilöksi mukaan. mies sano kyllä että pystyy siihen, mutta sillonhan sen sitten näkee. jos ei siittä tuu mitään, ni passitan miehen huoneesta pois, ja hälytän sitten mun äidin paikalle mun tueks. toisaalta tekis mieli ottaa kaks tukihenkilöö, mies ja mun äiti, synnytykseen mukaan, mutta ei taida olla täällä mahdollista.. en ainakaan usko.. ja kun äidin kans asiasta juttelin, hän sanoi ettei viitsi tulla mukaan synnytykseen jos mies on siellä. mutta mä kyl vakavasti harkitsen asiasta kysymistä neuvolassa. äiti kun varmasti ainakin olis suuri tuki siellä synytyksessä, ja samalla mies olis mukana oman lapsensa maailmaan saattamisessa. hmm.. tartteepi miettiä tätä, ja ehkä ottaa asia puheeks tänään neuvolassa :)

turvotusta on kamalasti. :ashamed: tai no, siis kengät kyllä mahtuu jalkoihin, ettei nyt niin paljoa, mutta heti kun pikkusenkin joku painaa tai osuu pohkeeseen/nilkkaan/reisiin, niin siihen jää hirvee jälki, joka ei lähde tunteihin pois :O tarttee tästäkin kyllä mainita tän päivän neuvolassa.

ja tarttee yrittää muistaa kysyä sitlä terkalta, osaako se sanoo yhtään minkäänlaista painoarvioo tosta vauvasta.

eilen iski siivouskärpänen, ja oli niiiiiiiiiiin hyvä fiilis fyysisesti pitkästä aikaa, että mä puunasin muovipusseja myöten koko kämpän :D

emilien ja pikkunen 37+4 :heart:
 
Sukupuolesta: meilläkin siis antoivat rakenneultrassa tyttölupauksen, jota oon kyllä alkanu vähän epäilemään ja pakko myöntää että pienoinen ''pettymys'' se voi aluksi olla jos tuleekin poika, koska olen asennoitunut jo niin että meille tulee tyttö. Vaikka olen varmaan jo aikaisemmin sanonutkin niin on ihan sama tuleeko tyttö vai poika, kunhan on terve. :heart: Molemmat on tervetulleita! Jos vauva olisikin poika niin tiedän että mies olisi kyllä innoissaan, hän on niin kovin poikaa odottanut, mutta hänkin on sitä mieltä että kunhan vain on terve lapsi. :)

Alapään siistiminen täälläki on tapahtunu ihan sokkona monen monta viikkoo. :D Ja hyvin kai se on sujunu, kunhan nyt suurinpiirtein on siistinä. Kohta ei enää masua oo niin pääsee sitten vähä tarkemmin siistimään. :D

Joo ja tosiaan muaki se facebookin jatkoryhmäkeskustelu kiinnostas! Ensimmäinen lapsi täälläkin, nii neuvot ja tuki ois tarpeen. :D Vaikka neuvoa ja tukea saa kyllä läheisiltäkin, mut silti me epelit ollaan samassa tilanteessa, niin on se sit ihan eriasia. :D

Täällä on kyllä viikonloppu menny ihan kiukkuisena, tuntu että kaikki ärsyttää ja käy hermoon. Varmaan sitä alkaa jännittämään tulevaa synnytystä ja muutosta ja purkautuu sit vaan kiukkuna. Nyt olis tarpeen pitää jonkun ystävän kanssa tyttöjen ilta tai jotakin, että sais vähä hermoja lepuuteltuu. :D Onneks nyt alkaa pikkuhiljaa kuitenkin olemaan jo parempi fiilis.

nansku: ja murunen 37+3
 
Paljon tsemppiä ja jaksamista Emilien:lle !

Fb:n jatko ketju: Mie voisin kokeilla sellasen ryhmän perustaa, tai jos joku muu on innokkaampi ni antaa mennä ;) Onkohan se tämän hetkinen perustettu ihan tuolla luo ryhmä-jutulla? Eli näkyy tuolla vas. sivussa?
Kokeilin jo perustamista, mutta pitää olla yksi kenet jo lisää ketjuun, joten ei onnistunut perustaa yksinään..

Sukupuolesta: Joo tyttölupaus on otettu aika tosissaan jo. Vaatteita hankittu sen mukaan ym. Sanoinki miehelle et jos tuolta nyt poika tulee ni se on hänellä lähtö synnäriltä vauvan vaateostoksille :LOL:
Ultrassa kyllä silloin aika selkeästi itsekkin näin että tytöltä näyttäisi, mut kaikkihan on mahdollista.

ON: Aamulla kylkeä kääntäessä alkoi kamala juiliminen vas. nivusessa. Nämä on ilmeisesti niitä kuuluisia liitoskipuja...
Vauva on selkeesti hidastanut tahtia. Liikkuminen ei ole enään jatkuvaa, mutta onneksi liikku. Olen kyllä muutamaan otteeseen jo säikähtänyt, mutta lopulta tökkäsyyn on vastattu...

Ninzi & Tyllerö 37+4
 
Päivitetty

AnskuliBanskuli sainkin jo noottia FB ryhmässä kun en ollut päivittänyt sun tietoja, mutten millään jaksanut mennä etsimään niitä vanhoista ketjuista, mutta hyvä kun sanoit! :D

Mulla on huomenna nyt 12.30 se painoarvio ultra. Kerron sitte miten meni. Ei sillä mitalla nyt niin väliä oo joo tässä vaiheessa, mutta mun oma paino laskee ja SF mitta kasvaa käyrällä melkein pystysuoraan, joten sielä on oltava jotain vialla.. :( Kiitos tsempeistä!

FB RYHMÄSTÄ!!
FB ryhmään voi laittaa niin paljon jäseniä kun haluaa, me päätettiin rajaksi 55 siksi, että ryhmä tuntuu tiiviiltä, me ollaan kaikki kavereita jo toistemme kanssa, järjestetään tapaamisia ja puhutaa kasvotusten seksielämästä ja sun muusta, niin ei haluttu että sinne tulee enää lisää porukkaa sen takia.
Mutta FB ryhmässä on niin ihanan helppo jakaa kuvia, tehdän asiakirjoja jotka on kaikkien muokattavissa, jolloin ylläpitoa ei niinkään tarvita.
Ninzi olit perustamassa sitä ihan oikeasta paikasta:) Jenny Pauliina Harkima | Facebook jos haluut niin lisää mut kaveriks ja voit perustaa sen ryhmän, se ei tosiaan vaadi ylläpitäjältä paljon mitään ja on tosi helppo:)

Jenny ja Papu 38+6

Ps. Nyt on yritetty kyllä miehen kanssa ronklata jo useemman kerran kohdunsuuta ja mies sanoo että se on muuttunut löysemmäksi!
 
Ok. Kiitos Jenny.
Mietin tässä vielä että laitetaanko rajaa jäsenien määrästä vai otetaanko kaikki mukaan? :)

Päivityksen jälkeen huomasinkin että yksi saa enää syntyä heinäkuussa, ni mun veikkaus osu oikeaan... Että kuka nyt sen ratkaseekaan, ni sitten sen jälkeen muut laittaa haarat kiinni ;) :LOL:
 

Yhteistyössä