{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Voi kurjuus Nepon synnäriä! Toivottavasti tilanne parantunut tähän mennessä :hug: Taitaa olla aika yleistä kaikkialla että kontrolloivat tuota synnytyksen etenemistä noilla lääkkeillä tilanteen mukaan. Mieki sain synnärille mennessä supistusta estävää lääkettä ja unilääkettä että saisin yön nukuttua vaikka supparit oli säännöllisiä 7min välein tulevia. Yöllä meni vedet ja seukki päivä vaan ooteltiin alkaisko ne supparit uudelleen. Ei mitään tapahtunut. Seuraavana aamuna sitten annettiin käynnistys tabletit. Ja ne supparit todellakin ovat aivan järkyttäviä kun noita käynnistys hommeleita käytetään :(

Nyt oon kyllä päättänyt että synnärille menen vasta sitten kun haluttaa jyrsiä ovenkarmeja etteivät ala taas vaikuttaan epäluonnollisesti synnytyksen kulkuun. Enkä tykkää olla yötä siellä sairaalassa "turhaan" ja ilman miestäni.

Miten teillä usealla on ollut lääkärineuvola vielä noin myöhään? Ei täällä Oulun seudulla ainakaan ole. Mulla oli viiminen lääkärineuvola reilu kuukausi sitten ja nyt menossa rv 37+4..
 
Maailman ihanin ja suloisin pieni mies tuli ja sulatti äitin ja isin sydämet tänään 19.7 klo 14.40. <3 2880g ja 48cm. Osastolle päästiin tunti sitten ja ylpeä isosisko pääsi jo pitämään pikkuveikkaa sylissä.
Kiitos kaikille tsempeistä! Synnytys oli järkyttävän kivulias ja kamala, mutta lopputulos sen arvoinen. Tarkempaa synnytyskertomusta laittelen kunhan päästään kotiutumaan.
Meillä molemmilla siis kaikki oikein hyvin. :)

Nepo ja Pienimies <3
 
Nepolle ja koko perheelle oikein paljon onnea!
Kurjaa kohtelua sait sairaalassa mutta onneksi lopputulos palkitsee :)

Täällä meni viime yö parin tunnin unilla. Supisteli kipeästi koko yön. Ei niin kovaa että niillä olis synnyttämään lähdetty mut silleen ettei saanut unta. Ja aamulla taas ei muuta kun tosi arka ylävatsa. Päivän mittaan välillä kipeästi supistellut mutta ei muuta. Vois oikeesti jo jotain alkaa tapahtua tai oon ihan zombi viikon päästä... Kivaa ollu tämäkin päivä pojan kanssa kaksistaan koittaa jaksaa kun mies töissä taas vuorokauden. Toivon vaan että ens yö olis parempi...

Devil+pyöriäinen 38+4
 
terve taas!

tosiaan neuvolassa kävin tarkistuttamassa tilanteen ja kaikki oli onneksi ok. Pissa puhdas ja verenpaineetkin hyvät, eli ei ainakaan tarvi raskausmyrkytystä tms pelätä. Pääkipua oon koittanut saada pois nukkumalla ja juomalla. nyt alkaa vähän jo helpottaa. huh. mutta eipä muuta, kommentoin paremmalla ajalla teidän juttujanne =)

Hauskaa loppuviikkoa kaikki mammat! :)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Paljon Onnea Nepolle pikkumiehestä! :hug:

Ekalle tsempit miehekkeen kanssa! :(
Itsellä ei kestäisi kyllä hermot olleskaan.

Täälläkin (Oulun seutuvilla) viimeinen lääkärineuvola on tosiaan ens viikolla eli rv35+.
Tuohon ajankohtaan se kuulemma yleensä aina ajoittuu..:confused:

Taitaa tuo ikkunanpesujuttu olla jotain vanhankansan uskomuksia, ei saa kuulemma kurotella eikä nostella mitään painavaa muutenkaan. Verhojenkaan ripustus ei ole suotavaa. Ilmeisesti liittyy jotenkin istukan repeämiseen.
Vaan tämä rouva pesee sitten lähempänä synnytystä pari huoneellista ikkunoita!
Varo vaan samunäiti, saatan yliajalla ilmestyä sinnekin niitä kuuramaan että saadaan vaavi ulos asti :LOL:
Eli minäkin veikkaan olevani siellä viimeisten synnyttävien joukossa! :headwall:

Nyt viettämään leffailtaa miehen kanssa!

Ss ja poju 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Nepolle hurjasti onnea!!! Ihanaa että vauva on nyt sylissä :)
Ekalle mä yhdyn pumpan mielipiteeseen. Älä anna marttyyrille periksi, vaadi mieheltä vastuullisen aikuisen käytöstä! Ja koita pysyä viileän rauhallisena, vaiks se on tooooosi hankalaa kun toinen loukkaa. Marttyyri saa lisävoimia toisen itkusta.

Mä luulen että mulla kasvaa mahassa käärme :D sellaista luikertelua siellä tuntuu.

Uusiäippä ja vaaveli 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
nepolle ja perheelle onnea kauheasti :) vihdoinki palkittiin hirveän yön jälkeen!

surusilmät joo tervetuloa vaan! et tiedäkään kuinka avosylin otankaan sut vastaan :D

eka2 ai että, mitä enemmän kerrot ja bonuksena toi äiti juttu niin huhhuh. tätä suuremmalla syyllä ihmettelen miten toi mun mies sitten onki tollanen koska oma anoppini ei todellakaan ole samaa maata kuin omasi. jotain omaa itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta siis miehellä. tosin miehen isän äiti on juuri tuollainen kuin sun anoppi, oli aikoinaan niin ylpeä että hänen poikansa ensimmäinen lapsi on poika ja siitä se hemmottelu sitten lähti. suosii enemmän rahallisesti että muutenkin miestäni kuin miehen siskoa. mietin joka kerta että miltähän miehen siskosta mahtaa tuntua koska hemmottelu ja rahan tyrkytys on erittäin läpinäkyvää ja tehdään suurella äänellä. että vaikka äitinsä yritti parhaansa olla lellimättä poikaa pilalle ja kasvattaa kunnon miestä niin mummi sitten torpedoi kaiken? lisäykseks tohon vielä että olisittepa nähneet mummin ilmeen kun kuuli että meidän eka lapsi olis poika.. siitä se lelliminen sitten jatkuu. onneks ei käydä kauhean usein siellä niin ei tuu samoja vaikutteita :| väsyneenä on yllättävän helppoa antaa periks noita uhmiskohtauksia, niistä kyllä sitten tuntee kauheita syylisyys fiiliksiä että ku anto taas periks. pääsääntösesti silti minä olen meillä se kuri ja säännöt ja mies antaa sitten lepsua oikein olan takaa! joutuu välillä pitämään palopuheita miehelle että samasta köydestä on vedettävä, ettei nyt ainakaan lapsen silmien nähden kumoa mun komennuksia ym. jäähyjä, koska sen huomaa jo nyt et samu käyttää häikäilemättömästi hyväkseen lepsu isää. pulleat krokotiilin kyyneleet saa ton äijän ihan spagetiks. mutta joo helsingin konalassa tällä hetkellä vaikutan =)

mulla on nyt muistikuva että olis vaan 2 neuvolalääkäri aikaa ollut kokoaikana, tosin toi meidän muutto vähän tais sekottaa noita neuvola käynti juttuja. ja muutenki ekan kerran pääsin neuvolaan vasta viikolla 12 kun oli niin tunkua sillä hetkellä nlassa. eli se alkuraskauden jäännyt sitten pois. seuraavana maanantaina olis myös ittellä toi vika lääkäri aika eli viikkoja on sillo 36+6. huomenna pitäis käydä labrassa otattaa verikokeita että saadaan selkoa onko siellä äitipolilla letkujen jatkeena olosta ollut mitään apua.
 
Nepo ihana uutinen! Paljon paljon onnea pikkuisesta prinssistä:heart:aivan uskomattomalta tuntuu, että meidän pinon vauvoja alkaa kohta syntymään oikein urakalla. Mä en malta enää odottaa sitä omaa vuoroa:)

Surusilmät: Ite kyselin neuvolasta tuota ikkunanpesujuttua ja sieltä kyllä sanottiin että ei suositella juurikin tuon istukan irtoamisen vuoksi..jten jätin sen homman miehelle:)..jouduin kyllä aikamoisena takapiruna olemaan kun hieman epäilytti tuo miehen tarkkuus tuossa hommassa, mutta puhtaat tuli!

Täällä käytiin tiistaina neuvolassa tsekkaamassa vetinen vuoto ja valkovuotoahan se oli..onneks..kait:), mut sit tuli yllärinä et mul on se strebto B. Onko muita jotka tämän kyseisen lisän omistaa? Esikoisesta näyte oli nega mut nyt positiivinen..harmittaa:(

maanantaina olis taas lääkäri. Taitaa olla viimeinen laatuaan..ehkä..tai sit vaadin itelle viel extra käynnin ihan vaan pääkopan takia. Tai jospa pyytäis lääkäriä tekee extra kovat kaivelut ni päästäis ees alkuu tän homman kanssa:)

Annubella, jolla edelleen tuo hitsin virkkaus kesken ja pikkurilli aivan jumissa ja onni-Ilona 37+6 (huomenna poksuu:heart:), joka kohta jää ilman peittoa:)
 
NEPO: Ihanaa, Onnea Pienestä RakkausPakkauksesta!!!


Miehet miehet miehet.. Ne elämämme sulostuttajat ja vihastuttajat :D
Meillä luulen, että mein miehen logiikka johtuu siitä, että on nähnyt laiskuuden mallin äidiltään, joka on laiska kaikissa kotihommissa.
Kun oltiin mieheni kanssa tavattu ja ekaa kertaa kokkasin sille kotiruokaa silloisessa yksiössäni ja tein perunamuussia, niin mies soitti silmät lautasen kokosena äitilleen, että tää nainen tekee mulle perunamuussia perunoista eikä jauheesta :LOL:
kertoi silloin äidistään, jonka bravuuriruokaa on jauhelihamakaronimössö :O
No vuosien saatossa oon oppinu tuntemaan anoppini, ja on yks ihanimmista tuntemistani ihmisistä, mutta kotitöiden tekeminen tai sen taidon opettaminen lapsille on kyllä unohtunut..
Joskus vuosia sitten tein pienen kokeen ja aattelin katsoa, että kauanko menee että mies huomauttaa että on likaista/ tarttuu siihen imuriin. Silloin meillä oli kaksi sisäkissaa. Reilut 2vkoa katoin ja sit en kestäny enää.. Otin imurin käteen.
No mutta tuota oon kans ajatellu, että hitto sit ku pääsen synnytyksen makuun niin aion olla sairaalas niin kauan kun pitävät. Ihan vain sen takia, että sitten saa mies hoitaa nää yöheräilyt ja arjen pyörittämisen täällä kans pari päivää. Tosin voi olla, että lapset huuhaa tääl öisin ties mitä, kun ei mies herää öisin vaikka lapset huutaa täyttä kurkkua. Tai sitten siinäkin pätee se sama, ettei hänen tartte herätä, kun tietää että minä nousen kuitenkin... "no kun sä saat ne rauhottumaan heti ja tiiät mitä ne haluaa..." Että siinähän hoidat pari päivää :popcorn:

Juu, jatketaan vielä samaan hengenvetoon, kun nyt vauhtiin pääsin, niin sekin että miehän oon ollu nyt kotona sen reilu 3v. eli edellisestä äitiyslomasta asti, niin varmasti mieskin tottunut siihen, että kun kotona oon niin mulla on aikaa siivota ja tehdä ruuat jne. No onhan se totta, että ehdin tehdä arkisin ruuat ja siivota ja pestä pyykit jne. Mutta onhan sitten ne vkl... Ja arki-illat, jos nyt sattuu kotona olemaan, ettei oo reissuhommissa. Sittten hän vetoaa siihen, että haluaa olla lasten kaa kun on kotona. No ymmärrän sen ja sydämeni heltyy heti kun niin sanoo. Ja sitten teen kiltisti asiat. Kunnes havahdun siihen tilanteeseen, mikä kävi viime vkolla. Mies tuli kotiin 5 jälkeen, syötiin ja kävi pötkölleen sohvalle.. Ja nukkui siinä seuraavaan aamuun asti!! Olin ihan pikkasen että niin.. "haluan olla lasten kaa" ...
Että näin. Välillä vähän joo pitää neuvotella näistä asioista ja avata silmiä ja sitten sitä taas menee jonkun aikaa hyvin, kunnes taas pikkuhiljaa livetään..
AAMEN! :) Enpä taitas kuitenkaan poiskaan tuota ukkoa vaihtaa, on se muuten niin perfekt for me ! Mutta en kyllä silti aina tiiä, että miten ymmärtäis niitä aivoituksia. Itsehän tässä hormonihöyryissä varsinkin, on hyvin selväjärkinen ja johdonmukainen ;)

Mie käänsin nyt kelkkani synnytyksen suhteen. En haluakkaa vielä synnyttää. Meil on miehen vaarin hautajaiset vkl ja haluan ehdottomasti olla siellä mieheni tukena ja turvana, joten nyt toivon, ettei ala synnytys ennen ens vkoa. Muutan mielipiteeni sitten heti ens ma .

Samunäiti ja Surusilmät.
Mieki tuun pesemään ikkunoita. Tänä vkl on menoa, mutta jos ei oo syntynyt seuraavaan vkl mennessä, ni tehdääks rehvit?? :LOL: Ja jos Surusilmille on liian aikasta, ni mie otan puolet ja jätän puolet sulle sit.?

Niin, neuvolassa kävin tänään.
Kaik muuten ok, mutta painoo oli tullu 1,13kg vkossa ... Suklaapollyt on maistunu joo taas.
Ja pää on kuulemma tiukasti alhaalla. Eikä ois mikään suuri jättiläinen tulossa, kuulemma. Saas nähdä.

Saunaan mars.

-mammako-

Ps. mies just kävi kysymässä, että haluunko lähteä käymää siwast ostamaa sille pari lonkeroo ja tupakkaa ja sipsiä. ?? ei nyt just tehny mieli... :headwall:
 
Nepo!! Onnea onnea onnea!!! Kärsimys palkittiin! :flower: :heart:

Voi teitä kellä mies aiheuttaa päänvaivaa. Täälläkin on yks, mutta mä oon saanu sentään sille taottua päähän että tässä taloudessa kotitöitä hoitaa kumpikin tai jää pian puhtaat vaatteet ja ruoka saamatta. Omani on iltatähti, tapaus joka kasvoi äitinsä kanssa kahdestaan sisarusten muutettua ennen syntymää pois ja isänsäkin otti hatkat. On se paljon saanu periks pienenä, mut kyllä se silti hienosti on oppinu pesemään pyykkiä, tiskaamaan ja imuroimaan. En tosin tiedä oppiko multa vai äidiltään :D Ruokaakin laittaa, joskus mutta yleensä kaipaa mun ohjeita :D Ja tiedän että siitä tulee ihan mahtava isä pojalleen, oon sille sanonut että vaikka itse isäänsä vihaakin, ni voi itse toimia oman jälkikasvunsa kanssa toisin. Vaikka tuo ei vielä oo oikein sisäistänyt kokonaan sitä että meille tosiaan tulee lähiaikoina VAUVA, ni tiiän ja luotan että se on apuna ja tukena sitten kun meitä on kolme.

Ikkunanpesuun voinen minäkin ilmottautua :) Mä oon suht varma että saan mun tuurilla kökkiä yliajalla vielä siellä syyskuussakin, joten siivousprojektit vois hoitaa pois silloin. Aika näyttää miten käy. En toki tyypin syntymää vielä odota, vielä saa muru kasvaa rauhassa :)

(.) Täällä iski viime yönä valvoessa hetkellinen paniikki. Siis meille tulee vauva!! :O Ja se sit niinku muuttaa meille, meidän kanssa ja on meidän kanssa siihen asti kunnes muuttaa pois! Ja siitä pitää huolehtia koko ajan ja saankohan mä enää koskaa vapaa-aikaa, pääsenkö viihteelle saanko sille hoitopaikkaa tarvittaessa?? :eek: Ja sille pitää sit olla päivähoitopaikkakin jos pääsen opiskelemaan. Voi ei apua. Mut kyl mä toisaalta odotan jo malttamattomana et pääsen nuuhkuttelemaan vauvan tuoksua :) Viikonloppuna saadaan vauvan vaatteille uus lipasto ja sit mies kasaa pinniksen makkariin. Iiiiih, meille tulee vauva!! :) :heart:

Hormonien (?) vallassa oleva inieh ja kylkiluita murjova tyyppi 34+3
 
Mammako ja muut miesten kans tuskailevat... Työ ootte kyl olleet ihan liian kilttejä äijillenne, jos kehtaavat suuttua siitä että oman lapsen joutuu viemään tarhaan tai pyytävät teitä käymään kaupassa ostamassa tupakkia :) ens kerralla mies vaan ylös sohvalta ja kylmää katsetta aikuisten uhmaikäiselle käytökselle.
Ei sillä, etteikö meillä olisi ihan sama tilanne ellen olisi tehnyt hyvin selväksi että mua ei kiinnosta olla äiti miehelleni enkä jaksa yhtään lapsellista kitinää. Tietty varjopuoli on se, että silloin reiluuden nimissä ei saa itekään kitistä ja uhmata turhista :). Mulle vaan ei koskaan ole mennyt läpi se, että mieheys olisi syy olla vastuuttomampi, itsekkäämpi tai muuta sellaista.

Voimia ja kunnon "natsi"meininkiä kehiin :)!

Uusiäippä ja vauva
 
Ainiin mun piti vielä vähän kitistä teille aiheesta mutsi, siis oma sellanen..

Kun se tänään taas vaihteeks soitti. Ja kyseli kuulumisten lomassa ovelasti et mentäiskö huomen kaupoille. Ja mä sanoin et en tiiä ehtiikö, kun pitää käydä kaatikselle viemässä telkkari, ja kaupoilla ostamassa ruokaa kaappeihin jotka on tyhjänä ja rippilahja. Ja sit mennään miehen veljelle. Ja tämä kaikki sen jälkeen kun mies tulee iltapäivällä töistä. Ja jos en saa ens yönäkään unta niin mä nukun sit aamulla, joten en oo (--ttu ---tana!!) lähös minnekään ---keleen kaupoille heti aamusta kun sitä nyt huvittais!:mad: Ja sit mä ajattelin vielä pestä vauvan vaatteita aamupäivällä.. Ni että mulla nyt on sori vaan aikataulu sovittu jo HUOMISELLE joten en tiedä, en tosiaan tiedä ehdinkö vielä lähteä sen kanssa kaupoille, vaan siksi koska mulla on auto ja ajokortti ja (muka sen mielestä) aikaa vaikka muille jakaa! Ja jumalauta mulla nytkin verenpaine taas nousee ja kiukku saa näkökentän punaseks. Kun se --tun urpo ei tosiaan TAJUA että mä en JAKSA lähteä enää sitä kuskaamaan, mulla on ÄITIYSloma, ei huvitteluloma ja mua sattuu liika jaloilla seisoskeleminen ja käveleminen. Ni sit se tuumaskin puhelun loppuun että katotaan josko hän sais sit kyydin muualta ja mä sanoin että joo soitetaan huomenna. En siis tosiaan sanonut sille ihan noin suoraan kaikkea mitä kirjotin. Sillä ei ole mitään niin kiireellistä etteikö se vois odottaa vaikka siihen että mun veli, joka siis asuu kotona vielä, pääsee töistä ja vie sen sinne kauppaan tai odottaa että iskä pääsee töistä. Sit pitää heittäytyä marttyyriks ja mököttää ja lyödä luuri korvaan jos sille sanoo että mee itte kauppaan sullakin on ajokortti ja auto pihassa. Ni hän kuulemma ei aja, piste. Mulla on ehkä maailman raivostuttavin mutsi. Toisinaan tekis mieli ottaa kunnon ylinopeussakko että lähtis kortti pois ni ei vois kuskata sitä mihkään. Kiitos ja anteeks tää pieni purkautuminen... :ashamed:
 
Ihana Uutinen Nepolla siellä :) Onnea!

Odotusaika ja siihen liittyvät odotukset. Penni ja muut ensikertalaiset, mulla on mennyt kanssa niin hyvin, etten ois voinut kuvitellakaan. Olin luonut monenlaisia kuvitelmia naisten puheisiin perustuen.
Pelkäsin eniten selkäkipuja, koska olen kärsinyt selän ongelmista kauan. No, ei mitään ongelmia selän kanssa. Liitoskivuista/lonkkakivuista ei ole ollut tietoakaan. Odotin lihovani kamalasti. On tullut vain n. 7 kiloa. Oletin himoitsevani outoja herkkuja. Mitään selkeitä mielitekoja ei ole tullut.
Alkuajan pahoinvointi on ollut pahinta. Sitä en osannut etukäteen pelätä, että joutuis oksentelemaan joka ilta. Kesken saunomisen viemäriin jne. Keskiraskaudessa oli ikävää päänsärkyä. Se saattoi liittyä ainakin osittain työstressiin.
Mieli on herkkä, mutta vain itkuisuuden ja mielen pahoittamisen suhteen. Raivareista ei ole tarvinnut kärsiä. Koen olleeni raskausaikana tasaisempi kuin normaalitilassa. Normaalit hormonivaihtelut menkkakierrossa aiheuttavat paljon enemmän mielen vaihtelua minulla.
Hajamielisyys on vaivannut, mutta sekin enemmän huvittaa kuin haittaa. Naurattahan se kun kysyy mieheltä asioille lähtiessä, että onkohan siellä niin kylmä, että tarttis laittaa pitkähihaiset jalat :D =housut ymv. Opiskeluun se on kyllä tuonut lisää haastetta, ettei asiat tahdo pysyä mielessä ja että keskittyminen herpaantuu herkästi.
Iso maha on minusta jännittävä. Esittelen sitä usein ylpeänä miehelleni. Tuntuu jopa haikealta ajatella, että pian siitä joutuu luopumaan.
Joku ystävä on täälläkin jättänyt yhteydenpidon lähes kokonaan. Kärsin siitä aluksi, mutta olen tullut siihen tulokseen, että ehkä sellaiset ystävyydet ovat tulleet tiensä päähän.

Mulla aamulla synnytystapa-arvio, jännittää melkoisesti...

Haituliina ja Takku 35+2
 
Hmm..
Kuinka kaikki tuntuu käyvän synnytystapa lääkärillä :O ja muutenkin noilla käynneillä niin usein?! Mikä se sellainen synnytystapa arvio on? Pitäisikö se tehdä jokaiselle automaattisesti, vai pitääks mun mainita siitä erikseen et tahtoisin :whistle: Ei minulle ole mainittukaan sellaisesta..

Olen käynyt 1 x lääkärillä (jossa tehtiin sisätutkimus) ja 1 x rakenne ultra jonka teki se lääkäri. :O Ei muuta lääkäri käyntiä!
Jotenki tuntuu, että olen paljon vähemmän käynyt neuvolassa ja käynneillä kun kukaan muu ikinä.. Toisaalta sitähän se vaan tarkoittaa, että kaikki on mennyt hyvin ku ei oo tarvinnut tutkimuksissa ravata mutta..

Onnea nyytistä :heart: Nepo :flower:

Voi teitä jotka painivat miehiensä kanssa.. Toivottavasti miehet tajuaisivat ja pian!
Toisaalta mihinkä ne jästipäät siitä muuttuisivat, ainakin meidän suvussa on täytynyt naisten kesken todeta se jo monen monta kertaa :mad:
Minun mies on kyllä enkeli :saint: ja sää kyllä luvan pysyäkkin, sillä tartten niin paljon tukea ja hellyttää ja ja ja kaikkea juuri nyt kun tämä maailmaa mullistava ihme täällä mahassa köllöttää ja tekee olon hieman tukalaksi että saisi tulla jo pois!! |O

Wiwi ja masuasukki jolla tulee olemaan todella ahdasta 36+1
 
Wiwi: Synnytystapa arvion teko riippuu usein paikkakunnasta missä asuu. Täällä se tehdään ensisynnyttäjille. Sen teki ihan neuvolalääkäri ja käsikopelolla "runno" tuolta sisältä kokeillen miten on tilaa lantiossa. Varmaan äippäpoleilla tehdään sitten tarkempia tutkimuksia jos on epäilyä että lantio on ahdas tai että lapsi on hyvin suuri kokoinen. Mutta ei sitä siis automaattisesti kaikille tehdä ja tuo meidänkään lääkärintarkastus mikään oikea synnytystapa-arvio ollut, mutta siis ois siitä jatkotutkimuksiin päässyt jos ois ollut epäilyjä synnytyksen sujuvuudelle. Samoin tuo neuvolalääkärien määrä taitaa olla paikkakunta riippuvainen. Joillakin paikoilla on niin ruuhkaa tai vähän resursseja ettei lääkärinneuvoloita pystytä tarjoamaan enempää. Täällä on tuo 3 käyntikertaa vakio ja jos on jotain ylimääräistä niin sitten niitä käyntejä enempi. Toista odottaessa mulla oli sf-mitta aika korkee ja terkka passitti ylimääräiseen lääkärikäyntiin ja ultraan tarkistamaan vauvan koon.

Miehistä: Mä oon samaa mieltä että kova linja narisijoita kohtaan eikä mitään kyyneleitä! Ei meilläkään mies siivoa tai laita ruokaa, joskus siivoamisesta tulee sanottua sen verran että vois omat jälkensä siivota ja yleensä sitten tekee niin mutta mä oon tajunnut sen verran että tuo mies ei vaan yksinkertaisesti ajattele ja nää ympäristöään niinkuin minä. Se että minua ärsyttää likaiset kupit pöydällä tai paskaset sukat lattialla niin ei mies välttämättä edes huomais niitä viikkokausiin eikä se sitä tahallaan ja minua kiusatakseen tee. Ruokaa on yrittänyt joskus laittaa kun tarve ollut mutta aika katastrofaalisin seurauksin niin en enää edes oleta että hän yrittäs. Sitä paitsi ite tykkään laittaa ruokaa ja leipoa niin ihan mielelläni keittiössä häärin. Miehellä on sitten paljon ns. miesten hommia joita mä en viiti/osaa tehdä niin tekee kyllä niitä. Me asutaan maalla, omakotitalossa ja ollaan edelleen hieman rakennusvaiheessa niin sitä hommaa kyllä riittää. Autotallia rakennetaan edelleen joten sen parissa menee aikaa. Mies meillä leikkaa ruohon, hoitaa kasvimaan kastelun, talvella lumityöt ja lisäksi tekee yrittäjänä lumityöhommia niin talviaikaan illat menee päivätyön päälle "oikeissa" töissä kun jatkaa päivää lumihommilla. Hoitaa halot ja talon lämmityksen jne. En mäkään ukkoa kattelis jos se vaan makais sohvalla illat ja vapaapäivät ja pelais jotain pelejä ja vetäs kaljaa. Meillä mies osallistuu kyllä lastenhoitoon kiitettävästi. Ottaa pojat mukaan omiin hommiinsa niin että minä saan sitten puuhastella rauhassa omia asioitani. Käyttää välillä iltaisin pesulla ja lukee iltasadut ja laittaa nukkumaan. Hoiti myös tasavertasesti hoitoon kuljetuksen kun töissä oltiin molemmat. Jos tommosista asioista rupeais inisemään niin ei hyvä heiluis. Onneks on kuitenkin sen verran kypsä tuo minun mies jo että osaa ottaa vastuunsa eikä oo mikään laiskottelija.
 
Nepolle hirmuisesti Onnea PikkuPikku Prinssistä!:flower:

Kovasti tsemppiä kaikille, jotka miestenne kiukutteluja joudutte katsomaan ja kuuntelemaan..

Itse olen käynyt vain kerran neuvola lääkärillä (muistaakseni rv 23-24), jonka kyllä koin aika turhaksi, kun eihän siellä mitään muuta tehty kuin katsottiin tuon alakerran tilanne.. Lisäksi äitipolilla nt- ultra ja rakenneultra. Tiedä sitten, että luetaanko nekin noihin lääkäri käynteihin vaikka kätilö ne tekeekin?

sekopo ja mönkiäinen 35+2
 
Onnea Nepolle ja koko perheelle pienestä pojasta!

Noista neukkalääkäreistä, mulla ollut yksi silloin joskus vkolla 20(?) ja
sitten oli se synnytystapa-arvio sairaalassa, eli neuvolassa vain se yksi. Ja synnytystapa-
arvio mulla sen edellisen sektion takia. Maanantaina menen sitten vielä kontrolliin kun
vauvan pään muodon vuoksi ei saanut riittäviä mittoja, tarkistetaan onko vielä tilanne sama.
Hiukan hirvittää vaikka rakenneultrassa sanottiin että toisinaan pään malli on soikeampi ja
se ei mitään haittaa. Aiemmat olleet kuitenkin niin pyöreäpäisiä nin vähän hirvittää.

Täällä pitäis kans vauvanvaatteita vielä pestä ja kaikki pinniksen pehmusteet, sitterin
pehmusteet sun muut vaunujen pehmeet kopat on pesemättä. Ollu tota remppaa niin ei ole
saanut mihinkään niitä mahtumaan, nyt alkaa olemaan loppusuoralla niin saan kamatkin
oikeille paikoilleen.

Ensisynnyttäjillä ei ehkä niitä jälkisuppareita ihan sikana tule (mulla ei yhtään mutta toisen
kanssa niitä sitten riittikin, huh...vaikka sehän vaan on luonnon järkkäämä juttu et ne
supistelut sit saa aikaan sen kohdun pienenemisen tms) - mutta se maidonnousu oli ainakin
mulla niin hirmuisen kipeetä että huh huh. Paitakin tuntu että koskee niihin ja siihen samaan
syssyyn sitten opettelemaan imettämistä kipeän leikkaushaavan kanssa...urgh, onneksi se
ei sitten toisen kanssa tehnyt kipeää.

Sitten noista vaatteista vielä... meillä on tykänny mies varsinkin kietasubodeista ihan
pienellä. Jos vielä olette hankkimassa pientä vaatetta niin en voi kuin suositella :) Pienet
kun ei vastasyntyneinä ole vielä niin mielettömän jänteviä, niin se on paljon helpompi
pukea päälle kuin pään yli vedettävä. Tai me ainakin ollaan tykätty :)

mutta nyt pitäis kiskasta itelle aamupala napaan ja sitten ulos, ihana ilma...

runttis ja toukka 37+1 (parisen vkoa vielä :D)
 
Paljon onnea Nepon perheelle pikkuisen johdosta!:heart:

Täällä käyty neuvolassa ja eipä paljon muutoksia ole tilassa. Vauva oli laskeutunut mutta ei vielä kiinnittynyt. Onko teillä muilla vauvat jo kiinnittyneet? Huomasi sf-mitastakin että jotain muutosta on tapahtunut kun viimeksi oli 32 ja nyt vaan 31,5. Tosin eri mittaajatkin nii saattaa vaikuttaa.

Lääkäri on ollut mullakin kolme kertaa. On se musta ihan kiva että tota alakerran tilannetta seurataan kun ei se hirveen hyvä olis jos oiskin avautunut ja sitä ei huomattais. Aina kun niitä oireitakaan ei niin paljon ole.

Miehen käytöksestä täytyy myöntää että tollanen mököttäminen jota joidenkin miehet harrastaa on meidän suhteessa kyllä mun heiniä :D Tiedän että on varmasti ärsyttävää mutta ei sille vaan mitään voi et miten suuttuu. Tottakai pienistä asioista ei pitäis monen päivän mykkäkoulua järjestää. Jokainen kuitenkin suuttuu omalla tavallaan. Mun mies taas huutaa ja raivoo aikansa ja sit aika nopeesti pyytääkin anteeks. Itse en ehkä niin helposti kiihdy mutta sit jos tunteitani loukataan niin siitä on välillä vaikea päästä yli ihan noin vaan. Tosin toi että suuttuu siitä et pitää viedä lapset tarhaan ei kuulosta ihan järkevältä syyltä mököttää montaa päivää. Sun miehen pitäis ymmärtää että asioista pitää yrittää puhua eikä vaan yksin mököttää nurkassa. Mäkin oon aika paljon meidän suhteen aikana parantanut mökötystäni kun mies on aina patistanut puhumaan aisat selviks. Tottahan se on että ei ne vaikenemalla selviä. Mutta eniten toi on miehen oma ongelma jota sen pitäis työstää. Et oikein sille mitään voi jos toinen ei ymmärrä että käyttäytyy typerästi tai väärin.

Siivoamisesta täällä joku suunnitteli ikkunoiden pesua. Itse haluaisin pestä yhden maton mutta äitini väittää että en voi kyykistellä vessan lattialla pesemässä mattoja enää tässä vaiheessa. Muutenkin mies ja äiti toppuuttelee koko ajan mun siivoamista ja lenkkeilyä ettei enää sais käydä pitkillä lenkeillä ym. En sit tiedä pitäiskö mun vaan maata tai istua kaiket päivät ei sekään kauhean fiksulta kuulosta :D Eikö tässä voi ihan hyvin vielä puuhastella jos paikat kestää ja energiaa riittää?

Scarlett ja sissi 37+0 POKS!
 
Täällä ylimääränen ultra ja äippäpoli käynti takana.. kyllä oli niiiiin kovakouranen lääkäri ku teki sisätutkimuksen, ikinä oo tolleen sattunut tollanen tutkimus, vaikka vasta kaksi päivää sitten oli edellinen lääkäri.

verenpaineet oli 112/83 edellisiin lukemiin aika oudot miusta.. muuten kaikki ok. kävin sitten taas verikokeissa en kyl tiijä et mitä varten :D

Tosiaan, vauva olikin jo riittävän iso :D 3600g näytti kaikki mittaukset, kädellä kokeiltuna himppusen pienempi.. et mitenhän isoksi mahtaa kasvaa.. :LOL: samalla käyrällä jos kasvaa niin lasketun ajan tienoilla olis n. 4200g, huh!

jepatin ja murunen 36+5
 

Yhteistyössä