{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

9 kuukautta miehen silmin blogia oon tainnu parisen kertaa käydä lukemassa, on kyllä ihan mielenkiintosta luettavaa. :D Oon nyt raskausaikana muutenkin hirveesti lukenu blogeja, jossa aiheena raskaus ja myöhemmin vauva-arki.
 
Mäkin aattelin et voisin jonkun vauvablogin pistää pystyyn. Alottais vaikka tästä loppuraskaudesta ja sitten jatkais tietenkin vauvablogina sitä. Mulla on tolla mun hepalla blogi, mutta kun en itse sen kanssa nyt juurikaan puuhastele niin ei tule blogiakaan kirjoiteltua. Ja jotenkin tykkään hirmusti kirjotella :) Tännekin tulee helposti maratonia jaariteltua :D
 
  • Tykkää
Reactions: nansku:
Kertomus Mä ilmottaudun täältä 9 kuukautta miehen silmin faniksi!! :) Samalla seuraan myös Suojaan kaikelta-blogia joka on myöskin isän kirjoittama blogi ja aivan ihana :) Musta noi molemmat on aivan mahtavia lukea, kun tosiaan isän näkökulmasta pääsee kaiken lukemaan :) Muitakin blogeja seurailen, oliskohan mulla yhteensä 4-5 mitä seuraan säännöllisesti.
 
Arghh.

Tällä hetkellä oma peilikuva saa vilunväreitä aikaan.
En ole oikeasti pitkään aikaan tuntenut oloani näin rumaksi.

Missä on se raskauden tuoma hehku ja odottavan äidin onni?

Tukanmalli on aivan kuin kananperse, hiirenharmaa tyyliin väriltään.
En ole uskaltanut raskauden aikana raitoja laittaa sillä pelkään sen olevan vahingollista.
Onkohan se? Nyt alkaa nimittäin naamakerroin näyttää siltä että kyseenalaistan kohta koko asian ja laitan ne raidat päähäni.
Lisäksi naama kukkii edelleen, tuntuu että näppyä vaan tulee ja tulee tulee.
Eikä se riitä että niitä on naamassa vaan kaula on ihan hirveän näköinen, samoten selkä. Kas kummaa kun ei jalkoihinkin kohta rupea finnejä tulemaan.
Olo on muutenkin valju ja väsynyt, ehkäpä jokseenkin masentunut.

Painoa tulee koko ajan vaan lisää, vaikken edes syö mitenkään paljon.
Tästäkin tulee stressiä. :stick:

Anteeksi tämä vuodatus, oli pakko saada purkaa "onnetonta" elämääni.
Jospa huomenna olisi parempi mieli.

Porukka oli lakkaillut täällä kynsiään, pitäisiköhän tuo itsekin käydä ostamssa uusi lakka varastoon ja vähän laittaa itseään. Varata kampaajalle aika ja laittaa ne raidat vaan päähän. :kieh:

Ruoka sentään onnistui, siitä tuli oikein hyvää. :)

Kalkkilaivan kapteeni ja Poju 33+4
 
Surusilmät, tosta ollaan vähän kahta mieltä, tosta hiustenvärjäämisestä. Mä olen tän raskauden aikana uskaltanut kahdesti värjätä tukan kun enemmän tuli rohkaisevia kommentteja kuin kieltäviä. Vedottiin mm. siihen, että muitakin kemikaaleja tulee iholle läträttyä joita ei edes pestä pois, eikä hiusväristä imeydy kuulemma verenkiertoon yhtään mitään, joten ei vauvakaan mistään osuuttaan saa. Mutta voi sinua :( Noilla fiiliksillä olet ansainnut ihan kokovartalohemmottelun :heart: Menet kosmetologille, pedikyyriin, manikyyriin ja sinne kampaajalle ja panostat itseesi nyt ihan 110% :) Sulla on pian edessä sen verran suuri koitos, että nyt uhraat itseesi aikaa (ja rahaa) jotta saat fiilistä vähän korkemmaksi.

Itselläni on tässä töiden vähennyttyä ja vitamiinilisien ansiosta sekä runsaamman maitotuotteien käytön takia kynnet kasvaneet ja vahvistuneet ja lakkailen niitä kovin mielelläni kun ovat kerranki ihan kivassa mitassa :) Surkuttelin tosin jo, että pian pitää lyhentää kun vauvan pyllyä en pitkillä kynsillä halua pestä, raavin pian vahingossa ja jäähän sinne allekin sitten helposti varmaan kakkaa ;P Varpaankynnet lakkasin kesän alussa, kukaan niitä ei ole leikkaamassa joten notkeutta on pidetty yllä ja leikelty itse :D Voiskin tässä poistaa nuo lakat ja pistää tilalle uudet niin on taas vähän itsetuntoa kohotettu siinäkin mielessä. Vielä joku aika sitten mullakin oli enemmän näppyä naamassa mut nyt on vähän parempi ja on kiva meikata niin on ihan kiva olo :)

Ja tokihan tuo viime viikkoinen kainaloon nukkumaanpääsy kans kohensi olotilaa huimasti! On ollut niin kurja yksinolofiilis, ketään nyt ei ainakaan vauvamahainen nainen nappaa yhtään, saatika sitten kun on jonkun ajan päästä yh ja muita kurjia ajatuksia on ollut päässä. Mutta tuo torstainen reissu tosiaan oli sen verran huippu, tää unikaveri myös jo antoi lapselle toisen nimen oman lempinimensä mukaan :D Ihan sama mikä etunimi vauvalle tulee mut toinen nimi on kuulemma ***npoika, sen hänen lempinimensä mukaan millä kaikki häntä kutsuvat :D Muutenkin oli noiden kaverimiesten osalta vatsa kovassa suosiossa, tunnusteltiin potkiiko se ja miksei se potki kun pistää käden ainakin viideksi sekunniksi vatsalle ja yks painoi korvankin vatsaa vasten ja kuunteli sydänääniä :) Hänellä on itsellään muistaakseni 11v poika. Ja tuo joka koko yön piti kättä mun yli, laski sen välillä vatsallekin :) Unissaan kai, tuskin hereillä oli mut musta se vaan oli jotenkin ihanaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Aivan mahtavaa, miten paljon viestejä on taas luettavana.:)

Fleur05 Mukavaa, että pysyt täällä.:)

Surusilmät Vuodattaminen sallittu. Toivottavasti siitä tuli jo parempi mieli.:hug:

Blogeista Minäkin olen käynyt lukemassa 9 kuukautta miehen silmin ja etenkin Suojaan kaikelta - blogeja. Sen lisäksi luen Odotuksellinen elämä - blogia. Satunnaisesti olen lukenut paria muutakin, kun aina silloin tällöin googlaan uusia vauva/odotusblogeja.

Huomenna menemme tutustumaan sairaalan synnytysosastolle. Hieman jännittää, kun taas pitänee istua pitkään ja kroppa ei siitä tykkää. Mutta ainakin olen hyvässä paikassa, jos ongelmia tulee.:D Saman talon muu osasto tulikin jo tutuksi, mutta synnärin puoleen tutustumista olen odottanut. :) Tosin tositoimiin sinne toivoisin pääseväni kuitenkin vasta sitten elokuussa.

Luckygirl & Vintiö 35+4
 
surusilmät mä olin alkuraskauden värjäilemättä hiuksia sen hmmh 2-4kk, en nyt muista kuollaksenikaan kuinka pitkään. sitten sen jälkeen on tullut värjäiltyä kevytväreillä ja ei niin tiheästi, se on kyllä ku on kulahtanu hiusväri niin peilistä moikkaa niin kauhean näkönen suohirviö että :D näyttää ja tuntuu valjulta. finnit on onneks kesän ajaks hillinny, niinku mulla aina. jotenki se ilmasto vaikuttaa, oon kuullu että muillakin lievästi aknesta kärsivillä on sama. käy ostaa uus kynsilakka ja jotain muuta pientä kivaa, piristää kummasti :) ja kampaajalle kans vaan! raidat ku ei kuitenkaan suorassa kosketuksessa oo sun päänahkaas ku ne värjätään niin hyvin uskallat värjäyttää. kivempi lähtee sit synnyttää&ottaa kuvia muistoks ku ei näytä ihan hirveeltä.. esikoisen aikaset sairaala kuvissa näytän nimittäin ihan karseelta!

inieh juu kyl noi jalat taipuu vaikka masu onki kauhee pallo että kynsienleikkaus&lakkaus ym jalkahoitoilu sujuu :D

pitäis biksu rajaaki siistiä, helpointa tässä vaiheessa on että kaikki kokonaan veks tai sitten ei mitään trimmailua, ite senki pystyin tos muutaman päivän ennen juhannusta puuhailemaan, katotaan onnistuuko nyt miten sitten, ku olis taas tarve.. mies oli olevinaan auttamassa mua siinä muttei uskaltanu sitten ettei viillä paikkoja auki :D ihme mammari.

blogeja tulee seurattua vaikka minkälaisia, muutama mamma aiheinenki löytyy. en oo tienny noist miesten kirjottamista raskausblogeista, tai oon varmaan joskus kuullut mut en oo ilmeisesti jaksanu vaivautua tutkimaan sen tarkemmin.. pitää varmaan nyt käydä edes kurkkaamassa minkälainen meininki niissä on jos sais sitten uutta lukemistoon =)

neuvolassa meni tänään kaikki ok, tai siis kaikki oli ok, painoa oli tullut vähän lisää, tuli nyt kokonais kertymäks raskauden ajalta 10kg jos en väärin muista laskeneeni, nlaterkka arveli et vauva olis perätilassa vaikka just viime to se oli raivotarjonnassa mutta käski mun pyytää ä-polilla tsekauttaa viel sen ku meen sinne sitten taas perjantaina. mä kyl tiedän itse että se vauveli on vieläki rtssä koska työntää peppua ulos tossa aika ylhäällä ja potkut suuntautuu muutenki ylöspäin. sf mitta oli 35 kun viimeks viiko9lla 32+6 se oli 32. eli kasvua tapahtunut ok. muuten oli sit aika nopea reissu ja enemmän taidettiin puhua tosta mun esikoisesta kaikkea liibalaabaa kun keskittyä tähän tulevaan :D eipä haitannut. nyt sit alkaa tihenee käynnit tosiaan, vaikka oma nlatäti sano et ei mun tartte niin usein tulla jos siltä tuntuu.

samunäiti&alex
 
Eilen taas neuvolassa pyörähdetty, kaikki ennallaan, vauva ei ole laskeutunut. Sen kyllä tiesin jo itsekin kun puskee vaan tuonne ylöspäin...
Sf 36, verenpaine matalahko. Välillä tulee tosi huono olo, johtunee just paineista.
Odotan niin kovin että tämä vauva jo syntyisi... Sain kolme viimeistä neuvola aikaa jo, viimeinen niistä on pari päivää lasketun ajan yli. Toivottavasti ei ainakaan sitä tarvii enää käyttää... : /

mies synnytykseen osallistuu aivan kuten viime kerrallakin. Ainut että jännitän vaan sitä kun lapsenvahdit noin 50km päässä nyt pari viikkoa että ehtii varmasti sit tänne kun lähtö koittaa... Olis aikas kurjaa ilman miestä synnyttää...

miehen kotitöiden tekemisestä meillä ruuan laitto on lähes yksinomaan miehen homma. Ihan omasta tahdostaan, tykkää laittaa ruokaa ja pirun hyvää tekeekin :p Muutenkin kyllä kovasti osallistuu ja välillä minulle jopa vihainen kun en malta olla siivoamatta.

Nyt taidan lähteä iltapalaa haukkaamaan. Jaksamista kaikille mammoille loppumetreille :)

Devil+pyöriäinen 37+3
 
Ihanaa kun jaksatte kannustaa, tuntuu etten mitään muuta tee kuin valita täällä kamalasta olostani. :D :heart:
Tuli jo hiukan parempi mieli. :)

Mutta tosiaan, samunäiti laukaisikin oivan sanavalinnan, suohirviö. :LOL:
Mitenhän sitä sitten tosiaan itseään kehtaa peilistä kattella kun se vaavi on tuossa aikaa vaatimassa, sitten ei kyllä tuommoisille hemmotteluille ole aikaa ollenkaan. Tosin varmaan ei ole aikaa sinne peiliin katsoakkaan. Ihan hyvä vaan. :D
Eli nyt otan vinkistä vaarin ja menen ostoksille (uskaltaudun sentään ihmisten ilmoille) ja hemmoittelen vähän itseäni.
Ja laitan ne raidat päähäni, ettei tule ihan hirviöltä siellä synnärillä sitten näytettyä. Tajusin tosiaan nyt vasta että kuviahan sielläkin räpsitään. Hitto.

Mullakin on tuon aknen kanssa vielä välistä ongelmaa, kesäksi yleesä lähtee aikalailla pois kokonaan, mutta ei nyt. :/ Liekkö nuo horrrrmoonit.

Mieskin huomasi onnettoman olotilani ja aikoi jotain pientä yllätystä kehitellä illaksi. Saa nähdä mitä hän on keksinyt. Lisäksi aikoi viedä minut ostoksille lauantaina, hankkimaan puuttuvia tavaroita, vaikkei shoppailusta kauheasti innostukaan.
Pääsee pois täältä neljän seinän sisältä. Jospa sekin vähän piristäisi mieltä.:)

Nyt aurinkokin pilkottaa pilven takaa, positiivista mieltä kaikille muillekin vaivoista ja kiukutusista kärsiville! :)
 
Oon kans rasvaillu mahaa, rintoja ja takapuolta Bodyshopin Cocoa butter voiteilla, purkista ja stikistä. Se puikko on melko kätevä. Välillä käytän myös Weledan Raskausajan hoitoöljyä. Raskausarvilta oon toistaseksi säästynyt.
Hiuksia oon kans värjäyttäny pari kertaa. Ensin en meinannu uskaltaa, mutta sitten kuitenkin.
Varpaankynsien lakkaaminen ja leikkaaminen tuntuu pahalta. Takku alkaa heti elämöidä kun menen kaksinkerroin :rolleyes:. Jalkahoito lienee ratkaisu tähän pulmaan seuraavaksi.
Meillä on iso remontti käynnissä. Stressaa ajatella ettei se valmistu ennen Takun tuloa. Sauna, kylppäri, kodinhoitohuone ja takkahuone kaikki purettuna, tulossa uuteen uskoon jonain päivänä. Kotityöt jakautuu meillä siis siten, että mies tekee remonttia ja minä hoidan muut hommat. Kun sillä vain olisi riittävästi sitä aikaa tuohon remonttiin. Hän on illat töissä ja muutenkin sata rautaa kuumana.
 
Tänään oli neuvola ja nyt tästä lähtien pitää alkaa käymään siellä viikoittain ! :eek: Aika hurjaa.. Niin ja sitä streptokokkitestiä mietin jokunen aika sitten, että miten käytännössä se tapahtuu, kun miulla ei enää lääkäriaikaa ole. Selvis sitten sekin tänään, että otan sen itse ja vien labraan ja ens neuvolakäynnillä sitte kuulen tuloksen, jos on valmistunut siihen mennessä.

Painoa oli taas tullut ihan liikaa, +950 g/vk :( Nyt siis kutakuinkin 17 kg tullut yhteensä. Byhyy, kauhee homma tiedossa siis tuossa syksymmällä, että pääsisin suunnilleen siihen lähtöpainoon.

SF-mitta oli nyt 34, eli on mennyt käyrien sisäpuolelle, kun se pitkän aikaa huiteli ihan rajojen ulkopuolella.

Käytiin tänään miehen kanssa valokuvaamossa ottamassa sellasia raskauskuvia... Saa nähä mitä niistä tuli kun ei olla kauheen valokuvauksellisia kumpikaan ja se tekohymyn tekeminen on niin väkinäistä että.... :D Mustavalkoisia kuvia tulee olemaan. Nyt ootellaan koevedoksia saapuvaksi. :)

Perjantaina meen ottamaan ripsienpidennykset, jeeeij :) ei oo oikeen jaksanut pahemmin meikata ja vauvan tulon jälkeen varmaan vielä vähemmän, niin ois kiva ettei tarvis olla ihan kuolleen näkönen. Ja varmastikkaan en näytä ihan niiiiiin väsyneeltä sitten kun vauva valvottaa ja muuta sellasta :D Tai mistäs sitä tietää.

rasvailusta sen verran, että ensin lotrasin pullollisen bio oilia mahaan ja sitten vaihdoin siihe body shopin kaakaorasvaan. Mitään isompia arpia ei oo tullut vielä, paitsi navan ylä- ja alapuolelle :( Iho on niiiin kireellä siitä kohtaa ja kutiseekin sen takia.

Tii ja masukki 36+3
 
Maygory isot onnittelut pienestä pojasta!

Annubella ikävän kuuloinen kuume-tauti sulla. Aika kovat sykkeet nosti vauvalle, mutta onneks laantui aikas nopsaan. Toivottavasti tauti on ja pysyy poissa.

Synnytysasennoista ja kivunlievityksestä muistaako/tietääkö joku paremmin, kun rupesin muisteleen, että mulle olis sanottu, että epiduraalin kanssa ei onnistu kuin se yleisin puolimakaava synnytysasento... että olikohan se niin vai riippuiko se jotenkin puudutuksen laajuudesta tai jostain? Ja mitenhän noi muut kivunlievitykset, että onkohan niillä vaikuitusta, missä asennossa voi synnyttää? Mä olen siis molemmat muksut punnannu ulos siinä tavanomaisessa asennossa, mutta olis ihan kiva kokeilla muutakin, jos mahdollista.

Mies synnytyksessä ... tulee mukaan, jollei jotain ihan ennalta kuvittelemattoman ihmeellistä estettä tule. Meillä on tosiaan mun äiti täällä (yhteensä 2kk!!!) kattomassa poikien perään, niin ei tarvi miettiä lähdön tullen, että minne saa lapset laitettua.

Hikoilu ... on kuuma yöllä, on kuuma päivällä. Aika lämmintä on oikeastikin, mutta mulla on kuuma vaikka muilla ei oliskaan. Ilmastointilaitteet huutaa ja muut varmaan vilustuu, mutta musta tulee kiukkuinen jos on kuuma, joten pakko viilentää oloa, ettei ole ihan kiukkupussi koko ajan.

Kuinka monella on jo vauvan nimi valittuna? Meillä oli jo ajat sitten, mutta välillä rupee miettimään, että onko se sittenkään se oikea ja tulee vielä katteltua muitakin vaihtoehtoja.

Vaipparoskis meillä on ihan sellainen tavis kannellinen roskis molemmissa vessoissa ja niihin ne vaipat menee. Kakkavaipat tosin tullaan laittaan heti pieneen pussiin (kauppojen hedelmä/vihannes-pussit on oikein hyviä tähän) ja suoraan ulkona olevaan isoon roskikseen, joka on heti tuossa oven vieressä.

Sulo-Sylvia rv 36+3
 
Valitusta sisältävää huomenta

Meikäläinen heräs yöllä puol kolme eikä väsyttäny sitten yhtään..|O
Illallakin nukkumaan meno oli yhtä haastetta,kun selkää sattu ja haaraväli on niin kipee kun olis jonkun 3 tunnin seksimaratonin vetässy,ja yöllä sama juttu ja nyt aamusta..ja taas selkä huutaa armoa..Yöllä raavin itteäni joka paikasta kun kutisi ja kutisee edelleen ja mun masu on jo ihan vereslihalla raapimisesta..:headwall:

Anteeksi tämä oma napailu,mutta nyt on pinna piukeella ja pakko purkaa etten pura sitä kehenkään muuhun..:snotty:

kesämasu-12 & vauhdikas 36+5 :heart:
 
Huomenta!

Onnea Maygorylle pojanpallerosta! :)

Kesämasu Kuulostaa tosi ikävältä :( Tiedän itse tuon kutinan tunteen, miten hermoja raastavaa se voi olla, itsellä on atooppinen iho ja kutinaan ei välttämättä rasvailut välistä auta. Kerran on masu kutissut raskauden aikana niin kovasti että meni polttavan punaiseksi kun piti rapsutella. Kovasti tsemppiä huonoon vointiin!

Meillä on jo nimi valittuna, olen sen täällä tainnut joskus päälle puolen välin paljastaakin. :) Toivottavasti poika näyttää sitten siltä itseltään. :)
Kerrotteko muuten heti synnärillä nimen?
Meillä kun ei ristiäisiä ole tulossa, nimiäiset pidetään sitten sukulaisten kesken kahvien merkeissä n.kk päästä syntymästä ja mietittiin että pidetäänkö salassa sinne asti vai voiko sitä kertoa jo heti alkuunsa pikkuherran kutsumanimen?

Eli eiköhän mekin päädytä tuollaiseen perus poljettavaan, voihan sitä nakata paskavaipat haisemaan naapurien iloksi parvekkeelle, niiltäkin tulee jatkuva tupakointi hajuhaittana tänne meille, joten maksetaan potut pottuina :LOL:
Kerrostalosta ei välttämättä tule ihan joka vaippaa kiikutettua alas roskikseen.
Tämän vuoden puolella olisi tarkoitus muuttaa rivariin tai luhtitaloon, jos sellainen sattuisi kohdalle.

Kotitöistä sen verran, itsehän en pystynyt tekemään oikein mitään siellä keskiraskaudessa kun kipuilin niin paljon, mutta nyt sujuu imurointi ynnä muut taas kivasti! Kämpän saan just ja just siivottua jos tarvis on, eilenkin viimeisen maton kohdalla hyydyin mutta homman sain hoidettua!

Täällä odotellaan innolla kans huomista neuvolaa..
 
Onnea Maygorille vauvellista! Ilmoitteliko tulostaan mitenkään etukäteen vai putkahtiko vaan maailmaan hiukan malttamattomana?

Kesämasu: Oletko kertonut neuvolassa kutinasta? Toisin sanoen onko varmuudenvuoksi otettu verikokeet raskaushepatoosin varalta? En halua säikytellä tietenkään koska kutinaan voi olla monta syytä, mutta itselläni kutina oli kovaa eritoten yöllä, ja hepatoosihan se oli. Puhkeaa yleensä viikon 33-35 aikoihin kaiketi, mulla alkoi rv 30. toi on tosiaan hyvin helppo poissulkea verikokein.

Synnytysasento: Mä olisin halukas kokeilemaan muita kuin perinteistä puoli-istuvaa, vaikka siitäkään ei oo kokemusta ensisynnyttäjällä. Jakkara kuulostaa jotenkin loogiselta asennolta ponnistaa ja mies voi kunnolla tukea kun "roikkuu" siinä sen sylissä. Toinen on sitten vanhan kansan konttaus/puolikonttausasento jossa jälleen voisi roikkua toisen kaulassa. Mutta miten tosiaan toi epiduraali? Sen kun kanssa ehkä haluaisin.. Ja toivottavasti sattuu kätilö jolle sopii vähän epämukavampi työskentelyasento. Olen kuullut että se on aika lailla kätilöstä kiinni miten perusasennosta poiketaan..

Nyt on alkanut synnytys jo jännittää vähän, tai enempikin se kun ei yhtään tiedä koska ja miten se alkaa. Me ollaan juuri ostamassa uutta sänkyä ja mietin että pitääköhän mun pikkuhiljaa alkaa nukkua kosteussuoja/pyyhekerros mun puolella sänkyä jos lapsivedet hulahtaa yöllä. menis uusi patja heti vähän piloille. Onko kukaan muu ajatellut tällaista hätävarjelun liioittelua?

Penni ja pikkunen 35+5
 
Huomenta elomammat!

Onnea Maygory vauvasta! :)

Tänään oli neuvolalääkäri ja kyllä vähän potuttaa nyt koko lääkäri käynti. Lääkärinä oli sijainen joka näytti siltä että oli vastavalmistunut ja päällä sillä oli tom&jerrys t-paita (eikö lääkäreillä ole yleinsä se takki?). No ei siinä mitään en halua tuomita heti ulkonäön perusteella. Mutta sit kun se alko tekemään tutkimusta ja jotain siltä kysyin niin vastaukset oli aina tosi ympäripyöreitä. Kysyin että onko vauva kiinnittynyt niin tähän se vastasi että kyllä se tuolla aika alhaalla tuntuu olevan mutta onhan sillä vielä tilaa liikkua että katotte sit ens kerralla onko se vielä siellä. Mulle kun oli sanottu valmennuksessa et jos vauva ei ole kiinnittynyt ja lapsivedet menee niin pitäis mennä makuuasennossa lanssilla sairaalaan. Tästä sit kysyin niin se vaan alko selittää jotain et tuskin tässä viikon sisään syntyy ja kaikkia yleisiä ohjeita et miten toimitaan jos vedet menee. Eli lopputulos on etten tiedä onko vauva kiinnittynyt! :headwall: Seuraavaksi kysyin koko arviota nii sano et kyllä tää sellaselta keskikokoselta vaikuttaa mut sun maha on vähän sen mallinen et vaikea sanoa tarkkaan. Anto se kuitenkin arvioksi sellasen 3000g. Paino oli mulla noussut vähän reippaammin eli +1130g/vko. Tiesinkin että on tullut herkuteltua joten ei ollut yllätys. Yhteensä tullut nyt siis 15kg :ashamed: Pitää taas alkaa vahtimaan oikein urakalla tota syömistä ettei nyt hirveesti enää nousis.. Kohdunsuu oli puolikiinteä ja pituus 2,5cm. En tiedä onko sillä mitään väliä kun ei se lääkäri sitä sen kummemmin selittänyt.

mies ja kotityöt mies on ollut lomalla nyt kolme viikkoa ja sanoinki sille et on kyl päässyt helpolla kun ei ole tarvinnut kertaakaan ruokaa tehdä ja siivouskin on jäänyt siihen yhteen imurointi kertaan. Oon kyllä ite päästänyt miehen helpolla koska mulla on niin tylsää ja muutenkin sellanen puhti päällä että teen noita kotitöitä ihan mielellään. Toivottavasti ei vaan mies liikaa totu siihen että teen kaiken koska tuskin jaksan sit kun vauva syntyy. Miehellä tosin alkaa elokuun alussa uus työ jossa kolme päivää viikossa tehdää 12h päiviä niin en kyl viitti ainakaaan niinä päivinä laittaa miestä tekemään mitään.

Vaipparoskis ajattelin ostaa ihan sellasen tavallisen kannellisen jonka saa jalalla auki. Meillä tosin hoitopöytä on makuuhuoneessa et en tiiä kuinka paljon ne vaipat sit haisee jos on tavallisessa roskiksessa.

Surusilmät mulla on kans ollut kauheen huonot fiilikset oman ulkonäön takia. Mahan kanssa en tunne itseäni yhtään seksikkääksi tai haluttavaksi. Lisäksi reisiin on tullut sellulittia jota ei ennen ollut ja finnejäkin naamaan jonkin verran. Finnien osalta tilanne on tosin vähän parantunut. Tilannetta ei yhtää auta se että mun mies ei halua enään olla yhdynnässä ollenkaan. Muulla tavalla kyllä harrastetaan seksiä mutta yhdynnät on loppunut jo aikaa sitten. Kun tästä kyselin että johtuuko vauvasta niin sain jotain ympäripyöreetä vastausta siitä että pelkää et muhun sattuu ja kai se vauvan olemassa olo jotenkin häiritseen. Olis kiva jos mies sanois suoraan kun tonkin jouduin siltä onkimalla onkimaan. Tulee vaan itelle sellanen olo että oon niin pullea ja muutenkin epäseksikäs ettei sen tee mieli mua ollenkaan.

Hiusten värjäyksestä olen värjännyt. Kampaaja ystäväni sanoi että ei ole haitaa ja en usko itse että hirveästi ois. Meikeistähän myös jotkut sanoo että ei sais käyttää mutta en kyllä rupea näyttämään variksenpelättimeltä 9 kuukautta jonkun huhu puheiden takia :D Ei tässä hekeä olo ole muutenkaan niin sit kun vietäis kaikki kauneuden hoito tuotteetkin niin huh huh.. :LOL:

Scarlett ja sissi 35+6
 
Heipsan mammat:wave:

Maygorille ja koko perheelle paljon onnea pienestä prinssistä:flower: Kirjoittele jos jaksat ni jotain synnytystarinaa..niitä olis kiva lueskella!

Surusilmät: Ite oon ainakin uskaltautunut värjäämään tätä tukkaa pari kertaa raskauden aikana. En usko että on mitenkään vaarallista kun kohtuudella tekee. Esikoisen kohdalla välttelin ja no miten siinäkin sitten kävi. Mielestäni on tärkeää, että äiti tuntee olonsa hyväksi ja jos peilistä kattominen ahdistaa ni ei muuta ku kampaajalle ja kynsilakan ostoon:) Ite oon aatellu et kävis vielä ripset kestovärjääs, mut en tiiä jaksaako. Näyttäis vähän edes elävältä kun ois ripset kuosissa:)

Sulo-Sylvia:
Oo muuten kans kuullu tuosta epiduraalista ja siitä, ettei sit ois oikeen muuta asentoo kun se perinteinen..mut en kyl yhtäään tiiä pitääkö paikkaansa. Ku eiks siin jotenki se alapää lamaannu tai jotain? Varmaan vaikuttaa toisilla enemmän kuin toisilla. Täällä olo alkaa olla parempaan suuntaan..kiitos:heart:

Tii: Kuulostaa ihanalta nuo raskauskuvat. Täällä tarttis vaan sen verran kuvankäsittelyä et tuskin kuvaajakaan siihen suostuis:) Oon ajatellu et josko sitten vauvan kanssa menis tuon tapaisiin kuvauksiin.

ON: V-loppuna pitäsi käydä ostamassa vielä patja kehtoon. Ajattelin jostakin hommata sellasen kuitupatjan..en kyllä yhtään tiiä onko se nyt sen parmpi kun vaahtomuovi..huoh..vaikeaa:)

Annubella, jolla tän päivän projektina peiton virkkausta pitkästä aikaa ja kohta sen onnellinen omistaja onni-Ilona 36+6:heart:
 
Maygory Paljon onnea pojasta!:)

Kesämasu-12 Täytyy myöntää, että minullekin tuli tuosta mainitsemastasi kutinasta mieleen raskaushepatoosi. Jos sinua on jo pitkään häirinnyt yökutina, niin kannattanee mainita asiasta neuvolassa ja tarkistaa asia varmuuden vuoksi. Toivottavasti se on vain kutinaa, ei mitään muuta.

Penni79 Minua hymyilytti, koska minullakin on käynyt mielessä vastaava hätävarjelun liioittelu lapsiveden menemisen varalta: olen tosin pohtinut, että mitä sitä pitäisi laittaa suojaksi? Ja pitääkö suoja aina siirtää sen mukaan, että olenko lepäämässä sohvalla vai sängyllä myös päivällä...;) Kyllä sitä kaikenlaista tulee pohdittua, mutta toisaalta, jos vedet hulahtaisivat sohvalle, niin eipä silloin naurattaisi!

Vaipparoskista meillä ei tässä vaiheessa ole. Myönnän, etten ole aikoihin pohtinut asiaa, mutta jokin ratkaisu pitää kehittää.

Vauvan nimi on mietittynä, mutta sitten kun Vintiö syntyy, näemme, että sopiiko nimi pikkuiselle ollenkaan. Luulisin, että etunimi on se, joka saattaa muuttua, mutta jos niin käy, eivätkä kaksi muuta valittua nimeä enää käykään yhteen, niin sitten koko litania vaihtuu. Emme aio paljastaa nimiä etukäteen, vaikka äitini ja Vintiön tuleva kummitäti ovatkin nimiä hieman jo udelleet.
Surusilmät jos teistä tuntuu hyvältä paljastaa nimi jo synnärillä, niin kuka asiaa estää? Jos nimi sopii vauvallenne hyvin ja olette siitä varmoja, niin minusta sen voi aivan hyvin kertoa. Jotkut haluavat liittää vauvan nimen lahjaan muutenkin, niin sittenhän se onnistuu helposti.:)

Scarlett89 Harmi, että neuvolalääkäristä jäi ikävä fiilis. Juuri nythän heihin pitäisi pystyä luottamaan. Minullekaan ei neuvolalääkäri kokoarviota antanut, se ei kuulma "kiinnosta" heitä. Siksi olenkin oikein tyytyväinen, että toisen neuvolalääkäriajan sijaan pääsen äippäpolin synnytystapa-arvioon - siihen luotan näin etukäteen enemmän, vaikka toinen neuvolalääkäriaika olisikin osunut aivan eri lääkärille.

Iltapäivällä onkin sitten synnärille tutustuminen. Odotan mielenkiinnolla, että millainen tilaisuus on tulossa ja mitä kaikkea pääsemme näkemään.

Luckygirl & Vintiö 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Siis mullahan on turvotusta ja pää kipeä melkein joka päivä,mutta verenpaineet on matalat,voiko silti olla raskausmyrkytyksen oireita..?:O

tää kutina meinaan on jo jotain ihan järkkyä ja siis ku se ei kohdistu yhteen kohtaan vaan kutian joka paikasta ja rasvauksesta se ei oo kiinni kun iho ei ole kuiva ja rasvaan joka kerta suihkun jälkeen itseni..Kun meillähän on tytöllä kans krooninen atooppinen ihottuma,niin ei tää mun iho oo sellanen alkuunsakaan...

pitäisköös sitä soitella neuvolaan...??:ashamed:
 

Yhteistyössä