**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

syysmyrsky :hug: voimia teille

mammavaatteista en ole ostanut niitä kenenkään odotuksessa :O mutta nelosta odottaessa oli kyllä todella tympeää, kun ei mitkään mahtuneet kunnolla mahalle. Nyt on pakko jotkut housut ainakin hankkia. Masutuubit kovasti kiinnostais.

(.) ei kummosempaa... tulispa mullekin se veriseulonta vastaus jo!

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 13+1
 
Heippa taas täältäkin!

Olen ollut ilman nettiä tässä, kun on linjat olleet huonot, nyt olikin jo siirrytty toiseen ketjuun.. täytyy käydä vielä lukemassa toisen ketjun loppupää.. nettiongelmat alkoi tosiaan viime viikolla, olin kirjoittanut pitkät pätkät tänne ja kaikki hävisi bittiavaruuteen.. :kieh: en edes muista enää mitä siinä oli.. sitten onkin takkuilut koko kone ja netti tai jompi kumpi.

No mutta, ensin pahoittelut ja jaksamista kaikille huonoja ja surullisia uutisia kohdanneille, syysmyrsky jäi nyt mieleen, mutta oli niitä valitettavasti muitakin ilmeisesti.. :hug:

Ja onnea sitten taas hyvistä ultrakuulumisista niille joille niitä on tullut :heart:

(.) Olo paljon parempi päivä päivältä, pystyy olemaan pystyssä ja jopa tekemäänkin kaikkea.. Kunnon liikkeet tunsin eilen, odotettiin autojonossa Tallinnan laivalle miehen kanssa, niin tuntui kunnon liikkeet, enää ei tarvitse miettiä oliko ne niitä :)
Pari viikkoa on neuvolaan, aika tuntuu hirveän pitkälle.. mutta kyllä se tästä menee..

Äitiysvaatteista,housut ostin, sellaiset paremmat mustat housut, niille kun on käyttöä maaliskuun alussa. Vielä pitäis löytää vähän juhlallisempi paita. Mutta eikös sen kerkee löytää. Katselin myös vauvalle tarvikkeita ym. mutta vielä en ostanut mitään.. lähipiirissä keskenmenoja ja täälläkin niin monta surullista tapausta tullut, että hiukan on varovainen vielä kuitenkin.. kerkeehän noita..

Mutta nyt taas jatkamaan kotihommia..

Elzu 14+1
 
Syysmyrsky toivon teille kovasti jaksamista suureen suruun. Vaikea löytää oikeita sanoja, kun varmasti tässä tilanteessa mitkään sanat eivät pysty lohduttamaan. Nyt jos koskaan tarvitsette miehesi kanssa toistenne tukea. Osanottoni! :'( :hug:
 
Osannottoni syysmyrsky:hug:, vaikea kuvitella miltä tuntuu. Itselläni kun oli onnellinen päivä, ultra takana ja rvt vastasi 11+1 (11+5 laskettiin neuvolassa), oman arvion mukaan oli 11+2. Kaikki hyvin ja neuvolan LA pysyy eli 19.8., itse olen ilmoittanut 22.8. tänne, mutta eipä sillä väliä ku vauva tulee sit ku haluaa.

Äitiyshousuja ei tarvii vielä pitkilleen pitää ku ei minkäänlaista masua tai sellainen pikkuriikkinen kumpu havaittavissa ku oikein pinnistää:p. Huomenna lähden reissuun, en ehdi ku vasta sunnuntaina lueskella kuulumisia ja toivottavasti vastoinkäymiset loppuu tähän kaikkien osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Miikulainen kiitos ohjeesta pitääpä vaikka heti viikonloppuna kokeilla ! :p

Syysmyrsky todella kamalaa ! paljon voimia sinulle ja miehellesi :hug:

Tylsä taas tulla omia iloisia uutisia jakamaan kun toiset joutuvat suremaan..
Joka tapauksessa tänään oltiin sielä ultrassa ja vastasi viikkoja ! Todella liikkuvainen kaveri oli ! Pääperä mitta oli 5,9cm :heart: Niskaturvotus oli normaali (tais olla 1,09 ) mutta mua vaivaa kun en enään muista mikä se riskiluku oli.. Mutta ajattelin kysyä näkeekö neuvola täti sitä ens viikolla koneelta kun on eka neuvola lääkäri käynti.. Lähetin sit äidille ultrakuvan puhelimella ja kirjoitin vain eräpäivä olis 15.8.2011 ja iloisiahan vanhemmat tietysti olivat ! :) Kerroin myös tuolla meidän esikoiselle joka on 2v8kk ja nyt ainakin oli innoissaan "äitillä on vauva mahassa, sielä on minun sisko".. Tiedä sitten kuinka hyvin asian oikeasti ymmärsi, kovaa haluaa masua silitellä ! ;)

Mikä on muuten vielä normaali niskaturvotus?

äitiysvaatteista: Mä oon ostanut jo yhden farkkuhameen, mutta en mä sitä vielä voi pitää, vaikka maha on kasvanut ei se sitä "maha osaa" täytä yhtään :D .. ja muutenki taisin ottaa hieaman liian isoa kokoa, noh meneepä varmasti sit kesälläkin jos turpoan taas kuin valas!

mitähän muuta piti kommentoida.. hmm ..

majj & 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi on noita onnellisiakin uutisia, eihän tästä muuten tulisi mitään! Eli onnea Schnappy ja Majj hyvistä uutisista!

Majj, normaalista niskaturvotuksesta löytyy tietoa ainakin osoitteesta Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Tervetuloa. Sivuja ei ole taidettu päivittää sitten vuoden 2007 tai jotain, mutta tuskin se tieto nyt neljässä vuodessa on niin paljoa muuttunut. Sieltä löytyy myös aikas tarkaa tietoa keskenmenoriskeistä, jos jotakuta kiinnostaa... eli eihän se km:n/kohtukuoleman riski nollaan putoa koskaan :(
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ihan paska fiilis! Ihan liikaa keskenmenoja tässä pinossa! ja näillä viikoilla! että mua rupee suututtamaan ja turhauttamaan, haluis hyviä uutisia jo meille kaikille! ei tää oo reiluu :( Joten Syysmyrsky sanat ei riitä. Mutta voimia! <3
 
Heips ja laitan nyt tämän "tarinani" tähänkin ketjuun, kun mennään niin elo-syyskuun rajoilla ja tätä ketjua olen sivusta seurannut :) Joo mulla siis alkoi pienoinen tuhruttelu pyyhittäessä torstai-iltana ja loppui, kuin seinään la-su yöllä(laskin, että noin 7 kerralla tuli pyyhkiessä). Jäi sitten asia vähän kaivertamaan ja tänään kävin ultrassa, jossa todettiin kaiken olevan hyvin, vuotoja ei näkynyt ja muutenkin kaikki oli kuten pitääkin, syke näkyi oikein nätisti ja mittaa pikkuisella oli 35.5mm, joten viikkoja annettiin nyt 10+5 (varhaisultran mukaan nyt olisi 9+6) :heart: Ihaninta oli, että sain pikkuisesta kuvan mukaan ja sitä on tässä nyt ihasteltu miehen ja tulevan mummin kera tänään :)

Viikon päästä (9.2) np-ultraan. Jännää tosiaan, että nyt oikeestaan yksi viikko jäi välistä ja perjantaina alkaa jo rv 12. Kattoo muuttuuko LA vielä np-ultrassa, joten sen jälkeen voi sitten lisäillä mut vaikka listaan :) Syyskuisissa kuitenkin edelleen roikun mukana :whistle:

2 keskenmenoa siis takana ja esikoista odotellaan.

syysmyrsky, :hug: jaksamisia vielä tätäkin kautta!

innoM + Pulla 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Syysmyrsky
, voi kamalaa.....Kaikki sanat tuntuu tyhjille nyt, mutta voimia teille:( :hug:

Huoh. Tulipa raskas olo.:(

Yskänlääkkeistä piti sanoa vielä ihan samaa mitä Tuuulis ja Raitapaitainen jo sanoivat. Varsinaisia yskänlääkkeitä kun ei juurikaan tosiaan suositella, varsinkaan lapsille. Yskä on refleksi joka on sitä varten, että lima & pöpöt poistuis keuhkoista. Toi Ventoline sen sijaan on monesti ihan käyttökelpoinen syistä joista kirjoitin jo eilen, ja monet muutkin tais samaa mainita. Omalle lapselle annan jotain kyllä yskänlääkettä sillon, kun yskä on niin hillitöntä, että ei saa öitään nukuttua sen takia, muutoin en. Parantuakseen pöpöistä elimistö tarvitsee lepoakin.
Oon myös Tuuuliksen kanssa samaa mieltä suhtautumisesta terveyskeskuksiin noin yleisesti. Välillä huvittaa, kun "arvauskeskus" ja muut julkisen puolen lääkärit on aina niin huonoja ja osaamattomia ja ne "yksityiset" osaa kaiken aina oikein, vaikka tosiasiassa samat lääkärit on töissä molemmissa.
Kurjaa silti, että Miikulainen koki saaneensa tympeetä palvelua. Minkä ikäinen sun lapsi olikaan? Laryngomalasia on toki mahdollinen vaiva, yleensä oireet helpottaa parin vuoden ikään mennessä. Kannattaa puhua asiasta tosiaan esim neuvolassa jos huolettaa.

Hyviäkin ultrakuulumisia oli monella, onnea niistä! Onneksi niitäkin on. Toivotaan että kaikki huonot uutiset loppu tähän.

Kirppiina ja masumurunen 14+2


 
Syysmyrskyn kuulumisia tulin lukemaan.. Voi miten surullista. Kovasti jaksamista teille surun keskelle ja toivoisin, että jos myöhemmin jaksat, niin tule kertomaan lisää.
Muistathan, että keskenmeno ei ole sinun syysi, sinä et ole sitä voinut aiheuttaa. :hug:

Hyviäkin uutisia pinossa oli, paljon onnea niistä!

Täällä on kans äitiysfarkut olleet jo muutaman viikon käytössä. Vaikka paino on sama kuin ennen raskautta, niin vartalonmalli on selvästi muuttunut.

Tampereella, tai ainakin meidän neuvolassa, on myös avo-vastaanotto maanantaisin iltapäivällä. Terveydenhoitaja alkusyksystä sitä harmitteli, kun ihmiset eivät kuulemma ole oikein sitä löytäneet ja kerran hän varasinkin meille ajan avo-vastaanoton ajaksi, kun "ei sinne kumminkaan kukaan tule".

Mä vein taas tänään verensokereita neuvolaan ja taas tuli 6päivää lisämittauksia kotiin. Huomenna kun lähdetään reissuun, niin riittää kuulemma kun mittailen vaikka sunnuntaista eteenpäin. 14. päivä pitää taas käydä samoissa asioissa. Ja paperikonsultaationa menee perjantain lääkärineuvolassa mun verenpaineasia. Jos sais aloittaa RR-lääkkeen uusiksi. En tosin usko, että neuvolalääkäri itse "uskaltaa" asiaa päättää vaan napsahtaa lähete Äitipolille. Seuraava "kunnon neuvola" on rv18+0 eli maaliskuun alussa.

Herra Hakkarainen Komediateatterissa nähty ja ei se ehkä ollut ihan reilu 2-vuotiaalle vielä tarkoitettu. Musiikkikohtaukset viehätti Mimmiä, mutta liika äänekkyys sekä pimeys laittoivat vähän miettimään.

Jees, aamulla nokka kohti pääkaupunkiseutua. Ensin pääsee nuuhkimaan 12 päivän ikäistä vauvaa ja illaksi laivalle. Palaan siis linjoille vasta lauantaina!

Raitis ja Rakkaus 13+2
 
Syysmyrsky :hug::'( Kyllä apeaksi vetää nämä surulliset uutiset...

Eilen oli lääkärineuvola. Hoitaja ensin punnasi ja mittasi verenpaineen...paineet olikin ihan huipussaan ja nyt pitää sitten kotona mittailla ja tarkkailla :|. Epäilen että johtui kyllä osaksi siitä, että jännitin sitä lääkäriä. Mainitsin terkalle näistä vatsakivuista, voi kuulemma olla vielä kasvukipujakin näillä viikoilla, mutta lääkäri kertoo sitten kun tekee sisätutkimuksen, tulehdukset pitää kuulemma sulkea pois. Mentiin lääkärin puolelle, hän totesi ensin että virtsassa ei näkynyt mitään. Kokeili sisäkautta ja paineli päältä kohtua, ei aristanut, kohdunsuu kiinni ja lantio kuulemma erittäin hyvä ;). Sitten kuunteli sydänäänet ja vannotti heti aluksi että voi hetken kestää ennenkuin kuuluu..ja sieltähän ne sitten lopulta kuului :heart:. Onnesta soikeena puin päälle kun sain luvan, ja lääkäri totesi että jos ei mitään kysyttävää ole niin tämä oli tässä. Vasta autossa tajusin lopettaa hymyilemisen ja hokasin ne vatsakivut..eihän se lääkäri edes katsonut sinne sisälle ja tulehduksista nyt pois suljettiin vaan tuo virtsa kun ei siinä kuulemma mitään näkynyt. :headwall: Vähän tässä on nyt hölmönä oltu tämä päivä..Pitää vissiin soitella sinne neuvolaan takasin..

Niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista =)
 
Viimeksi muokattu:
onnittelut kaikkille ultra kävijöille!:flower:

Ja osanottoni kaikkille suru uutisien saaneille :hug:

Minäkin kävin eilen np- ultrassa ja kaikki kuulemma ihan ok ja arvot oli normaalit. viimeksi mä sain lapun mukaan mikä näytti riskiarvon tällä kertaa vaan sanottiin että normaalit arvot : /

No täällä lähimmäiset ovat saaneet tietää että meille tulee kolmas. Kaikki kaverit eivät tiedä vielä.

Töissä en ole uskaltanu sanoa mitään.. pelkään niin kovasti kertoa. Mutta pakko... mun maha näkyy jo jos laitan tavis paidan päälle mulla on ISOJA LÖYSIÄ paitoja päälle että kukaan ei näe että mulla on maha...

Äitiyshousut mulla on jo ollu 4 viikkoa kun mun normihousut( pepe jeansin farkkut) meni rikki. Mun lempparit... mulla oli ne viime raskauden aikana ja sen jälkeen. Nyt kävin eka katsomassa hm housut mut mun mielestä ne olitvat jäykät ja kovat... mamalicousin farkut olivat paremmat. ne ovat ihanat jalassa. viimeksikin ostin PoPin äippähousut ja käytin ne kokoajan... ja nyt ne äkklöttää niin kovaa että uudet ostin. onhan mulla sitten yhdet housut joka menee loppuun asti ja vielä kunnes saan mennä ostaa uudet normifarkkut kun kilot ovat lähteneet.

Mun pahoinvointi on vielä kauhea ja vielä sain mahataudin kun kävin helsingissä pe autokorjaamomessuilla ja educa messuilla viime viikolla. :(

Nyt olin eka pv töissä ja onneksi oli vaan 3 t töitä... menin veljeni luo nukkumaan heti kun työt olivat loppuneet.

sanoin miehelle että haluaisin niin kovasti saada sen ihana raskausaika tunteen.... se vaan ei vielä näy... :(


Mutta jaksamista kaikkille,


Minä ja kolme

rv12+6
 
syysmyrsky :'( Olen ihan hirveän pahoillani. Ihan sydän jätti pari lyöntiä välistä, oli niin järkyttäviä uutisia. Iso halaus sinulle. Toivon oikein paljon voimia, että jaksat vaikeana aikana. Olen tosi surullinen teidän puolestanne. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan mitään noin kamalaa! :'(
 
Syysmyrskylle osanottoni :'(

Mammavaatteita mulla on iso pino. Muutamat farkut,parit ihanat kesäpöksyt ja ainakin kolme t-paita ja pari pitkähihaista. Oon kirpparilta kaikki parilla eurolla ostanu ja on hyväkuntoisia :)

Tämän päivän neuvolakokemus pakko jakaa teidän kanssanne. Muuten meni lähes ok koko neuvolakäynti,mutta sikiön syke oli 170. Terkka huolestui ja kävi sitten konsultoimassa toista terkkaa ja sitten nopeasti vain sanoi että ehkä sikiö vaan liikkui kovasti. Ja mainitsi vielä että jos jotain sattuu niin mitäpä sitä tässä vaiheessa sille tekisi: / Tosi töykeää mun mielestä. Onko kellään tietoa noin korkeista sykkeistä? En tiedä yhtään että pitäisikö huolestua vai mitä ja mihin tuo voi viitata :'(

Mittumaaria 12+?
 

Yhteistyössä