kirppiina no ensinnäkin olisin toivonut, että mut olis otettu vähän vakavammin, minä kun en turhasta vie lääkäriin, etenkään arvausasemalle.. Lekuri kysäs, että ootteko ollu aiemmin samasta vaivasta, johon sanoin että ei, syksyllä olimme yli viikon 39asteen kuumeilun jälkeen. Johon lekuri katto koneelta, joo lokakuussa yskän takia?! Sillon ei ollut yskän yskää
Harmittaa kun vääristellään! Sitten että mainitsi kurkunpään pehmeydestä ja että se olis ollu vauvasta asti. Kysyin että mitä tarkoittaa, alkoi sitten puhelemaan kurkunpään tulehduksesta ja rs-viruksesta. En edelleenkään tiedä, onko tuo pehmeä kurkunpää nyt normaalia vaiko ei?! Harmittaa edelleen suuresti
Itse käytän ventolinea kiekkona, mut siis kun ei neidillä oo tukkoisuutta eikä varsinaisesti hengitysvaikeuksia, kovia yskäkohtauksia. Joten olisin sitä yskänlääkettä halunnu edes varalle.. No mutta, katselleen loppuviikkoon jos heltyis
Muok. sen verran, että googletin tuota kurkunpään asiaa,
laryngomalasia löysin, ja se voisi ollakkin meillä kuvausten perusteella. Taidampa olla neuvolaan yhteydessä asiasta.
majj toki voin reseptin jakaa
elikka kermainen juusto-kana-herkkusieni risotto.
Tarvikkeet:
3dl risottoriisiä
3 rkl oliiviöljyä
1 sipuli
2kpl valkosipulinkynttä(tai n.2tl valkosipulijauhetta)
n.3-4dl kanalientä(fonduu käy myös) tai vettä
n. 1 ½dl valkoviiniä tai valkoviinietikkaa (jos käytät valkoviinietikkaa, käytä vähän yli 1dl tai oman maun mukaan)
1dl kermaa,
1dl juustoa (mustapippuri, parmesaani, emmental yms, oman maun mukaan)
2-4rkl voita
200g sieniä (herkkusieniä, kanttarelleja, tatteja tai suppilovahveroita)
450g hunajamarinoituja kanasuikaleita (myös natural käy)
1 pieni pakastepussi herne-maissi-paprika.
Mausteita voi laittaa oman maun mukaan, itse käytän mustapippuria ja 0,5tl suolaa. (esim. tuore timjami on hyvää).
1. Kuullota sienet voissa paistinpannulla ja mausta suolalla. Laita erilliseen astiaan odottamaan.
Kaada sitten öljy kattilaan ja lisää riisi. Kun kattila on lämmennyt, lisää silputtu sipuli ja silputut valkosipulinkynnet(tai maustejauhe). Kun sipuli on pehmeää, kaada 1 dl kanalientä (fonduuta tai vettä). Sekoita seosta kunnes puolet nesteestä on haihtunut. Lisää joukkoon 1 dl kanalientä ja 1 dl valkoviiniä(valkoviinietikkaa) ja anna riisien kypsyä miedolla lämmöllä koko ajan hämmentäen.
2. Kun neste alkaa olemaan vähissä, lisää 1dl kanalientä ja ½dl valkoviiniä ja jatka risoton keittämistä kunnes neste on imeytynyt riisiin.
3. Paista kana kypsäksi pienessä määrässä oliiviöljyä. Siirrä kanat odottamaan kulhoon. Sulata paistinpannulla pienessä tilkassa öljyä herne-maissi-paprika sekoitus. Jätä odottamaan.
4.Lisää lopuksi kerma, raastettu juusto (tai pilkottu esim. musta-pekka juusto), voita (1-2rkl tai oman maun mukaan), loput mausteet, kuullotetut sienet, kana ja herne-maissi-paprika. Nesteen imeydyttyä risotto on valmis.
Tämän oon siis ite muokannu yhdestä metsäsienirisotto ohjeesta. Rakastan soveltamista ruuanlaitossa :heart: Jos löytyy intoa, niin tuosta soveltamaan oma versio
Itse käytin tuossa nesteenä vettä ja valkoviinietikkaa.
Ultraan menijöille hirveesti tsemppauksia! :flower:
Nti ja ulleli onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
koralli mä viel mahdun muutamiin normi farkkuihin, mut mieluummin käytän mammahousuja (velour-housuja jossa masuvyötärö) ja sit käytän normi college housuja. Muutamia mammapaitoja käytän kans, ku ne on niin älyttömän pehmeitä ja mukavia päällä
Rakastan mukavuutta vaatteissa
Hyppy mä haluisin kans, mutta en vaan tohdi ostaa, koska sit mä hermoilen liikaa jos en saa niitä kuulumaan. Mun kaverilla on onneks doppler, joten voin käydä siellä kuuntelee jos tulee sellainen olo et pitäs saada kuunnella mut neuvolaan ei viittis marssia.
menkkajuilintaa oli tänään pitkästä aikaa kävellessä. Heti nousi muistikuva edellisestä synnytyksestä ja niistä ekoista kipeistä supistuksista
Tuli jopa haikea mieli! Taidan olla kahjo, kun haikeena muistelen niitä supistuksia ja sitä jännitystä kun ei tiennyt mikä edessä odottaa
Vaikka oikeesti ne oli kipeitä, ja muistan kun kiroilin siellä osastolla kun huonetovereita pääsi ennen mua synnytyssaliin
Mielialavaihtelut menee vuoristorataa, yks päivä tossa pyysin isäntää tuomaan mulle kaupasta jotain tiettyä, ja isäntähän toi väärää laatua. Siinä sitten hetken tuijotin purkkia ja aloin itkemään
Itketti, vaikka ei se niin kamalaa ollut että olis itkeä tarvinnu, mutta sitä vyöryä ei voinu pysäyttää
Millanenkohan itkupilli mä oon loppuraskaudessa, oivoij
Pilvilinnalle toipumisia, nuo vattataudit on aina yhtä hirveitä ja vie totaalisesti mehut! :hug: