**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Jes, uusi ketju, kiitos!

Pahoittelut suru-uutisen kohdanneille. Onpa heidän nimilistansa jo pitkä, ihan liian monta on jäänyt matkalle. :(

Mukavia ultrakuulumisiakin oli tullut, onnittelut tasapuolisesti kaikille! :heart:

Mä sit kerroin tänään toiselle pomolle (nainen) raskaudesta ja se halas mua, ku tietää mun km-historian. Tosin ku se kysyi kuinka pitkällä olen, niin kun sanoin että 13 viikkoa niin se kuulosti yhtäkkiä mun mielestä kauhean vähältä. Kerroinkohan liian aikaisin.. No huomenna pitää kertoa toiselle pomolle (mies), saa nähdä mitä se sanoo, voi olla ettei ihan niin ilahdu, mut sittenpähän tuon näkee. Täs on ens syksylle puhuttu yhtä sun toista projektia ja mä olen tähän asti vain hymistelly ja kierrelly ja kaarrellu ja nythän se selviää miksi..no, eiköhän kaikki lutviinnu.

Tavishousuissa vielä sinnitteln vaikka nappi kiristää. Tiedän että kun mammahousut jalkaan laitan niin ne oikein korostaa vatsaa, joten turha piilotella enää. Tosin mulla on onneksi noita liikakiloja, että suurin osa varmaan ensin luulee vaan, että olen lihonut lisää. Mut ainaki yks työkaveri kyl arvais heti, se kun tietää yhdestä keskenmenosta. Onkos muut jo siirtynyt äitiysvaatteisiin?

Koralli & Tähkä 12+6
 
Pikapäivitystä: Kiitos uudesta pinosta!
Koralli: Olen käyttänyt mammapöksyjä jo ainakin 3 viikkoa, ei vaan muut mahdu jalkaan tai puristavat niin älyttömästi ettei voi olla. Oon huomannu että ku on stressiä tai kiireistä töissä tai muuten erikoisempaa menoa verratunna normitoimistopäivään, niin mun mahani on 2 kertaa isompi ku muuten. Eli ei toivoakaan että saisin normifarkut enää jalkaan.. On mulle kyllä tullu painoakin noin 4 kiloa ja tässä lyhyessä (158 cm) varressa se näkyy.

Onko muilla jo niitä nivusten ja häpyluun liitoskipuja? Mulla on vihlonut tänään alamahaa häpyluulta ja lonkasta. Stressikin varmasti vaikuttaa! Nokka käskee mun hidastaa ja ilmoittaa itsestään..

Mukavaa viikonjatkoa täältä työmatkalta!

-Mandalay + Nokka rv 12+6
 
mammavaatteita ostin kaverilta ison kasan,,,tai no kolmet housut ja kolme paitaa,,,olen selvinny viel omilla vaatteilla, tosin farkut ei mee jalkaan...asusteena siis monesti legginsit ja tunika yleensä kodin ulkopuolella...kotona verkkarit :D painoo ei onneks vieläkää ole sitä joulun 2 kiloa enempää tullu,eikä tarviiskaan..

yritän kokeilla jos kerranki saisin itseni psyykattua huomiseen ultraan niin et turha jännittää etukäteen,vastaan otetaan sit mitä on tullakseen...ei vaan taida onnistua..onneks heti 9 jälkeen pitää olla menossa bussilla kohti sairaalaa,kun 10 aikaan on jo diabeteshoitajalle aika ja klo 11 sit ultra. huhhuh...
 
Tuntuu että kaikilla muilla on jo ollut ultra, mutta ilokseni huomasin että huomenna on muillakin eka ultra, samoin siis itselläni. Mä olen enemmänkin innoissani kuin peloissani ultrasta ku on niin epätodellinen olo ollu koko ajan ku ei mitään oireita ja painokin ollu aika samoilla ja alun turvotuskin laskenut. ei siis minkäänlaisia raskausoireita mulla just nyt, mutta kohta näkee miten tilanne on. En murehdi etukäteen vaikka vähä mietityttääkin. Ne jotka ovat oikeasti kokeneet ikävän yllätyksen, ansaitsevat jättihalin :hug:, me muut "panikoijat" olemme vielä kaukana ikävistä uutisista (kunnes toisin todistetaan) Onnea niille jotka ovat jo alkuraskauden kynnyksen ja riskit ohittaneet :flower:
 
Hienoa taiska87, että sait sen raskauslaskurin toimimaan oli ilo auttaa :heart:

Kiitos mammy, uudesta hienosta ketjusta :flower:

Vieressä nukkumisesta, meillä on vauvelit nukkuneet mun vieressä imetys ajan...jotenkin koin sen helpommaksi kun pomppia monta kertaa yössä hakemassa ja viemässä vauvaa omaan sänkyyn :) ja en kyllä yhtään kertaa meinannut vauvaa runnoa alleni...kyllä se äidin vaisto vaan on niin voimakas että tiesin vauvan siinä vieressä olevan unessakin :)

Syysmyrskylle, tsemppiä huomiseen ja varmasti kaikki on oikein mallikkaasti :heart:

Siobhan, toivotttavasti saatte asianne kuntoon ja elämänne tasapainoon ja saat sen miehesikin innostumaan uudesta perheenjäsenestä :heart:

Hyppy, onnea uudelle dopplerille ;) Mulla se on ollut päivän pelastus...oon nyt viikon verran kun oon saanut vauvan äänet kuuluviin niin aloittanut jokaisen aamun...IHANAA ne on tosiaan ne maailman parhaat äänet ja vaikka ois kuinka huono päivä niin kun kuulee höyryveturin tasaisen tuksutuksen unohtuu siinä välittömästi kaikki huolet ja murheet :p Kyllä se vaan päivän aloittaa mahtavalla tavalla...ja meillä on nuo sisarukset ihan innoissaan kuuntelemassa myös vauvan sydänääniä...jopa tuo neiti 2v =)

Onnea ulleli ja nti hyvistä ultra kuulumisista ihanaa että kaikki hyvin :heart:

majj, sinulle myös paljon tsemppiä huomiseen jännittämiseen :heart:

koralli, mä oon siirtynyt jo muutama viikko sitten äitiyshousuihin...paidat vielä osin menee omat, siis ne pidemmän malliset :p mutta masu on sen verta iso ettei toivoakaan mahtua omiin housuihin ainakaan farkkuihin tai muihin venymättömiin housuihin. Masu on tosiaan noussut ihan pikavauhtia tohon eteen etten oo enää vähään aikaan pystynyt sitä keneltäkään peittämään =)

Schnappy, onnea myös sinulle huomiseen ultraan :heart:

...noin tulikohan kaikki ainakin tämän uuden pinon kirjoitukset kommentoitua...toivottavasti :D
Sitten omaa napaa:

(.) Elikkäs täällä yritetään parantua elämäni hirveimmästä vatsa taudista :'( Reilun 12 tuntia tuli tavaraa molemmista päistä ja olo oli kun jyrän alle jääneellä...vieläkin vaikka lopetin oksentamisen sunnuntaina...siis ihan jotain kamalaa...ajattelin kyllä eilen aamulla ettei sisälläni varmaankaan enää voi olla mitään elossa olevaa kun itsekkin hädin tuskin hengissä :( mutta onneksi sain Dopplerilla vauvan äänet heti kuulumaan :) Yleiskunto meni kyllä niin alas etten vielä tänäänkään oo jaksanu muuta kun lepäillä ja toivoa että sais mahaan menemään jotain tukevampaa kun mehut ja hedelmät :| ...mutta ehkä tää tästä...elämä voittaa :heart:

 
Mammy, kiitos uudesta pinosta!

Syysmyrsky, tsemppiä huomiseen. Kuinka kovasti se kohtu sulla aristi? Siis ilmeisesti sisätutkimuksessa vai kuinka? onko sulla ollut kuumetta tms?

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ulleli ja nti. ! :flower:

Siobhan, onneksi sait asiaa eteenpäin. Voimia, toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin!:hug:

Miikulainen, olipa kurjaa että oli tympeä päivystävä. Mitä olisit toivonut että olis tehty siellä? Oliko sulla joku ajatus mitä se yskä olis? Ventolineahan kyllä käytetään lapsilla monesti yskään, varsinkin kun aina kun yskä=keuhkoputkentulehdus, joka siis on virustauti, niin se avaava Ventoline helpottaa sitä obstruktiota eli ahtautta keuhkoputkissa ja sitä kautta oireita. Toivottavasti pikkuinen paranee pian!

Mammavaatteista, mammafarkut täällä jo reippaan viikon olleet päivittäisessä käytössä.:ashamed: On vaan niin mukavat jalassa....

Kirppiina ja masumurunen 14+1

 
Viimeksi muokattu:
kirppiina no ensinnäkin olisin toivonut, että mut olis otettu vähän vakavammin, minä kun en turhasta vie lääkäriin, etenkään arvausasemalle.. Lekuri kysäs, että ootteko ollu aiemmin samasta vaivasta, johon sanoin että ei, syksyllä olimme yli viikon 39asteen kuumeilun jälkeen. Johon lekuri katto koneelta, joo lokakuussa yskän takia?! Sillon ei ollut yskän yskää :( Harmittaa kun vääristellään! Sitten että mainitsi kurkunpään pehmeydestä ja että se olis ollu vauvasta asti. Kysyin että mitä tarkoittaa, alkoi sitten puhelemaan kurkunpään tulehduksesta ja rs-viruksesta. En edelleenkään tiedä, onko tuo pehmeä kurkunpää nyt normaalia vaiko ei?! Harmittaa edelleen suuresti :( Itse käytän ventolinea kiekkona, mut siis kun ei neidillä oo tukkoisuutta eikä varsinaisesti hengitysvaikeuksia, kovia yskäkohtauksia. Joten olisin sitä yskänlääkettä halunnu edes varalle.. No mutta, katselleen loppuviikkoon jos heltyis :)
Muok. sen verran, että googletin tuota kurkunpään asiaa,
laryngomalasia löysin, ja se voisi ollakkin meillä kuvausten perusteella. Taidampa olla neuvolaan yhteydessä asiasta.

majj toki voin reseptin jakaa :) elikka kermainen juusto-kana-herkkusieni risotto.

Tarvikkeet:
3dl risottoriisiä
3 rkl oliiviöljyä
1 sipuli
2kpl valkosipulinkynttä(tai n.2tl valkosipulijauhetta)
n.3-4dl kanalientä(fonduu käy myös) tai vettä
n. 1 ½dl valkoviiniä tai valkoviinietikkaa (jos käytät valkoviinietikkaa, käytä vähän yli 1dl tai oman maun mukaan)
1dl kermaa,
1dl juustoa (mustapippuri, parmesaani, emmental yms, oman maun mukaan)
2-4rkl voita
200g sieniä (herkkusieniä, kanttarelleja, tatteja tai suppilovahveroita)
450g hunajamarinoituja kanasuikaleita (myös natural käy)
1 pieni pakastepussi herne-maissi-paprika.
Mausteita voi laittaa oman maun mukaan, itse käytän mustapippuria ja 0,5tl suolaa. (esim. tuore timjami on hyvää).

1. Kuullota sienet voissa paistinpannulla ja mausta suolalla. Laita erilliseen astiaan odottamaan.
Kaada sitten öljy kattilaan ja lisää riisi. Kun kattila on lämmennyt, lisää silputtu sipuli ja silputut valkosipulinkynnet(tai maustejauhe). Kun sipuli on pehmeää, kaada 1 dl kanalientä (fonduuta tai vettä). Sekoita seosta kunnes puolet nesteestä on haihtunut. Lisää joukkoon 1 dl kanalientä ja 1 dl valkoviiniä(valkoviinietikkaa) ja anna riisien kypsyä miedolla lämmöllä koko ajan hämmentäen.
2. Kun neste alkaa olemaan vähissä, lisää 1dl kanalientä ja ½dl valkoviiniä ja jatka risoton keittämistä kunnes neste on imeytynyt riisiin.
3. Paista kana kypsäksi pienessä määrässä oliiviöljyä. Siirrä kanat odottamaan kulhoon. Sulata paistinpannulla pienessä tilkassa öljyä herne-maissi-paprika sekoitus. Jätä odottamaan.
4.Lisää lopuksi kerma, raastettu juusto (tai pilkottu esim. musta-pekka juusto), voita (1-2rkl tai oman maun mukaan), loput mausteet, kuullotetut sienet, kana ja herne-maissi-paprika. Nesteen imeydyttyä risotto on valmis.

Tämän oon siis ite muokannu yhdestä metsäsienirisotto ohjeesta. Rakastan soveltamista ruuanlaitossa :heart: Jos löytyy intoa, niin tuosta soveltamaan oma versio :) Itse käytin tuossa nesteenä vettä ja valkoviinietikkaa.

Ultraan menijöille hirveesti tsemppauksia! :flower:
Nti ja ulleli onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

koralli mä viel mahdun muutamiin normi farkkuihin, mut mieluummin käytän mammahousuja (velour-housuja jossa masuvyötärö) ja sit käytän normi college housuja. Muutamia mammapaitoja käytän kans, ku ne on niin älyttömän pehmeitä ja mukavia päällä :) Rakastan mukavuutta vaatteissa :)

Hyppy mä haluisin kans, mutta en vaan tohdi ostaa, koska sit mä hermoilen liikaa jos en saa niitä kuulumaan. Mun kaverilla on onneks doppler, joten voin käydä siellä kuuntelee jos tulee sellainen olo et pitäs saada kuunnella mut neuvolaan ei viittis marssia.

menkkajuilintaa oli tänään pitkästä aikaa kävellessä. Heti nousi muistikuva edellisestä synnytyksestä ja niistä ekoista kipeistä supistuksista :D Tuli jopa haikea mieli! Taidan olla kahjo, kun haikeena muistelen niitä supistuksia ja sitä jännitystä kun ei tiennyt mikä edessä odottaa :D Vaikka oikeesti ne oli kipeitä, ja muistan kun kiroilin siellä osastolla kun huonetovereita pääsi ennen mua synnytyssaliin :D

Mielialavaihtelut menee vuoristorataa, yks päivä tossa pyysin isäntää tuomaan mulle kaupasta jotain tiettyä, ja isäntähän toi väärää laatua. Siinä sitten hetken tuijotin purkkia ja aloin itkemään :D Itketti, vaikka ei se niin kamalaa ollut että olis itkeä tarvinnu, mutta sitä vyöryä ei voinu pysäyttää :D Millanenkohan itkupilli mä oon loppuraskaudessa, oivoij :whistle:

Pilvilinnalle toipumisia, nuo vattataudit on aina yhtä hirveitä ja vie totaalisesti mehut! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
kirppiina joo siis sisätutkimuksessa aristi, ja ihan oikein kunnolla. en ole mikään kauhean kipuherkkä mut se kyllä sattu. kuumetta ei ole eikävuotoa enään lauantain jälkeen. outoa vihlontaa vain alavatsassa. ja muuten tuosta eilisestä lääkäristä niin oli aika nyrpeä akka. koitin siltä kysellä niin en saanut oikein mitään vastauksia. :/
 
nopsasti tuli miikulaiselle kommentoimaan, et yskänlääkettähän ei enää suositella pikkulapsille ollenkaan. oli joku tutkimus jonka mukaan saattoi aiheuttaa jopa aistiharhoja.
ja toisekseen, sitä nestemäistä ventolinea käytetään pikkusille yskänlääkkeenä, helpottaa juurikin niitä yskänpuuskia ja lisäks irrottaa myös limaa. Kyllä meillä ainakin on toiminut hyvin. :)

Ja muutenkin tuosta tk:ssa käynnistä.. Mun mielestä on vähän omastakin asenteesta kiinni, et millasta palvelua saa. jos ollaan jo mennessä sitä mieltä et saa p*skaa palvelua ja huonoja diagnooseja, niin ihan varmasti tuntuu siltä myös lähtiessä..
Mä oon aina saanu hyvää palvelua, joskus hidasta mutta ei oo vielä sattunut kohdalle sitä huonointa lääkäriä, joka antaa vääriä diagnooseja tai väärää lääkettä.. Tosin en oo ite valmiiks lapselle diagnoosia keksiny, oon antanu lääkärin tehdä sen.
Enkä nyt näillä kommenteilla halua loukata ketään, mutta mua niin ärsyttää että aina syytetään ja mollataa, ihmisiä nekin tk lääkärit on ja saman koulun käyneitä kun yksityiset. yksityislääkäreitä tunnutaan pitävän jonakin yli jumalana, joka ei tee koskaan virheitä.
meillä on omalääkärinä tk:ssa tän paikkakunnan yksityislääkäri, pitää siis illalla yksityistä vastaanottoa.
kiitos ja anteeks.:vampire:
Niin ja mä tai kukaan mun lähipiirissä ei oo tk lääkäreitä.:D etten siks vauhkonnu asiasta..

Mä oon muutenkin alkanu vauhkoomaan ihan ihme jutuista..:D Hormoonit?
 
Tere!

Syyskuisissa viettäny aikaani, mut la aikaistui olevaksi 31.8., joten tälle puolelle myös hivuttaudun. Np-ultra sit kertonee oikean ajan, sitä odotellessa siis. Mulla ei nuo aikaisemmat oo loppuun asti jaksaneet mahassa olla, joten elokuulla luulen poksahtavani kyllä :)

Sandemar 10+0
 
Tervetuloa Sandemar! :wave:

Tuulis kommentoikin jo tuota yskänlääkeasiaa mitä minäkin olisin tullut kommentoimaan.

Ja samantien omaan napaan... TÄÄ MAHA ON JÄRKYTTÄVÄN ISO!!! Mä oon vikolla 14, en rv28, miltä taas näytän.. Onneksi otsassa ei lue viikkoja, niin ei haittaa vaikka ihmiset todellakin näkee, että raskaana ollaan ja vahvasti. Tutut voi kyllä vähän ihmetellä. Ja paino ei ole edelleenkään noussut grammakaan. Reilun kilon vielä alle alkionsiirtopäivästä.

Jaahas.. Neuvolan kautta Komediateatteriin katsomaan Herra Hakkaraista!
 
Tervetuloa sandemar =)

Mammavaatteista mie en oo oikein vielä osannu lähteä niitä hommaileen.. : / Osin ehkä sen takia, että omista vaatteista menee viel osa päälle ja muutenkin ajattelin siirtyä leggins + tunika linjoille kun maha kunnolla kasvaa. Kyllä sitten jossain vaiheessa niitä mammavaatteitakin mutta vielä ei osaa niitä lähtee osteleen =)

(.) Lääkäri-nla takana ja kaikki oli hyvin :heart: Lääkäri ultras myös vaikka viime perjantaina käytiin np-ultrassa, mikä oli iloinen yllätys. Sydänääniä ei onnistunu kuunnella kun tyyppi ei malttanu pysyä yhtään paikoillaan, hyppi ees sun taas. :heart: Myös munasarjat yms. ok kun tarkisti nekin alkuviikon kovien mahakipujen johdosta. =) Todennäköisesti siis alkuviikon mahakivut ihan "normaaleja" kipuja, meitsi vaan säikähti turhasta.. Onneksi näin päin. Sain myös tietä, että täällä perjantaisin avoneuvola, jossa mahdollista esim. käydä kuunteluttamassa sydänäänet ilman ajanvarausta jos jokin epäilyttää, iloinen yllätys tämäkin. Onko muilla kokemusta samanlaisesta mahdollisuudesta? Mulle oli ihan uutta, tosin kun eka raskaus niin kaikki uutta :LOL: Painoa oli tullu ekasta neuvolasta rapiat kaks kiloa lisää.

Miikulaiselle
kiitokset oikein herkullisen kuuloisesta risotto-ohjeesta! Tuota täytyy kyllä kokeilla! Nams!

Ja edelleen tsemit kaikille ultraan menijöille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvänkuuloinen risotto-ohje!!

En muista onko kukaan noita veriseulan riskilukuja tänne laittanut, mutta mua kiinnostais ne, jos on tiedossa. Mulla oli 1:22000 ja mietin, onko ok? Ikää mulla on 31v
Neuvola takana ja sydänäänet kuultu! :heart: Kuului samantien ilman suhinoita jumputus (jo toisen kerran), ja terkka sanoikin, kaveri on ihan "pinnassa!" Liikkeitä odotellessa... Painoa tullu reilu kilo :p ja hemppa laskennu 136:sta 128:aan. Verenpaine aika alhaalla heti aamusta, vaikka sanamukasesti valvoin yön pojan kanssa, kun enterorokko ja korvatukehdus vaivaa samaan aikaan, se oli 109/64. Seuraava neuvola on vasta 8.3. ja ylimääräiseen ultraankin on 3 viikkoa.. Varmistelin jo, että voin ensi viikolla mennä kuunteluttamaan sydänääniä, jos sitä tuntuu... :heart:

Tiitu ja tippiäinen 13+6 (ja huomenna poksuu! :heart: )
 
Syysmyrsky, toivotaan, että kaikki on hyvin!

Miikkulainen, meillä Ventoline on aina auttanut myös yskään ja sellaisissä tukalammissa kurkupääntulehduksissa se on ollut korvaamaton.

Onnittelut iloisista ultrakuulumisista kaikille!

Äitiysvaatteita en viimeksi ostanut ainoatakaan. Nyt ostin kotihousut (ja on ne niiiin mukavat). Oon ostanut parit normaalia kokoani isommat housut, kun alkaa pelkät legginssit ahdistamaan :) Keskivartalo on muuttunut melko epämiellyttäväksi, sinne on kertynyt ihan läskiäkin, maha pullottaa ja lihaksista ei ole tietoakaan. Sitä selkeämpää vauvamasua odotellessa..

Piianappulan mainitsema avoneuvola- systeemi kuulostaa ihan loistavalta. En ole kuullutkaan, mutta tilausta varmasti olisi muuallakin!

Liitoskivun tyyppisiä vihlomisia ilmeni ton superpahoinvoinnin hieman helpotuttua, kun pääsi liikkumaan. Nyt kun olen liikkunut taas paljon, tuntuu ettei mitään vaivaa ole, energiaa riittää ja pahoinvointikaan ei seuraa lenkkipolulle. Tosin aamulla tuli taas kaaressa oksennettua, mutta pääsääntöisesti olo on jo parempi. Iltaisin edelleen etoo ja paljon, mutta kun on jo hieman saanut normaalista elämästä kiinni niin ei haittaa :)

Huomenna ultraan. Nyt sitten syynätäänkin tulokasta kunnolla. En halua niitä veriseuloja, ei todellakaan kiinnosta tietää mitään riskilukua ja panikoida mahdollisesti sen seurauksena. Ultrassakin voi tietysti tulla ikäviä uutisia, ja sitten mietitään tietysti lisää.

kristiina & vauva 10+6
 
Ihania ultrakuulumisia oli monella muullakin tässä alkuviikosta - onnea! :flower: Ja tervetuloa joukkoon Sandemar! Ja tsemppiä ultraan menijöille!

Mandalay - liitoskipuja täälläkin jo lievästi tuntuu olevan ja toivon todella, etteivät äidy samalle tasolle kuin edellistä odottaessa. Silloin oli olo yhtä tuskaa! Ja samoin täälläkin pitäisi yrittää vältellä stressiä, ja kohtuullisen hyvällä menestyksellä siinä olen lähiaikoina onnistunutkin.

Mammavaatteista eli äitiyspöksyt on olleet jo kolmisen viikkoa jalassa, sillä tavalliset housut eivät millään enää tuntuneet hyviltä eli ahdisti koko ajan. Varsinaisia äitiyspaitoja en varmaan ostakaan, kun eiköhän nää normipaidatkin veny sen verran tässä alkuvaiheessa ja kesäksi on varastossa edellisissä raskauksissa käyttämiäni lyhythihaisia mammapaitoja. Masutuubin tosin hankin ja tänään se on jo eka kertaa päällä. Ja mielestäni se kyllä tukee mukavasti myös selkää, joka on tässä viikon verran kipuillut. Pitänee käydä tässä muutaman viikon päästä ostamassa tukivyö, joka auttoi ainakin edellisessä raskaudessa.

Bola-korun tilasin myös ja sekin tuli eilen ja tänään on jo kaulassa, vaikkei pikkuinen vielä siitä varmaan mitään kuulekaan. Mutta on sen verran nätti koru, että sitä pitää ihan mielellään. Ja tuo helinä ei ole todellakaan mitenkään häiritsevä eli jos on muita ääniä ympärillä, niin en edes sitä itse kunnolla kuule tuolta alhaalta. Miehen mielestä tää oli kyllä ihan hömpötystä, mutta antaa mun kuitenkin hömpöttää. =)

Lapsille (6- ja 9-vuotiaat) kerrottiin myös tulevasta pikkusiskosta tai -veikasta maanantaina ultran jälkeen. Vähän jännitti heidän suhtautumisensa, mutta pienoisen alkujärkytyksen jälkeen tuntuvat olevan kovin iloisia! Ja olihan se aika hellyyttävää, kun tuleva isoveli toi minulle eskarissa kirjailemansa pikkutyynyn ja sanoi antavansa sen vauvalle, kun se sopii sille paremmin, kun vauvalla on kuitenkin niin pieni pää. :heart: Ja ultrakuvaakin tutkailivat mielenkiinnolla ja oli poika osannut sanoa eskarissa, että siellä näkyi vain yksi, kun opettaja oli kysynyt, että jospa siellä onkin kaksoset. :) Mutta nyt on ihanaa, kun ei tarvitse tätä asiaa enää salailla! Antaa masun siis kasvaa.

Blanco + Öttiäinen 13+2


 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin :) pää-perämitta oli 5.8cm,pään halkaisija 2cm,ja niskaturvotus 0.7cm eli normaali ja nenäluukin näkyi :) vauva oli vilkas ja heitti kuperkeikkoja jne :D Hän oli karannu tosi ylös joten sauvalla oli tosi hankala katsoa,(sattui kun joutui työntämään niin syvälle ja koetti samalla painaa vauvaa alemmas) mutta ei näkyny oikein vielä mahan päältäkään kunnolla,joten rakenteiden näkyvyys oli huono. Päästään siis jo rv 16 seuraavan kerran tsekkailemaan niitä :) kaksi kättä ja kaksi jalkaa löyty ;) samoin virtaukset oli hyvät...Kyl helpotti!!!!!!!

Mammy&mato 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Koralli, en ole vielä äitiysvaatteisiin siirtynyt, mutta farkkujen vyön sain viime viikonloppuna jättää pois. Ei ole kauhean kivan näköistä olla ilman, mutta minkäs teet, ja ilman vyötä housut sopii kuitenkin vielä oikein hyvin.

Pilvilinnalle toipumista!

Ja tervetuloa Sandemar!

Piianappulalle onnea hyvistä lääkärikuulumisista!

Tiitu, tuo sun riskilukus on aivan tajuttoman alhainen. Mulla oli 1:9211 ja sekin oli mun mielestä ihan tarpeeksi matala (ikää mulla on vajaan viikon päästä 37 v).

(.) Sain tosiaan eilen sitten myös neuvola-ajan varattua. Muuten seuraava neuvola oliskin ollut vasta huhtikuun lopussa pääsiäisviikolla :O Mutta nyt pääsen ensi viikon tiistaina juttelemaan ensin kätilön kanssa, jonka kanssa sitten päätetään mitä tehdään. Puhuin myös miehen kanssa taas eilen, hänellä on kaikki keskustelut tappava argumentti "siis sun mielestä kaikki on MUN vika"? No ei ole, mutta totesin nyt sitten että hänen mielestään meidän tilanne on ihan ok, hän ei halua erota, mutta mun mielestä tää tilanne on sietämätön. Taisi laittaa vähän häntäkin kuitenkin miettimään. Nyt on vähän parempi olo, mutta saas nähdä.
 

Yhteistyössä