~~ Elokuun 2013 Ihmeet huhtikuussa ~~

Tervetuloa minunkin puolesta uusille!

Tsemppiä Vempulille!

Harjoittelijoista mulla ei ole varsinaisesti ollut harjoittelijoita, muuta kun tavallisella lääkärikäynnillä joskus. Esikoista odottaessa laboratoriossa oli aina sama kokenut täti, joka otti minulta verikokeet, mutta kun odotin kakkosta niin sairaalan labra käytäntö muuttui niin, että siellä oli usein joko harjoittelijoita tai sitten vaan kokemattomia verikokeen ottajia. Se oli minulle kauhistus, koska kammoan verikokeita ja olen meinannut pyörtyä useammin kuin kerran. Nyt sitten olen käynyt yksityisessä laboratoriossa, koska niistä kokemattomista verikokeenottajista jäi pieni kammo.

Olen viime päivät selaillut auto- ja asuntoilmoituksia. Asunnon suhteen pitäisi käydä jonain päivinä kiertelemässä noita alueita, joita nyt olen netin kautta valikoinut. Jos sitten vihdoin voitaisiin kohdistaa etsintä tietylle alueelle. Ja sitten voisi alkaa etsiä kouluja ja synnytyssairaalaa tai -klinikkaa. Mielelläni kyllä muuttaisin vasta synnytyksen jälkeen, kun nyt sairaala on 200metrin päässä ja tuolla sivummalla matkaa voi olla se 20-30km, mutta kun silloin olisi samaan aikaan koulun alku syksyllä ja muutto niin voi olla vähän liian rankkaa ja joka tapauksessa nykyinen asunto pitää luovuttaa elokuun loppuun mennessä.

Täällä oli sunnuntaina ihanan aurinkoinen ja lämmin kesäpäivä ja pääsimme vihdoin piknikille tuonne puistoon :) Samalla tosin huomasi, että siitepölyäkin oli heti moninverroin enemmän. Väsymys iski takaisin ja tänäinen on mennyt aivastellessa ja olo on aika hirveä. Olen yrittänyt pärjätä pelkillä silmätipoilla ja nenäsuihkeella, mutta nyt on varmaan pakko ottaa ihan lääkettä.

Raskausoireita ei oikeastaan ole paitsi makeanhimo ja leipomisinto :D

Saini ja pikkuhukka 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Pippurihäntä Olin 4070g syntyessäni, mutta äidillä ei ollut sokereiden kanssa ongelmia. Sisko tainnut olla joku 3600-3700(about?).. Äiti siis edelleen laiha ja mä myös edelleen laiha eikä ole lihomisen kanssa ollut ongelmia. Kun ei vaan lihoo. :D Mies ollut 4400g syntyessään ja veljeksistä pienin. (Hänellä kaks veljeä) Ja ei anopilla mitään ongelmia sokereiden kanssa ja laiha ihminen ja hoikka edelleen vaikka 60+ mittarissa jo :D
 
Jep, en ajatellutkaan, että tuolla tarkoitettaisiin kaikkien "isojen" vauvojen olevan ns. sokerivauvoja. Potriin mittoihin voi kasvaa muutenkin. Mutta veljeni sellainen todistetusti oli, koska RaDi silloin äidillä puhkesi. Siksipä tuokin syntymäpainoteoria suoraviivaisesti tulkittuna RaDin ennustajana ontuu aika pahasti.

Olisi kyllä mielenkiintoista selvittää onko joku tutkinut, että noilla "isoilla" vauvoilla, joiden äiti kärsi RaDista ja sen takia ovat isoja, on/ei ole suurempi riski D2/RaDiin itse aikuisena... Ihan varmaan jotain tuostakin voisi löytyä.

Mut mun pitäis kyllä alkaa nyt miettiä taas ihan muita asioita :) Kuten töitä!

Mukavaa viikkoa ja POKS!
PH 24+0
 
Viimeksi muokattu:
mun veli on kans ollu pullea vauva syntyessään,4,5kg.Ja nimenomaan pullea,ei mitenkään normia pitempi vauva.Nyt aikuisena on erittäin hoikka,eikä liho millään.Minä ja siskoni oltiin siinä 3,3kiloa.Enkä tiedä liekkö ollu sokeri ongelmaa äitillä veljen syntyessä.En ole kysynyt.

Jännä se on muuten miten pienikin äiti voi saada ison lapsen,eikä tarvii olla edes sokeriongelmaa.Mun kaverikin on pikkuinen kooltaan,joku 160 ehkä,ja sai yli nelikiloisen vauvan.Hyvinhän tuo mahtui kumminkin tulemaan.Äitinikin sanoi ettei veljen synnytys ollut mitenkään vaikea.
Toisaalta toisen kaverini,noin 167 pitkä,toinen lapsi oli 4,4 kiloinen ja oli tiukassa,siinä rytäkässä vauvalla murtui olkapää kun joutuivat väkisin vetämään ulos.Äitille ei isompia vammoja tullut.Ihme.Yliaikainen oli 2 viikkoa,ja ultrassa ja neuvolassa olivat arvioineet painon alle 4 kiloiseksi,eivätkä siksi käynnistäneet ajoissa synnytystä :whistle: pieni ja ikävä yllätys kätilöillekin tuollainen kun vauva jumittuu kesken kaiken.
 
pakko kans osallistua tuohon vauvan koko/ raskausdiabetes juttuun. Ite oon ollu alle 3kg syntyessäni, äitillä ei tietääkseni ainakaa oo ollu mitää ongelmaa sokereiden kans, mut mulla molemmis raskauksis todettu RaDi. Mutta muuten tuntuu suku olevan semmosta, että melkein kaikki saa kattoo mitä syö ettei ylimääräästä hirviästi kertyisi. Ennen ekaa raskautta oma painoindeksi oli aivan hyvä, tän tokan alkaes vähä siinä rajoilla... :)
 
Harjoittelijoista olitte puhuneet! Mulla on ollu joka raskaudessa harjottelija ja toiset on ollu kivoja ja toiset on ollu hiljasia ja ujoja ! Mutta oon ottanu ja antanu niiden osallistua. Ihan ok ovat olleet.

Sittenolitte puhuneet tosta RaDista. Mulla ei ole sitä koskaan ollut, eikä tietääkseni omalla äidillänikään. Itse olen ollutnjuuri ja juuri 2kg syntessäni mutta synnyin 6 vk ennen LAta. Mulle tarttuu raskausaikana hirveen helposti kilot. Kuitenkaan kun en syö enempää kuin normaalisti söisin eikä mulla mene karkkia tai suklaata överisti .. ei joka päivä. Vettä tulee juotua kamalasti ja tuntuu että se kertyy vaan.

Mulla on turvotusta aika lailla verrattuna aiempiin raskauksiin joissa sitä ei ole ollut juuri ollenkaan. Mut mä oon tosi väsyny, menee jo hermot tähän, kun väsyttää aina. Rautaa syön koko ajan. Päänsäryt vaivaa myös!
Onko kellään muulla väsymystä?
 
Harjoittelijoita ei oo mulle neuvolakäynnille koskaan osunut, mutta esikoisen synnytykseen kyllä :) mua oltiin vielä raskausaikana peloteltu, että ei kannata ottaa opiskelijaa synnytykseen mukaan jos ne kysyy kun sitten kaikki tehdään kahteen kertaan ja se on niin kamalaa, mutta eipä se edes ollut! Alkuun kun se kätilö tuli kysymään suostunko päästämään opiskelijan siihen mukaan niin se varmaan naamasta näki etten ollut ihan vakuuttunut :D se vakuutteli kuitenkin, että on ihan juuri valmistumassa ja päätin sitten hyväksyä. Parit sisätutkimukset ne teki pariin kertaan ja tippakaan ei ekalla osunut kohdilleen (mulla tosi kapeat suonet), mutta en kokenut sitä mitenkään epämukavana. Se opiskelija oli hurjan mukava tyyppi, niinkuin oli se mun kätilökin! Se kätilö vielä jäi sinä päivänä ylitöihin, että saa olla mun synnytyksen loppuun ja kävi jollekin ylilääkärille oikein sydämen pohjasta anelemassa, että päästiin jonojen ohi perhehuoneeseen (jouduttiin silti yksi yö odottelemaan sitä kuitenkin :)) Parempaa ei olisi kyllä voinut toivoa! (Ja tästä päästään sitten siihen miten kaikki menee tällä kertaa pieleen kun viimeksi kaikki meni vähän liiankin hyvin).

Tosin luulen, että osatekijänä tossa on ollut mun nuori ikä (20v), herätin varmaan jotain äidinvaistoja siinä kätilössä :D ja sittenkun en päässytkään enää kävelemään tmv synnytyksen jälkeen ja menin niin huonoon kuntoon niin sekin varmaan tajusi, että miehestä olisi mulle jo sairaalassa paljon apua. Olisin joutunut juoksuttamaan niitä osastohoitajia siellä jatkuvasti kun en saanut edes vauvaa nostettua vierelle tai mitään. Ensimmäisen yön vauva olikin siellä hoitajien luona jossain ja toivat vaan tissille parin tunnin välein sitten kun en mä olisi mitään sille pystynyt tekemään. Suoraan sanottuna pelottaa, että miten tämän toisen kanssa menee sitten se sairaala-aika kun miehen pitää olla kuitenkin esikoisen kanssa kotona, jos menen lähellekään yhtä huonoon kuntoon kuin viimeksi.. Helpointa olisi kyllä sitten päästä mahd nopeasti kotiin vaan toipumaan. Enpä muutenkaan viihdy kyllä sairaaloissa, kamalan vankilamainen paikka (varsinkin jos ei pääse liikkumaan)
 
jaanino täällä ilmoittautuu yksi tosi väsynyt! Viikot menee vielä jollain selviytymismoodilla, mutta viikonloppuna sitten lepäilen monesti melkein iltapäivän puolelle jos ei ole tarvetta lähteä mihinkään aamupäivästä. Tällä viikolla on kyllä ollut tosi vaikea nousta vaikka meidän esikoinen (2,5v) herää vasta joskus 8 kieppeillä.. iltapäivällä iskee monesti väsy, mutta mielummin yritän touhuilla jotain kuin sorrun päiväuniin :) iltaisin simahdan sitten helposti jo 22-23 aikaan. Ja minöhän olen normaalisti sellainen, että nukkuessa menee elämä hukkaan ja on riittänyt hyvin kun menee yöunille 24-01 aikaan ja herää silloin 7-8 kieppeillä, eikä päiväunista tietoakaan.
 
hallittu kaaos mun pitää olla 7 töissä ja nyt ei oo iltavuoroja kun 2 kun oon työharjottelussa! Sit kun pitäis tehdä töitä ja olis noi 3 ipanaa jotka antaa äitin pienet päikyt nukkuakin! Mut mä nukahdan 21-22 ja aamulla kamalaa herätä .. sit voiskin jo 9-10 vetää ekat päikyt!
Ja tää turvotus .. ihanaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Huomenta!!! :)

Eiliset neuvola kuulumiset:

Paino: +1kg/vko
Hb: 119 (pudonnut tosi hurjasti, seuraavalla kerralla jos vielä tippunut katotaan lisä rautaa)
Verenpaine: 121/69
Syke: 140+
Pissa puhdas

Nyt sitten aikaa varailemaan sinne sokerirasitukseen viikkojen 24-28 väliin, niin se meilläpäin menee :)
Seuraavaksi onkin sitten lääkäri neuvola 30.5!!!

Ja mikä eilisessä neuvola käynnissä parasta, sain ne kelan laput ja nyt ootellaan äitiyspakkausta saapuvaksi postiin <3

Aurinkoista kevättä kaikille <3

-JennaMaria- ja toukkanen 22+2
 
Neuvolakuulumisia:

Paino: +30g/vko
Verenpaine: 123/86 (eli tosi huippu neuvolas mitatuks)
Syke: + (kuulu hyvin, mutta pikkuinen karkaili...)
Liikkeet: ++
Pissa puhdas

Seuraavaks oliski tulossa sit tuo toinen rakenneultra 10.5 ja sit lääkärineuvola 22.5. Niitä odotellessa. =)

Kelalle saatiin se todistuskin, minkä toimitin heti toimistoon, etten vain hukkaa ja äsken tein hakemukset netissä. Aikaahan on vaikka kuinka paljon, mutta olis jo kiva päästä hipelöimään äitiyspakkauksen vaatteita... :)

tieti ja tiitiläinen 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ähky.Karkkia ja pitsaa.Ja paino senkun nousee..:rolleyes: hiukset värjätty.Lapset lähti mummolaan niin on aikaa itselle ;)
Mut sit tää hiivatulehdus.Kävin kolmen päivän(tai siis yön) kuurin ostamassa,pakko on kokeilla auttaako kun on niin pahana tuo.Inhottavaa kun koko ajan valuu jotain limaa ja kutiaa ihan älyttömästi :( ja sit ihan haavoilla koko alakerta.Ihan perseestä on tämä homma jos suoraan sanotaan!

Tulis nyt äkkiä se äippäpakkaus,ootan ihan innoissani minäkin sitä! ehkä jo ens viikolla...
Kovia potkua tekee vauva jo,ja nyt muutaman päivän ajan potkut on pääasiassa suunnattu tuonne mun takapuoleen,selän puolelle.Muutenkin tuntuu tuolla alhaalla vaan majailevan, jotenkin poikittain ehkä.

Niin ja viikot nyt 24+2.
 
Harjoittelijoista Mulla on ollut neuvolassa kolme kertaa sijainen, kaksi ekaa kertaa sama ja tällä viime käynnillä oli joku uus.. En tiedä olivatko harjoittelijoita kun yksin olivat töissä, mutta ei nyt ihan ainakaan tolla joka oli kaks kertaa mulla niin ammattitaito meinannut riittää vielä :D Synnytykseen en haluisi ylimääräisiä henkilöitä, siinä on itsellä ihmeteltävää kumminkin kun ihan uus juttu niin ei tiedä miten olisi..
 
Tänne ei mitään ihmeellistä. Masu kasvaa ja nyt jouduin sitten pitkälle sairaslomalle ennenaikaisista suppareista. Ei tarvii mennä töihin kun vasta syksyllä 2014. Ensi viikolla olis tosiaan ns. Kela neuvola ja sit pääsee tilaamaan äitiyspakkauksen. Ihanaa.

Tänään olis synttärit eli mulle voi päivittää iäksi 25v.

Härkäneito ja kolmonen rv 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Onnea Härkäneito ! :)

Cocker Mulla on vaihtunut neukkutäti jo kolme kertaa, tai nyt vaihtui siis kolmas joka toivottavasti pysyy loppuun asti...
Juuri valmistuneet ja sijaiset saavat olla yksin mutta harjoittelijat ei, joten oisko sulla ollut joku just valmistunut joka ei oo hirveesti tehnyt kyseistä työtä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: härkäneito
Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Viikko meni taas ja vauva kasvaa :)
Ultraan päästää taas huomenna ettei aivot/kallo ole muuttuneet.
Oma olo on itse asiassa loistava ja energiaa on tullut jostain
Harjoittelijoista mulla oli alkuraskaudessa terkka harjoittelija oli oikein mukava :) Nyt oli lääketieteen kandi! Hän oli erittäin mukava nuori nainen. Mutta kolmannen lapsen raskaudessa oli koko-ajan eri.. Se oli ikävää.. Mutta eihän ilman harjoittelua voi oppia ;)
Mutta muuten on ollut oma neukkutäti joka on mukava

Mutta mutta, onko tämä hiljentynyt?? :(

vempuli ja R
 
Hei kaikille :)
Täällä pitää kiirettä yllä ei ehdi tänne kirjoittaa ollenkaan ! Harjoittelua on vielänreilu 2 viikkoo jäljellä ja pitäis tehdä pari kouluhommaa ja sit käydä viel omis töis ja sit miul on viel kotona asiakkaita muutama :D ahne oo tiedän sen ! Mut tehtiin miehen kansa päätös et kesän saan olla kotona lasten kanssa vaikka töitä olis ollukkii mut oon mielelläni kotona :) koulua tosin suoritan kesän mutta muuten lomalla!

Maha kasvaa ja painoa tulee.. osa turvotusta. Mutta nyt oon syöny tosi huonosti kun ei ole nälkä.. tänään pari leipää ja jogurttia, mut kai se nälkä tulee joskus. Ei vaan maistu mikään!

Selkä ja niska olluna kipeet vkoopun, mut sain eilisellä jumpalla ja saunalla onneks auki hyvin, töisä on vähän vaikea olla selkäkipuisena!
Onko kellään sellaista SI tukivyötä käytössä? Mä ajattelin keskiviikkona nvlasssa kysyä saisiko apuvälinelainaamosta sitä lainaksi kun tuo työ on aika moista urheilua välillä!

Onko muilla harjotus suppareita?? Täällä niitä löytyy ihan kunnolla ei tosin kipeitä mutta aika isein huomaa päivän mittaa että niitä on!
 
hitto mikä kooma.Lapset TAAS kipeenä,nyt yhtäaikaa,kaamee yskä,nuha ja kuumetta kaikilla kolmella yli 38 :snotty: Ei mitenkään kunnolla tullut viime yönä nukuttua kun sai lääkitä ja heräilivät monta kertaa : /
ihme miten noita tauteja riittää.Toivottavasti on nyt ees sama tauti mikä mulla oli justiinsa niin ei tarvii mun sairastua uudelleen! En jaksais taas olla kipeenä.

Juu on taas ollu suppareita.Eilinen oli taas semmonen päivä et niitä riitti.Ja ihan tujuja oli osa niistä,sellasia puoli kipeitä,epämukavia.Mut ei niitä liikkeessä tule,levossa vaan.

ja sit nää vauva liikkeet.Ei mitenkään mukavan tuntuisia ole.Ihme muljahduksia,pyörähtelyä ja tumpsuttelua ja kaikki tää äksöni tapahtuu tuolla aivan alamahalla.Silleen runnoo et ihan kipeeksi menee maha välillä.Ja viime yönä oli aika villinä,et en sit nukkunu senkään takia kun vauva pitää hereillä.

nyt pitää lähtee kakkapyllyn pesuun...

MULLEKIN VOISI PÄIVITTÄÄ IÄN,30 V NYT.
 
Huomenta!

Munkin iän voisi päivittää, eli 25.v

Harjoittelijoista
Mulla oli molemmista pojista harjoittelijat neukku tädin seurana ja esikoisesta oli synnytyksessä kätilön mukana. Moni voisi luulla että kun ekaa kertaa menet synnyttämään ja siellä onkin joku harjoittelija nuori tyttö, et ei tuu käymään, mutta mulla oli taas toisinpäin, oma kätilö oli semmonen työhönsä kyllästynyt mummo, ihan hirvee muisto siitä jäänyt ja sit taas taa harjoittelija oli niin ihana, mukava ja tsemppas ja oli mukana koko ajan. Itse kätilö kävi ehkä kerta tuntiin ja sitten ponnistusvaiheen oli vain paikalla. Mutta sit taas noissa neuvoloissa mua ärsyttää kun koko aika pitää olla joku harjoittelija mukana ja sekin saattaa vaihtua monta kertaa raskauden aikana :/

Täälläki sairasteltu jo kohta viikko :O ei jaksas enää, varsinkaan kun itekkin on niin tukkonen. Eilen sen verran tsemmpasin, että laitettiin pihat kesäkuntoon :) vielä pitäs uus grilli ostaa, niin sais grillauskauden korkattua :DDD

Ihanan aurinkoista maanantaita teille kaikille!!!

-JennaMaria- ja Keijo 22+6 (joo, vihdoin meillä on kunnon työnimi ja miehen keksimä tietty joo :))))))
 
Onpas täällä ollut hiljaista. Oltiin viikonloppu reissun päällä ja kuvittelin, että menee kauan lukea kaikki jutut...

Harjotussupistuksia täälläkin... Nyt varsinkin kun on taas istuttu autos reilu 4 tuntia perjantaina mennes ja viime yönä tulles. Tuntuu nuo automatkat niitä tekevän pariks päiväks...

Aamulla oli kiva huomata, että melkein kaikki lumet oli sulanu matkan aikana pihasta. Jos vaikka huomenna sit putsais kukkapenkit... =)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Voisin hieman päivittää omia kuulumisia!
Ultrassa oli kaikki hyvin, mutta sukupuoli ei valitettavasti selvinnyt, koska vauveli ei suostunut näyttämään.. ultraaja veikkasi tyttöä, mutta ei ollut aivan varma asiasta..
Nyt toivutaan karmeasta vatsataudista, jotka sai ennenaikaiset supistuksetkin aikaa :kieh: ollaan koko talven ja alkukevään ajan sairastettu jotain tautia viikon välein, ja nyt en oikeasti edes liioittele! Jospa nyt pian loppuisi tämä tautikierre.
Joudun ainakin tämän päivän pelkästään lepäämään, koska on supistellut eilisestä illasta asti.. tajusin vasta kun vein esikoista pyörällä hoitoon, että kivikova kohtu, johon kiinnitin huomiota jo eilen illalla ja tämä kiristävä tunnehan on supistuksia..tuntuu ihan alapääs asti.. kunhan ei pahenisi tästä :(

Minulla on joka neuvolakäynnillä ollut eri tyyppi, joku harjottelija joka kerta.. sinänsä tosi mukavia ollut, mutta itse haluaisin sen yhden ja saman koko raskauden ajan, kun en oikein tykkää puhua sellaisia henkilökohtaisia asioita aina eri ihmisille..
Synnytykseen en halua harjoittelijoita.. viimeksi turposi koko käsi, kun tipanlaitto meni aivan pieleen, ja minulla on vielä hirveä neulakammo, ja olen muutenkin kipuherkkä ja pelkään kaikkee ylimäärästä!
Nostan kyllä hattua niille jotka antavat harjoittelijoille mahdollisuuden:wave: olispa tolla vielä hattu kädes ;)

T.Pimatsu ja todella kovaa potkiva vauveli 23+2
 
Myöhästyneet onnittelut Härkäneidolle!

Jaanino täällä ilmoittautuu kanssa yksi väsynyt. En syö rautaa, mutta osittain varmaan allergiakin väsyttää ja tämä flunssa.

PikkuNelonen Meillä on kanssa molemmat pojat kovassa yskässä ja nenät vuotaa, mutta onneksi yöt nukkuvat sentään melko hyvin ja vasta aamulla alkaa taas se yskiminen. En jaksaisi enää tämän oman flunssaisen oloni lisäksi nousta heitä lääkitsemään öisin. Vien molemmat illalla lääkäriin niin näkee sitten onko isomman korva tosiaan tulehtunut, kun ei vieläkään aloitettu antibioottikuuria.

Tukivyö Mulla on tukivyö esikoisen raskaudesta, mutta en ole vielä käyttänyt tässä raskaudessa, vaikka selkä onkin ollut kipeä. Liikkuessa on ihan hyvä, mutta istuessa painaa. Joogatunnilla helpottivat selkäkivut viimeksi kun kävin, mutta nyt alkaa taas tuntua enemmän ja varmaan siivoamisen jälkeen sattuu taas kunnolla selkään.

Onko muuten teillä, jotka liikutte autolla, käytössä turvavyön alennin? Itsellä alkaa myös pidemmän autossa istumisen jälkeen alavatsa kovettua. Mitin pitäisikö tuollainen hankkia, jos olemme tekemässä ehkä pari pidempää viikonloppu reissua vielä kesän aikana.

Perjantaina pitäisi vihdoin olla ultra ja sitten heti meidän Suomi-loman jälkeen pääsen sokerirasitukseen... Täytyy vaan muistaa käydä varaamassa aika mahdollisimman pian etten joudu odottelemaan kovin pitkään.

Auto on nyt vaihdettu isompaan ja sitten pitäisi vielä löytää se asunto. En vaan tiedä milloin ehtisin ja jaksaisin kierrellä tutustumassa paikallisiin lähiöihin julkisilla. Onneksi netistä löytyi pari aputyökalua, millä voi hakea sopivan välimatkan päässä tietyistä osoitteista olevia kaupunkeja ja toinen millä näkee kortteleiden asukas- ja rakennusjakaumaa.

En olekaan miettinyt tuota ulkoiluhousu ongelmaa. Täällä niillä ei oikein ole käyttöä, mutta Suomessa pitää keksiä jotain päälle, että pääsee poikien kanssa ulos. Sopiva takki onneksi löytyy vielä. Tarvitseeko muuten vielä talvivaatteita vai joko pärjää välikausivaatteilla keskemmällä Suomea?

Saini ja pikkuhukka 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ihan omana si tukivyö kun tuli 7kk käytettyä sitä esikoisen synnytyksen jäljiltä. Maksoi vissiin 25e että ei pahan hintainen, mutta varmasti niitä lainaksikin jostain saa (itse sain synnäriltä ensimmäiseksi kuukaudeksi silloin). Käyttänyt olen nyt pari kertaa, imuroidessa/siivotessa esim ja apua tuntui kyllä olevan että pitäisi varmaan käyttöön ottaa. Mulle neuvoi fysioterapeutti ettei sitä saa käyttäö istuessa eli pois aina kun istuu alas ja päälle taas kun lähtee liikkeelle. Rasittavaahan se on totta kai venkslata..

Harkkasupistuksia tulee ihan urakalla täälläkin, otan asian puheeksi neuvolassa mutta en ole vielä huolissani ainakaan :) vähän kyllä pelottaa ettei ole mitään oireetonta tulehdusta päällä mikä lisää noita.. Noita on mulla ollut kyllä jo monta viikkoa. Lähinnä sekin ehkä että juoksen pissillä ihan jatkuvasti kun tuntuu, että kohtu/vauva on niin alhaalla että painaako se jotenkin rakkoa niin että siksi pienestäkin tuntuu jo täydeltä? Vauva potkii 99% ajasta tosi alas ja jos vähänkin kireämpi housunreuna matalavyötäröisissäkin housuissa niin istuessa alkaa supistaa, ei siis kärsi istua muuten kuin takakenossa ja housut olen vaihtanut jo legginseihin tuon takia. Edes äippähousut ei tunnu enää hyvältä vaan niitäkin taisin viikonloppuna pitää jo viimeisen kerran.. En muista yhtään miten alhaalla esikoinen majaili mutta jotenkin hullulta tuntuu kun maha on korkealla ja vauva jossain sen alaosassa :D

Saanko laittaa tämän seuraavan hormonien piikkiin niin ei tarvitse sättiä itseä siitä miten tyhmä voi ihminen olla? :D neuvolantäti soitteli tänään ja ihmetteli kun en ollut tullut paikalle ja mä olin ihan hoo moilasena, että keskiviikkonahan sen piti olla. Olen kalentereihinkin merkinnyt tuon keskiviikon ja 2 viikkoa puhunut miten mulla on neuvola 24.4. Kattelin siinä sitten tuosta ajanvarauskortista niin 22.4 siinä lukikin! Ja 156 kertaa olen tässä parin viikon aikana sitäkin korttia katsellut että miten sokea voi olla kun ei lukemalla erota 22 ja 24 toisistaan!?? No, sain uuden ajan 2.5 eli ensiviikolle, josko tällä kertaa osaisin mennä oikeaan aikaan -.- Onneksi se täti sieltä soitti, muuten olisin istunut keskiviikkona siellä neuvolan odotuahuoneessa varmaan tunnin tyhjänpanttina että enkö pääsekään neuvolaan :D

Hallittu (?) kaaos ja pikkuveikka rv22+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä