Jokohan minäkin ehtisin korkata tämän ketjun
Ihan ensimmäiseksi iso kiitos päivittäjälle ja kaikille mukana olijoille. Joka päivä käyn täällä kyllä lukemassa ja hakemassa vähän vertaistukea =)
Meillä on maanantaina tuo 1 kk neuvola ja samalla lääkäri. Innolla odotan kuinka paljon ukko on kasvanut vai onko ollenkaan. Meillä on ollu vähän taistelua tää imetys, tuppaa päivisin menemään lähinnä raivareiden puolelle. Maitoa pumppailen pari kertaa päivässä kun sitä tulee ihan suihkuamalla, osan olen laittanut pakkaseen ja osan nyt syöttänyt ihan surutta pullosta. Öisin varsinkin on tosi ikävä olla, kun yrität kääntää kylkeä mutta tissit ei tuu mukana
. Yöllä sitten poju imee tissistä, välillä 10 minuuttia ja välillä 45 minuuttia ja sitten nukahtaa siihen. Siitä nostan sitten omaan sänkyynsä (jos en ole itse nukahtanut). Yleensä herää kahden-kolmen tunnin välein, viimeyönä mentiin yhdellä tankkauksella, eka unipätkä oli 4,5h ja toinenkin yli kolme. Seiskan jälkeen sitten noustiinkin aamutoimille.
Tuost imetyksestä olen miettinyt taas pääni puhki, että mistä sitä tietää koska kaveri on kylläinen? Varsinkin kun nuo imemisajat heittelee niin paljon. Päivällä syödään välillä vaan toisesta tissistä, välillä molemmista. Ukko siis selkeesti sylkäsee tissin ulos ja jää siihen patsastelemaan. Sitten puolen tunnin päästä alkaa huuto.
. Joskus kelpaa pelkkä sylissä pitäminen, joskus taas selkeesti jäänyt nälkä :ashamed:. Silloin kun hän nukahtaa tissille tai pullo suussa, olen pitänyt sitä merkkinä että nyt riittää...Täytyy varmaan neuvolasta taas kysästä, mutta ei mainita tuota pullosta antamista, viimeksi ainakin oli aika jyrkkä mielipide siihen, että pitää vaan pumpata ne enimmät pois ja muuten syöttää koko ajan tissistä.
Vattanväänteitä on myös, en tiedä johtuuko noista D-tipoista vai sitten jostakin mun syömisistä. En tosin ole edes jokapäivä muistanut noita tippoja antaa. Pukluja on tullut tähän mennessä tasan yksi. Röyhtäyttää olen yrittänyt aina kesken syöttöjenkin, yöllä tosin en, kun nukahtamisen jälkeen tosiaan siirrän ukon heti omaan sänkyyn. Selkeesti joskus nousee jotain suuhun, maitoa ilmeisesti,ilmeestä päätellen ei kovin hyvää..onkohan tämä merkki siitä refluksitaudista? :O Välillä myös tuntuu että meillä asuu possu, sellaista röhinää kuuluu nukkuessa...ehkä mä maanantain neuvolan jälkeen olen tässäkin asiassa viisaampi..
Vaunuissa nukutaan todella hyvin, jos vaan ilmat sallii niin pyrin aina päivisin tekemään ensin lenkin ja sitten jättämään kuistille nukkumaan. Oppisi vielä tuo koira kulkemaan vaunujen vierellä kunnolla..Samaten autossa tulee varmasti uni heti kun lähdetään liikkeelle. Sitterissä ukko ei hirveästi viihdy, enemmin sitten tuossa turvakaukalossa tykkää keikkua ja katsella touhuja. Rintareppukin meillä on hankittu, mutta sitä ei olla vielä kokeiltu.
Vaikka muuten ihan tyytyväiseltä tuo ukkeli vaikuttaa, niin illat on välillä yhtä huutamista. Aloittaa tuossa seitsemän aikaan ja jatkaa sinne kymmeneen..vaikka olis just syöny ja kuiva vaippa niin mitenkään päin ei ole hyvä.:'( Ja sekös taas äitiä stressaa..:headwall:
Mies lähtee maanantaina töihin neljän viikon loman jälkeen, ja pakko myöntää että vähän hirvittää kuinka pärjään kun ei ole ruuan laittajaa :O
Suihkussa ja kylvyssä käydään molemmissa ja ei tunnu haittaavan.
Rokotukset on tarkoitus ottaa ohjelman mukaan.
Ristiäiset on ensi lauantaina. Kummeja tulee vaan kaksi ja vieraita n. 15. Kutsuttiin vaan isovanhemmat, kummit ja sisarukset perheineen. Tiistaina mennään papin juttusille käymään yksityiskohtia läpi.
Onnea muuten vielä uusista vauvoista :flower::heart:
Nyt taidan ottaa ihan pienet päiväunet minäkin, jotta jaksaa sitten taas niitä iltaraivareita
Siiruska ja Ukko 1 kk 6 pv