Kirjoitan ensin, luen sitten, että tulee edes jotain kirjoitettua..
Onnea vauvautuneille! Ja
Miimiille jaksamista loppumetreille!
Kiitos uudesta pinosta Vauva-10!!
Meillä on käytössä Pampersit, mutta kunhan nuo loppuu, niin ostan Liberoja. Miten mä muistin, että tykkäsin noista esikoisella, mutta en nyt kyllä tällä kertaa tykkääkään. Ihmeellinen "verkkopohja" siinä vaipassa ja se jää aina pyllyyn kiinni, jos on vähänkää sinappia tuotettu vaippaan. Ja meillä ainakin on joka vaipassa.
D-vitamiinina meillä on neuvolan tuoma Devisol. En tosin ole antanut vielä kuin pari kertaa 1-2 tippaa, että vaikutuksesta en osaa sanoa vielä mitään.
Meidän Pikku-Mangusti tuli perjantaina 3viikkoa ja vielä ei ihan taideta olla syntymäpainossa, ei ainakaan viime viikon neuvolassa oltu. Keskiviikkona mennään taas punnituksille. Lisämaitoa on saanut nyt 9 päivän aikana vissiin 6-7 päivänä ja noin 20-70ml per päivä kun annettu on, että aika pienillä lisämaidoilla mennään.
Meillä on tyytyväinen ja erittäin hyvin yönsä nukkuva vauva. Päivisin ottaa lyhyempiä torkkuja, mutta kyllä päivälläkin yksi 2-4 h pätkä tulee vetäistyä. Mitä enemmän melua, liikettä ja elämää on ympärillä, niin sitä paremmin nukutaan. Nytkin ne nukkuu vielä molemmat. Meillä tuo esikoinen on "hieman" aamu-unista mallia..
Mitään masuvaivoja ei tunnu olevan, mutta aikamoinen pierukone tuo miniatyyrimies on! Ihana, kun hän ei voi imeä ja pierrä yhtäaikaa ja yöllä ei voi alkaa noin vaan syödä makuullaan, koska ensin pitää ähistä ja piereskellä ennenkuin voi keskittyä syömiseen.. Siinä ajassa mä olen jo kävellyt vauva sylissä vessan kautta tietokoneelle ja syödään sitten siinä. Esikoisen aikaan oli ihan sama, että ekat kuukaudet yösyötiin tietokoneen äärellä ja sitten kun vauva ei enää ollut niin kippura ja pieni, niin syötiin puoliunessa sängyssä.
Viime yönä alkoi Pikkuherralla räkätauti ja silmätulehduskin näyttäis tekevän tuloaan.. Sen päälle flunssassa on myös mies, joka lähtee loppuviikoksi Lontooseen, neiti 3v joka toipuu räkätaudista, järjesteltävänä kastejuhla, joka on ensviikonloppuna Pohjanmaalla..
Mä NIIN toivon, etten ite sairastu tämän sairastuvan pyörittämisessä, koska muuten tästä viikosta tulee ihan horror...
Rengasliinan ostin ja nyt pitäis opetella sitä käyttämään. Ajattelin, että sillä tavalla saisin vähän käsiä vapaaksi ruuanlaittoon ja esikoisen kanssa oleiluun. Ostin sen tuttavalta, jonka lapsi on tullut suomeen vasta 8kk iässä, joten kaipaisin jotain neuvontaa miten siinä kannetaan vastasyntynyttä.
Mitään hyvää linkkiä/vinkkiä?
Kastejuhlaan taidan vetää päälle jonkun Boobin mustan imetystopin ja siihen päälle jotain siistimpää..
Jos joku haluaa vielä sinne fb-ryhmään, niin laittakaa mulle yksäriä täällä kaksplussalla.
Eikä se ryhmä kuihduta tätä keskustelua, kun siellä on ihan erilaista juttua. Täällä on kiva seurata just kasvua ja synnytyskertomuksia, arkea ja sen sellaista. Siellä voi sitten avautua yksityisemmin ja lyhyemmin.
Mä en olekaan nyt tyytyväinen meidän tuplavaunuihin.. Tai oikeastaan olen, mutta ne ei mene heittämällä takakonttiin eikä mahdu kunnolla ulko-ovesta, joten menevät vaihtoon. Ne on kyllä niin ihanat ja kevyet lykätä, tilaa on.. Mutta ei, arjessa eivät vastaa tarpeita. :/ Nyt taidan kokeilla peräkkäisiä Gracon quattro tour duo-vaunuja. Toivottavasti ei sitten talvella tuu itku, jos niillä ei pääsekään lumessa. Ei kai se auta kuin kokeilla.
Raitis ja Pikku-Mangusti 2,5vk