Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

Joulut juhlittu ja paluu arkeen. Joulu menikin mukavasti mummolassa. Poitsu ei pelänny pukkia, uskalsi istua sylissäkin. Oli kuitenkin vissiin sen verran rankka päivä, nukkui sit seuraavana 9 tuntia putkeen!!!! Ennätys! :)

Porkkana ja bataatti maistuu meillä kovastikin. En ole vielä ehtiny ottaa muita makuja, kukkakaali odottaa kaapissa. Ja maissia ois sitten kans tarkoitus ottaa repertuaariin. Paskan määrä on kyllä lisääntynyt, kun alettiin maistelemaan noita kiinteitä. Ennen teki kakat parin kolmen päivän välein, nyt tulee melkein joka päivä ja saattaa tulla paritkin kakat päivässä. Ja koostumus on "liisterimäisempää" :D

Nyt kun sain ortoosin pois jalasta, pitää alkaa jumppaamaan oikeen kunnolla. Selkä on ihan paskassa kunnossa. Ja viimeisiä raskauskiloja alan kans tiputtamaan. Vuoden vaihteen jälkeen loppuu karkin mässytys... :LOL:
 
Uuden vuoden toivotukset täältä kans!

Me ollaan uus vuos ihan kotosalla. Katsotaan, mitä poika tykkää paukuista. :eek:

Meillä ollaan valmistauduttu äiskän ensimmäiseen humputteluiltaan loppiaisena. :D Eli myös iskä on alkanut nukuttamaan poikaa. Huutohan siinä on aluksi tullut, mutta kuitenkin nukahtanu sitten lopuksi. Ihan hyvä niin, eiköhän se iskä sitten pärjää yhden illan poitsun kanssa kahdelleen...

Pakkasin eilen 62 senttiset vaatteet pois. Hitsi, osa 68 senttisistäkin alkaa olemaan just ja just. Hirveetä kyytiä kasvaa!
 
Hyvää uutta vuotta!

Mekin vietetään uutta vuotta ihan kotosalla. Ollaan tehty uudenvuoden aattona liha-fondue jo monena vuonna, niin myös tänä vuonna. Tänä vuonna taitavat vaan nuo isommat tytöt (3 ja 5 v) saada olla vähän kauemmin ylhäällä, viime vuonna vielä laitettiin heidät ihan normaaliin aikaan nukkumaan. Ajattelin, että voitaisiin vaikka pelata esikoisen saamaa Afrikan tähteä siinä illalla ajan kuluksi, kunhan on mässäilty valmiiksi... P laitetaan kyllä ihan normaaliin aikaan nukkumaan.

P on nyt kääntynyt ensimmäistä kertaa selältä mahalleen! Tämä tapahtui jo ennen joulua, taisi olla tuossa 21. päivän paikkeilla. Ja toinen hammas ilmestyi tänään, vihdoinkin! Eli nyt ovat molemmat alaetuhampaat ulkona. Toivottavasti muut hampaat tulevat helpommin kuin nämä kaksi, on tämä tuskaa ollut : /

Joulu meni ihan mukavasti mummolassa. Syötiin hyvin, P huusi kuin syötävä kun pukki tuli, mutta se taisi johtua lähinnä kakasta housuissa, jota isä ei haistanut, ennemmin kuin pukista. Isot tytöt ensin vähän pelkäsivät pukkia, mutta pian olivat ihan pukin luona hakemassa lahjoja, ja lauloivatkin pukille. Oli vaan kiva kantaminen niissä lahjamäärissä kotiin, meillä kun ei ole autoa, eli julkisilla oltiin liikenteessä :p

Meikäläinen on laittamassa säilöön 74 cm:n bodyja, ne ovat aivan liian lyhyitä. Ostin alennusmyynnistä uuden 80 cm:n bodyn P:lle, mutta nyt vähän kaduttaa että ostin niin pienen, jos se(kin) jää tosi pian pieneksi... toisaalta noissa 80 cm:n bodeissa on niin pitkät hihat, että pahaa tekee ajatella 86 cm:n bodien päälle laittamista. Vaikka ehkä se johtuu myös mallista, noissa 74 cm: bodeissa, joita olen laittamassa säilöön on taas tosi lyhyet hihat... Onneksi 74 cm menee vielä housuissa. Veikkaisin, että pituutta on nyt noin 70-71 cm neidillä. En pysy ollenkaan perässä tämän vauvan kasvussa - isosiskolle siirryin 74 cm: vaatteisiin 6 kk:n iässä aika tasan tarkkaan, keskimmäiselle 68 cm taisi mennä melkein 9 kuukautiseksi asti.

Terveisin Siobhan ja P, 4 kk 24 päivää
 
Piti vielä Soulmamalle kommentoida menkoista. Mä sain pari päivää sitten ekat kunnon menkat sitten jälkivuodon loppumisen (pari kertaa on välillä tipoitellut, silleen 5 min ja siinä se, eli ei ole kunnon menkkoja ollut). Mutta nyt vuodan kanssa kuin pieni sika, ihan kamalaa. Tuli läpikin päivän aikana siteestä (kylläkin ihan tavallisesta päiväsiteestä) kun en ollut käynyt moneen tuntiin vessassa ja huomannut, että se oli niin täynnä :ashamed: Eli ehkä nää ekat kunnon menkat monen kuukauden jälkeen vaan on tällaiset isot...
 
Siobhan, juttelin kans yhden kaverin kanssa ekoista menkoista synnytyksen jälkeen, taitaa olla tavallista tuo runsas vuoto. Mut kyllä yllätti täydellisesti, en osannut odottaa ollenkaan näin runsaita vuotoja. :O
 
Oikein ihanaa alkanutta vuotta kaikille mammoille ja pötkylöille!! =)

Meillä on ollut vähän pimentoa, kun välillä on sähköä ja välillä taas ei. Siis ei meillä mitään kunnon sähkökatkoksia ole ollu, sellasia tunnin pari vaan, mutta kyllä sekin alkaa pidemmän päälle ottaa päähän. Tää kun on vielä jotenkin sellasta ihme aluetta, että vähän väliä talvellakin on sähköt poikki, vaikkei edes tuule ja kesällä ei tarvi kun sanoa "ukkonen" niin valot alkaa räpsymään. Onneksi tossa kilometrin päässä on sairaala ja me ollaan ilmeisesti samassa sähköverkossa jotenkin, niin täällä kyllä kaikki sähköviat korjataan tosi nopsasti.

Jouluna aattona oltiin ihan kotosalla, syötiin ja saunottiin ja availtiin lahjoja. Joulupukkia ei vielä tänä vuonna tullut, ensi vuonna sitten. Pikku-ukkonen sai jos jonkinmoista härpäkettä mistä ei vielä itse mitään ymmärrä. Mutta onpahan kirjoja ja leluja nyt säästössä niin ei tarvitse itse juuri ostaa. :p Muina päivinä käytiin sitten kylillä ja päätin että ensi vuonna ei liikuta kyllä mihinkään. Vaikka kaikki kyläpaikat on tässä kymmenen kilometrin säteellä, niin jotenkin rassaavaa..ehkä mä oon vaan tullu vanhaks :eek:.

Uusi vuosi otettiin myös kotosalla vastaan, ukon kanssa katotiin ikkunasta kun iskä ampu raketteja. Meidän koira on hirveän paukkuarka, ei pelkää ukkosta tms. mutta nää uudetvuodet on ihan kamalia. Tosin kahtena edellisenä vuonna se on lähinnä haukkunu ja murissu raketeille koko illan, nyt se vaan tyyty makoilemaan sängyn alla. Pikku-ukkonen ei ollu metelistä moksiskaan, veteli sitten rakettien jälkeen sikeitä 21.30-5.45.

Toinenkin hammas on nyt ilmestynyt alas, parina iltana aiheutti oikein kunnon kiukkupuuskan.

Mie pakkasin toissapäivänä kaikki 68-kokoset vaatteetkin pois, vaikka niistä osa olis vielä varmaan menny. Ei vaan aina jaksa aamulla alkaa kokeilemaan että miten mikäkin body mahtuu, kun niissä on niin hirveesti eroja. Toiset menee kun vettä vaan, mutta toisista kun saa alaosan kiinni, niin rintakarvat paistaa :LOL:. Onneksi noita 74cm vaatteita on tullut hankittua jonkin verran. Ja mie kyllä huoletta pidän saman vaatekerran kaks päivää, jos se suinkin on puhdas.

Kasvamisesta kielii sekin, että vaunukoppa alkaa olemaan ahdas. Varsinkin jos toppapuvun joutuu laittamaan päälle. Kyllähän hää vielä siinä nukkuu, mutta aika tukalalta alkaa näyttämään kun ei yhtään tunnu olevan varaa liikkua. Jokohan siitä kopasta uskaltaisi luopua ja nukuttaa pelkässä ratasosassa? Lähinnä sitä mietin, että minkälaisen suojan siihen sitten saa, jos ulos jättää nukkumaan...voi voi, kyllä tää aika menee niin nopsaan..työpaikaltakin tulee koko ajan kyselyjä, että koska oon tulossa takasin. Mun lähin esimies oli itseasiassa laskenu jo tulevat kesälomat ym. sen varaan että menisin takasin heti toukokuussa, vaikka n. 200 kertaa olen ilmoittanut etten ole tulossa. Rahahan sen ikävä kyllä loppupeleissä ratkasee, mutta olen yrittänyt miestäkin saada ymmärtämään, että kyllä me jotenkin pärjätään.

Tiistaina olis 5 kk neuvola ja rokotukset : / Ei kiva.
 
Tulin kyselemään, että miten me pino laitetaan ensi kuulle? Vai onko vapaaehtoisia päivittäjiä?
Eikös me voida vaan jatkaa tätä pinoa? Eihän tässä vielä niin paljoa tekstiä ole? Jos tulee päivityksiä, joita et Vauva-10 jaksa tehdä niin voihan tuon etusivun listan kopsia sitten tänne keskustelun keskelle.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Palailen asiaan joskus kun ehdin tänne vähän aikaisemmin illalla... :p
 
Mun mielestä tän pinon jatkaminen on hyvä asia. Voihan tota otsikkoa sit vaiks muokata, eli jättää ton kuukauden siitä pois tms. Ja sit jos alkaa olla montakymmentä sivua niin mietitään uudelleen. =)

Kello on 5.37 ja olen jo ehtinyt lukea lehden, juoda kupin teetä, siivota koiran oksennukset ensin sängystä (minun!!!! sängystä) ja sen jälkeen keittiön puhtaalta matolta ja käyttää vielä pahantekijän pihallakin. Rumba alkoi klo 3.00 pikku-ukon kitinällä, joka ei rauhoittunut millään. Lopulta nukahti tissille, kun en enää muuta keksinyt, mutta sama rääky alkoi heti kun nostin omaan sänkyyn. Otin viereen, nukahti siihen. Nostin omaan sänkyyn, ei hyvä. Lopulta jätin pojan omaan sänkyynsä vensklaamaan reunapehmusteita, laitoin valot ja nousin käymään vessassa. Kun tulin takaisin, poika nukkuu tyytyväisenä rätti silmillä. :heart:. Juuri kun olin mönkimässä itse takaisin peiton alle, huomasin pallokorvan jättämän yllärin jalkopäässä ja se siitä nukkumisesta sitten. Siivouksen jälkeen totesin olevani jo niin hereillä että turha kai alkaa sängyssä pyörimään. :headwall:.
 
Mun mieltäni on synnytyksestä asti painanut sellainen asia, kun mulle tehtiin se sektio ja syynä oli korkea suora ja lääkäri sanoi, että lantio voi olla niin ahdas tai sitten vauva ei osaa tehdä kiertoliikettä ja lähteä laskeutumaan. Sitten siinä oli puhetta, että jos seuraavia raskauksia tulee, niin asiaa aletaan tutkimaan vasta rv 36, että onko vika ahtaassa lantiossa vai missä ? Ja oon itekseni miettinyt sitä, että voiko asian tutkia jo etukäteen ?

Onko kellään tietoa tai kokemusta ?
 
Moikka.
Minustakin tätä pinoa vaan jatketaan.

Hyvää uutta vuotta kaikille.
Täällä ollu kiirettä, muutettu äskettäin ja laatikoitten seassa yritetään mennä. Tokihan tästä saadaan kivasti myös purettua tätä lastia :D

Pihla kasvaa hyvin rintamaidolla. Alan antamaan kiinteitä tuossa kuukauden päästä ja ostin uuden soseutus koneenkin valmiiksi. Perunalla aloitellaan ja sitten porkkanaan.
Täällä neitokainen oppi kunnolla pyörähtään selältä mahalleen uudessa kodissa uutena vuotena 1.1.12 :heart: Pikkuinen oli niin innoissaan uudesta taidostaan, että kääntyili uudelleen ja uudelleen aina vaan onnesta hymyillen. :heart:

Ratasosasta kyselty Meillä mentiin vaunun kopalla kauan lasten kanssa. Ihan tuonne 8kk asti. Meillä emmaljungan vaunut, joten koppa on tilava. Pihlakin tulee nukkumaan päiväunet ihan kevääseen asti kopassa. Ratasosaa olen kuitenkin alkanut käyttämään kopan rinnalla siinä 7kk iästä alken. Ratasosaa ja koppaa on helppo vaihtaa, jos lapsi ei ole päikkäreitä nukkumassa just silloin niin sitten vaan vaihdan ratasosan paikalleen. Tuon 2veenkin kanssa vaihtelin ratasosaa ja koppaa tarpeen mukaan.
Näin meillä, mutta kaikki kopat ei tosiaan ole niin tilavia eikä lapsi kauaa edes mahdu koppaan.

Menkoista ei onneksi ole vielä alkaneet :whistle:

Pieni Tähtönen ja Pihla 4kk 16vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Joo, jatketaan vaan tässä pinossa! :)

Meillä oli tänään 5 kk neuvola. Pituus 67,5 cm ja paino 7050 g. Eli pitutta oli tullu 2,5 ja painoa puolisen kiloa. Tasaisesti kasvaa, pituus hyvin käyrillä, paino pikkasen alakäyrällä. Mutta poitsu on ollut syntymästään asti hoikka, on kuulemma ihan normaalipainoinen. Piikit pistettiin reisiin, tällä kertaa poitsu oli tosi reipas eikä huutanu ihan suoraa kurkkua. :heart: Nyt oon antanu sitten päivän tasaisesti Panadolia. Mun piti mennä parturiin ja yllättäen poika oli sitten ollut kiukkunen sen aikaa. Iskällä oli tärykalvot ollu tiukilla... :D

Meillä kans eilen meni ekaa kertaa selältä mahalleen, jäi kylläkin käsi alle. Tänään sit sama juttu. Muutoin on kyllä alkanu liikkumaan, tänään illallakin leikkimatolla oli pyöriny 180 astetta selällään. =)

Siiruska "kaiholla" kans muistelen, kun meidän edesmennyt koira joskus teki yöllä ripulit sisälle, ja tietenkin matolle... :LOL: I know the feeling!!!

Uusi vuosi meni paremmin kuin odotin. Poitsu ei ollut moksiskaan yöllä paukuttelusta, vaikka puolen yön paukuttelu oli aika kovaa. Poitsu nukahti 20:30 ja heräsi vasta 03:30. Me saatiin rauhassa viettää mukava Uuden vuoden ilta takkatulen lämmössä... ;)

Sajeva kantsii varmaan kysyä uudemman kerran lekurilta tuota asiaa, jos alatte suunnittelemaan uutta nyyttiä. Eipähän vaivaa sitten.

Ratas-asiasta, meillä on vähän sama juttu edessä. Mahtuu vielä olemaan, mutta paksumman puvun kanssa alkaa olemaan ahdasta. Ollaan kyllä käyty kaupungilla shoppailemassa pelkällä ratas-osalla ja poitsu oli puoli-istuvassa asennossa. Viihtyi tosi hyvin! Meillä on tohon rattaaseen sellainen jalkasuoja. Ei kait sitä muuta kuin kunnon makuupussi ja tuo jalkasuoja, eiköhän se siellä pärjää.

Soseet on meillä käyny kaupaksi tosi hyvin. Nyt on maisteltu bataatti, porkkana, kukkakaali ja maissi. Eilen meni lusikallinen banaania. Oikein innokas poika on syömään, oikein kurottuu suu auki lusikkaa kohden. Terkkari sanoi, että voidaan aloittaa jo lihankin maistelu. Joten hirveä kehiin! :D Mä meinasin alkaa sitte 6 kk jälkeen vähentämään tissiä pikkuhiljalleen.

Aah, sain parturista tänään uuden tukan! Kyllä sitä nyt kelpaa lähteä perjantaina humputtelemaan. Onko kukaan vielä käyny synnytyksen jälkeen viihteellä? Minusta on kyllä kiva lähteä käymään tyttöjen kanssa ulkona piiiiiiiitkästä aikaa.

Soulmama ja Roni 5 kk
 
5kk neuvola; paino 7435g ja pituus 68cm . Painoa tullut puolisen kiloa ja pituutta 1,5. Käyristä ei täti taaskaan sanonut mitään, mutta kuulemma tasaisesti kasvaa, ja näin kirjoitti korttiinkin. Puuroa ja lihaa suositteli meillekin ja ekat broilerisoseet jo väsäsinkin huomista varten. Piikit tuli meillekin, toisen kohdalla vielä nauratti mutta se kirvelevämpi sai pienen itkun aikaiseksi. Sen jälkeen ei ole kiukunnut yhtään, toisin kuin silloin ekan rokotuksen jälkeen. Saas nähdä, tuleeko sitten kiukut jälkijunassa. :O

Mie olen käynyt viihteellä, marraskuussa olin Tavastialla Stratovariuksen keikalla. Sitä ennen käytiin Ikeassa :p (asun siis Kaakkois-Suomessa, joten Ikea on aina yhtä hieno elämys :LOL:). Mukavaa oli, puolenyön jälkeen alkoi jo tissit olla niin täynnä ja kipeät että tukalaa teki. Poju oli isänsä kanssa kotona ja hienosti olivat pärjänneet, nukkuikin kiltisti siihen saakka kun äiti tuli yöllä kotiin. =)
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille :hug:

Joulu meni mummulois ja Peetu ihmeissää kun niin paljon väkeä joka paikassa.
Onneksi ei mitää hirveää tavara vyöryä saatu lähinnä pehmeitä paketteja.
Uutena vuonna poika ihmetteli suuresti sädetikkuja ja pommeista ym ei ollut millänsäkää hyvin maistu uni paukkeitten keskellä:)

Ollaa kiintteistä maisteltu peruna, bataatti (suurin herkku:p)porkkana ja omena.Kaikki maistuu ja lautanen ja lusikka pitäs saada omaan käteen. Pientä taistoo välil äitillä ja pojalla.

Meillä ei viel käännytä ja jostain syystä nyt tuo selälleen laitto saa jo pojan naaman mutruu:( et ei olla ees hirveesti nyt niin päin pidetty kun tuloksena:'(
Muutenki nyt pitäs kokoajan päästä pystyy ja istuun, vatsallaan viihty hetken ja sit menee hermot. Äiti huokailee :ashamed:

Ja ihan näiden lapsiasioiden sivusta.. mistä saa tuon tummenetun tekstin? kysyy epätietoinen:ashamed:
 
Ja ihan näiden lapsiasioiden sivusta.. mistä saa tuon tummenetun tekstin? kysyy epätietoinen

Tuossa "työkalupalkissa" kun on nuo B I ja U niin maalaat vaikka ensin tekstin, jonka haluat tummentaa ja sitten klikkaat tuota B:tä. . Tai vastaavasti klikkaat ensin b:tä, ja alat kirjottaa siihen hakasten väliin. =)
Toivottavasti vastaus auttoi, ei ihan ajatus kulje, kello on vartin yli 6 ja puoli viidestä saakka meillä on kitisty..mikään ei oo taas hyvä. Noustiin sitten suosiolla ylös ja mies lähti töihin, vaikka normaalisti menee kahdeksaksi...blaah...joskus mie heikkona hetkenä toivon että ite pääsis vähäks aikaa "pakoon" johonkin :ashamed:
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille :)

Meillä joulu ja uusi vuosi vietettiin kotona omassa porukassa. Paketteja tuli ja sisällötkin oli kiinnostavia. Uuden vuoden raketit ei onneks unia lapsilla häirinnyt vaikka naapurit ihan kiitettävästi niitä ampuivat.

Meillä opittiin kääntymään vasemman kyljen kautta vatsalleen välipäivinä. Yritystä ei edes ole kääntyä oikean kyljen kautta tai vatsalta selälle. Kääntyykö muiden vauvat molemmilta kyljiltä?

Vaunun kopassa nukutaan edelleen ja toive olis, että talven ajan siihen mahtuisi. Toppahaalarin kanssa on tietysti vähän ahtaampa kun on vielä makuupussikin mutta eipä sitä vielä ainakaan ole montaa kertaa tarvittu. Fleecehaalarilla siis mennään ja makuupussiin.

Kiinteitä meillä ei vielä ole maisteltu mutta ajattelin jos tässä parin viikon sisällä ekat maistattais, perunalla aloitetaan. Katostaan nyt kuinka paljon painoa on tullut kun mennään 4kk neuvolaan ensi viikolla.
 
Siiruska; Kiitos! katsotaa osaanko

Ja meillä tänää käännyttiin selältä vatsalle!! JEE! juuri ennen 5kk pv :heart: (äitille varmaa tärkeämpi ku pojalle.. ) vauva-10 meillä ei ole kuin toista kautta vaan ollut tuo yritys, vasemmalta kyljeltä tai siis jooo, oikeelta. Minusta katottuna vasemmalta.
ja kun eilen kirjotin ettei viihdy selällään niin ny sit voi ite kääntyä samantien pois:LOL:
 
Dodii, alkaa krapula jo helpottamaan. :p Eilen kävin ekan kerran kaupungin yössä synnytyksen jälkeen. Käytiin tyttöjen kanssa syömässä ja parissa pubissa. Hauskaa oli ja olokin sellainen... :LOL: Iskällä meni pojan kanssa kohtuu hyvin. Yöllä kun tulin niin poitsu sitten heräs. Söi kyllä, muttei sit meinannu alkaa nukkumaan. Tissiä haikaili. Pari tuntia kitisi ja huusi, mut sit nukahti. Puol ysiltä sit heräsin, tissit oli aika pinkeenä. Alkomittari näytti 0,2 joten uskalsin antaa tissiä pojalle. Sit nukuttiin 11:30 asti! Poika ei muuten enään huoli tuttipulloa, piti syöttää nokkamukilla ja hörpyttämällä.

No nyt ei sitten tartte vähään aikaan lähteä humputtelemaan. Mutta vaihtelu virkisti!

Ihana keli oli tänään ulkoilla, poitsuki nukku vaunuissa hyvin. Tänään iskän vuoro lähteä kylille. ;)
 
Sajevan kysymykseen en osaa sanoa. Kysele tosiaan lääkäriltä...

Meilläkin alkaa vaunujen koppa käydä ahtaaksi, mutta ajattelin vielä tuonne helmikuun alkupuolelle sinnitellä, kyllä P sinne vielä menee. Hän ei vaan tykkää siitä vaunuihin laittamisesta ollenkaan jostain syystä, aina tulee kauhea huuto. Sitten kun rattaat alkaa rullaamaan niin rauhoittuu kuitenkin ja useimmiten nukahtaa. Voi nukkua aika pitkätkin päikkärit (joskus, nykyään päikkärit tuntuu olevan ½-1 tunnin luokkaa) vaunuissa. Meidän siinä istuinosassa lukee, ettei se ole alle 6 kuukautisille, eli siksi en vielä viitsi laitta ilman koppaa, varsinkin kun P ei vielä istu muutenkaan itse.

Siiruska, tuttu tunne tuo että haluais joskus pakoon :( Jännä juttu kuinka työpaikka alkaa yht'äkkiä tuntumaan luksukselta ;)

Meillä käännyttiin muutama kerta selältä mahalle juuri vähän ennen joulua ja joulun aikana. Taisi kääntyä joka kerta omalta vasemmalta puoleltaan. Sen jälkeen ei ole pahemmin kääntyilty, mahalla olo ei tunnu olevan P:n(kään) juttu (esikoinen vihasi mahalla oloa vauvana). Mutta selällä P kääntyy sivulle, niinkuin kellon viisari, jos tarpeeksi kauan jaksaisi siinä olla pääsisi varmaan kertaalleen ihan ympäri. Ja mahallaan lattialla kääntää itseään kanssa jos ei ole sellaisen peiton päällä, jossa on vaikea kääntää. Toisin sanoen laitoin joskus keittiön lattialla mahalleen selkä muhun päin, ja hän sitten itse kääntyi niin, että katsoi muhun päin. Mutta mahaltaan ei pääse vielä itse pois (selälleen, siis).

Me käytiin tänään uimahallissa kaikkien kolmen tytön kanssa, eli siis myös P otettiin veteen mukaan. Täällä on perjantaisin ja lauantaisin sellaista kait about 35 asteista vetta lastenaltaassa, eli sinne on hyvä ottaa vauvakin mukaan (me mennään tammikuun lopussa samaan uimahalliin vauvauintiin). P oli ihan tyytyväisen oloinen, jaksoi sellaiset 25 minuuttia ja sitten alkoi väsy vaivata. Sai vähän sapuskaa uinnin päälle ja nukkui sitten reilut 3 tunnin päiväunet :O Eli uinti on rasittavaa, hyvä niin ;)

Meillä on nyt mennyt kolme iltaa huutaessa, P ei suostu nukkumaan. Tähän asti on nukahtanut tuossa klo 7-8 paikkeilla tissille, ja sitten on yleensä myös onnistunut hyvin siirtää hänet omaan sänkyynsä. Mutta nyt yht'äkkiä tämä ei onnistukaan. Edellispäivänä, eilen ja tänään huudettiin melkein klo 10 asti, ennenkuin nukahti :( Rassaa tosi paljon, yritän hyssytellä sylissä ja laittaa takaisin sänkyyn, silitellä ja kättä pitää päällä mutta mikään ei auta. Tissikään ei tänään auttanut, heräsi heti kun yritin siirtää sänkyyn. Ilmeisesti oli sitten lopulta niin poikki, että nukahti tissille ja sain siirrettyä sänkyyn.
 
Hei taas=)

Kyllä meilläkin alkaa vaunukoppa käymää ahtaaksi nyt kun pitää laittaa kunnolla toppaa päälle kun pakkaset vihdoinki paukkaa. Ajattelin kans ainakin sinne helmikuun puoleenväliin sinnitellä.. ans katsoo.
Siobhan42 meillä kans nykyää aina huudolla vaunuihin ja kiva jos ite oo ihan valmis niin voi kiesus mikä meteli, mut tosiaan sit kun liikutaa niin ei mitää ja nukahtii yleensä jossain kohtaa. Bussissa nykyään tooooosi kiva mennä jos ollaan pitkää liikennevaloissa tai bussi esim. odottaa parit minuutit jollain pysäkil ennen kuin taas jatkaa matkaa. Siinä sit yrität selittää lapselle et kohta mennää ja kohta jäädää. : /

Meillä yleensä ollaa yöunilla ysinaikaa tai jopa jo puolkasi, ja tänää herra päätti nukahtaa tosiaan puolkasi ja herätä ysiltä!!:O kiikuttelin sit tosiaan tuonne yli puolenyän omaan sänkyy , sohvalle, meidän sänkyy,sylissä ei sylissä ja sit yks kahden tunnin venkoamisen jälkee uni tuli. Ja ihan niin väsy oli et mitää ei leikkinyt, pelkkää rutinaa. Mies pääsi ihanasti töihin pakoo.:ashamed:

Nyt vois varmaa jo kiikutel omaan sänkyynsä ja mennä perässä. näyttää nyt sikeältä unelta. Joten ei muuta kun unille:wave:
 
Heissan pitkästä aikaa ja hyvää uuden vuoden alkua!

Niin se vaan vierähti ohi joulu ja uusi vuosi. Monta kertaa olen meinannut kirjoitella, mutta aina on tullut jotain ja sitten se on taas jäänyt, mutta nyt ajattelin päivitellä kuulumisia...kunnes kutsu käy. :=) Nukkuu juuri tuolla ulkona vaunuissa ekoja uniaan.

Poika täytti siis jouluaattona 4kk ja samalla tavalla mukavasti menee.
Rytmit ovat suunnilleen samat kuin ennenkin eikä yösyömisissäkään ole mitään käänteen tekevää tapahtunut. Kolmet unet ottaa päivässä, kahdet n. 1,5- 2h ja illalla yhdet lyhyemmät 30-45min. Minusta nukkuu siis vallan mainioisti, varsinkin kun olen täältä palstoiltakin lukenut vauvoista, jotka saattavat vain puoleksi tunniksi torkahdella.

Kiinteitä ei olla aloiteltu vielä. Kas, kun painoa on jo yli 8 kiloa! Rupeaa olemaan jo hartiat kovilla. Mutta hienosti siis kasvaa äidinmaidolla. Ihmiset vaan tuppaa ympärillä ihmettelemään vauvan kokoa, ja kun meidän pojalla on vielä tosi paljon tukkaa, näyttää ilmeisesti jonkin verran ikäistään vanhemmalta. Kiinteiden maistelua ajattelin aloitella tässä joskus ihan silleen pikku hiljaa, jotta alkaisi sitten tarpeen vaatiessa sujua.

Koosta puheenollen, vaunukoppa ei meillä kyllä vielä jostain syystä ole ollenkaan pieni. Tiedä sitten onko jotenkin isomman kokoinen, vaunut ovat Firkon-merkkiset ja pehmeä koppa siinä on. Sisälle mahtuu kuitenkin hyvin sekä vauva että lämpöpussi. Tuo lämpöpussi onkin ollut tosi hyvä juttu. Sinne kun ei ylimääräistä vaatetta juurikaan tarvitse.

Kovasti poika tällä hetkellä juttelee ja kovaan ääneen!:) Samoin on kovin yritystä liikkeelle. Pylly nousee ja kädet huitoo ilmassa. Kun tajuaa laittaa kädet lattiaan ja vetästä, niin sitten sitä varmaan mennään. Myös kaikkeen katse- etäisyydellä olevaan tavaraan on kova hinku päästä tarttumaan. Erityisesti kiinnostavat kaikki sellaiset tavarat, joita me muutkin käsillämme käytetään kuten kännykkä, kamera jne.

Nythän se poika sitte heräsikin. Unien aikana ehdin tehdä viikkosiivouksen ja nyt kun poika heräsi, seurustellaan ja hoidellaan hetki häntä, syödään vähän lounasta ja piipahdetaan kaupungilla, kun seuraavat unet koittaa, siinä parin tunnin päästä.

Hyvää vointia teille kaikille!

Isabella sylissään jutusteleva poikanen
 

Yhteistyössä