Oikein ihanaa alkanutta vuotta kaikille mammoille ja pötkylöille!! =)
Meillä on ollut vähän pimentoa, kun välillä on sähköä ja välillä taas ei. Siis ei meillä mitään kunnon sähkökatkoksia ole ollu, sellasia tunnin pari vaan, mutta kyllä sekin alkaa pidemmän päälle ottaa päähän. Tää kun on vielä jotenkin sellasta ihme aluetta, että vähän väliä talvellakin on sähköt poikki, vaikkei edes tuule ja kesällä ei tarvi kun sanoa "ukkonen" niin valot alkaa räpsymään. Onneksi tossa kilometrin päässä on sairaala ja me ollaan ilmeisesti samassa sähköverkossa jotenkin, niin täällä kyllä kaikki sähköviat korjataan tosi nopsasti.
Jouluna aattona oltiin ihan kotosalla, syötiin ja saunottiin ja availtiin lahjoja. Joulupukkia ei vielä tänä vuonna tullut, ensi vuonna sitten. Pikku-ukkonen sai jos jonkinmoista härpäkettä mistä ei vielä itse mitään ymmärrä. Mutta onpahan kirjoja ja leluja nyt säästössä niin ei tarvitse itse juuri ostaa.
Muina päivinä käytiin sitten kylillä ja päätin että ensi vuonna ei liikuta kyllä mihinkään. Vaikka kaikki kyläpaikat on tässä kymmenen kilometrin säteellä, niin jotenkin rassaavaa..ehkä mä oon vaan tullu vanhaks
.
Uusi vuosi otettiin myös kotosalla vastaan, ukon kanssa katotiin ikkunasta kun iskä ampu raketteja. Meidän koira on hirveän paukkuarka, ei pelkää ukkosta tms. mutta nää uudetvuodet on ihan kamalia. Tosin kahtena edellisenä vuonna se on lähinnä haukkunu ja murissu raketeille koko illan, nyt se vaan tyyty makoilemaan sängyn alla. Pikku-ukkonen ei ollu metelistä moksiskaan, veteli sitten rakettien jälkeen sikeitä 21.30-5.45.
Toinenkin hammas on nyt ilmestynyt alas, parina iltana aiheutti oikein kunnon kiukkupuuskan.
Mie pakkasin toissapäivänä kaikki 68-kokoset vaatteetkin pois, vaikka niistä osa olis vielä varmaan menny. Ei vaan aina jaksa aamulla alkaa kokeilemaan että miten mikäkin body mahtuu, kun niissä on niin hirveesti eroja. Toiset menee kun vettä vaan, mutta toisista kun saa alaosan kiinni, niin rintakarvat paistaa
. Onneksi noita 74cm vaatteita on tullut hankittua jonkin verran. Ja mie kyllä huoletta pidän saman vaatekerran kaks päivää, jos se suinkin on puhdas.
Kasvamisesta kielii sekin, että vaunukoppa alkaa olemaan ahdas. Varsinkin jos toppapuvun joutuu laittamaan päälle. Kyllähän hää vielä siinä nukkuu, mutta aika tukalalta alkaa näyttämään kun ei yhtään tunnu olevan varaa liikkua.
Jokohan siitä kopasta uskaltaisi luopua ja nukuttaa pelkässä ratasosassa? Lähinnä sitä mietin, että minkälaisen suojan siihen sitten saa, jos ulos jättää nukkumaan...voi voi, kyllä tää aika menee niin nopsaan..työpaikaltakin tulee koko ajan kyselyjä, että koska oon tulossa takasin. Mun lähin esimies oli itseasiassa laskenu jo tulevat kesälomat ym. sen varaan että menisin takasin heti toukokuussa, vaikka n. 200 kertaa olen ilmoittanut etten ole tulossa. Rahahan sen ikävä kyllä loppupeleissä ratkasee, mutta olen yrittänyt miestäkin saada ymmärtämään, että kyllä me jotenkin pärjätään.
Tiistaina olis 5 kk neuvola ja rokotukset : / Ei kiva.