Huomenta äidit ja vauvelit
Kopioin taas osan tekstistä muualta kun ei tää aika tahdo riittää kirjoittamiseen.
En kyllä käsitä mihin aika katoaa... Ellikin täyttää parin päivän päästä 4 kk ja on jo niin iso tyttö! Neuvolassa käytiin keskiviikkona, painoa 7230 g ja pituutta 65 cm, py 42 cm. Hienosti siis täälläkin kasvu edistyy pelkällä tissimaidolla. Parina iltana oon nyt antanut riisivelliä, ajatuksena iltavillien rauhoittaminen, mutta huonolla menestyksellä toistaiseksi... Soseita aattelin aloitella maistelemaan, kunhan jaksan alkaa niitä tekemään, eipä noilla onneksi kiirettä ole kun maito riittää.
Meillä on jo kaksi hammastakin! Toinen puhkesi itsenäisyyspäivän aattona ja keskiviikkona lääkäri sanoi että kaksi hammasta täällä on... Minä olin ihan ihmeissäni, että ei siellä vielä ole kuin yksi, toinen on vasta tulossa mutta sepäs olikin sitten äidin huomaamatta tullut läpi ikenestä=) Selältään pyörähdellään mahalleen aina kun sille päälle neiti sattuu, välillä kyllä saattaa mennä päiväkin että haluaa olla vaan selällään ja sitten seuraavana päivänä äiti saa olla jatkuvasti kääntämässä takaisin selälleen kun eihän siinä mahallaan kauaa jaksa olla...
Neiti on muuten oikein iloinen ja hymyileväinen, kiljuu ja kihertää. Ja ihana uusi taito: sylkeminen ja päristäminen... Ai että se on söpöä kun toinen mutjuttaa suuta ja sitten saa huulet sopivasti ja sylki lentää! Mutta sen ja kuolaamisen seurauksena bodyt on märkänä koko ajan
Nukkumisen kanssa meillä on vähän ongelmia, välillä maistuu kolmen tunnin päikkärit ja välillä sitten nukutaan vaan vajaan tunnin pätkiä päiväsaikaan. Illat on ihan hulabaloota, kahdeksan pintaan yritetään aina alkaa iltapuuhiin ja nukkumaan, mutta voi olla että neiti ottaa vaan tirsat ja alkaa sitten touhuamaan tai sitten touhuaa ja kiljuu sängyssä niin että lopulta saattaa nukahtaa vasta yhdentoista pintaan:headwall: Lempileikki on se, että vedetään unirätti silmille, sitten puhistaan ja ähistään sen alla, potkitaan ja viuhdotaan niin kauan että rätin saa pois ja sama homma alkaa alusta... Ja siinä tietysti tulee kamala hiki, niin että neiti on ihan läkähdyksissä lopulta
Miehen kanssa täällä menee entiseen malliin. Viikko sitten otettiin taas yhteen ihan kunnolla ja sen seurauksena tää viikko on ollut hyvin seesteinen
Saa nähdä kauanko kestää tällä erää... Mutta osallistuminen kotihommiin on aivan minimissä eikä siihen näköjään mikään auta.
Minä eilen imuroin tyttö rintarepussa ja olipas aika hyvä treeni huonokuntoiselle äidille... Täytyykin alkaa harrastamaan sitä useammin! Tyttö tykkäs olla siinä, pää pyöri kun piti katella joka puolelle. Mulla on se kantoliinakin ja alussa sitä muutaman kerran kokeilin, mutta se on sellasta jotain fleecen tapaista materiaalia ja siinä tulee nopeesti kuuma sekä tytölle että äidille. Ootteko muuten aatelleet hankkia hyppykiikkuja vauvoillenne? Mä just oon sellasta ostamassa, vaikka eihän sitä kovin suositella... Mutta meidän neiti on niin eläväinen, ett jos se nyt jonkun kymmenen minuuttia siinä päivässä saa potkia niin tuskin siitä mitään haittaa on. Ja luulen että tyttö tykkää siitä
Käytiin aamulla vauvauinnissa viimeistä kertaa tälle vuodelle. Tää oli nyt neljäs tai viides kerta (ei voi muistaa...) ja nyt Elli innostui heti kun mentiin veteen. Hitaasti syttyvää tyyppiä näköjään joissain asioissa, kesti näköjään tovin ennen kuin hoksasti että siellä voi potkia ja pärskytellä
Tänään sukellettiinkin ensimmäisen kerran ja hienosti meni!
Kata, kiva kuulla että leikkaus on mennyt hyvin
Joululahjat on ostettu lähes kaikki, mies saa vielä muutaman hankkia ensi viikolla ja ruokakaupassa käydään sitt varmaan keskiviikkona. Ollaan ensimmäistä kertaa joulu kotona niin, että minä en ole töissä. Miehen vanhemmat ja täti tulee meille syömään, eli vähän on laittamista edessä mutta oishan se laitettava ruoka itselle kuitenkin. Koristeluita, kuusta jne. meillä ei juurikaan tule olemaan kun en ole mitään joulujuttuja tullut koskaan hankkineeksi. Oon aina joulut töissä tai sitten jos oon ollut vapaalla niin ollaan mun äidin luona! Aattelin että käyn joulun jälkeen alennusmyynneistä ostamassa koristeita yms. ens joulu varten
Ja onhan tässä sitten taas vuosi aikaa neuloa ja askarrella joulukuusen palloja. Ihania ne neulotut pallot, ootte varmaan nähneet niitä kun niistä on nyt niin paljon puhuttu?!?
Jaahas, neiti heräilee eli käsky käy äidille. Mukavaa joulun odotusta kaikille!
Tuulia ja Elli viittä vaille 4 kk