*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

neuvolasta tultu ja sain ajan maanantaiksi, sanoi että harjotussupistus (normaali) kestää max15sekunttia niin ettei se tee ns tuhojansa tuolla alakerrassa mulla on nyt jatkunu 3päivää niin et kestää 1-2min ja asennolla ei väliä.

samoin herra on menny valmiiksi tonne valmiustilaan joten mä voin kuulema varmuudenvuoksi pakata sen saikkukassin:(

Maanantaina tietää paremmin mut kuulema näyttäis siltä et on vaan ajan kysymys koska mä pääsen jakautumaan, mun naisenvaistoni silti sanoo että saan odotella pitkään:)

miimii10 ja rv30+1
 
miimii10, mulla on vauva ollu valmiustilassa ainaki jo rakenneultrasta asti (lääkäri ei meinannu saada päätä kunnolla mitattua kun oli jo niin syvällä) ja nyt on selvästi jo kiinnittynytkin kunnolla (mun äitiki on terkka niin on vähän tehnyt omia tutkimuksia :D ja iteki sen tunnen).. Ja mulla ei ikinä supistus oo kestäny alle 15sek, aina ollu noin minuutin luokkaa jo sieltä rv14 lähtien ja silti oon vielä toistaseksi kasassa, että ei nuo "kriteerit" aina tarkoita että lähtö on lähellä, mut toki siihen kannattaa varautua.. Toivotaan kuitenkin että saat maanataina hyviä uutisia eikä vielä ois vauvalla kiire mihinkää.. Mulla on kans maanantaina seuraava tsekkaus, saa nähä kui käy..
 
Ihana tuo kappale, minkä joku linkitti!! En ollut ikinä kuullu. :heart: :heart: Kiitos!

Miimii.. Nyt jalat ristiin! Toivottavasti lepääminen antais vauvalle edes muutaman lisäviikon vielä.

Tuulia: Tuo sun käsien puutuminen on kuin mun viimeraskaudesta. Kyseessä lienee rannekanavien ahtautuminen turvotuksen vuoksi. Ei ole edes kovin harvinaista raskausaikana. Vaikka en mä edes silloin tajunnut olevani yhtään turvoksissa.. Se alkoi noin rv 35 ja poistui noin 4viikkoa synnytyksen jälkeen.

Taiska: Se dokkari julkaistiin just dvd:nä, joten tv-esitys menee jonnekin syksyyn.
Simpukka - Lapsettomien yhdistys.

Piianappula: Veikkaisin, että 99% todennäköisyydellä teidän kaukalo on Brio Primo. Sen telakan saa tosiaan sekä isofixeillä, että vöillä. Itse kaukaloa ei saa suoraan isofixeihin (ei saa varmaan mitään kaukaloa), vaan jos on pelkkä kaukalo, niin sitten se tulee vöillä. Ja se olis kyllä sellasta hommaa, mitä mun hermot ei kestä.. Siksi liputan ehdottomasti telakan puolesta, tulee se sitten isofixeihin tai vöihin.

Hyppy: Kurjia nuo lääkärireissut.. :( Olen samaa mieltä kuin Kirppiina, että kaikki mahdollinen tieto pitää saada, mutta esitystapa on nyt kyllä huono. Eikö tarkoitus olisi löytää oleelliset syntymään ja senjälkeiseen elämään liittyvät asiat. Muut ehtii sitten myöhemmin. Oletko muuten saanut vertaistukea ajatellen halkiolapsen alkutaivalta? Eikös heille ole jotain tietynlaisia pulloja ym, mitä kannattaisi hommata? Pumpusta.. Se kun tulee teillä varmasti tarpeen, niin ite hommaisin hyvän sähkökäyttöisen pumpun, missä on herumistoiminto. :)

(.) Täällä ei ole saamattomuutta näkynyt.. Vauvan kotiintulovaatteet on katsottu valmiiksi, koko päivä juostu neidin kanssa kaupungilla.. Kosmetologilla, Särkänniemessä, Pyynikillä munkkiretkellä.. :) Virtaa piisasi, kun nukuttiin molemmat 12h yöunet! :D

Mut unettomia öitä on varmaan luvassa. Meillä on näillä näkymin tulossa isoja muutoksia elämään. Ei mitään negatiivista, mutta muutoksia kumminkin.. Ja sellaiset asiat pyörii sitten öisin mielessä.

Mut hei.. Mä oon NIIN tyytyväinen.. Painoa on samanverran kuin toukokuun 13. päivä!! *JESJESJES*

Raitis ja myllertävä Salarakas 32+4
 
Neuvolakuulumisia täältä :)

paino +533/vk (yhteensä tullu 9,7kg)
turvotus +
paineet 109/73
pissa puhdas
B-Hb 118
sf 29,5
tarjonta pt (poikittain on, pää oikealla jalat vasemmalla)
liikkeet ++

Ei sitten millään viitsi tyyppi kääntyä pää alaspäin...Kovasti tuolla möyrii mut ei. Pari viikkoa olis aikaa kääntyä, sit yritetään väkisin kääntää.

Raajojen puutumista on täälläkin. Melkeinpä joka yö.

Sairaalakassin pakkaan kunhan saadaan muutto alta pois eli menee tonne 38 viikolle asti varmaan. Ja tykkäsin itse sairaalan pikkuhousuista :) Ja ne siteet oli kans ihan must. Onhan ne jättileveitä ja paksuja, mut ei mitkään pikkusiteet pitäiskään. Kotiinkin sain niitä yhden pakkauksen. Muutama on vielä jäljellä.

Mitä mieltä olette, voisko tonne etusivulle laittaa listan sairaalakassin sisällöstä? Ja ehkä myös sellaisen hankintalistan, mitä tarvitaan vauvaa varten muuten? Ensisynnyttäjille varmaan tosi hyvä, ja mäkin mielelläni tarkistaisin vielä et kaikki tarpeellinen on :) Kun en jotenkin osaa miettiä niin hyvin kun on kaikkea muuta tässä...

Hypyllä ollu taas kyllä niin rasittava lääkäri... Etsii ongelmaa sieltä missä sitä ei ole.

poksumispäivä :)

hemari ja helmiäinen 34+0 POKS
 
Voi Hyppy miten siulla onkin käynyt huono tuuri tuon lääkärin suhteen :hug: Ymmärrän täysin tuon tunteen, ettei tee enää mieli käydä ollenkaan ultrassa. Miksei ne vaan voi vaihtaa tuota lääkäriä toiseen?
Mie tänään kauhistuin, kun kävin äpolilla ja sen vakilääkärin tilalla olikin toinen :eek: olin ihan varma ettei tästä nyt hyvä seuraa, mutta kyllähän tuo vaikutti hyvinkin pätevältä, tosin hääkin tarkisti ensimmäiseks että vauvalta molemmat huulet, silmät, korvat ja nenä löytyivät. Totesi sitten vaan, että olisihan nämä tietysti tulleet ilmi jo aiemmin. Tarkempi oli muutenkin tämä lääkäri.

ON pakko sen verran hehkuttaa, että tänään mie sitten sain "vapautuksen" äpolikäynneistä :cool: Kohdunsuun tilanne oli sen verran hyvä ja kun supistuksiakaan ei ole ollut niin toivotti vaan tervetulleeks sitten synnyttämään :D

Sairaalalkassi sen pakkaan varmaan siinä viikolla 36 ja sinne tulee omat alushousut, paita, housut/hame ja vauvalle myssy, paita ja housut. Mie aattelin lähtee kotiin niin pian kuin vain voi, joten mitään enempää en aatellu pakkailla mukaan :) Viimekskään en ehtinyt mitään lukemaan tai muutenkaan ylimääräistä tekemistä tarvinnut, kun se vauvan ihastelu ja jatkuva syöminen pitivät työteliäinä. Miusta kun sairaalassa syödään vähän väliä :D Miulle vielä sattu sellanen huone missä kaikki kävi yöunille jo heti puol kasin jälkeen, kun oltiin iltapala saatu syötyä...

~tottis ja napero rv 30+4
 
taiska87 Mulla myös niitä näköhäiriöitä, mutta ne on kirkkaita, ei mustia. Mulla myös migreeni ja nimenomaan aurallinen migreeni, johon liittyy näköhäiriöitä, mutta ne migreeniin liittyvät on ainakin mulla ihan erilaisia.
Neuvolassa sanottiin jossain vaiheessa, että jos mustia pisteitä, ns. nokipisteitä näkyy, niin saattaa olla raskausmyrkytys.. Ens viikolla onneks neuvola, niin voin siellä kysellä noista kaikenmaaiman pisteistä..

Kannatan hemarin ehdotusta listasta, mitä pakata sairaalakassiin ja mitä vauva ylipäätään tarvitsee. Olisi iso apu jos voisi tosiaan jostain tarkistaa, että onko kaikki tarpeellinen hankittu, ettei ole mitään tärkeää unohtunut.. Tietysti toiselle tarpeellinen voi olla toiselle tarpeeton, mutta kuitenkin..

Linda ja Möhis 31+5
 
Itselle

- Eväitä: digestive-keksejä, kuivattuja hedelmiä ja pilli(tuore)mehuja (Mukaan synnärille jos vaikka kestää…)
- Jokin hyvä kirja (osastolla tulee aika pitkäksi, kun vauva nukkuu)
- Imetysliivejä muutamat
- Kestoliivinsuojia useampi pari
- Kestositeitä jälkivuotoon (Helli-tuotteen yösiteet parhaita!)
- Pul-pussi likaisille liivinsuojille ja siteille
- Omat sukat!
- Harja
- Hammasharja ja hammastahna
- Käsivoide
- Huulirasva (sairaalassa todella kuivuu huulet)
- Suihkugeeli, shampoo, hoitoaine ja dödö!
- Puhtaat vaatteet kotiinlähtöä ajatellen, kannattaa varata rennot!
- Kännykän laturi ja itse kapula tottakai myös ;)

Vauvalle

- Kestovaippoja! Olen varannut Imsen vaippoja, tuunasin vähän, sekä villiksiä parit ja muutamat pul-kuoret…
- Silkkivillamyssy ja tumput (joko osastolla käytettäväksi jo tai sitten kotiinlähtötilanteeseen)
- Oma tutti (vaikka eihän sitä tiedä tuleeko käyttöön…)
- Oma harso (Merkkaan kangastussilla koristellen tai värjäten)
- Pul-pussi tai kaksi likaisille kestovaipoille ( Isukki kuskaa illalla tarvittaessa kotiin likaiset)
- Kotiinlähtövaatteet, varaudu sekä viileään että lämpimään!

Isukille

- Eväitä: suklaata, juotavaa jne…
- Lukemista tai muuta tekemistä…
- Kamera


Ja mitä voi sitten pyytää sairaalasta:


- Rintakumit
- Lansinoh- rasvaa rinnanpäille
 
Kertokaahan viisaammat mitä Kelan asiointipalvelussa pitäisi näkyä? Mulla näkyy siis siellä pelkästään Vanhempainpäivärahasta teksti, muttei mitään esim. äitiysavustuksesta (pitäiskö näkyä??)...
Vanhempainpäiväraha-hakemus: Asiakirja saapunut

Jees, kävin siis Kelan sivuilla katsomassa koska saan rahat sairasloma-ajalta. Kappas vaan, olivat maksaneet koko summan työnantajalle vaikka viimeisen kolmen viikon tukiaiset piti tulla suoraan mulle... Kela rules.
 
Hemari täällä vauva majailee ihan samassa asennossa, kun sullakin. Oon tehnyt itse ton päätelmän, kun pää selkeesti tuntuu tossa oikealla ylhäällä ja potkut tuntuu vasemmassa kyljessä. Mua huolestuttaa, kun se asento on pysynyt samana jo erittäin pitkään. Kuopushan oli perätilassa loppuun saakka ja syntyi sitten pylly edellä. Hänellä tosin asento oli se optimaalisin perätila-asento, eli pylly lantiossa, pää kekellä kasvot ulospäin ja jalat ylhäällä. Tästä asennosa, missä Nuppu on, ei voi syntyä alateitse ainakaan mun tietääkseni. Onhan tässä aikaa vielä kääntyä monta kertaa, mutta usko alkaa hiipua, kun on niin pitkään ollut samassa asennossa. Se oli jo rakenneultrassa tossa asennossa, mutta en ole varma, onko siinä välissä kääntyillyt. Mä niin paljon mielummin synnyttäisin alateitse. No, olispahan sitten kolme täysin erilaista synnytyskokemusta, kun on yksi rt alatiesynnytys, yksi pt alatiesynnytys ja nyt tulis sektio. =) Tosin mä pelkään tota sektioo ihan hirveesti. Voikohan ulkokäännöstä yrittää, kun istukka on etuseinässä?

Turvakaukaloksi me valitsimme Maxi Cosin Cardio Fixin telakalla. Se oli Lastentarvikkeen istuimista ainoa, joka sopi kolmanneksi istuimeksi tonne meidän autoon. Muutenkin kyllä tykkäsin siitä eniten. Kahdella isommalla lapsella meillä oli Gracon kaukalo (myytiin pois kuopuksen vauva-ajan jälkeen). Se oli ihan ok, mutta tota Maxi Cosia tuntuis olevan helpompi kantaa (ainakin näin tyhjänä). Se Graco oli sitä vanhempaa mallia eli ei toi nykyinen Logico-S.

Mä kävin eilen Lastentarvikkeessa shoppailemassa kaikki isoimmat puuttuvat hankinnat. Ostin sen turvakaukalon lisäksi Emmaljungan City Crossit City-kopalla. Rattiaden väri on Charleston ja vaunukoppa on white letherette (ihanat!). Rattaisiin hommasin vielä istuinpehmusteen ja kaukaloon Emman kaukalolämpöpussin. Nyt helpotti, kun suurimmat ostokset on tehty. Ikeasta täytyy vielä hakea hoitoalusta ja patja pinnikseen. Sitten jostain pitäis löytää kiva pinniksen reunapehmuste. Ainiin ja rintapumppu puuttuu kans. Vauvalle on riittävästi pikkuvaatetta (ehkä vähän liikaakin). Vielä pitäis miehen ehtiä koota jossain vaiheesa toi lipasto vauvalle, niin päästäis pesemään vauvan vaatteet. Tai mies pääsis pesemään, kun ei se anna mun niitä kuitenkaan pestä. :ashamed:

Ootteko muut uskaltaneet syödä purkkisilliä? Mä söin eilen ja tänään, kun teki hirveesti mieli ja veljen avokille oli neuvolassa annettu lupa. Katselin kuitenkin äsken netistä keskusteluja aiheesta ja kovin ristiriitaista oli. Millanenkohan tuo riski on saada sillipurkista listeria?

Omaan napaan ei sen kummempaa. Selkäkipu on jotenkin ihmeellisesti poistunut vaikka en edes hommannut sitä tukivyötä. Väsymys edelleen vaivaa työpäivän jälkeen, mutta kai tän neljä viikkoa vielä jotenkin sätkii. Sit sekin mua ihmetyttää, kun rv 25 jälkeen mulla tuli tosi paljon harkkasuppareita, mutta nyt niitä ei tule juuri lainkaan. Kai kohtu on sit sitä mieltä, että on harjotellut jo riittävästi. ;)

Pujaja ja Nuppu 31+0 POKS!!! :heart:
 
32+0!
Viikkojen poksumisen kunniaksi ekat vauvanvaatteet pesty ja odottavat narulla pääsyä kaappiin. Meillä esikoinen on tämän viikon isällään,joten lupasin itselleni että tällä viikolla laitan kaikki tavarat valmiiksi että saadaan sitten rauhassa vietellä esikon kanssa lomaa kun kotiutuu :) Urakkaa siis riittää.

Supistuksia tulee täälläkin iltaisin. Kestävät tosi pitkään,mutta eivät ole sillein kivuliaita.

Sairaalan siteet ja alkkarit
on oikeesti hyviä synnytyksen jälkeen. Sitä vuotoa tulee PALJON ja ne pöksyt on ihanan löysät. Ei heti tekis mieli laittaa mitään tiukkoja pitsipöksyjä jalkaan synnytyksen jälkeen :D

MM ja Kirppu 32+0
 
sairaalakassin pakkaan varmaan sit ko selvii sektiopäivä..viimeks jouduin jäämään yllättäin punkitopäivänä niin onnistuihan tuo isännällä tuoda mitä tarvitsin :) kotiintulovaatteet oli kotona valmiiksi laitettu jne...
mukaan aattelin ottaa:
-omat hygieniavehkeet
-omat kotiintulovaatteet+t-paita tms sairaalassa pidettäväksi...vihaan niitä sairaalan yökkäreitä :D
-imetysliivejä
-vauvan vaatteet+kestovaipat kotiintuloon...
-kuorivaippoja(aattelin mennä sairaalan harsoilla sit kun vauva pääsee mun kans samalle osastolle)
-känny+laturi
-kamera+laturi

rasvat,rintakumit ym meillä saa osastolta onneks...samoin välipalaa jne...



( . ) nyt olen sitten kokenut elämäni ensimmäiset TODELLA kipeät supistukset, vaikka jo on kolmas raskaus...Aiemmissa ei oo supistellu ollenkaan muutamia ikäviä lukuunottamatta,mut eilinen tehopuuska kostautui illalla ja yöllä ja itkua väänsin :( voiko oikeesti olla mahdollista että supistus tuntuu toisella puolella kipeempänä kun toisella,vai enkä vaan jostain syystä tunne sitä tuolta toiselta puolelta niin kipeesti?nyt koko aamu on järkätty makuuhuonetta uuteen uskoon,perhepedinlaajennus menossa ym touhua niin äsken nukutuslenkillä supisti taas tosi kipeesti sieltä samalta puolelta...toki koko maha menee kovaksi ja paineen tunne molemmilla puolilla mut kaamein kipu vain oikealla puolella ja ehkä enemmän selän puolella/lonkassa....
 
Kaappi ostoksilla käyty :) nyt pääsen tosissaan järkkäämään kaapit kuntoon.

Eilen tosiaan haettiin se äippäpakkaus ja laitan maanantaina siitä pari menemään Reimalle asiakaspalautuksena vaihtoon :mad: ja jotenkin muutenkin petyin hieman pakkaukseen... :ashamed: noh, kunhan saan tilalle ne tuotteet mitkä olivat viallisia niin asia OK.

Supistukset mulla on kokonaan rauhoittuneet :) olenkin ottanut rauhallisesti ja kaappien siivouksenkin ihan rennoin mielin teen. Mulla supistelut ja kivut olivat enemmän vasemmalla puolella.

Ja Hemarilla hyvä ehdotus :wave:

Pieni Tähtönen ja Neitokainen 32+4 :heart:
 
pieni tähtönen okei eli se on mahdollista...ajattelin jo että onko siel joku muu vialla tai jotain...outoo olla niin tietämätön kolmannen odottaja,mutta ko molemmat on leikattu niin ei oo ollu kokemusta noin kipeistä...
 
pujaja mulla sama tilanne, et vauva on majaillu perätilassa koko ajan. Rakenneultrassa oli kylläkin pää vasemmalla ja jalat oikealla alhaalla, mut siis pää alaspäin ei ole ollut kertaakaan. Tiedän sen siitä kun on tosi vaikea kumarrella ja hengittää kun pää on vastassa koko ajan. Ja välillä tulee ikäviä potkuja tonne ihan alas. Mulla myös istukka etuseinässä, eikä kyllä siitä ole kukaan mitään sanonu että estäis kääntämisyritystä. Eli uskon että sitä päästään yrittämään. Vähän tässä alkaa jo pelottamaan että tuo vauva ei käänny itsestään ja sit käännösyrityskin epäonnistuu... Sektio pelottaa. Eli jos tää perätilaan jää niin yritän kyllä alakautta, jos synnärillä katotaan et mahtuis tulemaan. Jännittää aika lailla tää tilanne. Niin ja purkkisilliä oon syöny :) En kylläkään mitenkään ihan hirveästi, mut kuitenkin.

hemari ja helmiäinen 34+1
 
Outoa ihmettelyä nyt luvassa....

Mä tajusin äskettäin, että mun maha on pienentynyt vaikka sf-mitta on normaalisti kasvanut, menee itse asiassa keskikäyrän yläpuolella, mutta ihan normimitoissa (31cm). Miten maha voi siis vain pienentyä, kun en ole laihtunut, painoa tullut jo 13kg siitä, kun lähdin odottamaan eli taidan olla taas kohta tooooodella läskinen tapaus kuten ennenkin. On tosin tullut vähemmän kuin kummastakaan tähän mennessä eli zäänssit saada vähemmän kuin se reilut 30kg on olemassa :D

-Miuski & "Jimpula" 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Argh. Käytiin keilaamassa, ja nyt on häpyluun seutu ihan sika kipee! Kipuilluthan se on kokoajan, varsinkin kävellessä, mutta nyt sattuu niin pirusti. Istuessa ei mitään, mutta seistessä sattuu ja kävely on... ettenkö sanois hankalaa. Pitäisköhän olla huolissaan, voiko tosta olla jotain haittaa vauvalle?
 
Eea
Huh, päivä meni sukuloidessa ja nyt on melkosen vetämätön olo. Alkaa raskaus vaatia veronsa. Liika autossa istuminenkaan ei enää tunnu kivalta. : /

Eilen laittelin pestyjä vauvan vaatteita lipaston laatikoihin. Kävin myös kaverilta ostamassa pinon pikkuisia vaatteita. :) Vielä jonkun verran pitää vaatetta hankkia.

Sairaalakassiin pakkaan:

- villasukat
-pesujutut itselle
-pillimehuja, lakuja, hedelmiä ja suklaata
-ristikkolehti + kynä
-kotiutumisvaatteet
-imetysliivit + liivinsuojia
-mukavan oloasun (en oikein tykkää niistä sairaalan vaatteista)
-kamera, puhelimen laturi
-joku neuletyö
-huulirasva

Vauvan kotiutumisvaatteet saa mies tuoda tullessaan. :)

Eea & Urkki 30+2
 
Turvaistuimena meillä on esikoiselle ostettu Acta Gracon telakalla. Olin siihen ainakin tosi tyytyväinen silloin ja ihan prismasta ostettiin.

Sairaalakassin pakkaan sit elokuun alussa tai viimeistään kun saadaan tietää sektiopäivä. Yritän jos sen saisi jo selville kesäkuun lopulla kun pelkopolille jälleen menen. Täällä oli muitakin jotka haluavat/saavat/joutuvat suunniteltuun sektioon, niin onko teillä kaikilla synnytystapa- arviointi joskus rv36?

Äitiyspakkaus tuli perjantaina ja niitä sit jo esikoisen kanssa tutkittiin. Selanen kysymys heräs, kun en oikein päässyt selvyyteen, että mikä se ruskea liina siellä oli?

Täällä on kaikki valmiina vauvaa varten. Vaatteet on pesty, paitsi äitiyspakkuksen vaatteet. Ollaan esikoisen kanssa yhdessä vaatteita pesty, on saanut hänkin tekemistä. Vauvan sängyn varmaan laitan valmiiksi heinäkuun lopuss ajos siihen asti maltan odottaa.
ON: täällä on muuten voitu hyvin mutta nyt on alkanut tulemaan harjoitussupistuksia aika tiuhaan tahtiin jos vähänkin jotain tekee. Töissäkin kun asiakkaalle tukisukkia jalkaan kiskoin niin alko supistaan ihan kauheesti. Onneks meni sit istumisella ohitse. Vauvan asennosta ei ole mitään tietoa enää, oli pitkään perätilassa. Pari viikkoa sitten oli poikittain, maha ihan eri näköinen ja nyt en sit tiedä iten päin on. Ajoittain potkut tuntuu voimakkaasti ylös mutta ajoittain alas. Nyt ei ainakaan ole ollut enää itellä hengenahdistusta, joka oli iltavieraana silloin kun perätilassa oli. Neuvola on keskiviikkona niin jos sit sais selvyyttä asennosta.
 
vauva-10 mie joudun valitettavasti taas suunniteltuun sektioon ja käyn nyt kahden viikon välein ultrassa joten varsinasita synnytystapa arviointia ei mul oo...synnytyssuunnitelma tehdään tosin kai jossain niillä viikoilla...

Oli muuten helpottava käynti jollian tavalla pelkopolilla viimeks...vaikka eihän siel mitään uutta tietoa tullu,mut sai käytyy läpi edellisii kertoja...suosittelen kaikille joita vähäki mietityttää...

Mulla on vasta 4 liivit...mut en uskalla viel ostaa lisää ko jos ne kovasti pursuaa viel tästä niin ei mahdukkaa..noilla siis pääsen hyvin alkuun ja ostan sit ensi viikkoina lisää :) ainaki ipanaiselta haluun sellaset ihanat liivit :) noi mitä on on aika tylsiä :D
 
Voi apua!!! Kirjotin PIIITTKÄÄT pätkät kaikille ja tää hiton kone meni ja hukkas kaiken!! :( En kyllä jaksa enää alottaa alusta..

No tässä lyhkäsesti jotain:

Täällä myös vauva perätilassa niinkuin Hemarilla ja Pujajalla ja pelkään joutuvani taas sektioon. Kahdesta alatiesynnytyksestä olen toipunut todella nopeasti, mutta sektio oli mulle jotain ihan hirveetä!! Koskaan en ole yhdestäkään leikkauksesta ollut niin kipeä ja niin kauan! Toivon sydämeni pohjasta, että tän saisin synnyttää alateitse, vaikka sitten perätilassa tai miten vaan :D Toivotaan siis että pienet tajuisivat vielä kääntyä ;)

Miuski: Musta myös tuntuu, että vatsa on pienentynyt tai ei oo ainakaan kasvanut viimiseen kuukauteen.. Sf-mitta on ollut sama 26cm jo kolmella neuvolakerralla ja tuntuu ettei se nyt kasva ollenkaan :( Olin kylläkin ultrassa viime viikolla 31+3 ja vauvan painoarvio oli 1,7kiloa, alakäyrillä kuulemma kasvaa, mutta kasvaa kuitenkin :) En sitten tiedä mistä toi mahan kasvamattomuus voi johtua..

Omaa napaa vielä: Olin siis taas kontrollissa ja kohdunkaulaa oli jäljellä vielä 2,1cm (ultralla katsottuna siis) kun ekalla kerralla se oli 4,9cm. Myös kohdunsuulla oli tapahtunu taas..viimeksi suu oli vain pehmeä mutta kiinni ja nyt kahdelle sormelle auki, ei siis hyvä juttu! Kaikesta lepäämisestä huolimatta tää tilanne etenee näköjään kokoajan ja lepäämistä pitää jatkaa, tylsää!! Sain kuitenkin lääkärit ylipuhuttua, että saan jatkaa kotona vaikka he olisivat mut mieluusti osastolle ottanu. Onnex ollaan kuitenkin jo aika pitkällä ja enää muutama viikko makoilua edessä ;) Supistelut on kylläkin helpottanu tosi paljon mut tilalle on tullu niitä ihmeen sukkapuikko-pistoksia alapäähän, liekö ne sitten tekevät jotain vai miten ihmeessä taa vaan etenee kokoajan?!! No koitan parhaani pysyä vielä yhtenä ainakin muutamat viikot!

Happy ja Nestori 32+1
 

Yhteistyössä