*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Kiitos zemppaamisesta siskot!

Kasassa ollaan ja kotonakin vielä. Uskomatonta tää oleminen taas. Tuskainen olo koko ajan, pientä taukoilua ja sitten jatkuu taas... Mitähän mahassa mietitään? Otin särkylääkettä ja suihkua ja helpotti hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Musta todella tuntuu jo, että eteenpäin tämä hitaasti mutta varmasti vie, kroppa kertoo moista. Tosin, en osaa sanoa, onko tämä taas sitä etenee pisteeseen X ja sitten lopahtaa ja antaa odottaa hetkeen Y saakka. Olo on niiiiiiiiin kypsä, että alta pois. Koko kroppa ihan jumissa. No, mies lähtee kuopuksen kanssa pihalle ja mä meen niin nukkumaan............
 
Miuski: pitäiskö sun käydä näytillä? Kuitenkin aika pitkään tuo sun olo ollut tuollainen ja viikot kuitenkin noin vähän. Tsemppiä supistusten kanssa! Toivottavasti lopahtaa kokonaan vielä hetkeksi. =)
 
Leo: Viime viikolla olin äippäpolilla ja todettiin vain, että seuraavaksi sitten nähdään synnärin puolella. Mä olin ihan, että mullahan on viikkoja niin vähän et eiks estellä vielä niin ei kuulema. Eivät ota osastolle eivätkä mitään vaan seuraavaksi synnyttämään... Siksi yritän olla itse aloillani ja makoilla, että sillä saisin pitkitettyä panadolin ja kauratyynyt voimin.

MUOKS: Tajusin just, et ens viikolla mulla alkaa äippäloma :O
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Onnea vauvautuneille ja tsemppiä käynnistykseen meneville! Itselläni on tänään todella löysä olo, aamulla oli ukkosta ja sen jälkeen olo ollut ihan veltto ja väsynyt ja jotenkin huono olo muutenkin. Päivä on tuntunut niin pitkältäkin tänään, en tiiä mikä nyt veltostuttaa noin paljon. Jotenkin tuntuu että on vielä pitkä aika synnytykseen ku äitiyslomakin alkaa vasta perjantaina 15. päivä ja kuitenkin kesälomalla olen ollut jo puolitoista kuukautta. joku on päivitellut kelan rahapäätöksiä, mulla ne tuli hyvissä ajoin ennen äippäloman alkua. Itse saan palkkaa tonne lokakuulle asti, joten ekat päivärahat menee suoraan työnantajalle ja mulla ei siten päätöksen kanssa olis ollu kyllä kiirekään.

t schnappy 34+4
 
Hemarille tsemppiä synnytykseen! olis kyllä ollut ihme jos noilla arvoilla ei olis käynnistetty. Hyvä juttu! :heart:

Viola: Juu se on jotenkin niin tuttua tuo kuumotus, mutta en teidä. vielä en ole arvoja kyselly. Huomenna on neuvolan soittoaika klo 10. Jos sinne odotan. Sappihappoon menee se pari päivää.

Leo rv 33+0 :heart:
 
Tsemppiä hemarille Jännäilen sun puolesta täällä. Toivottavasti käynnistyy nopeesti ja on helppo synnytys.

Onnea Hildalle vauvasta Ajatella, että vauvoja alkaa olla sylissä jo niin monilla. Tosiaan tuntuu siltä, että vastahan sitä plussattiin.

Tsempit myös huikkikselle ja miuskille suppareiden ja tuskaisen olon kanssa. Kohta se helpottaa :)

(.) Nyt alkaa olla kaikki valmiina. Rintapumppu kyllä on mystisesti kadonnu, harmi! Vielä pesukoneen pyöritystä ja järkkäilyä. Huomenna kauanodotettu lääkärineuvola. Toivottavasti on kiva lääkäri. Taas on väsymys iskenyt, no saahan sitä väli väsyttää. Ehkä ihan normaalia tässä vaiheessa.
Mielenkiintoista muuten toi katetri käynnistys. Kiitos vaan tiedosta, että on muitakin vaihtoehtoja kun se kammottava cytotec! Varmasti pyydän katetria jos taas käynnistykseen joutuisin.

kummeista Meillä aika todennäköisesti nimiäiset, mutta silti "kummit" haluaisin kun esikoisellakin on. Ei kyllä olla vielä päätetty ketä pyydetään.

lyyli ja piiperö 36+3
 
No joo soitin sittenkin sinne neuvolaan. Asat/alat 34/15. nousussa on (viimeksi 30/13). Toinen ihan rajoilla.. Viimeistään maanantaina uudestaan, jos yhtään tuntuu mielellään viim. perjantaina. Sappihappo tulee parissa päivässä. Kyllä pitäis vain vaistoonsa luottaa. Toivotaan, ettei sappihappo hirmuisesti ole noussut. Onneksi on nuo arvot hillitysti noussu kuitenkin niin saadaan ajoissa varmasti kiinni.

Leo
 
Tiiperille ja perheelle onnea pojasta!

Ja koralli onnea syntymäpäivän johdosta!!

Vimmu onnea pojasta, ja siis myös muulle perheelle onnea :)

Onnea hildalle ja perheelle prinsessasta.

Lemongrass Mä en oo kans saanu päätöstä kelan vanhempainpäivärahasta ja oottelin sitä aikani kunnes soitin sinne ja kysyin,että missä mättää.. Paperit oon laittanu sinne jo huhtikuussa.. No selviskin että työnantaja ei oo laittanu sinne yhtä kuuluvaa lappua .. Yritin sit pomolle soittaa kesäkuun lopussa ennen kun lähin tukholman risteilylle,koska siellä nyt ei ainaskaa kerkee soitella.. Sieltä kun palasin ja yritin uudestaan,ko ei ennen vastannu,niin olikin lomalla.. Ja koko hemmetin kunta on jääny heinäkuuks lomalle,niin en saa sitä lomaketta mistään!! Soitin sit kelalle ja selvitin tilanteen,niin ne lupas,että ne oottaa sitä lappua elokuun alkuun.. Koska jos ne ei sitä odottelis (hain siis päivärahan viimesten 6kk palkan mukaan) niin ne varmaan laskis sen sieltä verotiedoista ja sit mun päiväraha tippuis ihan hitosti,kun en ollu sillon töissä :( Onneks ne oottaa sen lapun!!

kummit on mietitty ja kysytty ja nimikin on jo valmiina.. Täytyy vain toivoo,että poika näyttää nimeltänsä :D

Hemarille voimia sinne synnytykseen!:)

ON: Lääkärineuvolasta juuri tultu ja kun viimeviikolla neuvolassa kävin torstaina niin sieltä oli painoa tullut lisää melkein 2kg!!! 5:ssä päivässä! Meinasin alkaa itkemään,mutta sanottiin vain,että ihan normaalia.. Ja ihme kyllä tämä lääkärikään ei maininnu siitä mitään,kun normaalisti on kovin kärkkäästi sanomassa,kun on siis tota omaakin painoa ihan liikaa!!

Turvotusta on ollu nyt ihan kamalasti jaloissa,ne näyttää ihan palloilta.. Mutta kun ei kerkee tai malta levätä niin kait se sitten kostautuu jollain tavalla :/ Olo on muuten mainio,hassua vain,että sitä ei kukaan usko.. Monet on kysyneet,että onko kuuma,tai tukala, vastaan,että ei.. Niin ne vastaa mulle,että eipä vissiin :eek: Että ei oo pakko uskoo jos ei taho :D

Muuten kaikki olikin hyvin,en taida päästä synnyttämään etuajassa ainakaan kun kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni.. Vai miten nopeesti toikin tilanne voi muuttua?? Minä kun en tiijä niistä :p
Huh! Reissuista selvitty,niin jospa nyt olis enemmän aikaa kommentoida teidän muidenkin juttuja kun ei oo enää ainakaa mitää suunnitelmia/reissuja! Nyt vain oottelen ukon kotia,jonka nähny viimeks juhannuksena! :)

Voimia kaikille,jotka kivuista kärsii ja miks ei myös muillekin!

Taiska ja napero 34+4
 
Hemarille tsempit synnytykseen!

Miuskin olo kuulostaa jo aika tuskaiselta. Tsempit sulle! Ei ne tosiaan rv34 jälkeen vissiin enää pahemmin estele synnytystä.

Mulla oli tänään se kasvukontrolli polilla. Nyt on vauvan kasvu sit taittunu ja pudonnu alakäyrän alapuolelle. Tähän astihan on menty tarkasti alakäyrällä. Tänään 35+6 ja painoarvio oli 1949g kun olis minimissään pitänyt olla jotain 2,1 kg. 10pv päästä uus kontrolli ja liikkeitä pitää nyt seurata ja herkästi yhteys synnärille, jos hermostuttaa. Istukan virtaukset oli kyl tosi hyvät ja vauva liikku hyvin. Mut huolettaa mua silti. Lääkäri meinas, että pitänee ehkä käynnistää tämä synnytys ennen laskettua aikaa, mut olis hyvä olla ne 37vkoa täynnä. Ei sit kumminkaan osannu sanoa, onko se käynnistys tuolloin 10pv päästä, kaipa se riippuu sen päivän mitoista, onko kasvu pysähtyny kokonaan tmv. Sanoi, että luontokin monesti osaa hoitaa tällaiset tapaukset ja synnytys käynnistyy itsestään etuajassa. Mutta onkohan mulle oikeesti syntymässä alle 2,5-kiloinen vauva, miksi hän on niin pikkarainen? :(

No sisätutkimuksessa oli paikat pehmeät, kiinni ja 3cm, joten mitään ei juuri ole tapahtunu, mut ei kuulemma merkkaa mitään vaan voi silti käynnistyä nopsaan itsestäänkin.

Mietityttää miksei vauva kasva kunnolla. Kertookohan nuo virtaukset kaikesta, vai voiko istukassa silti olla jotain toimintahäiriöitä?

Koralli & Tähkäpää 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Kaikille synnyttaneelle rutkasti onnea ja synnytykseen meneville (Hermari) samaten, kohta on pikkuinen kainalossa! Vau, nain porukka vaan tuplaantuu.. =) =) =)

Omaan napaan ei kuulu sen kummempia, supparit ovat lisaantyneet, vatsanymparys kasvanut hieman (joka viikko +2cm) mutta on 'vain 109cm', ja sf mitta oli pari viimeista viikkoa 35cm, eli tuskinpa siita nousee (?). Alakerrassa vahva paineentunne ja valilla hapyluuhun koskee pahasti, mutta olen huomannut, etta rauhallinen kavelylenkki auttaa naihin vaivoihin.

Naista oireista sain kuitenkin sen viimeisen inspiraation kayda hakemassa puuttuvat vauvankamat. Me siis jaettiin lista kahtia (mina - siteet, imetyssuojat,.. ja mies - veden lampotilamittari, vaipat,..) ja mun osuus nyt hankittuna, mies sai luvan viivytella kunhan hanen listansa on suoritettu viimeistaan vauvan tullessa kotiin sairaalasta.. Kavin myos hakemassa H&M:sta vauvalle upouudet kotintulovaattet. Olin siis paattanyt, etten osta vauvalle uusia vaatteita kun niita riittaa muutenkin esikoisen/sukulaisten jaljilta, mutta yhden kerroksen ostin kotiintuloa varten. Kai sita jotain uutta&omaa saa olla. :) Ja miehen painostuksesta paadyin harmaa-valkoraidalliseen, vaikka olisi tehnyt mieli ostaa vahan tyttomaisempaa. Kai ultraaja saattoi olla vaarassa.. siina tapauksessa joudutaan varmaan uusimaan vaatevarastoa muutenkin!

Viime yona pelkasin jo hetken, etta synnytys olisi alkanut.. Herasin 1.30 aamulla vahvoihin menkkakipuihin seka voimakkaisiin suppareihin, enka oikein saanut unta taas. Myos vatsaan koski. Parin tunnin kuluttua kuitenkin laantuivat ja nukuin loppuyon hyvin. En tieda oliko se 'kenraaliharjoitus' vai mika.. :confused:

Bump rv 34+5
 
¨Mulla on aivan uskomaton tuuri kyllä, ensin häviää kaksi kerttaa ne kelapaperit ja nyt sitten se ihana korisänky kehto on menny aivan väärään paikkaan..

Mulla on nyt tullut se siivous vimma, en pysy yhtään paikallani vaan teen koko ajan jotain vaikka väsyttää aivan sairaasti:/tuntuu et mulla on viikot pysähtyneet ja meen koko ajan rv 33 :D

poitsu paino muuten jo 2,2gk eli eipä oo painon puolesta hätää jos sattuis syntymmän, tosin mä varmaan olen viiminen täällä joka sitten päivittää yksin :D

Niin ja esikoisessa kaipasin läheisyyttä ja paljon hoivaa ja nyt oon jotenki tosi sulkeutunut et iholle ei saa tulla, any one else?
 
Leo: Viime viikolla olin äippäpolilla ja todettiin vain, että seuraavaksi sitten nähdään synnärin puolella. Mä olin ihan, että mullahan on viikkoja niin vähän et eiks estellä vielä niin ei kuulema. Eivät ota osastolle eivätkä mitään vaan seuraavaksi synnyttämään... Siksi yritän olla itse aloillani ja makoilla, että sillä saisin pitkitettyä panadolin ja kauratyynyt voimin.


MUOKS: Tajusin just, et ens viikolla mulla alkaa äippäloma :O

Ai no sitten kotikonstit on ihan perusteltuja. =) Toivotaan, kuitenkin, ettei ihan vielä tartte synnyttää niin saat pienen heti kotiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Eea
miimii Oon kanssa huomannu, että vetäydyn nyt jotenkin itseeni, enkä kaipaa läheisyyttä tai seuraa kauheesti. Varmaan mieli alkaa valmistautumaan lähestyvään synnytykseen. :) Alkuraskaudesta olin todella hellyydenkipeä ja kaipasin halailua ja huomiota, mutta nyt tilanne on ihan toinen.
 
Hemarille tsemppiä synnytykseen! Jokohan on vauva tullut ulos? =)

Miimii, mulla on koko raskauden ollut tollanen fiilis, että en kaipaa läheisyyttä. Normaalisti tykkään halia ja olla sylikkäin. Nyt jotenkin haluais omaa tilaa.

Koralli, kyllähän toiset vauvat voipi olla vaan pikkuruisia ilman mitään sen kummempaa vaivaa. Tunnen kaksi pienipainoisena syntynyttä lasta ja ovat syntymästään asti olleet pienikokoisia ilman, että muuta ongelmaa on. Toivottavasti sun vauva nyt kuitenkin kasvais vielä.

Miuski, älähän nyt vielä synnytä. Aika tuskaselta kuulostaa sun olo. Jos pitkään jatkuu, niin eikö kannattais käydä kohdunsuun tilanne tarksituttamassa? Ettei synny kotiin.

Tänään oli neuvola:

rv 34+3
paino +117 g/ viikko
turvotus -
rr 117/70
pissa puhdas
sf 31.5
tarjonta RT!!! Jippii!!! =)
syke 135
liikkeet ++

Nuppu on nyt sitten pää alas päin. Mä oon niin helpottunut. Toivottavasti pysyy noin. Ainakin neuvolatädin mukaan pää oli tosi alhaalla lantiossa, joten ehkä se ei enää sieltä pääse kääntymään. Ens viikolla on neuvolalääkäri. Neuvolantäti sanoi, että se on joku vastavalmistunut lääkäri, joka ei ole tehnyt neuvolaa. Eli täysin turha käynti tulossa. Osaakohan se edes katsoa mitään kohdunsuun tilannetta? Olis vaan ollut mukava saada luotettava tieto.

Eilen illalla mulla tuli jonkun aikaa kipeitä suppareita. Aikasemmissa raskauksissa ei ole tullut tollasia ennen, kun synnytys on käynnistynyt. Ne tuli tosin aika isoilla väleillä ja kesto vaan jotain 10-15 sekunnin luokkaa. Ilmeisesti jotain ennakoivia vaan. Ne lopahti sitten, kun nukahdin. Neiuvolantäti käski soittamaan neuvolaan, jos niitä alkaa tulemaan säännöllisemmin. Nyt päivällä ei ole tullut yhtään supparia. Oli vaan niin outoa, kun tosiaan ennen ei ole moista tapahtunut tässä vaiheessa raskautta.

Pujaja ja Nuppu 34+3
 
Onnea kaikille synnyttäneille!! Uskomatonta, miten aika rientää! Ja onnea myös hemarille synnytykseen!

Tänään käytiin ostamassa amme ja korit tuohon hoitopöytään minkä sain laitettua tuonne vessaan. Iskä on tulossa huomenna jotta päässään alottamaan tuo vauvanhuoneen remppa. Ei olla ukon kanssa kumpikaan aiemmin tapetoitu, ja iskä oli innoissaan kun saa tulla päähanslankariksi =)

Tänään oli synnytysvalmennus, ja miulla iski siellä ihan ihme ahdistus! :| Miun sairaalakammo kait iski pintaan, mutta oisin halunnu päästä äkkiä ulos sieltä synnytyssalista :ashamed: Ei miuta hirveemmin se synnytys pelota, mutta kun sinne päästiin ja se sairaalanhaju iski vastaan ja muutama äiti käppäili siellä käytävällä niissä sairaalakuteissa niin rupes pyörryttää ja pelkäsin et paniikkikohtaus iskee!! Miulta on joskus leikattu umppari ja olin sitä ennen melkein viikon sairaalassa ilman et tiedettiin mikä on.. Olin tosi kipee ja samassa huoneessa parin tosi huonossa kunnossa olevan mummon kanssa ja sillon ihan oikeesti pelkäsin et kuolen, voipi olla et siitä on sit kammo jääny :( Mies lohdutteli et sie kyl mietit sit jo jotain ihan muuta kun tositilanne tulee ;)

Nyt on olo parantunu kun söin pari leivosta ja vähän karkkia :p

summersun & juniori 34+5
 
hyvä etten ole ainut, tuntuu tosi pahalta miehen puolesta kun ei haluta sitten millään tasolla ja nyt puhun nimenomaan kaikesta fyysisestä kontaktista:(

Vaikka kuinka yrittäisin mielessäni miettiä miten ihanaa on jakaa halaukset sun muut niin ihan kun joku olis mulla off nappulaa painanu täysin.. kauankohan tää kestää??
 
Iltoja!

Hemarille tsemppiä synnytykseen! Jokohan siellä on jo vaavi sylissä?? :)

Kummit meillä on osittain mietitty, mun siskosta tulee sylikummi + mies valittee sitten omista sisaruksistaan jonku pariskunnan toisiksi kummeiksi. Nimi ollut valmiina jo pitkään, mutta nyt viime päivinä oon ruennu miettiin toisen nimen vaihtoa. No katosotaan. Ristiäispaikasta ei vielä tietoa, kun kirkkoon en halua ja tää meidän kämppä liian pieni, vieraita kun pakosta tulee parisenkymmentä kun tuolla ukolla siskoja joista suurimmalla osalla jo perheet. Mun puolelta tulee sitten tasan kaksi; äiree ja sisko :)

Miuskille tsemppejä suppareiden kanssa! :hug: Toivotaan, että vielä hetken pikkainen malttaisi olla mahassa!

Itellä huomenna neuvolalääkäri ja odotan jo innolla et pääsen kuunteleen painoarvion ja muutenkin tuon alapään tilanteen. Sen verran hyvin oo kuitenkin voinu, että en usko siellä suurempia tapahtuneen. Suvussa kaikilla ensimmäinen syntyä n. 5 viikkoa etuajassa eli meikä on vetäny enkat täne asian suhteen kun viikkoja kohta kasassa 36 :) Hyvä näin.

Vanhempainrahapäätös tuli mulla sillon keväällä muistaakseni vajaan kuukauden sisällä ja meillä rahat tulee sairaskassasta eli jokusen mutkan kautta kun niitäpapreita eestaas lähettävät. Eli kannattaa kyl varmaan soitella kelalle perään niiden jotka ei viel päätöstä saanu. Ja ekat äippärahat mäkin saan elokuun alussa (äippäloma alkoi 7.7) eli nähtävästi ovat muuttaneet systeemiä kun ei mee sinne kuun loppuun, onneksi!! :)

Millon isyysrahahakemuksen voi lähettää?? Siinä kelan paperissa kun meinaan kysytään lapsen syntymäpäivää, ei laskettua aikaa, niinku kaikis noissa muissa mitä oon täytelly? Mutenkin täytys kelalle soitella tuosta isäkuukaudesta kun se ei oikeen mee mun jakeluun, kuin pitkä se on ja pitääkö äidin jättää se kaks vikaa viikkoo vanhempainrahakaudesta pitämättä, että isä saa pitää sen jne jne... No, sen kans ei onneks viel mikään hätä.

Kuin teillä muuten miehet pitää isyyslomansa? Jäävätkö heti lapsen synnyttyä vai säästävätkö? Meillä mies jää tosiaan ens viikolla kesälomalle ja on sen neljä viikkoa eli hieman lasketun jälkeen alkais työt mutta toivotaan et vauva siinä vaihees syntyny niin voi jatkaa suoraan perään sit isyyslomalla.

Jos sitä viel hetkeksi koiran kanssa ulos kun eipä tuo näyttäny tänäänkään jaksaa sataa, niin kovasti kun niitä sateita odottelin.. :/

Piianappula + PikkuPena 35+4 :heart:
 
Täällä sitten yksi joka haluasi mieheltä enemmän huomiota mitä saa. En mäkään sitä päivisin kaipaa mutta iltaisin kun esikoinen on mennyt nukkumaan.

Olen kyllä niin lyhyt pinnainen nykyään, että sillä voi olla vaikutusta että sitä hellyyttä en saa. Tuntuu, että kaikesta palaa hermo, välillä olis kiva kun vaan sais jäädä peiton alle aamulla. Olis varmaan miehellekin helpompaa, jos en olis joka asiasta sanomassa.
 
otan toisen asian esille ja niin vähemmän ihanamman nimittäin onko kukaan huomannut että ennen vessaan menoa (isompi hätä) laukasee kamalan selkäsäryn.

Mulla meinaan tulee kamala kuumottava olo ja ne muistuttaa hetken sitä oikeaa kipeää supistusta, mietin onko kyse nyt siitä että tila alkaa loppumaan ja kaikki ei sinne samaan aikaan enään mahdu:ashamed:

Ehkä siksi mulla esikoisessa tuntu supparit alaselässä kun työnsi itseään alemmas h-hetkellä niin että selkäranka ja hermot on niin puristuksissa?

saa nähdä miten jaksaa taas tuon kamalan kivun kanssa:/
 
Pujaja - Varmaan tylsä mennä tollasen lääkärin vastaanotolle!

Mä kans kaipaisin enemmän huomiota mieheltäni, niinkun vauva-10 sanoi, en mä päivisin sitä niin kaipaa mutta kun esikoinen on nukkumassa olis kiva istua ihan vaan vaikka lähekkäin tms. Mut toisaalta mulla on koko ajan niin kuuma että toisen läheisyys ei sinänsä kiinnosta, mutta toivoisin et auttais enempi kotitöissä, tai antais mun välillä ottaa päikkäreitä tms, kun muutenkin ollut tosi veto pois olo pari päivää - vaikka silti jatkuvasti pitää pestä muka pyykkiä tai siivota tms.

(.) Tossa hetki sitten tuli vähä veristälimaa vessassa pyyhkiessä, tiedä sitten mitä oli. Oliskohan eilisellä neuvola-lääkärillä osuutta asiaan, kun sisätutkimuksen teki?!

loppuun vielä maha kuva tältä päivältä ( näyttää kuvassa ehkä vähän pienemmältä mitä oikeasti on, eilen SF mittä oli tasan 30 ) :



majj & 35+1
 
Isyysloma: Miehellä alkaa kesäloma 25.7 ja on neljä viikkoa lomalla. Jos vauva syntyy kuin edelliset eli jonkin aikaa etuajassa niin sitten jatkaa heti sen isyysloman perään tai sitten on hetken töissä ja aloittaa isyysloman kun vauva syntyy. Olen vain tuossa miettinyt kannattaisiko sen jättää yksi viikko talvelle talviloman perään niin sais sitten olla kotona kun vauva on vähän isompikin. Isä kuukaudesta ei olla vielä sovittu. Pitää vähän pohdiskella asiaa. isyyspäiväraha haetaan vasta kun vauva on syntynyt. sitä en muista pitääkö se olla hyvä ettei jo pidetty kun voi hakea vai pitääkö siinä olla vaan tiedossa ne päivät. Luulis, että jälkimmäinen vaihtoehto.

Mies huomioi vähän normaalia vähemmän ja välillä saa ihan pyytää halauksia kun niitä kaipaa. Mutta muuten kyllä osoittaa sen, että en nyt ihan jaksa niin kuin ennen. Nytkin siirsi lomaa viikon taaksepäin, koska sen iltavuoroviikot on mulle täyttä tuskaa. Ja nyt siis jää yksi iltaviikko pois tästä loppu odotuksesta. Mä toisaalta ymmärrä sen, että ottaa vähän etäisyyttä koska en ole mitenkään hirveän kiltillä tuulella vaan kilahdan pienistäkin asioista. Ei kuitenkaan ole vielä suuttunut kun olen huomauttanut, että halatakin sais välillä. :heart:

Majj: kaunis siro masu! :heart:

Leo
 
Viimeksi muokattu:
Piianappula isyysraha haetaan kelasta sit jälkikäteen, siksi siinä kysytään syntymäpäivämäärää.

miimii10 mulla tulee usein just ihan hirmunen särky selkään tai mahaan ennen vessaan menoa. Just semmonen et ei oikein tiä onko vaan kipeä supistus vai mikä ihme kipu, mut asettuu sit kyllä heti kun on käyny veskissä.

Mulla oli eilen neuvolassa se verenpaine koholla...alapainekkin oli 98. Nyt oon kotona mittaillu aamulla ja iltapäivällä mut lukemat on erittäin hyviä. 130/70 ollut ja 136/71, mikähän lie lääkärikammo iskeny eilen :whistle:
 
Eea
Meillä mies pitää isyysloman heti kun vauva syntyy. Oli alunperin tarkoitus, että säästää kaksi kesäloma viikkoakin siihen, mutta eipä sitten onnistunutkaan, vaikka asia oli olevinaan jo sovittu. :(

Isäkuukautta varten äidin pitää tosiaan luopua viimeisestä 2 viikosta vanhempainrahakautta, jolloin isä saa kaksi ylimääräistä viikkoa näiden lisäksi.

Hemarille tsempit synnytykseen! Vauvauutisia odotellessa. :)

Voimia myös kaikille supistuksista kärsiville!!!
 
Meillä pidetään isyysloma varmaan myöhemmin, kun tuli tuota säätöä kesälomasta. Alunperin siis miehen oli tarkoitus olla lomalla heinäkuun, mutta nyt yrittää olla sitten elokuussa. Mikä tietysti loppupeleissä ajatellen olisikin ihan hyvä juttu, saataisiin tutustua rauhassa vauvaan. Mutta mikään ei ole vielä varmaa..syyskuussa miehellä on tiedossa taas pidempi ulkomaan komennus, joten toivon todella että tuo loma asia saataisiin jotenkin järkättyä.

Minäkään en tällä hetkellä kestä juuri minkäänlaista fyysistä läheisyyttä..en tiedä onko se tämä olomuoto vai mikä mutta jotenkin vaan tökkii...äsken tarjosin miehelle iltateen kanssa jaffakeksejä ja ukko heitti kaksimielisen vitsin kuinka "pipari maistuu näin saunan jälkeen" ja mulle iski heti joku paniikki :O. Onneksi vielä ainakin pystytään puhumaan tästä avoimesti, ja mieskin toivottavasti ymmärtää että vika ei ole millään lailla hänessä ja tää on vaan ohimenevä olotila :|
 
Mulla päinvastoin..tekis hirveesti mieli =D Mut sit vaan ei jaksa kun millon olis mahdollista :D ja ei tuo mieskään kovin innokas ole..tiedän et se pelkää että mua sattuu jne..toisaalta kaipaan läheisyyttä,toisaalta taas ahdistavaa näillä helteillä :D Ai miten niin mie olen hankala? :D Voi tuota mies parkaa,mistä se tietää mikä on hyvä kun en itekkään tiedä :D
 

Yhteistyössä