*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Tänä aamuna syntyi pieni poikamme 2700g ja 50cm :heart:! Kaikki voimme hyvin vaikkakin väsyneitä ollaan rankan yön jälkeen. Synnytys käynnistettiin eilen aamulla ja vasta yön aikana alkoi tapahtumaan ja aamulla sitten pääsin ponnistamaan. Pojalle annetaan lisämaitoa ja sokereita tarkkaillaan pienen koon vuoksi, mutta muuten kaikki hyvin. Itselläni on vielä aika pöllämystynyt olo :).
 
Paljon onnea Vimmu! Hassua, kun miettii omaa esikoista joka oli 3720g ja 50cm, että jos siitä pienestä olis ottanut kilon pois ja pituus oli ihan sama, niin miltä olis näyttänyt! :)

(.) Torilla ja rannalla käyty, ukkosta odotellaan.. TULIS NYT!!!! Mut huonolta näyttää..
 
Onnea Vimmu!! :flower:

Miten on vauvan saaneilla lähtenyt arki rullaamaan???

Synnytystapa-arvio tehtiin esikoisen aikoihin ja nyrkillä paineli vain tuosta mahan päältä, ei tosiaankaan sisäkautta. Tarkisti siis millainen väli tuolla lantion luissa on ja tuntuuko ahtaalta.

Tänään kävin ostamassa pinnasänkyyn patjan, sänkyä varten kaikki valmiina! Sitten turvakaukalon, telakan ja sitterin. Kylpyammeeseen voisin viellä ostaa jalat niin säästyisi vähän selkä, eikä tarvitsisi lattialla kylvettää huonossa asennossa. Saunaahan meillä ei ole niin ei ole lauteistakaan apua tässä. :)

Aamulla käytiin uimassa, viileä vesi tekee niiiin hyvää jaloille. Nyt särkee ja turvottaa inhottavasti. Crocksit ja haisaappaat taitaa olla ainoat jalkoihin mahtuvat kengät. :(
 
Onnea Tiiperille ja Vimmulle! Täälläkin liikkeeto ovat rauhoittuneet vaikka joka päivä masu muljahteleekin mutta jotenkin eri tavoin kuin aiemmin, ei niin voimakkaita ja selkeitä potkuja vaan sellaisia muljahduksia.

Synnytystä en ole miettinyt muuten kuin että mihin laitan esikoiseni siksi aikaa jos tulee äkkilähtö, ku ei ole sukulaisia 400 km säteellä ja yöllä en halua lasta herättää ja viedä kenenkään luokse kesken unien. Mä en osaa pelätä enkä jännittää synnytystä ku jotenkin se tuntuu niin luonnolliselta asialta, vaikka aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan mutta ehkä just siksi en suunnittelekaan sitä. Ainoastaan eka kerrasta kokemuksena on se että puoli-istuva asento sopii mulle, jos saan jalat nostaa ylös tuille, sillon saan kohdistettua ponnistuksen eteenpäin.

Helteet sais minunki puolesta loppua, sisälläkin on jo 28 lämmintä koko ajan.

Voimia kaikille helteisiin!

schnappy 34+1
 
Onnea Vimmu!! :flower:

Jee, mä oon saanu yhtä koneellista vaille kaikki vauvanvaatteet pestyä! On niin hyvä olo, ku on saanu aikaseks ees jotain! :) Mieskin osti kaupassa käydessään kaikkea pikkusälää, vanupuikkoja yms. Ja jopa yösiteitä! :D Olin jotenki niin varma, et toi on niin miehinen mies, ettei se mitään "akkojen vaipparättejä" ostele, mut se osti silti - ja ihan oikeeta laatua! :heart: Eikä kuulemma nolottanu. :LOL: (Syy: kun kuulemma kaikki tietää, ettei ne siteet oo sitä varten.) Ihana mies. :heart:

Synnytystapa-arviosta, jaa-a, mulle ei ainakaan oo puhuttu tosta mitään, mahdetaanko ees tehdä? :confused: Tosin on toi loppuraskauden lääkärinla vasta tulossa parin viikon päästä, et ehkä sitten?

Levottomat jalat täälläkin, tosin vasta vähintään tunnin ajomatkan jälkeen ja jos oon pelkääjän paikalla. Kuskina ei tuu.

Täälläkin liikkeet vähentyny. Kai tuolla on jo niin ahasta.. Vainoharhasuus iskee kyllä oikeestaan joka päivä ja on pakko laskeskella liikkeitä.. :p

Miuskilla huippu tuliaispaita! :LOL: Mulle kans!

Meillä edelleen kaikki isommat tavarat oottaa miehen pomoa. Se pomo taitaa olla lomilla itekin nyt, joten saadaan ne kamat "sitten joskus". :headwall: Hieman rassaa hermoja, ku ei oo vaunuja, sänkyä, kaukaloa, ei mitään.. Eikä auta muu ku oottaa, et mieheltä loppuu loma ja se pääsee töihin. :stick: Kaiken lisäks oon hommannu muuta kautta hoitopöydän ja se on oottanu kokoomista tuol meiän makkarissa jo kohta kuukauden. Ongelmana on se, että kaikki pultit ja mutterit on mystisesti kadonnu muutossa! Aaaaargh! :stick: Rasittavaa käydä kaikkia nurkkia läpi, kohta mä heitän ton pöydän mäkeen ja käyn ostamassa uuden tilalle, vaikka kauheeta rahantuhlausta oliskin!


u & Liipukka 34+3
 
Onnea Tiiperi ja Vimmu :flower:

Ukkosta odotellaan täälläkin... Koko päivän oon touhunnut, oli vieraita ja en sitt oo yhtään ehtinyt levähdellä. Olo on sen mukainen, odotan vaan ett ois kello niin paljon ett kehtaa mennä nukkumaan! Tosin se nukkuminen on hiukan hankalaa tässä lämpötilassa ja isäntä tuossa just ilmoitti että meille ois tulossa vielä lisää vieraita tälle iltaa... : / No, eiköhän tämä tästä taas iloksi muutu, väsyneenä kaikki vaan tuntuu sata kertaa raskaammalta kuin normaalisti:(

Tuulia ja papu 34+2
 
Hemari: Tidän niiiin tuskasi tuon kutinan kanssa :headwall: Nyt tilanne on ihan kohtuullinen itsella, mutta tuossa kun arvot oli nousussa niin oli yöt ihan piinaa... Esikoisen aikaan sappihappo kävi pahimmillaan 56:ssa ja maksa-arvot huiteli yli tuhannen, joten silloin muistan että nukkuminen oli ihan mahotonta... Mulla kans ilta/yö on pahinta ja pahenee yleensä kun lepäämään käy... Mistä lie seki johtuu? Mulla suolanen/rasvanen ruoka pahentaa vielä kutinaa, joten niiden välttelyä iltasin kannattaa kokeilla. Lisäksi mulla tosiaan se kylmä geeli auttaa siinä että peittää kutinan alle niin saa unenpäästä kiinni ja kutinan taas jatkuessa en sitten välttis herää. Kysyin äitipolilla lääkäriltäkin niin sanoi että on turvallista käyttää :) Mutta tosiasiassa kutinaan ei taida paljon olla keinoja hoitaa, lääkkeen (atarax)olen minäkin kuullut olevan turha ja siksi en sitä ole es kokeillut. Mutta jos yhtään lohduttaa niin kutinat/tauti jää siihen synnytyspöydälle, eikä niistä enää sitten tarvitse kärsiä!!!! Ja onneksi viikot alkaa olla sillä mallilla että enää ei ole pitkästi kärsittävää :hug: Meneekö sulla lääkettä kuinka monta päivässä? Pystyvätkö vielä nostamaan jos arvot pysyy nousussa vai onko sitten käynnistys edessä?

Vimmulle Isot onnittelut vielä tätäkin kautta!!!
Nyt isäntä kiilaa saunaan (näillä helteillä hullu lämmitti vielä saunanki :headwall: ) Mie taijan viihtyä suhkun puolelle :D

Viola ja "Wilhelmiina" 36+2
 
Onnea Vimmu ja koko perhe prinssistä! :flower:
Ajatella että kolme meidän pinosta on jo saanut vauvansa, parin viikon päästä varmaan saadaan jo lähes päivittäin vauva uutisia! :)

Levottomat jalat - Eivät vaivaa mua onneks päivisin, mutta ö-i-s-i-n kylläkin, ja aivan kamalaa, pelkkä ajatuskin..

Synnytyksestä ja sen kulusta - olitte myös jutelleet ja ei mullakaan ole moitittavaa viime synnytyksestä ja sen kulusta, oli aivan ihana kätilö paikalla, ja kuunteli mua mm. ponnistus vaiheessa todella hyvin. Mä halusin taas ehdottomasti ponnistaa puoli-istuvassa asennossa ( en vois kuvitellakkaan muuta ) ja vaikka kätilö koitti ehdottaa toista ponnistus asentoa, ja kun kieltäydyin niin antoi kyllä olla miten itse halusin! :) Ja mua taas ei haittaa kalvojen puhkaset tai tipan laitto, päinvastoin olin/oon vaan tyytyväinen jos synnytys kulkee nopeasti - pääsee siitä nopeammin ohitsekkin ! ;)

Tai yks asia on hieman alkanut stressaamaan, nimittäin missä esikoinen viettää päivät kun itse olen sairaalassa, nyt seuraavan kolmen viikon aikana olis hyvä synnyttää niin anoppi ja oma äiti olis kesälomalla.. Tai sit pitää tähdätä viikonloppuun! ;) .. Ellei sit mies aloita heti isyyslomaa kun vauva on syntynyt.. ( tarkotus oli aloittaa isyysloma vasta kun päästäis sairaalasta kotia )



majj & 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Vimmun perheelle pienestä pojasta! :heart:

Mä yritän päästä ensi viikolla vähän mukaan juttuihin! Ollaan muutettu tässä nyt muutama päivä ja kohta on kaikki paikallaan. Sit vaan vauvan tavaroita pesemään ja hankkimaan. Mutta onpas ihanaa nähdä omia tavaroita ekaa kertaa puoleen vuoteen. Ja ihanaa asua taas rivitalossa. :)

Mulla on eilen ja tänään tullut tosi paljon kivuttomia supistuksia kun oon aamusta yöhön asti ollut liikkeessä mutta kun ei malta levätä.

Päksäkkä 37+1:heart:
 
Paljon onnea Vimmulle! :flower:

Päksäkälle onnea uuteen kotiin!

Mulla oli tänään eka lomapäivä joka tuntui oikein lomalle :heart: Toisin sanoen, miehenkin loma alkoi :p Sain nukkua aamulla, luin kaksi aamulehteä kaikessa rauhassa, joskin välillä kyllä väänsin muuta, iltapäivällä vasta lähdimme leikkipuistoon kun kuopus yllättäen nukahti päiväunille klo 12, ja illalla kävimme vielä ex tempore ulkona syömässä. Lisää tällaista =)
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Onnea vimmulle ja koko perheelle pienestä pojasta! :heart:

Täällä herättiin koko porukka jo viideltä, kun lapset lähtivät isovanhempien kanssa pariksi yöksi Tallinnaan. Vähäsen oli haikeata vilkuttaa heille tuossa heiheit, kun eivät ole kuitenkaan ihan ulkomaille asti ilman meitä vanhempia ikinä menneet. Mutta kyllä olivat innoissaan. Ja toisaalta nyt ei olisi lastenhoito-ongelmiakaan, joten vauvallakin olisi lupa syntyä vaikka tässä tiistai-iltaan mennessä. :D

Ja kiitos peräpukama-asiaan kommentoineille - mies haki eilen apteekista sitä Ac3 Comfortia ja katsotaan, josko sillä olisi tehoa tähän vaivaan. Synnytystä ei kyllä uskalla edes ajatella tuollaisen kipeän pukaman kanssa... Täytyy huomenna neuvolassa vielä kysellä, josko heillä olisi lisää vinkkejä, jos tämä ei ala tästä helpottaa.

Blanco + Öttiäinen 35+6
 
Täällä on sit taas niin vähä uninen yö takana. Esikoisella on luultavasti vauvarokko, sit on sisällä ihan älykuuma ja vaavi myllää mahassa kaiket yöt. Nyt on vielä ollut kiusana päänsärky joka varmaan johtuu helteistä. Aamulla on kuitenkin esikoisen kanssa noustava. Anteek valitus mutta olen niin väsynyt, sais nää helteet jo ainakin loppua ja tulla vaikka vaan +15. ja sateita.
 

Yhteistyössä