Elokuu 2006/16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei oo ollut mitään erityisiä mielitekoja. Tai no, niitä tulee välillä, mutta menevät tosi nopeasti ohi. Esimerkiksi nougat-jäätelö oli tosi hitti viikon ajan, nyt jäätelö ei juuri enää maistu. Mulla on kanssa sama juttu kuin Shantilla, karkit ja sipsit eivät juurikaan maistu. Ennen raskautta oli tapana melkein joka perjantai herkutella sipseillä, mutta nyt jos niitä ostaa niin syön ehkä viidesosan pussista ja siihen saa jäädä. Ei tee sillai mieli. Tai tekisi mieli jotakin, muttei oikein tiedä mitä. Hyvä liharuoka maistuu kyllä :)

Joku vastaili kysymykseeni siitä kelan päätöksestä, kiva kuulla, että on mahdollisuus saada pakkaus jo aiemmin, vaikkeivät rahapäätöstä pystyisikään tekemään. Täytyy tosiaan vaikka soitella sinne...

Vauva oli tosi aktiivinen viime yönä. Itse valvoin kutinan takia käytännössä koko yön ja aina kun heräsin, alkoi pikkuinenkin potkia tosi kovaa. Mä luulen, että on asennosta kiinni, kuinka voimakkailta liikkeet tuntuvat, kun se istukka tosiaan on edessä. Päivittäin tuntuu liikkeitä, mutteivät läheskään aina tunnu tai näy päälle päin.

Kivoja miehelle nämä mun huonosti nukutut yöt. Niitä kun on melkein joka yö. No, vitsailtiin tässä, että saa jo esimakua yöheräämisistä vauvan kanssa nyt sitten. Tottuupahan siihenkin.

Moi arvoisat mammat,

Äitienpäivä tuli ja meni, eikä meillä eronnut juuri tavallisesta sunnuntaipäivästä. Vaikka siis jo kolmatta kertaa niitä vietettiin. Isäntä sanoi halauksen kera aamulla, että hyvää äitienpäivää ja vanhempi tyttö myöhemmin päivällä halas ja sanoi, että ""hyvää sinun päivää"". :o)
Ei tullut lahjaa, ei korttia eikä aamupalaa sänkyyn, vaan eipä tule sitten isänpäivänäkään.

Mulla mies on joskus sellainen juntti, ettei se ymmärrä tämmöisten ""turhien"" kotkotusten päälle. Itelle se ois ollut kivaa vaihtelua. Onneksi kuitenkin sain vielä viettää äitienpäivää oman äitini ja vanhan mummoni seurassa. Toivottavasti ei ollut viimeinen äitienpäivä mummolle, hän kun nauttii lastenlastenlasten seurasta.

Masu on aivan valtava, vaan niinpä se on aina ollut. Nyt vain venyyja paukkuu vielä helpommin kun on kolmas raskaus kyseessä, enkä ole enää mikään nuori kiinteä pakkaus muutenkaan. :o)

Willejä ja vallattomia unia nähdään täälläkin, osittain varmaan siksi että makkarissa meillä ei tehdä muuta kuin nukutaan. Eipä tuo ole liiemmin haitannut kun lonkka ja liitoskivut on vieneet halut muutenkin. Miestäni olen joskus ""kuolaten"" katsonut kun se tuossa boksereissaan vilahtaa, mutta kun sitten ois tosi kyseessä niin siihen se sitten lopahtaakin.
Vaikka mies haluaisikin, en itse pidä itseäni haluttavana vaan valtavana valaana, hyvin epäseksikkäänä yäkkinä. Joten eipä siinä paljoa vipinää sitten ole.

Väsymys meinaa painaa ja rautaa pitäs popsia vaan kun noita tableteista tulee niin kamala olo. Oon ottanut niitä vain joka toinen päivä näin aluksi, jospa se maha sitten myöhemmin tottuis niihin. Ehkä, toivottavasti.

Janna 25+6

Moikka mamat!

Mun tulevaa äitiyttä ei noteerattu juuri mitenkään äitienpäivänä, tosin en sitä odottanutkaan. Mun mies ei myöskään perusta näistä ""pakollisista"" juhlapäivistä, muistuttelen häntä hankkimaan lahjan edes omalle äidilleen. Oon aina ihmetellyt, mikseivät miehet käytä hyväkseen tätä tilaisuutta, kun se on vielä tehty niin helpoksi... lehdet on täynnä hajuvesivinkkejä, mutta ostaakohan niitä oikeasti kukaan? :) Toisaalta mun mies saattaa ostaa mulle piristykseksi kukkia ihan ex tempore, jos olen ollut huonolla tuulella.

Kävimme tänään neuvolassa. Se oli pikavisiitti, kun ei ole mitään ihmeellistä niin ei siinä kauaa mene. Ei sokeria pissassa, verenpaine alakanttiin, hemoglobiinia ei muuten edes otettu tällä kertaa. Painoa tullut lisää 6 kg, masu sen sijaan on kasvanut reippaasti ja keskikäyrän yläpuolella mennään. Sen kyllä arvasinkin, sen verran olen vertaillut muiden masuihin ja kuullut kommenttia että ""ai sulla on vielä 3 kk jäljellä? Ei uskois."". Seuraava käynti on vasta kuukauden päästä, eikös sitä joku muukin miettinyt että aika pitkä tauko tässä vaiheessa? Toisaalta, jos kaikki jatkuu yhtä hyvin niin mitäs siellä turhia ravaamaan.

Sattuiko kukaan katsomaan äitienpäivän iltana dokumenttia
kolmesta jenkkiäidistä? Ainakin mulle siinä oli paljon ajattelemisen aihetta ja tuttuja pohdintoja. Kaikki kolme äitiä olivat päätyneet erilaisiin ratkaisuihin, yksi palasi heti töihin, toinen jäi lasten kanssa kotiin ja kolmas alkoi opiskella. Päällimmäisenä jäi mieleen, että äiti voi olla monella eri tapaa.

Mulla oli välillä kaikki halut tiessään, mutta nyt olen taas jotenkin herännyt seksin suhteen... limakalvot tuntuu tosiaan kuivemmilta, ja muutenkin kestää kauemmin päästä vauhtiin. Mies on varovainen ja sanoikin suoraan, että mä saan tehdä aloitteen jos tekee mieli... oletusarvo taitaa olla, ettei tee. :) Ymmärrän kyllä, että miehen voi olla vaikea tietää, mikä on ""sopivaa"". Mustakin tuntuu kummalliselta sekstailla, jos vauva potkii samaan aikaan. Tulee mieleen, että tämähän on ihan threesome. :) Jotenkin myös suhtautuminen omaan kroppaan on muuttunut... sitä ajattelee enemmän kasvualustana ja ""työvälineenä"", ei niinkän miehen halujen herättäjänä.

Unet mulla liittyy vauvaan... viime viikolla näin unen, että vauva nousi istumaan vatsassa ja tuli ihon läpi. Pyysin sitten miestä soittamaan neuvolaan, että pitäisikö meidän tunkea se takaisin. :)

Minttu 27+0

Mintun unesta tuli mieleen uni, jonka näin jo aikaa sitten:

otin tuolloin 23 viikkoisen sikiön muutaman tunnin välein ulos kohdusta vaihtaakseni sille vaipat :D

Olen minäkin nähnyt unia, joissa vauva yrittää puskea vatsanahkan läpi ulos, liekö samaan aikaan möyrinyt oikeastikin vatsassa.

Kävin tänään neuvolassa ja alakäyrillä menee tuo kohdun korkeus. Lääkäri sano että on kovin pieni vauva tulossa tosin pieni olen minäkin...
Mulla vauva potkii koko ajan samaan paikkaan ja eilen panoi jalkapohjaa ihoa vasten niin että näkyi selvästi pikkuinen jalka. Kun sitä kutittelin niin vetäisi pois mutta työnsi saman tien takaisin. Tais olla kiva leikki kun se jatkui noin 15min... ;)
Mun mies oli äitienpäivänä liiankin innokas. Tuli lahjoja ja kukkia ja oli jopa tehnyt aamiaista (normaalisti ei tee ruokaa ollenkaan). Oli ihan kiva ylläri vaikken vielä äiti olekaan.

Tietääkö joku tarviiko jo lääkärintodistuksen jos haluaa lentää Euroopan sisällä? Mulla menossa rv27+6.

Finnairin ohjeiden mukaan:
28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta. 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.

Eli kannattaa soittaa lentoyhtiöön ja tarkistaa asia sieltä ja ottaa joka tapauksessa neuvolakortti mukaan matkalle.