Elokuu 2006/13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Ihana kun aurinko paistaa! Kiitos myös tukivyö- ja selkäjumppavinkeistä! Auringosta tuli mieleen, että miten kauan aiotte vielä napsia D-vitamiinilisää? Entäs oletteko jo aloittaneet rautatablettien syömisen?

Gallupeihin:
Hankintoja emme ole tehneet, koska täytyy vielä muuttaa ennen kesää. No, rakenneultran jälkeen kävin ostamassa pienen bodyn... ihan vain siitä ilosta että vauva oli niin suloinen ja alkoi tuntua vielä todellisemmalta kuin aikaisemmin. Paljon saadaan vaatteita ja tarvikkeita ystäviltä, joten mahdollisimman vähän ostetaan mitään uutta.

Toinen gallup: lapsi kastetaan mun kirkkoon (ortodoksiseen), koska olen meidän perheen uskonnollisempi puolisko. Mulle on tosi tärkeätä, että lapsi saa uskonnollisen kasvatuksen, eikä se estä häntä myöhemmin tekemästä omia ratkaisujaan sen asian suhteen.

Maanantaina on neuvola, saa nähdä kuinka monta kiloa on kertynyt... Vähän mietityttää. Mulla tulee maanantaina 22 viikkoa täyteen eli saan neuvolasta sen todistuksen, että voin hakea äitiysavustusta ja -päivärahaa. Aika menee kyllä ihan kamalan nopeasti. Tänään muuten ensimmäisen kerran yksi työkaveri tuli kysymään, että olenko raskaana :). Olen kyllä esimiehelle kertonut jo aikaisemmin, mutta eiköhän tieto nyt ala kiiriä muidenkin korviin...

Oletteko muuten saaneet neuvolasta jotain ohjeita selällään/vatsallaan/kyljellään nukkumisen suhteen? No vatsallaan on jo vähän hankala nukkua, mutta en tiennyt että selällään ei saisi olla. Vai onko se joku loppuraskauden juttu? Aion kysyä tätä neuvolasta, mutta ehkä joku teistä tietää mistä on kyse?

Oikein valoisia päiviä kaikille! Vauvakin pukkailee terveisiä massusta :D.

t. sitrus 21+3

Moi Mariska,

kun mulla oli tuollainen pissavaiva (pissattaa kamalasti mutta paljon mitään ei tule) niin neuvolasta sanottiin että se voi olla virtsatietulehduksen oire. Mulla ei ollut tulehdusta, mutta oire kuitenkin helpotti kun rupesin juomaan enemmän. Myös puolukka- tai karpalomehua kannattaa juoda, siis ei mitään sokerilitkua vaan oikeata. Mutta kannattaa kiikuttaa näyte sinne neuvolaan...

Ai ku hieno sää! Tulin just hiihtämästä ja vaikka kantapää on taas hiertynyt niin olo todella energinen ja hyvä. =D

Tablettikysymykseen sen verran et d-vitamiinia popsin edelleen silloin kun muistan. Mulle noi tabletit ovat kaikki vastenmielisiä joten pakkaa unohtumaan. Rautaa söin viime neuvolan jälkeen vajaan viikon mut kun ohje oli et jos alkaa maha oireilla niin saa lopettaa niin mä lopetin kun alkoi ummettamaan. Vasta kahden vkon päästä seuraava neuvola. Katsotaan mikä hb on silloin.

Lauantaita!

Täällä oltiin hereillä jo 07, kun eilen tuli tuo sammumispiste taas aika aikaisin...ennen klo 22 ;) Raskas työviikko...

Terveisiä viime maanantain rakenneultrasta: kaikki hyvin. Siellä hän moikkaili meille ja kaikki tosiaan aivan normaalisti. Yksi uusi tieto oli se, että istukka onkin etuseinässä (eikä taka, kuten np-ultra sanoi), näin oli nähtävästi käynyt myös sinulle, Iiq. Tiedustelin, että onko se jotenkin ""epänormaalia"", mutta ei kuulemma oo, eikä mitenkään huonompi paikka kuin takaseinässä.

G: Hankinnoista: olen ostanut 2 bodya, 1 paidan, 3 myssyä. Saadaan suht paljon sukulaisilta, joten en viitsi vielä ainakaan ostella paljon uutta. Vaunut kuitenkni varmaan hankitaan uutena / vähän käytettyinä jos löytyy mieleiset.

Olis tarkoitus käväistä Tukholmassa piakkoin, olisiko jollain tietoa siellä olevista (keskustassa) vauvaliikkeistä, ja etenkin sellaisista mistä saisi kivoja ja edullisia äippävaatteitta? voisi ostaa jotain kivaa kevääksi...

G: Kastamisesta: joo, kyllä kastetaan. Isä ei kuulu kirkkoon, mutta minä kuulun. ja olen kans ajatellut, että hän voi sitten mennä srk-kerhoon ja saa sitten isompana itse päättää pysyykö kirkossa vai mitä haluaa tehdä.

Eipäs muuta kuin aurinkoista & rentouttavaa viikonloppua!!!

t: Esmeralda rv 20+6

Uusi ketjukin oli jo perustettu, minäkään en meinannut sitä löytää kun se elokuu onkin nimimerkiksi laitettu.

Katopa arkistosta niistä Tukholman äippävaatteita myyvistä liikkeistä. Oli ihan vastikään juttua. Itsekin mielenkiinnolla seurasin, kun matka siihen suuntaan on kai tulossa :)

Rupesin nyt itekin ettiin sitä ketjua niin en löytänyt haulla enkä myöskään selaamalla äkkiseltään. Mutta varmaan se kuitenkin selaamalla sieltä parhaiten löytyy. Muistaakseni se oli joskus pari viikkoa sitten se ketju.