Elokuu 2006/13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi ketju

Vieras
Elokuu 2006

Sitrus 31.7. 30v. esikoinen
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v. neljäs tulossa, KYS
Mariska 4.8.2006. 25 v. toinen tulossa P-HKS
Justiina 4.8. 31v. esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8. esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v. esikoinen. Kättäri
stitch 6.8. 27v. esikoinen
Vilhelmi 6.8. 31v. toinen tulossa
Esmeralda 6.8. 31v. esikoinen, Tyks
annastiina 7.8.
Salula 8.8. 27v. esikoinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Pompula 9.8. esikoinen, 26v.
tuulia82 9.8. esikoinen, Tays
Jensku 10.8. 28v. esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v. esikoinen
Shanti 11.8. 26 v. esikoinen
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri kaiketi
Piukki 12.8. 24 v. esikoinen
Meri 13.8. 24v. toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
Eevi 15.8.?. 38. esikoinen, pks?
Minttu 15.8. 32 v., esikoinen, Tyks
Sinikukka 17.8. 27v. esikoinen, Tyks
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8. 29v. esikoinen
Odottaja81 17.8. 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Mutteri 18.8. 27v. esikoinen, Kättäri
Sartsa 18.8. 21v. kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8. 22v. esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8. 31v. kolmas, Oys
Mari 23.8. 25v. esikoinen, Jorvi
Lellu81 25.8. 24v. esikoinen, Seks
Alisa 25.8. 27v. esikoinen
tigi 28.8. 26v. esikoinen, NKL

hei´ppa vaan kaikille ja kaunista sunnuntaipäivää=) ihanaa kun aurinko paistaa,tuntuu siltä että se kevät olisi viimein tuloillaan.Huomasin muuten että olen ""tippunut ketjusta"",enkä oikein osaa päivitellä itseäni sinne=) hyviä vointeja kaikille.

Elokuu 2006

Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Merry 2.8.
Justiina 4.8. 31v. esikoinen, SatKS
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Shanti 11.8. 26 v. esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Lillukka 18.8. 23 v. toinen, KOS

Elsalle vielä kerran osanotot :( Toisinaan maailma on kyllä niin epäreilu. Voimia teille!

Itselläni iski viime yönä flunssa. Phuooh, oonkin jo miettinyt, että oonpas säästynyt hyvin flunssilta tänä talvena. En mä kyllä usein yleensäkään sairastele. Ihmettelin yöllä, että mikäs nyt on, kun näin kovasti aivastuttaa. Luulin ensin, että se on mun normaalia kroonista nuhaani, mutta kun vähän heräilin huomasin eron. Noh, toivottavasti ei kauaa kestä.

Liikkeitä en ole tunnistanut vieläkään :/ Aina kun alan iltaisin kuulostelemaan, tunnen vain oman sydämensykkeeni vatsassa.

En ole minäkään kyllä liikkeitä vielä tunnistanut. Kerran ehkä mahdollisesti, kun tuntui semmosta ihmeellista pulpurointia, ehkä jotain kuplinnan tapaista. Mutta tiedä sitten oliko vaan ilmavaiva ;D Kovasti kyllä odotan.

Meijän vauva on kyllä ollut kovasti hiljainen ultrissakin. Mä oon ehkä osittain vähän huolestunutkin siitä. Ekassa ultrassahan se ei meinannut ollenkaan liikkua. Nyt tokassa ultrassa se kyllä heilutteli ja imi peukaloa ja jalkojaankin vähän kai liikutteli, mutta kun musta tuntuu että kaikilla muilla ne vauvat suunnilleen heittää kärrynpyörää siellä kohdussa! Mutta kaipa tää ihan normaalia on, kun ei ne ultraajat ole mitään sanoneet. Ja voihan meijän vauva olla hiljaista sorttia tuolla sisäpuolella. Tai sitten voi olla, että se liikkuu ihan normaalisti, mutta mä vaan kuvittelen, että sen pitäisi mennä ku joku ihmeen ikiliikkuja...

Mä olinkin lauantaissa kun viimeksi kirjoitin (siis tuo rv).

Piukki, varmaan olisivat ultraajat kommentoineet, jos se olisi liikkunut liian vähän :) Ei varmaan kannata olla huolissaan. Mulla se poukkoili np-ultrassa kyllä aika paljon, vaikka sitten alkoi lepäilemään kun oli jonkin aikaa kuvattu ja sitä piti tökkiä hereille, että saatiin kaikki mitat lopulta otettua. Toivottavasti saadaan pian tuntea mekin niitä ihania liikahduksia :)

Mä en oikein ole varma tosta la:sta. Menkkojen mukaan mulla on nyt 18+1 ja netin laskurit antaa mulle LA:ksi 12.8. MUTTA neuvolassa on LA:ksi annettu 11.8. En ole sitä tuohon listaan vaihdattanut, samahan tuo nyt on. Että jos siihen viittasit tavallaan kun kommentoit omia sekoilujasi rv:n kanssa :)

Sunnuntaita.

Huoh, ihana viikonloppu on ollut. Mies vaan keksi äsken ruveta riitelemään ihan jostan niin pöhköstä asiasta mitä en edes viitsi mainita...ärsyttää nyt me vietetään mykkäkoulua.

Ei niitä liikkeitä kannata ruveta vertailemaan keskenään. Mä olin kanssa esikoisen kanssa huolesta soikeana kun kaikkien muiden masuasukit tuntuivat telmivän ja heittävän kuperkeikkaa masussa. Tunsin päivittäin liikkeitä, mutten paljon. Ja meillä se sananlasku piti paikkansa että mitä rauhallisempi mahassa sitä villimpi ulkopuolella :)

Heippa vaan täältäkin suunnalta. Aivan ihana viikonloppu on ollut. 8) Mulla on tapana kävellä noin 5 kertaa viikossa sellanen seitsemän kilometrin lenkki että saisin edes vähän raitista ilmaa kun muuten tuolla ulkona ei tule juuri oltua. Yleensä kävelen sen reippaasti vajaassa tunnissa mutta tänään sain aikaa hurahtamaan melkeen puoltoista tuntia kun oli NIIIIIIIIN ihana ilma. Jotenki niin ihana nuuhkia tota keväistä ilmaa, oon parina aurinkoisena päivänä ollut haistavinani ""kevään""tuoksunkin, jos kukaan nyt tajuaa mitä tarkoitan.. Upeeta, mahtavaa. :)

Mä oon ollut tosi yllättyny ton meidän sintin liikehdinnästä kun aloin tuntemaan ne tosi aikasin omasta mielestäni. Ekat liikkeet tunsin jo viikolla 14+ Tosin sillon ihan vaan kerran parissa päivässä. Tällä viikolla sintti onkin ollut tosi vilkas, keskiviikko ja torstai oli selkeesti hyviä päiviä kun tunsin jo hentoset potkut muutamaan otteeseen ihan kämmenelläkin. Tippa tuli ekalla kerralla linssiin ku sohvalla loikoilin ja telkkaria kattelin sillee käsi tossa vatsalla ja yhtäkkiä alko kauhee monottaminen. :) Nyt onkin sitte ollut taas hiljaisempaa. Harmitti että mies oli just sillon yövuorossa ku oli vilkkaimmat monotussessiot. Toi pikkunen taitaa vähän ujostella isukkia kun lopettaa tuntuvan liikehdinnän aina just sillon ku mies pistää kätensä vatsalle.. Noh, onhan tässä aikaa vielä tuntea ne liikkeet.
Kunhan nyt vaan kaikki olis ok.. Mä oon nimittäin jostain kehittänyt tavan alkaa heti huolestumaan jos ei vähään aikaan liikkeitä tunnu, musta taitaa tulla sellanen ylihuolehtivainen äiti ketä lapset saa hävetä vielä tulevaisuudessa silmät päästään.. Heh.

Mutta, taidanpa tästä lähteä taas jääkaappia hieman koluamaan, hellurei!! :)

Hei taas pitkästä aikaa,

Ensi alkuun omat surunvalitteluni Elsalle, jos vain suinkin vielä tätä ketjua luet. Tiedän, että ajan päälle ainakin se tekee turhan kipeää lukea muiden edistymistä. Kuten moni muukin on todennut, niin ovat järkyttävän surullisia uutisia. Kyllä teitä on koeteltu. Toivon kaikesta sydämestäni teille parempaa ja valoisampaa tulevaisuutta. Ja jos purkamispaikkaa tarvitset, niin tuolla vauvahaaveissahan on se kermit ketju, jossa on tällä hetkellä käsittääkseni muutama todella pitkään yrittänyt ja useasti keskenmenon kokenut eli kohtalotovereita löytyisi. Ja sitten se Eve Hietamiehen kirja (nimeä en muista) on kovasti suositeltu. Tsemppiä teille!

Itsekin tässä tulee taas tietysti varpailleen ja kovasti odotan sitä rakenneultraa parin viikon päästä, kun ei pitkiin aikoihin ole ollut neuvolaakaan. Ja en minä ainakaan vielä voi varmasti sanoa tuntevani liikkeitä. Pari kertaa on jotenkin kuplinut, että voisi olla vaikka ne liikkeet, mutta yhtä hyvin (tai todennäköisemmin) se on mun suoli, kun muutenkin vatsa välillä reistailee.

Ihanaa kun sää on tosiaan noin aurinkoinen! Kevättä kohden.

Moikka taas pitkästä aikaa! En ole ollut taas pariin viikkoon koneella, kun olimme Suomessa taloa ostamassa. Nyt on rauhallinen mieli, kun tietää, että on paikka, minne mennä parin kuukauden päästä. Ei olisi ollut kiva asua toisten nurkissa kahden koiran ja ison mahan kanssa.

Luulen tunteneeni tänä aamuna vauvan liikkeet. Olen tuntenut jotain jo aikaisemminkin, varsinkin illalla unta odotellessa, mutta liikkeet ovat olleet yksittäisiä. Nyt tunsin selvää monotusta suunnilleen samassa paikassa yli puoli tuntia. En oikein usko, että se voi olla mikään muu kuin vauva tai sitten mun vatsassa on todellakin jotain vialla...

Jos joku muuten päivittää listaa, niin lisäisikö samalla mulle yhden vuoden lisää... En viitsi itse alkaa päivittää listaa pelkästään tän takia. :)

Rakenneultrasta mukaviva kuulumisia! :)) Kaikki hyvin! Vaavin mitat vastaa päivälleen laskettua aikaa. Paljon ei kyllä mun mielestä katsottu mutta ehkä niuhan oloinen lääkäri näki enemmän kuin mitä kertoi. Sydämen kaikki neljä osiota mieheni sanoi nähneensä, mulle kuva oli aika hepreaa. Virtsarakko oli oikeassa paikassa kuten myös mahalaukku. Mitään munuaisaltaita ei edes mainittu kuten jollain täällä. Mutta niinkuin sanottu kaikki kunnossa! Onneksi!

Eikä muuten sitten kysytty kumpi on tulossa! Viimeistään elokuussa sitten nähdään... =D

Lääkäri oli tosiaan tosi tylsä tapaus! :((( Onneksi terkkari sitä vastoin on mukava. Lääkäri vaikutti sellaiselta että ei vois vähempää kiinnostaa kun kyselin et mikä olis paras tapa hoitaa migreeniä tai mitä tehdään noille mun yövuoroille. Aargh! Tekis mieli mennä seuraavat pakolliset lääkärikäynnit (ainakin synnytystapa-arvio) yksityiselle. No neljän viikon päästä on terkkarikäynti joten katotaan mitä hän sanoo näihin mun ""vaivoihin""!

Vika vapaapäivä tällä erää joten nyt suuntaan ulos! :))

Justiina rv 19+3

Elokuu 2006

Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Merry 2.8.
Justiina 4.8. 32v. esikoinen, SatKS
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Shanti 11.8. 27 v. esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Lillukka 18.8. 23 v. toinen, KOS

Aurinkoista viikon alkua kaikille. Meidän vauva on potkinu koko viikonlopun ihan hulluna. Tuntuu ettei se oo paikalla hetkeäkään... Mies on ihan innoissaan kun saa ottaa potkuja vastaan. Ens viikolla olis lähtö Egyptiin ja vähän kyllä jännittää miten matka sujuu. Maha on kasvanu kauheasti ja neuvolassa sanottiin että yli käyrien mennään. Keskiviikkona olis sitten rakenneultra, sen jälkeen uskaltaa kai jo sitten luottaa siihen että kaikki on tosiaan kunnossa. Onko teillä muilla vaikeuksia vessassa käydessä? Välillä ei meinaa saada pissattua vaikka on hätä. Voiko vauva olla just siinä virtsarakon päällä niin että painaa rakon kasaan??

Hei pitkästä aikaa!

Täällä on ehtinyt tapahtua paljon... Elsan tapauksessa liiankin paljon. Tuntuu järjettömän epäreilulta... jäin sitä miettimään pitkäksi aikaa. Toivottavasti saatte miehenne kanssa tukea toisiltanne, ja ajan kanssa varmasti vaihtoehdot uudessa tilanteessa selkiytyvät. Mutta surua ei kannata kiirehtiä, sehän vain osoittaa kuinka tärkeä ja erityinen vauvanne oli.

Minäkin olen tässä muutama viikko sitten ruvennut rouvaksi, vaikka mikään ei käytännössä muuttunutkaan. Häät olivat intiimit ja tunnelmalliset, sekä erittäin talviset kuten toive oli. Jäi kaikin puolin hyvä fiilis. Häiden jälkeen ollaan oltu matkoilla toipumassa, ja nyt on edessä paluu arkeen, mikä sekin on ihan mukavaa. Onnea myös Hobitti77 minunkin puolestani!

En mielestäni häissä ollut vielä mitenkään ""maha pystyssä"", mutta jälkeenpäin kuvia katsellessa voi kyllä olla toista mieltä. Selvä kumpu näkyy, se on pullahtanut esiin tässä viime viikkojen aikana. Työkaveri uskaltautui eilen kysymään, olenko raskaana. Siinä vaiheessa sen täytyy jo näkyä aika selvästi, mutta saa näkyäkin! Ostin ekat mammafarkut Hesan Kampin Bebes-liikkestä, ja ne ovat ihan taivaallisen pehmeät ja mukavat! Mammavaatteissa tuo mitoitus on muuten aika outo... ostin farkut kokoa S, ja olen kuitenkin yli 170 cm pitkä ja käytän normaalisti koon 40 housuja. Painoa on tullut lisää ihan keskiverto 3-4 kg. Farkuissa on silti kasvunvaraa, ja tällä hetkellä ne tuntuvat vielä löysiltä. Olen ajatellut tilata vaatteita myös netistä, mutta vaikeata se tulee olemaan jos koot menevät noin ennalta-arvaamattomasti. Ootteko huomanneet samaa?

Viime viikolla 17+jotain tunsin ekan kerran kicksejä masussa! Meidän tapauksessa homma alkoi ihan kunnon töytäisyillä, ehkä sitä poreilua oli ollut jo aikaisemmin, mutta en sitten ollut reagoinut siihen. Potkuja tulee satunnaisesti, parhaiten ne huomaa makuulla ollessa. Osaan jo arvata, että tästä tulee uusi huolenaihe, kun täytyy joka päivä tarkkailla ollaanko masussa hereillä. Mun masu tulee olemaan kovilla, jos pikkuinen aikoo yhtä terhakkaasti jumpata sitten isompanakin. Mekään ei yrityksistä huolimatta olla onnistuttu siinä, että mieskin tuntisi potkut. Ne tulee kuitenkin niin vielä epäsäännöllisesti.

Meillä on rakenneultra ensi viikolla. Haluttaisiin kovasti tietää, minkä ""merkkinen"" paketti on tulossa. Musta tuntuu, että se tekisi pikkuisesta vielä enemmän persoonan, kuten joku muukin taisi täällä kirjoittaa.

Paljon energiaa sekä mammoille että masuille,
Minttu rv 18+0

Kävin tänään taas lääkärissä. Mulle on tullut kuulemma painoa liikaa viime kerrasta ja vauva on ikäisekseen todella iso... En ole uskaltanut syödä tänään enää oikein mitään. :)

Onnea muuten Mintulle häiden johdosta!

Heip,

Onnea Mintulle rouvaantumisen johdosta!!!

Mietin tuossa juuri, että on hurjaa olla jo puolivälissä koko raskautta! Ajatella, että 4,5kk päästä mulla on sylissä pieni vauva! Uskomatonta.

Kauhea kiire töissä. Pitänee jatkaa. Kirjoittelen ihmettelyjäni myöhemmin lisää :)

Hobitti & toukka 20+

AAAAAAAAAARGH!!!!
Mulla meinaa taas palaa pinna kyllä ihan totaalisesti. Etukäteen anteeksi ja pahoittelut että aion nyt valittaa oikeen urakalla mutta ottaa pannuun ja melkeen itkettää taas. Pienihän tämä ongelma tavallaan on ja vähän tunnen huonoa omaatuntoa että tällaisesta valitan mutta..
Meikäläinen tuppaa olemaan normaalistikin tosi allerginen ja atooppinen ja kaikkea mahdollista. Talviaikanahan nää oireet vaan pahenee ja esim viime talvena söin kortisonitabletteja ja allegialääkkeitä etc. Noh, nyt sitten raskaudenaikana en tietenkä ole allergialääkkeitä pahemmin käyttänyt ja kuukaus sitten kävin terveyskeskuksessa kun nää ihottumat ja muut tosiaan saa aamusta asti vaan itkemään ku pahimmillaan on tosi kivuliaita ja vuotaa verta. SIllon meinas päivystyksen lääkäri pistää mut suoraan sairaalahoitoon ku oli siis tosi pahaksi jo mennyt mutta selvisin sillä kertaa vaan antibiooteilla ja kortisonivoiteilla. Lääkäri vielä sanoi et jos ei auta tai uusii niin tule hyvissä ajoin takasin, ei saa antaa ihottuman mennä noin pahaksi. Okei, antibiootit tehos mut heti ku kuuri loppui ni oireet alkoi palailemaan pätkittäin ja ajattelin tänään sitten kun naama alkaa olla jo tosi iloisen kirjava ja käsivarret verinaarmuilla että taitaa olla paras taas mennä lääkäriin ni eiks se päivystyksen ämmä tokassu vaan et sori, ei nää tällaset ihottumat ole kyllä mitään akuutteja vaivoja, ei niiden takia tarvi päivystykseen päästä. Kiehahti tosi pahasti ku sanoin vielä että viimeks meinasin sairaalaan joutua, et kyllä tän tyypin iho-ongelmat tosiaan on akuutteja. Ei uskonu tyyppi ei. Sanoi vaan että noh, tule käymään sairaanhoitajalla niin hän sitten arvioi että pitääkö päästä lääkäriin vai ei.
Voi kökkö kun harmittaa. Lääkäri sanoi että tule heti jos oireita alkaa olee mut ajanvaraustäti ei suostunut varaamaan aikaa. Itkua täällä taas tuherran ku korvalehdet on jo kudosnesteen peitossa ja kasvot alkaa peittymään punottavaan ihottumaan eikä ajanvaraustädin mielestä ole syytä varata lääkäriin aikaa. Itkut sentään.. :(
Asennoituiskohan täti erilailla jos itse olis joskus joutunu ihottumista kärsimään..
Noniin että tällainen valitusvirsi tällä kertaa. Anteeksi kauheesti että näin raivosin mutta ei ole nyt muutakaan paikkaa missä/minne vois purkaa pahaa oloaan. Täytyy nyt sit lähteä käppäilemään sairaanhoitajan arvioitavaksi että tarvinko lääkäriä vai en... *itkua tihrustaen*

Sympatiaa täältä sinne, Mari!

Luulisi päivystäjän tosiaan tietävän, että tuollainen ihottuma ei tarkoita mitään pikku kutinaa. Toivottavasti pääset pian lääkärille, vaikka sitten sairaanhoitajan kautta.
Onko sulla muuten mukava neuvolan täti? Jos on, niin ehkä seuraavalla kerralla (jos sellainen tulee, en todellakaan sitä sulle *toivo*) kannattaa soittaa sinne ja pyytää pääsyä neuvolalääkärin vastaanotolle.
Itsekin atoopikkona olen huomannut, että iho-oireet ovat pahenneet raskauden myötä ja ihottumaa on levinnyt uusille alueille. Olen joutunut käyttämään kortisonivoiteita (kuureina) koko raskauden ajan.
Toivottavasti pääset pian sinne lääkäriin ja saat kunnon lääkkeet!

Moi!

Hui, kuulostaa tosi ikävältä nuo Marin iho-ongelmat! Mäkin oon kovasti odotellut, että se keskiraskauden hehkuminen iskisi minuun, mutta aika rupinen naama tuolta peilistä katsoo. Ongelmana ei siis ole kuiva iho vaan kamalat FINNIT. Naamasta niitä löytyy poskista ja leukapielistä, ja lisäksi rinta ja käsivarret on ihan näppylöillä. Kun vielä mahakin on pullahtanut tosi isoksi ja rinnat kasvaneet tosi utareiksi, en tosiaankaan tunne oloani kovin kauniiksi.

Mä olen lomalla ja ilma on onneksi ollut tosi ihana, mutta huono kunto estää jonkin verran siitä nauttimisen. Olin eilen n. kolmen km:n kävelylenkillä, ja vasemapaan kylkeen iski niin kamala kramppi että hyvä kun pääsin kotiin asti. Vähän pelottaa, missä kunnossa oon kesällä... Lisäksi viikonloppuna iski virtsis, mikä on aina mulla ihan kamala. Nyt huolta lisäsi tieto siitä, että se lisää keskenmenoriskiä. Onneksi sain äkkiä lääkkeet ja oireet on helpottanut.

Meidän vauva liikuskelee aika aktiivisesti mahassa, tunnen liikkeitä monta kertaa päivässä. Likkeet tuntuu parhaiten istuessa tai maatessa syömisen jälkeen, useimmiten tökkäisyjä tulee kerralla muutama samaan kohtaan, ei ikinä kovinkaan pitkää sarjaa, mutta kyllä mun mies onnistui jo kertaalleen tuntemaan potkun mahan pinnalta. Oli ihanaa! :)

Huomenna ollaan jo raskauden puolivälissä! Äkkiä tää aika menee.

Tuo Marin iho ongelma kuulostaa kyllä pahalta...ajattelin ihan samaa kuin sitrus, että voisiko olla helpompaa päästä neuvolan lääkärille! Jos siellä suhtauduttaisiin vähän positiivisemmin näihin raskauden pahentamiin vaivoihin.

Ihosta sen verran, että mulla on kyllä ollut iho paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ei finnin finniä koko raskausaikana! :) Tosi luksusta on ollut. Sen olen muuten myös huomannut, että säärikarvatkaan ei kasva enää entistä tahtia. Paljon harvemmin tarvitsee höyläillä. Jotain hyvääkin siis!

Mutta jotta ei olisi liian auvoista tämä odotus, niin enkös saanut eilen alustavan suonikohjun pohkeeseen, kiva kiva! Tänään sitten lentosukat jalassa töihin...onko muille muuten tullut? Kauhulla ajattelen, että miltä näytän loppuraskaudesta ja raskauden jälkeen... :/

Hyviä ultrauutisia oli taas täällä ja aamentakin on käyty kuuntelemassa, onnea vaan!