Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Käyn täällä monta kertaa päivässä lukemassa, ei vaan saa aikaseksi ite kirjotella.. Jos pitkästä aikaa kirjottelis.. Kävin tänään viimesen lääkärikäynnin, laitto lähetteen synnytystapa- ja kokoarvioon. Sanoi, ettei oo varsinaisesti äitiysneuvolalääkäri ja kun minäkin oon näin pienikokonen, niin tulee varmasti tarkistettua asia. Eipä mulla ylimäärästä ultraa vastaan mitään oo! Ihan mielellään menen.

Ja onnea paljon kaikille jotka on jo omansa saaneet tälle puolelle! Täällä voipi mennä syyskuulle ennenku mitään tapahtuu..
 
Pauzi
Onnea Marisalle! :flower:

Kuinka paljon teillä vaikuttaa vauvan liikkumiseen se, mitä itse teette päivisin? Mä oon tänään viettänyt laiskaa sadepäivää, mut vauva ei ole juurikaan liikahtanut koko päivänä? Tai en ole tuntenut kuin pari liikahdusta koko päivänä. Millon pitää alkaa huolestuun?
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Tai en ole tuntenut kuin pari liikahdusta koko päivänä. Millon pitää alkaa huolestuun?
Musta tuntuu siltä, et mun vauva liikuskelee aktiivisemmin vain iltaisin/öisin. 21 maissa alkaa hirveä jytä ja sen kyllä huomaa. Ei kai sen vauvan koko aikaa tarvitse liikkua.

Kuitenkin eilen alkoi huolestuttamaan keskellä päivää, join vähän mehua ja tökin vauvan hereille. Kyllä se sitten alkoi liikkumaan kun tarpeeksi tökki. :D

Jos ei tulis koko päivänä eikä edes illalla selviä liikkeitä niin soittaisin sairaalaan tai neuvolaan.

 
Onnea vauvansa saaneille ja tietty heidän perheilleen! :flower:
Tervetuloa uudet minunkin puolesta!
Voi jee kun luulin eilen että olisin päässyt synnyttään mut ei sit kuitenkaan. On se tää kroppa joka juksaa välillä. Supisteli 5 tunnin ajan 4-10min välein enemmän ja vähemmän kipeesti mut ei ollenkaan niin että olis tarvinnu lähteä. Tein ruuat valmiiksi, pesin pyykit , ja kävin sit vielä saunassakin jotta olis saanu lisää vauhtia supistuksiin. Mutta mitä vielä supparit loppuivatkin kuin seinään. Yökin meni oikein hyvin nukkuneena. Ja tänään on sit taas supistellu normaaliin tahtiin. Tätä olotilaa ei tuu ikävä ja kokoajan vaan entistä enemmän tekis mitä vaan että tästä pääsis |O
Olo on kuin norsulla sänkyynkin kaatuu suorilta jaloilta ja sieltä ylöspääseminenkin on kamalaa kateltavaa :|
Huomisesta lähtien olenkin sit netti pimennossa kun muuton takia toi siirto uuteen asuntoon vie aikaa viikon verran, mut yritän jaksaa lukea kännykän kautta juttuja täältä . JOTEN JAKSAMISIA TEILLE KAIKILLE JA ONNEA TEILLE JOILLE JO TAPAHTUU....... :heart:

iituliini ja poju 37+5
 
Pauzi:tunnin sisällä pitäs saada 10 liikettä,jos ei tule,oottele toinen tunti liikkeitä ja sit soitti äippäpolille...Tässävaiheessahan usein vauva on hiljaisempia kuin normaalisti,mut jos yhtään huolestuttaa,niin soitto äippäpolille,niin pääset tarkistamaan vauvan voinnin.
 
Voi kuinka ihanaa kun toiset jo poksahtelevat, tietää oman vuoronkin lähenevän.

Synnytyspaniikki helpotti eilen kun käytiin katsomassa kavereiden vauvaa NKL:lla. Voi elämä kun oli niiiiiiin suloinen ja söpö! Tahtoo jo nähdä oman vauvan. Tuli ihan tippa simmuun kun katselin nukkuvaa nyyttiä.

Pauzi: Juo kunnon appelsiinimehua pari isoa lasia niin varmasti alkaa vauva liikkumaan!

Omaan napaan; vauva keksi eilen illalla alkaa venyttelemään. Kädet tai nyrkit olivat tosi alhaalla, polvet navan yläpuolella ja painoi jaloillaan oikein kunnolla kylkiluiden alle. Harrasti tämä monen liikkeen ajan ja lopputuloksena aloin sitten oksentamaan. En enää edes taipunut wc-pönttöön asti vaan laatta lensi lavuaariin. YÖK YÖK! Voisi oikeasti tämä pikkumies harkita ulostulemista!

:flower: Soippa ja Pinkkari 38+1
 
Pauzi

Liivia: Mistä sä huomasit sen? Pikkuhousuista vai pyyhkiessä? Ei mulla ole koskaan vaaleanpunervaa valkovuotoa tullut, mut ei oo limatulppakaan ollu sellanen... Kannattaa laittaa side ja seurata tilannetta, ja sit jos siltä tuntuu niin soittaa äippäpolille.
 
No tuossa pikkuhousun suojassa sitä oli, niinkuin normaalistikkin valkovuotoa, että ei mitenkään erityisen paljon, mutta kuitenkin niin että huomas... piti ihan mieskin pyytää kattomaan :ashamed: ja kysyin että minkäväristä tää sun mielestä on...vaaleanpunasta kuulemma selkeesti!
En tiiä onko limatulppaa, kun aikaisemmin mun mielestä se meni jo, oisko n.viikko sitte, kirkas se kyllä oli, mutta selvee klöntti... tää on ihan ohutta, ja vetistä...
 
Voi kai valkovuotokin olla vaaleanpunertavaa, jos vaikka kohdunsuulta tihuuttelee hieman verta... mikä tietty meinaa että siellä tapahtuu jotain ;) Minunkin mielestä kannattaa seurailla ja jos jatkuu niin näytille.

Täällä kateellisena luen kun toisilla tapahtuu (ja jotkut saaneet jo vauvatkin syliin) kun itsellä vain supistelee satunnaisesti ja tulee sitä iänikuista limatulppaa (kuinka helkutin paljon sitäkin voi tulla?!)
 
juu, soittelin tuossa ystävälleni ja sillä tullu pari päivää ennen synnytystä vaaleanpunasta vuotoa(ei kuitenkaan lapsivettä) että saas nyt nähdä miten tässä käy... Kauheeta ku sitä nyt ihan tosissaan jo oottaa että synnytys lähestyy...inhottava pettymys todeta parin päivän päästä että edelleen kasassa ollaan. Tuntuu ihan tyhmältä että tää vielä syntyis,, viikkoja nyt 36+2

 
Onnea myös minun puolestani vauvan saaneille. :flower: Niin ne vain pikkuhiljaa alkavat sieltä tulla.

Liivia:minulla kakkosemme raskaudessa lapsivettä nimenomaan tuli tihkumalla rv 35 lähtien.Se ei tosin ole vaarallista koska vettä tulee tuossa tapauksessa uutta koko ajan tilalle,mutta kun kyselit voiko sitä tulla niin ettei itse edes välttämättä huomaa,niin kyllä voi.Itse en tiennyt tihuttelani ollenkaan,sairaalassa vain ottivat näytteen kun kohdunsuun tilannetta tarkastettiin niin aikaisin alkaneiden suppareiden takia.

Kateuden poikanen kieltämättä iskee kun kuulee että ihmisillä on ylipäätänsä jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Itsellä joinain satunnaisina öinä muutama supistus ja pahoinvointia samalla lailla,mutta ei oikeastaan mitään varteenotettavaa. Tosin eipä sekään tietysti hauskaa ole niinkuin itsellä silloin tuon pojan raskaudessa että viikkoja supistelee kunnolla ja luulee pääsevänsä jo tositoimiin vain huomatakseen että mitään ei ollutkaan vielä tulossa.

Täällä oli muutama muukin neljättä odottava kuin minä, tuntuuko teistä ihan siltä että tämä neljäs (tai useampi)tulee menemään siinä missä ne kolme edellistäkin?Itselle kun joskus iskee pieni pakokauhu esim noita aamuja ajatellessa..Yksi kouluun,yksi eskariin,yksi kerhoon,vauva..Vaikka helppoahan tämä kai minulla kuitenkin jo on kun nuo edelliset ovat noinkin isoja,mutta silti..
 

Yhteistyössä