Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

hurjat onnittelut vauvautuneille!! :flower: :hug:

heti paikalla omaan napaan... aamulla todellakin oli se neuvola.. hyvällä mielellä mennä kipitin auringon paistaessa kohti neuvolaa autuaan tietämöttömänä tulevasta. hyvä kun pääsin ees nla-tätin huoneeseen ku ensimmäinen kommentti jo oli "jestas sulla on naama turvoksissa". no tässäpä tuloksia;
rv 37+1
painon muutos viikossa; 1,820 kröhöm |O
rr 134/87
pissa ok
hb 126
sf 34
rt
syke 140-170

no eipä siinä kettään.. niimpä ihmeteltiin mun naamaa ja sormia ja nla-täti soitti lääkäriltä konsultaatiota, että mitäpä nyt tehdä ku tuo paino viikossa niin hurjasti noussu.. no leäkär tuli sitte henk. koht. kahtomaan ja "kiireellisesti päivystystapauksena keskussairaalaan".. no nla-täti soitti äitipolille vielä, että täältä olis tämmönen tapaus tulossa ja sieltä sanottiin hyvin selvästi, ettei kannata tulla, ku asialle ei voi tehdä mitään.. eikä siis mitään r.myrkytys oireita ole yms. no kuitenkin pakottivat lääkärin kanssa mut sinne lähtemään (täältä 100km) ja lohdutuksena oli että "joko jäät sinne tai tuut kotiin"...
sairaalassa vanha kätilö kävi mulle ihan kuumana aivan ku se olis mun oma toive ja ehdotus ollu sinne tulla.. sanoinki sille ettei mua paljoa kiinnosta hellepäivänä ajella ilmastoimattomalla paskalla autolla sataa kilsaa vain sen takia, että saan käytyä kaupungissa.. no sielä lääkäri taas kahteli pää kallellaan mun naamaa ja sano, että eipä oo mitään tehtävissä, et kotiin vain ja heihei.. |O |O |O

ja voitteko arvella kuinka paljon mua söi koko reissu! 200km ihan niinku huviajeluna... olisin kyl niin mielellään jo jääny sinne sairaalaan käynnistyksen toivossa. :D mut elämä on. ja sen verran oli tyly tosiaan se kätilö, että saa todellakin olla tosi kipeet supparit et uskallan lähetä sinne enää.. varmaan oon het sen silmätikkuna ku nii se mulle räyhäs..

kaikenlaista... tässä vaan edelleen jakautumista odotellessa...

-yopa ja pellervo-
 
Alkuperäinen kirjoittaja yopa:
hurjat onnittelut vauvautuneille!! :flower: :hug:

heti paikalla omaan napaan... aamulla todellakin oli se neuvola.. hyvällä mielellä mennä kipitin auringon paistaessa kohti neuvolaa autuaan tietämöttömänä tulevasta. hyvä kun pääsin ees nla-tätin huoneeseen ku ensimmäinen kommentti jo oli "jestas sulla on naama turvoksissa". no tässäpä tuloksia;
rv 37+1
painon muutos viikossa; 1,820 kröhöm |O
rr 134/87
pissa ok
hb 126
sf 34
rt
syke 140-170

no eipä siinä kettään.. niimpä ihmeteltiin mun naamaa ja sormia ja nla-täti soitti lääkäriltä konsultaatiota, että mitäpä nyt tehdä ku tuo paino viikossa niin hurjasti noussu.. no leäkär tuli sitte henk. koht. kahtomaan ja "kiireellisesti päivystystapauksena keskussairaalaan".. no nla-täti soitti äitipolille vielä, että täältä olis tämmönen tapaus tulossa ja sieltä sanottiin hyvin selvästi, ettei kannata tulla, ku asialle ei voi tehdä mitään.. eikä siis mitään r.myrkytys oireita ole yms. no kuitenkin pakottivat lääkärin kanssa mut sinne lähtemään (täältä 100km) ja lohdutuksena oli että "joko jäät sinne tai tuut kotiin"...
sairaalassa vanha kätilö kävi mulle ihan kuumana aivan ku se olis mun oma toive ja ehdotus ollu sinne tulla.. sanoinki sille ettei mua paljoa kiinnosta hellepäivänä ajella ilmastoimattomalla paskalla autolla sataa kilsaa vain sen takia, että saan käytyä kaupungissa.. no sielä lääkäri taas kahteli pää kallellaan mun naamaa ja sano, että eipä oo mitään tehtävissä, et kotiin vain ja heihei.. |O |O |O

ja voitteko arvella kuinka paljon mua söi koko reissu! 200km ihan niinku huviajeluna... olisin kyl niin mielellään jo jääny sinne sairaalaan käynnistyksen toivossa. :D mut elämä on. ja sen verran oli tyly tosiaan se kätilö, että saa todellakin olla tosi kipeet supparit et uskallan lähetä sinne enää.. varmaan oon het sen silmätikkuna ku nii se mulle räyhäs..

kaikenlaista... tässä vaan edelleen jakautumista odotellessa...

-yopa ja pellervo-
No voi että tommoset on tympeitä. :| Toivottavasti ei ole mitään hätää. :)
 
yopa: Onnex et jäänyt sanattomax kätilön edessä :whistle:

Oma napa:

tyttö taas perätilassa Ja niin terkka sanoi viikko sitten,et ei enää kyl mahdu kääntymään ja jaskat....mahtuu hyvin,jopa niin hyvin,et en edes tiedä milloin kääntyi :D Eilen alku-illasta oli vielä rt...Illalla nukkumaan mennessä tajusin,et potkuja ei oo tullut enää sinne minne normalisti viim. viikon aikana...

Nukuin hetken,kun unen läpi alkoi tuntumaan alamahalla potkut ja pää tuntui selvästi käteen kylkiluiden alapuolella ja varmistuksena kuuntelin dopplerilla äänet ja ylhäältähän ne taas kuului :eek: Nyt on kuitenkin jo rv 39+4,joten jännäksi todella menee.


 
No jopas oli yopalla tyly kätilö. :( Ne osaa kyllä olla välillä niin syvältä...

Ja voi mahdoton a-mamin vauvaa! Taitaa tulla vilkas tapaus. Toivottavasti vielä kääntyy rt:hen. :hug: Viimeistään sitten synnytyssalissa.

Mie taas tapani mukaan olen kukkunut useamman tunnin. Täytyypi odotella että mies tulee seitsemältä töistä, niin jospa uni sitten tulisi paremmin.

Ajankuluksi jatketaan tarinaa, josko saataisiin muutkin innostumaan sen kirjoittamisesta
"Aamuyöllä akka avautui avautumistaan. Antti-ukkokin ajautui akan avuksi ja alkoi aavistella ajan auttamatta alkaneen. Aliisakätilö antoi alvariinsa apuja Akalla. Aaltoilevat avautumissupistukset alkoivat Akkaa ahdistamaan. Anttiakin ahdisti, ajatteli aulaan askeleensa antaa askeltaa. Akka aavisti Antin ajatukset. Akka alkoi ponnistaa apinanraivolla.... "Apua" Antti ajatteli!"
 
toinen kukkuja ilmottautuu!

olen kanssa pyörinyt jo pari tuntia sängyssä. ensin kramppasi takareisi ja sitten pohje. uni ei vaan tuu...

eilen tein pojan kanssa taas pienen kävelylenkin ja iltapäivän istuttelin kukkia ja tein pieniä pihahommia. illalla vielä sunottiin ja iskä sai kuin saikin suostuteltua vielä petihommeleihinkin. kiitokseksi tästä kaikesta sitten vaan nuo krampit. no päivä kokonaisuudessaan oli ihan kiva.



augustmam ei voi olla totta. että vauva vieläkin heittää kuperkeikkaa. aivan uskomaton tapaus!

marsu81 täällä nla myös kahdenviikon välein. mulla seuraava perjantaina, 3 päivää ennen la:a ja loppuraskauteen ei normaalisti kuulu edes lääkärintarkastusta.

nasolinista mua on kahteen otteseen tuotteella hoidettu, viimeksi tosin keskiraskaudessa. suihketta määrätessä lääkäri totesi, ettei niillä viikoilla ole mitään esteitä.

johannaH tervetuloa elokuisiin! meillä kakkosta ooteltiin viikolle 41+1 ja kaikki ylimenevä aika on pitkä. nytkin luulen, että samatilanne on edessä.

ihana a-tarina!

... Akan auringossa ahavoitunut alapää aneli armoa. auttaisiko amfetamiini ahdistukseen, Antti ajateli. Aliisa alkoi asentaa Akalle automaattiannostelijaa, auttaakseen Akkaa ahdingossa. Akka alkoi aivastella. Antakaa annostelija Antille, allergia aiheuttaa Akalle aivastelua. Antille asennettiin annostelia, ajantaju alkoi ailahdella. Akan alapää antoi Aliisalle aihetta anoa apua Alpo-lääkäriltä. Ahdasta, ahdasta Alpo apeana avautui.....

jatkakaa te pirteämmät! lähen hetkeksi vielä köllimään.

jari-maija 39+2

 
Tämähän jännäksi alkaa käydä!Mulla viikon päästä viimeinen lääkäri niin kuulee josko pian pääsis synnyttämään.Olen kans yrittänyt poimia marjoja,mustikoita ja vadelmia.Molempia kaikki 6dl heh...Pitäis keritä anoppilasta poimimaan vielä mustia viinimarjoja ja tehdä mehua.kun oikein suunnittelee niin jos synnytyskin käynnistyis.Mulla outoa tää nukkuminen,edellisyönä valvoin 1-5 ja nukuin sitten 7 asti..illalla kaadun jo ennen 21 sänkyyn.Oon nukkunu kaikki (3:s) raskausajat paljon huonommin kuin ekan vuoden vauvan kanssa,mutta parempi niin.Ei tainnut Elokuisissa olla ketään "liian"aikaisin synnyttänyttä,hyvä niin!Saa nähdä monenko menee syyskuulle,itseni mukaan lukien..Onko kenenkään synnäri Sat.ks? Aamuterkuin Liisa Ihmemaassa ;o) rv36+2
 
Onnea kaikille vauvansaanneille!! :flower: :heart:

Musta tuntuu ettei meidän neiti synny koskaan.... OLo on todella raskas,kun turvotus pahenee vaan!! :headwall: Nyt ärsyttää,kun kaikki tutut soittelee,että joko syntyny vaikka ollaan monta kertaa sanottu, että ilmotetaan kyllä sitten heti!!!!
 
Yö nukuttu taas iltasuppareiden jälkeen hyvin...aamulla heräilin muutamaan kipeään mutta ylösnoustuani tipotiesssään...että valmisteluja käydään. Tää tuntuu vaan niin erilaiselta kun esikoisen kanssa ei juuri mitään kypsentelyä ja sit meni vedet.
Joo, Feeniks ymmärrän että sulle on käynyt NKL:ssä tuollain, mutta kyllähän se varmaan on niin että yleisestiottaen NKL on varmaan jossainmäärin kiireisempi paikka, kuin monet muuta kun siellä on kaikenmuun lisäksi opiskelijoita. Varmaan vähän sit tuurista kiinni että millanen kätilö sattuu vuorossa olemaan. Toivotaan että elokuussa on lomalevänneitä kätilöitä paljon :D
Ainakaan niitä ei tunnu heinäkuussa olevan, kun Yopallekin oli tuollanen kärttyisä kätilö osunut...harmillista, toivotaan että et törmää häneen synnytyksessä.
Augustmamin vaavista tulee sirkustähti tai taitovoimistelija! Senverta on hallussa jo nyt nuo voltit ja notkeuskin kohdallaan kun kyllähän se ylösalas vaihtaminen vaatii jo notkeuttakin :D

Aivan tosihauskaa synnytystarinaa tässä on alettu vääntämään, joten tässä tiistain sadepäivää varten koko tähän asti kirjoitettu pätkä, nille ken tekemistä kaipaa. tarinanhan saa lopettaa sitten kuka vaan, kun se sopii sen kulkuun. Kunhan sillä on joku loppu .
Hauskaa päivää!

Aamuinen aukeaminen

Aamulla aikaisin, auringon antaessa auvoaan ajattelin alkaa aukeamaan, apukeinoilla autettuna. Appeni ajeli Audillansa alapihallemme ja asiakseen aneli: "Ahteris ahda Audiin! Autolla ajelen Alikoskensairaalalle (!) alatiesynnytykseen......
...Akka ahtautui appensa autoon. Alavatsassa aaltoili automatkan ajan. Ajettuaan Alikoskensairaalalle appi auttoi aulaan...
....Aloitettiin alapääntutkinta Aliisakätilön autellessa.-Auki On vasta auttavasti, Aliisa arpoi. - Alaosastolle akka alkuun---ainakin aamuyöhön asti aikaa!

...apuaa, apuaa, appi aneli... ambulanssimiehet apuaan antoi ja ahterini aulasta aa-saliin auttoi...

"Aamuyöllä akka avautui avautumistaan. Antti-ukkokin ajautui akan avuksi ja alkoi aavistella ajan auttamatta alkaneen. Aliisakätilö antoi alvariinsa apuja Akalla. Aaltoilevat avautumissupistukset alkoivat Akkaa ahdistamaan. Anttiakin ahdisti, ajatteli aulaan askeleensa antaa askeltaa. Akka aavisti Antin ajatukset. Akka alkoi ponnistaa apinanraivolla.... "Apua" Antti ajatteli!"

.. Akan auringossa ahavoitunut alapää aneli armoa. auttaisiko amfetamiini ahdistukseen, Antti ajateli. Aliisa alkoi asentaa Akalle automaattiannostelijaa, auttaakseen Akkaa ahdingossa. Akka alkoi aivastella. Antakaa annostelija Antille, allergia aiheuttaa Akalle aivastelua. Antille asennettiin annostelia, ajantaju alkoi ailahdella. Akan alapää antoi Aliisalle aihetta anoa apua Alpo-lääkäriltä. Ahdasta, ahdasta Alpo apeana avautui.[/b]
 
-Antin amfetamiini saattaa auttaa! Anna Antti amfetamiini! Alpolääkäri aneli.
Annostelin amfetamiinin annostelijaan Aliisan auttamana. Apua! Aivoni aukeavat ja Akka alvariinsa ainoastaan aivastelee, aatteli Antti.
-Anna Akalle se annostelija! avautui Alpo. Antti aivan aivokuolleena aneli apua Aliisalta ja Aliisa alkoi asentaa amfetamiinin annostelijaa Akalle. Akka alkoi auvoa aavistella: -Aah, amfetamiini auttaa...auvoisempaa kuin Alkohooli!
Alpo-lääkäri auttoi Antin alkuasetelmiin ja alapääntutkimus alkoi taas:
-aavempi alapää! Aukko ammottaa ja aukile asemissa, Alpo-lääkäri aloittaa.


 
Huomenta. Järkyttävä tuuli ulkona! Yölläkin tullut niin paljon vettä että ulkona ruukkukukat näkyy uivan. Pitää kohta lähteä pelastustoimiin kun tuo 2 v on kuitenkin pakko laskea ulkoilemaan ettei kiipeä seinille.

Minulla tuli illalla yhdeksän aikaan ensimmäiset kipeät supistukset, mutta siihen ne kyllä sitten jäi. Veivät yöunet kuitenkin niin hyvin että intouduin puolille öin liimaamaan valokuvia albumiin. Onpahan taas yksi "pitäis joskus" -homma tehtynä. :LOL:

77mm ja Minimi 37+4
 
Huomenia! Vettä on tullut täälläkin..noi mun ulkokukat varmaan jo ihan mädäntyneet...
Hyvin sain nukuttua pitkästä aikaa eikä edes vessassa tarvinnut kuin muutaman kerran käydä...
Mä oon jo asennoitunut siihen että vielä pari viikkoa vauva potkii masussa...
Niin monta kertaa oon turhaan luullut että tulee lähtö.
Nyt pitäis sitten keksiä taas tekemistä..joka päivä sama homman. Mullakin kyllä olis valokuvia joita vois liimailla albumiin. Jotenkin nekin ollu jo puol vuotta liimaamatta.
 
Ja on ihan myrskyinen ilma :snotty:
Täällä ei mitään uutta!! Vähän on tuntunut jotain pikku nippailua :) Selkääkin särkee ihan mukavasti :whistle:
Saa nyt sitten nähdä....sitten kun sitä oikein odottaa niin ei varmasti tapahdu mitään :kieh:
Onko muilla uudelleen synnyttäjillä samanlainen olo/tuntemus että on unohtanut mitä ne supistukset on? :ashamed: Tai sitten itse synnytys?? Millainen se on :whistle:
Tuntuu vaan että ei oikeasti muista että kuinka kaikki alkaa ja olo on kuin ekaa synnyttäisi :LOL:
Kyllä se varmasti heti muistuu kun ekat kunnon supistukset tulee :/

Tuo A-ketju on kiva...itse en siihen kyllä mitään keksi :whistle:

Augustmam Toivottavasti pieni kääntyy vielä oikein päin :hug:
On se aika ovela vekkuli ja temput jo oppinut jos pystyi sun huomaamatta kääntymään :)

Kätilöistä Sen verran että miten niin monella on niin huonoa kokemusta kätilöistä? OK itse en pitänyt ekassa synnytyksessä olevista kätilöistä lappeenrannassa siis synnytin!! Ei vaan juttu kulkenut!! Ja tietysti kaikki oli minulle uutta ja kauheaa :|
Toinen synnytys oli ihana ja se oli kotkassa!!! Oli kolmekin eri kätilöä ja kaikki yhtä mahtavia!! Synnytyksessä itsessään minulla oli sitten mies kätilö!! Ja oli todella kokenut ja ammattitaitoinen!! Kiitos hänelle :flower: Kävi kaksi tai kolme kertaa vielä synnytyksen jälkeenkin katsomassa että kaikki on ok!! Muutenkin tähän asti mitä olen Kotkassa törmännyt lääkäreihin/kätilöihin niin olen pitänyt paljon!!!
Kaikilla on siis tosiaan erilaiset kokemukset!!!
Mutta nuo kun lukee että kätilö ei auta, vittuilee on ilkeä ja ei anna kipulääkettä on ihan kauheaa luettavaa!!! :'(
Kätilönhän pitäisi olla se joka tukee meitä äitejä kun meillä on raskasta mutta monella mennyt ihan toisin päin :/
Hmmmm...kotkasta sen verran vielä että olen sieltäkin kuullut huonoa palautetta mutta omalle kohdalle ei ole vielä osunut!!!

Bebes & Muru 36+6 :heart:
 
Yritän tässä positiivisesti ajatella, että kolmen viikon sisään meillä on pikkuinen jo masun ulkopuolella... ei vaan hirveesti lohduta... Voishan sitä kaikkea puuhailla mutta jotenkin vaan ei saa aikaseks muuta kuin roikkua netissä.. :whistle: :| :( :eek:
 
Bebes: Minähän olen myös esikoiseni synnyttänyt Kotkassa 2 v sitten. Kätilöistä tai synnäristä ylipäänsä ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Minusta kaikki kolme kätilöä (aamu-, ilta- ja yövuoron) joihin ehdin tutustua olivat todella ihania, vaikka silloin siellä oli todella kiire päivä. Kuulemma siellä syntyy keskimäärin 4 lasta vuorokaudessa, ja silloin kun minun synnytykseni alkoi syntyi seitsemän ja seuraavana päivänä pojan syntyessä klo 01.22 hän oli jo päivän kolmas. Minun huonot kokemukseni ovat sieltä synnyttäneiden vuodeosastolta, mutta mitä olen muilta kuullut niin siellä olisi nykyään tilanne parempi, kun taas 2005 oli kai henkilökunnalla jotain keskinäistä kränää joka heijastui hoitotyön tasoon ja äitien kohteluun, mistä sitten kuulemani mukaan moni äiti sai kärsiä, itseni mukaan lukien.
 
Sateista Tiistaita vaan minunkin puolestani!

Tervetuloa JoannaH tälle puolelle kirjoittelemaan! Jokos teillä heinämammoissa kaikki alkaa olla vauvansa saaneita?

Mitenkäs a-mam tuo sun pienen pyöriminen voi olla edes mahdollista? Eikös kaikkialla sanota että 36 viikolle saakka voi itse kääntyä? Taitaa sinun vauvelisi osata kääntymistekniikan niin hyvin, että huvikseen sitten siellä pyörii. Jospa hän ehtisi kääntyä vielä sitten ennen synnytystä...

yopa: Onpas älytöntä että ajattivat sua turhaan :eek: !

Omasta massusta: Viime yönä heräsin, kun oikealle puolelle mahaan koski, ikään kuin pisti isommalta alueelta. Samalla koko massu oli kivikova, ja minä hiestä märkä. Unenpöpperöisenä en osaa sanoa että kuinka kauan tämä kesti, oisko ollut minuutin luokkaa. Miltäs kuulostaa, olisko voinut olla supistus? Voiko supistus tuntua noin toispuoleisena? Olen kuullu kuvailuja, että supistus olisi sellainen aaltomainen ylhäältä alas etenevä kipu... :/Jos se oli supistus, niin oli kyllä sitten ainoa laatuaan, sen jälkeen nukuin sitten autuaasti aamuun asti.

Hei vauvautuneet! Jos vauvan hoidolta ehditte, niin käykäähän tekin meitä vielä odottavia moikkaamassa ja kertomassa omia ja vauvojenne kuulumisia! :wave:

Tämä mamma lähtee nyt lyllertämään kohti neuvolaa!




inom 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Yritän tässä positiivisesti ajatella, että kolmen viikon sisään meillä on pikkuinen jo masun ulkopuolella...
:) ole onnellinen, että enää 3 viikkoa, mulla parhaassa tapauksessa vielä 5!

on kyllä huikea tuo a-tarina! mulla ei vain oo niin paljon älykkyyttä, että osaisin sitä jatkaa.. tässä justiin taas pyörii koneellinen pikkupikku bodeja, joita sain siskolta.. pitäis tuo hoitopöytä järjestää, muttaku alkaa olemaan jo tilanpuute.. uskon, ettei meidän pellervo ehi es käyttää kaikkia vaatteita, mitä se on saanut serkuiltaan.
mitä mieltä ootte kierrätyksestä? yks kaverini kauhisteli suureen ääneen, kuinka VOIN ottaa käytettyjä vaatteita lapselle, että eikö mulle tuu semmonen olo, että säälistä niitä annetaan ja ajatellaan, että ku teillä ei varmaan oo rahaa ite ostaa! |O hohhoh! itehhän kyllä henk.koht. oikeinki mielellään otan siskon lasten vaatteita, ku sillä on niin nättejä ne ja hyvin pidettyjä et riemusta kiljuen oon kasseja kannellu kotiin. ja tottahan siinä säästää rahaa.
mulla on ilmenny yks aivan uus raskausoire; säästäväisyys!! en oikeesti taho raaskia ostaa enää mitään ku kaikki muka maksaa jotenki päin liikaa. :LOL: mut onneks se on vain aina hetkellistä.. voivoi.

vettä sato aamulla aivan hurjasti, mutta nyt kirkastuu ja aurinkokin pilkistelee... ainakin välillä.

-yopa ja peltsu 37+2-

 
inom Supistukset voivat olla alkuun toispuoleisia, tuntua reisissä tai vain selässä jne...ainakin mulla on sellainen tuntuma. Mullakin tulee välillä polttoa-kovempaa kuukautiskipua vain toiselle puolelle selkää tai nivusiin ja välillä koko alamahaan.Näitä on nyt tullut muutaman päivän aika-ajoin ja väliin sitten kivuttomampia.
Toisaalta vaavi on alkanut voimistua niin, että potkunsa ja liikkeensä sattuvat tosi mojovasti välillä ja vauva painaa esim.kohdunsuuta oikeen kivasti :D joka kyllä tuntuu vähän samalta kuin suppari, mutta on vain lyhyt välähdys siitä.
Oi voi, minustakin on ihanaa yopa että ollaan saatu niin paljon sekä tarvikkeita, että vaatteita. Vaunut olivat ainoat mitä piti ostaa ja ne ostettiinkin sitten uutena. Kaikki tavarat ovat olleet laadukkaita ja hyvässä kunnossa, vain pesua vaille osa. Rahaakin olen tarjonnut mutta eivät ole antajat halunneet. Meillä olis näihin tarvikkeisiin mitä ollaan saatu, niin mennyt varmaan tonni rahaa kun kaikki on tuollasia kalliimpia laatukamoja. Itse oltais varmaa ostettu tässä taloudellisesa tilanteessa edullisempia, mutta kiitollinen olen näistä annetuista. Samallahan sitä vähän säästää luontoakin. Ymmärrän kyllä jos haluaa ostaa omalle vauvalleen uudetkin kaikki , varsinkin jos lapsia meinaa tehdä lisääkin tai joutuu alkaa metsästämään käytettyjä. Meille suorastaan kannettiin nämä...
 
zamppa
Aamulla taas neuvolassa oltiin käymässä... kaikki kunnossa ja vauva kuulemma vaikuttaisi kiinnittyneeltä. Pissa puhdas, kaikki arvot kohdallaan ja sykkeet ja liikkeet hyvät. Paino oli pudonnut reilun 100g. Etsi taas vauvan sykettä vaikka kuinka kauan ja varmaan 10-15 min tuli maattua pöydällä, kun eka ei meinannut löytää ja kun löysi niin vauva vaihtoi aina asentoa että piti uudelleen hakea. Koko ajan potki kylkeen tai anturiin niin hiukka vaikeutti hommaa.

Yopa, me ollaan ainakin ilolla otettu vastaan käytettyä esim vaunut, hoitopöytä ja sitteri. Meillä olisi mennyt huomattavasti enemmän rahaa tarvikkeisiin, jos uutena olisimme hankkineet. Vaikka ollaankin kaikista maksettu niin on se ollut helpotus kun rahaa on voinut laittaa sivuunkin kun ei ole mennyt niin paljon kuin uusiin. Ja saahan ne vaatteet aina pestyä koneessa että en oikein ymmärrä kauhistelua...ostaako kaverisi sitten jokaiselle lapselleen kaiken uutena jos kauhistelee kierrätystä :) .

Tuli aamulla vähä vainoharhainen olo kun yöllä oli tullut tekstari "onko tyynyt hyvin?". Kyllä pikkasen alkoi katselemaan ympärilleen, kun aina saa yöllä venkslata tyynyn uudelleen jalkojen väliin kun vähänkin asentoa vaihtaa :eek: . Miehellekin aamulla sanoin että vainoharhaiseksihan tässä tulee, kun kaappeja melkein alkaa aamulla availemaan että onko jossain joku ylimääräinen.

Eipä ole säässä täälläkään kehumista, vettä tulee ja tuulee ihan kamalasti.
Oiskos kellään ideoita mitä voisi tehdä näin sadekelillä (siis muuta kuin syödä marie keksejä koneen ääressä) ? Taidan olla kaikki kaapit siivonnut ja kaikki on vauvaa varten laitettu valmiiksi, eilen sain kirjankin luettua loppuun. Alkaa käydä päivät pitkäksi, kun ei ole oikein tekemistä... uloskaan ei houkuta lähteä kun ikkunasta katselee.

zamppa 37+6
 
Täällähän on otettu minut mukavasti vastaan! =) Joo heinämassuissa alkaa olla aika hiljaista.. silloin tällöin ilmestyy jokunen synnytyskertomus mutta mahailijat on todella vähissä... Pitkiä on päivät, ei tee mieli muuta kun nukkua. Eilen vihloi jostain häpyluusta (?) todella kipeästi.. mitähän se tarkoittaa.. Ja sitte kun käytiin kaupungilla niin tuli kolme tai neljä semmoista "sähköiskua" tuonne vasemmalle nivusiin tai jonnekkin, tuntui että jalasta hävisi hetkeksi voimat kokonaan! Hassulta tuntui, mutta ei tehnyt yhtään kipeää.

JoannaH 41+2
 
Vähänkö otti koville eilinen päivä ku vein auton korjaamolle 2,5v pojan kanssa n. 70 km päähän :snotty:
Aamu kuudelta herätys ja 8 piti auto olla jo paikan päällä ja olipa sitte tietyömaataki useammassa kohtaan.Alko aamu hyvin ku maha tärisi ja vapisi hiekkapätkillä.Tullessa tulikin jo useampi supistus...Vähä alko mietityttämään ku kaupassa tuli ns.piikkisupistus alakertaan että jos pian meniski vedet ni mihin ihmeeseen mä pojun saisin yht´äkkiä.Mut onneks selvisin yhtenä kappaleena kotia!
Tänään pitäs jossain vaiheessa vielä hakea auto pois kunhan saavat sen valmiiks.Onneks oma äitini lähtee mukaan :D

Iltasin supistelee edelleen ja nyt äskettäin alkoi taas.Saas nähä to josko vauveli olis jo valahtanu vähä alemmas lähtökuoppiinsa :)

Niin ja :flower: jo vauvansa saaneille.Kateeksi käy :whistle:
 
Inom:mulle sanoi äippäpolilta viimex lääkäri,et joskus on vauva pyörähtänyt leikkaussalissa puudutusta laittaessa rt:aan...Eiköhän tuo oo yksilöllistä,joillain kohtu onkin näil viikoilla ihan täyttä....Mulla ei likimainkaan....
Mulla vielä hyvin tilaa kohdun sivuilla,pituussuunnassa alkaa tosin jo olla täyttä...Ja todella pystyy kääntymään vieläpä huomaamatta(lapsivetta kaiketi taas runsaasti,sekin helpottaa pyörimistä)...

Mutta neuvolaan mennessä tyttö kääntyi rt:aan sellaisella myllerryksellä,et ei voinut olla huomaamatta.

Pää tosin on yhä niin ylhäällä(liki navan korkeudella),et terkat epäili,et pyörii kyl ihan loppuun asti,sit heti neuvolaan ja lähete äippäpolille...käsikopelolla arveltiin tytön painoksi nyt 3000-3200g....

Muut kuulumiset:
paino:-500g,kokonaispainonnousu 11,5kg
hb:126(noussut entisestään vaik olen ollut liki juhannuksesta lähtien ilman rautaa)
rr:127/85
sf-mitta:35,5
syke:140
liikkeet:++

Kaikki siis tällä hetkellä oikein hyvin

Jännä,että vaikka vauva pyöriikin vielä, mutta muuten vaikuttais rauhalliselle,nukkuu usein 4-5t unia.

Joannalle tsemppiä....jonko siel alkais paikaty kypsymään hiljalleen.

A-Mam ja Lahja rv 39+4



 
Aamuinen aukeaminen

Aamulla aikaisin, auringon antaessa auvoaan ajattelin alkaa aukeamaan, apukeinoilla autettuna. Appeni ajeli Audillansa alapihallemme ja asiakseen aneli: "Ahteris ahda Audiin! Autolla ajelen Alikoskensairaalalle (!) alatiesynnytykseen......
...Akka ahtautui appensa autoon. Alavatsassa aaltoili automatkan ajan. Ajettuaan Alikoskensairaalalle appi auttoi aulaan...
....Aloitettiin alapääntutkinta Aliisakätilön autellessa.-Auki On vasta auttavasti, Aliisa arpoi. - Alaosastolle akka alkuun---ainakin aamuyöhön asti aikaa!

...apuaa, apuaa, appi aneli... ambulanssimiehet apuaan antoi ja ahterini aulasta aa-saliin auttoi...

"Aamuyöllä akka avautui avautumistaan. Antti-ukkokin ajautui akan avuksi ja alkoi aavistella ajan auttamatta alkaneen. Aliisakätilö antoi alvariinsa apuja Akalla. Aaltoilevat avautumissupistukset alkoivat Akkaa ahdistamaan. Anttiakin ahdisti, ajatteli aulaan askeleensa antaa askeltaa. Akka aavisti Antin ajatukset. Akka alkoi ponnistaa apinanraivolla.... "Apua" Antti ajatteli!"

.. Akan auringossa ahavoitunut alapää aneli armoa. auttaisiko amfetamiini ahdistukseen, Antti ajateli. Aliisa alkoi asentaa Akalle automaattiannostelijaa, auttaakseen Akkaa ahdingossa. Akka alkoi aivastella. Antakaa annostelija Antille, allergia aiheuttaa Akalle aivastelua. Antille asennettiin annostelia, ajantaju alkoi ailahdella. Akan alapää antoi Aliisalle aihetta anoa apua Alpo-lääkäriltä. Ahdasta, ahdasta Alpo apeana avautui.

-Antin amfetamiini saattaa auttaa! Anna Antti amfetamiini! Alpolääkäri aneli.
Annostelin amfetamiinin annostelijaan Aliisan auttamana. Apua! Aivoni aukeavat ja Akka alvariinsa ainoastaan aivastelee, aatteli Antti.
-Anna Akalle se annostelija! avautui Alpo. Antti aivan aivokuolleena aneli apua Aliisalta ja Aliisa alkoi asentaa amfetamiinin annostelijaa Akalle. Akka alkoi auvoa aavistella: -Aah, amfetamiini auttaa...auvoisempaa kuin Alkohooli!
Alpo-lääkäri auttoi Antin alkuasetelmiin ja alapääntutkimus alkoi taas:
-aavempi alapää! Aukko ammottaa ja aukile asemissa, Alpo-lääkäri aloittaa...

...Akka aivasti armottomasti. Aukko aukeni aukenemistaan, ammottavaksi. Aliisa auttoi Akan alavatsalta. Alpo antoi Antin auttaa alapäässä. Aivasta Akka, aivasta! Akka aivasti. Antti arkaili. Alpo ahdisti Antin auttamasta. Aivastus! Avuton Anneli-vauva alkoi aarian. Anneli annettiin Akan aluspaidan alle...
 
yopa

toivottavasti tosiaan ei sama eukko satu synnytykseen.

itellä oli esikoisen synnytyksessä (oys) toosi mukava opiskelija joka oli siin koko ajan eikä muitakaan siinä pyörineitä voi moittia.

mutta nyt aattelin kyllä et jos sunnuntai-iltainen saunankuuraaja sattuis synnytykseen nii saattasinpa olla aika äkästä eukkoa.

Me ollaan kans ilomielin otettu vastaan kaikki lahjotukset ja ostettuki käytettynä. esikoisen aikaan selvittiin kaikista investoinneista sillä äitiysavustuksella 140 eurolla. vaikka amme ja patja yms ostettii uutena. Nyt ostettii uudehko kaukalo tulokkaalle sillä avustuksella.

Minusta on mukava kun ei tarvii kovin valtavasti upottaa rahaa sellaiseen minkä voi saada aivan hyväkuntoisena käytettynäkin edullisesti. Tuleepaha siinä samalla pikku siivun verran huolehittua siitä ettei kasvateta turhia roskakasoja.

Nyt koitan vaan hillitä turhaa toiveikkuutta :kieh: huomenna ois aika äitipolille, saa nähä armahtaako ne tätä linnunpelättimen näköstä äitin kuvatusta joka koittaa silmät ristissä taaperrella :whistle:

pittää kai se mennä vaakatasoon tästä vaappumasta, jos se vaikka vahingossa vähä helpottais tätä olotilaa :LOL:
 

Yhteistyössä