Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Lara83
ONNEA KASSULLE ja koko perheelle tytöstä! :heart:

ja pahoittelut OmituiselleOtukselle saamastasi kohtelusta, tosi ala-arvoista tollanen. Toivottavasti tosiaan saat synnytykseen paremmat hoitsut.

Omaa napaa, tänään alkoi täällä rinta vuotamaan ekaa kertaa, kastui paita oikein kunnolla :)

Lara83 ja typy 38+3 :heart:
 
Onnittelut Kassulle ja muillekkin jotka tänään saavat nyyttinsä kainaloon!

Omasta navasta sen verran, että ei kertakaikkiaan mitään isompia merkkejä synnytyksen lähestymisestä. La:n on vielä vajaat pari viikkoa mutta välillä tuntuu jo siltä, et sais vaaveli jo tulla maailmaan :)

Hyviä vointeja kaikille!

tellervo 38+2
 
sulle kävi just niinkuin mulle viikko sit olisi ku omaa tarinaa lukenut,nyt viime yön nukuin piitkässtä aikaa eikä juuri kipuja tänään ollut et ilm saan vauvan sit joskus kolmen viikon päästä syliin,eiköhän sit jo käynnistä ku mennään yli 42viikkoa... :eek:
no tuntuu ihan hassulta ku nukuin ku tukki,silti voisi vaan nukkua,vaik onneksi tänään hieman tajuaa maailmanmenosta jotain,mut eipä ne reilun parin viikon uni velat hetkes lähde.mut nyt yritän piristää itseäni sillä et jos jatkos saan nukuttua nautin nyt ku ikinä ei tiedä miten sit nukutaan ku vauva tulee.onnea ja tsemppiä kaikille jotka jo vauvan haku reissulla!
:wave: mizu
sahei rv 39+1
 
Ihanaa! Joillain on jo vauveleita! =) :flower:

Mulla siis synnytyspelko taas paheni entisestään! Alkoi sitten viime viikolla sellaiset tuskat ja huonot olot että olin aivan järkyttyny ja panikoin.
Onneksi pelkopoli on taas keskiviikkona, muuten sekoaisin lopullisesti.

Mies oli sitä mieltä ku mua katseli tuskissa että hänestä tuntuu ettei kauaa tartte enää odottaa... olin eri mieltä, varsinkin kun kyse on kivuista ja jaksamisesta, että täähän tulee viime tipassa jos sittenkään ja joutuuvat käynnistämään ja sitten olenkin jo ihan poikki synnyttämään ja tekevät kuitenkin sen sektion.
Että tämmöistä tällä erää, sektio ei pelota sitten yhtään vaikka sen saisinkin, onhan mulla jo umpisuolikin poistettu joten maha ollu ennestäänkin auki.

Alan olla siinä pisteessä että normaalista elämästä ei tule enää mitään... :'(

TinniPinni 36+5
 
Hei vaan kaikille!
En ole täällä aiemmin kirjoitellut, mutta lukenut sitäkin enemmän teidän juttuja.
Minulla oli laskettuaika 1.8. (esikoista odotettiin), mutta meidän prinsessa päätti tulla maailmaan (K-SKS) 26.7 klo 04.25. Pituutta löytyi 49cm ja painoa 3110g.
Synnytys meni kaikenkaikkiaan ihan hyvin, en vaan kerennyt saamaan mitään puudutuksia :x .
Noh, paikat säily ehjänä ja pienen prinsessan eka kiljasu vei järkyttävät kivut mielestä välittömästi.
Kotiin päästiin lauantaina ja nyt aika meneekin vauvaa katsellessa :heart:

Tsemppiä teille joilla vielä maha on paikallaan ja mukavaa kesän jatkoa ihan jokaiselle!

Hanna ja vaavi
 
Mullakin oli edellisessä raskaudessa melkoinen tappelu käynnistyksen saamisessa... neuvolan täti oli sitä mieltä että kipu (iskias, säteilee jalkoihin) kuuluu raskauteen . :eek: Olin valvomisesta ja kivusta henkisesti aika hajalla (ei siis tosiaan ollut itku kaukana) kun soitin lopulta äitipolille että käynnistäänkö vai leikataanko, minä en jaksa synnyttää jos vielä valvon.... ja niin sain kuin sainkin lopulta käynnistyksen.

Tällä kertaa äitipolilla eri lääkäri, joka oli nyt taas sitä mieltä ettei selkäkipu ole peruste käynnistykselle. Onneksi vauva sitten "pelasti" ja käynnistysaika saatiin vauvan koon perusteella. (ehdin taas siinä välissä nieleksiä, että pitikö juuri 42 viikolle kärsiä...)

Mitäs riskejä näissä käynnistyksissä sitten on? Tietääkö kukaan? Ihan mielenkiinnosta, kun itsellä kaksi käynnistystä takana (ilman ongelmia) ja ilmeisesti yksi siis edessä...

Eilisestä saakka taas supistellut epäsäännöllisesti, ja lantio tuolta selän puolelta tosi kipeä.... tuskaa paimentaa muksuja, jotka vielä tappelevat keskenään koko ajan.
Ajattelin testata mustikoiden poimintaa käynnistyskonstina... jos piirakkamarjat saisi, saa nähdä saisko supistuksia aikaan vai pelkästään selän entistä kipeämmäksi...

Violet, rv 38+0 (vielä viikko käynnistykseen)
 
omituinen otus: Kuulostaapa tutulta... Kolmas meillä syntyi LKS ja siellä saatiin taistella käynistyksestä parisen viikkoa. Lopulta suostuivat käynnistämään 38 plus 5. Sydänäänissä oli häikkää ja silti viivyttelivät käynistystä. Joka päivä käytiin kuuntelemassa sydänääniä.
Todella inhottavaa käytöstä. Tuskin kukaan huvikseen pyytää käynistystä. Itellä ainakin joka kerta omat supparit eivät riitä synnytykseen. Jurnaa vain paikallaan. Ja neljä lasta jo löytyy.

Kysymys nyt kaikille: Onko kellään käynnyt niin et käynnyt kahdella eri lääkärillä ja puhuneet kohdunsuun tilanteesta erinlailla?

Meinaan kun pari viikkoa sitten kävin neuvolan lääkärillä ja sano et sormelle auku ja kanavaa 1cm, muutenkin hyvin kypsä. Antoi max 4 viikkoa aikaa pysyä kasassa. Tänään äippäpolin lääkäri taas sanoi et sormelle auki ja 3cm kanavaa jäljellä. Meinas et menee lasketunajan tienoille. Mitä tässä nyt sitten uskoa. Yiritn puhua käynnistyksestä jo et kahen-kolmen viikon päästä, mut ei kuulemma syytä, vaikka kipeitä suppareita tulee usein, suolistosairaus pahana, HB alhaalla, verenpaineet koholla. Vauva voi hyvin ja on vielä kuulemma suht pieni 2,8kg on arvio.
 
Oikein paljon onnea Kassu, "Alma" ja koko perhe! :heart: :heart: Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

OmituinenOtus: Voi hitsi mitä kohtelua! :hug: Tosi asiallista ajattaa ensin näytille ja sitten tuollaista kenkuttelua :/ .

Jokohan Niiskuneiti ja laluz ovat synnärillä, kun ei ole mitään kuulunut?

Mulla ei edelleenkään supisteluja, ei tuota pientä alaselkä-, vatsa- ja reisikipua kummempaa...


inom 39+1

PS. Onnea myös nessu84!
 
Ihanaa lukea vauvauutisia! Onnittelut Kassulle ja koko perheelle prinsessasta! Ja Nessulle ja Nessun perheelle myös onnittelut prinsessasta!
Omaa napaa: Kamalat iskiaskivut vaivaa ja säteilee jo jalkoihin ettei kävelemään pysty...Supparit vielä päälle niin huh huh! 3 päivää nyt supistellu aika lailla ja neuvolaan äsken soitin tosta selkä- ja jalkakivusta niin sanoi että mene käymään äippäpolilla jos ne antais jotain lääkettä...no en kyllä nyt vielä mene..odotan että tossa supistelut vähän taas tihentyis niin sit voivat samalla tutkia ton kohdunsuun tilanteen. Vai eikö nää tee mulle mitään edistystä..sekin hyvin mahdollista.. :/
 
Omituinen otus
Tuo toiminta kuulostaa ihan NKL:tä.. siksipä en sinne enää mene! Kun valinnanvaraakin on.

Käynnistämisen riskit
Ainakin riskinä on todennäköisyys joutua sektioon kun käynnistetään eikä ole tietoa lähteekö käynnistys ja jatkuuko alatiesynnytykseen asti vai ei. Lisäksi on kaiketi muiden komplikaatioiden mahdollisuuksia kun synnytys ei etene luonnonmukaisesti. Yleisesti ei käynnistetä ilman lääketieteellistä syytä, raskausmyrkytys ym syyt. Itselläni on käynnistys edessä perjantai-lauantaina jos Alien ei aio itse tulla sitä ennen. Syynä on kokoarvio lantiooni nähden ja taustana aiempi synnytys. Voi kumpa tämä ryhtyisi tulemaan ennen. En tiedä haluanko käynnistystä, viimeksi meni aika pitkäksi ja kivuliaaksikin ennenkuin sitten sektioon jouduin.

Pilkettä

Onko sulla sauvoja? kävely sujuu helpommin niiden kanssa, huomasin.. :whistle:

Yopa
Nakkinyrkkinä täälläkin.. Oletko koettanut avata lasipurkin kantta tms? :headwall:

Bebes Toivottavasti arvot olivat neuvolassa kunnossa. Raskausmyrkytyksen oireet ovat kova painonnousu, turvotus, korkea verenpaine, valkuaista virtsassa, päänsärky. Näytin nakkinyrkkejäni neuvolassa ja sitten katsotiin nilkkoja, sanoi tätsy että ei hätiä vielä nilikat löytyy.. :LOL: ja arvotkin olivat hyvät.
Toivottavasti päänsärkysi hellittää. Koeta juoda runsaasti? siis jos ei varsinaista syytä neuvolasta löytynyt..

Nukuin puoleenpäivään ja jätin ovikellon omaan arvoonsa. Sitten puolilta päiviltä soi puhelin (johon en kerinnyt) ja seuraavaksi ovikello. Menin ovelle ja sisko siellä.. mies ei ollut saanut puhelimella kiinni ja lähetti siskon varmistamaan että olen kunnossa.. :D Alkaa tukijoukot olla jo vähän säikkyjä.. :x

Tuhkalintu ja Alien 38+3
 
..Feeniks onks NKL hankala paikka... :/ ? No, tuo st-arvio oli kieltämättä siellä sellanen läpijuoksu, että ihan turhaan menin...prkl. Eivät ees olleet viitsineet arkistosta aiempia papruja kaivaa, vaikka nimenomaan mulle sanottiin, että tutkitaan niistä vanhoista epikriiseistä miksi ei ollut kohdunsuu avautunut tarpeeksi nopsaan. Muuten kyllä ei muistoja hirveistä kätilöistä, tai sitten aika kultaa muistot :whistle:
Joo, on mulla sauvat..otanpa mukaan seuraavalle kerralle. Olen ajatellut että käy kävely raskaammaksi, mutta kokeillaan! Kiitos vinkistä.
 
mulla sanottiin just samanlailla vkol 37 oli kanavaa 1.5cm jäljellä reilu sentti auki,sit vkol 38 kanava täysmittainen reilu sormelle auki :eek: kysyin sit neuvolas miten voi tällainen takapakki tulla sanoi ettei voikaan on niin lääkäristä kiinni ja kun kohdun suu epäkypsä vaikea arvoida tilanne siksi heitot.
 
Kuhan tulin esittelemään itseni tälle puolelle ku näyttää että eloveena meille tulee vaikka laskettu aika oli jo 22.7...... :headwall: Saa nähä sitte, vielähän tässä on huominen aikaa, mutta ei kuulosta että olis tulossa. Eilen kävin kunnon reippaan sauvakävelylenkinkin mut ei mitään. Oon siivonnu, saunonu ja harrastanu kaikki maholliset ässät ja muutkin kirjaimet mutta ei mitään. Nyt oon sitten luovuttanut ja päätin että vaan istun, nukun, syön ja odotan.

JoannaH 41+1
 
Ja tottahan täällä heti on tapahtunut, kun meikäläinen ei kunnolla ole päässyt näille sivuille.. Eilen yritin ja tökki niin pahasti, että luovutin.

Isot tsemppihalit Hemu2, merisimpukka ja Virtsu sektioon. Täällä ollaan hengessä mukana :hug:

Ja tervetuloa JoannaH tälle puolen :D

---

Yleistä höpinää tässä arvelin harrastaa.. Mitä nyt aiheita tarttui pikalukemisella silmään :)

Turvotus ja samaan syssyyn myrkytys: Taisipa yopa puhella tuosta kaameasta turvotuksesta ja bebes pohdiskella myrkytystä. Itsellä viimeisen viikon aikaan turvotus on noussut huippuunsa (tai jos tästä vielä on pahempaa niin minä en varmaan nouse petistä). Jalat on ku tukit ja tuntuu, että jalkapöydän ihon alla on vanerilevy. Nilkatkaan ei enää taivu. Päätä on pakottanu takaraivon puolella useamman päivän.. Lauantaina soitin asian tiimoilta jo äitiyspolillekin, mutta sieltä sanovat, jotta ei kuulosta vakavalta. Verenpaineet heittelee mittarin mukaan ihmeellisesti - en luota tuohon kotimittariin pätkääkään :/ Huonoa oloakin on ollut useampana päivänä. En tiedä mitä pitäisi tehdä..

Rinnat: Täällä nesteen kertyminen on tuonut oman osansa rintoihin, mutta eipä vain ole tihkunut yhtään. Lähinnä rinnanaluset vain hiestä märät miltei koko ajan :whistle:

Naksuminen: Minullakin on tuota Edien mainitsemaa naksumista ollut satunnaisesti. Ja aina silloin, kun muksu mylttää.

Muutoinpa omasta navasta ei ole muuta kerrottavaa. Olo on ihan p*rkeleen tukala ja pieni kateuden piikki nostaa päätään, kun katselee tuota laskettujen aikojen listaa ja oman nimen ympäriltä alkaa porukka räjähdellä.. Minä vieläkin sitä vaara-kastia :LOL:

pietu- 39+3 :wave:
 
Paljon Onnea kummallekin Prinsessoista :flower: :heart: :hug:

JoannaH Tervetuloa...mulla meni eka raskaus vk 41+2 |O
Ja ennen sitä iltaa kun supistukset alkoi ei ollut mitään tuntemuksia ei edes supistuksia ollut tullut koko raskaus aikana!!! :whistle:
Älä vielä luovuta :hug: Kyllä se sieltä tulee :)

Neuvola kuulumisia täältä!!!!

Väärä hälytys tuo r.myrkytys epäily
Kaikki arvot ja lukemat paremmat kuin koko r.aikana :LOL:

Paino -500g Jee se lähtee laskuun (12,2kg tullut)
Turvotus -
RR 125/73
Pissa puhdas
hemoglobiini 120 noussut viikossa kunnolla :)
K.p.korkeus 31 Laskenut
Rt tarjonnassa
Sydämen syke 138 :heart: Liikkeet ++

Siis kaikki arvot ihan ok!!! Ensin valitin kauheasi miten huono olo minulla on ollut ja kuinka väsynyt olen ollut!!! Sanoinkin että varmasti hemppa laskenut!! Mutta olikin noussut :) Paino tippunu maha pienentynyt ja muutenkin kaikki näyttäisi siltä että olen valmis synnyttämään koska vain!!? :D Vauvan pää heilui vielä vähän eli ei ole vielä täysin kiinnittynyt....
Nyt jännittää kyllä ihan sikanaa että koska se lähtö täälläkin tulee!!!
Joku neuvoi juomaan paljon!! Niin sanottiin myös neuvolassa!!
Ja nyt istun vesipullo kourassa ja hörpin koko ajan vettä!!

Viime viikolla kävin muuten lääkärissä tämän minun flunssani takia joka on kestänyt jo yli kolme viikkoa :snotty: :headwall:
Ja siellä tämä kyseinen lääkäri määräsi minulle nasolin nenä suihketta!! Jota ei kuulemma saa missään nimessä käyttää raskausaikana!!! |O
Miten voi olla mahdollista että lääkäri määrää sitten raskaana olevalle tälläistä? Vaikka vielä lääkäri itse kysyi millä vk olet jne.???
Onneksi en kumminkaan alkanut käyttämään enkä edes hakenut sitä suihketta :kieh: :kieh:
Luota tässä nyt sitten lääkäreihin!! Ei ole eka kerta kun joku mokaa hoidoissa täällä päin!!! :headwall:

Bebes & Muru 36+5 :heart:
 

Yhteistyössä