-ja zemppiä mahakkaiden loppumetreille!
-Voi Niiskuneiti83, kunhan selviät kotiin ja muutenki urakasta kuulisin mielellään minkälainen tilanne sulla oli kun menit käynnistettäväksi!?
*Ihana että sulla oli niin inhimillinen lekuri että suostui, vaikka onhan sulla viikkoja enempi ku mulla.
Kävin keskiviikkona neuvolassa ja terkka sanoi et nyt viet lapsen hoitoon ja lähdet suoraan synnärille, kanavaa ei jäljellä ja viis senttiä auki. meinas et kyllä se sieltä tulee kun kalvot puhkastaan.
Oon valvonut supistusten kanssa enemmän ja vähemmän reilut neljä viikkoa ja pari viimeistä viikkoa on alkanu ottaa jo voimille tosissaan. Kun päivät pitäis vielä pysytellä vuoden ikäisen menijän perässä. ja kunto on ihan pohjalukemissa sen parin kkn makaamisen jälkeen.
no keskiviikkona en kuitenkaan viel menny ku tuntu ettei ne kuitenkaa ala millekkää, eilen sitte alko olla mitta ihan täys ja soitin ja kerroin mikä on tilanne ja että
synnytys ei ole käynnissä, mutta neuvolasta komenneltiin jo keskiviikkona tulemaan että kalvot puhkasemalla sais vauhtia ja varmistelin vielä et alkaisko ne puhkaseen kalvoja tms antaan vauhtia.
-joo, onhan sulla viikkoja (38+2) tarpeeksi ja hyvin auki et tuu vaan, kyllä se onnistuu jne plaa plaa.
no helpotuksen huokaus ja pakkasin kassin ja lähettiin...
vastaanottava kätilö tekee tutkimukset plaa plaa, ja pää kallellaan ilmoittaa ettei synnytys hänen mielestään ole käynnissä |O ,
-ei niin, jo sen soittaessaki sanoin mutta luvattii että suurella todennäköisyydellä voitais antaa vähän vauhtia asialle.
-käynnistämisellä on aina omat riskinsä ja näin sunnuntai-iltana me ei aleta ihan millekkään, kun muutenkin nihkeästi suhtaudumme käynnistelyyn.
Okei, koitin selittää tilannetta ja ihmettelin et miksi puhelimessa ollu tyyppi puhui ihan muuta. en olis edes tullu jos ei ois sanonu et voidaan auttaa.
no kätilö kysyy lekurilta, se irtoaa vasta kolmen tunnin päästä leikkurista, eikä ole minkäänlaisten käynnistely-yritysten kannalla.
sit se haki sen puhelimeen vastanneen kätilön ja siinä käytävällä minä sitte kuuntelen märy kurkussa kuinka vauvalla ja äitillä ei ole mitään hätää ja sillon ei käynnistellä piste. ihan oikeasti sen tarvi ääneen ilmoittaa se piste, jotta ymmärrämme että lause päättyy
ja vielä kaupan päälle luento kuinka mun pitäis olla tyytyväinen ettei mulla ole lääketieteellisiä syitä alkaa käynnistelemään koska siinä on niin suuret riskit.
varmaan ks akkeli olikin tutustunut papruihini, heh. Siellä kun niitä lääketieteellisiä syitä on kyllä.
tai ehkä on ihan tervettä kun hermokivut raastaa roppaa aina ja valvottaakin aika paljon, siihen supistukset jotka pitävät lopuista huolen. Sitä en tiedä tällä hetkellä johtuuko hermotuksen vaurioista että kävely on hankalaa ja koivet meinaa pettää vai painaako tuo lapsukainen sopivasti mutta lopputuloshan on yks ja sama kuitenkin.
No nukkumaan minut pitää kuitenki saada ja noin haetaanpa unilääkettä kas tässä. sitte kysyy olenko käyttänyt lääkkeitä ja muistanko nimia ja annoksia, okei kerron mitä muistan, -ei niitä saa käyttää raskausaikana!! niinpä, ja nekään ei tehoa, saati ne gramman paramaxi annokset joita tämä tätönen tyytyväisenä tuo jonku unilääkenapin seurana.
nyt pitäis hommata lähete äitipolille ku just lopettanu sielä käymästä ja mennä sinne "valittamaan vaivojaan".
sanoinki illalla siel sairaalas et omaa tyhmyyttähän mie tässä tilassa oon enkä siitä voi enkä aio teitä syytellä mutta teillä on keinot auttaa nyt kun tilanne on mikä on, mutta kätilö meinas et on sulla keinot, mene pesemään saunaa siitä!
luuli vissii et makaan reporankana päivät. teen kyllä niin paljon ku pysty mutta ku ei kai sitä mahottomia jaksa jos ei nuku, ainakaa niitä saunanpesuja kontata
:ashamed:
no ehkä minä kuulun sitte kategoriaan laiskat ja malttamattomat ja koitan jollain tekosyyllä saaha vauhtia ku ei enää jassa oottaa :saint: :kieh:
sorry vaan, tämä oliki valitusten valitus mutta nyt kyllä meinaan hajota, ei kiinnosta yhtään mennä samanlaista "pilkan tekoa" kuunteleen äitipolille.
siellä mulla vaihtu koko ajan lääkärit ja muutama oli aivan asiallisia mutta sekaan mahtu myös jotain harjoittelija tyyppejä jotka oli ajamassa kotiin vaikka neuvolasta laitettiin kiireellisenä sinne.
sitten kun pyysin et jos hän vois pyytää toista lääkäriä kattomaan ku ei oikeen täsmää kun neuvolalääkärin mielestä on ihan hätäkäpälässä. okei, toinen lekuri tuli ja suoraan osastolle lepoon ja kortisonia kankkuun. ai, mikä luottamus aina uuden lääkärin ammattitaitoon kun tällaisia osuu kohdalle aina toistamiseen
koettakaaha jassella paremmin ku täällä