Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Pauzi

Hemu2: Oikein paljon onnea huomiselle!!! Voi kunpa minäkin jo kohta pääsisin jakautumaan... Muistaakseni mennään ihan samoilla viikoilla, mulla ainakin huomenna tasan viikko jäljellä laskettuun aikaan...

Nyt pikaisesti sellanen kyssäri, että miten olette toimineet jos luulette että teillä on hiivatulehdus? Kysyttekö aina neuvolasta tai lääkäriltä? Mulla on vähän kutinaa ja pienen pientä kirvelyä tuolla alapäässä, tuntuu ihan hiivatulehdukselta, eli eikös siihen voi ominpäin apteekista ostaa kuurin? Yhden hiivan olen tämän raskauden aikana jo kärsinyt...
 
Pauzi: Mulla oli alussa kans tulehus, ja neuvolasta sano että jos tulee samanlaisia oireita ni voi hakea saman pakkauksen apteekista uudestaan. Mut kannattaa ehkä silti kysästä, koska sit ne voi kuitenkin sanoa että miks et meille soittanu ensin ja kysyny...

Hei te jotka olette aiemmin synnyttänyt ni ootteko käyttäny ammetta rentoutumiseen? Mä haluaisin päästä sitä kokeilee jos vaan mahdollista, mut sit taas en halua lillua alasti kaikkien edessä vaikka siitä hetken kuluttua paljastan alapääni koko maailmalle. Mutta tiedättekö onko esim. mahdollista pitää bikineitten yläosaa päällä siellä ammeessa jos sinne asti pääsee?
 
..joo, ihan apteekkilääkkkeitä eli gyno-daktarin ja mitä niitä nyt onkaan, voi ainakin mein neuvolantätskän mukaan käyttää. Itsellä tuli antibioottikuurin jälkeen lievä hiivatulehdus, mutta siihen tehosivat laktophilustuotteet, kun oli ihan lievä vain.
 
Soippa
Suurimmalla osalla ensisynnyttäjistä menee synnytys tietääkseni ihan normaalisti. Voi olla jonnin verran pitempi kun seuraavalla kerralla. Hyvin se sujuu. Muiden kertomuksia kannattaa ajatella huomioiden se, että mitä oikeasti on tapahtunut ja miten ko.henkilö sen on kokenut on kuitenkin ehkä kaks eri tarinaa. Omastani olen nyt sitä läpikäytyäni huomioinut sen, että olin peloissani ja ois pitänänyt puhua siitä jo etukäteen. En luottanut henkilökuntaankaan. Nämä varmasti myös lisäsivät kipua. En osannut yhtään rentoutua. EX-Miehenkään kanssa meillä ei oikein tiimityö ollut voimissaan. Eli sanoisin, että luota itseesi ja luota kätilöön/lääkäriin.

Kätilöistäkin löytyy varmasti monenlaista mutta hyvä on varmaan miettiä sitäkin että miten voi siinä tilanteessa itsekin käsittää asioita väärin kun on herkkä paikka. Yrittää vaan omalta osaltaan olla yhteistyössä. Niinhän se metsä yleensä vastaa kuin sinne huutaa?

Insomniaaalkuyöstä, viime yönäkin meni kolmeen ennen kuin uni tuli. Ja aamulla kuudelta mut herätti kärpänen! :headwall: En saanut unta ennen kun mies töistä tullessaan päästi sen päiviltään ja se lopetti surisemasta mun korvaan. Argh!

Nyt on päiväseksit hoidettu, enää siivous, sauna ja iltaseksi :whistle: Uskonpuutetta on kyllä vahvasti vanhaan kansaan..

:wave: 38+2
 
Heippa kaikille!

Taitaa Niiskuneiti olla jo vauvan haussa? Pari päivää sitten myös NuuNuu kirjoitteli "jännistä paikoista", jokohan hänkin on vauva kainalossa? :heart: Hemulle paljon onnea ja tsemppiä huomiseen :hug: !

Ihanaa olla välillä kotona ja ottaa ihan rennosti! Perjantaina olin Kuopion Rockcockissa festaritunnelmasta nauttimassa. Yötä oltiin kaverin luona ja sitten lauantaipäivä vietettiin Farmarinäyttelyissä. Oli kyllä eilen illalla jalat _aika lailla_ kippeet :p ! Siltikään ei ainuttakaan supparia ole tullut koko viikonloppuna. Ei taida tämä vauveli tahtoa tulla maailmaan laisinkaan ;) !

Rinnoista: Mulla on rinnat olleet turvoksissa ihan positiivisesta testitikusta saakka. Aluksi olivat kamalan kipeät niin kuin menkkojen aikaankin. Sitten kipu hävisi, mutta paisuminen jatkui :whistle: . Kun ennen olin juuri ja juuri 75B, niin nyt tuo 85C on jo aika nafti. En tiedä sitten että kuinka paljon vielä paisuvat sitten kun maito sintoihin tulee :eek: . Mulla ei maitoa ole tullut rinnoista lainkaan, ehkä pari kertaa olen rinnan päistä bongannut sellaisen kirkkaan tipan. Ja ihan niinkuin sellaista talia olisi nännin huokosissa...

inom ja rv 39+0
 
Eipä ole NuuNuulla nyyttiä sylissä, ei . Koko toissapäivän ootin et jotain tapahtuisi, mutta ei sitten minkäänlaista tuntemusta (ei se sedän vaimo taida ihan noita ollakaan, heh). En malttais enää millään oottaa. Äsken kävin juuri nurmikkoa leikkaamassa ja yritin työnnellä leikkuria milloin mitenkin päin, ylämäkeen ja alamäkeen ja tasaseen ja etuperin ja takaperin mutta yhtään supistusta ei tullut. Vieläköhän piti lähteä halkoja laittamaan liiteriin. Edistäisköhän se yhtään asiaa. Aamulla muutama supistus tuli, mutta nekin oli niin vaimeita ettei niistä ääneen kannattanut puhua. Nyt alkaa tuntua ekoja kertoja että odottavan aika on pitkä.

Tsemppiä Hemulle huomiseen :hug:

NuuNuu 39+1
 
villikissa
Onnea hemulle huomiselle päivälle! :wave:
Huomenna olisi meidän kaupungin 90v juhlat...olisi hieno syntymäpäivä vauvalla :D mutta ei vaan ole mitään tuntemuksia edelleenkään, että syntyisi, ylipäätään koskaan...

Tein tänään loisto löydön kirpparilta. Olin etsinyt ammeeseen jalkoja. Nyt löytyi CAM:n amme-hoitopöytä yhdistelmä jaloilla. Maksoikin vaan 10 euroa. oon niin tyytyväinen.

Jaksuja kaikille!

Villikissa (39+3)
 
Mullahan on sektio sovittu tiistaille, mutta sairaalaan pitää mennä jo huomenna. En oikein tiedä miksi... Ilmeisesti tapaan ainakin leikkaavan lääkärin ja kätilön. Maanantain ja tiistain väliseksi yöksi pääsen sitten vielä kotiin, mutta voi olla, että nukkumisesta ei tule mitään...

Mua on alkanut jännittämään tuo sektio aika paljon, vaikka rutiinileikkaushan se on ja yleensä siitä toipuu hyvin. Lisäksi jännittää se sairaalassaoloaika, että kuinka kova ikävä on esikoista ja tuleeko kovakin babyblues... Viimeksi itkeskelin sairaalassa melkeen koko ajan, vaikka kaikki oli hyvin. Hormoonit vissii aika pinnassa. :ashamed:

Kävin just kaupungilla shoppailemassa ihan yksikseen. Ei varmaan pääse sitten vähään aikaan yksin mihinkään. Ostin uuden laukun, pokkareita, korvatulppia sairaalaan ja vauvalle talkkia. Tuli kyllä muutama aika kova suppari kävellessä, mutta ei mitään säännöllisiä...

PihlajanMarja rv 38+6
 
Kiitokset kaikille tsempityksistä :hug: Jännittää kyllä niin, että on mahakin jo ihan sekaisin :D

PihlajanMarja Sullakin on sektio hyvin lähellä eli pian saat sinäkin nyytin kainaloon. Onnea matkaan myös sulle :hug:
 
Noppis
Hitsi kun tylsistyttää. :/ Kyllähän tässä vois tehdä vaikka mitä, mulla on kirjoja kesken monta, videovuokraamo on vastapäätä, vois vaikka neuloa vauvalle jotain, mihin tahansa vois lähteäkin, mutta kun ei huvita. Ei vaan jaksa mikään nyt kiinnostaa, ja sitten tuntuu että on hiton tylsää.

Hassua, että joskus monta viikkoa sitten oli sellainen olo, että vauva saattaa tulla tupsahtaa koska tahansa. Nyt, kun LA:aan on oikeasti enää viikko, on pikemminkin sellainen olo, että tuskin se koskaan tuleekaan. Lähestulkoon saatan hetkittäin unohtaa, että odotan vauvaa. Sitten kun se lähtö synnärille tulee, olen varmaankin kauhean yllättynyt. :LOL:

Mies menee siis huomenna takaisin töihin, mikä on tylsää. Olen sitten yksin täällä enkä varmaan edes keksi mitään tekemistä. Huokaus.
 
Alkaapas tässä pinossa jo monella olla jännät paikat! Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :hug: ja ilmoitelkaahan heti kun pystytte tuliko pieniä prinsessoja vai prinssejä! :heart:

Me kotiuduttiin eilen illalla Zoolandiasta. Oli mukava reissu, vaikka kilometrejä kertyi yli 600 pe-la. Mennessä käytiin Hesassa Sea Lifessa ja lisäksi pysähdyttiin "mun paratiisissa" Kasvihuoneilmiössä shoppailemassa. Mies taitaa vähän hemmotella mua, kun osti mulle 65eur koristelintuhäkin ja 35eur rautamaton ulko-oven eteen. :heart: Ihan vain kun satuin ihastelemaan niitä. Mie olen viimeaikoina tuhlannut vähän turhan paljon kaikkeen sisustushömppään. :whistle: Mut hyvä syyttää pesänrakennusviettiä. ;)

Nyt on iskias kipeä (ihmekkös tuo kun eilen käveli 7h), mutta supistelut on vähentynyt. Vieläkin niitä tulee, muttei aivan tolkuttomasti. Hyvä niin! Vois vauva ainakin pariviikkoa massussa kasvaa ja kölliä.

-Capri ja Tiitiäinen 36+3-
 
Eilen illalla nukkumaan käydessä vauveli potki aika räväkästi ja voimakkaasti masussa. Itseasiassa tuntui että hän puski itseään alaspäin. Yhtäkkiä kuului minun mahastani "poks" tai "naps". Vauva jatkoi melskaamistaan eikä mullakaan ollut sen kummempia tuntemuksia. En pystynyt aivan varmasti tarkentamaan mistä päin mahaa se ääni kuului. Tänään istuessa vauva taas alkoi melskaamaan mahassa ja kuului sama ääni. Se kuului aivan selkeästi alavatsasta tai sieltä missä kalvot ovat. Onko kellään kuulunut vastaavia ääniä mahasta??? Eräs kaveri kertoi joskus että häneltä oli mennyt lapsivedet vastaavan äänen jälkeen. Mulla ei ole kyllä valunut muuta kuin valkovuotoa sen jälkeen.

Hemulle onnea huomiselle!
 
Lara83
Oikein paljon tsemppiä Hemulle ja PihlajanMarialle sektioihin. Ihan pian teillä on nyytit sylissä! :flower:

Omassa olossa ei muutosta, eli vointi on kun ei raskaana olisi ollenkaan.. :)

Lara83 ja typy 38+2 :heart:
 
Kiitoksia synnytystarinoista, mutta kyllä mua silti ahdistaa... kai se helpottaa kun huomenna pääsen katsomaan kaverin vauvaa, näen konkreettisesti kivun tuloksen.

Onnea huomiselle HEMU2!!! Koeta nyt nukkua ensi yö oikein kunnolla!

Meidän auto laitettiin juuri myyntiin, nyyh! En millään raaskisi luopua siitä kun on niin kiva. Koetan saada masukuvan profiiliin, katsotaan miten käy kun en ole ennen laittanut kuvia.

 
Soippa: Tuolla Vauvat 0-12kk on ketju Heinävauvat2007 Siellä myös paljon synnytystarinoita. Niitä oon lueskellut. Mua jännittää myös synnytys mutta toisaalta kun ei yhtään voi etukäteen tietää miten menee niin turha kai sitä on jännitellä. Tsemppiä vaan kaikille loppuodotukseen. Mulla supistelee edelleen epäsäännöllisesti...plääh..sais jo tapahtua jotain.
 
:headwall: Oikeesti, minusta on alkanu tuntua siltä että ei minusta olekkaan koko tähän hommaan.. siis saamaan uutta lasta! Tuo meidän esikoinenkin on vielä niin pieni (1,5v) ja muutenkin enhän minä osaa olla kahden lapsen äiti. En ole ollenkaan varma riittääkö mun hermot ja oikeesti miten ihmeessä sitä jaksaa?! Varsinkin jos tämä tulokas ei ole yhtä "helppo" kuin esikoinen oli.. :ashamed: Oikeesti toverit, nyt pelottaa! :/

Sain tänää laitettua kuitenkin vauvalle ensimmäiset pestyt vaatteet hoitopyödän laatikkoon. Sänkyä en voi vielä laittaa valmiiksi, kun esikoinen nukkuu vielä öitä siinä. Pitää vissiin alkaa suunnittelemaan äippäpakkauksesta nukkumapaikkaa vaaville..

Huomenna mulla on muuten viimeinen lääkärineuvola. Ahdistaa sekin. Siellä on joku kesäsijainen, joka ei kuulema tiedä mistää mitään eikä osaa mitään.. Ja sen edessä pitäs vielä ottaa housut pois ja antaaa sen vielä päättää et mikä mulle on parhaaksi! :kieh: Siis kun kätilöt ovat sanoneet että heidän mielestään ei ole järkevää antaa tämän raskauden mennä yli lasketunajan, kun esikoinen oli niin suuri syntyessään (käynnistettynä rv 42+1), mutta katotaan vaan niin minun tuurilla uusi vaavi näkee päivävalon vasta syyskuun puolessa välissä! (Mutta toisaalta saispahan ehkä oman mielen rauhoitumaan siihen mennessä..) :saint:

Kuuma on aina, mutta turvotusta ei onneksi ole ollut. Sormus on roikkunut kyllä varulta jo muutaman viikon kaulassa, et ei käy niin kuin jotkut pelottelee, että yön aikana alkaa niin paha turvotus että joutuu leikkaa sormuksen poikki...
Vessassa ei onneks tarvii käydä öisin ku korkeintaan kerran, mut jos aamuyöllä herää niin unta on sit taas vaikee saada.. Ja aina väsyttää!

Paljon onnea ja tsemppiä kaikille teille, jotka olette menossa jo omaa nyyttiänne hakemaan!!! :flower:

vali-vali Marsu81 rv 35+3 tai jotain....
 
hurjasti tsemppiä vauvanhakuun meneville! :hug:

täälä mennyt päivä ihmetellessä noita limalönttejä, joita on tullut joka vessareissun yhteydessä paperiin. yök. väriskaala on kirkkaasta vaalean keltaiseen.. onkohan kyseessä siis toooosi sitkeä valkovuoto vaiko jotain joka jo viittais synnytykseen. :LOL: ai miten niin muka täälä haluttais jo synnyttämään? tänään tullut käveltyä taas niin paljon, että jospas se alkais supistelemaan...

37+0

ps. mitenniin toiveajattelua? :D
 
täällä ei kyllä minkään näköstä edistymistä synnytystä ajatellen..ei mitään supistuksia, mutta enpä kyllä niitä odotakaan...mulla 4 ekaa raskautta synnytin aina hiukan aiemmin ja sen jälkeen oon synnyttänyt aina vaan myöhemmin ..edellinen eli meijän kutonen synty 10minuttia yli lasketun ajan eli tämä syntyy varmaan viikon laksetunajan jälkeen...eli syyskuussa sitten :LOL: ....
mulla ollu karsee nettipimento..ohjelmia vaihdettu koneeseen ja tää tökkii vieläkin tosi rankasti..hiukan suututtaa... :/
mä kun puhuin miehelle että nyt ku on 7 vaavi meillä niin haluaisin /tarvisin rintapumpun...että vois pumpata maitoo vaaville ja mies vois syöttää vaavii ja itte pääsis koirien kanssa lenkille...kattelin käytettyjä ja löysin mieleisen..mut tää mun taulapää mies osti mulle uuden aventin..kääk mä en tykänny yhtään..mitä sitten jos en ees avaa pakettia eli käyttökertoja tulee tosi vähän niin hiukan harmittaa.no kaipa sen saa myytyä eteenpäin...mut ku mulla tota hamsterin vikaa eli mistään ei voi luopua...huomasin sen tänään taas kun sain kahden muksun vaatekaapit käytyä läpi..jätesäkillinen vaatetta lähti kierrätykseen loput pakkasin muovipusseihin ja kirjotin koot ylös ja säästän seuraaville muksuille..
vanhin poika läksi partioleirille ja vanhin tyttö lahtee huomenna hän ku ei oo vielä partiolainen vaan sudenpentu...kääk mun kaikki avut lähtee pois kotoonta...mieski lähtee töihin..no onhan mulla nää 4 pieneintä muksuu kotona, onhan niistä apua :LOL: ...ainakin hermojen menetykseen.... :LOL: ..
juu nyt nuorin pyllypesulle ja nukkumaan...
 
Tänään rv37 täynnä.Eilen illalla saunan jälkeen istahdin sohvalle ni vauveli potkas tosi kipeesti oikeelle kylkeen ja sen jälkeen tuli säännöllisen epäsäännöllisesti supistuksia tunnin ajan!!!Osa kipeitäkin.En ole varma mut ihan kuin masuasukki olisi kääntyny perätilaan vähäksi aikaa...en tiedä.Nyt kummiski pää on alespäin.Toivottavasti kans pysyy...
Tänään imuroin ja pyyhin auton sisältä.On se vaan kovvoo hommoo ison mahan kanssa :saint:
Aamuisin herään 7-7.30 eikä millään unta enää sen jälkeen..Päikkärit otan kyllä yleensä kuopuksen kanssa päivän päälle.Muuten ei kyllä jaksais.Ja meneepähän aikakin nopeempaa =)
 
Täällä rupeaa kanssa huominen sektio pyörimään mielessä... Koko päivän olen vältellyt sen miettimistä mikä onkin onnistunut kohtuullisen hyvin kun olemme vielä järjestelleet kotia kuntoon eli tekemistä on riittänyt. Tunnin päästä pitää ottaa lääkkeet joten sen jälkeen todennäköisesti iskeekin sitten jo kunnon paniikki!

Ensi viikko meneekin sitten sairaalassa joten teidän muiden kuulumisten seuraaminen jää nyt sitten hetkeksi. Onnea kuitenkin kaikille jotka pääsevät ensi viikolla tosi toimiin ja jaksamista muille. Ensi viikolla mennään jo elokuuta joten ei kenelläkään ole enää pitkää aikaa käärön syntymään! :heart:
 
Marsu81, et ole varmasti ainut jolla noita tuntemuksia tämän homman perumisen suhteen tulee ja menee. Itsekin olen käynyt noita ajatuksia läpi useammin kuin kerran.Sitä miettii että miksi ihmeessä minä taas olen tässä tilassa,juuri kun elämä alkoi helpottaa noiden kolmen edellisen kanssa,niin taasko tässä ollaanko aloittelemassa yöheräilyt ja muut rumbat uudestaan.Mitä mun päässä oikein liikkui silloin kun päätettiin vielä tämä yksi laitella alulle.Mutta sitten jo tunnen huonoa omaatuntoa kun edes ajattelen tällasiä.Kyllä minä oikeasti tämän nyytin haluan ja miksi tästä ei selviäisi nyt kun aina ennenkin on selvitty.Häntä pystyyn vain,mikään ei kumminkaan ole ihanempi tunne kuin se kun saa vauvan ekaa kertaa syliinsä =)

Voimia Hemu2:lle minunkin puolestani samaten PihlajanMarjalle. Tässä kun muutamaan päivään en käynyt täällä lueskelamassa kirjoituksia,olin aika varma että tänään olisi synnytysuutisia jo ollutkin odottamassa.

Meillä oli neljä päivää vieraita kahden lapsen kera ja kun nuo kolme omaa tuossa pistivät myöskin parastaan,täytyy sanoa että tämä mamma on poikki!!Niin kiva kun onkin että vieraita käy,ei ehkä ollut kauhean järkevä ajatus ajoittaa sitä enää loppupuolelle omaa tilaa ajatellen.
Meilläkin mies vietti perjantaina baari-illan,jopa toisen koko tän mun raskauden aikana,joten pitäis olla ihan hiljaa,mutta enpä tietenkään voinut pitää suutani kiinni. Auoin päätäni koko eilispäivän aivan urakalla ja aloin jo uskoa itsekin kaikkiin juttuihin mitä suusta ulos pääsi. Syntyisi tosiaan jo tämä vauva,alan kuullostaa mielenvikaiselta ja vainoharhaiselta akalta..

Viime viikolla oli supisteluja ja huonoa oloa ja sitä jo ehti luulla että jotain ennemerkkejähän nuo on,nyt ei sitten niin kertakaikkiaan mitään.

Kaikki ois vaaville myös täällä jo valmiina,eilen ostin pinnasänkyyn ihanan verhon ja muuta saman sarjan hörhelöä,aika kallista hupia sanon minä..Mutta ihania kuitenkin.

Eleonor 36+3
 
dokhtar:Aiemmassa viestissä kirjoittelin ammeesta. Mulle se sopi tosi hyvin avautumisvaihetta vauhdittamaan. Itse olin siellä alasti, mut huoneessa ei ollutkaan sinä aikana kuin minä ja mieheni. Lilluin ehkä n. 25min siellä altaassa, supistuksen tullen suihkuttelin paineella vettä vatsalle. Sit tuli liian kuuma ja hiki olla siellä niin nousin pois. Siitä sit alkoikin ne karseimmat supistuskivut ammeesta nousemisen jälkeen :'(

Meillä täällä on supisteltu aamuyöstä lähtien :/ vaihtelevin väliajoin, mutta useasti tunnissa. Alkuun sattui ympäri lantiota (menkkamaisesti niinkuin tääl on tapana sanoa) ja nyt joka suppari tuntuu perspuolessa paineena. Päivän olemme viettäneet rannalla B) Tarkastamme kohta kohdunsuun tilanteen jos eilinen puuhailu ja siitä tulleet supistelut miehen kanssa olis jotain saanut aikaiseksi ;)

36+6
 

Yhteistyössä