Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

tuleva mami: mulla yöunet on jääny 1½ tuntiin ja kipu on sen verran häiritsevää ja kovaa ettei omin voimin pääse edes sängystä ylös. Ja onhan nuo viikotkin jo aika täynnä. Huomenna olis laskettuaika. Kannattaa sanoa neuvolas jos kivut on todella niin häiritseviä ettei enää jaksa. Pitäähän niitä voimia olla synnytykseen. Eihän se ole hyvä jos voimat on loppu ennen synnytystä?!

Tinnipinni: Voi olla, että sormuksessa ei ole mitään allergisoivaa. Mulla tuli vihki/kihlasormuksesta yks kesä hilseilevää ihottumaa, kun sormuksen alta aina hikosi ja käsiä pestessä jäi helposti saippuaa sormuksen alle. Annoin ilmakylpyä ja kortisonia ja tehosi. Mulla on aika leveät sormukset, niin sekin tietty vaikutti asiaan.

Täälläkin vauva sais jo syntyä! Olo on muuten ihan ok, mutta päänuppi ei kohta kestä enää. Täällä kotona on oltu maaliskuusta saakka miettimässä, milloin vauva syntyy ja nyt pelottaa, että hänelle tulee joku hätä masussa. Ei jaksa enää oottaa. Alapäässäkin on tänään jotain ihmekutinaa . Hiivaltakaan ei vaikuta. Toivottavasti ei ole bakteeritulehdus. Ei jaksais mitään sellasta tähän vielä... :x

Tiki rv 38+4

Mullakin vähän kutisee, muttei sisältä vaan tosta karvoituksesta (ns. häpyhuulikaaren kohdalta) Se on ilkee yöllä kun ei tajua että kutittaa ja nukkuessa sit raapii...aamulla kiva mennä vessaan kun on ihan kipee... Mutta lääkäri ei ole nähny mitään kummempaa siinä ja rasvoja kokeiltu mutta raskauden piikkiin pistän...ohi menee varmaan kohta

Niiskuneiti: joo sitähän mä neuvolassa sanoin että ei oo kiva kun voimat ihan loppu ja paikat hiton kipeät ja sit pitäis vielä synnyttämään pystyä. Nyt alkoi alaselkääkin taas sattumaan..mä haluun jo synnyttämään tai sitten sais kivut loppua. Piti nurmikkokin tossa leikata mutta ei kykene.

Perjantaihuomenta Elomassut!

Olipas hassu yö. Nukuin kuin tukki klo viiteen asti, ja sitten en saanut unta sitten millään. Kävin syömässä, lueskelin kirjaa, mutta ei. Seitsemään asti valvoin kunnes miehen herätyskello sitten herätti. Ihan pirteä olo oli tuossa vaiheessa, mutta kas kummaa sainkin sitten unen päästä kiinni miehen noustua ja nukuin kymmeneen saakka. Täytyy nyt yrittää nauttia näistä pitkistä aamupäiväunista kun vielä voi.

Usealla tuntuu olevan flunssa päällä :/ .Paljon voimia teille jotka sinnittelette flunssan kourissa tai olette muuten kipeitä :hug: !

Kun muut toivovat että vauva syntyisi, niin minä toivon että tuonne kuun vaihteeseen saakka saisi sinnitellä vielä massussa. Miehellä alkaa silloin kesäloma, ja kiva olisi että vasta sitten syntyisi. Tänään ollaan menossa rockcockiin Kuopioon ja huomenna farmarimessuille, joten senkin puolesta hyvä vaan, että ei supistele.

Koetan laittaa tähän viestiin eilen otettua massukuvaa, katsotaan onnistuuko tämä tekniikan ihmelapsi.

inom 38+5

Jee, onnistuihan se ;) ! Kerhon puolelle laitan sivuprofiilin massusta.

zamppa
turvotuksesta täällä on välillä hieman enemmän ja välillä taas vähemmän. Toisen sormuksen on joutunut ottamaan pois pari kuukautta sitten mutta toinen on ja pysyy. Välillä kyllä tuntuu siltä, että pitäisikö ottaa pois mutta kun ei raaski, kun se on se uusi kihlasormus, jonka sormeen vasta vajaa kaksi kuukkautta sitten sai =) . Eilen illalla jalat kyllä tuntui niin puupökkelöiltä että ei mitään rajaa mutta johtui todennäköisesti koko päivän kävelystä kaupungilla ja illalla vielä rannalla auringossa makoilusta.
saunasta me ollaan saunaa lämmitetty aina silloin kun siltä on tuntunut, ehkä kerran viikossa tulee käytyä että ei nyt kovin runsaasti. Peflettiä sitä aina pitää pepun alla ja vesilasia mukana, muuten olisi kyllä turhan tuskallista.
Viime yö tuli nukuttua yllättävän hyvin muihin öihin nähden. Heräsin tosin aamulla miehen herätyskelloon mutta nukahdin uudelleen ja seuraavan kerran vasta lähempänä puolta yhtätoista puhelimeen. Huomaa kyllä että on hiukka virkeämpi olo kun on nukkunut pidempään ja muutenkin yhtäjaksoisemman yön.
seksistä eipä ole viime aikoina tullut lakanoita pöllyteltyä täällä suunnalla, kun jotenkin sitä vaan ei itseään kovin hemaisevaksi tunne ison vatsan kanssa ja homma on jotenkin ollut kömpelöä kun hyvää asentoa saa hakea vaikka kuinka kauan. Miestä tosin käy sääliksi ja voishan sitä nyt kuitenkin yrittää taas lähiaikoina jospa tuo synnytys vaikka käynnistyisi.... varmaan turha toivo että seksi mitään aikaiseksi saisi.

Onko muilla muuten sellaista ongelmaa, että välillä tuntuu että reisiä pitkin jotain valuisi mutta kun tilanteen tarkistaa niin ei mitään tapahdu oikeasti. Mistäköhän sitä saattaisi johtua vai oonko vaan harhaluuloinen kun niin toivoo vesien menoa jo :LOL: .

zamppa 37+2

Hurjaa minkälaista turvotusta osalla teistä! Itse olen siltä kyllä säästynyt. Sormuksetkin lähtee vielä irti. Eikä tuo flunssakaan kivalta kuulosta loppumetreillä. Paranemisia!

Nyt on joka ilta tai pitäskö sanoa yö mennyt kolmeen saakka ennenkun on saanut unenpäästä kiinni. Maanantainen koitos mietittyttää myös täällä kovasti! Mutta onneksi on voinut nyt nukkua pitkään kun mies on lomalla. Olen kanssa asennoitunut ihan siihen että sunnuntai-maanantai yönä ei tule nukuttua varmaan yhtään! Ja näin oli itseasiassa viimeksikin. Olis kyllä hyvä jos vähän edes sais nukuttua sillä viimeksi valvoin sitten myös seuraavankin yön kun tämä meidän pikkuneiti oksensi lapsivettä koko yön ajan ja pelkäsin että se tukehtuu enkä uskaltanut sillonkaan käydä nukkumaan...

Nivuset on täällä kyllä edelleen ihan järkyttävän kipeät. Sängystä ylös pääseminen on nyt jo ihan yhtä vaikeata kun viimeksi leikkauksen jälkeen. Ja käveleminen ei innosta samasta syystä. Mutta ei pitäs valittaa, ei tässä enää montaa päivää ole "kärsittävää".

Merisimpukka + sintti 39+0

Perjantaita kaikille elokuisille!

Täällä flunssa vielä oirehtii, mutta antaa jo sen verran periksi, että jaksoin jopa käydä neuvolaan viemässä pissanäytteen kävelemällä =) Eilen oli tosiaan neuvola ja kovasti pinnistin sen verran, että sain just ja just pissanäytteen annettua, niin eiköhän ole just mun tuuria, että sitten kun neuvolatäti meni sitä tutkimaan niin tulee kohta ja sanoo, että siinä astiassa oli ollut reikä eli näytettä ei ollut enää tarpeeksi, jotta siitä olisi saanut jotain irti :headwall: Eli piti aamulla viedä uusi näyte, tympeää puolikuntoisena käpytellä, mutta hyvinhän tuota selvisin ja nyt voin sitten loppu päivän makoilla ja parannella itseäni! =)

Hiivasta: Itselläni oli alkuraskaudesta ja ihan normaalisti hoidettiin, näytteestä kuitenkin varmistettiin ettei turhaan hoitotoimia tehty. Minulle jäi sellainen mielikuva ettei siitä mitään vaaraa ole raskaudelle/vauvalle, mutta onhan se tympeää, kun siitä ei ole pakko kärsiä. En tiedä sitten näin loppupuolella, että onko hoitomenetelmä erilainen?

Vyöhyketerapiasta: Itse uskon sen toimivuuteen koska mieheni sisko on hieroja ja harjoittaa myös vyöhyketerapiaa, varsinkin nyt hänen luonaan on käynyt paljon ihan muutaman viikon ikäisiä koliikkivauvojakin ja nämä hoidot ovat auttaneet, joten kiva kun hän asuu tuossa 200-300 metrin päässä, jos sattuu niin, että itselleni syntyy koliikkivauva, niin tiedänpä minnepäin suunnistan sitten :D Hänen kanssaan olen porissut paljon vyöhyketerapiasta ja hän sanoi, että valitettavan paljon on ihmisiä, jotka muka harjoittaa näitä hoitoja, mutta eivät loppujen lopuksi tiedä mitään näistä hoidoista, ja tämän takia monilla niin huono kanta näihin hoitoihin valitettavasti!

Öykä & Juniori 38 tasan :attn: :heart:

Onko muilla muuten sellaista ongelmaa, että välillä tuntuu että reisiä pitkin jotain valuisi mutta kun tilanteen tarkistaa niin ei mitään tapahdu oikeasti. Mistäköhän sitä saattaisi johtua vai oonko vaan harhaluuloinen kun niin toivoo vesien menoa jo :LOL: .

zamppa 37+2
Joo mullakin ollut välillä tollasta..naureskellen vaan aina huomaan että eihän sieltä mitään tullutkaan.

Uskokaa tai älkää,mutta huomenna pyörähtää vihoviimeinen raskausviikko ennen laskettua päivää käyntiin ja kassu se vain jatkaa yhtenä olemista :headwall: Eilen illalla miehen ollessa harrastuksensa parissa,saattelin kävellen ystävääni kotiinpäin lasten kanssa.Kaksostenratas+seisomalautayhdistelmä sai aikaan NIIN mojovia supisteluja,että "olot" jatkuivat koko yön ja aamulla vielä oli aikamoista menkkakipua alamassussa.JOTEN:aamupäivällä keräsin lapset tuohon samaan "hyökkäysvaunuhässäkkään" ja kävelin mieheni työpaikalle (yksi toooooosi pitkä ylämäkikin matkalla sinne;) hakemaan autoamme.Ja nyt sain muksut päikkäreille,mutta arvatkaas mitä.EI SUPISTUKSEN SUPISTUSTA :kieh: huomattavissa.No,jos ei muuta,niin ainakin sain nesteitä kiertoon ja hyvät kuntoilut kaupan päälle.En ole kyllä onneksi ollut kovin turvoksissa tässä raskaudessa ja sormuksetkin ovat ihan normaalisti sormessa eivätkä edes purista.

Vanhempani ovat nyt sitten jo automatkalla tänne Suomen Eteläkärkeen tuolta Lapista ja miehellänikin edessä vapaa vkl.Joten:HALOOOOO!!!KUULEEKO MASSU????Nyt olisi hyvä aika tulla!!!

tuleva mami:tuntuu että valuu reisille,juu.Mutta mulla kyllä oikeastikkin valahtelee :LOL: Ei lapsivettä,mutta jostain syystä aika paljon vuodan jotain valkovuoto-limayhdistelmää (sorry :ashamed: )ja varsinkin iltaisin saattaa kastua alushousujen lisäksi soffaakin :whistle:

Nyt lisäsupistuksia hakemaan ruohonleikkuusta!

Kassu ja Alma 38+6

Hui kun Nallekarkin turvotus kuullostaa hurjalle...Toivottavasti nesteet poistuu opeasti synnytyksen jälkeen kehosta helpottaen sun oloa.

Täälläkään ei mitään hätää synnytttä,ään,jos loistavan ajoituksen pikkuinen suostuis tekemään,hän syntyis su tai ti,kun äidilläni on vapaata...Varalla on 2 ystävääkin,tarvittaessa palkattu lastenhoitajakin käytettävissä,mut yöllä en kehtais oikein muualle viedä kuin mummolle...

Ja todennäköisesti liukkaasti on lähdettäv,kun edellinen synnytys kesti hiukan yli 3t ja tämä tulee melkovarmasti vielä nopeammin....

Mä odotan kyl innolla syntymää,mut ei mulla oo mikään kiire....

Mun ihana teräsmummo on kerännyt mustikoita urakalla ja ostan isomummolta ämpärillisen,itse en uskolla lähteä enää pyllistelemään metsikköön,ettei tyttö käänny perätilaan enää :D

A-Mam ja Lahja rv 39+ :heart:

Kassu: Mullakin varmaan sit valuu jotain samantyyppistä. Supistuksia tullut aamusta asti epäsäännöllisesti ja äsken kävin vähän kävelemässä ja tuli aika useesti mutta eipä ollut kelloa mukana. No katsotaan josko alkais tulee säännöllisemmin tässä päivän mittaan ja pääsis vihdoinkin jo synnyttämään. Mulla kun vielä toi laskettuaikakin vaihdellu eri ultrien mukaan..menkkojen mukaan olis huomenna 28.7, yhen ultran mukaan 4.8, yhen 3.8 ja yhen 1.8 eli ei oikein 100% varmuutta tosta niin sitten harmittaa jos/kun menee yliajalle ja katsotaan tietty ton 4.8 mukaan mikä neuvolakortissakin. Mä sanoin tossa kanssa tonne masuun että äiti oikeesti haluaa jo tavata sut että alapas jo tulla sieltä! Nyt vihdoinkin näin viime yönä jopa unta että vauva syntyi mutta se kyllä tuli tosta mahan läpi..ensin toinen jalka joka oli tosi iso (siis joku 3v:n lapsen kokoinen jalka) ja sitten tuli toinen jalka jne. :)

synnytystapa-arvio takana. vauva mahtuu normaalisti syntymään ja tänhetkinen painoarvio oli 2653g ja veikkasvat et jos syntyy laskettunapäivänä painoa olis n. 3300g. et ei mikään hurjan suuri kaveri oo tulossa. no sukupuolikin kysyttiin ja voin vain sanoa että oon het vähän järkyttyny. :LOL: just sitä toista oon muka odotellu tässä kohta melkein 9kk. :D mut yhtä rakas tämäkin masuasukki on. :heart:
kohdunsuu auki 1,5cm (jee) ja pehmeä. mutta yksi asia jäi vaivaamaan, pituus 0,7cm eli mitä se tarkoittaa, ei lääkäri kertonut kun oli niin kiirus. lennossa pöydälle ja housut pois ja sormet sisään ja ulos ja kiitos hei. :p tässä nyt vain odotellessa.

turvotusta havaittavissa myös täälä. ei tarvi edes sukkien olla mitenkään kireät, niin heti jää rannut jalkoihin.. ja sormet niin pökkelöt että hyväku edes liikkuu. sormuksia en oo kesäkuun jälkeen edes uskaltanu pitää.

Juu, sain sitte sen lähetteen. Tänää meen käymään näytillä sen lähetteen kanssa ja katotaan mitä lääkäri päättää. toivottavasti olis edes sen verran fiksu lääkäri että laittais asiat etenemään.mutta katotaan.

Niiskuneiti83 ja veeti-irina

zamppa
Kovasti nyt alkanut supistelemaan viimeisen tunnin aikana (tosin ei oikein kivuliaita). Siivosin/järjestelin tuossa ruokakaappia aiemmin ja tuotti tulosta sen verran että nyt supistelee aika ikävästi aina välillä. Tuossa suihkussa käydessä silittelin massua ja selittelin että nyt vois alkaa tulemaan viikonlopun aikana. Huomaa kyllä että meidän vaavi tykkää tuosta massun silittelystä kun aina alkaa peppua tunkemaan siihen kohtaan jota silittelen :) .
Kuinka myöhään tuo kohdunkaula voi alkaa lyhenemään ja pehmenemään, kun viimesessä lääkärikäynnissä kaksi viikoa sitten kaikki oli vielä samalla tavalla kuin alussakin, ihmettelin tosin kyllä kun mitään muutosta ei ollut tapahtunut.

Pauzi

Juu-u. Mulla on näköjään neuvolat nykyään perjantaisin, onhan se tietty kiva lopettaa viikko siihen et saa papusen sydänäänet kuulla ja tietää että kaikki on oikein hyvin.
Painon muutos oli +300g/vko, yläpaine vähän kohollaan 144/70 ja hb oli noussut kahdessa viikossa ilman rautaa 125-> 134. Täti sanoikin että kun pääsee tosta rv 30-32 laskusta, niin ihmisillä se alkaa yleensä itsestään nousemaan rv 36 jälkeen, no sen kyllä siis mulla huomaa. Sf mittakin oli kasvanut sentillä, mitä kovasti ihmettelen kun vauva on nyt vihdoinkin laskeutunut ja kiinnittynyt!!! Pää alaspäin siellä köllitään, ja nyt olikin ihan luksusta kun ultralla tarkistettiin vielä tarjonta ja että kaikki tosiaan on ok. Sydänäänet oli hyvät ja vahvat ja liikkeet ++.

Voi kuulemma syntyä milloin vain, mut neuvolan täti veikkasi että kuitenkin näemme vielä ensi perjantaina. Minä haluaisin vauvan syntyvän mahdollisimman pian siksi, että pääsisin siitä jälkivuodosta yms. nopeasti jotta kerkeisin vielä tänä syksynä käymään mökillä. Siis on mullakin huolen aiheet :D mut niin tekisi mieli sinne nytkin mut ei voi niin ei voi.

Mulla on kyllä kans nivuset niin kipeet et kävely on todella hankalaa. Samoten jos oon pitkään jaloillani, niin paine tuonne lantioon ja alapäähän käy melkein sietämättömäksi. Onhan näitä vaivoja tullut loppua kohden, mutta olen kuitenkin todella tyytyväinen miten helpolla olen selvinnyt.

Mukavaa viikonloppua!

Pauzi ja papunen 38+4

onko kellään tietoa kuinka paljon ja kauan tota limatullppaa oikein voi tulla viikko sit tuli pari päivää limalönttiä ja taas tänään tullut aikaisemmista ku ei kokemuksia liman suhteen, ei kai se nyt äärettömän iso voi olla :/

Tänne kun tulee lukemaan juttuja, niin saa kyllä varata aikaa..!! =) Hyvä vaan, kuluupa omakin aika..

Itseäni jäi mietityttämään se saunominen. En ole ikinä kuullutkaan etteikö saisi saunoa vielä ihan lopussakin. Ei kai kukaan saunan lauteilla ilman mitään liinaa tms. istu.. tai en ainakaan itse istuisi!! :eek:

Jotenkin alkanut enemmän ja enemmän synnytys mietityttämään ja tavallaan pelottamaankin. Sitä kun ei tiedä yhtään miten se sujuu ja minkälaiselta se tuntuu. Tuon kun sanon ääneen, niin itku meinaa tulla välittömästi.

Lisäksi hermostuttaa, kun tutut soittelee meille molemmille (siis mulle ja miehelle) ja kauheaa painostusta että pitää sitten heti ilmoittaa kun lähdemme sairaalaan. Haluaisin vaan olla tällä hetkellä ihan rauhassa ja vain sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, joiden seurasta todella nautin.. En kaipaisi MINKÄÄNLAISIA kommentteja mahani koosta tai mistään muustakaan vastaavasta.

hiivasta: Oletteko kokeilleet syödä esim. gefilus-kapseleita?? Nehän tasoittavat elimistön happamuustasoa ja itselläni on ainakin auttaneet. Ja olen kysynyt neuvolalääkäriltä asiasta ja kuulemma voi hyvin turvallisin mielin niitä syödä raskausaikana.

Hyvää viikonloppua koko porukalle tänne!! Ja hyvä vaan, että ollaan saatu pikkuisemme kasvatettua masuissamme näinkin pitkään! Sehän on vain vauvojen kannalta hyvä. :heart:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 37+1

Miten tuonne KERHOJEN puolelle oikein pääsee? Kun siellä olisi Elokuisille oma kerho, mutta miten pääsisi mukaan...???

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvamaha82:
Miten tuonne KERHOJEN puolelle oikein pääsee? Kun siellä olisi Elokuisille oma kerho, mutta miten pääsisi mukaan...???
Kerhon salasana on elo. Sitten painat "hae jäsenyyttä", jolloin kerhon perustaja (sorry, en muista nyt kuka se oli, Liivia?) hyväksyy sinut jäseneksi. Tervetuloa vaan kaikki elomassut kerhoilemaan! Minusta on ainakin kiva, kun sinne voi keräillä kuvia massuista ja pian jo vauvoista, ja keskustella aiheittan. Niin että kaikki mukaan vaan! :wave:

*muoks* Tuleva mami ehtikin jo ensin =)

Nyt tytöt jännittää...

(Anteeksi heti epämiellyttävät lima-asiat) Aamulla kun heräsin ja menini vessaan niin paperiin jäi sellainen klöntti. Heti sitten tietysti yritin miettiä että onko tämä nyt se limatulppa. Se oli venyvää ja hivenen kellertävä, minkäänlaisia veriviiruja siinä ei ollut. Aiemmin mitään tällaista ei ole tullut. No, miehelle sitten kerroin että jotain tuli mutta en tiedä että mitä.

Siitä meni noin vartti kun sedän vaimo soitti ja sanoi että hänelle tuli vaan semmoinen tunne että nyt pitää mulle soittaa että nyt se vauva syntyy. Hänelle on tullut usein hyvin vahvoja tunteita joistakin tapahtumista (talon rakentaminen, isänsä kuolema, minun ukin sairastuminen yms) ja mikä pelottavinta, ne on pitäneet paikkansa. Itseasiassa hänelle oli tullut sinä päivänä kun sain tietää olevani raskaana tunne että minä olen raskaana vaikka emme olleet nähneet emmekä jutelleet pitkään aikaan. Siksipä minä nyt kovasti jännitän että josko tässä vaikka piakkoin lähtö tulee. Pitäkäähän peukkuja.

Nyt sitten äsken supisteli, ei tosin kipeästi, tunnin aikana useamman kerran. Muuten supistukset on olleet lähiaikoina poissa. Mietinkin että jos lähtis vaikka nurmikkoo leikkaamaan, josko se vähän vauhdittais asiaa. Eilen kävin neuvolassa ja vauva on kiinnittynyt ja kaksi viikkoa sitten oli kohdunkaulakanavaa enää sentti jäljellä, joten uskon että sekin on jo hävinnyt kun muut 2,5 senttiäkin hävisivät pariin viikkoon.

NuuNuu 38+6

vauvamaha82:Mä kyl en taatusti ilmoittelis etukäteen lähimmäisille synnytyksestä,no lapsenvahdille kyllä,mut muille en..Six en täälläkään,enkä muullekaan foorumille lähdöstä ilmoita,kun tutut käy lukemassa...Mulla menis hermo,kun puhelin piipittäs textareita tai soisi kesken synnytyspuuhan...Kyl joku yksityisyys pitää olla!!!!

A-Mam ja Lahja rv 39+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja zamppa:
Huomaa kyllä että meidän vaavi tykkää tuosta massun silittelystä kun aina alkaa peppua tunkemaan siihen kohtaan jota silittelen :) .
Mulla kans tykkää silittämisestä, samanlailla peppu tunkee heti ku silittää...ja toinen mikä hauskaa niin jos pysähdyt hetkeks ja jätät silittämättä niin sieltä tulee pari pepun paukautusta... "jatka silitystä!"

Joo, minäkään en kyllä halua ilmoitella et nyt tuli lähtö...Kaikki aikanaan...kerrotaan kun on jotain kerrottavaa...

Iloista viikonloppua kaikille... pakko kai ruveta muutakin tekemään ku vahtia teidän kirjoituksia :LOL:

TinniPinni

augustmam ja TinniPinni: Joo ei ole aikomustakaan alkaa ilmoittelemaan kenellekään, kun pitää/SAA lähteä synnyttämään. Pyydelköön miten paljon tahansa, ei onnistu et alkaisin jotain saakelin soittokierrosta vielä siinä vaiheessa tekemään! Antais nyt vaan rauhaa. Nyt jo kauhulla odotan sitä neuvojen tulvaa, joka aivan varmasti tulee kun vauva syntyy.. "Tee näin, älä tee noin.. plaa plaa..."

Yhteistyössä