Elokuiset2021

Heippa! Minä pikkuhiljaa uskallan palailla tänne kirjoittelemaan, mulla tosiaan alkoi viime viikolla raju verenvuoto yhtenä iltana ja olin jo ihan varma että tää raskaus oli nyt tässä.. viikon verran sydän syrjällään ravattu labrassa ja odoteltu tuloksia, ja tänään sitten vielä ultrassa...ja kuin ihmeen kaupalla siellä se pieni vielä kölli ihan oikeassa paikassa, viikkoja vastaavan kokoisena ja sydän tikitti niin mahdottomasti ❤
Lääkärikään ei osannut varmaksi sanoa vuodon syytä, mutta pääasia että kaikki on nyt kuitenkin hyvin!
Oon käynyt täällä vähän väliä lueskelemassa teidän kuulumisia, ja on ollut kiva huomata niin monen uuden jo liittyneen tänne myös!
Voisin nyt myös liittyä pikkuhiljaa sinne face-ryhmään, olitkos se sinä @Poppana_ kuka siitä nykyisin vastaat? :)
 
Heippa! Minä pikkuhiljaa uskallan palailla tänne kirjoittelemaan, mulla tosiaan alkoi viime viikolla raju verenvuoto yhtenä iltana ja olin jo ihan varma että tää raskaus oli nyt tässä.. viikon verran sydän syrjällään ravattu labrassa ja odoteltu tuloksia, ja tänään sitten vielä ultrassa...ja kuin ihmeen kaupalla siellä se pieni vielä kölli ihan oikeassa paikassa, viikkoja vastaavan kokoisena ja sydän tikitti niin mahdottomasti
Lääkärikään ei osannut varmaksi sanoa vuodon syytä, mutta pääasia että kaikki on nyt kuitenkin hyvin!
Oon käynyt täällä vähän väliä lueskelemassa teidän kuulumisia, ja on ollut kiva huomata niin monen uuden jo liittyneen tänne myös!
Voisin nyt myös liittyä pikkuhiljaa sinne face-ryhmään, olitkos se sinä @Poppana_ kuka siitä nykyisin vastaat?
Voi miten ihania uutisia! ❤

Joo, mulle voi laittaa yksäriä niin lisään ryhmään
 
  • Tykkää
Reactions: Jadde ja Mereni
Heippa! Minä pikkuhiljaa uskallan palailla tänne kirjoittelemaan, mulla tosiaan alkoi viime viikolla raju verenvuoto yhtenä iltana ja olin jo ihan varma että tää raskaus oli nyt tässä.. viikon verran sydän syrjällään ravattu labrassa ja odoteltu tuloksia, ja tänään sitten vielä ultrassa...ja kuin ihmeen kaupalla siellä se pieni vielä kölli ihan oikeassa paikassa, viikkoja vastaavan kokoisena ja sydän tikitti niin mahdottomasti
Lääkärikään ei osannut varmaksi sanoa vuodon syytä, mutta pääasia että kaikki on nyt kuitenkin hyvin!
Oon käynyt täällä vähän väliä lueskelemassa teidän kuulumisia, ja on ollut kiva huomata niin monen uuden jo liittyneen tänne myös!
Voisin nyt myös liittyä pikkuhiljaa sinne face-ryhmään, olitkos se sinä @Poppana_ kuka siitä nykyisin vastaat?
En tiiä mistä johtui mutta mulla oli semmonen olo että palaat vielä tänne :D ihana että kaikki on nyt hyvin <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Mereni
Minut voi lisätä listalle
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS

Saimme miehen kanssa juteltua ja kyllä se hänen innostus myös sieltä tuli, kun näki selkeän testitulokset. ❤
Ollaan nyt käyty keskustelua ja pohdintaa siitä, kerrotaanko perheille jo jouluna. Jos joulua ei olisi, ei ehkä vielä kerrottaisi.
Nyt kuitenkin mulla alkaa jo pahoinvointi ja väsymys nostaa päätään, niin koen helpommaksi kertoa asiasta, niin pystyy jotenkin rennommin sitten viettämään joulua, kun muutkin tietävät tilanteen. Toisaalta ollaan myös todella läheisiä molempien perheiden kanssa, joten vaikka kävisi huonostikin tämän raskauden kanssa, haluaisimme varmaan kertoa, jotta ymmärtävät tilannettamme paremmin ja saamme heiltä tukea tarvittaessa.

Mukavaa viikonloppua kaikille ❤
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / Tyks
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / Oys
10.8. / Brunet82 / 3. / Tyks
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / Oys
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaihdoin varhaisultran jo 21.12, olin eka varannu 27.12. Ajattelin että jos nyt huonoja uutisia tulisi ennen joulua niin ompahan heti jotain kivaa ajateltavaa kun aattona saa taaperon kanssa aukoa joululahjoja ♥ Kummallisen luottavainen silti oon edelleen että kaikki on hyvin, pahoinvoinnit pitää yllä toivoa että kaikki on niinku pitää. Vähän ehkä olot pahentunut, aaltoilee pitkin päivää ja yölläkin. Ja kauhee turvotus. Saa nähä missä vaiheessa joku alkaa vatsan turvotuksesta epäileen vaikkei oikeasti edes vielä vauvamahaa oo, entiset raskauskilot vaan jääny ja turvottelee helpommin. :D
 
Täällä kanssa yksi varovainen liittyjä. Ei sillä, tänä aamuna tehty plussatesti oli erittäin vahva ja menkat jo pari päivää myöhässä, mutta pari kk sitten sain keskenmenon rv7+. Hyvin varovaisesti uskallan vasta iloita asiasta, vaikka niin toivon että tää tyyppi pysyisi matkassa elokuulle asti!
Fb-ryhmä kiinnostaa minuakin jos/kun tästä vähän pitemmälle päästään toivottavasti.

Listaan voi laittaa minutkin:
27.8 / Chiane / 3. / KSKS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja onnea myös plussanneille! ❤

Tää aamu alkoi kauhealla pahoinvoinnilla. Vaikka raskausoireet tuokin mielenrauhaa, niin ei tää kyllä mitään herkkua ole. Viime raskauksissa en oksennellut, toivottavasti en nytkään.

En sitten kyennyt pitämään salaisuutta pidempään, vaan kerroin jo miehelle. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Täällä kirjoitellaan sekavissa tunnelmissa, ihan alkutaipaleella. Laskurin mukaan viikoilla 4+4. Sekä mun että puolison ensimmäinen lapsi, toivottu kyllä. Meillä on pitkä parisuhde takana, ja olimme jo ikäänkuin päättäneet yhdessä että emme lapsia halua. Kuitenkin, puolison toiveet asian suhteen muuttui vähän yllättäen, kun oma asenteeni on ollut taas aina sellainen, että molemmin on hyvä. Ikää meillä molemmilla on yli 30v, joten olin jo "asennoitunut" niin, että elämä on just meidän näköstä ilman lastakin. Päätimme kuitenkin olla yhteistuumin ilman ehkäisyä, ja nyt tärppäsikin sitten nopeasti. Äitiysjutut on mulle ihan hepreaa, mut kai ne tästä väkisinkin tulee tutuiksi!

Mun oli pakko ilmoittaa heti töihin, paristakin syystä. Oma esimies on jäämässä pitkälle lomalle, ja hänen sijaiseksi tulee mun työkaveri, joten tuntui luontevammalta puhua omalle esimiehelle. Mun työssä on iso riski koronatartuntaan ja myös väkivaltaan, mulla oli siis tiedossa jo yrityksen alkaessa, että mun on pakko ilmoittaa ajoissa töihin. Esimies oli ihanan ymmärtäväinen, kun sanoin että tä on ehdottomasti salaisuus vielä näillä viikoilla, laittoi mut nyt vaan terveyssyistä "kieltolistalle", jos tilanne töissä eskaloituu. Mut on tä vaan jännää! Mies on ihanan innoissaan, jopa ehkä enemmän kuin oon itse, taidan olla vähän lukossa vielä uuden edessä!
 
Moikka
No niin tätiä ei näy että ollaan edelleen raskaana ja vähän oksuoloja löytyy ...
eilen söin pizzaa se kyllä maistu vähän liian hyvälle.
Tervetuloa uusille .
Poppana laitoin sulle viestiä .
Mut voi lisätä tuohon
listaan Jadde 27.8...

Mukavaa lauantaita kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: lamaman ja lillium
Tänään ilmeisesti 4+6 ja pientä pahoinvointia ollut ekaa kertaa. Koko päivän närästänyt ja ajoittain etoo, tuntuu että jatkuvasti pitäisi syödä, niin ei tulisi huonoa oloa. Rinnat alkaneet myös vasta nyt hieman aristaa. Keväällä kun oli tuulimunaraskaus, niin oireet tuli tosi vahvana jo heti plussaamisen aikaan, tai rinnat oli kipeenä jo ennen plussaa ja sit pahoinvointi alko heti aika kovana sillon plussauksen aikaan. :sick:
Oonkin ollut aika positiivisilla fiiliksillä oireiden vähäisyyden takia, nyt on vahvempi usko siihen, että tällä kertaa siellä on oikeasti joku kasvamassa:X3::love:
Ainakin keväällä luin tuosta tuulimunaraskaudesta ja siitä, että se usein aiheuttaa paljon vahvemmat oireet ja hormoni saattaa nousta aiemmin ja nopeammin. Mä sainkin silloin raskaustesteihinkin aiemmilla dpo päivillä jo tummia viivoja, nyt viivat on vahvistunu selkeesti hitaammin :unsure:
 
Minutkin voi varmaan jo lisäillä listaan.
18.8. / Marpuli /2. / Tays

Jotenkin mietityttää oireiden vähyys.. Jonkin verran kyllä tissi-tuntemuksia, ja välillä tulee yökkäilyreaktioita. Mutta tuossa edellisessä keskenmenneessä tuntui että oireita olisi ollut enemmän jo tässä vaiheessa.. Muutamana päivänä nyt ollut myös hentoa kipua tuolla ihan alhaalla, vähän häpyluun yläpuolella. En tiedä voiko olla liitoskipuja jo nyt. Pari viikkoa vielä varhaisultraan. Vähän sekavat tunnelmat, kun en nyt yhtään osaa tulkita näitä oireiluja, että meinaavatko hyvää vai huonoa.
Ei auta kun odotella, onneksi joulu ja kaikki välissä niin on muutakin ajteltavaa
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Viimeksi muokattu:
Heips mäkin nyt uskaltauduin liittyä tänne kolmannen plussa testin jälkeen. Hiukan jännittää ja tuntuu aika uskomattomalta vaikka toivottu on. Ensimmäinen minulle, miehellä ennestään 6vuotias.
Joulu vähän mietityttää kun anoppilassa ollaan ja yleensä viini maistuu ja graavilohet ym. Enkä haluaisi kertoa vielä näin alussa.

Sitten kun on vähän pidemmällä niin voisin faceryhmään liittyä.

Listaan saa lisätä 27.8/1./TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! ❤ Lisäilin halukkaat elokuisten listaan :)

Rv7+0 ja pahoinvointi alkanut kunnolla. Yökkiä ja oksentaa saa monta kertaa päivässä. Erityisesti hampaidenpesu on toivotonta - en tiedä, miten saan pestyä ne ilman oksennusta :sick:
 
  • Surullinen
Reactions: Loree
Heippa vaan elokuiset :)

Voisin tulla myös listoille vaikka aivan aluillaan ollaankin (4+1) eikä oireita ole nimeksikkään. Mutta siis:

29.8 / Mamatus88 / 4. / OYS

Varhaisultran varasin 13.1 ja jos sinne asti päästään ja jos ja kun kaikki on hyvin niin fb ryhmäänki voisi sitten liittyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@mamatus88 Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! ❤

@Loree Kiitos tsempeistä. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Jos aiempien raskauksien pohjalta lähtisin ennustaa, niin johonkin puoliväliin tulee jatkumaan. Toivottavasti ei paljon pidempään :sick: Aluksi ajateltiin pitää tämä salassa ultraan asti, mutta ei taida olla mitään toivoa, kun joulu osuu tähän väliin :LOL:
 
Moikka!

Liityn remmiin, tänään plussasin. Tein itseasiassa ovistestin kun ei ollut raskaustestiä kaapissa ja se ovistesti oli kyllä niiiin selkeä plussa että ei jäänyt epäilyksiä.

Sit käly toi raskaustestin mulle ja tuli kyllä niin selkee plussa ettei ikinä

Vauva olisi meidän 4. lapsi. Edelliset on 9v 8v 1v 3kk. Imetän vielä tota pienintä ja varmaan imetän niin pitkälle kun hyvältä tuntuu ❤ La menisi laskujen mukaan 19.8.2021

19.8. / toiveissa90/ 4. /MKS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium ja Loree
@mamatus88 Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

@Loree Kiitos tsempeistä. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Jos aiempien raskauksien pohjalta lähtisin ennustaa, niin johonkin puoliväliin tulee jatkumaan. Toivottavasti ei paljon pidempään Aluksi ajateltiin pitää tämä salassa ultraan asti, mutta ei taida olla mitään toivoa, kun joulu osuu tähän väliin
Ounou :sick:
Joo voi olla vähän hankalaa jos pitää joulupöydästä juosta vessaan yökkäileen ja kieltäytyä kaikesta kielletystä ruasta:rolleyes::rolleyes::D
Mä oon oman puolen perheelle kertonut jo, joten heidän kanssa joulunvietto ei ole ongelma, mutta miehen puolen suvusta kukaan ei tiedä ja tarkoitus olis pitää salassa nt ultraan saakka(y)
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Meillä on nyt sitten huomenna edessä totuuden hetki eli varhaisultra. Jännittää! ”Sopivasti” kaikki pienetkin raskausoireet kahviällötystä lukuunottamatta ovat kadonneet tässä lähipäivinä.

Jos kaikki kuitenkin on kunnossa niin voisin liittyä sit faceryhmään ja edessä olis myös jouluna meidän perheille asiasta kertominen. Esikoisesta kerrottiin vasta nt-ultran jälkeen ja kovasti haluaisin tämänkin vielä pitää omana salaisuutena, mutta joulupöytä on liian paha haaste. Oon tätä tilannetta yrittänyt pyöritellä eri skenaarioilla mut kuitenkin tiedän, että tietyistä ruoista ja juomista kieltäytyminen huomataan meillä kyllä ja aiheen välttely tai kieltäminen loisi todennäköisesti vain kaikille oudon ilmapiirin.

Tää on aika karusti sanottu, mutta mulle henkilökohtaisesti joku yllättävä karanteenitilanne jouluaatolle olisi kyllä helpotus. Olis niin ihanaa, jos ei vielä tarvitsisi kertoa. En yhtään kaipaa vielä muiden hössötystä aiheen ympärille vaan haluaisin vielä olla omassa kuplassani (ja nettifoorumeilla :LOL:).
 
Me ollaan tässä kans mietitty mahdollisia tapoja että ei tarvitsisi jouluna kertoa. Outoa olisi oma viinipullo ottaa mukaan ja juoda vaan siitä :unsure:Kaiken lisäksi anoppi omaa jotain yliluonnollisia ennustajan taitoja ni en ihmettele vaikka olisi tiennyt jo ennen minua . :ROFLMAO:Karanteeni tosiaan ei kuullostaisi yhtään huonolta nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveissa90

Yhteistyössä