ELOKUISET onko teitä jo muitakin?:)

sinnamon toivottavasti oli jotakin harmitonta vuotoa! Mä pidän täällä peukkuja! :hug:

Taru81 hööh, mulle hoitaja naistenpolilla sano, että vasta viikolla 7 ehkä... :( Mut oon kyllä tyytyväinen, että päästään varhaisultraan pelkän polimaksun hinnalla (syynä nuo lapsettomuushoidot), eli se n. 30€, kun jotku joutuu maksaa siitä yksityisellä monta sataa! Paljon teillä varhaisultra maksaa? Oli vissiin iha jossain yksityisellä?

Mulla on tuota samaa "oireilua" kun muutamalla muullakin, eli yöllä ei nukuta sitten tippaakaan, mutta auta armias, kun aamu vaihtuu päivään. Kyllä nukuttas!
Eilen oli aikamoista iltaällötystä ja -turvotusta. Turvotus laski aamuun mennessä ja lounaan jälkeen pömpsähti takaisin.

Tänään kerroin luokkakavereille, kun en malttanut pysyä hiljaa. Kaikille kerroin meidän lapsettomuudestakin avoimesti, ettei tarvinnu kenenkään miettiä, miksi olen jonakin päivinä tosi kiukkuinen tms.
Millainen tausta teillä muilla on? Onko vauvaa yritetty pitkään vai oliko tuuria matkassa ja saitte pienokaisen hetimmiten alulle?


pamsku ja "Eino" 4+jotain tai 5+jotain :)
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku, meillä tärppäsi neljännestä yrityskierrosta. Meillä on kyllä sellainen historia tässä vauvaprojektissa, että olimme todella lähellä yrityksen aloitusta jo tammikuussa 2011. Seuraavana vuonna olevat häämme kuitenkin sai meidät vielä lykkäämään yritystä ja päätimme, että yritys alkaa heti häiden jälkeen. Yrityksen aloituksen odottamista siis harrastimme puolitoista vuotta ja täytyy sanoa, että meinasi siinä ajassa jo järki lähteä. Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut vain lähteä jo silloin yrittämään, eikä odotella. Mutta onneksi odotus palkittiin ja nyt saan olla näin ihanassa tilanteessa! :)
 
Pamsku tuo varhaisultra on tosiaan varattu yksityiselle, neuvolassa ultrataan vasta 28.12. jolloin viikot on kai 8+5. Mä mietin asiaa yön yli ja totesin, että haluan ennen joulua tietää onko tuolla mitään vai ei. Tuohan on kuitenkin jo 7. raskausviikko ja käsittääkseni sykkeen pitäis kyllä näkyä jo tuolloin, jos vaan laitteet on tarkkoja. Itse ultra maksaa sadan euron luokkaa ja siihen tulee vielä lääkärin palkkio päälle. Kallishan tuo on, mutta en halua ressata joulun yli.

Mulla on vauvakuumetta ollu pitempään ja tossa elokuussa mies vastasi myöntävästi kun kysyin josko meitä vois olla kahden sijaan kolme. Söin sen kyseisen pilleriliuskan loppuun ja meillä tärppäs tosiaan kolmannessa kierrossa.

Omaa napaa vielä sen verran, että tänään on kyllä turvottanu aika reilusti ja työhousut tuntuu kireiltä vatsan kohdalta. Öisin oon nukkunu tosi hyvin, paitsi että herään siinä yhden jälkeen ja oon hetken hereillä kunnes nukahdan uudelleen. Ja herätyskellon soidessa voisin vielä jatkaa unia.
 
Melkoisia eroja näkyy olevan noissa varhaisultrien hinnoissa. Täällä Kuopiossa olis halvimmillaan vissiin 75 euroa, mutta siellä ultraaja on paikalla vain maanantai-iltaisin ja mulle luonnollisesti sattuu useampi maanantain iltavuoro putkeen ennen joulua. Oon nyt siis menossa Lääkäriasema Canttiin, sieltä sanoivat hinnaksi 90€. Onneksi tulee veronpalautukset ensi viikolla :)

Meillä jätettiin pillerit pois helmikuussa, eli johan tässä ehdittiin 9 kk tuhertaa. Mulla tosin oli alkuun niin epäsäännöllinen kiertokin, että virallisesti tärppi kävi yk 7.

Oon kyllä edelleen pelottavan oireeton, tuntuu että tämä on jotenkin liian helppoa kun ainoina oireina on edelleen väsymys ja jatkuva pissahätä. Satunnaisesti nippailee massusta, mutta mitään repäisykipuja tms en oo tuntenut. Mun äiti tosin kertoi, että hänellä on kaikki kolme raskautta olleet lähes oireettomia, esim pahoinvointia ei ollut kertaakaan. Jospa siis tulisin äitiini tässäkin asiassa ja saisin helpon raskausajan ja terveen vauvan :)

Regalo ja Karvamato Einari 4+6
 
Regalo suuria eroja hinnoissa tosiaan. Mahtaako tuohon 90e tulla vielä päälle lääkärin palkkio? Ainakin täällä tuntuis olevan käytäntö, että ei kerrota koko hintaa, vaan toimenpiteen hinta. Saattaa siis tulla yllätyksenä tuo lääkärin palkkio... Onneks tosiaan veronpalautukset tulee kohta ja toivottavasti kelalta saa jotain takasin noista kuluista...
 
Regalo: Oireet voivat tulla todella jälkijunassakin. Esikoisestani oksentelin rv 9-16 joka päivä niinkin pahasti, että syöpäpotilaiden pahoinvointilääkkeitä kokeiltiin ja painoa tippui 5 kg. Mutta helpompi tietty, jos ei tule oireita! :)

Itse olen tänään halaillut pönttöä pariin otteeseen, nukuttaa ihan koko ajan, rintaliivit eivät enää mene päälle ja mielialat vaihtelevat 3 Machin vauhdilla. Silti pelottaa uskoa edes olevansa raskaana.
 
tänne sitä sitten hivuttaudun minäkin :wave:
Sekavin tuntein, raskaus tuli nimittäin täysin yllätyksenä ja jos elokuuhun asti kestää, niin lapsi on sitten viides.
Kaikkia aijempia olen joutunut odottamaan ja toivomaan pitkään ja nyt sitten tälläinen ylläripylläri!!
Mutta tämä sitten oli kai kirjoitettu tähtiin että pääsen kokemaan ylläri raskaudenkin :p
la 11.8/5.lapsi/34v.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
kiitos :) 12, 11, 8 ja 8kk, ensimmäinen on poika, loput tyttöjä.
vielä on pää niin pyörällä tästä jotta!! Ihanaahan se on saada vielä tuhisija, mutta kyllä hirvittää edessä oleva raskaus ja synnytys, hyh hyh!! kumpaakaan ei ole ikävä yhtään!!
 
Hei, minä tulin kurkkimaan tuolta heinäkuisista.. Mulla laskettu aika on 31.7. eli ihan samoissa teidän kanssa ollaan :)

Pakko oli tulla kysymään Regalolta, että paljonko sulla näytti viikkoja tuo clear bluen digitaalinen? Mulla se jokunen päivä sitten näytti vaan 1-2 ja huoli tietysti siitä sitten heräsi.. Todellisuudessa kun niitä oli kuitenkin tuolloin 4+5 eli testin olis pitänyt näyttää jo enemmän.. Kiitos, jos viitsit vastata.
 
Mä voisin hypätä mukaan.Oon tänää tehny 3 testiä =D Eka kaks liuskatestii joissa viivat näky ja sit oli pakko hakee apteekista digitaalinen joka näytti raskaana 2-3.
Kävin vaun sivuilla laskemassa ni laskettu aika olis 8.8.2013.Hyvin piti paikkaansa hedelmöityski ku näytti et 15.11 ja kalenteriin olin merkannu että seksiä ollu sillo ja ruksi?et olisko ollu ovis,ku en ollu iha varma =)

Eli nyt olis 3+6
Ennestään mulla on kaksi lasta.Kakkosta tehtii puol vuotta ja tää kolmonen tärppäs ekasta kierrosta.Uskalsin jättää pillerit pois ku ajattelin et ei se viel tärppää aikoihin,mut toisin kävi :heart:


Mutta siis lisätkää mut listaan
Ikää mulla 34 v,lapsia ennestään 2,laskettu aika 8.8. ja synnäri Jorvi


Ja hei,onnea kaikille teille =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ai niin, listaa varten lisätietoja? Ikää 32v, biolapsia 2 kpl ja viis yhteensä meiän katon alla; lapset syntyneet 2000-2004. Tämä icsillä aikaansaatu miehen vasektomian vuoksi. Synnäri oletettavasti Pohjois-Karjalan keskussairaala.
 
Aurelia83 kiva kun tulit pistäytymään! Nuo lasketuthan voi vielä muuttua ultrassa, joten mikäli muuttuu elokuun puolelle, niin tervetuloa! Mä tein viime lauantaina clear bluen digin ja se näytti 2-3, silloin muistaakseni 3+6 mulla laskettu aika siis 3.8.

Avaruuskissa onnea ja tervetuloa! :flower: Ei sitä kahta viivaa meinaa alkuun millään uskoa! Mä tein varmaan parikymmentä testiä ja vielä ajattelin ainaki yhen digin vielä tehdä :D

Ai niin! Miehen kanssa tuossa pähkittiin tuota varhaisultran ajankohtaa ja todettiin, että varataan seuraavalle viikolle aika töitten jälkeen, niin tulee varmempi tulos sitten, jos ei hedelmöitys ookaan ollu ihan laskureitten mukasesti. Eli peruin tuon ekan ajan ja varasin varhaisultran samaan lääkäritaloon missä on työterveys, niin tulee sinneki tiedot samalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Meillä esikoinen oli ylläri, kakkonen sai alkunsa yk 1:stä ja tämä kolmas yk 3:sta :)

Mullakin on nyt turvotusta masussa ja aamulla oli etovaa ja huonoa oloa.

Mä meen huomenna lasten kanssa mun ystävän luokse kylään ja leikkimään, hänellä on yksi lapsi ja he ovat miehensä kanssa yrittäneet toista lasta 2,5v. Olivat pari viikkoa sitten ensimmäisellä lapsettomuuskäynnillä.. mun tekis hänelle mieli kertoa raskaudesta mutta en tiedä..?
 
Kemai hankala tilanne! Mä sillo meidän yrityksen loppuvaiheissa mietin ja stressasin siitä, jos joku ystävä nyt plussais, kun itse on yrittäny reilu vuoden. Pahalta se olis tuntunu, mutta olisin kyllä ollu onnellinen ystäväni puolesta!
Onko heidän esikoisensa tullut luomusti?
 
Aurelia83: Testasin digillä lauantaina, viikkoja silloin 4+1 ja digi antoi tulokseksi Raskaana 2-3. Ajattelin tänä viikonloppuna testata uudemman kerran, jos siinä vaiheessa tulos olis 3+ niin uskaltais hieman rentoutua :)
 
Pamsku: he yrittivät esikoista 1,5v. mut luomusti tuli kuitenkin raskaaksi. Nyt tuolla lapsettomuushoitokäynnillä naisella todettiin endometrioosi. Mä luulen, etten pysty hänelle vielä kertomaan koska pelkään, että pahoitan hänen mielensä. Ollaan kyllä hyviä ystäviä ja tiedän kuinka kova lapsen kaipuu hänellä on.
 
Kemai niin aivan. Tosi kinkkinen tilanne... Ja tuntuu pahalta sun puolesta, koska itse on tietysti niin onnensa kukkuloilla ja samalla tuntuu pahalta ystävän puolesta. :(
Kyllä ystäväsi varmasti ymmärtää :) Mutta oota vaan asian kertomista, jos susta siltä tuntuu.. :hug:
 
Aurelia83 Kyselit joltain muulta tuosta CB digitaalisesta. Mulla se näytti eilen 4+5 kanssa 1-2 ja olin jo vähän paniikissa, mutta ihmeellistä kyllä tänään 4+6 sain tulokseksi 2-3. Eli kait voi olla tosi pienestä kiinni!

Meillä taärppäsi yk6.

Ja tervetuloa uusille mukaan! :)

Emmi ja Hippu 4+6
 
En oo vielä varhaisultraa ees ajatellut. Milloinkohan sinne sais mennä? En ole aiemmin käynyt, mutta tällä kertaa, koska hoidoilla alkanut raskaus niin lääkkeitä täytyy jatkaa ekaan ultraan saakka ainakin. Ultran hintakaan ei hirvitä, kun pelkkä raskautuminen maksoi liki 5000 euroa ja meille pärähti plussa ekasta yrityksestä. :)

Oon ihan unohtanut, että miten ne viikot edes lasketaan! :D Viimeisten menkkojen alkamispv on pv1 ja yksi viikko menkkojen alkamisesta on rv 1? vai onko rv 1 se eka, nolla jää pois kokonaan? :D

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä