ELOKUISET onko teitä jo muitakin?:)

Regalo ok, ei mulla montaa päivää vähempää tuolloin pitäis olla. Meillä on työterveyshuolto yksityisellä lääkäriasemalla, niin yritän varmaan varailla sinne aikaa, jotta näkyy sitte työterveyslääkärillä käydessäkin tieto raskaudesta...
 
Niiu, mä kysyin lääkäriaikaa tuonne joulunalusviikolle, niin neuvolan terkkari sano, että heidän laitteilla ei välttämättä siinä vaiheessa vielä näy mitään ja lääkäriaika varattiin sitten 28.12. Meidän neuvolassa siis ultrataan ekalla lääkärikäynnillä ja vko 12 tienoilla sitten äitiyspolilla.
 
Mulla ainakin viimeks ultrattiin neuvola lääkärissä vkolla 8+ luotan siihen et nytkin ultrattais, eli en varmaan varaa varhaisultraa erikseen :) ei ollu mitkää huippulaitteet mut tarpeeks hyvin näky.
 
Meilläkin on sitten varsinainen varhaisultra vasta viikoilla 10+, mutta tuohon ekaan ultraan ollaan menossa ihan yksityiselle, jossa pitäisi olla ihan kunnon laitteet :) Halutaan olla varmoja, että tuolla on ihan elossa oleva kaveri, voidaan sitten jouluna kertoa tuleville isovanhemmille ilouutiset :rolleyes:
 
Nii ne kattoo sieltä sit jotaki ennen nt ultraa.. uutta tietoa tämäkin! :D
Multa katottiin nyt siis vaan hcg verestä, ja kyllä tuli helpottuneempi olo, kun tietää että reilusti raskaushormonia! :)

Kuten Niiu jo kertoikin, että tulevat isovanhemmat kuulevat jouluna, meillä sama.. Mitenkäs muut? Joko laaja joukko ihmisiä tietää tulevasta vauvasta?
 
Ollaan aateltu Kertoa isovanhemmille mahdollisimman myöhään :D eli varmaan vasta ens vuoden puolella nt-ultran jälkeen, parille hyvälle kaverille oli "pakko" kertoa jo ihan alkuun :) tai voi olla et miehen porukat arvaa aikasemmin kun kahvia en pysty nyt juomaan tai pystyn mut tulee huono olo sen jälkeen.

Millasia oireita täällä muilla on? Mulla ei edelleenkää oo muuta kun tota etovaa oloa iltasin, tein tänää illalla testin joka oli mukavasti vahvistunu. Mut ei mulla ollu esikoisestakaa juuri mitää oireita..
 
joo me kans muutamalle ystävälle kerrottu,muille ei vielä. yritetään pitää salassa viikolle 12 saakka :) oireita on tosi kipeät ja turvonneet rinnat, kova väsymys ja flunssa mikä ei lähde näköjään millään pois ja paineentunnetta mahassa, niin ja turvotusta. =)
 
Me ollaan ystäväpariskunnalle kerrottu, muille sitte joskus myöhemmin, varmaan rv12 jälkeen...

Oireista vielä, että eipä niitä juurikaan ole. Hyvin satunnaisia ja lyhyitä ellotuksia, flunssaa ollu pari viikkoa ja vatsa sekasin. Tänää töissä jouduin ottamaan muutaman juoksuaskeleen, niin silloin rintoja aristi jonki verran.
 
Viimeksi muokattu:
oireista mulla:
-on myös tota Kistan mainitsemaa etovaa oloa, sellainen krapulainen olo
-tukkoinen nenä
-väsyttää
-mahassa välillä juilaisee mukavasti, myös kylkeen on pistellyt tänään
-tissit on arat

Jotenkin sitä odottas enempi oireita, olis jotenkin varmempi olo.

Mä aion kyllä olla ihan avoimesti raskaana heti joulun jälkeen. Mä haluan nauttia tästä jo heti alusta saakka. :)
 
Oireita joita itsellä on
-on myös tota muutaman mainitsemaa etovaa oloa, sellainen krapulainen olo
-tukkoinen nenä, flunssainen olo
-väsyttää
-alavatsaa juilii ikivästi ja repii + painon tunnetta
-öisin ihan sika kuuma
 
Epa_88: mä oon Turusta, ei oo kyllä henk.koht kokemusta tosta Kaarinan paikasta. Me ollaan edellisissä raskauksissa käyty Medisonarissa, siitä oon tykännyt :) mut pari mun kaveria on käyny tuolla Kaarinassa ja ovat kehuneet.

Meidän ois tarkoitus kertoa isovanhemmille ja lähimmille sukulaisille ja ystäville nt-ultran jälkeen, toivottavasti pysyy siihen asti salassa. Musta on kivaa, kun on oma salaisuus, jota kukaan ei vielä tiedä ;) vähän kyllä jännittää sukulaisten reaktiot ja toivottavasti ultrassa ja masussa on kaikki hyvin.

Oireina mulla on nyt alavatsan jomotus. Eiköhän pahoinvointi ala lähiviikkoina, kun oon aikaisemmissakin raskauksissa oksentanut reippaasti.
 
Meillä mun vanhemmat tietää, samoin paras ystävä. Miehen vanhemmille kerrotaan vasta tuon varhaisultran jälkeen. Muuten olis tarkoitus olla aika hissuksiin nt-ultraan asti, tosin voi olla etten malta pitää suutani kiinni :) Nyt jo tuntuu siltä, että työkaverit alkaa kohta epäillä jotain kun oon niin hyväntuulinen koko ajan :p
 
Mäkin voisin listailla oireita. :)

- Väsymys (päivällä väsyttää, mutta yöllä ei saa nukuttua)

-Aivastuttaa!

-Turvotus ihan hillitön.. mies kysyi jo lauantaina saunassa että "Kulta, ootko varma että toi kahden viivan juttu on alkanu vasta nyt kun toi sun maha on paisunu niinku oisit jalkapallon syöny." Vettä on saanu juoda paljon että turvotus vähenee.

-Mahaa juilii välillä tosi paljon. Ihan pelottaa että tuleeko se asukki sieltä pois. :( Jotenkin kummittelee ajatuksissa heinäkuinen keskenmeno niin ettei osaa rauhottua.
 
nii ja mulla on ihme mummorytmi tullut!! meen illalla iha normaalisti klo22-> nukkuu ja herään 4-6 aikaan, enkä mitenkään päin enää pysty jatkamaan unia.. onko kellään muulla samaa et herää ihan kukon pierasun aikoihin, tai jopa jo ennen sitä :D
 
:wave: Täällä olis yks elokuinen lisää ! Tänään pärähti digitestiin raskaana +3 ja viikkoja ois nyt siis viime menkoista laskettuna 4+6 :) ! Esikoista odotellaan ja yritystä oli takana 2,5 vuotta ! Varasin hätäisenä jo ajan varhaisultraan joka on ensi viikon tiistaina, toivottavasti tuolloin jo näkyisi jotain, sykettä odotan ehkä eniten <3 ! Eka neuvolakäynti myös varattu, se ois 18.12. :) !!
Hellokitty- mulla on aikalailla samoin kun sulla :D ! Ja sit taas väsymys iskee kunnolla päälle klo 9 jälkeen aamulla :D ! Ihmeellistä :) !

Ja minut saa kans listoille laittaa jos vaan joku kehtais :)

LA 1.8., Niinu, ikä 24, ensimmäinen ja KYS.


Niinu ja nökerö 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kemai Joo mäkin kävin esikoisesta siellä ja tykkäsin, kun ennen sitä mulla oli tuulimunaraskaus jonka sain tietää vasta nt-ultrassa jollon olisi pitänyt olla vkoja 12.
Laitoin lähinnä sen takia et taitaa olla aikalailla halvimmasta päästä täällä tuo 90€ :) Et jos joku muukin on menossa niin säästää vähän.
 
Listaa taas päivitetty,huudelkaa jos on virheitä. Zanizippin laskettua aikaa ei ollut niin en voinut vielä siun tietoja lisätä? :)

Omia oireita on kamala väsymys (nukahdin tänään sohvalle kun lapset katto pikku kakkosta..:eek: tuota ei oo koskaan sattunut!) ja ajoittainen huono olo. Toki iltaisin myös näytän siltä kun olisin yli puolen välin raskaana. Turvotusta siis löytyy.
Vaihdoin tuon oman lasketun aikani,kahden laskurin mukaan tuli tuo 3.8 ja vau.fi:n mukaan 1.8. Noh,eiköhän tuo ekassa neuvolassa vaihdu.

Me ei varmaan mennä varhaisultraan,on niin kamalan kallista täällä. Noin 200e kun viimeeksi kysyin..en ole muistakaan lapsista käynyt. Toivon siis vain että kaikki on hyvin.

Mä olen varmaan kamala,mutten ole koskaan syönyt muuta kuin d-vitamiinia raskauden aikana. Syön sitten vaan monipuolisesti :)

Niinuliini ja tiitiäinen 4+4
 
Kyssissä on näköjään elokuun alussa ruuhkaa :D

Mulla tuli tänään verta! Säikähdin ihan sairaasti ja itkeskelinkin jo vähän, kun mahaankin koski. Olin ihan varma, että nyt se tulee kesken. Samalla tavalla kävi heinäkuussakin, mutta silloin testeissä alkoi ensin viiva heiketä ja digi sanoi sitten päivää ennen kuin vuoto alkoi, että "ei raskaana".
Mut se vuoto loppui, tuli vessapaperiin ihan verta kerran ja sitten ihan pientä tuhrua, mut ei mitään pikkareille asti. Ravasin varmaan 20 kertaa päivällä vessassa ihmettelemässä vessapaperia...
 
  • Tykkää
Reactions: hellokitty-

Yhteistyössä