ELOKUISET onko teitä jo muitakin?:)

Mä haluun kans liittyä elokuisiin! :)

Zanizipp, ikä 22, ensimmäinen ja KAKS

EN kyllä oikeastaan vieläkään osaa uskoa todeksi. Lauantaina plussailin. Ehkä tämä tästä vielä uskottavaksi muuttuu. Heinäkuussa meni kesken ja nyt ollaan uudestaan odottamassa. Toivottavasti nyt pysyy mukana loppuun asti. En kyllä uskalla kertoa kenellekkään ennenkuin on lapsi syntynyt.
 
Jokos teillä muilla on raskausvitamiinit haettuna? Minä olen syönyt vain foolihappoa, nyt täytyis varmaan viimeistään alkaa katteleen jotain vitamiiniakin.. Suositelkaa omaanne, voin sitten kiusata apteekintätiä :D Mietin myös että pitäiskö jotain kalsiumlisää hommata (vai onko noissa raskausvitamiineissa? Ihanpihalla.com ;)) kun olen niin tosi huono juomaan maitoa.. Kahviin laitan mutta sitäkään en välttämättä juo edes joka päivä ja tavismaito maistuu mielestäni ihan vedelle :D Juustoa menee kyllä mutta se ei yksin taida riittää.. Nyt sitten olen tunnollisena joka ilta lämmitellyt ison mukillisen maitoa ja juonut edes kaakaota mutta ei se taida joka ilta 9 kk:tta maistua :)
 
Täällä ilmottautuisi yksi elokuinen (?) lisää! Tänään kp40 yk13 eka ihan mahtavan näkönen plussa!! lääkäri sanoi kp11 folliultrassa, että ei mitään mahdollisuuksia saada plussaa ennen tammikuuta, kun en ovuloi luomusti..



LA ei mitään tietoa, huomenna soittoa naikkarille, jotta pääsen verikokeisiin ja ultraan! :heart:


ja muoks. Ikää 22v, esikoinen tuloillaan
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Plussasin perjantaina eli 23.11. Oireita on ollut kaikenlaisia, varsinkin paleltamista ja välillä tulee hirveä hiki. Väsyttää kauheasti. Nakit on ollut hyvää ravintoa tässä muutaman päivän ajan.... :D Laskettu aika vissiin 2.8 ja nyt siis ilmeisesti viikolla 5+.

En oo nukkunu perjantain jälkeen oikeastaan yhtään, kun koko ajan aivot prosessoivat asiaa ja niin moni asia mietityttää. Mulla on ollut sellainen jännitysmomentti tässä, että mulla oli Marevan-lääkitys käytössä niin se vaihdettiin Klexaneen joka pistetään maharasvaan. Kaks kertaa ite oon pistäny, enkä olis ikinä uskonu että pystyn siihen kun ahdistun neuloista ja veren näkemisestä mutta tässä sitä mennään! :O

Siksi on ollut Marevan (verenohennuslääke) käytössä, kun viime helmikuussa minulle tuli keuhkoveritulppa molempiin keuhkoihin ja pieni kuolioalue sekä nestettä keuhkoon + vielä keuhkokuume... Oli lähtö lähellä. Silloisen avomiehen, nykyisen kihlatun mummo kuoli samaan aikaan sairaalassa yhden huoneen päässä minun huoneestani.. Huh huh. Minulla lääkitys oli tosi kova mutta onneksi selvittiin.

Tämän verenohennuslääkkeen takia tämä raskaus nyt hoidetaan ilmeisesti riskiraskautena. Neuvolaan sain ajan vasta 10.12 joka on mielestäni todella tyhmää, koska pää on täynnä kysymyksiä sekä tarvitsisin tietoa esim. allergialääkityksestä ym. Tänäänkin kauhea kutina ollut ihossa ja soitin ensineuvoon kysyäkseni voinko ottaa jotain lääkettä, niin sanoi että ota yhteyttä neuvolaan. HUOH.

Ultraankin haluaisin, mutta toivottavasti pääsisin ainakin ennen joulua. Olisi aivan mahtava joululahja porukoille sekä miehen porukoille :rolleyes: Blogia ajattelin alkaa jossain vaiheessa kirjoittaa asiasta, joten jos muutkin innostuu niin olis tosi kiva! Ai niin, olen siis 21 -vuotias ja Savosta ;)
 
Lämpöiset onnittelut kaikille elomasuille!! :heart:

Ensimmäselle ja vitamiinilisistä muutenkin: mulla itelläni todettu joskus osteoporoosi, enkä ole muutenkaan maidon ystävä (juomana), joten syön Calcichewtä. Vauva kun "varastaa" itselleen aika paljon, ja myös äidin pitää pitää huolta itsestään. Lisävitskuista siis ei ole haittaakaan. Kysykää apteekissa niin saatte neuvoja. :) Ja magnesiumia levottomiin jalkoihin! ;)

Ihanaa odotusta!

-Namida huhtikuisista-
 
  • Tykkää
Reactions: Ensimmänen
Saattaahan se raskaus näkyä jossain vaiheessa joo.. tota en tullutkaan ajatelleeksi. Ehkä mä kerron sitten kun joku uskaltaa kysyä että: "Ootko paksuna vai muuten vaan lihonu?" :LOL:
Mä oon syöny multitabsin raskaus ja imetys vitamiinia. En oikeestaan oo huomannu mitään eroa normaaliin olotilaan, mut eiköhän se asiansa aja. :)
Mä täällä odottelen vielä maanantaita, että pääsee labraan ottamaan veritestin ja kilpirauhaskokeet. Mulla on vajaatoiminta eli pitää muokata tota lääkitystä sopivammaksi. Niin ja tietty ootan ekaa ultraa, että näkee mitä siellä masussa kasvaa. :heart:

Zanizipp ja masuasukki 4+4
 
Ensimmänen mä oon syöny pari viikkoa nyt tota samaa ku Zanizipp, eli multivitan raskaus ja imetystä. En oo olossa huomannu mitää eroa, mutta ei noista haittaakaan ole.

Tarttee varmaan tuota magnesiumia hankkia, kun varsinki viikonloppuna oli aika voimakkaita suonenvetoja toisessa jalassa, mitä ei o pitkään pitkään aikaan ollu. Tuon magnesiuminhan pitäis vaikuttaa siihenkin.

Taru 4+3
 
Tääällä kans plussattu viikonloppna! :wave: Ainoo vaa et ei oo toi r-testin viiva vahvistunu tässä muutamien päivien aikana, kun alkujaankin se on haalea, verrattuna kontrolliin. Että nähtäväks jää, miten käy :confused:

L.a olis laskurin mukaan 5.8-13 =)

Vitamiineista olen syöny jo pari kk Minisun- Mama raskaus ja imetys ja sit vitatabs E50. Tänään aamulla etos jo heti herätessä, aamupalaks ei maistunu muu kuin lämmin ja suolainen keitto. En voinu kuvitellakkaan juovani kahvia ja syövän leipää. Voiko näin aikasin jo olla näin "hankalaa", vai kuvittelenko vaan! :LOL:
 
Heippa! Jospa sitä varovaisesti uskaltaisi myös liittyä seuraan. Tänään olisi laskurin mukaan vasta 3+6 menossa, mutta ensimmäisen haamun sain jo sunnuntaina (3+3!) ja sen jälkeen haamu on vaan vahvistunut ja plussaksi sen voi varmaan jo laskea. Hurjan alussa on siis vielä, ja pelkäänkin, alkaako menkat kuitenkin ihan normaalisti... No käy miten käy, täällä ollaan niin kauan kunnes toisin todistetaan!

Varsinaisesti mitään negakierroista poikkeavia oireita ei ole ollut, joten senkin puolesta on tosi hankala uskoa, että tuolla oikeasti mitään olisi. Niin, voi toki kysyä, miksi olen näin aikaisin testaillut ilman mitään oireita :p Mulla vaan on ollut tapana aloittaa (negan) testailu ajoissa, jottei sitten menkkapäivänä olisi ihan niiiin masentunut, hehe.

Tietoja vielä: sinnamon, ikä 27, ensimmäinen, la laskurin mukaan 8.8.

Jei, onnea plussasta kaikille! :)
 
Mä oon syönyt Minisun- Mama raskaus ja imetys-vitamiineja. Tarttis varmaan jotain kalkki-tablettejakin hankkia koska mä imetän vielä. Neuvolan täti sanoi eilen puhelimessa, että imetys ois hyvä lopettaa koska mun kropalle on tosi rankkaa olla raskaana ja imettää samaan aikaan. No mä imetin kyllä esikoistakin kun kuopus sai alkunsa.
 
Ihanaa kun tänne putkahtelee uusia plussia :heart:

Vitamiineista: Aloitin jo elokuussa syömään Minisun Mama Multivitamiineja. Pitäisi olla foolihappojen sun muiden tärkeitten aineitten saanti turvattu noissa napeissa :) Magnesiumia pitäisi varmaan ottaa lisäksi kun tuntuu iltaisin tulevan suonenvetoja.

Alavatsan kouristelut alkaa olemaan täällä onneksi jo takanapäin. Paineen tunne tuolla kohdun kohdilla pysyy, ja sen huomaa varsinkin nukkumaan mennessä kun rauhoittuu. Mulla on muuten nukkuminen ollut nyt tosi nihkeää. Useat sanovat, että voisivat nukkua vaikka vuorokauden putkeen mutta mulla on vaikeuksia nukahtaa ja tänäkin yönä heräsin kolmen aikoihin ja pyörin jonkin aikaa hereillä. Nukun yleensä tosi hyvin, siksi tämä tuntuu ihan omituiselta. Pientä ällötystä on myös ilmassa, mutta ei vielä varsinaisesti okseta. Uskon kyllä, että täällä tulee laatta lentämään vielä jossain vaiheessa..

Niiu 4+6
 
Kemai, ei ole mitään syytä lopettaa imetystä, jos nyt et ole erityisen heikkokuntoinen. Minä ainakin aion imettää niin pitkään, kun se tuntuu ookoolle. Jos tulee hirveitä pahoinvointeja, suppareita ja käy kipeetä niin sitten keskustellaan muksun kanssa, että oisko aika lopetella. Ja voi olla, että tuo vierottuu itsekseen, kun vissiin jossain vaiheessa se maito vähenee sitten. Jää nähtäväksi.
 
heipparallaa :wave:
uskaltaudun nyt mukaan tähänkin keskusteluun.. onnittelut muillekin plussanneille:heart:
mut voi myös lisätä siihen listaan, elikkäs näillä tiedoilla:
hellokitty-, ikä 25v, 2.lapsi, LA 4.8 ja synnytyssairaala KYS
 
  • Tykkää
Reactions: surtiK
surtiK: mä itseasias imetin esikoista sillon kun odotin toista lasta, rv 21 asti. Maito vaan loppui sit itsellään ja vieroitus tissiltä oli helppo tehdä, maitotippoja tietty tuli koko loppu raskauden mut sehän on yleistä muutenkin. Sillon ei neuvolassa sanottu imetyksestä mitään, muuta kuin et voi olla rankkaa kun on imetys ja raskaushormoneita kropassa samaan aikaan.
 
Nyt on täälläkin eka neuvola ja lääkäriaika varattuna! Tosi mukavan olonen terkkari oli :) Lisätään vielä, että eka neuvola on 11.12. ja eka lääkäri 28.12. Laskettu aikaki hieman myöhästyi, eli neuvolan tiedoissa alustava LA 05.08.2013.

Meillä neuvolassa muuten lääkäri tekee ultran ekalla käynnillä! Harmi, ettei tuo aika ollu ennen joulua, olis voinu tuleville isovanhemmille laittaa joulukortin... Ehkä mä kuitenkin kokeilen saada varhaisultran...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Minä varasin justiinsa ajan varhaisultraan, 12.12 eli tasan kahden viikon päästä. Neuvolaan ajattelin soittaa vasta tuon ultran jälkeen, eipähän tarvii sitten perua ajanvarausta jos tää osoittautuukin pelkäksi tuulimunaksi (pessimisti ei pety :D)
Mulla on kans käytössä Multivitan Raskaus ja imetys-monivitamiini ja lisäksi syön kalsiumtabletteja. Edelleenkään ei pahoinvointia, väsymystä vaan ja jatkuva pissahätä. Kauhulla odotan ensi yötä, pitäis jaksaa itekseen valvoa töissä, huhhuh...
 
Onko kukaa käyny verikokeissa? Mä kävin tänään ja arvo oli 378 eli vastaa rv4-5....


Ja mut voipi siis lisäillä listoille
pamsku, esikoinen, ikää 22v., EKKS, ja lasketuksi ajaksi alustavasti vaikkapa 7.8
 
Viimeksi muokattu:
minä sain ekan neuvolakäynnin vasta tammikuulle ja varhaisultria ei täällä kuulemma enää jaella, eli vkolla 12+ nt-ultra on sitten ensimmäinen ultra. en tiedä kyl, ei mun hermo kestä ootella sinne asti... ehkä sit yksityiselle mentävä. esikoisen kans päästiin varhaisultraan ihan neuvolatädin ehdottamana..
 
Regalo paljonko sulla on viikkoja kasassa tuolloin? Mietin varhaisultran varaamista ja mietin olisko 10.-11.12. liian aikasin... Mä oon nyt viikoilla 4+3 ja vau.fi laskurin mukaan sydän pitäis alkaa lyömään 2.12....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä