*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Luminella, juu just ton kopan ahtauden takia mäki hylkäsin parit ihanat "cityvaunut". Talvea kohti kuitenkin mennään ja jotenki mä arvasin jo etukäteen et meiän poitsu on iso tapaus. :) Meillä on Brion Joyfulit ja niissä on kyllä tilava koppa..

Meillä piti olla neuvola eilen mut se peruuntu rokotusruuhkien takia, kuin myös ensiviikon äiti+vauvatapaaminen, joka on neuvolan tiloissa.. Noh ainakaan ei tarvi miettiä rotarokotteen vaikutuksia vaan voidaan lähteä hyvillä mielin viikonloppuna mummolaan.

 
Kääntymisestä Meillä ei oo mitään merkkejä kääntymisestä. Lukas vaan köllöttelee selällään, ei ees yritä kyljelleen..Mahallaan kyllä jaksaa jo aika hyvin olla, jos sen kääntää niin päin.

Mutta arvatkaa mitä tänään tapahtu? Tänään meillä oli taas aamulla "juttutuokio" ja Lukas nauro ekaa kertaa ääneen ja äiti on ihan :heart: :heart: . Täytyy kyllä sanoa että tuli niin hyvä mieli ja väsymys kaikkosi silmistä..

Tänään ois tarkotus tehä isänpäiväkortit, joissa kuva Lukaksesta ja jalanjäljet, jos mä onnistun. MItä ootte ostanut papoille? Mun isälle mä ostin muumipappa-mukin, mutta mitä miehen isälle?

Aurora+Lukas reilu2kk

Muoks. Ai niin, ois kiva nähä millasia kortteja ootte trehny..
 
Meidän neiti siis sai eilen pneumokokki-rokotteen eikä mitään isoja sivuvaikutuksia tullut. Ehkä oli illalla hiukan itkuisempi eikä syönyt yhtä hyvin, mutta nukahti hyvin yöunille ja nukkui aamulla pitkään. Pari kertaa heräs yöllä syömään. Saattoi olla myös väsyitkua, jota ajoittain esiintyy iltaisin. Huomaisin, että pistokohta oli arka, koska kun vahingossa siihen koskin, niin alkoi itku. yritinkin varoa sitä sitten koko illan. Mutta pistokohta ei punoittanut eikä noussut lämpö tms.

Heh, ostin mun isälle tyrnimehua ja vien pandoro -kakun. :D ei kestä mitään tavaraa, vaan tykkää enemmän hyötyjutuista. Mies saa ostaa omalle isälleen mitä haluaa.
 
Voih.. Mulle nää isänpäivät on vähän rankkoja. Kun se mun Pappa kuoli sillon pojan syntymää seuranneena aamuna. Eikä mulla oo muuta isähahmoa ollut koskaan kun mun rakas jöröjukka-pappani :( Aina oon ite tehnyt kortin Papalle, ja nyt vaan mietin taas tippa linssissä että olisinpa vaan saanut edes näyttää mun lapsia papalle.. Se odotti poikaa ku kuuta nousevaa, ja vaikka hengitys ei kulkenut ja joutu lisähapessa olee, niin oli kertonut hoitsuille että poika on tulossa :) Tytöstä se ei edes tiedä... Mä inhoon tätä oloa, kun ei vaan mitään voi tehdä asialle.
 
Kimalle tulin kirjoittamaan tänne raskauspaniikista, mut ehdit ensin :) Heräsin yöllä ihan tajuttomaan vatsakipuun ja pian oon lähdössä lääkäriin sitä ihmettelemään. Muistin yöllä, että mun raskauden alkuun liittyy tosi kivulias virtsatietulehdus. Mullahan siis takana yksi kohdunulkoinen raskaus ennen Joaa. Kohdunulkoisen seuraukset oli niin rajut, et nyt pelkään sit millasta raskautta tahansa..! Tällä seksinmäärällä voi melkein sanoa pyhän hengen olleen asialla. Eikä mulla oo ees tullu oikeita menkkojakaan, lisäks oli kuukauden ne minipillerit. Eli yhdellä kondomikerralla olis sit ihme tapahtunut. Tajusin tätä kirjoittaessani, et nyt taisin panikoida turhaan , luulen itseäni neitsyt mariaksi :LOL:

Aurora, ei meilläkään tehdä elettäkään kääntymiseen päin. Enkä hoputa kun jotenkin tuntuu niin helpolta vielä :eek:

Palaan lääkärikäynnin jälkeen kommentoimaan lisää.
 
Meillä on taas viikonloppu kaksin neidin kanssa nyt tulossa.
Mies lähtee Lahteen ja me sitten jäädään kotiin.
Vähän harmittaa kun itsekin haluaisin lähteä mukaan, mutta toisaalta kyllä ymmärrän miksi mies ei meitä halua mukaan.
Saa vähän sitä OMAA AIKAA ja pääsee tapaamaan OMAA perhettään.

Isänpäivänkin on sitten sielä, ja oikeastaan sen takia en ole mitään isänpäivä kortteja- ta lahjoja edes miettinyt.
Kai mä vähän loukkaannuin ( ihan turhaan ) kun ilmoitti olevansa isänpäivän siellä, mutta minkäs sille mahtaa..

Ja siis kyllä mä ymmärrän että haluaa nähdä perhettään ja siellä asuvia kavereitaan, mutta..
No, vähän sekavilla fiiliksillä mennään nyt tän asian suhteen.
 
Hyh mikä ilma!

Kimalle :hug:

Kääntymistä meillä yritetään selältä mahalle vasemmalle mutta ei vielä onnistu. Tuskin vähäänaikaan. Taitaa ottaa toi pieni pallomaha vastaan! =)

Nyt kyllä on pakko mennä siivoomaan kun Matias nukkuu!

Päksäkkä ja Matias 2,5kk :heart:
 
Kimalle :hug:
Meillä tää isänpäivä on kans vähän sellanen vaikee, kun mun isä on kuollut kun olin lapsi ja sitten miehen isä kuoli ( yllättäin ) silloin, kun esikoista odotettiin just ennen isänpäivää, hautajaiset oli silloin päivää ennen isänpäivää :( :'(
Joten mies menetti isänsä just ennen kun sai ensimmäisen lapsensa. Jotenkin kaksjakoset on tunnelmat, mut onneks nyt taitaa jo iloiset viedä voiton! :heart:

Askarreltiin kortteja tänään, aika sotku saatiin joten mars siivoamaan!

Hyvät isänpäiväviikonloput kaikille! :wave:
 
Kimalle, sä pääset kyllä kertomaan vielä pikkuiselle juttuja papasta ;) Sieltä se katselee pilven reunalta. Meillä meinaan hieman samanlaisia fiiliksiä aina isänpäivän tienoilla.

Joo, totta tosiaan tuon Brio Kombin kovan kopan kanssa tulee reunat vastaan. Pituus kyllä riittää. Tyhmä kysymys... Mutta kannattaako mun enää hankkia sitä pehmeetä koppaa vai siirrynkö sitten suosiolla ratasosaan ja siihen kuuluvaan lämpöpussiin? Help me!! Huuto.netissä olis joku myymässä pehmeetä koppaa alk. 25egee.

Mulla on ollu eilisestä asti nenä tukossa. Oon tainnu vilustuttaa itseni. Siltä tää tuntuu, ei miltään vakavammalta. Kuitenkin kun ramppaa monta kertaa päivässä heijaamassa kaveria päiväunillaan pihalla niin tän siitä saa kun ei pue tarpeeksi päälle...

On kyllä karsee keli ulkona. Onneks ei tuule enää niin kuin eilen. No, täytyy alkaa nyt siivoilee. Ajattelin kaivaa piristykseksi valosarjoja jo esiin ja viritellä ne johonkin nurkkaan kämpässä. Eihän niitä nyt vielä kuitenkaan jouluvaloiksi kutsuta... :whistle:

Syystonttu ja pikkuleijona 2,5kk
 
kääntymisestä meillä neiti kääntyi alkuviikolla selältä masulleen, luulin että vahingossa meni mutta ei vissiin ku jatkoi samaa harrastusta heti kun käännin takaisin lähtö asentoon.

yö mennään vaihdellen yhdellä ja kahdella syötöllä, yö unille 22 ja herätään 8-9

meeruska ja senni 11vko
 
No niin sitten jatkamaan.. Tyttö unilla parvekkeella..

Vitja kun vähän harmittaa kun meillä nukuttiin jo 8 tunnin putkia useampia öitä, mutta nyt meillä on alkanut "pienimutoinen" tutti ährääminen.. Sit muutamana yönä tyttö on ollut niin älyttömän tukossa että on ollut pakko imee räkää kesken unien ja siihenhän on sit vähän herännyt kesken unien.. Sipulia ajattelin koeilla ens yönä... Tänään aamulla oli kyllä ihana kun otin viereen 7 aikaan syötöllä ja heräsin n. 10.30 siihen kun tytöllä alkoi hirmuinen puheripuli ja höpötteli jonkun puoli tuntia yksikseen lampulle tai jollekkin kun mä torkuin siinä vieressä :D Aivan ihana :heart:

Neuvolassakin käytiin vaunutellen hakemassa pneumo-resepti. Koira oli mukana ja kun tossa räntäsateessa tarvottiin niin koira oli sit kotiin tullessa ihan litimärkä.. Ja minne hän päätti mennä lämmittelemään??? No Mintun peitolle tohon lattialle... argh!!!

Kääntymisestä Ei käännytä.. Ei edes mitään yritystä..

Kikka Et todellakaan loukkaannu turhasta.. Mä ottaisin ton pahana loukkauksena myös teidän tyttöä kohtaan ettei sun miestä kiinnosta olla hänen kanssaan isänpäivänä, vaikka tyttö ei siitä mitään vielä ymmärräkkään, mutta mä ainakin toivoisin että isä HALUAISI olla lapsensa kanssa.. Toki mekin mennään omia vanhempiamme moikkaamaan, mutta koko perheenä!

Kimalle :hug:


 
Kikka oon samaa mieltä ku sadepäivän ilo. On sun mies kyllä outo. :( Voimia sulle!

Kimalle :hug:

Me ollaan pari pvää oltu paljon pois kotoa ja nyt nautitaan vaan kotona olosta. :) Leokin peräti nukkuu omassa sängyssään päikkäreitä! jeeee!

Kääntymisestä Leohan käänty jo aikaa sitten mahalta selällään, mut nyt ei oo puhettakaan et sellasta viittis. :D Ei viihdy mahallaan paljoo muuten, selällään tykkää "leikkiä" lelukaaren alla. Oon aatellu että kun nukkuu mahallaan niin ei sit muuten paljoo viihdy???

Yöt meillä on ihan luxusta. Nukkuu yleensä nykysin jopa 10h putkeen, heräämättä. Yleensä jossain välissä laitan selältä mahalleen.

Aniit ja Leo
 
Mä oon kyllä kade noista pitkistä öistä... no mut toisaalta onneks meillä syötöt menee nopeasti (10-15minsaa) ohi ja jätkä on taas untenmailla, vaikka niitä mahtuukin 2-3kpl 11 tunnin yöhön. Muutama yö on tainnu mennä yhdellä syötöllä. Ruokailuista puheenollen montako kertaa päivässä teidän vauvat syö? Meillä on päivisin syöttövälit harventunu eli nyt on sellasta kolmea tuntia.

Kikka, harmi juttu toi sun miehes. No, itsepähän jää paitsi omasta isänpäiväaamustaan!

Kaikille hyvät viikonloput ja pysykää erossa possulunssasta!
 
Syömisestä ja nukkumisesta mä en kyllä osaa yhtään sanoa kuinka monta kertaa päivässä meillä neiti syö, mutta hereillä ollessaan usein 2 tunnin välein, ja sitten kun nukkuu niin nukkuu pitkään.
Yöthän meillä nukutaan ilman syöttöjä, viime yönä neiti nukkui melkein 12 tuntia ja sitten mies jo alkoi hermoilla että onko se enää edes elossa kun ei vielä 8 aikaan ollut meidän sängyssä.
Siis 9 aikaan vein illalla nukkumaan ja 8 jälkeen aamulla mies nosti meidän sänkyyn jolloin heräsi ja syötin.

Mutta nämä päivät....
Meillä ei siis enää nukuta juuri ollenkaan päivällä.
Nyt äsken vein taas sänkyynsä ja toivon nyt että nukkuu ainakin tunnin, kun tänään on taas otettu sellaisia max. puolen tunnin unia.
Varmaan juuri ton takia sitten syö paljon hereillä ollessaan ja nukkuu sitten yöllä TOSI pitkät unet kun ei suostu enää päivisin nukkumaan.
 
Kikka No mutta sittenhän tuo kuulostaa hyvältä! Meillä kun päikkäriongelmaa on ollut juuri sen takia kun ei malta nukahtaa mutta ei jaksa pysyä hyvällä tuulellakaan. Onneks nyt näyttäis tottuneen vaunuihin. On se hassua, kaveri on aivan poikki mutta ei vaan anna unelle periksi... nykyään en saa enää syliinkään nukahtamaan kun hirveellä itkulla.
 
Ai mitä ylellisyyttä: koko viikonloppu vanhempien luona ja jatkuvasti joku haluaa viihdyttää ja kanniskella meidän pikku naperoa niin että äippä saa vähän hengähtää :D Poika hurmaa täällä koko perheen valloittavalla hymyllä ja jutuillaan :heart:

Yöunista whatta f***? 10-12 tunnin putkeen nukkumisia..? Meillä ei tietoakaan vielä... Tosin ei haittaa, kun poika syö n. kolmen tunnin välein 10-15 min joten pääsee aika nopeasti itsekin takas nukkumaan, ellei sitten imetä makuultaan niin että nukahtaa itse saman tien =) Mutta silti, täytyy sanoa että kateellinen olen! Päivisin nykyään välit n. 1,5-2 h eli aika tiuhaan vielä rinnalla viihtyy. Maidon vähyydestä ei pitäis olla kiinni, poika kasvaa tosi hyvin ja tänäänkin pumppasin 3 h päiväunien jälkeen vielä 100 ml yhteensä rinnoista kun olivat niin täydet syötönkin jälkeen.

Kääntymisistä: meillä käännyttiin mahalta kyljelleen joskus 1,5 kk iässä ja kerran mahalta selälleen. Lisäksi ennen ristiäisiä vähän reilu 2 kk iässä kolmesti peräkkäin samana päivänä mahalta selälleen. Tosin sen jälkeen ei ole kääntynyt pariin viikkoon joten sattumaa lienee ollut. Kertoo kylläkin jotain pojan jäntevyydestä :D

Kimalteelle :hug: Todella surullista, tulee väkiskinkin tippa silmään :'(

Unikuu, kiitti infosta kestovaippojen suhteen. Vois alkaa siirtyä ainakin osittain niihin. Äitiyspakkausessa olevan ImseVimset oli kylläkin ihan hanurista eikä imukyky riittänyt mihinkään joten luovuin turhan aikasiin koko kestoilu-ideasta...'

Jaaha nyt pojalla sudennälkä... Hyvää viikonloppua ja isänpäivää!
 
syömisväleistä päivisin meillä syödään kyllä edelleen 2 tunnin välein ja viime yönä söi varmaan tunnin välein..Mua lkanut pelottaa,että toi rintamaito loppuu.. voiko se ehtyä tollai vaan vaik imettää kuten ennenkin?? Hermostuttaa ku meillä neuvola vast viikon päästä eikä kunnollista vaakaa,jolla punnita Laria. Sit olikse PeeJii ku kirjoitti et tytöllä ripulia viikon jonku rokotuksen jälkeen,ni mä en enää muista koska Larilla ois ollu viimeks sellasta keltasta maitokakkaa.. Larin vaipassa max 2 krt/vrk sellaista tummanruskeasta tummanvihreään vettä.Eli voiko sitä sanoa jo ripuliksi?Ripulin määritelmänä oli yhen tutkimusraportin mukaan se,et sitä vetistä kakkaa 4 krt/vrk.

Silti kaikesta huolimatta täällä menny hyvin nyt ku jätin maitotuotteet pois.Illat ollu rauhallisia!Eilenki sain kantaa Larin sänkyynsä puol yheksän aikaan ku nukahti syliin :heart: Tänään sama juttu.Nukahti tissille melkein siinä kaheksan jälestä :heart: Meillä sit herätään aamul 7-8 maissa.Mut sit ollaan hereillä molemmat se tunti ja mennään takas petiin nukkuun vielä tunti-ehkä parikin.

Syystonttu meillä kans sama,et Lari ei nukahda kotona päikyille millään,vaiks menee kitinäks, vaan pieni sinnittelee hereillä väkisin ja sit mä usein kannan pinnikseen ja sit nukahtaa sinne vartiks,korkeintaan puoleks tunniks.Kauheella itkulla aina herää sieltä :kieh: Ihan niinku pelkäis ku herää "yksin" sieltä hämärästä makkarista!No mikä ihme se on sit :(

Kenellä oli rakas pappa menny? Hänelle kovasti haleja :hug: :hug:
Täälläkin kaivataan isovanhempia,joista ei mulla enää yksikään oo elossa..

Leivoin illalla elämäni eka kertaa kakun !! :LOL: Se oli se mudcake,jonka reseptin sain Unikuulta (kiitti siitä =) ) Sopii siis tämmöselle maidottomalle,ku on tummasta suklaasta.. :p :p Ihmettelette varmaan et miks noin vanha ämmä ei oo ennen kakkua leiponu?No siks ku ei oo vaan kiinnostunu. :LOL: Mä oon ollu enempi leipien ja sämpylöiden leipoja ja lisäks en ennen oo paljon syöny tommosia kakkuja..vast tässä raskauden aikana aloin ja nyt sit enempi :D Ihmeellistä minustakin!

Ai niin muuten meidän Lari kääntyillyt jo lattialla selältä mahalleen.. :heart: Ja meidän sängyssä kääntyy aina mahalleen ja parkuu sit siinä ja mä käännän takas selälleen tai kylelleen..

Ikävöin tänään muuten tota raskausaikaa..kattelin niitä masukuvia täältä koneelta..laitoin yhen FB:henkin.Oli muuten aika kovat turvotukset joka puolel ämmää niis viimisis kuvis :LOL:

Hyv'ät yöt!En jaksa mitän nenäjuttuja kattella...
 
Korjaus eiliseen tekstiin: pikku-ukkeli kääntyi taas eilisiltana miljoona kertaa masulta selälleen oikean kyljen kautta ja kerran myös vasemman :D Käsiä kans on tutkinut pari-kolme viikkoa, samoin tarttuu käsistään kiinni -jokohan pian leluistakin...

Maria-s, näin olen käsittänyt ettei maito voi niin vain loppua jos syöttää lapsentahtisesti! Älä siis huoli siitä että poika imeksii tiuhempaan, todennäköisesti se on vaan väliaikasta lisämaidon "tilaamista" kun poika kasvaa ja ruoan tarve lisääntyy. Mulla kans haikeutta kun miettii raskausaikaa :heart: Noh, josko tässä parin vuoden sisällä taas ;)

Välillä meilläkin on kitinää, jos poika on yliväsynyt eikä malta nukahtaa päiväunille. Kuitenkin melko varmaa on joka päivä se, että sammuu ku saunalyhty iltapäivällä 3 h unille. Helpottaa kyllä elämää huomattavasti. Muut päiväunet onkin sitten n. 1 h heräämisestä (lähes pomminvarmasti joka päivä) mutta illan päiväunet on lyhkäsiä ja herää herkästi itkun kanssa jos jättää yksin huoneeseen nukkumaan...
 
Moi taas!

Enhän mä tänne meinaa ikinä ehtiä :whistle: Tuo meidän Helmi on niin vaativa vauva, että vie melkien kaiken mun ajan :/ Siis tarkoitan että hyvä kun ehtii huomioida ja hoivata noita kahta muuta...
[/i]öistä meillä Helmi nukahtaa pitkän taistelun jälkeen olkkarissa olevaan sitteriin n. 19-20.30 , Hän kun ei vielä ole sen refluksin takia nukkunut kertaakaan vielä pinniksessä. Pakko ruveta kohta sinne opettamaan,vaikka tuo refluksi tekee siitä tosi vaikeeta :snotty: Yleensä syö 1-2 krt. yössä. herää n. 7 aikoihin. Sitten tunti hereillä ja taas nukkumaan. Ei kyllä jaksa olla vieläkään kuin max. 1-1,5h hereillä. Mites muuten muilla?? Nukkuu siis n. 4-5 unet pvä.
Mulla meinaa mennä todellla siis hermot ja voimat tähän jatkuvaan nukutteluun :headwall: Liikkuvissa vaunuissa saattaa joskus nukkua 2-3h jos siis ne LIIKKUU!! Turha kuvitella et sais vaan lykättyä ne tohon terassille... Odotan siis kuuta nousevaa et likka kasvais ja alettais pärjätä 2-3 unilla/pvä. ja että elämä alkais taas selkiytymään. ON ollut NIIN rankkaa :'(

Helmi ei tykkää olla lattiallakaan kun se refluksi alkaa heti kiusata vaakatasossa. Eli meillä ei paljoa pötkötellä lattialla. Sen takia kehitysjin tulee jälkijunassa, kuten meidän pojallammekin aikoinaan ton refluksin takia :(
ON Helmi muuten aikaimoinen hymytyttö kun ei mikään just vaivaa :heart:

Meillä ei isänpvä. vietetä huomenna! Vietettiin se JO vahingossa viime su :LOL: :LOL:
 
HUh mikä ilta... minttu nukkui illalla lyhkäset päikkärit niin ajattelin et tänäänhän sit iltakin menee paljon paremmin kun ei mee ihan yliväsyneeksi.. Noh.. 4 tunnin nukutuksen jälkeen tytö viimein nukahti noihin vaunuihin.. Saa nähdä miten yö menee.. TÄmmöstä huutoa kun meillä on ollut jo useampana iltana niin rupesin miettimään sitä velliä et voisko sitä kokeilla kun tulee tuo 3kk kohta täyteen.. Maitoa menee yleensä 150-170ml 3 tunnin välein, mutta iltaisin juo vähemmän kerrallaan, mutta useammin.. Ymmärrän kyllä ilta-tankkauksen, mut jos sais vähän vähemmällä määrällä täydemmäksi tai jotain yhtään ei kuitenkaan ole pulauttanut vaikka useampaan kertaan ollan pulloa täytelty ja kaikki on aina mennyt.. Vai voiko vielä tän ikäsillä alkaa mahavaivat eikö sne pitäis rueta helpottamaan jo jos niitä on? Eli onko kukaan aloittanut vellejä jo 3kk iässä? ja oliko jotain vaikutusta johonkin?

Hellulle kovasti jaksamisia!
 

Yhteistyössä