Huh huh. Molemmat lapset nukkumassa, talo siivottu, pullot pesty, tissit tyhjennetty, nyt ois sitten hetki aikaa huokaista
Pikku hiljaa alkaa arki luistamaan, vaikkakin menoa ja vilskettä kyllä on. Mies lähtee keskiviikkona reissuun ja tulee vasta sunnuntaina takas. Pelottaa jo etukäteen, miten pärjään täällä yksikseni. Mun äiti on luvannu tulla avittamaan, jos on tarvis.
Täällä edelleen nenä-maha-letku käytössä, toivottavasti päästäis kohta eroon siitä. Tyttö kyllä syö itekin, mutta kun se on niin pirun tarkkaa noilla lääkäreillä toi maitomäärä. Tuon kokoisen pitäis syödä ainakin se 60 ml joka kolmas tunti. Jos ei kaikki mee suun kautta, niin loput sitten letkusta. Sitten on neiti niin täynnä, että maitoa tulee uloskin. Mietinkin, että jos tyttö söis tissiä, niin mistä sen tietää, millon on 60 ml menny?? Argh. Huomenna on neuvola, katotaan kuinka on tytöllä paino noussu. Tänään meillä kävi oys:sta vauvaperhetyöntekijä.. lupasi onneksi, ettei tyttöä tarvii välttämättä herättää öisin enää 3 tunnin välein, voi antaa nukkua 4 tuntiakin. Saa nähä miten neiti sitten ite heräilee. Kertoili myös kaikista vammaispalveluista ym.
Tissiähän neiti ei syö. Ei saa kunnolla otetta siitä ja rintakumit on niin isoja, ettei mahu etes tytön suuhun. Jonkin verran oon pumppaillu, muttei taho aika eikä motivaatio riittää. Kaikki sanoo, kuinka pitäis pumpata ja pumpata... Muutenkin maitoa tulee paljon vähemmän, kun esikoisen aikaan. Mun äiti on oikeestaan ainut joka jaksaa tukea mua ja sanoo, että kyllä ne vauvat kasvaa korvikkeellakin. On vaan niin paljon huoletta ja murhetta, että imetys on niitten murheitten rinnalla aika mitätön.
Viime yö oli ihan kamala. Täällä valvo kaikki. Esikoinenkin itki ja valvo. Nukuin yhteensä ehkä 2 tuntia. Kolmeen mennessä yöllä en ollut nukkunu ollenkaan, siinä vaiheessa ajattelin, että okei juodaan sitten oikein urakalla kahvia huomenna. Onneksi sitten aamuyöllä sain sen pari tuntia nukuttua.
Miehen kanskin tuntuu menevän koko ajan sukset ristiin, tuntuu että kaiken saa tehdä yksin. Sitten toinen kehtaa vielä valittaa väsymystään, ARGH!!
Synnytyskertomusta voisin tulla sitten myöhemmin kertoilemaan. Nyt meen syömään iltapalaa, ennen kun vauva herää syömään.
Helmiir ja Kerttu melkein 3vko