ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Tyttönen Mä en oo vielä pessyt mitään vaatteita. Me muutetaan muutaman viikon sisään ja varmaan pesen vauvanvaatteet vasta uudessa asunnossa ja saan ne saman tien oikeaan kaappiin.

Mitä pesuainetta suosittelette vauvan vaatteille?
 
Heipä hei! Tässä aina kerkee unohtaa, että mitä kaikkee aikoi sanoa/kommentoida... :D Täytyy vaan muistella taaksepäin...Vilmav2:lla alkoi ainakin Outikon lisäksi loma! Rentoutukaa! B) Itekin olisi jo ihan loman tarpeessa.

Sitten vaavitar ja vilmav2 vaatikaa tosiaan imetykseen tukea/apua, jos sitä satutte tarviin tai mihin vaan. Mulla ainakin esikoisen kohdalla oli vaan tosi kiire sairaalasta pois, koska en pystynyt siellä nukkumaan. (Olin kolmen hengen huoneessa, jossa oli väliaikaisesti neljä. Itkeviä vauvoja, kuorsaavia äitejä...aivan kaameta! Perhehuoneita ei ollut vapaina, eikä kahen hengen.) Sitten se imetys takkuili jo alkuun, eikä kukaan oikein siihen satsannut ja loppujen lopuksi kotona en saanut esikoista edes enää syömään. Se oli tosi ikävää! Onneksi oli niin ihana neuvolantäti, että se pääsi käymään meillä kotona kun sillä tuli peruutusaika ihan viimeiseksi ajaksi. Noh, ylitöiksihän sillä sitten menikin. Mulla oli alkava rintatulehdus ja yhdessä lypsettiin mun rintoja ja saatiin lopulta vauvakin syömään. Ihana neuvolantäti!

Luminella, mulla ihan sama ongelma et pieni ympärysmitta mutta sitten kuppikokoa saakin olla. Mulla on ympärys 65/70 ja sitten kuppikokoa ei edes viiti sanoa...Olen ollut monta kertaa ahdistunut rintaliivien ostamisessa. Mä en saa mistään muualta, kun ihan alusvaateliikkeestä ja nehän totta kai maksaa enemmän. Primadonna on osoittautunut tosi hyväksi ja imetysliivit mulla on kaikki esikoiselta Anita maternityltä. Mä oon kuulutkin tuosta Funkyladystä hyvää ja siellä täytyisi kyllä vierailla seuraavalla Helsingin reissulla. Sitten myös tuosta turvakaukalo asiasta kyselit...En ole fysioterapeutti, mutta serkku on ja se tosiaan sanoi, että järkyttävää miten paljon lasta kuljetetaan kaukakalossa. Mieluumin lasta sieltä kaukalosta väliin syliin/liinaan tai ihan vaan vaunuihin makoileen. Huomasin esikoisen kohdalla sen, että kerran ku paahettiin pitkä mummolamatka yhteen kyytiin (3 tuntia, kun nukkui kerta hyvin) niin sitten ku mummolassa otettiin kaukalosta pois niin oli tosi itkuinen ja ihan selkeesti väsynyt siitä "istumisesta" kaukalossa. Toiste ei sitten pysähtymättä ajeltu.

Mulla esikoisen kohdalla viime metreille tuli järkyttävä turvotus jalkoihin, ne oli ihan norsun jalat ja iho jo ratkeili ja oli kipee. Nyt mulla tulee jalkoihin pientä turvotusta, jos on istunut tai kävelyt paljon. Kaverilla turpos myös sormetkin. Kesähän on tietysti pahempaa aikaa turvotukselle ku kiprakka talvi.

Meillä oli iho-oireita esikoisella ja hyväksi pesuaineeksi osoittautui LV hajustamaton.

Jaksamisia vaan kaikille kovasti masujen kanssa!!!
 
Ei ollutkaan miehellä mitään hätää. Sillä oli puhelin äänettömällä ja oli vielä matkalla pysähtynyt ruokakauppaan jne. Mutta hui helkkari että mä saikähdin! Musta on näköjään tulossa ihan vainoharhainen, kun ajattelin että se on vähintään joutunut johonkin onnettomuuteen tai pahoinpidelty tms.
Mut voi sitä helpotuksen tunnetta, kun se soitti sitten mulle. Olin kyllä tosi vihanenkin samalla.
Nyt vaan itkenyt, kun tuo pelko laukesi.
Onko muut tämmösiä hermoilijoita?
 
Outiko löytyikö? Tuo on niin hirveää, kun ei saa miestä kiinni! Meillä oli joskus niin paha riita, että mies lähti autolla ajelemaan, ja oli laittanut puhelimen kiinni. Siinä sitte yritin soittaa, ku joku sähkölaite kärähti, eikä tämä vastannut. Mutta tuo nyt oli itse aiheutettua katoamista. :) Toivottavasti miehes löytyy!

vilmav2 hyvä idea tuo sissiteltta. Meinaatko että jo ekojen pakkasten aikaan uskaltais lähteä kotia? :)

kielletty voi ku söpö pienokainen teillä!

Käytiin ajelemassa täällä Seinäjoella, super rally alueella, tai mikä ikinä tuon Harley Davidson -kokoontumisen nimi nyt olikaan. Poliiseja niin tuhottomasti ja pyöriä vaikka muille jakaa. Ja nyt on vasta torstai. Tuossa mietinkin, että kivat niille, jotka synnyttää tänä viikonloppuna, jos sairaalaan pitää ajaa (osa joutuu ajamaan paikasta riippuen) sen koko alueen läpi. Hieman hidasta ajamista! :) Vauva syntyy ennenkö pääsee alueen läpi sairaalaan. :)

Vaavitar + tintta ja herkkuiltapalaa (ranskiksia ja karkkia jälkiruoaksi!)
 
Kiitos Nipsu ja Vaavitar lisäinfosta. :flower:

Mä oon ihan rättipoikkipinossa ja nälissäni, joten syön vispipuuroa ja jatkan sohvalla köllöilyä. Vois kyllä kohta mennä ihan nukkumaankin. Ajatus ei riitä kirjoittamiseen. :D

Luminella ja matkustaja 29+5
 
Kielletty, ihania kuvia :)

Aniit, nyt lepäilet!!

Outiko, luojan kiitos miehesi löytyi! Meillä joskus tuossa kevät talvella mies soitti jäävänsä ylitöihin hetkeksi. Lopulta tuli kotiin joskus kymmenen aikaan illalla (normaalisti kolmelta olis päässyt) ja koko tuona aikana en ollut saanut sitä kiinni koska sillä oli akku lopussa. Lopulta olin jo niin hysteerinen, että vaan itkin ja tärisin täällä. Kun se sitten vihdoin tuli niin meni varmaan kaks tuntia että rauhotuin. Siinä ne miesten mielenliikkeet taas huomaa, sille ei tullut edes mieleen, että jos noin kauan on ylitöissä niin se ei ole "hetki" :LOL:

Nipsu, joo ei mua kiinnostaisi remontin takia asettaa lapsen imetystä vaakalaudalle :( Ja kun se tosiaan on tällä hetkellä se huoli nro.1 mulla.

Vaavitar, no en tiiä. Aika aikaista se tietysti sitten on. Mites jos siirryttäis sitten sisätiloihin, käytäisiin vielä kaiken kohtuuden nimissä koenukkumassa ne uudet huoneet. Eiköhän ne pojjaat oo sen siihen mennessä saaneet valmiiksi :LOL: Mulla menee hermo noihin harrikoihin!! Ei voi edes parvekkeen ovea pitää auki kun nousee sisälläkin desibelit niin korkeelle. Tulee poliisille kiire v-loppu täällä, vaikka oon aika saletti että nuoriso työllistää enemmän. Jos pysyis kotona niin ei pääse hengestään :LOL:
 
Joo, tosiaan loppu hyvin kaikki hyvin. Vauva liikkuu nyt kauheesti vaan, varmaan aisti mun pelon/stressin :/ Ja maha on muutenkin nyt kipeenä.
Mutta hitto, kun noi miehet ei vaan aina tajua! Tietysti minäkin aika nopeesti rupesin panikoimaan, mutta kun en oo tottunut siihen että mies ei vastaa puhelimeen jne.
Mielikuvitus rupee heti paikalla laukkaamaan. Menetyksen pelko on vaan aina niin suuri, varsinkin tässä tilassa.

Mutta joo ehkä mä meen nyt sohvalle lepäileen ja koitan rauhottua.
 
Jeppis onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin. Meilläkin lääkärineuvolassa vauvan syke oli liian korkea, 178 ja sitten sain uuden ajan muutaman päivän päähän, mut keskiviikkona kun kävin sitten siellä niin oli ihan normaalit sykkeet. :)

Pikkupeikko85 Jaksuja. :hug:

Äää.. Meillä olis lauantaina 2 yo-juhlat mihin pitäs mennä. Mut iski pieni paniikki. Mullei ookkaan semmosia housuja mitkä mahtuu kii ja sopis juhliin. Just tänää tesmailin noita mun "juhlahousuja". Voi vee ja eihän täältä tuppukylästä mittää sopivia kummiskaa löydy! ÄÄÄK! Saapa nähä mitä mä keksin. Mies vaan tokas et laita farkut. Joo en ihan ehkä viitti kuiteskaa! Huoh! Helppohan sen on sanoa ku sen ei tarvitte lähtee juhliin kun on töissä. Noo ehkä mä jotain keksin. :whistle:

ElluN tervetuloa joukkoon minunkin puolesta :)

Mullon alkanu muuten nyt närästys ihan uutena vauvana. KÄÄK! :| Esikoisen odotuksen aikaan närästi 2 kertaa ja normaalistikaan ei närästä niin nyt sitten. :/

Nyt nukkumaan. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

äiskä ja pikkunen 29+3
 
Kielletty: ihana kuva Leevistä :heart:

Outiko: ihanaa, että miehesi löytyi =)

(.) Kävin neuvolassa viikolla 29+2 viikolla ja silloin oli sf-mitta 28, hb:112 (eli rautaa pitää nyt syödä), paino:67,7kg ja virtsassa oli sokeria joten jouduin sokerirasituskokeisiin. Sain eilen sitten rasituskokeen tulokset ja arvot olivat raja-arvojen alapuolella ihan vähän vain. Terveydenhoitaja piti mulle puhuttelun mun ruokavaliosta joka on tosi terveellinen mitä nyt välillä menee jugurttia litratolkulla ja jäätelöä joista arvot varmaan johtuvat. Ja terveydenhoitaja napisi mulle kun sf-mitat menee yläkäyrällä ettei tämä voi näin jatkua :(

Tuli kyllä tosi paha mieli eilen koska olen yrittänyt syödä terveellisesti ja käyn kuntosalilla ja koiran kanssa lenkillä niin sitten mulle napistaan etten ole hyvin hoitanut itseäni :| Ja lopuksi terveydenhoitaja sanoi että mun pitää vähentää liikuntaa ja syyksi sanoi ettei näillä viikoilla saa enää niin paljoa liikkua. Mut eikö se mene niin että niin kauan saa liikkua kun se vain itseltä hyvältä tuntuu? Aargh, että mulla menee hermot tuon terveydenhoitajan kanssa.

Tuntuipa hyvältä kun sain purkautua...

nasu + rakas masuasukki 30+3 :heart:
 
Nasu, onpa kurja terkka sulla :eek: Vähän voisi sekin katsella kokonaisuutta ja uskoa, jos sanot, että elät terveesti. Ja kyllä munkin käsityksen mukaan saa liikkua sillai kuin hyvlle tuntuu :)

Äiskä, toivottavasti löytyy vaatteet! Mä just mietin että toisaalta harmi, mut toisaalta onni kun ei ole yksiäkään kissan ristiäisiä tänä kesänä tiedossa :D

Vilma ja Elma 29+0
 
Täällä koitetaan pakata viikonloppua varten, lähetään heti kun mies pääsee töistä. Mua ahdistaa nyt jo ajatus niistä juhlista, kun tulee kuitenkin tosi kuuma jne.
Yritin kokeilla sukkahousuja ja päädyin siihen lopputulokseen, että sukkahousujen pitää olla joko a) niin isot että ne menee reilusti mahan päälle taikka sitten b) niin matalat että jää mahan alle. Mä sitten vihaan noita sukkiksia. Ilmankaan ei viitsi olla, kun jalat hikoaa kuitenkin kauheesti :/ On se vaikeeta :LOL:

kiellytty ihania kuvia =)

nasu29 No höh. Tosi tökeröä käytöstä terkkarilta :( Varsinkin, kun syöt vielä terveellisesti ja liikut! Toista se on esim. meikäläisellä jolle liikunta rajottuu sohvan ja jääkaapin välille :D

Mutta mukavat viikonloput kaikille! Viikonlopuksi luvattu helteitä, nyt niistä ei oikein pysty nauttimaan, kun valmiiksi jo tukala olo.

outiko 31+3
 
:attn: Tänään sitten alkoi ottamaan kaikki päähän. Paljon kotona olisi puuhaa, mutta mitään ei jaksa tai sitten ei taivu (aivan valtava vatsa) tai muuten pysty. Vatsa on niin valtava, että tuntuu ettei mihinkään pysty - ja vielä pitäisi sitä kasvatella 8-12 viikkoa! *huh* Ajatuskin kauhistuttaa. En muista aiemmista raskauksista tunteneeni tällaista voimattomuutta ja kykenemättömyyttä, päinvastoin. Mikään ei mahdu päälle, kengät puristaa.. :headwall: valitusta kerrakseen.

Kaikesta huolimatta.. ihanaa viikonloppua kaikille, aurinko ainakin paistaa täällä tänään tosi kuumasti.
 
heipsan!

ihanaa lomaa lomailijoille, nyt onkin hellettä luvassa vkonlopuksi! B) =)
täällä huomenna poksutaan,viikkoja huomenna siis jo tasan 30!!hui!!kamala kun aika menee nopeasti.ensviikolla onkin sitten neuvolakin taas.

meidän esikko on alkanut nyt viime viikkojen aikana nousemaan tukea vastaan ylös.kyllä saa äidillä olla silmät selässäkin..hereillä oloajasta noin 70 % varmaan käyttää uuden taidon harjoittamiseen :D :headwall: mutta toisaalta ihan hyvä ehkä,että nytten..josko se liikkuminen ois sit vähän varmenpaa kun pikkusisarus syntyy.. =)

voi,että voi tehdä koko ajan mieli jäätelöä!!tällä viikolla varmaan joka päivä syönyt.. :p :whistle: :ashamed: saa nähdä neuvolassa mitä paino taas noussut.. :whistle:

turvotuksesta mulla ei edellisessä raskaudessa pahemmin turvotusta tullut,loppuvaiheessa hiukan,mutta aika vähäistä.vielä ei oo turvotusta tullut, ja toivon,ettei tuliskaan.. =)
minäkin voisin laittaa tosta meidän mussukkaesikoisesta kuvaa =) :D



kuvassa tytsä ekaa kertaa hiekkiksella :heart:



ja vauvakiikku on nykyään ihan pop :heart:

uutta massukuvaa laitan huomenna kun viikot poksuu! =)

nauttikaa mammat helteistä ja syökää jäätelöä :D


ai niin juu...kestoilusta oli aikaisemmin galluppia.me kestoillaan esikon kanssa ja tän kakkosen kanssa aiotaan kestoilla myös. pikkuvauvalle käytetään sisävaippa+kuorivaippa yhdistelmiä ja M-koosta eteenpäin pul-kuorisia taskuvaippoja =)

ajatar&vempula 29+6 & veera 9,5 kk
 
Tulinpa äkkiä vaan vilkaisemaan teidän juttuja, ja toivottelemaan ihanan aurinkoista viikoloppua kaikille!

Täällä vietetään pikkusiskon kanssa tyttöjen-iltaa kun mun ukko lähti sinne Seinäjoelle, juurikin sinne super rally-tapahtumaan, josta vaavitar taisi mainita. Moottoritie on kuuma ja silleen, itsellä kun ei mahdollisuutta ole enää pyörän kyydissä istuskella, niin suosiolla on jättäydyttävä kotiin, ja tuskinpa mulla siellä kivaa oliskaan ollu kun äijä porukalla ne läksi... :D
Outiko, hyvä kun ukko löytyi, kyllä tuollainen helposti säikäyttää. Nyt vaan käperryt illaksi sen ukon kainaloon ja vietät rauhallisen illan niin eiköhän masun kolotuksetkin helpota.
Ihania kuvia oli esikoista jotkut laitelleet... Ajattaren pikkuisen olenkin nähnyt ihan livenä, ja suloinenhan tuo on :)

Kestoilusta, olen ajatellut että alkuun mennään ihan kertiksillä ja sitten siirrytään niihin kestoihin. Ainakin aijon yrittää :p

Citilda ja Pikkutyyppi 28+5
 
Heippa!

Ihanaa että Outikon mies löytyi. Mun pahin pelko on et miehelle sattuis just nyt jotain kun vauvakin on tulossa.

Aurora kysyi pyykinpesuaineista. Mä oon pessyt harsot, vaipat ja vauvanvaatteet Raindow sensitive colorilla. Siinä on vaan vähän saippuaa ja zeoliittia.

Mandy: Mikähän ihme tarve niillä on just sitä kukkakuviota tyrkyttää kaikille. Eihän siis sekään paha ollut, mutta ei mun mielestä sovi pojalle. Jos siis ajattelis et useemmalla lapsella pitäs.

Mansikkatee ja Hippuli 30+4
 
Moi taas !!

Me käytiin tänään miehen kanssa ostamassa ensimmäisiä vaatteita vauvalle..
Oli mies aluksi vähän tuskaisen näköinen kun joutui niitä vaatteita katselemaan, mutta aika nopeasti se sitten kuitenkin innostui siitä hommasta..
Ei me kauheasti ostettu, pari bodyä, kahdet sukat, yhdet housut ja haalari..
Mies kauheasti olisi himoinnut kaikkia vaaleanpunaisia rinsessa vaatteita, mutta itse olin sitä mieltä ettei niitä nyt ainakaan vielä osteta ennenkuin voidaan olla ihan 100% varmoja että vauva on tyttö ( eli luultavasti sitten vasta kun vauva on syntynyt ) .
Jotenkin hirvittää ajatus siitä että ostettaisi juuri sellaisia rinsessa vaatteita ja sitten meille tulisikin poika... :D

Mutta täytyy tästä varmaan lähteä koiran kanssa ulos..
Aikaisemmin päivällä en viitsinyt lähteä kun ajattelin että saadaan molemmat koiran kanssa joku lämpöhalvaus.
Toivottavasti olisi ilma jo vähän viilentynyt, päivällä kun oltiin kaupungissa oli kyllä todella kuuma..ja nyt viikonlopuksihan on luvattu TODELLA lämmintä, saa nyt nähdä että miten pärjään huomenna kaverin yo-juhlissa jos on kamalan kuuma..
 
Heips moiks pitkästä aikaa!

Lueskellu oon teän juttuja, mutta laiskotuttanu kirjottaa..no nyt jotain pientä.
Selän takia oon ollu saikulla viikon. Selkä vaivaa lähinnä töissä ja pitkään istuessa. Oikean lapaluun alta menee isolihas jumiin ja alkaa särkemään. Kotona selkä ei juurikaan vaivaa, joten on ollu ihan kiva saikkuilla, kun on kuitenkin voinut tehdä kaikenlaista.
Saikun jälkeen pidin viikon loman, kun mies on ollut kaks viikkoa lomautettuna. Päätettiin sitten loman kunniaksi tehdä jotain kivaa ja ajeltiin viime viikolla Vaasaan Tropiclandiaan. Oli kyllä ihanaa köllötellä kylpylässä, syödä ravintolassa ja nukkua hotellissa. Pientä luxusta arjen keskelle. Vaasasta ajeltiin sitten pohjoiseen miehen vanhempien luo muutamaksi päiväksi. Matkalla haettiin pinnansänky ja jotain muuta pientä tarviketta Haaparannan Ikeasta. Ajatella, et sama sänky n. 30? halvempi kuin Suomessa ja patjakin oli 11 ? halvempi. Kruunun kurssi siis alhainen tällä hetkellä, joten kandee hyödyntää jos Ruotsin suunnalla liikkuu.
Selkä kesti autossa istumisen kohtalaisen hyvin. Välillä piti venytellä ja pysähdellä, mut ei mitään isompaa kipuilua onneksi. Se olikin sitten tämän kesän viimeinen pitkä autoreissu.

Äitiyspakkauksen hain keskiviikkona. Mä kyllä ihan tykkäsin siitä (-09). Ainoa mikä oli mielestäni ihan hirveä oli se ruskea/persikka pusero ja persikan väriset housut. Niitä tuskin tulee käytettyä. Haalarikin oli ihan kiva, nätimpi kuin kuvissa. Toppalakin mallista en oikein pitänyt.

Meillä on hankittuna nyt kaikki muut paitsi sitteri ja rintareppu. Onko kellään kokemusta Fischer Pricen tärinäsitteristä. Tai jostain muusta tärinäsitteristä? Onko se hyvä ja kannattaako siitä maksaa vähän enemmän kuin tavallisesta?

Mies lähti eilen golfreissulle ja tulee huomenna. Mä päätin sit tehdä kans jotain kivaa ja kävin tossa vähän aikaa sitten laitattamassa kulmat ja ripset sekä otin lisäksi intialaisen päähieronnan. Voi vitsit, että oli ihanaa! Mä niin rakastan, kun joku hiplaa ja hieroo :D Tulee ihanasti kylmiä väreitä.

Saatiin tänään sälekaihtimet ikkunoihin. On kyllä ihanaa, ettei aurinko enää porota suorilta sisään, kun viime aikoina on ollut aika kuuma täällä kämpässä.

Outiko: Hyvä, että selvisit säihkähdyksellä miehesi "katoamistempusta". Miehet kyllä osaa ton homman hyvin. Meilläkin mies on joskus sanonut olevansa hetken ylitöissä ja tullut kotiin joskus viiden tunnin päästä. Opetetaan kaikki miehille mitä tarkoittaa "ILMOITTAA ITSESTÄÄN" :)

Kikka kiva, kun olitte miehesi kanssa yhdessä ostoksilla.

Kiellettey ja ajatar: ihania kuvia!

Rimprenssa ja Leppis 29+2
 
Kaunis Veera tyttö Ajattarella :heart:

Citilda, mä täällä hypin hattuni päällä kun meidän asuntoon kuuluu niin hyvin nuo pyörien pärinät :D Kaikki sopivasti kiihdyttää noissa valoissa niin lievästi nousee desibelit. Mutta tätä tää on kaikki kesät, nyt vaan tänä viikonloppuna tuplasti pahempaa :|

Kikka, ihana juttu että pääsitte yhdessä ostoksille :)

Rimpressa, mä olin myös posittivisesti yllättynyt pakkaukseen! Se puku ei ollut lähellekään niin ruma kuin luulin. Tulee kyllä pidettyä :) Mä en myöskään kauheasti siitä raidallisesta puvusta kauheasti tykännyt, onneksi niissä housuissa oli se norsu niin pelastui aika paljon :) Mut muuten oikein söpö paketti!

 
kikka89 olen ostellu paljon vaatteita vauvalle ja ultrassa sanottiin että on kyllä 90% poika. Nyt kun kierrellyt kaupoissa niin tullut mieleen että jos se onkin tyttö. :D Meillä kuitenkin suurin osa vaatteista pojille :D

Meillä oikeastaan ostettu kaikki vaatteet pian :D pitää ruveta vähän rajoittamaan tuota innostusta, tosin suurin osa on tullut tutulta käytettyvä..
 
Kaikki paikat olkoivat olemaan kipeet viikon 30 jälkeen. selkä ei niin hirveesti mut alapään luut on niin kipeitä et huhuhu.

Muuten kaikki ihanaa. Päätettiin tänään lähteä miehen kanssa jonnekkin järven viereen grillamaan kahestaan. Mies on niin romanttinen. tykkää olla kahestaan jossain romanttisessa paikassa. Joten tänään GRILLAMAAN! )))

VAATTEET Meillä on kaikki vauvan vaatteet hankittu. Amme tuli eilen kotia, joten enä jää hankittavaksi ihan pikkaisen.

Anna ja masukki 32+1
 
Moi taas !!

Oltiin tuossa miehen kanssa kaverin ylioppilasjuhlissa.
Matka oli aivan kamala kun ulkonakin on jotain 25 astetta lämmintä, ja bussissa tietysti tuplasti kuumempaa..
Mutta kivaa oli kuitenkin..

Sitten tänään tuttava pariskunnan mies soitti ja sanoi varaavansa meille viidelle mökin heinäkuun lopulle..
Siis me miehen kanssa, tuttava pariskunta ja heidän nyt vähän yli kuukauden ikäinen tyttärensä lähdemme sinne.
On kyllä ihanaa päästä jonnekin mökille rentoutumaan..
Mutta se ajankohta ei kyllä välttämättä ole mikään kaikkein paras.
Kiva lähteä aika viimeisillään raskaana jonnekin keskelle-ei-mitään mökkeilemään.
Täytyy vaan toivoa ettei vauva päätä syntyä juuri sinä viikonloppuna..
Mies tossa jo suunnitteli että nyt kun on koulun takia käynyt EA 1 ja 2 kurssit, niin kai hänen nyt täytyy käydä vielä joku kätilön pikakurssi jos matka sairaalaan kestää liian kauan ja vauva päättää syntyä ennenkun ehditään sairaalaan :D
Tuttava pariskunnankin vauva nimittäin syntyi kahdessa tunnissa synnytyksen käynnistyttä, ja heillekin lapsi ole ensimmäinen.
Kun kuulin siitä niin tosiaan tajusi että kyllä se ensimmäinenkin lapsi voi syntyä vauhdilla...
Mutta no, jos lähdetään jonnekin vähän kauemmas niin täytyy varmaan heti lähteä ajelemaan TAYSiin päin jos vähänkin alkaa tuntua siltä että vauva voisi syntyä..
 
Tuli taas palautus maanpinnalle, tässä jo hetken aikaa ajattelin että jos tää meidän parisuhde alkais toimimaan, kun nyt pari päivää meni aikas hyvin...
Mies lähtee huomenna kahdeksi päiväksi muualle ja ajattelin että olisi kiva jos olisi ollut koko päivän mun kanssa...mutta sehän nyt oli tietysti liikaa vaadittu.
Miehen kaveri soitti tuossa pari tuntia sitten pyysi palloa potkimaan ja mies tietysti heti lupautui lähtemään ilman että edes kysyi multa mitään.
Ja tietysti heti hermostuin ( varmaan taas turhasta, mutta )
Nyt mies sitten lähti ja kysyi lähtiessään että tulenko kohta kanssa sinne kentälle ja vien samalla koiran ulos, olin niin kiukkuinen miehen lähdöstä että sanoin vaan etten tiedä tulenko.
Siihen mies sitten vain huusi että "joo ei tarvii sitten tulla ollenkaan!!" ja lähti ovet paukkuen.
Melkein samalla hetkellä kun ulko-ovi pamahti kiinni aloin itkeä aivan hysteerisesti ja nyt olen itkenyt ainakin viimeiset 20 minuuttia.
Tilanteen olisi ehkä voinut välttää sillä että olisin sanonut miehelle etten halua hänen lähtevän pelaamaan, mutta joskus kun olen sanonut niin mies on suuttunut ja tilanne on päättynyt siihen että itse olen sanonut että senkun lähtee sitten koska en ole myöskään jaksanut katsella sitä miehen kiukuttelua ja kuunnella valitusta siitä "kuinka mitään ei saa enää tehdä ja omia kavereitaan ei enää saa nähdä"
Kai olen taas jotenkin herkillä, kun nyt taas reagoin näin voimakkaasti näin pieneen asiaan, mutta mun mielestä ei pitäisi olla liikaa vaadittu että jos joudun olemaan pari päivää yksin kotona niin mies olisi tämän päivän ollut mun kanssa, ja kai jotenkin tyhmänä ajattelin että mieskin haluaisi viettää tämän päivän mun kanssa, mutta selvästikin kaverit menivät TAAS edelle.
Ja kaikkein pahinta tässä tosiaan on se että kun nyt on pari päivää mennyt hyvin, niin tämä tuntuu vielä pahemmalta juuri sen takia.
Mutta muistinpa ainakin taas mitä tämä meidän "ihana parisuhde" on.
Ärsyttää oikein kun kaikki luulevat että meillä menee tosi hyvin..

No, jospa taas yrittäsi vähän rauhoittua ja lähteä tuon koiran kanssa ulos, täytyy vaan mettiä että uskallanko mennä siitä sen kentän ohi missä miehet ovat potkimassa, vai täytyykö kiertää jostain muualta..
 

Yhteistyössä