ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

vilmav2 Mua kans informoitiin tuosta remontista mutta ei kukaa puhunu mitää että kotiutusta nopeutetaan?! Mulle vain sanottiin että "siä voi olla vähä meteliä"! :LOL:

Tänään neuvolaan, pakko yrittää selvittää että miks mun sokeriarvot on edelleen aivan taivais vaikka pistän insuliinia ja kärsin viä nälkääki.

mamika & turo 27+3
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
Rasvaamisesta Äiti kertoi vanhan hassun keinon pitää kropan kunnossa ettei tuu arpia. Se oli kuulemma mun aikana laittanut TUMMELIA masuun ja muualle ja kun se on niin tuhtia rasvaa niin sekoittanut siihen vähän OLIIVIÖLJYÄ. viime yöksi laitoin ja masunahka on ollu ihan sileä ja pehmoinen tänään eikä kertaakaan sellaista "kiristävää" tunnetta tullut. :) tosin se öljy kuivuu hitaammin kuin muut. :)

GALLUP: miten Ruokailu tottumukset muuttuneet raskausaikana? Onko tehnyt jotai uutta ja ihmeellistä hirveesti mieli, jos nkyllä niin mitä? ja onko jokin vanha lempiruoka alkanut etomaan?
siis rypsiöljy on mahtisaine tuohon rasvaamiseen.. oliiviöljyssä must se haju on liian ruokaisa. rypsiöljy ei haise miltään. sillä mä vetelen. ja hyvin toimii. laitan joka suihkun jälkeen ja aina jos yhtään kutittaa ihoa.

mulla ei ole ruokailutottumukset muuttuneet minnekään. eikä mitään erikoista tee mieli. taitaa olla vitamiinit kunnossa. siitähän ne mieliteot voi johtua; kehon puutostilasta..
 
Huomenta taas !!

Seksielämästä meillä on koko raskauden aikana ollut aika hiljaista.
Aluksi tietysti johtui siitä kun saatoin yölläkin herätä oksentamaan, niin olisihan se nyt ollut aika ikävää kesken kaiken sanoa miehelle että "sori mua oksettaa odota hetki" :D
Mun kyllä tekisi mieli vielä enemmän kun ennen raskautta, mutta mies pihtaa.
Joskus aikoinaan meillä harrastettiin seksiä vähintään jokatoinen päivä, nykyään hyvä jos 2 kertaa kuussa.
Nyt onneksi tilanne on jo vähän parantunut, tuossa kun oli varmaan 2-3 kk:n tauko.
Vähän alkoi mulla ( erittäin seksiriippuvaisella ) hermot kiristymään.
Mutta kai sekin on vaan tosi yksilöllistä..

Tänään olisi neuvolakin taas.
Saa nyt nähdä että tuleeko taas sanomista jostain.
Varmaan ainakin tuo paino on taas liikaa noussut. :headwall:
Ihmettelen vaan kun edellisessä neuvolassa sanottiin että ihan reippaasti saa tulla painoa lisää, ja nyt kun oli 10 kg tullut alusta niin vihjattiin että olisi liikaa...

Pitäisi kohta sinne sossuunkin taas soitella kun yritin soittaa heti kun puhelin aika alkoi, niin ei ollut työntekijä ainakaan vielä tullut paikalle.
Keskuksesta sanoivat että kannattaa vähän myöhemmin uudestaan soittaa jos sitten olisi tullut.
Tänään vaan tuo puhelinaika on 8-8.45 että täytyy ihan juuri soittaa.

Ja vielä piti eilisestä tänne taas vähän purkaa.
Ei nimittäin mennyt ihan putkeen taas..
Tulin sitten illalla kotiin, ja jotenkin oletin että mies olisi edes vähän ollut iloinen kun tulin, mutta ei.
Siinä se vaan sohvalla pelasi x-boxia ( josta ollaan sovittu ettei pelaa enää sitten kun tulen kotiin koska en voi jotenkin sietää sitä ) , ja sitten ensimmäinen asia minkä sanoi mulle oli kun otti lasin kaapista että "tässä lasissa on sormenjälkiä, oot näköjään huonosti tiskannut. "
Sanoin sitten vaan että niinkai sitten, johon mies vielä jatkoi jotain ihme mutinaa ja pyöritteli lasia kädessään.
Teki niin mieli ottaa se lasi siitä pöydältä ja heittää seinään ja sanoa miehelle että herra on sitten hyvä ja tiskaa jatkossa täällä astiat jos lasissa muka on sormenjälkin.
Ja kun kyse on vielä sellaisesta lasista että siihen ne sormenjäljet tulee heti jos sen ottaa kaapista..
Kyllä taas meinasi palaa pinna oikein kunnolla
:headwall:
 
huomenta
eilisen työntäyteisen päivän jälkeen on ihana vaan levätä tänään!
Kimalle84 mulla jo kaks lasta entuudestaan ja jotenkin on anoppi ja oma äiti onnistuneet vauva-aikoina pitämään kyllä mölyt mahassa, vähän liikaakin. Olisin ehkä jostain asiasta jopa neuvoja kaivannut, toki niitä sitten on saatu kun olen kysynyt ja onneksi aika asiallisia. Anoppi on ollut yllättävän hysteerinen kaiken suhteen, mutta hillitsee itsensä kunnioitettavan hyvin :LOL: Nyt kun lapset jo vähän vanhempia, niin sitten on tullut jotain semmoisia kommentteja, jotka voisi jättää omaan arvoonsa. Toissavuonna mies otti yhteen anopin kanssa, kun anoppi ei millään uskonut, että lapselle ei tarvitse koko ajan syöttää jotain. Muutoin en esim mummolareissuilla viitsi juuri puuttua ruokailuihin, jos nyt on edes jotenkin järkevää, eli ruoka ensin ja sitten vasta herkut. Mutta juuri siihen aikaan meidän esikoinen kärsi tosi pahasta ummetuksesta ja oli äärettömän nirso ruoan suhteen, joten yksikin mehulasillinen tuhosi koko ruokailuajat. NO onneksi asiat sovittiin ja välit säilyivät hyvinä, sen verran fiksu anoppi meillä kuitenkin on B)
Kikka89 eihän sitä saisi toisia neuvoa tekemään sitä taikka tätä, kun ei ihmisiä ja parisuhteen tilannetta tunne, mutta itse olisin kyllä kommentoinut juuri noin kun mietitkin. Toista lasta odottaessa meillä oli vähän ongelmia ja mietin, että jos lapsia ei olisi ollut, niin mies olisi varmasti häipynyt(taikka minä), mutta niistä selvittiin. Silloin tein päätöksen, vaikka se tuntuikin vaikealta kun olin siinä avuttomana maha pystyssä, että minua ei kohdella kuin saastaa ja että voin lähteä pois huonosta parisuhteesta, vaikka kuinka olisi pieniä lapsia, kyllä sitä jollain pärjää. Jotenkin tämä päätös välittyi käytökseen ja sain voimia itselleni. Onneksi tilanne päättyi hyvin ja nyt on kaikki jo paremmin. Voimia jaksamiseen
Tänään siis makoilupäivä ja kerään voimia huomista varten...
 
Huomenta!

Seksielämää ei täällä oikein ole. Mun miehestä on tullut pihtari eikä munkaan ole tehnyt hirveästi mieli. Yritin kyllä mun miehelle selittää ettei sillä niin iso ole että siitä vauvalle olisi jotain haittaa! :LOL:

Mä olen rasvauksessa käyttänyt ihan apteekin perusvoiteita. Mulla rupesi iho kutisemaan niistä Body Shopin rasvoista. Yritin kyllä käyttää niitä vaikka haju ällötti. Mä rasvaan joka ilta suihkun jälkeen niinkuin normaalistikin. Nyt vaan tulee keskityttyä enemmän esim. mahanalueeseen. Mä luulin yksi ilta että masuun oli tullut arpi mutta mä olinkin vaan raapassut siitä kohdasta.

Ruokailu tottumukset mulla ei mun mielestä ole juuri muuttuneet. Kaikki on mennyt koko ajan alas eikä mihinkään ole ollut erityistä himoa.

Meillä oli eilen viimeinen perhevalmennus jossa oli vauvanhoitoa. Piti tulla kestovaippaesittelijä mutta ei näkynyt. Harmi, mä kun olisin toivonut että joku yrittäisi innostaa mua kestoilemaan.

Kikka voima :hug:

Päksäkkä 28+1 :heart:
 
Muistan lukeneeni eri keskusteluryhmistä aiemmin, että joillain on ollut raskauden aikana kuukautiskivuilta tuntuvia tuntemuksia. En ole niihin ketjuihin kiinnittänyt huomiota, mutta nyt mulla on parina päivänä ollut sellaisia tuntemuksia. Toiv. ei vaarallista? :eek:

Menossa rv 26+1, massussa kaksi Lilliputtia (kasvaneet viikkoihin nähden normaalisti, mutta oma massuni ei, eli on aika ahdas olo..)..

Massu on mennyt silloin tällöin hetkeksi kovaksi jo n. kuukauden ajan portaissa kävelyn ja orgasmin jälkeen, mutta kivuliaalta nuo harjoitussupparit(?) eivät koskaan ole tuntuneet.

Massun ahtaus (ympärysmitta vasta 82cm) on onneksi ollut ainoa vaivani (aiheuttaa tietysti myös oksennuksen maun nousua suuhun ruokailun jälkeen kumarrellessa, kun vatsalaukun tila on minimaalinen). Liittyykö "kuukautiskivut" tähän ahtauteen vai johonkin kohdunkaulan avautumiseen tai kanavan lyhentymiseen? :( Äitiyspoli-aika mulla on onneksi ensi tiistaina.


 
Mamika, okei, erilaista infoa siis liikkeelle :D Meille sanottiin, että kaikki kynnelle kykenevät lähtee kotiin heti kun vointi sallii ja sit esim.imetysohjauksen saa terkalta jos ja kun ei laitoksella ehdi maito nousta. Mä olin osastolla tuossa viikolla 20 ja ne räjäyttelee sitä kalliota siinä vieressä (mitähän lie lisäsiipeä siihenkin pukkaa) ja aina välillä kieltämättä tuntu että tippuu sängystä kun niin paukkasi ja tärähteli :D Että sellasta lisää vaan :LOL:

Voi kikka, kylläpä on kohtuutonta. :( :hug:

Lilliputit, mä olen kuullut noista menkkakivuista monenlaista. Mulla niitä saattaa välillä pikkusen olla, mutta en oo huolestunut. Jotkut taas on sitä mieltä, että ne voi olla supistuksia. Jos soittaisit neuvolaan ja kysyisit?

Vilma ja Elma 27+5
 
Kikka Tsemppiä sulle neuvolaan. Harmittavaa tuo miehesi käytös. Sie oot kyllä ihailtavan kärsivällinen, kun jaksat kuitnekin olla hänen kanssaan.

Mun pitäs tänään muistaa soittaa neuvolaan mun pissakokeen tuloksista, toivotaan että ei ois enää kohonnutta bakteerikantaa. Mutta hyvä, että tuota tarkkaillaan, koska tuollaset tulehdukset voivat kuulema käynnistää ennenaikaisen synnytyksen.

Ihanaa tänään päästiin uusille kymmenluvuille raskausviikoissa, 3/4 jo takanapäin :)

Outiko 30+0 poksista vaan
 
Moikka!

Kotona netti ei ole toiminut pitkään aikaan, joten en ole tänne päässy kirjoittelemaankaan.

Päättötutkinto ohi, korkein mahdollinen arvosana napsahti. =)

Lääkärineuvolassa tuli itsekin käytyä, mutta eipä siellä sen kummempia ollut. Ultraäänella katsottiin vauvaa, mutta sukupuolta ei ilmeisesti lääkäri aikonut edes katsoa. Ei painoarviota, ei mitään... Sydän sykki ja se lääkärille riitti. Painoa on tullut lisää ja se ilmeisesti ei muuta tee kuin nouse. Kaikki arvot normaalit.

Perhevalmennuksessa tuli käytyä ensimmäisen kerran eilen, mutta aika höpönpöppöötä tuntui olevan. Mies ei kyllä tykännyt yhtään olla siellä ja tuskin enää tulee. :D

Vatsanympärys on miulla 102cm, 6cm pienempi kuin miehelläni. :LOL: Ihanata.

Tässä kuulumiset näin lyhyen kaavan mukaan. Pakko mennä syömään. Lueskelen juttujanne tarkemmin myöhemmin, jos ehdin.

Kaunista päivää kaikille!

M & 28+2
 
Mies oli hankkinut meille pari kanavapakettia lisää, kun ajatteli että mulla on tylsää kun jään perjantaina kesälomalle ja sitten tietty äippäloma. Oli ottanut jotain juniorikanavia lapsellekin jo :D Huomasin, että esim. mtv3 faktalta tulee aika paljon erilaisia synnytysaiheisia dokumentteja, voi olla että tulee katottua kaikki raskauteen/synnytykseen liittyvät ohjelmat. Sitte on erikseen vielä joku riskisynnyttäjät- sarjakin..
Vielä ei oo mitään synnytyspelkoa, mutta kohta varmaan on :D :D
 
onnittelut M86 päättötutkinnon suorittamisesta! :flower:

kestoilusta me ollaan esikon kanssa osakestoiltu ja tän kakkosen kanssa tullaan myös osakestoilemaan (öisin ja reissussa kertikset,muuten kestot) =)

seksielämästä ukkohan nyt ois tietenkin valmis vaikka monta kertaa päivässä, mutta itseäni ei ole nyt niin paljon kiinnostanut.ukon mieliksi kuitenkin se muutama kerta viikossa ainakin toteutuu =)

rasvauksesta mulla on apteekista ostettu ceridal öljy,mitä levittelen pari kertaa viikossa koko kropalle.. kannattaa muuten rasvata myös rinnat,reidet ja perse niitä en esikkoa odottaessa älynnyt rasvailla ja tuonne jenkkakahvojen seudulle monta arpea sitten tulikin.. :headwall:

supisteluista mulla on nyt pari päivää tullut ennakoivia supistuksia aika paljon.osa tuntuu vaan masun kovettumisena,mutta osa on hieman kipeitäkin (mutta ei siis mitään verrattuna oikeisiin supistuksiin) ärsyttää vaan, jos ne supistukset alkaa jo nyt vaivaamaan.esikostakin oli paljon ennakoivia supistuksia.. :/

nyt onkin ihanan pitkä vkonloppu tiedossa,ukko pääsee tänään jo kahdeltatoista duunista ja seuraavan kerran menee vasta maanantaina =)

ihania odotuspäiviä mammoille ja masuille!! :wave:


ai niin juu,oli joku uusi löytänyt joukkoomme,nimeä en kuolemaksenikaan muista, mutta tervetuloa täältäkin suunnalta! =)
 
Heippa!

Kestoilusta Meillä tullaan kestoilemaan ei edes näillä näkymin reissuissa kertistellä. Meillä kestoilee myös äiti.

Rasvaauksesta Mä rasvailen joka päivä. Ihan erisanin rasvoilla tai Dermosilillä, se vaan kerkes jo loppua.

Seksistä Meillä kerta viikkoon on ollut nyt ihan ok. Molemmat haluis enemmän, mutta ei riitä aika ja mä oon ollut aika väsynyt. Aikasemmin 2-3 kertaa viikossa ja oviksen aikoihin jokatoinen ja välillä joka päivä.

Täällä on neuvola takana. Ja kaikki oli hyvin.
Hemoglobiini oli 128 laskenut helmikuusta jollon oli 138 ja raskauden alussa 125. Väsymys ei siis johdu siitä.
Verenpaine oli 109/81. lauantaina töissä mitattuna 103/63 eli se vois kyllä aiheuttaa väsymystä.
Painoa oli tullut viime kerrasta joka oli 9.4 kolme kiloa. Ihan rajoissa sekin.
Sf mitta oli 24 viimeksi vaan 19.
Siinäpä ne tärkeimmät. Lääkäri mulla on 2.6 ja neuvola vasta 8.6, koska kaikki oli nyt niin hyvin.
Ihottumaan käski laittaa kortisonia ja välttämään omenaa ja sitrushedelmiä. Harmi kun ovat niin hyviä.

Mahasäryt on taas tällä viikolla ollut poissa, eikä edes sängystä nouseminen satu. Reippaasti kävellessä sattuu, mutta loppuu heti kun hiljentää vauhtia.

Tj töitä 7 joista vika päivä on työnohjausta ja tykyilyä

Mansikkatee ja Hippuli 29+2
 
Hohhoijaa..
Kohta pitäisi alkaa valmistautumaan neuvolaan lähtöön.
Aika on kylläkin vasta 12.30, eikä matka ole pitkä, mutta mielummin sitten kuitenkin lähden ajoissa niin voi kävellä rauhallisesti, ja sitten ehtii sielläkin istuskella ja lueskella lehtiä.
Nykyään kun helposti alkaa supistamaan jos liian nopeasti yrittää liikkua, niin parempi on sitten jos vaikka vähän supistaisi, niin ehtii sekin siinä helpottaa ennen aikaa.

Tulen tänne sitten kirjoittamaan että miten meni ja mistä asioista tällä kertaa tuli sanomista..
 
Lilliputit-80 mulle tuli tommosta menkkamaista särkyä ja kohdun kasvusta luulen ja lääkärikin luulee niiden johtuvan. Ne kun ei ollut ns. ohimeneviä vaan jatkuvampaa särkyä. Supistuskivut mulla ihan erilaisia ja tulee mahan kovettumisen kanssa. Jospa se siunkin masus nyt antaa periksi ja alkaa kasvaan oikein kunnolla. :) Ja hyvä, kun sulla on tuo seuranta, missä voi ottaa asian puheeksi.

Omaan napaan, nyt on paljon paljon paremmat fiilikset. Kävin lääkärillä ja paikat on kyllä pehmeet, muta edelleen kiinni ja kaulaa hyvin jäljellä. Lääkäri meinasi, että kyllä näillä paikoilla 30 viikoilla päästään, kun vielä maltan olla levossa. Sitten juhannuksen tietämissä vapautuu varmasti tää meikän liikkuminenkin. Ja poika on suuri, ihan omalla käyrällä mennään, joksin tasasesti. Meinas, että supistelut voikin johtua tuosta kohdun hurjasta kasvusta, nyt sf 28,5. Sokeriarvot oli kuitenkin esimerkilliset 4,8-8,7-6,5, joten mikään sokerivauveli ei pitäis masussa kasvella. Esikkokin oli 55cm pitkä ja meinas, että voipi olla että pitkä poika taas tulossa. 36 viikoilla sit viimeistään tuota kokoa aletaan ultraan.

Permis ja Veikko 27+2

 
Kivoja masu kuvia :)

Tervetuloa minunkin puolesta hellis

Meillä mies kävi lähes jokaisessa neuvolassa/ultrassa mun mukana kun esikoista odotettiin. Nyt sitten kun sama neuvolantäti tällä kakkosellakin niin ei ole ollut mukana kertaakaan kun on ollut sitten esikoisen kanssa kotona. Rakenneultraan halus välttämättä mukaan ja se olikin kyllä ihanaa että niin innokkaasti halus tulla.

ihon rasvauksesta mä rasvaan milloin milläkin rasvalla. Enemmänki pitäs rasvata mut ei vaan muista :LOL: Mulla on nyt tän raskauden aikana muutenki iho kuivempi ku yleensä. Sama tais olla esikoisen aikaankin.
Raskausarpia tuli esikoisen aikaan mahaan sekä reisiin, vaikka kuin rasvasin. Nyt sitte en oo jaksanu enää rasvailla yhtä ahkerasti kun neuvolassa mulle sanottiin et se riippuu aika paljon myös siitä millainen ihotyyppi on. Eli kaikille se rasvaus ei vaan auta. Mutta eipä tuo haittaa vaikka niitä on tullutkin.

Luminella Mä muistan kans ku esikoisen vauvan vaatteita pesin valmiiksi. Kyyneleet vaan valu ku pistin kuivumaan kun oli niin suloisen pieniä. Muutenkin olin silloin paljon herkempi kuin tässä raskaudessa. Tiedän siis miltä se tuntuu. :)

Seksielämää meillä ei enää ole. Mä en vaan pysty ku muutenki koko alakerta niin kipee ja turvoksissa. :|

äiskä ja pikkunen 28+2
 
Täällä mennään tämä päivä kahvin voimalla. Esikko on kuumeessa, viime yönä nukuin ehkä tunnin verran. :| Toissayönä oli kuume noussu, yskää on ja nuhakin tuli viime yönä. Äh. Onneksi mies tuli eilen reissusta kotiin, niin ei tarvii yksin olla silmät ristissä täällä. Perjantaina menee vasta seuraavan kerran töihin, toivottavasti poika paranis siihen mennessä, niin sais mieskin nukuttua, että jaksaa olla sitten töissä. Onneksi ollaan kuitenkin ite terveenä, mä oon yleensä raskausaikana välttyny kaikilta taudeilta.

Sokerirasituksessa olin viime perjantaina, tuloksia en oo vielä kuullu, aikoi neuvolasta ilmoitella jos niissä jotakin on. Ens keskiviikkona ois sitten lääkärineuvola.

Seksistä... On kyllä vähentyny. Eihän sitä ees kerkeä niin useesti, kun ennen. Eikä jaksa. Viime viikolla nauroinkin miehelle, että meiän pitää kyllä ostaa vuodesohva olkkariin, nykyisellä kapealla sohvalla on jokseenkin hankalaa, varsinkin tämän mahan kanssa :LOL:


G: Ruokailutottumukset ei oo kyllä juurikaan muuttunut.

Tervetuloa Hellis :)

Onnea M86 :)

Ihon rasvauksesta. Sen homman oon jättäny tässä raskaudessa miltei kokonaan. Esikkoa oottaessa rasvailin paljon, eikä mikään auttanu. Maha on arpia täynnä. Ei voi enää enempää tullakaan. Mutta aattelen niin, että nämä arvet on tullu hyvän asian puolesta :) En oo jaksanu ottaa ressiä siitä.

Josko menis laittamaan jotakin ruokaa, mieskin tulee kohta kotiin, on ottamassa juurikin tatuointia.

Helmiir ja Kerttu, oisko rv 27?
 
Tervehdys.

Hetkeen en ole taas mitään kirjoitellut, mutta luen päivittäin hyvin aktiivisesti. Ensi viikolla tosin tulee vähän hiljaista kun nettiyhteys aukeaa vasta 1.6 tuolla uudessa paikassa. Eli siis muuttoviikonloppu edessä nytten. Talo täynnä pahvilaatikoita ja muita semmoisia.

Seksielämästä täytyy sanoa, että on tosi hiljaista. Kyllä välillä vähän mieli tekisi, mutta ei jaksa tai kello on liian paljon tai jotenkin aloittaminen tuntuu niin suurelta eleeltä. Ei sitä enää muista miten seksiä edes harrastettiin :D onhan tuosta jo 3 kk aikaa varmaan? Mies haluisi kyllä (yllätys, yllätys) ja joka päivä siinä edessä illakoi tai ehdottaa, että joskos tänää.. mutta se nyt ainakin sulkee kaikki halut, mielummin silleen spontaanisti.. (vaadinko paljon?) :D

Tänään oli neuvola... pruut.. kiloja tullut nyt ihan liikaa ja taas täti pääsi siellä pitämään saarnan, mutta ihan syystäkin. 15kg tullut lisää painoon. Oma vika, kun en osaa enää pitää näppejäni erossa herkuista ja etenkään tämä muutto mitään helpota. Pikaruokaa ja herkkuja tulee syötyä... ja ilmeisesti menin hiukan yläkäyrälle mahankasvussakin.., en vielä huolestuttavasti.

No nyt sitten vaihtuu neuvola ja käynnit alkavat olla kahden viikon välein. Lisäksi synnytysvalmennus on ensi viikon maanantaina. Piti vähän järjestellä työvuoroja pois alta ja ilmoittaa miehelle, että lähtee aikasemmin sitten silloin töistä, jotta pääsemme yhdessä paikalle. Hirveää selvittelyä taas tänään. mm. nuo neuvolajutut, synnytysvalmennukset, tutustumiskäynti sairaalaan ja palkkahommat ja äitiysloma korvausjutut. Saan ilmeisesti palkkaa sittenkin.. en tajua oikeesti mistään mitään kun työpaikkakin vaihtuu, vaikka samassa yhtiössä olen, mutta eri paikkakunta.. Ei tosissaan tämä lapsen tekeminen/saaminen ollutkaan niin helppoa ;p

Zinnie 29+5
 
Neuvolassa käyty..
Voin sanoa ettei ole juuri mitään hyvää kerrottavaa tästä käynnistä.
Normaalisti olen tosi iloinen neuvolakäynnin jälkeen, mutta nyt vaan lähinnä itkettää.
Alku meni ihan hyvin, mutta sitten alkoi alamäkin..

Viikkoja: 28+0
Pissa: puhdas
Hb: ei voitu mitata kun ei ollut välineitä ( uusia tilattu, mutta eivät olleet vielä tulleet, raudan syönti kuienkin jatkuu )
Paineet: 130/67
Paino: 59,4
Painon muutos/vko: +485
Sf-mitta: 25 ( sama kuin 2 viikkoa sitten, käyrillä mennään lujaa alaspäin )

Neuvolantäti olisi halunnut laittaa lähetteen TAYSiin ultraan ensiviikolle kiireellisenä, koska käyrillä tosiaan tiputaan.
Lähtötilanne kyllä oli että mentiin yläkäyrän yläpuolella, ja nyt keskikäyrän ja yläkäyrän välissä, mutta oli huolissaan kun ei ollut mitta kasvanut tässä kahden viikon aikana.
Mutta sitten kuitenkin päätti että koska jokatapauksessa mulla on aika sinne äitiyspolille missä ultrataan, kahden viikon päästä ei nyt ole järkevää aikaistaa sitä kun luultavasti jos kiireellisenä laittaisi lähetteen, niin katsottaisi vaan jossain välissä pikaisesti, eli ei olisi kunnolla aikaa siinä keskustella ja muuta.
Mutta nyt on seuraava neuvola aika jo viikon päästä jossa taas mitataan, ja sitten ilmeisesti pitää jo vähän alkaa huolestumaan jos ei ole kasvanut.

Sykkeet olivat onneksi hyvät, jos niissäkin olisi ollut jotain häikkää, niin olisin varmaan nyt jo matkalla TAYSiin.

Miehelle kun koitin soittaa ja kertoa tilanteen niin sanoi vaan että nyt ei ehdi puhumaan kun on kiire.
Joo ymmärrän kyllä että on koulussa, ja varmaan onkin kiire, mutta silti tuntui pahalta nuo miehen sanat.

Mutta täytyy vaan toivoa että olisi sf-mitta sitten viikon päästä enemmän...
Todellakin tälle kerralle olisin miehen halunnut mukaan, ei ehkä nyt tuntuisi näin pahalta.
Toisaalta taas mieskin olisi voinut pelästyä tilannetta, niin en sitten tiedä että onko se nyt hyvä vai huono ettei ollut kuulemassa.
Ensi viikon käynnille en kuitenkaan miestä sitten mukaan halua, silloin taas jos tulee lisää huonoja uutisia, niin mielummin menen yksin.
 
Kikka älä murehdi liikaa! Vauvalla on varmasti kaikki hyvin! :hug:

outiko mä katsoin ennen raskautta Faktan synnytysohjelmia. Nyt mies on ihmetellyt kun enää en katso juuri ollenkaan. Onnea muuten poksuista! :heart:

M86 onnea! :flower:

Helmiir toivottavasti teillä esikko pian paranee! :hug:

Zinnie tsemppiä muuttoon! =)

Tää kotona olo on pahasta kun tulee shoppailtua ihan hirveesti. Nyt vois koittaa olla vaan kotona ja käydä ainoastaan ruokakaupassa! Toivottavasti mä oon kohta niin iso etten jaksa pyöriä kaupoissa! :LOL:

Päksäkkä 28+1
 
Kikka89 Voi harmi, kun tuli ikäviä uutisia :hug: eiköhän pikkuisella kaikki kuitenkin ole ihan hyvin =) Ja tosi ikävää myös sekin ettei mies tue/kuuntele sua tämmösellä ikävällä hetkellä. Jaksuja :heart:

Mä en oo mitannut vielä kertaakaan mahan ympärysmittaa, mutta varmaan menee jo reilusti yli 100cm. Täytyis tänään mitata poksujen kunniaksi, jos vaan löydän mittanauhan.

Mä oon ihan liikuttunut täällä töissä, kun ihmiset (myös sellaset tuntemattomat) tulee kyselee mun vointia, laskettua-aikaa jne. Perjantaina ajattelin tuoda karkkeja ja muita herkkuja tänne viimesen päivän kunniaksi. Täytyy varata oikeen kunnolla, kun täällä on kuitenkin n. 100 ihmistä töissä.. :D Kaikki on vaan ollu mulle tosi ihania ( paria kateellista muijaa lukuunottamatta)

outiko 30+0

 
lääkärissä käyty.
paikat kiinni ja kuten olla pitääkin. pienen painoarvioksi sain 1260kg, kuulema käyrien keskellä menee. viikonloppuna vielä töitä ja sitten alkaa kesäloma ja siitä jatkan äippälomalle. jotenkin haikeeta "jättää" työpaikka.
 
Kikka89 :hug: Kyllä pikkuisella on varmasti kaikki hyvin, eihän ne mitat aina ihan käyrillä mene ja hyvä kun pääset kuitenkin kohta uudestaan tarkastukseen!

Seksielämästä sen verran, että meillä on nykyään noin kerran viikossa touhuiltu, yleensä aina viikonloppuisin kun viikolla ei vaan jotenkin jaksa/ehdi vaikka molemmat varmasti haluaiskin mutta se vaan aina jää.. :| Se on kuitenkin tärkeä osa suhdetta ja kuuluu terveeseen parisuhteeseen, joku kertoi että on kolmekin kuukautta viime kerrasta aikaa niin mä oon kuvitellut että meillä harrastetaan vähän kun on kerta viikkooon =)

Jeppis & Pikku-papu 28+4
 
Onnea outiko poksumisesta, mä oon vähän kade, mutta kovaa kyytiä tullaan täälläkin kohti tota 30 rajaa. Mulle on siitä tullut nyt sellanen elämää suurempi päämärä, kun lääkäri viimeksi sanoi, että se on meidän tavoite ja sit voidaan vähän huokasta. Musta noo lukemat ois siis oikea juhlan paikka :) Mä meinaan tänään juhlistaa omia hyviä uutisia sillä muumilimpparilla, mies toi mulle pari pulloa varaksi eilen kaupasta, mutta säästin ne täksi päiväksi, kun saunotaan ja herkutellaan muutenkin. Ne pantterit kyllä eilen popsin miehen kanssa... :p
 
Ihanaa kun te kaikki olette niin kannustavia :heart: Se rohkaisee. Tänään beibe liikkui taas entiseen malliin. Se oli vähän vaisumpi tässä viikon ajan kaatumisen jälkeen. En tiedä miksi, ehkä sattumaa. Mutta nyt alan tuntea, että kaikki on taas hyvin :)

Muuten täällä ei mitään uutta auringon alla...päivät men rattoisasti, nyt taas rauhallisemmin kun miehen lapset lähtivät eilen. He selvästi odottavat pikkusisarusta kovasti ja ovat ylpeitä miun mahasta :LOL: Kun tulee vieraita tai ollaan jossain niin "kattokaa Heinin mahaa! Kokeile kuin kova se on! Heini näytä siun mahaa! Siellä on vauva!" :)

OnSiisKevät ja beibe 28+3
 

Yhteistyössä