ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

outiko Et näköjään mennyt tänään sinne synnytysvalmennukseen. Miten se olikaan.. Olikos nyt joka lauantai niitä valmennuksia? Ja joka kerralla sama setti, eli yhe kerran kun käy, niin se riittää? =)

Mandy ja nappula 27+5
 
Heipsan, meillä nettipimentoa oli reilun vuorokauden, meinas jo paniikki iskeä :whistle:

BB, toivotaan nyt että kaikki olsii kunnossa :hug: Harmillista kun pitää tulla kaikenlaista..

Mulle tuli torstaina kelan päätökset, nyt vaan pakettia odottelen :)

Vilma ja Elma 26+1
 
Mandy81 Ei menty vielä tänään, kun siinä neuvolan paperissa oli suositus että vasta rv 32 jälkeen ois ns. otollisin aika mennä. Ja onhan tässä vielä monta lauantaita jäljellä :)
Joo ja joka lauantai sama setti ( luento). Siellä ei ole sitä kierrätystä synnytysosastolle enää ollenkaan :(

Aloin sitten siivoamaan mun vaatekaappia, ihan hirvee homma!

outiko 28+3
 
Meillä alkaa synnytysvalmennus ja perhevalmennusten viimeinen osio ensi tiistaina. Hui. Mua on ihan todenteolla alkanut nyt jännittää synnytys. Viime viikolla katsoin Sairaalaa ja ekaa kertaa itkin sitä katsoessa siksi, että se synnytys oli niin pirun pelottavan näköinen, enkä siksi että olisin ollut jotenkin liikuttunut. Se imukuppi on niin kaamea vekotin, että saan paniikkikohtauksen jos sellaseen joudutaan :| En mä nyt koe vielä varsinaisesti synnytyspelkoinen olevani, mutta nyt kun homma alkaa lähenemään niin kaikkia ajatuksia nousee pintaan..
 
Mäkin oon kattonut innoissani noita Sairaalan synnytyksiä, niin ja sitten sen Kätilö sarjan.
Tuntuu vaan että noissa on tosi paljon sellasia ns. helppoja synnytyksiä. Voi tietty olla, et ne joilla on ollut vaikee synnytys, ei halua että se näytettäs telkkarissa. Olis vaan kiva nähdä joskus niitäkin, missä kaikki ei sujukaan niin helposti. Niin, olihan se imukuppi synnytys kyllä viime viikolla vähän sellanen vaikeempi, mut kuitenki.
Mua ei oikeestaan jännitä vielä yhtään se, eiköhän se mene omalla painollaan :)

 
mä en ole katsonut sairaalaa tai tuota kätilö sarjaa, mutta faktalta tulee riskitapaukset ja muitakin synnytyssairaala sarjoja joita katson :) ei kyllä aina pitäisi ku välillä aika kauheeta katottavaa ja itkusta ei tule loppua.... :|
 
Moikkamoi!

Ensiksikin, pakko purkautua tänne. Miehen sisko kävi kylässä lastensa kanssa. Se soitti aamulla, että eivät varmaan tuu, kun poika (3v) valittaa mahaa. No, se oli sitten mennyt hänen mielestään ohi ja tulivat sitten meille. Mutta poika kerkes meillä olla ehkä just ja just sen 5-10min ku oksensi ja ripuloi ja oli tosi huonossa kunnossa. Ja kuulin sitten vanhemmalta lapselta (14v), että poika oli koko yön valittanu mahaa ja kotonakin oksentanut ja ripuloinut. Sitä ihmettelen, että eikö aikuinen ihminen ymmärrä, että sairaan lapsen kanssa ei kyläillä! Mua niin suututtaa, että oon itkeä tihrustanu ja siivonnu täällä! Meinashan tuo mieski aika pahalla tuulella olla ku ne viimein 4 tunnin kyläilyn jälkeen tajus lähteä!
Mä ite sairastin oksennustaudin sillon maaliskuun alussa ja olin onnellinen siitä, että pojan ei sitä tarvinnu sairastaa. Voi että mua pistelee vihaksi! Itsellä ei kyllä tulis mieleenkään lähteä kyläileen sairaan lapsen kanssa. :headwall:

Ihania masukuvia ja hienoja ultrakuulumisia taas :flower:

Tervetuloa niiskuneiti81 mukaan :)

En jaksa nyt kommentoida sen kummemmin, kun tekstiä taas tullut monta sivua enkä muista puoliakaan :LOL: Mun muisti on mitä parhain kuten huomaatte!

Hyvää äitienpäivää teille kaikille! :heart:

äiskä ja pikkuinen 26+5
 
Hellurei pitkästä aikaa!!!

Joku täällä taisi mainita, että hällä on ollut toispuoleista turvotusta?! (Anteeksi, niin paljon oli teksitä jälleen ilmestynyt, etten muista kuka asiasta kirjoitti :ashamed: .
Mutta mulla on ollu reilusti yli kuukauden toinen jalka turvonnut. Iltaisin pahiten ja aamulla jalkä lähes ok. Kerran kävin lääkärissä asian takia, muttei mitään vakavaa..?! Käskivät seurata tilannetta. Ehkä tuo Salama mun mahassa vaan painaa johki hermoon ja siksi toinen jalka turpoo?!!??!
En tiä.

MUKAVAA ÄITIENPÄIVÄÄ meille kaikille :flower: ..

Tää olikin tällanen sikapika viesti, pää lyö ihan tyhjää ja väsymys on järkky.
Joten palaillaan.

Sunflower-78 & Salama rv? LA 19.8 (muuten esittelyssä mulla on la 17.8 mutta samapa tuo ;) )
 
miiwa mulla on tuota toispuoleista turvotusta. JA sen lisäksi oliki ampaissut verenpaineet korkealle normaalista vaikkeivat viellä pahat mutta äkisti nousseet sekä näköhäiriö/huimaus/melkeen pyörtyily kohtauksia. Sf-mitta oli käyriltä pudonnut alas kans melkoisesti. Ja epäilevät raskausmyrkytystä mutta pissa oli puhdas.
Tosta toispuoleisesta turvotuksesta osaan kyl senkin sanoa että se voi johtua siihen että jos vauva painaa vaan johonkin niin että toinen puoli turpoaa. Kannattaa neuvolassa ottaa puheeksi jos ne siellä ymmärtäisivät laittaa lähetteen lääkäriin ja sit vaan oot kovana niille lääkäreille että saat selvän selityksen. :)
 
Huh, nyt vihdoin sain mun suur urakan valmiiksi, nimittäin tuon mun vaatekaapin järjestyksen. Miten ihmisellä voikin olla näin paljon vaatteita :eek: Kirppareille joutais kyllä suurin osa. No mutta nyt on hyvä mieli kun sai homman valmiiksi.

Mukavaa äitienpäivää kaikille äideille :flower:

Outiko 28+4 ( tj 80)
 
Citilda, mä hain kirjallisesti virkavapaata ja toimitin raskaustodistuksen sekä kelan paperit liitteenä palkanlaskijalle, joka sitten laittoi paperit eteenpäin kelaan. Kehotan myös soittamaan liittoon (jos kuulut) ja kysymään asiasta. Toihan menee sun pomon osalta jo vähän kiusaamiseksi, jos kerran ei ole antanut sulle lisäohjeita ja nyt ilmoittaa että oma vikas. Meillä ei myöskään pomo tiennyt kaikesta, kun olen eka joka jää pitkään aikaan äitiyslomalle, mutta otettiin yhdessä selvää. Palkanlaskijakin oli uusi ja senkin kanssa selviteltiin. Että ei se pomo musta voi vaan pestä käsiään kaikesta, että olisit selvittänyt. On se hänenkin hommansa tiedottaa ja auttaa alaistaan.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille, myös esikoistaan odottaville!! :heart: :hug:

Mitä olette saaneet lahjaksi? Mä sain Nomination Classic -rannekorun kahdella sydämellä. Toinen on ihan kultainen sydän, jossa pari kiveä ja toinen on opaali. Heino on!! :)
http://www.nomination.com/showPage.php?template=collections&masterPage=composable-collection-inside.html&search=composable

Luminella ja matkustaja 27+1 (hui kun viikot vaan vierii eteenpäin... :D )
 
Heippis täältäkin!
mukavaa äitienpäivää :flower:
Mies jo menny aikaseen töihin ja pikkumies pösöttelee vielä antaumuksella. Kahvit juotu rauhassa ja syöty suklaata...ei kyllä sais mutta tänään on äitienpäivä:)
Mulla tota painoo tulee ihan silmissä lisää kokoajan..kiva kun vielä alkaa aurinko lämmitään niin turvotuskin muistaa ilmentyä:)
Mulla ollut supistelua vkolta 20 lähtien ja kohdunkaula lyhentynyt reilu 1 cm. Onneks muuten kiinni ja ei pehmentynyt. Meillä häät heinäkuussa ja välillä kauhistelen jos tämä pikkumies meinaa ottaa varaslähön elämään. Meillä kyllä oli tässä muutto ja remonttihommia et varmaanki ne verotti myös..toivottavasti nyt tasaantuu kesää kohti.
Mun eka synnytys oli varsin vaikea ja päädyttiin hätäsektioon ja nyt vähän kauhunkankeana odottelen h-hetkeä..toisaalta haluisin alateitse mutta sit taas en. No onneks saan synnytystapaarvion niin näkee vähän kokoakin vaikkei ne nyt pidä aina paikkaansa.
Tuntuu jotenkin niin epätodelliselta kun äitiyspakkauksia olette saaneet ja lasketaan päiviä lomalle.) Menee aika liian nopeeta. Kohta jo nyytit sylissä:)
Mutta mukavaa su kaikille ja ihanaa äitienpäivää. Täällä ainakin paistaa ihanasti aurinko :heart:
 
Luminella Ihanan korun olet saanut =)

Vuoden päästä me esikoisten odottajatkin sitten voidaan juhlia äitienpäiväämme :)
Kertokaahan te äidit, joilla jo lapsia on, miten teitä on tänään muistettu/ mitä olette saaneet?

Onko muilla ollut hengenahdistusta? Mä en tiedä painaako vauva sitten palleaan tai jotain, kun mun on joskus tosi vaikee saada henkeä. Pitää hengitellä tosi syvään, kun tuntuu että happi loppuu.

Samoin mulla on jatkuvasti kuuma. Aamullaki heräsin hikisenä ja suoraan vaan menin parvekkeelle jäähylle.

Vielä kerran mukavaa ja aurinkoista äitienpäivää :heart:

outiko 28+4
 
hengenahdistus mulla on esiintynyt aina välillä, neuvolassa sanottiin viimeksi että voi alata tuntumaan että ei saa henkeä kunnolla, kun vauva painaa vähän keuhkoja. Mutta kun suoristelee selkää ja vetää syvään henkeä niin sitten auttaa ainakin mulla :)

Hyvää äitienpäivää. :heart:
 
baby butterfly Voi että, jaksuja kovasti :hug: Toivottavasti saadaan selvyys tuolle asialle..

Mulla on tänään ollut ihan ihmeellisiä hengenahdistuksia. Tuntuu vaan että happi loppuu eikä auta vaikka miten koittas rauhassa hengitellä. Kävin ulkonakin istumassa, mutta ei raitis ilmakaan oikeen auttanut. Sitten tuli ihan sellanen tuskan hiki/kuumuus. Ei kivaa :(
Tuntui niin pahalta, että rupes itkettämään.
Mies onneksi lohdutukseksi kasasi pinnasängyn, niin mieli kirkastui. Nyt pitää vaan raivata sille tilaa makuuhuoneesta..
 
Moi taas ja hyvää äitienpäivää !!

Täällä kanssa ollut tuota hengenahdistusta.
Tosin mulla muutenkin on taipumusta hyperventiloida, mutta nyt saattaa ihan yht´äkkiä joutua vetäämään tosi syvään henkeä kun tuntuu että meinaa tukehtua.
Itse en onneksi kauheasti pelästy noista juuri niiden hyperventilaatioden takia kun olen tottunut siihen että välillä täytyy tosissaan keskittyä hengittelemään.
Vähän vaan pelottaa jos käy niinkuin yhdelle tutulle joka alkoi todella voimakkaansti hyperventiloimaan synnytyksessä, ja lopulta jouduttiin tekemään hätäsektio, ja äiti ei moneen tuntiin saanut lasta syliinsä koska joutui makaamaan jossain huoneessa lämpöpeittojen alla ja rauhoittua.

Lisäksi mulla on kanssa nykyään jonain päivinä todella kuuma, vaikka ulkona ei olisikaan kuin muutama lämpöaste.
Ja lähes joka aamu herään ihan hiestä märkänä.
Ei kiva..

Ja sitten olen vielä sellaisen asian huomannut että jos makaan pitkään selälläni niin nousee mahahapot kurkkuun, ja tuossa yksi yö melkein tukehduin kun koitin vetää henkeä, ja sain sitten ilmeisesti niitä happoja henkitorveen.
Siinä sitten yskin ja koitin hengitellä rauhassa, ja sama juttu toistui monesti kun menin takaisin makaamaan.

Mies lähti juuri töihin ja ajattelin tuossa aamulla vielä että yritän tänään imuroida ja pestä lattiat, mutta nyt tuntuu siltä että saa mies hoitaa ne kun on nyt 2 seuraavaa päivää vapaalla.
Itse taidan vaan pyyhkiä tuon meidän hoitopöydän ja purkaa äitiyspakkauksen hoitopöudän laatikoihin ja vauvan vaatekaappiin.
 

Yhteistyössä