ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Moikka taas!

Nyt sai sitte mies potkut, ihan niinku kaikki ei jo valmiiksi menisi päin persettä. Välillä tuntuu siltä että ei tää voi olla edes totta, tapahtuuko tämä kaikki meille ja vielä vittu samaan aikaan?? Ihan semmonen tunne että nyt tapahtuu viä jotain tosi kamalaa kun on kerran tämmönen putki päällänsä. Nyt kun sain kelan kans asiani sovittua niin taas pitäis soittaa ja ilmottaa että miehellä ei oo tuloja eikä tiedetä kuinka kauan menee ennenkö se saa liitosta rahaa.

Eilen illalla supisti aika tujusti, menin jo kahdeksalta sänkyyn ja sinne sitte nukahdinki. Pelottaa niin hirveesti että turo syntyy pian, vaikka mun tuurillahan menee yli ja komeesti! :whistle: Keskiviikkona on lääkäri äippäpolilla, katotaan ainaki ettei kohdunsuulla oo tapahtunu muutoksia ja sitte varmasti saan insuliinit käyttöön. Paskaakaan ei kiinnostaisi mutta se on turon parhaaksi.

Olikohan täs ny kaikki mistä piti valittaa?! Onneks on tuo esikoinen, se lähti isin kans aamulla markkinoille ja äiti sai lahjaksi kaksi komeeta petunia-amppelia. :heart: :heart:

Niiskuneiti81 Meillä myös esikoinen synty hätäsektiolla ja kävin juttelemas pelkopolilla n. kuukausi sitte. En ainakaa vielä sektiota vaatinu mutta kai täs voi viä mieli muuttua moneen kertaan! =)

mamika & turo 26+0
 
mamika harmi kun teille tapahtuu kaikki ikävät asiat samaan aikaan! :hug:

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille äideille! :heart:

Eilen ei ollut voimia mennä töihin. Huomenna menen lääkäriin. Mies on sitä mieltä niinkuin kaikki mun läheisetkin että voisin jo jäädä kotiin. No katotaan mitä lääkäri sanoo.

Päksäkkä 26+5
 
Hyvää äitienpäivää kaikille jo äideille ja kaikille esikkoa odottaville myös :)

Taas on päässyt lukeminen ja kirjoittaminen jäämään väliin, mutta nyt on ollut "hyvä" syy. Aloitin vapun jälkeen työt niin ollut aika väsy kun raahautuu kotiin ja tietty kotona odottaa täysi "työpäivä" vielä päälle niin iltaisella ei jaksa enää koneelle raahautua.

Torstaina oli toinen sokerirasitus. Pikatestin mukaan paastoarvo oli vähän koholla, 5.7, kun sormenpäästä otettuna se saisi olla korkeintaan 5.5... Mutta eipä neuvolasta soiteltu perään että ei niissä varmaan kovin pahasti mitään ollut pielessä.. Elleivät sitten huomenna rimpauttele..

Netistä lueskelin tosta sokerirasituksen tekemisestä, ja ne tehdään miltei järjestäen "väärin". Ennen paastoa pitäisi olla syödä useampi päivä hiilaripitoista ruokaa ja sitten pitää tuo paasto.. Antais kuulemma paljon luotettavampia lukemia ja kertoisi sen todellisen sokerinsietokyvyn.. Edellisen päivän syömisellä kun pystyy jopa tarvittaessa huijaamaan tuossa testissä..

Maha on kasvanut siihen malliin että omistan tällä hetkellä kahdet housut joita pystyn käyttämään, äitiyshousuja kun en taivu ostamaan niiden hinnakkuuden vuoksi... Täytyy vanhoista tavis housuista muokkailla masuystävällisempiä.. Tulee huomattavasti halvemmaksi.. *miten niin kitupiikki* :)

Harjoitussupisteluja on ollut viime aikoina todella paljon :$ Ei kipeitä, mutta jotenkin epämiellyttävän tuntuisia.. Muutama yö sitten tulivat hetken säännöllisestikin :eek:
Tosin ne eroaa selvästi niistä millä nuo kaksi edellistä ovat lähtenee tulemaan niin en ole mitään paniikkia niistä ottanut..

Sain tuossa reilu viikko sitten kuulla ilouutisia.. Paras ystävänikin odottaa vauvaa :) Oon todella onnellinen heidän puolestaan.. Kiva saada odotuskaveri lähipiirinkin vaikka ei nyt kauaa ehdittäkkään masuja kasvatella samaan aikaan.. Oon vaan niin kateellinen kun hän kokee kaiken ensimmäistä kertaa ja minä jo viimeistä.. Haikea olo, eikä oikein ehdi tästä omasta raskaudesta nauttiimaan kun on niin paljon tekemistä koko ajan..

Nyt meni taas omanapaiseksi tämä kirjoittelu :( Mutta tunnustan etten ole vielä lukenut mitkä puheen aiheet on olleen viimeisimpänä keskustelun alla... Yritän ensitilassa päivittää tietoni sillä saralla..

Minerva

 
mulla on kanssa toispuoleista turvotusta, oikea jalka on turvonnut heti aamusta asti, viime torstaina oli lääkäri, kuulema normaalia.... verenpainelääkitystä taas nostettiin.... huoh....
onneksi keskiviikkona taas neuvola.... :)
 
Hitsit mua ärsyttää. Mulla on ollut varmaan kohta viikon tosi rasittava elohiiri silmässä :kieh:
Mä en tiedä onko raskausaikana jotenkin alttiimpi tuollasellekin, mutta rasittavaa kun nykii ihan kokoajan. Tuntuu että viimepäivinä tullut kaikenlaisia vaivoja oikein urakalla. Nää hengitysongelmat, sitten närästys ja nyt vielä elohiirikin :D
Mutta loppua kohden odotettavissa vielä varmaan paljon muutakin..

outiko 28+4
 
hyvää äitienpäiväää... :heart: :heart: :flower: :heart: :heart:
mulla ei ole ollut turvotusta tai en ainakaan ole huomannut.. mutta saattaa puutua käsi ihan oudosti kun olen toisella kylellä.. eli jos olen esim vasemmalla kylellä niin oikea käsi saattaa puutua.. outoa.. onko muilla ollut tälläistä??
ens viikkolla odottelenkin äitiyspakkauksen saapumista.. =)
mamika voimia teidän perheelle.. meillä kanssa aika hankala tuo raha tilanne kun mieheni on vähän väliä lomautettuna eikä kuulu liittoon että sieltä saisi rahaa.. hänen pomonsa oli luvannut että huomenna pääsee töihin mutta soitti tänää että ei pääsekkään että tiistaina vasta.. no toivottavasti sitten pääsis..
BB toivottavasti kaikki olisi hyvin eikä olisi raskausmyrykytys eikä mikään muukaan "vakava"..
voimia kaikille muillekin joilla ollut ikäviä vaivoja.. :hug:
mä en saannu mitään äitienpäivä lahjaa en kuulemma ole vielä äiti (no enhän kyl periaatteessa ookka)..ehkä oisin toivonnu jotain pientä.. heh no ehkä sitten ens vuonna.. oman äitini luona kävin kyllä suklaa kakkua syömässä.. nami nami vein hänelle kukan ja uutta maraboun mansikka suklaata.. kun ei ollut tuo raha tilanne hirveen hyvä..

piritta + moggulaa 26+1


 
En ole aikoihin kirjoitellut, tekstiä tulee niin paljon että hyvä kun pysyy perässä B)

Noh, täällä kanssa riittää vaivoja. Mieletön yskä vaivaa ja saa nähdä mitä tulee töissä olosta, jos siellä alkaa kovasti yskittämään. Aamulla myös on jonkun toisen mainitsemaa kuumaa oloa, olenpa mitannut lämpönikin parina aamuna ja kun tosi kuuma niin lämpöä ASTE VÄHEMMÄN kuin normaalisti (siis kun normaalisti jotain 36.8 niin noina aamuina sitten 35.8). Selkäkipu vaivaa ajoittain.. närästystä on ja vatsa toimii miten tykkää.. eiköhän siinä ollut valitusta riittämiin :LOL:

Minä saan äitiyspakkauksen varmaan kesäkuun puolella kun nuo äitiysrahahakemukset menevät työnantajan kautta ja he lähettävät ne vasta myöhemmin Kelaan, että saavat kaikki tiedot mukaan.. niin joudun hieman odottelemaan. Ja jos joku ei kaipaa niitä kestovaippoja mitä paketissa on niin yv:tä tännepäin :heart:

Minuun on iskenyt aivan kaamea himo hankkia kestovaippoja! Onkin tullut vietettyä runsaasti aikaa kestovaippakauppojen sivuilla :D ja muutaman vaipan olen tilannutkin. Jospa tässä nyt saisi hillittyä itsensä ja ostelisi vasta sitten lisää kun näkee miten kaikki sujuu pikkuisen kanssa, alkuun olen kuitenkin ajatellut mennä sekä kestoilla että kertiksillä. Kantoliinakin vielä hankkimatta... mutta taidan päätyä samaan kuin edellisen kanssa eli varmaan Pikku-Ruu taas tulee tilattua kun olin siihen niin tyytyväinen.

L3nen (28+0)
 
SpringSummer
Hyvää äitienpäivää kaikille!
Olipa hauskaa tulla tänään ensimmäistä kertaa jo vähän muistetuksi äitienpäivän takia, on jo aikakin! Voimia mamikalle, ikävä tilanne. Muuten en ny muista mitä kommentoisin, ahkerasti oon kyllä käynyt lukemassa. Meillä kaikilla raskaus on jo niin pitkällä, että vaikuttaa nyt viimeistään monella tulevan pieniä tai suurempia vaivoja.
Närästyksestä: mulla tuntuu joskus syömisen jälkeen melko kovaa poltetta tuossa kurkun alla. Onko se närästystä, vai pitäisikö närästyksen tuntua enemmän vatsassa? En tiedä yhtään miltä närästys tuntuu, sama epätietoisuus vaivaa supistuksista. Te kenellä närästystä on, millaista se on, mikä teillä närästystä aiheuttaa ja miksi raskaus lisää sitä? Millaisin keinoin pärjäätte vaivan kanssa (jos tää mun polte on edes närästystä..)?
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille! =)
SpringSummer 27+0
 
Vivid
Tervehdys kaikille :wave: Vivid tulee vierailemaan tuolta syyskuun pinosta.

Tampereen ja sen lähialueen mammat huom! Meille on perustettu oma kerho syysvaavit -09, jossa tämän alueen syksyiset odottajat voivat vaihtaa kuulumisia ja järkkäillä tapaamisia.

Tervetuloa kaikki sinne!! Nanna-adele antaa salasanan kerhoon. Laittakaa hänelle yv:tä.
 
Voi hele*etti sanon minä. Oon täyttänyt noi Kelan paperit jotenkin päin mäntyä ja koitan niitä nyt täyttää tässä uudestaan. Nää on niin syvältä! Osaako joku auttaa, että pitääkö mun täyttää tuo kohta 11 "Työstä poissaoloajan palkka" kun työnantaja maksaa mulle 3:kk ajan normi palkkaa äippäloman alussa?
ARGH :kieh:

outiko 28+4
 
Outiko Just täytin noita hakemuksia netissä ja mun mielestä se oli selkeempi kuin toi paperihakemus. Täytin vastaavan kohdan siinä nettihakemuksessa ja laitoin sen kolme kuukautta siihen ajaksi, miltä saan palkkaa. Tsemppiä!
 
aurora81 Joo, taidan minäkin täyttää sen netissä ja laittaa sitten postissa menemään sen todistuksen raskaudesta.

Hyvää yötä kaikille! Mua ei väsytä yhtään ,mut pakko lähteä nukkumaan, kun mentävä kahdeksaan töihin. Onneksi enää 9 työpäivää jäljellä =)

Outiko 28+4
 
Mukavaa äitienpäivän loppua kaikille mammoille!

Mäkin oon saanut kokea mitä on närästys!! :x :x Turvotustakin on jonkun verran.. :/ Tsemppiä kaikille huonosti voiville, toivottavasti ei kellään ole mitään vakavampaa..

Mamika Voi ei! Ei kyllä ole helppoa teilläkään, voimahali :hug:

Vihdoin viimein :attn: . Ne olis sitten Brion Joyful:t. Oon katellut vaunuja vaan netistä, mutta huomenna käyn kattomassa noi livenä ja jos on hyvät niin pistän tilaukseen. Noi on periaatteessa Brion uusi malli, kun ennen vastaavat on saanut vain pienillä etupyörillä..

Nämä siis haluaisin turkooseina:

http://vauvapiste.suntuubi.com/?cat=14
 
Yritin siis kirjotella tohon edelliseen että päätin vihdoin vaunut, en tiiä mitä sille lauseelle kävi..

Pinnasänky kysymys Aiotteko ostaa pinnasängyn laskettavalla laidalla vai tavallisella? Oisko kellään jo kokemuksia?
 
Huomenta mammat!

Täällä pirteänä kuin peipponen olen ollut hereillä viidestä asti :saint: Viimeinen työharjoitteluviikko alkaa ja mieli muutenkin hyvä.

Mulla on kai sitten alkanut supistella. Mahaa veti viime viikolla useaan kertaan kovaksi niin että ylävatsa oli kuitenkin ihan pehmeä ja myötäävä. Paineen tunnetta on myös, mutta en huolestu siitä, koska vauva on tosi alhaalla nyt majaillut ja koska viimeksi lääkäri sanoi, että paineen tunne mulla johtuu vaan kohdun venymisestä ja mahdollisesti pienistä kivistä siellä virtsateissä. Ja kun tosiaan viime mittauksella oli sitä kaulaa sen 5,3 cm niin toivon ettei se nyt heti sulais.

Mamika, voimia ihan kauheasti teille! Ihan liikaa tulee yhden perheen kestettäväksi :hug:

Piritta, toivottavasti teidänkin työasiat selviäisi. Meilläkin mies oli tänä keväänä lomautettuna, liiton rahat pitäisi tulla pian, kaksi kuukautta oli käsittelyaika lähes. Nyt sitten kesälomilla on kaksi viikkoa, loput pitää loppukesästä jos hyvä tuuri käy. Nyt niillä on taas töitä, mutta epäilen että ei ole koko kesää.

Voimia kaikille huonovointisille, toivotaan ettei kenelläkään olisi syytä huoleen :hug:

Hei, mitä muuten Pikkupeikolle kuuluu? :wave:

Vilma ja Elma 26+3
 
Huomenta!
Toiseksi viimeinen työviikko ennen kesälomaa alkoi. Nukuin tosi huonosti ja näin ihan pimeitä unia. Unessa mm. joku känninen vanha ukko yritti tehdä meidän vauvalle jälkiaborttia harjanvarrella :kieh:

Täälläkin supistelee jo kovasti. Yöllä kun kävin vessassa niin oikeen kunnon supistus tuli.

aurora81 Me ostettiin sellanen pinnasänky missä saa pohjaa säädeltyä kolmelle eri korkeudelle, mutta laitaa ei saa pois. Sensijaan laidasta saa otettua pari pinnaa irti niin lapsi pääsee sitten halutessaan sieltä itse pois. ( siis sitten ku on tarpeeksi iso tietty..)

Mulla taas ahdistaa hengitystä kauheesti, mut yritän olla töissä.. :/

outiko 28+5
 
vilmav2 Mä en oikeen usko että on allergista (tai no tietysti voi olla sitäkin) vaan uskoisin että johtuu enempikin siitä että kohtu painaa palleaa jo kovasti.
Teen istumatyötä ja tuntuu että tässä tuo oikeen korostuu. Yritän hengitellä kokoajan, mutta tuntuu että siltikään ilma ei riitä :/ ja sitten rupee pyörryttämään.

Mä en haluaisi saikkua, koska tiiän että kotona on tosi tylsää. Katson nyt vähän tilannetta ja sitten ehkä työterveyteen..
 
Helou piiiitkästä aikaa...

Oon ollu ihan laiskapaska ja en oo täällä jaksanu käyä höpöttelee olleskaa :( sori mamitsut.
Masu kasvaa täälläkin edelleen huimaa vauhtia ja seuraava neuvolälääkäri ens.vkon maanantaina, viimeks käyny sisätutkimukses lääkäril rv.9+6 et aika monta viikkoa on kerenny vierähtää väliä..jännittää että mitä se lääkäri sanoo. Sokerirasituskin oli ja ilmeisesti siellä ei mitään häikkää ollut kun ei ole neuvolasta soittoa kuulunut. Enää 3päivää(tämä pvä mukaanlukien) töitä ja sit 2viikkoa kesälomaa ja sit enää 4viikon rutistus ja äitiyslomalle..? Innolla jo odotan että pääsen duunista pois..ei jaksais enää millään aamusin herätä ajelee töihin, kun matkaa Jokelasta on Tikkurilaan kuitenkin se 40km/suunta. Ja sit esikko aina ensin tietty hoitoon ja ja.. No kohta saa murukin alkaa viettää "laatuaikaa" äitin kanssa..toivottavasti ei tule aika pitkäks :) siis neidillä ei mulla..

Jees Poks...mutta nyt "ahertamaan"

Starre ja Hippunen 27+5
 
Outiko mulla on astma (lääkkeillä pysyy kurissa) ja oon huomannut että nyt on alkanut hengästymään normaalia herkemmin, lenkilläkin kun menee ihan pientäkin ylämäkeä niin heti alkaa ahdistamaan. Siitä neuvolan opuksesta kans luin että näillä viikoilla kohtu todella alkaa sitä palleaa painamaan ja aiheuttaa herkemmin hengästymistä. Tiedän tunteen kun ei meinaa saada henkeä, toisaalta varmaan "helpotus" kun tietää että melko varmasti on nimenomaan raskaudesta johtuvaa eikä esim. astma, siitä kun ei pääse eroon edes raskauden päätyttyä :/

Alan olemaan niin poikki täällä töissä ettei huvita ei sitten niin yhtään! Tekis niin mieli mennä hakemaan saikkua ja sanoa rehellisesti etten yksinkertaisesti jaksa tätä istumista (8h päivässä + työmatkat n.2h päivä )...Jotenkin vaan ei anna luonto periksi kun ei ole mitään sen suurempia vaivoja...mistä olen tietystikin tosi tyytyväinen ettei ole!
No, eiköhän tämä taas tästä kun lähtee viikko kunnolla käyntiin...

Tsemppiä kaikille!

Jeppis & Pikku-papu 27+2


 

Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Alan olemaan niin poikki täällä töissä ettei huvita ei sitten niin yhtään! Tekis niin mieli mennä hakemaan saikkua ja sanoa rehellisesti etten yksinkertaisesti jaksa tätä istumista (8h päivässä + työmatkat n.2h päivä )...Jotenkin vaan ei anna luonto periksi kun ei ole mitään sen suurempia vaivoja...mistä olen tietystikin tosi tyytyväinen ettei ole!
No, eiköhän tämä taas tästä kun lähtee viikko kunnolla käyntiin...
Jos kyseessä on raskaudesta johtuva väsymys/uupumus, niin se on ihan pätevä syy saikulle - sitä ei vaan jotenkin miellä syyksi kun eihän sitä normaalisti väsymyksen takia jäädä kotiin. Mutta raskaana ollessa se on viesti siitä, että keho todella tarvitsee ylimääräistä lepoa jaksaakseen raskauden loppuun ja sitten vielä synnytyksen. Itseään ei kannata vetää loppuun vaan mennä todella oman jaksamisen mukaan. Minulle jo neuvolalääkäri sanoi aiemmin, että synnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta tulee monin verroin rankempi, jos vetää itsensä loppuun raskauden aikana.

Mulla saattaa olla niin, että jään juuri kyseisen syyn takia saikulle - ainakin osittain sen takia, kevät on ollut todella rankka :attn: ja koko raskauden ajan olen ollut väsynyt, se ei ole väistynyt lainkaan.. tähän tietty vaikuttaa sekin, että hemoglobiini on laskenut eikä raudasta huolimatta ole alkanut nousemaan, päivastoin taas himpun mennyt alaspäin.. nyt alkaa toki tulla muitakin vaivoja kuten selkäkipua ja istumatyö ei tee tälle vaivalle kovin hyvää.

Mutta takaisin työn pariin :|

L3nen (28+1)
 
Mamikalle haleja :hug: .

Hengenahistuksesta...oon kans huomannut, että massu noussut tosi ylös. A närästys on kovaa, joskin pysyy vielä hanskassa renniellä. Ja B oon huomannut ton hengästymisen. Mä nyt en liiku, joten siinä en huomaa, mut lukiessa pojalle satua, joutu aina välillä pysähtyä hengittelee, kun ei saanut happea :) Mä oon vaan siitä vähän outo, että musta nää on raskauden parhaita oireita! Nyt massu nousee, niin kuin kuuluukin ja kohta tiiän nukkuvani istuvassa asennossa, kun närästys äityy niin pahaksi. Mutta pian jo huomaa, että kas nyt onkin helpompi hengittää, mutta kävely muuttuukkin ankkakävelyksi, kun massu valahtaa alas ja vauva laskeutuu. Näin tietää, että vauva kasvaa ja raskaus etenee ns. oikein :) No joo viimeksi toissayönä kirosin miehelle, että närästää niin kovin, että on pakko nousta istueltaan jo nukkuun ja sit alkaa supistaan (mitä ei ollu esikoisesta), mut näin päivällä sen unohtaa :p Ei tietty oo kiva jos tuo ahistus tulee niin pahaksi kuin esim. astmassa tai ees lähelle :| Mulla ei sellasta oo koskaan ollut.

Ja sit tää herkkyys voi kiesus sentään. Viime raskaudessa sain raivareita ihan olemattomista asioista, ei siis todellakaan mitään syytä, mutta nyt pillitän. Oon niin herkillä, että eilenkin käytännössä vollotin koko päivän. No ensin ilosta. Poika oli tarhassa muotoillut savesta äiskälleen linnunpesän ja lisäksi oli kortti, jossa kerrottiin miksi äiti on kiva :) :) . Sit poitsun ilme oli näkemisen arvonen, kun hän totes, että joo tossa on tommonen toinenkin lahja...isi kyllä valkkas sen ja nyrpisti nenäänsä. Sain sen kalevalan vanamo nilkkakorun. Poika olis halunnut ostaa jonkun mustan rokkikorun tai miesten kellon ;) . Ja tietty herkutkin sänkyyn herkisti. Myös masuasukki oli meidän aamuhetkessä tujuilla potkuilla mukana. No mutta kun ilta alko tuleen, aloin itkeen kun tuotiin pinnasänky meidän huoneeseen ja se ei sopinutkaan ihan niin hyvin kuin olin kuvitellut...no sit kun poika meni nukkuun, aloin jotenkin pelkään kaikkea mahollista ja siinä sit lätkän finaalia kattoessa porasin miehelle kaikki pelkoni...synnytyksestä siihen, että pelkään menettäväni läheiseni. Että näin, ei ollu tällä tytöllä kyllä eilen tunteet hallinnassa. Tänään taas ihan ok olo, ei itketä :) .

Tulipas taas sepustusta, nyt jätän teidät rauhaan ja soittelen palkkatädille. Meillä ei muuten oo tehty mitään kirjallista ilmotusta työnanatajalle, kerroin suullisesti ja puhuttu on paljonkin asiasta ja nyt nää saikutkin. Eivät vois kyllä sanoa, että eivät tiedä. Kaikkiallahan puhutaan vaan ilmoittamisesta ennen 2kk. tietty on vaikeempi osoittaa toteen suullinen kuin kirjallinen. Meillä mä lähetän kaikki laput kelaan, joten niitäkään en töihin toimita, työnantaja toimittaa kelaan sit sen y17 lomakkeen. Outiko[/b mä muuten laitoin siihen papruun kans sen 3kk, mut en tarkkoja päiviä, kun palkanlaskija sanoi, että ei sen niin tarkka siinä oo...tiiä sit.

Permis ja Veikko 26+0 POKS :heart:
 
Olen kanssa huomannut, että hengästyn helpommin ja ajttelin, että sen täytyy johtua raskaudesta, mutta en ollut varma. Niinhän se sitten kuitenkin on. Olen ollut lähes koko raskauden aikana herkempi ja saanut myös raivareita jostain ihan turhasta. Yleensä en itke muutakuin TODELLA harvoin. Nyt olen itkenyt tämän raskauden aikana sitten niidenkin vuosien edestä :LOL: Voi mun mies rassua ku välillä saa kiukuttelua osakseen ja välillä taas pitää lohduttaa ku joku asia rupee yhtäkkiä itkettää. Onneks mulla on niin ihana ja ymmärtäväinen mies :heart: Joskus ottaa ihan itteäkin päähän ku saan raivareita ja tulee ihan tyhmä olo. Nukkuminen on käynyt nyt hankalammaksi kun maha on taas yhtäkkiä ottanut jonkun kasvu spurtin. Ei voi nukkua muutakuin kyljellään. Niin ja siitä tuli mieleen, että mulla on nyt alkanu tulla kunnolla maitoa. Viimeyönäkin oli valunu maitoa ihan riittävästi lakanoille. En kyllä tykkää ku nyt jo tulee. Närästyskin on palannut:(

jenzka 24+5
 

Yhteistyössä