ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

unikuu108
en ole jaksanut lukea näitä kaikkia kun tulee niin nopeesti paljon tekstiä. mut täältä neuvola- ja muita kuulumisia:

paino oli noussut kuukaudessa 1,5kg. (alusta noin 7-8kg) eli nyt ollaan 76,1.
fundus 21,5
syke 130
ja verenpaine taas nousee.. eli 130/80.

ekaan verrattuna kiloja vajaa 2kg vähemmän ja maha 0,5cm pienempi. verenpaine paljon suurempi. ehkä syynä myös se että nyt olen töissä, hoidan kotia, stressaan ja mukana vielä pyörii 2½vuotias.. ekasta olin kesälomalla ja ei tarvinnut huolehtia kuin miehelle ruokaa töistä tultuaan..
ja oli kiva kun pystyi puhumaan juuri tuosta miten hermostun helposti ja stressaan töistä ja kaikesta ja ei pysty keskittymään esim poikaan niin paljon kun haluaisi..
mulla on todella kiva ja symppis neuvolantäti.

mut muuten ei mitään erikoista maharintamalla. kaikki menee hyvin. hauska ero edelliseen raskauteen on myös se että sillon skappasin tosi paljon syömisien kanssa ja söin terveellisesti hedelmiä ja marjoja ja en yhtään herkkuja jne.. nyt taas on melkein toisinpäin.. eli eilinen iltapalakin oli korvapuusteja ja kaakaota.. :)

pojalle eilen lukiessani iltasatua maha-asukas(ei olla vieläkään keksitty mitään lempinimeä.esikko oli kahvipapu.) alkoi liikkumaan ja maha kupruili paljon. näytin mahaa pojalle ja siitä se oli hauskaa. se jopa oma-aloitteisesti pussasi mahaa ja silitteli ja taputteli.. ja yritti kurkkia navasta mahan sisälle. :D voi toista.. ja lopuksi näytti omaa mahaa ja kertoi kuinka siellä on kans pikkuveli.. kerroin kuinka laitetaan vauvalle sitten oma sänky tuohon viereen ja siten saat leikkikaverin. poika kyselikin että otetaan vauva pois mahasta, johon vastasin että vauvan pitää olla vielä muutama kuukausi mahassa että vauva on valmis. sitten vasta.

voi ihana poika. :heart:

muoks.
viikot siis 25+ jotain..
 
Heipparallaa.
Oon tehny jo kaikki aamuiset kotityöt, poika vielä nukkuu päikkäreitä, niin on aikaa tulla tännekin jotakin rustailemaan. Eilen aloitin haravointiurakan, sain jonkin verran siistittyä pihaa, tänään ois ollu tarkoitus jatkaa, mutta ilma on kovin sateinen. Hö. Ehkä mä kesään mennessä oon saanu haravoitua =) Meillä kun tuota haravoimista riittää 3500m2.

Joku mainitsi väsymyksestä. Täälläkin on alkanu väsymys uudelleen, koko ajan vois nukkua. Siksi pitää yrittääkin keksiä jotain tekemistä, ettei pääsis torkahtamaan, sitten väsyttää vaan entistä enemmän. Muistaakseni esikkoa odottaessa väsymys tuli takaisin joskus näillä viikoilla ja kesti melkein loppuun asti. Jippii.

Neuvolassakin ollaan käyty, viime viikolla. Kaikki oli hyvin, en kyllä yhtään muista mitään mittoja. Sf-mitta menee nyt kuitenkin keskikäyrällä, esikoisesta se huiteli koko ajan jossakin yläilmoissa. Kyllä se huomaakin, että nyt on paljon pienempi maha, ei oo ees koko aikaa eessä :) Sokerirasitus on viikon päästä. Neuvolalääkäri on joskus tän kuun lopussa. Kohtahan siellä neuvolassa saa käydäkin jatkuvasti, muistaakseni viikosta 30 eteenpäin 2 viikon välein ja sitten viikosta 36 viikon välein.

Tänään pitäis värkätä pojan kans mummoille jonkunlaiset äiskäpäiväkortit. Eilen käytiin ostamassa tarvikkeet, josko jotain sormiväri juttuja. Ihana, sitä sotkua :)

Nyt laittamaan ruokaa, sitten kauppaan.

Helmiir ja Kerttu 25+2
 
Moikka!

Olikin "väärä hälytys" se eilinen postipaketti, se olikin ellokselta eikä äitiyspakkaus...BLAAH ja BLAAH, milloin se pakkaus oikein tulee.... :/

Papu on alkanut potkia oikein kunnolla, ihanan tuntuista kun välillä tuntee omaan kämmeneensä pienen kantapään :heart:
Ihan uskomatonta että huomenna alkaa jo rv 28, ei tässä enää kauaa nokka tuhise kun ollaankin jo kaikki tositoimissa! =)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Jeppis & Pikku-papu 26+6
 
moikka
kiitos muuten tyttönen90 vinkistä koskien sitä nettilaatikkoa.. pitää mennä viellä jostain kaupasta vähän kyselemään..
taas täältä töitten lomasta kirjoittelen.. :whistle: laiskottaa.. täältä pitää viellä mennä muutamaksi tunniksi "oikeeseen" työpaikkaan..
vitsi että nykyää saa ravata vessassa.. yön aikanakin välillä pari kolme krt.. hui loppu raskaudesta varmaa istun vessassa koko ajan pissalla.. :LOL:
oli taas jtn muutakin mutta unohtui.. :headwall:
hyvää viikonloppua kaikille mammoille... :)

piritta ja moggulaa 25+6 (huomenna poksuu.:) tai neuvolan mukaa jo tänään)
 
Moikka!
Ajattelin kans ilmottautua mukaan jos vain vielä pääsee? Olen seuraillut palstaa mutta kirjottelu jäänyt ja nyt rohkaisin mieleni. Olen siis keski-pohjanmaalla asusteleva pienen pojan äiti ja toista poikaa odotellaan. Laskettuaika on 19.8. Esikoinen on 08/06 ja itseasiassa pojilla ihan sama laskettuaika:) meillä ei näköjään saa kuin kerran vuodessa =)
Mutta hyvää viikonloppua kaikille ja mukavaa äitienpäivää:)

Toivottaa niiskuneiti ja Kaino :heart:
 
Kävin tänään neuvolassa ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei töihin saa mennä. Olen ollut nyt jo yli kuukauden sairaslomalla ja vielä jatkoi kaksi viikkoa, kesäloman alkuun asti. Kohdunsuu oli hieman pehmentynyt.
Ultralla ei nyt katsottukaan tällä kertaa.
SF- mitta kulkee nätisti yläkäyrällä, kuten aiempienkin lasten kohdalla. Tänään se oli 27...

Minulla on verensokerit pysyneet tosi hyvästi kurissa, vaikka olenkin joutunut aikalailla lepäilemään... mutta ruokavaliossa olen pysynyt aika jämäkästi ja painoa on tähän mennessä noussut noin kilon verran.

Kelan sivuilla ei näy omissa tiedoissa, eikä missään että olisin koko äitiyspakkausta hakenut... vaikka kaksi viikkoa sitten olen paperit laittanut. Pitäiskö siellä olla ihan oma kohtansa sille vai...? Siellä oli kohdat: omat tiedot, lapsilisä, vanhempainraha ym ym...

chick-82 ja rv 27+5
 
Moiks :flower:

Jeps täälläkin käydään pissalla koko ajan. Yöllä 3 kertaa ja päivisin ei voi oikein lähteä mihinkään jos ei ole vessaa lähellä.. yks päivä kävin puolen tunnin välein.. :whistle:

Omaa napaa: keskiviikkona oli neuvola. kaikki ok. verenpaine 116/68 ja sf-mitta 23,5cm.
Vitsi ku on iskias molemmissa jaloissa kipee ja alkaa kiristää oikealla puolella mahaa kun kävelee.

Meelaie & Papu 28+0
 
chick-82 mullakin luki ensin vaan noi lapsilisä ja vanhempainraha. ( muistaakseni )
Sitten kun päätökset oli tehty niin taisi vasta siinä vaiheessa tulla kohdat äitiyspäiväraha ja äitiysavustus.
Mutta siis tosiaan vasta silloin kun päätös oli tehty.
 
Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan niiskuneiti81. :)

Tänään olin sairasloman jälkeen ekaa päivää töissä. Aika paljon mahaa ja selkää vihlo mutta yritän jaksaa. Huomenna on nimittäin taas töitä. Kävellessä kun kantaa jotain tuntuu että alapää tippuu. Kiva tunne :LOL: ! Päivä kerralaan mennään. Mulla ei taida olla kun 20 päivää töitä jäljellä!

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille! :heart:

Päksäkkä 26+3
 
AH, työviikko ohi. kuinka hienoa!! ja työpäiviä jäljellä kokonaiset 16 :D mahtista

tänään on ollut niin hyvät bileet mahassa pitkin päivää että töitten teko oli aika hauskaa

ja poks poks tänään

sissi ja papana 25 + 0
 
Pekunalleko se kyseli tosta toistamiseen sokerirasitukseen menosta? no, joka tapauksessa mä oon menossa tasan viikon päästä toisen kerran. :) ekassa ei ollu mitään, mut BMI:n mukaan mun on mentävä kaks kertaa. Eipä tuo haittaa, tosin päivä oli vaikee järjestää kun teen pääasiassa viikolla aamuvuoroo. onneks oli yks vapaakin. :)

vointi on muuten ihan ok, mut alkaa työt tulla raskaiks. Jotensakki ei meinaa jaksaa. Mut yritän henkilöstöpulan vuoksi kuitenkin.
hmmmm niiiiin ja ostin huuto.netin kautta jalustallisen grocon kaukalon. :)

aniit ja taneli 25+0 :heart:
 
neuvolakäynti

Eipä sit menny ihan putkeen. Eilen ihmettelin kun tuli kauhea huimauskohtaus ja melkeen pyörryin.(huimasi tosi kovin,silmissä sumeni ja tuli näköhäiriöitä) ja oksensin mutta ihmeen kaupalla pääsin sänkyyn lepäämään. Neuvolassa otin puheeksi sen ja sen toispuoleisen turvotuksen mikä myös vaivannut nyt vähän aikaa.

Normaalisti verenpaine ollu koko raskauden 116/60 ja nyt oliki matalin mitattu sitte 133/78 ja ihan yhtäkkiä noussu. Kaikki muu oli kuitenkin ihan okei. Ja pissa onneksi puhdas. Neukkulääkäri vaan vähä huolestu kun sf mittaki oli painunut yhtäkkiä alakäyrälle. :( Maanantaina uudelleen neuvolaan mittauttaa ja antaan näytettä. jos edelleen korkea ja jos pissat menny plussille niin sitpä mietitää tosissaa mitä tehdään. Varsinaista hätää ei ole mutta kyllä se vähä pistää ihmetyttää etmiten yhtäkkiä voi tolleen olla ku en syö ees suolasia tai mitää mikä nostaa verenpainetta ku salmiakin syönninkin lopetin vaikka alkuaikoina sitä vedin hirveet määrät. Eikä kuulemmä enää siitäkää voi johtua... Siksi toi verenpaine nyt näyttäis vähä pahalta kun se on noussut ihan yllättäen aika paljon.

Toivottavasti maanantaina kaikki hyvin... :/

Anteeksi vuodatus. muutenki nyt tosi väsyny ja meinaa alkaa huimaileen...

 
Tervetuloa joukkoomme niiskuneiti81 :heart:

Baby butterfly eiköhän kaikki oo hyvin, mulla paineet vaihtelee tosi paljon eri käynneillä, ja jos otetaan kaksi mittausta ovat tulokset ihan eri kymmenillä. Noi sun lukemet on kummiskin vielä tosi hyviä. Huoli noista huimauksistakin saatto jo nostaa. Mullakin oli tommonen huimaus/oksennuskohtaus vähän aikaa sitten, mutta luulen, että johtu siitä, että olin siivonnut ja ollut hetkittäin pää alaspäin. Turvotusta ei tosin ollut. Jaksamishaleja, toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

isyyspakkauksesta..joko ootte antaneet? Reaktioita kehiin?? :) Ite en nyt sit tästä toisesta enää tehnyt. Esikoiselle meinasin keksiä isovelipaketin. Ainakin hänen toivoman skeittiksen siihen ostan, koska kuulemma ei voi olla isoveli jos ei oo skeittistä...tuli esille, kun sanoin häntä isoveljeksi ja hän sanoi, että ei hän vielä ole. No sanoin, että kyllä oikeestaan oot, kun vauva jo on niin iso masussa. No hän totes, että ei hän äiti voi olla, kun hänellä ei ole vielä skeittistä, suloista :) Tosin vähän huimaa, että miten tommonen nelivuotias osaa sillä mennä, mutta saahan niitä sellasia pieniä ja tapaus on kyllä sellanen huimapää, että varmaan pian oppii. Joskin sanoin, että jos hän kesällä semmosen saa, niin kypärää pitää käyttää, vaikka isot pojat ei pihalla käytäkkään...lupas auliisti :)

Mutta mukavaa viikonloppua mammat, meitsi menee syömään. Huomenna on 10 sokerirasitus...miten mä jaksan olla puoleen päivään syömättä, apua. No tänään pitää ilta tankata!

Ja hyvää äitienpäivää kaikille, äitejähän me kaikki jo ollaan :heart: Oikein jo ootan, että mitä tarhassa on nyt äiteille askarreltu. Tietää taas kunnon itkemistä :) :)

Permis ja Veikko 25+4
 
Vikoja viikkoja tosissaan viedään koulusta ja sitten alkaa kesäloma! (ja vähän vielä lapsiparkkihommia siellä, muttei paljoa) Mutta kyllä tässä kaikkea kivaa hommaa ennen sitä on. Pitää vähän väsäillä näitä koulutöitä, kontaktipäiviä ei ole juuri ollenkaan, mutta kotona pitää kirjoitella ja nähdä ryhmäläisiä, jotta jotain saisi aikaseksi. Onneksi olemme ryhmäni kanssa jo hyvissä ajoin liikkeellä ja työt ovat kohta valmiita :p pikkuasioista tosissaan hyvä mieli :)

Mä pystyin alkuraskaudessa ja keskivaiheillakin hillitsemään itseni aika hyvin (vaikka kiloja urakalla kertyikin) mutta nyt olen jotenkin tosi perso kaikelle makealle.. Koko ajan tekee mieli, en tule kylläiseksi koskaan :D Toivottavasti muilla menee paremmin tällä saralla. Nyt on vielä vaikeampi hillitä itseänikin... Ootan vaan kun muutto on parin viikon päästä, niin tulee varmasti syötyä tosi terveellisesti koko muuton ajan :) Neuvolan täti taas tykkää hyvää..

Bb haleja :hug: kyllä kaikki varmasti hyvin on :)

Joo, jatkanpa tuota psykan osuutta tässä, tulin vain välillä vähän lukemaan ja kirjoittelemaan jotakin :) Hyviä viikonloppuja ja toivottavasti (tai ei toivottavasti :D kummin parempi) hyviä kelejä :p

Zinnie 28+0
 
Hyvää viikonloppua kaikille...
en ole jaksanut paljon kirjotella, veto aivan poissa :|
turvotus aivan kauheaa, en meinaa pystyä mitään kenkiä pitämään, ei puhettakaan että sukkia laittaisin jalkaan :(
lääkärineuvola oli eilen , sairasloma jatkuu seuraavaan ultraan joka on 3.6. ja kuulin jotain outoa: sen takia on uusi ultra koska lääkäri silloin sanoin mulle ettei löytänyt sitä myoomaa... no tämä lääkäri luki mun tiedoista sen lääkärin sanelun ultran jälkeen : "kohdun takaseinässä 2,5cm myooma...." siis mihin tässä nyt uskoo.... :headwall:
 
Tervetuloa joukkoon niiskuneiti81! :flower: Lisäsin sut listoille.

Sain tänään äitiyspakkauksen. Oli se uusi pakkaus. =)

Kävin aamulla neuvolassa.
Painonmuutos +632 g (korkeampi kuin koskaan)
Verenpaineet 121/73
Hb 113 (matalampi kuin koskaan)
Kohdunpohjan korkeus 23

Meillä täällä ei ole tässä vaiheessa neuvolalääkärin tapaamista ollenkaan. :( Eli mulla on ollut se yks aika alkuraskaudesta ja seuraava on vasta joskus +35 viikoilla.

Mandy ja nappula 27+4
 
Eli mulla on taas ongelmia tuon duunipaikan kanssa. :kieh:

Olen siis ilmoittanut mun lähimmälle esimiehelle joka on ainoa jonka olen tavannut koskaan koko firmassa, että jään äitiyslomalle 23.6 alkaen. Johon asti mulla on määrätty sairasloma.
Ilmoitin asiasta kyseiselle pomolle sen kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua, SUULLISESTI.

Nyt tää pomo sanoi mulle ettei firmalla ole velvollisuutta maksaa mulle siltä kolmelta kuukaudelta palkaa kun en ole ilmoittanut palkanlaskijalle/henkilöstöpäällikölle äitiysloman ajankohdasta, KIRJALLISESTI ?!?

Silloin kun ilmoitin asiasta tälle pomolle, hän sanoi että ok, ja hän laittaa sen ylös. Mulla ei tullut mieleenkään että mun pitäisi erikseen ilmoitella vielä muualle. Eikä pomo missään kohtaa maininnut että MUN pitää itse ilmoittaa siitä eteenpäin. Sen tiesin, että mun pitää toimittaa kelan päätös sitten heille, mutta sitä en ole vielä saanut.

Voin tietenkin siirtää sen äitiysloman alkamisen sittenkin vasta sinne heinäkuulle jolloin ehdin ilmoittaa sen vaikka sitten kirjallisesti sen 2 kuukautta aikaisemmin, mutta en haluaisi enää alkaa vaihtamaan sitä sinne kelaan ja kun sain jo sen sairasloman siihen 23.6 saakka, ja nyt joutuisin siis hakemaan taas uutta B-todistusta, joka muuten on maksullinen.

Suututtaa niin tuo pomo... :'(
Se on koko mun raskaus ajan ollut mulle tosi ikävä ja kaikin mahdollisin tavoin koittanut hankaloittaa asioita ja oikeen itseensä tyytyväisen näköisenä narissut että kuinka on mun oma syy jos en ole osannut ottaa asioista selvää...
Mä en enää vilkaisekkaan koko helvetin firmaan päin lomien jälkeen, meen tasan siksi aikaa duuniin että saan ne lomarahat ulos ja that's it!

Eli kysymys oli siis se, onko teiltä vaadittu KIRJALLINEN ilmoitus siitä, että jäätte äitiyslomalle? Vai onko suullinen yhtä pätevä?

No, jos laittais tän älyttömän pitkän tekstin perään vielä neuvola kuulumiset 7.5.09.

Rv 25+4
Painonmuutos/vko: 400g
Turvotus: ++
RR: 129/77
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 30 cm !!!!!
Tarjonta: Poikittain
Syke: +140
Liikkeet: ++

Sokerirasitus tulokset oli hyvät, paasto 4,6 1h 9,3 2h 5,2
muoks muistin nuo lukemat ihan päin peetä.. :D

Jos vaikka nyt lukis teidän kuulumiset, kun olen ensin saanut valittaa ja purkaa omaa sydäntä :)


 
Citilda Mä opiskelen niin mulla ei oo semmosta työpaikkaa mihin tarttis ilmoittaa mitään äippäloman alkamisesta, mut kiukuttaa tosi paljon sun puolesta :kieh: Se sun pomo ihan selvästi tahallaan tekee parhaansa vaikeuttaakseen sun elämää!

Mulla on sokerirasitus ens viikon torstaina. Ei kyl huvittas yhtään! Täällä pitää maata jossain pienessä kopissa se 2 tuntia :eek:

Elokuussa09 Ompas puusilmäisiä lääkäreita kun eivät enää tiedä edes mitä ovat nähneet ja mitä eivät :eek: Paljon jaksamista sulle :hug: ei oo varmasti helppoo kaikkien turvotuksien ja verenpaineiden kanssa.


Hudjuke ja Kajsa 27+2
 
tuosta työnantajalle ilmoittamisesta. Minun piti ainakin kirjallisesti anoa virkavapaata ja siihen tuli liitteeksi kelan paperit jne. Mutta sinuna ottaisin omaan liittoon yhteyttä ja kysyisin miten he suhtautuvat, kerran työnantaja ei ole ilmoittanut sinulle että kirjallinen versio vaaditaan silloin kun sanoit asiasta. En minäkään olisi tiennyt tällaisesta, mutta meidän palveluohjaaja antoi heti mulle paperit täytettäväksi ku sanoin asiasta
 
citilda: Meillä piti viedä töihin raskaustodistus ja kelanpaperit. Esimies laittoi molemmat paperit menemään palkanlaskijalle ja sitä kautta ovat menneet kelaan. Ilmoitin suullisesti asiasta jo hyvissä ajoin, mutta silti piti noi paperit toimittaa. Mua kyllä muistuteltiin asiasta tasaisin väliajoin, etten millään voinut sitä unohtaa.
Kurjaa jos sulta nyt jää rahoja saamatta v-mäisen pomosi takia. Ole ihmeessä yhteydeesä liittoon tai työsuojeluvaltuutettuun. Jos sinulle ei ole asiasta mitään puhuttu niin mistä voisit tietää. Ja jos asiaa ei pysty enää muuttamaan niin siirrä se äippäloman alku sinne heinäkuulle ja otat rahat pois. Kyl sä saat varmaan saikkua sit uudestaan ja soitat kelalle asian muutoksesta.
Kovasti tsemppiä asian suhteen!!
 
Moi taas !!

Täällä aivan kamala ilma.
Yöllä oli satanut vettä, ja kun äsken kävin koiran kanssa ulkona niin tietysti sade alkoi uudestaa.
Ja mietin vaan että eikö noiden autoilijoiden päässä liiku yhtään mitään kun selvästi ihan tahallaan ajavat kauheata vauhtia vesilätäköstä ja kaikki vedet sitten tietysti roiskui päälle :headwall:
Ja kun ihan selvästi huomasi että yksinkin auto oikein kiihdytti juuri ennen lätäkköä..

Joo valivali taas, muuta tuollainen vaan NIIN ottaa hermoon!!

Saatiin onneksi tänään hoitopöytä haettua yhdeltä kaverilta, eli nyt on sitten jo 2 asiaa hankittuna ( sitteri ja hoitopöytä )

Mutta kai tästä täytyy alkaa valmistautumaan kun kohta pitäisi lähteä mummoa hakemaan vanhainkodista viettämään äitienpäivää kun setäni ja hänen vaimonsa tulevat tänne Tampereelle.
Täytyy nyt yrittää mummoakin nähdä kun on jo niin vanha ja sairas ettei yhtään tiedä kuinka kauan vielä elää.
Saa nähdä että onko hyvä vai huono päivä, jos hyvä niin huomaa tämän mun mahankin ja varmaan kysyy jotain.
Huonoina päivinä ei oikein kuule ei näe mitään ja aika vähän puhuukaan, ja jos puhuu niin todella sekavia.
Täytyy toivoa että tänään olisi sitten hyvä päivä..
 
Huomenta kaikille :)
Mä nukuinkin tänään tosi myöhään, kun heräsin vasta 11:30. Johtunee siitä, kun oltiin aika myöhään eilen yhdellä keikalla. Kotona oltiin joskus kahden maissa.
Mulla alkoi siellä baarissa ihan tolkuton närästys! Mulla ei oo koskaan ennen ollut närästystä ja ensin olin hiukan ihmeissäni että mitä tää oikeen on, ku ei se kovin mukavalta tunnu :/
Noh, sitten kotona vaan Rennietä nassuun. Odottelinkin, että missä vaiheessa se närästys alkaa.

Eilen, kun lähdettiin keskustaan niin piti soittaa poliisit, kun rupes ärsyttää yhdet teinit.
Meidän naapurissa on päiväkoti ja siinä oli joku n. 6 teinin ( arviolta 15-18v.) seurue vetämässä kaljaa päiväkodin pihassa jne. Hirveetä meteliä pitivät, kun käveltiin ohitse.
Mun mielestä päiväkodin piha ei todellakaan ole mikään teinien kaljottelupaikka. Itsekin oon ollut päiväkodissa töissä ja tiiän miten ärsyttävää se on tulla maanantaina töihin, kun löytyy rikkinäisiä kaljapulloja pihasta. Ja muutenkin, kun kyseessä alaikäiset selvästikin.
Noh, onneksi poliisit lupas mennä paikalle jututtamaan teinejä, heh :D Toivottavasti oppivat jotain.

Nyt meen syömään jotain, kun pitäs jaksaa siivotakin..blaah. Täälläkin sataa vettä :(

Outiko 28+3
 
Heippa!

Mäkin sain tänään nukuttua vähän univelkoja pois, heräsin vasta siinä kasin jälkeen ja äsken otin tunnin päikkärit :D

Sain muuten eilen äippäpakkauksenkin!!! :D Ja on tämän vuoden paketti, enpä oikein usko että sitä viime vuoden pakettia enää edes jaetaan niin loppukesästä syntyville!
Ihania ne vaatteet, joku taisikin kommentoida että livenä vielä paremman näköisiä kuin kuvissa ja niin oli munkin mielestä! Kestovaippasettiä miehen kanssa ihmeteltiin, en ole vielä ehtinyt tutustua siihen kestovaippaoppaaseen joten ovat vielä vähän uus juttu mulle...

Voisiko joku kestovaippailija antaa pikavinkit??? Ilmeisesti kuitenkin niin, että se kangasvaippa (missä ei ole mitään kiinnikkeitä ) tulee sen vaippahousun alle, mutta kuuluuko siihen vielä jotain muutakin? okei, vähän ehkä tyhmiä kysymyksiä ja vastaukset varmasti siitä oppaastakin löytyy ;)

Muoks* hyvä Outiko kun soititte poliisit, olisin tehnyt ihan samalla lailla!!!Päiväkodin piha ei todellakaan ole mikään kaljottelupaikka! :kieh:

Jeppis & Pikku-papu 27+0 poks poks
 

Yhteistyössä