ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Piritta88:

Ootkos sä myös Lahdesta? Tiedätkö koska sulla on perhevalmennus? Mulle sanottiin neuvolassa et olisi touko-kesäkuun vaihteessa. Mulla on vasta 20.5 neuvola ja lääkäri niin jos vasta siellä ilmotetaan ni on aikas huono juttu, kun pitäs kuitenkin työvuorot yms. pystyä sopimaan.
-Mansikkatee ja Hippuli 27+
Itse asiassa asun nastolassa.. alkuperäinen lahtelainen, parivuotta oon nastolassa nyt asunnu.. Mä sain meijän neuvolasta jo varmaan pari kk sitten sen ohjelman niihin valmennuksiin.. ensimmäinen olikin jo missä pappi oli puhumassa.. ja 19.5 ois sitten toinen..:) harmittaa kun unohdin tuon ensimmäisen kerran..

hmm asiasta ihan toiseen olisiko joku osannut neuvoa tälläisessa asiassa kun me siis muutetaan kaapelitaloudesta antennitalouteen niin että minkälainen modeemi nettiä varten pitää olla.. vissiinkin ADSL, mutta onko niillä jotain eroa että minkälainen kannattaa hommata? kun jossain luki 4porttinen jne.. ei ymmärrä.. :D

mulla kans valmistujaiset toukokuun lopussa, asusta ei vielä mitään tietoa..:)

piritta ja moggulaa 25+4
 
Piritta88 kannattaa katella sen taloyhtiön sivuilta että minkälainen netti talossa on. Meillä esim HomePNA ja vanhassa asunnossa oli ADSL joten jouduttiin hommaamaan uus netti laatikko :D

Mutta aika paljon on noita ADSL nettejä..

Ne portit tarkoittaa sitä että montako tietokonetta siihen laatikkoon voi liittää johdoilla. Jos on useampi tietokone mihin pitää saada netti niin sitte kannattaa ottaa useampi porttinen ku taas jos on yks tietokone niin sitte riittää ihan normaali 1 porttinen :D

Tästä mun selityksestä toivottavasti sai jotain selvää..? :D

Masu päivityksiä

Rv 23+0


Rv25+5


Edestä rv25+5
(Ei kyllä huomaa edestä että masua olisi. Niin selvä poika masu, kasvaa vain eteenpäin.)
 
Mansikkatee, minä asun myös Lahdessa ja ensimmäinen perhevalmennuskerta on 19. pvä. En tosin niihin kaikkiin pääse, kun on tuota periodityöskentelyä.

Päätös ä-pakkauksesta näkyi Kelan sivuilla eli eilen oli tehty. Varmaan huomenna voipi mennä sen jo hakemaan. Olipas muuten vanhempainraha (vai mikä se nyt on) 200? enempi kuin opintoraha! Eli juhlitaan sittenkin. :D

Minulla on myös poikamasu, takaa ei huomaa mitään. Melkeinpä samanlainen kuin tyttösellä. Välillä unohdan olevani raskaana, vaikka vauva liikkuukin ihan normaalisti. Esikoista odottavana en osaa kuvitella, minkälaista elämä tulee vauvan kanssa olemaan. :eek:

Onnellista päivää kaikille! :wave:

M & 26+2
 
Nyt on neuvolassa ja lääkärissä käyty =) Siellä oli uusi ( just tänä aamuna tullut) tarkempi ultralaite ja sai tosi hyvää kuvaa :) Maltoin mieleni enkä udellut sukupuolta vaikka olisivat sen varmasti nähneetkin. Vähän ois houkutellut, mutta olkoon salaisuutena loppuun asti :)

Kaikki oli hyvin ja vauva oli kasvanut kivasti. Painoa pikkuisella oli jo huikeat 1250g.
Hurjaa ajatella, että jotkut on synnyttäneet tuosta jo paljon pienenpiäkin vauvoja.
Kovasti teki vaavi myös hengitysharjotuksia, mikä oli lääkärin mielestä hyvä juttu. Niin ja edelleen liikkui ihan kauheesti =)

Mutta nyt työntouhuun taas.

outiko 28+0
 
Permis, voi kun kurja kuulla. Mutta tee nyt niin kuin lääkäri määrää. Lepää ja anna pikkuisen kasvaa. Laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin, että ei synny vielä pitkään aikaan. Kyllä ne siellä töissä pärjää. Onneksi kukaan meistä ei ole korvaamaton, vaikka huippuja ollaankin. :hug: Mulla on ens viikolla neuvolalääkäri. Aion mainita niistä iskias -kivuista, jos vaikka heltiäisi sairaslomaa. Mutta kyllä mä vielä kuukauden sinnittelen töissä, jos katsoo, että en ole tarpeeksi "kipeä". Mä olen hoitoalalla ja suht raskasta tämä on fyysisesti, vaikka ei äärimmäisen raskasta kuitenkaan. Omilla kikoilla pystyy helpottaan työtä. :)

Luminella ja matkustaja 26+4
 
Permis :hug: Voi harmi! Nyt vain lepäät ja unohdat työasiat ihan kokonaan ja keskityt tärkeimpään eli itseesi ja vauvaan :heart:

Outiko, kiva kuulla että pikkuisella on kaikki hyvin :)

Ja kauniita masuja olette laitelleet :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Piritta88:

Ootkos sä myös Lahdesta? Tiedätkö koska sulla on perhevalmennus? Mulle sanottiin neuvolassa et olisi touko-kesäkuun vaihteessa. Mulla on vasta 20.5 neuvola ja lääkäri niin jos vasta siellä ilmotetaan ni on aikas huono juttu, kun pitäs kuitenkin työvuorot yms. pystyä sopimaan.
-Mansikkatee ja Hippuli 27+
Minäkin olen lahtelainen ja just tänään sain neuvolasta tietoa meidän piirin perhevalmennuksesta. Kuulun Launeen piiriin ja meidän perhevalmennus on kesäkuun kahdella ensimmäisellä viikolla.

PeeJii ja Tiuhti 26+3
 
ciao ciao
sokerirasitus takana, en narahtanut...mut ei paljosta jääny kii. 0 arvo 4,3 1 h 9,9 (raja 10,0) ja 2 h 8,1 (raja 8,7) Suositteli jättämään valkosta sokeria pois jokatapauksessa, kun meni niin likeltä varsinkin tuo 1h arvo...hih. no on mulle karkki ja pulla maistunutkin viime aikoina.

paineet 132/77 hb 118 -> jouduin rautakuurille ( prkl... ) lähdöstä painoa lisää nyt 10 kg... papanan syke 134 ja liikkeet ++ kohdunpohjankorkeus 20

mielialalomakkeenkin sain täytettäväksi... ja ne kelan paprut ja todistuksen, nyt oottelen että palkanlaskija toimittaa todistuksen 6 kk tuloista, koska en tod hae 2007 verotetuilla tuloilla...

ei huolta huomisesta, ihanaa olla näinkin hyvällä mielellä

kaiken kaikkiaan ihana päivä. kuorma-autokortin kirjallisetkin meni heittämällä läpi :D ei muuta kun inssiä tilaileen, ennenku maha estää hyttiin kiipeämisen :LOL:


sissi ja papana 24+5
 
Käytiin miehen kanssa sitten Femedassa 4D:ssä tuossa eilen. Nyt on sit saatu rakenteesta ja täsät ultrasta varmat tyttölupaukset :heart: :D Eli uskallan ruveta katseleen enemmän tytölle sopivia pieniä vaatteita =) Ja saan luovuttaa poikien vauvavaatteet kiertoon, jesss! Niitä tuolla laatikoissa hirmumäärät,ihanaa et saa tilaa....
Tytteli oli vissiin ujoa sorttia, kun toinen käsi oli jatkuvaan osittain kasvojen edessä ja jalka käväili vähänväliä suussa :LOL: Hirmuhyviä kasvokuvia ei siis saatu :/ Mutta ihana kokemus kaikenakaikkiaan ja tieto siitä et kaikki niinkuin pitääkin. Painoa oli 800g, keskikäyrällä muutenkin kaikki mitat. Pojat oli kotona ihan ihmeissään kun näytettiin se cd ja molemmat oli er EIIII, tyttö.... Yäääkkk :LOL: Kun vanhempi pojista just menossa syksyllä kouluun niin tytöt on YÖKs/ ihanii ;) :whistle:

HUomenna marssin taas lääkärille ja toivon et kirjoittais nyt sen saikun :ashamed: Tää selkäkipu on yhtä helvettiä :/

Jaahas, täällä jumitan koneella kun mies katsoo lätkää :headwall:

hellu ja typykkä vissii 24+6??
 
Nopeesti tulin erätauolla käväseen täällä.
Pikkusen mua rupes ärsyttää yks vanha kaveri, jonka kanssa en oo enää nykysin kovin hyvissä väleissä. Se oli facebookista lukenu mun neuvolakuulumisia ja rupes kauheesti pelottelemaan mua, kun tuo vauva on nyt jo noin iso ( 1250g). Oli sitä mieltä että vauva on varmaan syntyessään 5 kilonen vähintään ja miten sitä käy jo nyt sääliksi jne. Sillä itsellään ei luonnollisestikaan ole lasta.
Mun mielestä on vaan hyvä asia että vauva on tässä vaiheessa jo tuon kokonen. Eihän sitä ikinä tiedä, jos vaikka sattuu syntymään etuajassa.. tästä syystä mun mielestä jokainen gramma on aina hyväksi. Ja mitä sitten jos olisikin syntyessään vaikka 6 kiloa :kieh:
Mutta en jaksa välittää siitä, se on aina ollut vähän ilkee/kateellinen mulle.

Ja nyt taas huudetaan Leijonat voittoon!

outiko 28+0
 
outiko kateellisia ihmisiä riittää ja ihan normaalin kokoinenhan tuo vauveli on, mulla samaa luokkaa ollut ja syntyessään 3kg kummallekin puolen mennyt painot.
Mikä teillä auttaa närästykseen? Neljä yötä oon tuskaillu eikä auta renniet yms mitä saa vapaasti syödä |O
 
Tehän ootte taas hirveästi kirjoitelleet ku en meinaa perässä pysyä ja siitä saan syyttää vain itseäni kun ehdin käydä niin harvoin täällä mut jospa parin viikon päästä on enemmän aikaa kun jään kesälomalle =)

Outiko: ei kannata välittää muitten puheista ja munkin mielestä on tosi hyvä että on painoa jo tuon verran ja kaikkihan me ollaan yksilöitä eli ollaan eri pituisia ja eri painoisia jne. Mua taas huolettaa hirveästi kun meillä oli pari päivää sitten painoarvio ultrassa 830g eli menee keskikäyrän alapuolelle :( toivottavasti ei oo liian pieni mut kait se lääkäri ois sanonut jos se liian pieni on viikkoihin nähden.

Permis: Voimia sulle ja muista nyt levätä oikein kunnolla äläkä stressaa niillä työasioilla itseäsi. Toivotaan että masuasukki pysyisi loppuun asti matkassa.

(.) Täällä masuasukki säikäytti tulevat vanhemmat oikein perin pohjin ku hoksasin sunnuntaina etten ole tuntenut 4 päivään liikkeitä enkä potkuja kunnolla. Odotin kuitenkin maanantaihin ja soitin neuvolaan ja sieltä pyysivät menemään äippäpolille ja niinhän me sitten pika pikaa mentiin itku kurkussa äippäpolille. Ensin kuunneltiin sydänäänet jonka jälkeen ultrattiin ja eiköhän tämän jälkeen neiti masuasukki alkanut potkimaan oikein kunnolla :D eli kaikki oli hyvin ja rakas masuasukki oli nukkunut vähän pitkään :D Ja nyt on onneksi masuasukille vuorokausirytmi palannut takaisin ja potkut tuntuvat ja näkyvät. Ens kerralla jos huomaan aikaisemmin niin en kyllä odota nuin pitkään kun sanoivat että masuasukilla voi olla hapetusongelmia ja sen takia on tultava viipymättä että voivat tarkistaa tilanteen. Muuten täällä voidaan erinomaisesti. Käyn päivittäin koiran kanssa lenkillä ja kuntosalilla käyn kaksi kertaa viikossa ja olo on aivan mahtava
:) Ei voi muuta sanoa kuin että tää on niin ihanaa tää odottaminen :heart:

nasu +rakas masuasukki 27+1 :heart:
 
Lahtelaisille:

Mä käyn Kivimaan neuvolassa ja asun Kiveriössä. Pitäsköhän soitella sinne kun teillä muillakin on jo noita aikoja noin hyvin. Mulla ei oo tullu mitään kirjettä. Ei varmaan ennätä mihinkään listan tekoon, kun eilen piti jo vapaatoiveet olla pomolla :( Eiköhän kuitenkin jotenkin järjesty.
 
Mä matkustin tänään junalla ja siinä pienikin sitten innostui potkimaan samalla huomasin oikein kunnolla ensimmäistä kertaa liikkeet tosta masun päältä. :D Tosin en oo ennen kiinnittäny huomiota niin paljon näkyykö päälle päin.. ja yleensä kun on alannu seurailemaan niin liikkeet loppuu kuin seinään. :D
 
Sissihullu, hyvä että sokerirasitus meni läpi :)

Hellu, onnea tyttölupauksesta :heart:

Nasu, huh! Onneksi kaikki oli hyvin! Tiedän tuon tunteen, se on kamala kun tajuaa että ei se liiku :ashamed:

Outiko, höpöhöpö!!! Mitä se kaveris oikein höpisee. Kateellisen jaaritteluja. Ja sitäpaitsi ei tuo musta nyt niin iso ole viikkoihin nähden :eek: Vai oonko ihan tyhmä? Ja kaverisi huoleen viisi kiloisesta vauvelista voi sanoa, että harvoinpa suomessa vauvat niin isoiksi päästetään :D

Mukavaa päivää mammolle!

Vilma ja Elma 25+6
 
Huomenta taas täältä !!

Tänään olisi sitten taas aika neuvolaan.
Onneksi siellä ei nyt tällä kertaa pitäisi mitään ihmeellistä olla, ja varmaan ehtii neuvolantädin kanssa juttelemaankin kun se viime kerta ( joka oli siis ensimmäinen tuossa neuvolassa ) meni kaikkien paperien täyttelyyn.
Vähän kyllä jännittää että paljonko on painoa tullut nyt lisää, itsestä tuntuu että maha on ainakin taas kasvanut ihan kauheasti.

En muuten ole vieläkään selvästikään tottunut tähän mahaan, kun jatkuvasti koljin sitä esim. kaapin oviin kun seison liian lähellä kun avaan ovea.
Ja eilen tiskatessa taas sain todeta että kyllä alkaa tuota mahaa jo olemaan kun melkein sai käsiä pitää suorassa että ylettyä tiskaamaan.
No, jospa me tässä joskus saataisi se astianpesukone hankittua.

Helpottaisi kyllä paljon elämää se pesukone, kun juuri perhevalmennuksessakin puhuttiin siitä että nykyään varsinkin ensimmäisen lapsen kohdalla naiset tekevät sen virheen että yrittävät olla jotain "supernaisia" , siis kun mies käy töissä niin nainen monesti ajattelee että sen lisäksi että hoitaa vauvaa, pitää myös pitää koti tiptop kunnossa.
Ja kuulemma se on sellainen ajattelutapa mitä pitäisi välttää.
Siellä sanottiin että vaikka mies käykin töissä ja itse on kotona, niin ihan huoletta voi jättää siivoamisen väliin, ja jos miestä se kauheasti haittaa niin siivotkoon itse sitten töiden jälkeen jos jaksaa.
Eli siis ne ajat kun vauva nukkuu pitäis käyttää itsekin lepäämiseen eikä siivoamiseen ja ruuan laittoon ja muuhun tälläiseen.
Siinä helposti sitten palaa loppuun.
Itse vaan satun kuulumaan juuri näihin ihmisiin jotka tavallaan kokevat syyllisyyttä siitä kun mies on töissä ja itse kotona.
Ja monesti ajattelen että kotona pitäisi olla kaikki kunnossa ettei miehen tarvitse enää pitkän työpäivän jälkeen alkaa mitään siivoamaan tai muuta.
Mutta nyt täytyy yrittää muuttaa tuota ajatustapaa, ja vielä kun saisi miehenkin sen tajuamaan että vaikka sitten jäänkin vauvan kanssa kotiin, niin ei se kyllä mitään lomailua ole, vaan luultavasti vähäntään yhtä raskasta kun miehen työt.

Mutta jos taas yrittäisi koiran kanssa päästä ulos, kun on tosiaan se neuvolakin tänään..
 
Rattaista oli täällä ollut puhetta, niin mie tosiaan hankin meille kaksostenkärrit pari vkoa sitten "heräteostoksena" ja ne olivat todella edulliset, kun olivat viime vuoden väriä ja viimeiset Lastentarvikkeessa täällä. Tällaiset ne ovat
ja koeajettukin on noiden meijän 1v:n ja 2,5v:n kanssa noita useita kertoja jo.



On meillä sitten vuoden vanhat Teutonian kärritkin yhelle lapselle olemassa, niitäkin varmasti tulee edelleen käytettyä.

Neuvolassa kävin eilen ja lääkäri kurkkasi paikat, kaikki oli ihan ookoo. Sain kortisonisuihkeen nenän tukkoisuuteen, olen aina raskauden aikana aivan totaalisen tukossa ja tilannetta ei helpota yhtään siitepölyt ja katupölyt.

Toka sokerirasituskin ois parin viikon päästä. Edellisessä raskaudessahan miulla oli rd.

Ihania masuja teillä, itselläni on nyt niin mones raskaus ja kamalan ruma maha, ettei ole tullut kuvattuakaan..



Heili
 
Heippa taas! :)

Oli pakko tulla heti hehkuttaan: sain matkahuollolta tekstarin että mulle on tullut lähetys, jipii!!!!! Vihdoinkin saan äippäpakkauksen (papereiden lähettämisestä tasan kuukausi)! :D :D :D Täytyy heti töiden jälkeen mennä se hakemaan, saas nähdä kumman vuoden pakkaus sieltä tulee. Isikin saa sit isyyspakkauksensa tänään, mielenkiinnolla odotan sen reaktiota =)

Outiko Älä välitä tuollaisista kommenteista, kyllä sitä kateelliset aina keksii jonkin tavan piikitellä...Outoa tuossa on se että sillä henkilöllä ei ole itsellään lapsista tai raskaudesta mitään kokemusta ja silti on "tietämystä" kommentoida...

Jeppis & Pikku-papu 26+5
 
Heips taas pitkästä aikaa!

Täällä toivutaan oksennustaudista, ollut aika karmivat pari päivää, kun esikoinen on oksentanut ja oksentanut... :x

Outiko ei varmasti kannata olla huolissaan tuollaisista kommenteista. Esikoisesta olin kontrolliutrassa rv28 ( istukka kohdunsuulla ) ja silloin nuori ultraaja sai painoarvioksi 1,4kg. Nyt tietty tiedän että oli ihan väärässä, mutta jouduin silloin sokerirasitukseen sen takia ja synnytystapa-arvioon yms yms. Rv36+ painoarvio oli 2,4kg, eli olisi 10 viikossa kasvanut tosi vähän ja lopulta syntyessään lähes 2 viikkoa yli LA:n painoi 3,5kg. Että se siitä jättiläisvauvasta... ;)
Arviot voi aina heittää ja eikös nuo mitat kuitenkin mene suht siihen "viitearvoon"? Muistan vaan, kun silloin etsin kaikkialta tietoa, että minkä kokoinen on ns. normaalikoko noilla viikoilla. Ja parhaita kommenttejahan saa just näiltä joilla ei ole lapsia.

Citilda kyseli aloittaako joku äitiysloman varhennettuna, niin minä ainakin! :wave: Kolmen viikon päästä alkaa omani! Ainut että työnantaja ei sitten ole vieläkään toimittanut lappujaan kelaan :kieh:
ÄP:n rahat sentään sain tänään.

Heili oli komiat rattaat ostanut! Kovasti ollaan mietitty onko tarvetta tuplille vai ei, mutta mitään valmista ei ole tullut. Toisaalta tarvittais mutta toisaalta ei. Ja hintaa kun noissa löytyy... :/

Omasta navasta: sokerirasitus meni läpi, hemoglobiini ei nouse ja vauva potkii alakertaa... Ja maha... iso, ihan liian iso. Pelottaa jo, kuinka suureksi kasvaakaan! :eek: :ashamed:

Nyt loppuu muumi-dvd ja täytyy yrittää saada tuo pieni potilas juomaan, joten :wave:

Treelo 28+4
 
Huomenta kaikille!

Mä pyöräilin jo kahdeksalta neuvolaan joten tässä kuulumisia:

Neuvolakuulumiset

26+2
RR 143/81 toka mittaus 143/76
pissa puhdas
Hb 143
painonmuutos +280g/vko
sf-mitta 22
syke 150
kohdunsuu kiinni

Eli verenpaine mulla on noussut ihan hirveästi, viimeksi 105/68. En tiedä mistä johtui eikä sitä kukaan lähtenyt arvailemaan. Painonnousu oli onneksi pientä verrattuna aikaisempaan reilu 800 g/vko. Sf-mitta melkein alakäyrällä. Ei lääkäri siitä mitään sanonut. Joten kaikki on varmaan niinkuin pitää. Töihin menen huomenna ja olen siellä oman voinnin mukaan. Lääkäri kysyi että jaksanko mennä. Sanoin että menen kokeilemaan. Joten kaikki hyvin! :heart:


Liikkeet mulla on näkynyt tosi hyvin koko ajan mahan päälle. Johtuiskohan se siitä että maha on niin pieni. Nytkin heiluu kun tässä istuskelen. :heart:

outiko oisit vastannut sille ihmisille että ei kun 6 kiloista se lääkäri lupaili! Kyllä ne kateelliset jaksaa! :headwall:

Eilen sitten miehen kanssa lähdettiin vaunuostoksille. Mentiin ostamaan Brion Kombeja mutta päädyttiinkin Dorjanin Novell Sporteihin ruskeana. Hinta oli 799 euroa ja siihen sai kaiken tarpeellisen kaupanpäälle alkaen kissaverkosta. Aika isokokoiset ne on mutta kevyet työntää. Autoon ei varmaan hirveesti jouduta nostelemaan. Jos joku haluaa nähdä niin googlettamalla löytyy Baby Centerin sivuilta. Turvakaukalokin saatiin hankittua. Brion Primo lähti mukaan, joten nyt on ainakin jotain hankittuna.

Hauskaa päivää kaikille!

Päksäkkä 26+2 :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille kannustavista kommenteista :heart: Tuntuu tosiaan, että näitä ilkeitä ihmisiä löytyy aina jostain. Ja eniten näitä "asiantuntevia" kommentteja antaa just ne, joilla itsellään ei ole lapsia.

Onnea hyvistä ultra/neuvolakuulumisista kaikille siellä käyneille :flower:

Jeppis84 Voih, ihanaa. Vähän varmaan mukavaa päästä hypistelmään niitä vauvanvaatteita =)

Enää 10 työaamua kesälomaan.. ihanaa :)

outiko 28+1
 
Jeppis84 oon vähän kade..:D no eiköhän se omaki paketti tuu jossain vaiheessa.. ja pääsee sitten itekki niitä näpertelemään..
juu Outiko selvästikin kaatellisten löpinöitä... Mulle taas muutama huomauttanut muka pienestä mahasta vaikka ihan normi omasta mielestä ehkä mielestäni jopa iso.. ja huomauttelee että sen kun syöt kaikkea mahdollista vaan, kun itse yritän välillä vältellä epäterveellisiä ruokia hampurilaisia ja karkkeja.. oli pakko tehdä itsellä karkki stoppi voisin syödä ihan koko ajan karkkia, päätin että tästä lähin vain viikonloppuisin.. onneksi huomenna onkin sitten perjantai... :D hirvee himo päästä maistamaan sitä uutta maraboun mansikka suklaata.. :p
13pv työharjottelua jällellä jee jee..:)
Päksäkkä ja Heili Karjalasta ihania vaunuja ootte hommannu.. mulle tuli hirvee himo ku kattelin noita vaunuja saada omat vaunut jo kotiin ja päästä työntelemää vauvaa niissä.. no muutama kk pitää viellä varttua..

piritta ja moggulaa 25+5
 
joku kysy juhlista... niitä taas riittää.. paria hääkutsua odotellaan (ehkä voi olla) parit rippijuhlat on toiset vääksyssä veljenpojan ja meikäläisen pitäs lähtee ajaan 450km suuntaansa viikko ennen juhannusta :whistle: toivottavasti ei ole kuuma!
sitten miehen veli meni kihloihin eli kihlajaiset tiedossa sitten on ainakin 3 50v päivät tiedossa eli menoa ja vilskettä. esikoista kun odotin niin oli intiaanikesä ja 5 häät + muut juhlat |O ja täs 6v sisään ei sitten ole ollut kuin max 2 juhlat /kesä. nyt sitten taas kaikki kerralla!
 

Yhteistyössä