ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Täälläkin on ihana pakkaspäivä. Onneksi tuo pakkanen on silti vähän hellittänyt, kun illalla oli melkein 20 astetta pakkasta. Laitoin just pojan nukkumaan, kovin on ollut kiukkuinen tänään. Eilen tuli ylös eka hammas, niin varmaan tekee jo toista siihen viereen. Niin, unohin kertoa niitä perustietoja, elikkäs ikää on 21, laskettu aika on näillä näkymin 12.8 ja synnäri on OAS.

Pikkupeikko85: meilläkin tulossa lapsille pieni ikäero, noin vuosi. Esikoinen on syntynyt heinäkuun lopulla. Välillä miettii, että miten sitten pärjää, mutta hyvin se menee =)

Meilläkin mies on reissuhommissa, 3-4 päivää on viikosta tienpäällä. Nyttenkin on reissussa, vaikka yleensä on viikonloput vapaata, mutta nämä pyhät on sekottanu nyt niitten työkuvioita. Soittikin äsken, että sillä on menny rekka rikki, toivottavasti pääsee kuitenkin tänään kotiin. Mä en mee enää töihin tässä välissä, huhtikuun lopussa loppuu äippäloma, ja uus alkaa varmaan joskus heinäkuun alussa, niin en viitsi ihan pojankaan takia mennä hetkeksi töihin.
Mookalle iso :hug:

Helmiir ja pikkukakkonen 8+3
 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille ja onnittelut!

Tikrulle myös onnittelut ultrakuulumisista! Aikamoinen helpotus varmaan. :heart:

Ja Mookalle :hug:

Töissä kertomisesta: oma työnantajani tietää jo. En ehtinyt itse kertoa, kun pikkulinnut jo lauloivat... :whistle:
Ja hyvä niin, oli paljon helpompi niin ja ihan vilpittömästi onnitteli, vaikka en nyt ehdi olemaan töissä kun muutaman hassun kuukauden. Mutta, kai sitä osaa odottaa, jos on alle parivuotias lapsi, että saattaapi tulla toinenkin.
Mä jäin ns. rysän päältä kiinni töissä, hoitoalalla ja tuli tilanne jossa oli pakko sanoa etten voi tehdä, kun odotan.
Ja esikoisen odotuksesta kerroin aikanani samalla kun pomo kertoi vakinaistavansa minut. En sitten ehtinyt vakituisena olemaan töissä juurikaan ennen äitiyslomaa. Ja nyt taas... ;) :D

Olo on edelleen p...stä, flunssan takia, mutta ei ollenkaan sellainen olo, että olisi raskaana. Paitsi aamulla huomaa kun makaa selällään, että kohtu on kasvanut, että kaipa sielä jotain on.

Mandy taisit kysellä np-ultrasta, mulla 8.1 eli heti kohta sun jälkeen.

Treelo 10+6
 
Pikkupeikko85 Meille tulossa näillä näkymin tuo pieni ikäero, 1v 2kk aika tarkalleen, tietenkin olettaen että kaikki nyt menee hyvin :) Itseasiassa olen asiasta aika iloinen ja innoissani, onpahan pienille sitten myöhemmin seuraa toisistaan, ja samoilla väsymyksillä mennään heti seuraavaan niin eipähän tule järkytyksenä :LOL: Luulenpa myös että näiden kahden jälkeen ei ainakaan ihan heti uutta vauvaa tee mieli... :D

Äitiyspakkauksesta Tällä kertaa taidan ottaa ihan rahana tuon pakkauksen, kun edellinenkin on vielä tuore ja kaikki mitkä tarpeelliseksi katsoin on tod näköisesti esillä seuraavankin tullessa :) Pinnahan sen kanssa meinasi palaa, lähinnä kun toivoin kovasti niitä kaikkein pienimpiä vaatteita että olisi sitten mitä laittaa päälle vauvalle, mutta olin lopulta ihan sekaisin niiden erikokoisten vaatteiden kanssa, noviisi kun olin :LOL: Tuli myös karsittua niitä käyttövaatteita aika raskaalla kädellä loppupeleissä, jotkut oli vaan yksinkertaisesti niin hirveitä etten ilennyt edes sisällä niitä pitää :LOL: Kauheeta, en mie oikeesti ole näin nirso kermapylly miltä kuulostan! Kyllähän ne kuitenkin ihan kelpo tavaraa/vaatetta on ja ilmatteeksi vielä!

Oireet on muuten jossain tipotiessään, no huimausta on ja sellainen ujo kuvotus tulee jos pitkiä aikoja on syömättä mutta muuten - ei mitään! :eek: Esikoisesta oksensin viidennelle kuulle asti ja kaikki mahdollinen kurja kyllä on meidän taloudessa nähty, en pystynyt tekemään oikeastaan mitään muuta kuin syömään ja nukkumaan sängynpohjalla ja konttasin oksentamaan. Työssäkäyminen oli noihin aikoihin yhtä juhlaa... pistää kyllä miettimään että onkohan tuolla mukamas oikeasti edes mitään? Ihmeellistä!

kielletty rv9 tasan!

Ps. Hui, tuon Vaun laskurin mukaan sikiö alkaa liikkua tänään :D
 
Helmiir ihan HUIPPU saaha toinenkin OAS:n meniä.. mul "oikea" paikka olis OYS, mut OAS on puolet lähempänä.. (oys matkaa 90km ja oas:n reilut 40). Esikko synty siellä ja tykkäsin.. (tietty ainahan sitä jotain jää hampaankoloon), nyt en aijo esim. laittaa niihin synnärin lappuun ammattia.. tästä ammatista ei siellä ollu kuin haittaa :/
 
moi, täällä ikäeroksi tulee 1v9kk jos kaikki menee hyvin. Suurhalaukset suru-uutisen saaneille. Ainoa mikä parantaa on aika, ainakin mulla oli.

uusi vuosi sujui hyvin, minä reppana olin ainoa joka oksensi seuraavana aamuna :LOL: ensimmäinen kerta oli ja toivottavasti viimenen...Kovasti täälläkin oireita ihmettelen vaikka siis selkeetä pahoinvointia on. Tällä hetkellä kaikki vatuttaa ihan hulluna, parisuhde, oma lärvi jne. Naama täynnä kipeitä finnejä ja muistutan lähinnä pizzaa tai paloautoa. Mielialan pakko liittyä hormoneihin koska omat ajatuksetkin meinaa alkaa itkettään välillä.

Tänään koitettava taas kuntosalia joulutauon jälkeen, kinkut ja laatikot tais kasvattaa vyötäröä turhankin paljon.

Tipi ja masu 9+6 (kääk :eek: )
 
Lauantai päivää kaikille!!

Eilisilta meni vatsataudissa, tavaraa lensi molemmista päistä, nyt onneksi parempi olo :x No, mutta eikös se sanota, että kunnon työntekijä sairastaa vapailla!!

Hyvää viikonloppua kaikille!!

maaliskuu ja pikku-onni 8+0
 
Moikkelis.

Ihanaa kun osa on saanut mukavia ultrakuulumisia! Vaan mahttupa joukkoon suru-uutisiakin. Niiden tuojille voimia!

Äitiyspakkausta en ehkä aio ottaa. On meinaan aika paljon tavaraa jäljellä vielä keskimmäisestäkin. Enkä ole kokenut äp:n vaatteita kovin käytännöllisiksi.. Mutta mieli saattaa vielä muuttua :)

Työnantajalle en tiedä koska kerron. Aloitin myös uudessa duunissa elokuussa ja väkipaikka varmistui siis marraskuussa ku koeaika loppui. Tavallaan musta on vähän noloa heti ilmottaa, että BTW mä jään kohta pois töistä. Mutta pakkohan se on ;)
Haluaisin kertoa vasta ekan ultran jälkeen eli joskus tammikuun lopussa, mutta jos pahaolo jatkuu samanmoisena, voi olla että on pakko kertoa aiemminkin. Ja sitten meillä on vielä duunin pikkujoulut tammikuun puolessa välissä, tosin aina voin sanoa olevani vaikka antibioottikuurilla ku en juo.

Onko elokuussa -09 syntyville perustettu yhteisöä esim. Yahooseen?!

Olen edellisissä raskauksissa liittynyt yhteisöihin ja molemmat on edelleen olemassa. Siellä pystyy kertomaan ihan eritavalla asioita ja saa tukeakin aivaneri tavalla. Ne yhteisöt on suljettuja, joten siis listan valvoja pystyy päättämään ketä sinne listalle hyväksytään jne. Eli huijarit pysyy poissa :LOL: . Mutta siis varmaan osalle tuttujakin nuo yhteisöt?!
Varmaankin vauvalehden sivuilla on ollut asiasta puhetta ja keskustelua, mutta jostain syystä en pääse omalta koneelta sinne joten en tiedä mitä siellä tapahtuu..

Nyt haluaisin jälleen kerran liittyä sellaiseen :)

Ai, mutta nyt ruuan laittoon.

Sunflower 7+5
 
Oi kun pajon tekstiä taas ja monta uuttakin taas tullut joukkoon, tervetuloa kaikillle :flower:

Täällä väsymys ja ällötys jatkuu. Äsken piti taas nukkua päiväunet pojan kanssa =)

Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalta, niin pystyn hyvin päättämään milloin kerron pomolle, että jään uudelle äitiyslomalle. Odottelen ainakin niin, että on mennyt keskenmenon pahin riskiaika ohi. Onneksi meillä on mukava naispomo, joten hän toivottavasti ymmärtää kolmannen peräkkäisen äitiysloman/hoitovapaan ilman välillä töihinpaluuta :LOL:

Mä tein eilen illalla vaatetilausta H&M:lle. Tilasin niitä masutuubeja raskautta varten, mutta muuten ison läjän tavallisia vaatteita. Mä aion käyttää tavallisia vaatteita niin kauan kun mahdollista, en yhtään tykkää mammavaatteista :/ Onneksi viime raskaudessa mahtui hyvin lopussakin parit tavalliset housut jalkaan, toivottavasti nytkin käy niin.

Okei nyt lähden syömään, alkaa olo mennä heikoksi taas. Mies paisteli tuolla herkullisen tuoksuisia pihvejä just :p
 
Niin unohdin kirjoittaa tuohon edelliseen viestiin synnytyksestä. Edellinen synnytys kesti n. 11 tuntia, mutta oli tooosi vaikea. Ponnistin yli kolme tuntia ja välillä tuntui ihan oikeasti että kuolen siihen paikkaan. Oksensin myös kaiken ulos siinä ponnistusten lomassa. Mutta jotenkin sain aina uudelleen kerättyä voimia. Poika oli syntyessään 4040 g ja 53 cm. Voi olla että, seuraavan kerran kun synnytys lähenee, niin tulee pikkunen paniikki :|
 
Oksettaa. Tai ei okseta, kun en oksenna, mutta ällöttää. Heikottaa. Kyllä pahan hajun sattuessa kohdille yökkäilen, mutta se paha olo tuntuu mahassa ihan 24h. Mitään ei tee mieli syödä, ei yhtään mitään. Seuraavana päivänä ei voisi kuvitellakaan syövänsä sitä mitä on edellisenä päivänä syönyt.

Neuvolaan olen tällä viikolla koittanut soittaa muutaman kerran muttei siellä kukaan vastaa. Tarkastin terveyskeskuksesta että numero on oikea. Jospa ensi viikolla sitten joku vastaisi. Olisi vain ollut kiva tietää työvuorolistoja tehdessä niin olisin voinut laittaa sen päivän itselleni vapaaksi.

Mum84 6+3
 
Heidi79 ja sunflower aivan sama juttu kuin teillä. Aloitin heinäkuussa uudessa työpaikassa ja kesäloman jos mukaan laskee niin nippa nappa melkein tulee vuosi sitten töissä vaan oltua enne äippälomaa. Alun perin ajattelin että parikin vuotta voisi töissä piipahtaa ennen, mutta nyt sitten näin. Päätin kertoa jo viime viikolla, oli nimittäin uusia suunnitelmia mun toimenkuvaan ja ajattelin olla työnantajalle kiltti että saa sitten tulevaisuuden muokattua totuuden mukaan heille edukseen tapaa heti. Saa nähdä miten sitten asiat menee ja mitä teen tän kevään ajan, vanhaa hommaa vai jotain muuta.

Muutama mietti miten jaksaa ja pärjää lapsen kanssa yksin kun mies matkoilla tai lapsien kanssa kun pieni ikäero. Yleensä suurimmalla osalla varmaan menee loistavasti, monella on vielä tukiverkostoa joka jeesaa. Meillä ikäero lapsilla on 1 v 9 kk ja aivan mainio. Ei mulla ollut ongelmia vauva aikana tai sen jälkeenkään, mies jonkin verran matkatöissä mut ainakin tekee pitkää päivää ja palailee aamun lähdön jälkeen illalla 18 jälkeen kotiin. Tullarattaat oli käytössä ahkerasti, ken niitä miettii.

Mä löysin tänään H&M kassin Jumbosta ostoskärryistä. Olisi ollut niin passelit mammahousut ja oikeaa kokoa + hattu. Rehellisenä palautin kauppaan ja toivottavasti omistaja ne sieltä löytää! Ei vaan kukaan teistä niitä unohtanut? Maailma kun on pieni...

tuu-tikki ja menninkäinen 6+3
 
Kylläpä tänne tulee tekstiä nopeeseen tahtiin... Mutta kiva niin =)

Mä oon ajatellu kertoa työnantajalle vasta ultran jälkeen eli tammikuun lopussa/helmikuun alussa. Pari työkaveria jo tietää, koska jouduin lähtemään vähän aikasemmin yhtenä päivänä kun luulin saaneeni keskenmenon enkä kunnolla pystyssä pysynyt. Olivat tietysti huolissaan ja pakko oli kertoa positiiviset uutiset kun lääkäriltä tulin. Onneksi osaavat pitää salaisuuden. Vanhemmille tai muille tutuille ei sitten vielä olekaan kerrottu. Ultran jälkeen sitten.

Täällä on puhuttu pienistä ikäeroista, mutta onko kellään isoilla ikäeroilla? Meillä ikäeroksi tulisi noin 3v8kk jos kaikki menee hyvin.

Entä minkäkokoisia asuntoja teillä on? Onko kaikille lapsille omat huoneet? Meillä kolmio ja makuuhuoneet tosi pieniä eli ei pysty jakamaan tms. Mielestäni lapset ei omia huoneita välttämättä tarvitse, mutta isompana varmaan kuitenkin omaa tilaa enemmän ja varsinkin jos eri sukupuolta.

misu75 rv9+4?
 
Pia87 mukavaa saada joukkoon toinenkin jolla on psairaalana VKS. Olen tähän asti tietääkseni ollut ainut.

Aloitin myös uudessa työpaikassa elokuun lopulla. Sain silloin heti vakipaikan. Töissä en aio kertoa ennen kuin 12 viikkoa tulee täyteen/käydään np-ultrassa. (jolloin kerromme myös muille) Sitä ennen pitäisi jättää huomaamattomasti väliin yhdet työpaikan ryyppybileet...

Yötyötä (jota teen nyt) ei kuulemma saa tehdä kahteen kuukauteen ennen laskettua aikaa. Hups. =) Toivottavasti naispuolinen pomo ymmärtää. Onhan silläkin lapsia, joilla on nyt pieniä lapsia...

Koulu pitäis saada käytyä loppuun kesään mennessä. Koulun jälkeen jää sitten vielä kesäkuu ja vähän heinäkuutakin ennen äitiysloman alkua. Kesätöitä on varmaan turha etsiä siksi ajaksi...? Onko täällä muita, jotka olis hakemassa kesätöitä/menossa kesätöihin vielä ennen äitiyslomaa??

Illusia & Rusina 8 + 1
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ja kiitos Mandylle kun jaksat tehdä niin paljon töitä tämän meidän pinon eteen.
Ja onnea kaikille iloisista ultra kuulumisista. Meitä on niin monta, mutta
mielessä Mandy, Outiko, Mansikkatee, Tikru jne :)

Elokuun yhteisö
Minä lupaan katsoa tuota asiaa kaikkien puolesta. Onko väliä onko Yahoon ryhmä?
sillä tiedän monta muutakin paikkaa, joihin voin luoda suljetun ryhmän. Tutustun ja esittelen vaihtoehdot kaikille, jotta olisi sitten kaikille helppo ja turvallinen käyttää. Sopiiko tämä?

Täällä aivan mieletön pahoinvointi, joka tapahtuu kellon tarkkuudella.
Oksennus tulee aamulla 8-10 ja iltaisella klo 18-19 ja illalla klo 23.
Näen mielettömiä painajaisia ja mikään ruoka ei maistu.
Valion raparperikeitto tuntuu olevan ainut, joka pysyy sisällä :)

Voimia kaikille.

Vintage + rakas, jolla monta nimeä rv 8+5
 
misu75 meille ikäeroksi tulee noin. 6v8kk.....mutta enpä usko siitä haittaa olevan, meiän pikkumies omaa valtavan hoivavietin, joten uskon ikäeron olevan meille helpotus, pikkuisena kun hän oli meissä niin kiinni ja mustankipeä, ettei voitu vieraiden vauvoja ollenkaan sylissä pitää, saattikka edes jutella....nyt on sitten kasvanut tuosta ajasta ohi!!
 
Te jotka olette käyneet varhaisultrassa tai olette menossa sinne, niin oletteko itse vaan varanneet ajan sinne vai kuuluuko se teidän "neuvola ohjelmaan"??
Meilläpäin neuvolasta ei ole kuin tuo nt-ultra ja rakenneultra. Ajattelin että tälläkertaa voisin mennä varhaisultraan jos sellainen on vaan mahdollista. Kokoajan on hirveä pelko tuulimuna raskaudesta, kerran on ollut sellainen ja nyt sitä tulee varmaan pelkämämään aina!!

Tuima ja rv 6+3
 
Vintage, olisi kovin ystävällistä jos jaksat/viitsit/pystyt ja osaat yhteisöstä ottaa selvää (ja perustaa sellaisen)!! Ja toki muitakin vaihtoehtoja on kuin yahoo, lähinnä mietin tuota MSN:n vaihtoehtoa, siellähän on suuria mullistuksia edessä..
Mutta mahtavaa jos otat asiat hoitaakseksi. Kiitos!

Mä vedin äsken hyvän satsin tulisia kanansiipiä kermaviilikastikkeen kanssa :) Ihme että maistui.
Ja kermaviiliä mä oon syöny ihmeen paljo viimepäivinä.. no mutta pitää syödä sitä mitä pystyy ;)

Sunflower 7+5
 
heippa.. ihanaa ens viikon perjantaina on jo ensimmäinen neuvola.. tosi nopeesti aika kyllä mennyt... minä olen kanssa töissä ja opiskelen samaa aikaa.. ja nyt keväällä valmistun tai ainakin olisi tarkoitus valmistua... =) ja nyt meillä alkaa työharjoittelu helmikuussa.. ja suunnitelmissa oli myös kesätyöpaikka omalta alalta.. mutta en sitte tiiä kun jos äippäloma alkaa jo sillon heinäkuussa... että haluaako kukaan edes ottaa niin vähäksi aikaa kesätöihin..

piritta ja möykky 7+1
 
pakko oli vielä laittaa ettää kuulostaapa Sunflower-78 herkullisilta nuo tuliset kanansiivet kermaviilikastikkeen kera... nami nami..

itse kävin äsken kaupassa.. ja ostin varmaa viittä eri jugurttia ja jotain uusia muroja..heh ja paria eri hedelmä mehua..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuima:
Te jotka olette käyneet varhaisultrassa tai olette menossa sinne, niin oletteko itse vaan varanneet ajan sinne vai kuuluuko se teidän "neuvola ohjelmaan"??
Meilläpäin neuvolasta ei ole kuin tuo nt-ultra ja rakenneultra.
Varasin ajan itse ja kävin yksityisellä omakustanteisesti. Täällä Keski-Suomessa ei neuvolan palveluihin kuulu kuin tuo np-ultra. Eli rakenneultraankin pitää mennä yksityiselle.
 
Hei! Olen jo jonkin aikaa seuraillut sivusta juttujanne, ja tahtoisin tulla mukaan. Odotan esikoista saapuvaksi heinäkuun lopussa. Olen ollut osi varovainen raskauden suhteen ja vasta nyt pikkuhiljaa alan uskomaan, että tämä taitaa olla totta. Ensimmäinen neuvolalääkäri on 7.1. ja ultraan on aika 13.1. Jännittää, että onko masussa elämää...

PeeJii ja Tiuhti rv. 10+5
 
Misu75: meillä siis ennestään pojilla ikäeroa se 1 v 9 kk, mutta nyt tulee suunnilleen sama kuin teilläkin eli 3 v 10 kk. Oli sukupuoli sama tai eri niin eihän niistä niin ole enää leikkiseuraa toisilleen, sen verran suuri ikäero nyt on. Kuitenkin sisarkaveruutta ja varmaan huolenpitoa löytyy vaikka erilaisia leikkejä tuleekin tulevaisuudessa olemaan. No, varmaan ne isommat pojat sitten jossain vaiheessa huolii pikkuisen johonkin leikkiin jollain tapaa. Jos iät on hamassa tulevaisuudessa vaikka 10, 9 ja 6 niin kyllä tuolloin jo joku jalkapallo menee. Siis jos tulokas olisi poika...

Ei se ole toki kirjoihin kirjoitettu että meidän lapsiluku olisi valmis tämän jälkeen. Kaveri tälle tulokkaalle 1,5-2,5 v. ikäerolla voisi olla ihan ok.

tuu-tikki ja menninkäinen 6+3
 

Yhteistyössä