ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Nyt muuten kun mietin, niin on meidänkin yksi kissa muuttunut. Tullut ihan hellyydenkipeäksi ja läheisyyttä kaipaa enemmän kuin ennen, koko ajan haluaa minun tai miehen syliin. Luulin, että se johtuu muutosta, mutta tulin samaan aikaan raskaaksi kun muutimme... Ja olen kyllä ennenkin muuttanut monta kertaa eikä se ole silloin tuolla tavalla muuttunut. Eli voikin olla että se aistii että olen saamassa pennun :)
 
Kikka89, munkin mielestä toi teidän asunto kuulosti kivalta. Toivottavasti se miellyttää teitä, kun ootte käynyt katsomassa sitä. :flower:

Foxeri, kieltämättä tolle mun keksimälle nimelle, Aleksanteri Don Zeus, on mies putoillut vähän väliä, kun läväytän sen hänen ehdotustensa joukkoon. Mutta korjaan nyt, että en mä ihan tosissaan sen nimen kanssa ole. Toisaalta kun sitä aikansa makustelee, niin se saattaa elokuussa jo kuulostaa ihan perussetiltä. :D

Vakuutuksesta: juttelin muutamien ystävien kanssa ja aika moni sitä vakuutusta suositteli. Nyt sit mennäänkin pyytämään sekä Nordeasta että Fenniasta tarjoukset. Jommasta kummasta varmaan otetaan.

Luminella ja matkustaja 17+4

 
Kävin googlailemassa ja HUS:in sivuilta löytyi tietoa kosmetiikan käytöstä ja hiusten värjäysestä raskausaikana. Lainaan tekstin tänne suoraan:

"Kosmetiikan käyttö raskauden aikana - voiko hiuksia värjätä?
Kosmetiikkatuotteita voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Käytön tulisi kuitenkin olla kohtuullista.
Alumiinia sisältäviä deodorantteja voi käyttää. Imeytyminen on vähäistä, ja ihoalue, mihin tuotetta käytetään, on pieni.
Itseruskettavia ihovoiteita ja aurinkovoiteita voi käyttää kohtuudella. Itseruskettavissa ihovoiteissa vaikuttavana aineena on dihydroksiasetoni (DHA). DHA:n käytöstä raskauden aikana ei ole tehty tutkimuksia, mutta ei ole syytä olettaa sen olevan sikiön kannalta erityisen haitallinen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että iholtakin voi imeytyä erilaisia aineita verenkiertoon. Raskauden aikana ihon pintaverenkierto voi olla lisääntynyt, ja laajoja iho-alueita käsiteltäessä imeytymistä voi tapahtua. Esim. osassa aurinkosuojavoiteita on käytetty aineita, joiden on koe-olosuhteissa osoitettu omaavan naissukupuolihormonin (estrogeeni) kaltaista aktiivisuutta. Koska kaikkien kemiallisten aineiden ja yhdisteiden osalta ei ole riittävästi tietoa niiden turvallisuudesta sikiön kannalta, kosmetiikan käytön tulisi olla kohtuullista. Aurinkosuojavoiteiden ohella tulisi muistaa vaatesuojan merkitys.
Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella.
"

Eli ei kun värjäämään ja nätiltä näyttämään!! :)

Tossa on sivun linkki, jossa oli kaikkea muutakin usein kysyttyä, esim. allergialääkkeiden käyttö raskausaikana:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169
 
Tänne on taas kovasti tullut tekstiä, annan meiltä taas pikaraportin :D
Viime torstaina oli lääkärineuvola, paino on edelleen laskusuunnassa, mutta hyvä vain kun lähtöpainoa on reippaasti. Siellä se pieni uiskenteli ja korvaa kutitti niin kovasti että sitä piti rapsuttaa oikein urakalla :saint: Mittailivat päänympärystä yms. ja nyt sanoivat että vastaa viikkoja, pari viikkoa sitten nt ultrassa sanottiin että viikkoa pienempi.. Mutta ei kai mitkään mittarit voi olla niin tarkkoja... :D
Vakuutuksista. Veljeni kaveri on nykyisin Tapiolan vakuutusasiamies ja kävi oikein kotona tekemässä tarjoukset meidän vakuutuksista ja niinhän me siirryttiin sitten tapiolaan. Samalla haettiin lapsivakuutus ja viime viikolla tulikin jo päätös siitä =) Miehelläni on ollut vauvani paha maito allergia, sekä nykyisinkin astmaa, ihottumaa ja kaikkea mahdollista..Kalliiksi tulevat äkkiä jos lapselle periytyy niin senkin vuoksi jo otettiin.
Hankinnoista..Mitään ei vielä ole hankittu, yhden nallepuvun ostin kun käytiin siellä nt ultrassa :saint: Vanhempani ostavat vaunut..Nyt ei satu tutuillakaan olemaan käytettyä tavaraa ylimääräisenä niin loput varmaan sitten ostetaan.. En vain voi mitään etten saata ostaa kirppareilta vauvatavaraa, ties minkälaisessa mökissä ovat olleet, kodinhoitajana nähnyt niin monenlaista taloa että ei kiitos :LOL: ja ainakin täällä suunnalla pitävät järkyttäviä hintoja kirpparitavaralla...kulahtaneita bodyja katselin ja niilläkin hinnat alkaen 4 euroa... ei ihmiset oikein ymmärrä kirpparin tarkoitusta täällä...
Mutta hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Kikka tupakeittiö on siinäkin mielessä kiva vauva-aikaa ajatellen, että voit keittiössä rauhassa touhuta ja laitella ruokaa kun vauva voi olla olohuoneen puolella lattialla tai sitterissä ja silti pystyt olemaan jatkuvasti perillä mikä siellä on tilanne =)

(.) tänne ei mitään ihmeellistä, aamu alkoi oksulla, saattoi johtua kun join kupillisen teetä ilman maitoa. Ensimmäinen kerta oli kun piti oksentaa, eli helpolla olen päässyt!
Potkuja tuntuu lähes päivittäin, mikä on aivan ihanaa :heart:

Jeppis & Pikku-Papu 17+4
 
Moikkis :)

En oo kerenny käydä täällä sitten viime sunnuntain jälkeen. Ollu niin kiirettä. Ja olikin kyllä lukemista, kun tänne nyt pölähdin :D
Kivoja neuvola- ja ultrakuulumisia kaikilla :) Ja tervetuloa uusille :wave:

Maanantaiaamuna mies joutui lähtemään Kuopioon töihin, tulee huomenna takas. Tämä viikko oli vaan pakollinen ku piti reissuhommiin lähtee mut ens viikolla ei pitäs olla reissuhommia tiedossa. Alkoipa minulla sitten hienosti viikko yksin lasten kanssa ku ensinnäki poika heräili koko viikonlopun öisin huutamaan ja sitä kestiki sit muutaman tunnin ennenku sain nukkuu uudelleen. Viime pe-la välisenä yönä kuumetta pojalla oli 38,3 astetta ja sillä on ollu flunssaa tammikuusta asti, välillä rauhottunu mut yskä sit paheni su-ma välisenä yönä. Mulla kans siis edelleenki flunssaa, nuhaa ja yskää :/
Noh, sit ma-aamuna tai huomasin jo viikonlopun aikana miten toinen hipelöi kumpaaki korvaansa koko ajan, eka vaan toista korvaa mut myöhemmin jo molempia ja kumpiaki aristeli ku kokeilin et reagoiko korviin mitenkän et antaako koskee, no just ja just.
No mentiin sit maanantaina neuvolaan ku pojalla oli 1v neuvola ja mulla neuvola samalla kertaa. Neuvolaan ku päästiin ni täti sano et turhaan kai me nyt ees mitään tehdään pojalle kun on noin kipeä :( Et ku rokoteki ois ni sama siirtää neuvola-aikaa ens kertaan. No mut sit otettiin siinä ja kuunneltiin vauvan sydänäänet ym.. Ja vaikee oli siinä mitään tehä ku poika huus koko ajan :( Mun piti ottaa poika viereen siihen sängylleki ku rupes kuuntelee ääniä. Ja siinäki vaan huus. Just saatiin kuunneltua äänet.
Vaavin syke 148 :heart: Multa ei otettu sillä kertaa hemppaa vaan otetaan ens kerralla sitten. Verenpaine oli normaali. Ja pissa puhdas.

Oli vähän hätänen käynti neuvolassa ku poika kipeä :( Mut tän kuun lopussa uus neuvola-aika pojalla ja mulla samalla myös neuvola, jospa sillon olis poikakin jo terve!

No neuvolassa täti vilkas kuitenki pojan korvat ja totes et kumpiki punottaa ja et pojan ois vaikee hengittääki ton yskän takia et keuhkotki pitäs ehottomasti kuunnella, no mentiin sit teekoohon ja luukulla akka sit sano et pitäs tulla iltapäivystykseen, sanoin et mulla on nytki pikakyyti et hyvä ku pääsin neuvolaan. Itellä ku ei mulla oo vielä ajokorttia ja mun molemmat vanhemat iltavuorossa. Ja tytön sain mun siskolle hoitoon ku sillä on hiihtoloma.
No sit sano se akka luukulla et käyhän istuu oottaa pojan kans ni sairaanhoitaja kutsuu meidät myöhemmin tutkittavaks et lääkäriki voi siinä samalla kahtoo korvat ja kuunnella keuhkot. No tovi me odoteltiin ja pojalla alko olla väsy ja syöntiaika. Vihdoin me sit päästiin ja turha reissuhan se oli ku se sairaanhoitaja ei ruvennu millekään, ja sano ettei tässä nyt lääkäriä ole. Vilkas vaan pikasesti korvat ja sano että ei tossa toisessa oo ku vähän vaikkua ja toinen pikkasen punottaa. Just.
Sano et käy oottelee lääkäriä tonne aulaan et se on kyl vähän myöhässä mut jospa te ekaks pääsisitte. No mä lähin vetää sieltä pojan kans kotia. Ja sinne teekoohon alko tulla nii paljo porukkaa ettei me oltas kyl ekoina päästy, oli meinaa lapsiaki. No mentiin kotiin ja Joona nukku siinä päikkärit ja mä tein ruuan, mun sisko tuli meille yöksi. Sain vielä myöhemmin kyydin mun enolta iltapäivystykseen kuhan oltiin kaikki syöty. Mun sisko jäi kahtoo tyttöä meille ja mä lähin taas pojan kans päivystykseen istuu. Tunteroinen piti ootella ja sit vihdoin lääkäri kutsu meidät, pojalla molemmissa korvissa tulehdus, huomas kuulema heti. Nii että siinä senki sairaanhoitajan vähäset vaikut tai pienet punotukset :kieh:
Ja keuhkot oli kuulema siistit, vähän vaan jossain pääputkessa rohinaa mut muuten siistit et siellä ei mitään tulehdusta. Saatiin ensiavusta pojalle sille iltaa ja seuraavalle aamulle lääkkeet et päästään seuraavana aamuna sit apteekkiin ku just kerkes kiinni mennä apteekki ku päästiin lääkäriltä. Noh olipas se päivä :/

Nyt on poika nukkunu rauhallisesti yöt ku oon nyt ekoiksi öiksi laittanu supon et alkaa vaikuttaa noi antibiootit. Voi ressukkaa ku on ollu niin pipi :( Mut jospa toi tulehdus nyt sit lähtis.

Että semmonen kiire ollu... Täähän aihe ei nyt varsinaisesti tänne kuulunu mut piti nyt vaan kertoo :D Ku just mulle aina tulee tämmöset vaikeet ajat ku jos yksin joudun lasten kans olee. Aina tulee jotain. Ja varsinki se kyytiongelma on AINA. Miehen kans puhuttiin jo viime viikolla et ku se tulee huomenna kotiin ni sillä on perjantaiki vapaa, käyään perjantaina autokoululla et ilmottaudun sinne, mie tarviin kortin :kieh:

Tänään meillä on 5v kihlapäivä ja mies on ihan muualla missä ei nyt pitäs olla :D Mut me ajateltiin juhlistaa tätä päivää sit perjantaina ja käydään jossain syömässä kaksistaan, saadaan ehkä lastenvahtiki meille :) Millonkohan viimeks me on saatu ees kahenkeskistä aikaa.... :eek: No jospa se korjaantus pian ;)

Nimistä Meillä on jo tytölle päätetty nimi, pojalle ei olla vielä ees mietitty :eek: Jotenki sitä ei ees tuu mietittyä ku on niin vahva tyttö olo :D Kahtoo sit rakenneultran jälkeen tarviikokaan miettiä pojalle nimeä, jos vaan tää asukki suostuu paljastaa sukupuolensa ;)

Värjäyksestä Minä oon joka raskaudessa värjäilly hiuksiani ja ei siitä oo mitään vaaraa. Onhan jotkut odottajatki partureita ja neki on värjäysaineiden kans tekemisissä joka päivä.

Ja ihana masu Kikallakin :heart:

Nyt en kerkee tän enempää pölpättää, en kyl tiiä oliko tässä jo kaikki ja pitikö muuta kommentoida :eek: Mut ens kerralla lisää ja yritän käydä täällä päivittäin!
Ainaki ku täällä käyn ni kaikki tulee luettua ja yleensä myös heti kirjottelenki :) Nyt vaan ollu niin kiirettä tää viikko ku mies reissuhommissa, no onneks huomenna tulee kotiin :heart:

Nyt ulkoilee lasten kans :wave:

mertsu 15+4 :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!

Sitä on kai monen lapsen äitinä niin tottunut tänän raskaanaolemiseen että ei ole mitään mistä kirjoittaisi. Meillä on jo kaikki asunto,vakuutus ja muut asian kunnossa. Raskautta ei edes muista kun pahan olon yllättäessä,siinä se maha kulkee mukana.
Mitään ei olla vielä hankittu,sovittiin että vasta kesällä kun molemmilla on lomaa tahdään kaikki hankinnat.
Sukupuolta ei aiota kysyä,saa tulla yllätyksenä.
Liikkeitä tunsin ensimmäisen kerran viime viikolla,nyt niitä ei ole tuntunut niin paljon.
Ensi viikolla on taas neuvola.

Eipä tässä muuta..olen tylsä. Ezmeralda ja ötökkä 17+1
 
Heippa!

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä aattelin vaan ilmottaa et oon hengissä. Maha kasvaa, mutta ei ole sellanen vauvamaaha vielä vaan lähinnä näyttää siltä et oon lihonut. Väsymys on tiessään, tai no kyllä sitten illalla jo tekee mieli nukkumaan, mutta ei enää kolmen tunnin hereilläolon jälkeen. Liikkeitä tunnen, mutta en ihan joka päivä. Ens viikon lopussa on rakenneultra.

Muillekin jotka on nyt tuntenut liikkeitä niin ei kannata huolehtia jos niitä ei vielä tässä vaiheessa joka päivä tule. Sanoi lasten neuvolan terveydenhoitaja anoppi.

Meillä ei oo vielä tarvikkeita, mutta aattelin sit rakenneultran jälkeen alkaa ostamaan enemmän. Vaatteita meillä on vaikka muille jakaa. :)

Nimistä meillä on aika erilainen nimimaku miehen kanssa, mutta eiköhän me joku keksitä. Poikien nimistä ollaan enemmän samaa mieltä.

Mansikkatee ja Hippuli 18 + 2
 
josko minäki taas jotai rustailisin ku kovin muutki ahkeraa kirjoittelee... :)

meille ei mitää kummia tänne kuulu, liitoskipuja on alkanu tulla,tuskasia.. mulla esikosta ne tuli joskus sillo 12 viikolla..not kivaa.. :( maha kasvaa ja näkyy kyllä jo selkeesti, et tuntemattomatki sen jo tajuaa.. parturini mm eilen.. :LOL:

nimistä miehen kaa heitettii et jos olsi tyttö ni mä saisin päättää nimen jos poika ukko päättäs nimen.. en taida vaan uskaltaa suostua moisee,ku ei noista miehen nimi ehdotuksista voi taas ni varma olla.. mä tahtoisn tytölle nimeksi Maia, sopis hyvin tuon esikon nimen kans yhtee.. tiiä sitten.. pojan nimelle en taas osaa sanoo mitää vielä.. mulla kyllä on ruvennu vähän tuntuu et tyttö olis tämä asukas nyt.. saas nähä.. ;)

tarvikekista ei paljon hankintoja sillai ole,ku esikon kaikki romppeet o tallessa.. jotai vaatetta ostan,tupla vaunut,siinäpä se kai.. kaukalo ostettii jo siis takas,ku esikon vanha saatii takais..

muuttoha meillä o edessä ennen tän asukkaan syntymää et kai sitä panostaa enempi si kämpän sisustuksee jne... :D

eilen tuli sit ekat kunnon potkut masusta.. illalla ku löhösin tuossa sohvalla ja sit ku nukkumaa olin menossa.. ei o enää sellaista möyrimistä vaan ihan potku oli.. saas nähä mitä ne meille tuossa seuraavassa ultrassa 18+0 sanovat vauvan mitoista jne.. musta edellee vaan tuntuu vahvastis ille et ei tää sitä viikkoa pienempi ole, mitä väittävät.. :whistle: tai sit se vaan on ni et kakkosesta ne liikkeet jotenki o toisenlaiset samoin ku tää etumuksen kasvaminen, turpoo huimaa vauhtia meinaa...

nyt tää lähtee laittaa ihteesä ihmisen näköseks ni kehtaa lähtee isommin kaupoille pyörii... :wave:

peikko ja asukki 14+5
 
Heipsan :)

Kauheet vieroitusoireet oli, kun en eilen päässyt ollenkaan illalla nettiin /tänne :D Mein tietokoneessa oli joku häikkä yhteydessä. Mutta työaikaa onneksi on hyvä käyttää tähän ;)

Meillä oli työpaikkaruokalassa tänään jauhemaksapihvejä ja tajusin vasta sen jälkeen, kun olin niitä syönyt, että eihän niitä saa syödä! Kauhee paniikki iski asiasta, mutta eikai yhdestä kerrasta vielä ole haittaa??

Värjäyksestä Minä olen värjännyt hiuksiani ihan normaaliin tapaa eli noin 2kk:n välein. Tänään pitäisi taas värjätä (hyvä, kun muistutitte..)

Mandy81:
Mä oon kans tuntenut liikkeitä perjantaista lähtien. Ja ei tosiaan mitään hipaisuja vaan kunnon muljauksia. Varsinkin kun pitää tiukkoja farkkuja, alkaa pikkuleijona raivata tilaa itselleen potkimalla. Näin mä ainakin oon tulkinnut.
Hitsit, kun mahtuiskin vielä tiukat farkut päälle :D Ei puhettakaan. Nykysin käytän melkein joka päivä samoja äitiyshousuja, kun muut ahdistaa niin kovasti :D

Viikonlopuksi pitäisi käydä hankkimassa joku mekko tms, kun on miehen mummon 80v. juhlat.

Onko muut huomannut, että olisitte laihtuneet muualta, mutta maha vaan kasvaa? Musta tuntuu että mulla on reidet ja takamus kaventuneet, mutta maha tosiaan vaan suurenee. Tai sitten se vaan tuntuu siltä.

Outiko 19+0 POKS!






 
Heippa!

Minäkin vääntäydyin vaihteeksi kirjoittamaan kuulumiset. Mä en tiedä. mut olen töistä NIIN puhki :/ Selkä kovilla ja kipee. Öisin herään monta kertaa kun paikat kipeenä, ja saan vaihtaa asentoa kokoajan. Viime kerralla jouduin suosiolla jäämään aiemmin pois töistä, oisko ollut jotain 24rv. Nyt pelottaa et mites nyt jaksan ja pystyn... Kaverille olen "luvannut" et olen ainakin kesäkuuhun asti töissä. Saasnähdä?

Mulla on toinen neuvolakäynti vasta 23.3,odotan sitä jo innolla. Liikkeet olen tuntenut nyt n. viikon verran =)

Niin ja näin kampaajana voi kanssa sanoa, että värjätä voi turvallisin mielin :D Kunhan tosiaan ei nyt joka vko. lykkää väriä nuppiinsa :whistle:

hellu ja pömperö 16+1
 
lemmikeistä Meillä n. 4v newfounlandinkoira narttu. Ja totisesti on muuttunut. Koira seuraa mua joka paikkaan ja vahtii. Esimerkiksi jos istun sohvalla niin hänen pitää päästä mun jalkojen juureen. Nytkin istuu tossa tuolin takana ja vahtaa. En tiiä liittykö tähän jotenkin mut viikon ajan koira söi tosi vähän siihen nähden et on iso koira. Muutenkin hakee hirveesti mun huomioo. Miestä se ei oikein nyt hyväksy mihinkään. Jos mies on lähdössä sen kans ulos niin ei tee elettäkään et ois kiinnostunut asiasta, kyl se sit lähteekun on pakko.

liitoskivuista tääl on kans vaivannu jaa pahasti viimiset pari viikkoo


liikkeistä nyt siis tunttenut reilun kuukauden säännöllisen epäsäännöllisesti. Päivittäin tuntenut noin viikon verran. Esikoisesta tunsin ekat liikkeet vasta 23+2 että älkää huolestuko jos niit liikkeitä ei viel tunnu.

nimistä meil tytön nimistä helpompi päästä yhteisymmärrykseen kuin poikien. Esikoinen meillä siis tyttö ja aikoinaan senkin nimestä oltiin yksi mielisiä, mutta sen pojan nimestä väännettiin silloinkin. Ja nyt ollaan tytön nimestä päästy taas yhteis ymmärrykseen mutta se pojan nimi onkin taas haasteellisempi asia

täällä ois rakenne ultraan aikaa noin 1,5 viikkoa eli 16.3 ois aika. Mä kävin tänään ostaan ensimmäiset vauvan vaatteet voi ne on suloisia ja pieniä. Meille tulee ne brion combit viime vuoden mallia. Turvakaukaloa ollaan mietitty, mut mitään päätöstä ei olla viel tehty. Toisaalta olaan kateltu sitä brio primo kaukaloa, onkohan kellään kokemusta tuosta kaukalosta?anoppi ja appiukko haluuvat ostaa pinnasängyn. Sit täytyis miettii hoitopöytää mut se sit varmaan vasta kesällä.

Ens viikolla jo puoli väli!!! Hui kun aika kuluu nopeesti

Pippuri+ nemo 19+2
 
heippa!
täällä ollaan vatsataudissa.eilinen päivä oli ihan hirvee,tänään jo vähän parempi päivä..onneksi sentään ehti toi esikko tervehtymään tästä taudista,ennen kuin minä tulin kipeeksi..
paljon ootte jutellut :p

vastailen muutamiin galluppeihin..

hiusten värjäys harvoin värjään ja aion värjätä raskauden aikanakin.

lemmikeistämeillä on kissa.koirasta luovuttiin esikon synnyttyä..meidän hurtta oli aivan liian villi ja tutustumishaluinen pikkuiseen.ei voinut ollenkaan jttää vauvaa lattialle..nyt on koiraneitimme uudessa kodissa..

nimistänimet on jo aikalailla valmiiksi päätetty :p

vakuutuksistaluultavasti ei oteta.saa nyt nähdä..

tarvikkeista paljon mitään ei tarvitse tosiaan hommata,kun tuo esikko kohta vasta 7kk,toki jos tämä vempula oiskin poika sitten pääsisin shoppailemaan :p tuplavaunut on ostoslistalla kanssa.

kivalta tuo asunto kuulostikikka89! =) me päästään myös muuttamaan 1.4..ihanaa! :)

nyt kauppalistan tekoon..lähtee tuo ukko kauppaan!

ajatar&vempula 17+4
 
Koko aamun ootin, et posti kolahtaa luukusta. sainkin sit ootella, kun postipate suvaisti tulla vasta vähän kahdenjälkeen. Juoksu jalkaa menin sit heti postiin ja hain sen dopplerin, mitä mun ei koskaan pitäny ostaa :LOL: Hetken etsimisen jälkeen jumputus löytyi :heart: Reilua 150:ä jumputti. Ihan en tarkkaan pysyny mukana. Nyt oon kyllä ilonen, et ostin sen laitteen. Ootan kovasti et mies tulee illalla töistä niin saa hänkin kuunnella sydänääniä ekaa kertaa.

Meillä on keskiviikkoisin eli tänään "lukupäivä". Mies on antanu ton nimen. Eli viikot vaihtuu tänään ja meillä on tapana, et yhessä luetaan neuvolasta saatua odotuskirjaa viikko viikolta. Musta se on jotenkin herttasta. Mies muistuttaa aina, et tuuhan nyt lukemaan sieltä. Tietenkin oon ite kahlannu jo koko kirjan moneen kertaan läpi, mut on se silti mukava pieni hetki yhdessä. :heart:

Eipäs nyt tällä erää muuta

Möhkis ja Leppis 17+0 Poks
 
Rakenneultra oli tänään. Kaikki näytti normaalilta :) Vastasi vkoja, painoarvio 247g ja istumapituus 13,5cm. Mun verenpaine oli 118/65 ja hb 124. Myoomaa ei näkynyt enää. Istukka on takana, hieman alhaalla muttei pitäs olla synnytyskanavan päällä. Oli kyl niin ihanaa nähdä Papun pikkuiset jalat potkimassa:D Sukupuolta en kysynyt, en jotenkin uskaltanut xD.
Vauvamasua ei vielä näy, taaksepäin kallistunut kohtu. Varmaan "pullahtaa" näkyviin täs parin kolmen vkon aikana.
Lemmikkinä meillä on 4 gerbiiliä, ennen oli 8 mutta yksi kuoli ja kolme myytiin.
Mä oon ainakin värjännyt hiuksia raskauden aikana. Ekassa värjäsin 2-3 välein, nyt 2kk välein. Ekan raskauden aikaan olin ihan blondi, nyt on punertavan ruskea tukka.

Meelaie & Papu 18+5
 
Heippa pitkästä aikaa!! On mennykin reilusti yli viikko, kun viimeks kirjottelin..lukeakaan en ole ehtinyt. Päivät menee niin nopsaa.

Liikunnasta..mä niin nautin liikunnasta, että toivon voivani urheilla vielä kesään asti. Oon käynyt kerran viikossa bodypumpissa ja pari kertaa hiihtämässä. Haaveilen vielä, että pääsen juoksemaan, sitten kun ei enää hiihtämään pääse. Lisäks käyn meidän koiran kanssa lenkillä joka päivä.

Painosta..mulla tippui paino 1.ja 2.neuvolakerran välissä n.0.5 kg, mutta nyt on kolmen viikon aikana tullut n.1.5 kg. Mun normaalipainoindeksi on 21, eli oon normaalipainoinen.

Lemmikeistä eli meillä on yksi vauhdikas koira, ikää kokonaista 1 v, joten vauhtia riittää. Tykkää lapsista hieman liikaakin, mutta uskon, että tottuu tulokkaaseen.

Tarvikkeista..kovasti ollaan jo ruvettu katteleen mm.vaunuja ja kaukaloa, mutta mitään ei olla vielä hankittu. Jotain vois kyllä ostaa käytettynäkin..ainakin pinnasänky. Hoitopöydäksi ajattelin hommata jonkun kivan laatikoston, jolla on sitt myöhemminkin käyttöä.

Asunnosta..rakennetaan parhaillaan omakotitaloa, joten hommia riittää omien töiden lisäksi sekä rahanmenoo. Tavoitteena olis päästä kesällä muuttamaan.

Hyviä vointeja kaikille!!=)

Innaliina+ Papu rv 16+0
 
outiko eipä tuosta yhdestä kerrasta varmastikaan ole haittaa.
Ja muutenkin mulle ainakin sanottiin että ei niitä ruokarajoituksia kannata ottaa niin kirjaimellisesti.
Kunhan nyt ei usein syö esim. maksaa tai muita "kiellettyja" ruoka-aineita.

Laihtumisesta Mä oon kanssa huomannu että olen laihtunut muualta, mutta maha vaan kasvaa kauheeta vauhtia.
Mulla sen huomaa selvimmin naamasta ja käsistä.
Mulla on aina ollut aikas pyöreä naama, mutta nyt näkyy poskipäät, ja kädet mulla on tosi luiset.
Ranteista ja tosta käden päältä oikein paistaa luut..
Ja siis syö kuitenkin nykyään paljon enemmän kuin aikaisemmin.
Kai se vauva sit vaan on joka hirveä suur syömäri.
On kyllä perinyt sitten ruokahalun isältään :D

Ja käytiin nyt tänään sitä asuntoa katsomassa.
Tykättiin molemmat tosi paljon siitä, ja heti päätettiin että kyllä me se otetaan.
Siellä nyt sitten on sauna ja parveke, mistä en aikaisemmin ollut ihan varma että olinko vain kuullut omiani.
Ja vielä astianpesukone !!!! Ei tarvitse sitten enää joka päivä olla tiskaamassa :)
Lisäksi se asunto on vielpä ensimmäisessä kerroksessa ja takaovella on luiska että pääsee hyvin vaunujen kanssa sisälle, ja takaoven vieressä on vielä erikseen lastenvaunuille oma säilytystila mihin ne voi jättää.
Me kyllä viedään vaunut parvekkeelle niin voi sitten vauvan laittaa parvekkeelle nukkumaan.
Mutta tietysti hyvä ette niillekin on varattu oma säilytystila jos ulkona vaikka sataa kauheasti ja parveke ei kuitenkaan ole lasitettu niin parempi sitten viedä vaunut rappukäytävään kun jättää parvekkeelle kastumaan.
 
Täällähän meinaa moni muuttaa. Me kans. Hankittiin talo, jossa on mukavammin tilaa ku tässä nykyisessä asunnossamme. Muutto on huhtikuun aikana. Kiva päästä sisustamaan ja kesällä leikkaamaan nurmikkoa!

Täällä ollaan tunnettu ensimmäisiä liikkeitä. Maanantaina ihan virallisesti tuntui myllerrystä, viikon päivät sitä ennen sillai että kuvittelinkohan vai en.

Muuten ei sen kummmallisempaa kuulu. Rakennetta odotellessa. Huhtikuun alkupuolella on se.

Sinderella 15+2
 
Heips!! Kauuuheeesti kerenny tulla tekstiä, eihän tässä meinaa perässä pysyä... :D

Hankinnoista. Meillä on jo kaikki hankittuna, asialla ei pitänyt olla kiire mutta kun on tullut asiasta puhetta sukulaisten kanssa niin kaikki on puskenut tavaraa mukaan. (Pois omista nurkistaan ;) ) Eikä tuo nyt haittaa vaikka istuin ja vaunut tuolla vaatehuoneessa on. Eipähän jää viime tippaan. :D

Lemmikeistä. Meillä on kissa muuttunu ihan mielettömän hellyyden kipeeksi. Olis sylissä KOKO ajan. Aluksi kyllä epäilin et se johtuu siitä et meidän toinen kissa katosi ja et se kaipaa ystäväänsä, mut nyt ku on näitä kommentteja lukenu niin epäilen et se johtuu myös osittain raskaudesta... Mutta mene ja tiedä... :D

Kendi ja vaavi 15+5
 
heps taas!
noniin mulla oli illalla nukkumaan mennessä oikein kunnon suppareita ja kipeitä.. onneks meni ohi.. turvottanut hirveästi pari päivää. eilen olin anopilla maatalousnaisten ompeluseuroissa ja niinpä sai loputkin kyläläisistä tietää että olen "siunatussa tilassa" ja onnitteluja sateli ja kuulema näkyykin jo hyvin! no varmasti tällä turvotuksella! ja äsken menin vielä syömään pojan poppareita |O :x nyt oksettaa ja turvottaa inhottava olo.
niin ja eilen päivällä olin pojan kans uimassa, kiva kun ei meinannu uikkarit mahtua päälle.
saunassa oli "puolituttu"mustalaisnainen ja jutteli pojalle, sitten kun nousin lauteilta ja olin lähdössä sanoi nainen että "jaa sulle tulee vauva" katoin hämílläni ja sanoin että joo niin tulee. :saint:
näkyykö tuo niin selvästi jo tän läski kasan alta.

painoa mulla lähdössä 105kg ja tullut 1,5kg lisää. pojalta jäi aikoinaan 4kg synnytyksen jälkeen.

pekunalle + kirppu 16+3
 
Huomenna lääkärineuvola. :) on kyllä alkanu jänskättää tuo huominen jo aika hyvin.

Käytiin tänään kattomassa yhdistelmiä. Koska rahaa ei oo paljon, ni kattelin noita Emman bestar combeja sillä silmällä. Halvathan noi olis.... Vaikuttivat mun mielestä hintaansa nähden hyviltä. Myyjäkin kehui tehtyjä muutoksia tämän vuoden malliin kovin hyviksi. Mielipiteitä?

aniit ja taneli 15+5 :heart:
 
aniit kaverilla on noi ja ite katsoin niitä kans sillo hintansa takia jo.. ja ja miinus niissä iso et ovat toooooodella raskaat työntää,et jos oikeesti raskasta vaunua kestää ni sit.. ja heitto aisa o hirvee hankalan oloinen esim brioon verrattuna.. ja kaverilla se o ainaki ni jäykkä et ei tee paljon mieli heitellä sitä.. tavara tila alhaalla on kivan tilava, mut se o pilattu sillä et on ne vaunujen pyörien ns akselit siellä tiellä.. ja ja si sano sitä et ny ku mukula o vuode ni ne o vielä raskaammat työntää sillai et mukulalla olis naama menosuuntaa... mut muuten en niistä huonoa sanottavaa löydä..

oli pakko tulla vielä lueskelee.. nyt jos lähtis iltapalan tekoo ja sohvalle hetkeks röhnöttää ja pistä taas kerran itteesä..

peikko ja toukka 14+5
 
Onko muuten ketään uudelleensynnyttäjää, kuka ei tunne vielä liikkeitä kunnolla?
Ihan hassua, tunsin esikoisesta jo hirveän aikaisin ja tästä en vieläkään, mitä nyt välillä ehkä joku vahinkonyrhäisy ja nyt kuitenkin jo 17+3! Noh, tosiaan, voi olla että on sitten se istukka edessä, ihmetyttää vain... :ashamed:
 
Kyl mä oon sit niin kateellinen teille, jotka pääsee kohta muuttamaan!! Me täällä odotellaan et saatais se rivarikolmio... Et pääsis ainaski ennen kesää muuttamaan ettei tartte kauheen ison masun kans yrittää muuttaa.. No jospa sitä alkais asunnosta kuulumaan pian.

Huomenna mies tulee kotia, jos lähtis tästä kohta lueskelee tonne, tuntuu pikkunen peuhaavan tuolla masussa. On jo jonkun aikaa potkiskellu :heart:

mertsu 15+4
 
Kikka89, ihan huippua kuulla, että pettymys muuttuikin iloksi!! :) Onnea uuteen kotiin, jahka nyt pääsette muuttamaan!! :flower: millon pääsette? tiedätkö?

Mä oon ollut tänään jotenkin yliväsynyt ja se on mennyt jo koomisen hysterian puolelle. Onneks oon tän illan saanut täällä käkättää ja hysterisoida ihan ittekseen kun mies on treeneissä. Pakko mennä nukkuu kun huomenna aamuvuoro töissä. Menee ihan hulluks tää touhu muuten. :D

Liikkeistä joo vielä: pitääkö mun huolestua kun en ole varma, olenko tuntenut liikkeitä?? Odotan esikoista enkä siis oikein tiedä, että millaisia ne liikkeet on. Joskus musta tuntuu, että olisko toi liike, mutta varma en ole.

Luminella ja matkustaja 17+4 tai ihan kohta 5
 

Yhteistyössä