ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Ja outiko täällä odotellaan liikkeitä. Kateellisena luin, että olit ne tuntenut! :D Hyvä, että nyt tietää vauvan olevan elossa, kun välillä tulee elonmerkkejä. Nooh, perästä tullaan me muutkin, jotka ei oo vielä niitä tuntenut.

Meillä ei ainakaan aikomusta sanoa vakuutusta irti, vaikka syntyessään lapsella ei mitään hätää olisikaan. Lähinnä olen ajatellut vakuutuksen siltä varalta, et pääsee helposti yksityiselle lääkäriin ja saa lääkkeet sitä kautta korvattuna. Ja tietysti jos joskus jotain isompaa sattuu niin on turva siltäkin varalta. Useimmissa yhtiöissä on sääntö, et jos kotivakuutusken sanoo irti niin samalla loppuu lapsivakuutus tai vakuutushinta nousee.
Mutta näistäkin varmaan monta mielipidettä ja jokaisella eri asiat mitkä painaa vaakakupissa painaa.
Eilen illalla tosiaan noita tarjouspyyntöjä lähettelin niin tänään jo ensimmäisestä soiteltiin. Tosin en ehtinyt puhua, kun olin töissä. Soittaa huomenna uudestaan.

Meillä olis ollut huomenna neuvola, mutta siirrettiin se ens viikon keskiviikkoon. Mies niin innokkaasti haluaa olla mukana ja huomenna ei töiden takia olisi millään päässyt. Terkkarin mielestä ei mitään väliä vaik viikolla siirtyykin tässä vaiheessa.

Kovasti odotan, et se doppleri tulee. Varmaankin huomenna tai ylihuomenna pitäisi lappu kolahtaa luukusta =)

Ihania masukuvia. Mulla aika samaa kaliiberia kuin kuvan laittaneilla.

Möhkis ja Leppis 16+5

Ihania masuja teillä kaikilla :)

Vakuutuksesta: Aijomme ehdottomasti ottaa ja kohta nuita tarjouksia pitäis alkaa kyselemään.

kikka89: et oo ainut joka loukkaantuu tai menettää hermonsa ihan pienestä ja mitättömästä asiasta. Minä kiukuttelin sunnuntaina miehelle kun ei antanut halausta ja kun päikkäreille mentiin yhdessä niin meni tosi kauksi minusta ja näistä minulla sitten repesin ihan kokonaan. Iso riita tulikin mutta jospa tuo mies nyt ymmärtää että tarvitsen nyt ekstrasti huomiota koska olen raskaana.

Painosta: Mulle on tullut yhteensä 5kg. Mulla on lähtöpaino ollut 55kg ja olen 162cm pitkä.

Liikunta: Käyn koiran kanssa melkein päivittäin 2-5km lenkillä ja pari kertaa viikossa kuntosalilla. Kuntosalille on omaohjaaja tehnyt ohjelman ihan tätä mun raskautta ajatellen.

Sukupuoli: Me halutaan ehdottomasti tietää että kumpi tulee ja parin viikon päästähän tuo rakenneultra ois. Malttamattomia kun me miehen kanssa ollaan =)

(.) kävin viime torstaina neuvolan lääkärissä niiden supistusten takia ja kaikki oli kuitenkin hyvin. Lääkäri kuitenkin päätti etten enää tekisi yövuoroja koska yövuorojen aikana tulee niitä supistuksia ja muutenkin yövalvomiset ovat tosi vaikeita koska tulen tosi kipeäksi. Nyt on olo helpottunut kun tietää että kaikki on ok tuolla masussa ja eikä tarvitse enää kärsiä kipuja yövuorojen takia. Masuasukin potkut vahvistuvat viikko viikolta. Ihana kun tuntee liikkeet kunnolla jo niin tietää ainakin että toisella on kaikki hyvin koska jaksaa heilua tuolla. Mutta tuosta lääkäristä vielä että osasi kyllä katsoa kaikki alapäästä ja kuunnella sydänäänet mutta siihenpä sen osaaminen jäi kun mulla oli liuta kysymyksiä niin joka ikiseen se vastasi etten minä tiedä ja sen piti sitten kaikki kysyä terveydenhoitajalta :eek: Jos kerta nuin vähän vaaditaan lääkärin ammattiin niin silloin minäkin voisin mennä johonkin lääkäriksi :LOL:

nasu + rakas masuasukki 17+6

:wave: Tulin kertomaan kuulumisiani. En ookkaan taas aikohin käynyt.

Jouduin alottaa raudan tuossa torstaina. (?) ostin apteekista jotain sellaista mehulitkua mikä maistuu hirveelle mut olo on nyt hyvä. Alkoi huoneet pyöriä silmissä istualleenkin niin päätin alottaa kuurin ominpäin.

Maha on muutamassa päivässä pullahtanut esiin oikein kunnolla. En muistanutkaan miten ikävälle se mahan kasvaminen tuntuikaan.

Liikkeet tuntuu jo ihan selvästi usean kerran päivässä. Äskenkin pikkuinen liikkui :heart:

Painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää.

Laittakaas muutkin massujanne tänne :)
Onko muiden mahat jo pullahtaneet?

La vida & Öntykkä :heart:

Heips!

Kirjoittelenpa tänne pitkästä aikaa, ei ole ollut kauheasti mitään kerrottavaa... eikä kyllä ehkä vieläkään :D

Ruoka on niin hyvää! Käytiin tänään Myyrmannin kiinalaisen noutopöydässä, LUOJA! Paistettuja nuudeleita, pekingin nautaa, ananaskanaa, friteerattuja taskurapuja... nyt alan vihdoin ymmärtää sen, miksi raskausaikana helposti lihoo! Tuntuu että jokainen ainesosa maistuu suussa erikseen, kunnon juhlat suussa! Esikoisen kanssa tosiaan pitkittynyt pahoinvointi sai miun suhtautumisen ruokaan aika vääristyneeksi, söin lähinnä pitääkseni pahan olon loitolla.

Esikoinen veti aamulla tapojensa vastaisesti kunnon itkupotkuraivarit, ja minun oli pitänyt pidättää pissaa aamusta asti, syystä että piti viedä Tk:hon näyte, kun näytti neuvolassa plussaa. Tuo tosin todennäköisesti johtuu kuivumisesta, norovirus rantautui meille toissaperjantaina ja kaikki ovat olleet ihan tosi kipeitä, tänään taitaa olla ensimmäinen päivä kun kaikki alkavat voida paremmin...

Vatsa on... kasvanut... kai? Onhan tuo toki pullollaan, mutta edelleen näyttää lähinnä siltä kuin olisin syönyt vähän liikaa. Tavallaan sitä jo vähän odottaakin, etteivät enää kylillä kuiski että "on se tuollekkin mammalle tainnut kotona istuminen ja pullan mättäminen maittaa..." :D

Liikkeitä en ole tuntenut kuin vasta muutaman hassun, ja nekin ihan ohimennen johonkin tuohon vatsan sivulle. Mietittiin että on varmaan istukka edessä, esikoinen kun kenkäisi tuntuvasti jo joskus 15 viikon tienoilla ja oltiin siitä ihan ihmeissämme. Se kai selittäisi tätä "oireettomuuttakin...", ja sen, että sydänääniä saa aina metsästää välillä tuskastuttavankin kauan.

Te, keillä on pieni ikäero esikoisen kanssa, kiinnostaisi tietää mitkä sisarusrattaat olette aikeissa hankkia, tai jo kenties hankkineet, ja kiva olisi myös kuulla perusteitakin :) Tuntuu että yhtä tyhmänä tässä on taas, kuin viimeksikin, muun muassa tuon asian tiimoilta.

Tässä kaikki tällä erää, tämä äiti lähtee laittamaan kylpyveden valumaan esikoiselle! :wave:
On se jo iso poika, toinen taisi tylsistyä kun jouduttiin kärvistelemään noron kourissa täällä kotona, otti ja nousi seisomaan tukea vasten! Pitänee käydä noutamassa varastosta tuo taaperokärry, minusta tuntuu että meillä on kohta kävelevä vauva!
Niin ja Leevi siis muutaman päivän päästä 9 kk. :heart:

kielletty & pikkuinen 17+1 ( :eek: oho, niin se aika menee...)

kielletty: oon kans käyny samas ravintolas noutopöydässä,aivan mielettömän hyvää! kävin viel yksin kaikenlisäks ku ei huvittanu mennä heseen. ei tuu yleensä käytyy yksin syömässä. mut oli todella hyvää!!! asutaan aika lähellä myyrmannia.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
kielletty: oon kans käyny samas ravintolas noutopöydässä,aivan mielettömän hyvää! kävin viel yksin kaikenlisäks ku ei huvittanu mennä heseen. ei tuu yleensä käytyy yksin syömässä. mut oli todella hyvää!!! asutaan aika lähellä myyrmannia.
Jos ensi kerralla satutaan samaan aikaan, niin tule ihmeessä nykäisemään hihasta, jaettu ilo on moninkertainen ilo... :D

Meilläkin on kova tahto takaisin niille nurkille, asuttiin aiemmin, mutta esikoisen ilmoitettua tulostaan oli pakko luopua 30m2 yksiöstä..

vaavitar Kuulostaa kyllä tosi ikävältä toimenpiteeltä toi lapsivesipunktio. Onneksi se on sinun kohdaltasi nyt ohi :)
Mua ihmetyttää kovasti, kun en ole saanut vielä mitään tietoa omista seulontatuloksista. Se viimesin verikoe otettiin sillon 16. raskausviikolla, joten luulis jo tulosten olevan selvillä. Ärsyttää tämmönen. Huomenna täytynee varmaan soittaa neuvolaan asiasta.

aurora81 Sanoisinko, että olen ainakin 95% varma, että ne oli vauvan liikkeitä mitä tunsin. Oon aiemmin koittanut kovasti hakemalla hakea niitä liikkeitä, mutta mitään en ole tuntenut. Sitten kun istuskelin työpöydän ääressä rauhassa, niin yhtäkkiä tuli sellanen ihmeellinen tuntemus, jollasta en oo kyllä aiemmin tuntenut. Toista kertaa en oo kyllä sitten tuntenutkaan mitään.

Outiko 18+5

tervetuloa uusille vaan minunkin puolesta..
mulle on tullu nyt kauhee himo saada vaunut.. monta iltaa oon jo kytänny huuto netissä ja sitte vielä keltasenpörssin ilmoituksia.. onko kokemuksia noista Bora Kombin yhdistelmä vaunuista.. vuosimallia -08 saisin noin 200-250e minusta melko edulliset.. värinä on tummansininen/beige ja vaalean siniset reunat.. mutta moni on suositellut että emaljungat niiden olla pitää.. :D yksi huono puoli noissa bora kombin vaunuissa kyllä on meinaa se kun ei ole sitä heittoaisaa.. uudet vaunut olisi kyllä niin kiva saada mutta en usko että meillä olisi niihin varaa ku on kumminkin kaikkea muutakin mitä pitäisi ostaa. ihastelin samoisia valkoisia vaunuja joista jokin täällä kirjoittikin viikonloppuna lastentarvikkeessa.. aivan upeat..
onnea liikkeitä tunteneille.. aika monena iltana olen itsekkin EHKÄ tuntenut pieniä liikkeitä mutta ne ovat tuntuneet melko sivulla niin se on sitten saanut vähän epäilemään että olikohan ne kumminkaan niitä vaavin liikkeitä..
mua ihmetyttää taas se että kun mielestäni silloin kun kävin siinä niskaturvotus tutkimuksessa helmikuun alussa minulta ei otettu sitä verikoetta sitä seulontaa varten ja sitten sielä neuvonnassa kun menin maksamaan sain sellaisen käsityksen että lasku tulee sitten kun olen käynyt siinä verikokeessakin.. mutta ei ole tullut mitää kutsuakaan tonne PHKS.. no pitää varmaan neuvolasta kysäistä.

piritta ja moggula 16+2

Vaavitar maha oli tosiaan kipee suunnilleen kaks päivää sen jälkeen. ja kuitenkin vaan se toimenpidepäivä oli saikkua, olin tosi tyytyväinen ku sain sillon sen seuraavan päivän sumplittua vapaaks. Oikeestaan vaan sen toimenpidepäivän sillon varoin tekemisiäni, makailin lähinnä vaan. Mut työni luonteen vuoksi, en olis mistään hinnasta menny hetipian käänteleen mummoja töihin.
Kuulostaa järkyttävältä että joku menee tuollaseen toimenpiteeseen vain sukupuolen selvittämistä varten. vaikka mä olen malttamaton luonne, niin en kyllä ikinä olis menny tuollaseen tutkimukseen jollei tätä geenimutaation mahdollisuutta olis ollu. Mut nyt olen tavallaan kuitenkin tyytyväinen siitä että tiedän miten ne asiat nyt on. Kovasti toivon ettei tuo homma vaikeuta mitenkään pikkumiehen elämää.

EHKÄ tunsin tänään sohvalla maatessani jotain liikettä kohdussa. Mietin sitä ja se olis tosiaan voinu olla vauva. :) mut en voi olla varma. mut koska siitä sanotaan että se tuntuu perhosen siiviltä niin jotain tuollaista se oli. en kyllä odota mitään vielä tän ympärilläni olevan rasvakerroksen vuoksi.

Joku tais kysyä BMI juttuja. en kyllä ala kertomaan omia lukujani, mutta isot ne on. eli mullakaan tuskin toi vauvamaha erottuu kovin selkeesti kaiken muun joukosta.
:)

Piritta Ootko minkä kunnan alueelta? Ite oon Lahesta eikä toi niskaturvotusultra maksanut PHKS:ssa edes poliklinikkamaksua, kun kunta tarjoaa sen. Me ei käyty veriseulassa ja käsittääkseni sitä ei edes tarjota Lahessa vielä, joten se voi tietysti sitten maksaa erikseen..

unikuu108
mä en kyllä ole tajunnut tuota perhosen siiven iskua-juttua. kun ei se mulla ainakaan siltä ole tuntunut. ekasta se oli selkee muljaus ja samoin tästä tokasta. niistä oli perhosen siivet kaukana :LOL:
tänään oli eka hormoonimyrsky. olin heti aamusta maailman huonoin äiti ja ruoskin sitten sillä itteni koko lopun päivää.
meil on samat vaunut tulossa kakkoselle: teutonian funit. hankitaan vaan board pojalle. ehkä sit voin myöhemmin vauvan synnyttyä harkita tuplia jne..

kova vaunukuume oli täälläkin ja sellaisethan jo hankinkin. Enpä ole kuullut onko kellään kokemusta noista meidän kärryistä, mutta vaikuttaa kyllä päteviltä. Vähän joutuu kyllä opettelemaan kaikki kommervenkit että kuinka niitä oikeen käytetään kun esikoinen tosiaan tulossa ja en ole kyllä noin uusien ja hienojen vaunujen kanssa ollut tekemisissä ennen. Siskoilla ollut sellasia vanhempia kotteroita joskus aikanaan kun olen niissä siskon muksuja työnnellyt. :D Jos siis jollain kokemusta Hoco Diamond-yhdistelmistä niin kuulen mielellään!

Liikkeistä Olen muistaakseni jo sanonutkin, että liikkeet tuntunut reilu viikon jo päivittäin. Tänään aamulla kun mies laittoi korvan masun päälle ja koitti huudella sinne (vaikka ei sikiö kuulemma vielä kuulekkaan :)) Niin pikkuinen sitten antoi isille ensimmäisen elonmerkin ja tökkäsi isiä poskeen :heart: Oli isikin ihmeissään :LOL:

Lemmikeistä ketkäs kaikki omistaa lemmikkejä? Meillä on tuo yksi koiruus, paronrussellin terrieri. Ja nyt on tämä 5-vuotias äijä kyllä tullut ihan höperöksi. Ennen mun raskautta ei mitään ongelmia ja nyt äijä kuseksii sisälle ja ihan mun nähden! Osoittaa ilmeisesti mieltä. Onko muut huomannut lemmikeissä mitään muutosta?
Päätin nyt lisätä yhteistä aikaa koiruuden kanssa ja käymmekin metsässä riehumassa vähän pidempään ja kotona leikitään kun mun vihoitteleva iskias antaa periksi. Mies ei tunnu kelpaavan samalla tavalla leikkeihin ja muuhun.

Kesälomista täällä kinataan vielä pomon kanssa. Nyt hän o siis sitä mieltä että olen kuitenkin saikulla. Päätin sitten että en enää pode huonoa omatuntoa ja kärvistele tuon selänkään kanssa ja haen saikkua aina kun siltä tuntuu, koska vauvahan on etu sijalla, sen hän sanoi itsekkin! Äh, ärsyttävä tyyppi. No, en anna sen pilata tätä ihanaa talvista vapaa päivää. Aurinko kun vaan paistais tänään niin voisi keksiä jotain ihanaa ulkona. :)

aurora81 mulla on kans rinnat kasvanu. Kävin hakemassa suuremmat rintaliivit jo ennen ku tiesin olevani raskaana ja ihmettelin miks ne kasvanu:D Nyt tarvis taas hakea isommat liivit.

Citilda Meillä on rotikka (uros). Se ei kyllä tajua yhtään et mitään olis tekeillä. Johtuu joko siitä et on vielä pentu, melkeen vuoden tai sit se vaan ei muuten tajua.

jenzka 14+6

Lemmikeistä Meillä on 6-vuotias mopsi ( täyttää 7 heinäkuussa ).
Mitään muutoksia en koiran käytöksessä oikeastaan ole huomannut, samanlainen sylivauva se on kuin aina ennenkin.
Vähän on vaan ihmeissään kun mies ei enää anna sen kävellä mun mahan päältä, tai tulla mahan päälle makaamaan.
Tämä meidän vanhus kun on aina ollut sitä mieltä että hän kävelee juuri siitä mistä huvittaa, eikä kyllä yhtään ota ketään huomioon.
Vähän oonkin miettinyt sitä että mitenköhän sitten käy kun vauva on syntynyt ja makaa lattialla, koira varmaan yrittää mennä päälle nukkumaan.. :LOL:
No, mutta onneksi ei ole tämä meidän vanhus kuitenkaan mustasukkaista tyyppiä, varmaan käy vaan välillä haistelemassa vauvan korvia ja silmiä ja aivastaa naamalle aina välillä.
Tosiaan meidän mopsilla on joku pakkomielle aina haistella kaikkien korvia ja silmiä ja sitten vielä räkästä päälle :LOL:

Mietittiin kans et meidän hauva ei varmaa tajuu edes varoa vauvaa. Kissaakin se aina talloi (sillon ku kisu asu meillä vielä. Naapuri rupes sitä ruokkimaan ilman lupaa ja päästämään sisään ni ei oo kisu enää tullu kotii vähään aikaan). Täytyy tehdä koiraportti varmaa tuvan ja olkkarin väliin ni saa vauva sit olla jossai rauhassa ettei tarvii pelätä et Roki sitä tallois. Rotikka kuitenkin painaa aika paljon et ei kauheen kiva, jos tallois vauvaa. Ehkä muuten sinäänsä ihan hyvä et meidän kissa ei enää käy kotona koska ajattelin sitä et se saattais mennä vauvan päälle nukkumaa ku tykkäs nii kovasti olla lähellä ja aina yölläki käveli päällä ja tuli pään vieree tai päälle nukkumaan. Sit ku ei tarvis pelätä et koira talloo vauvaa ni sit tarvis pelätä et kissa menee vauvan päälle nukkumaa.

Kaksosten kärryistä:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=795&valikoimaid=1

Noita haaveilisin...

Eilen oli myös toinen äitiysneuvola , Vauvan syke kuului hienosti ja oli 160 luokkaa. Kaikki mun arvot oli erinomaiset. Hemppa oli 133, kun alkuraskaudesta oli 143, eli lähtenyt laskemaan, mutta ei niin alhaalla että selittäisi miksi mulla pyörii huoneet välillä silmissä ja tavarat näyttää kaatuvan päälle :/ Paino ei ollut nousuut alkuraskaudesta mihinkään, mikä on tosi hyvä koska edellinen raskaus jätti 10 kiloa, ja alkuraskaus toi sen pari kiloa, paino oli siis nyt n. 82 kg.

Liikkeitä olen tainnut tuntea jo jonkin aikaa... Oon ihmetellyt tota "perhosen siivet"-höpinää mutta näköjään se hassu kutitus vatsassa oli liikkeitä, koska nyt jo muljuu pienenlaisesti. Mulla on vielä koko ajan harvemmin kyllä haamupotkujakin edellisestä raskaudesta :D Ne sitten taas tuntuu ihan erilaiselta, kuin iso vauva potkaisisi vatsassa aina joskus..

Lemmikeistä Meillä on 5-vuotias sekarotuinen uroskoira. Kovin on lapsi- ja yleensäkin ihmisrakas tapaus, onneksi! =) On ollut mun silmäteräni pennusta saakka, aivan uskomatonta miten paljon olen siihen kiintynyt :heart: Tärkeää on pitää mielessä että kun vauva tulee niin pitää yrittää sitä rakasta lemmikkiä huomioida kuten aina ennenkin, muutoin saattaakin tulla mustasukkaiseksi jos tajuaa että hetkinen, tuo nyytti tuli taloon ja nyt minä olen ilmaa.. Mutta ei ainakaan vielä ole "tajunnut" että jotain muutosta olisi ilmassa..
Koiran lisäksi meillä on kolmevuotias kissa. Ovat oikein hyviä kaveruksia keskenään, koirasta huomaa välillä että käyttäytyy kuin "isoveli" kissaa kohtaan =)

Muoks* Vaunuista ja turvakaukalosta meillä on jo hankittuna Maxi Cosin cabriofix -turvakaukalo ja Brio kombi-yhdistelmät. Noissa yhdistelmissä ei ole heittoaisaa, taitavat olla -04 vuoden mallia mutta aivan uudenveroiset. Se heittoaisa olisi varmasti ollut kätevä olla olemassa.

Jeppis & Pikku-Papu 17+3

Luminella mietti turvakaukaloa, meillä oli esikoisella gracon Logico S ja myytiin se pois, vaikka yritettiin jo tätä pikkukakkosta. Oli hirmuisen suuri ja painava, varsinkin sitten kun vauva alkoi painaa hankalan suuri ja raskas. Toki siinä oli puolensa, mutta nyt ajateltiin ostaa joku hieman pienempi, kun ei tuo meidän lapsi siihen kuitenkaan mahtunut kun puoli vuotta, syksyn tullen kun piti alkaa pukea lisää ja lisää ja kun tuli talvi ei vyöt riittäneet toppakerrosten yli. Tosin, lapsukainen oli pitkä ikäisekseen.
Nyt ostoslistalla on maxi-cosi, sopii Quinnyn zappeihin adapterilla. Emmaljungan kaukaloa kans kateltu, kun olis vaunut, mutta me ei kuitenkaan vaunuja autossa kauheasti kuskata, koska takaluukussa on senverran muuta täytettä! :)

Eli lemmikkikyselyyn: Löytyy 9-vee leikattu narttukoira, kultainen noutaja. Eipä tuo odotusaikana mistään mitään tajunnut, mutta heti laitokselta kotiuduttuamme on ollut vahdissa! :D Ja osannut alusta asti varoa ettei töni tai tallo vauvaa. Ovat toistensa parhaat kaverit, esikoinen ja koira, ihana juttu, että tulevat toimeen ja koira osaa suhtautua lapsen temppuihin tyynen rauhallisesti :heart:

Ja sitten täytyy vielä loppuun laittaa, että kun aiemmin kirjoitin pitäneeni kesälomat äitiysloman loppuun, niin tämä oli kohdallani myös pakonsanelema asia, jäin nimittäin ä-lomalle helmikuussa ja harvemmin kesälomia voi pitää tammikuussa... :|
Nyt pidän ennen ä-lomaa viikon lomani ( vasta palasin töihin hoitovapaalta ) ja jään varhennetulle ä-lomalle että ehdin nauttia myös esikoisen kanssa kesästä. Ja odottaahan minua taas ä-loman loppuun vuoden lomat, joten vaikka varhennettuna aloittaminen lyhentää toisesta päästä, on sitten lomat ja kuntalisä. Ja kun töihin en kuitenkaan palaa kovin nopeasti. :D

Nyt kuitenkin työt kutsuu,

Treelo 19+2

p.s enää kaksi yötä rakenneultraan... alkaa jännittää! :)

Oletteko muuten jo miettineet nimiä vauvalle ?
Meillä ei vielä ole mietitty oikeastaan ollenkaan. Aikaisemmin en edes uskaltanut ajatella koko asiaa kun kuitenkin pelkäsin keskenmenoa, mutta nykyään kun ei sitä vaaraa enää niin kauheasti ole niin olen kyllä jo vähän miettinyt minkä tyylisen nimen vauvalle haluaisin.

Mies sanoo vauvaa Pirjoksi. Mun mielestä se kuulostaa ihan kauheelta, en muutenkaan haluaisi vauvalle mitään sellaista "perus suomalaista" nimeä.
Eli ei mitään Pekkaa, Paulaa tai Pirjoa, tai muita tälläisiä.

Mutta luultavasti aletaan sitten tosissaan miettimään nimiä sitten kun on rakenneultrassa käyty ja sukupuoli on tiedossa.

Kiitos Treelo vastauksestasi. :flower: täytyykin miettiä sitä kaukalon painoa ja kokoa sitten kun ollaan sitä tosissaan hankkimassa. Välillä tuntuu, että vaihtoehoja on niin hirveesti, ettei millään tiedä, mikä olis omille tarpeille se paras. Eikä aina osaa ottaa huomioon kaikkia osatekijöitä. Emmä tiiä... :D eiköhän me joku kaukalo saada hankittua.

Kesälomista: mä ajattelin pitää kesälomaa kolmisen viikkoa, niin voisin jäädä töistä pois jo kesäkuun puolivälissä. Ja jos oon työkyvytön, niin haen sairaslomaa, jolloin lomat siirtyy sit myöhemmäksi.

Vakuutuksesta vielä: mä rupesin kauheesti miettimään sen vakuutuksen tarpeellisuutta. Oon ehkä sen verran tietämätön nyt tässä asiassa, että kaipaan lisäinfoa. Jos vakuutusmaksut on 350 euroa vuodessa, niin sillä rahalla käy yksityisellä yleislääkärillä, ainakin täällä meillä, seitsemän kertaa vuodessa eli useammin kuin joka toinen kuukausi. Suomessa on sairaalamaksuissakin maksukatto, joka on 590 euroa vuodessa, joten mitään tuhansia euroja ei voisikaan sairaalamaksuja tulla. Lääkemaksukatto on noin 670 euroa vuodessa, joten lääkekustannuksetkaan eivät voisi Suomessa pilviin kohota. Ja Kelahan korvaa ihan hyvin lääkärin määräämistä lääkkeistä muutenkin. Totta on, että 350 euroa vuodessa ei ole paljon, mutta jäin vielä pohtimaan, että onko vakuutus todella Suomessa tarpeen. Hoitoahan saa julkisellakin puolella, vai?? :) Vakuutuksessa, jota ollaan mietitty on hakukohtainen omavastuu eli kuitteja voi kerätä ja läjästä kuitteja menee se omavastuu -en muista omavastuusummaa (olisko noin 50 e avainasiaakkaalle). Mennään vielä maanantaina juttelemaan Nordeaan vakuutuksesta, mutta en ole ollenkaan varma, että otetaanko se. Mies on kyllä sitä mieltä, että otetaan, joten eiköhän meidänkin lapsi tule lopulta vakuutetuksi, vaikka olenkin vähän skeptinen tähän "amerikkalaiseen vakuutetaan kaikki varmuuden vuoksi meininkiin". Tai no siellä on pakko vakuuttaa, kun ei ole julkista terveydenhuoltoa. :whistle:
Mutta haluaisinkin teiltä tietoa, joilla juniorivakuutus on, että minkälaisissa tilanteissa olette olleet ehdottoman tyytyväisiä siihen, että teillä on vakuutus. Mitä se korvaa ja vaikuttaako siihen esim. mun allergiat. Eli korvataanko lapsen allergiaan liittyvät hoidot ja testit yksityisellä, vaikka itse olen todella allerginen. Voiko siis vakuutusehtoihin tulla lisäys, että ko. asiaa ei korvata, koska äidillä pahat allergiat?

Kiitos tuhannesti vastauksista. :flower:

Luminella ja matkustaja 17+3

Neuvolakuulumisia Juuri palasin neuvolasta ja ensimmäiset sydänäänet kuulin :heart: 145-149 pomppivat ja ääni kuulosti ihan hevoslauman juoksulta :D
Täällä en ole pitkään aikaan taas kerennyt käymään, mutta eipä tänne silti kummempia :p

Ja lemmikkikyselyyn; tällä hetkellä meillä on meitä viihdyttämässä kaksi nuorta kissapoikaa ja kesällä äitini luona nyt tilan puutteen takia majaillut kultainennoutaja saapuu uuteen asuntoon :}

Foxeri ja Pesukarhu 15+0 :heart:

Nimistä: Minä mietin ja ehdottelen ja ukko sanoo mielipiteensä. Edellisen nimi vaan tulvahti mieleen loppuraskaudessa, se oli sellanen "ahaa"-elämys että Taavihan tuo on, näytti masukin ihan Taavilta :D Ja niin oli poika nimensä näköinen synnyttyäänkin.

Nyt on vaihtoehtoina mielissä pyörineet mm. Mila ja Tatu.. Valto olis mun mielestä aivan ihana nimi, mutta ukko ei niin tykkää.. Ja Tyttöähän tuo muutenkin veikkailee tulevaksi :D

Sukupuolesta: Halutaan tietää etukäteen, kumpi tulossa. Rakenneultra on 17.3. ja näin itseasiassa viime yönä unta, että siellä paljastui, et odotan tyttöä. Saas nähdä, oliko enneuni.

Nimistä: meillä mies ehdottelee ihan kummallisia nimiä. Viimeks tuli Veijo ja ennen sitä Arvi. Mä en ymmärrä, että mistä se noita tempoo... :D Ei olla kauheesti nimiä vielä mietitty. Mä ehdotin, että jos tulee poika niin annetaan sille nimeksi Aleksanteri Don Zeus. :D mutta ei toi mies oikein innostunut. Oli kuulemma vähän liian mahtipontinen... Mulla on kieltämättä välillä vähän outo huumori. :LOL:

Luminella ja matkustaja 17+3

Täällä odottelen lääkärineuvolaan lähtöä, 12 vasta aika, saa nähä kuinka on ajat myöhässä. Mummo tulee siksi aikaa pojan kans. Pojalle on tulossa kolme hammasta, joten kovin on ollut kärttyinen.. kaiken lisäksi mun viisauden hampaat on ottanu taas kasvupyrähdyksen, kaks viisuria kasvaa yhtäaikaa ja koko suu on kipee. Täällä ollaan siis molemmat kovin kärttyisiä.

Potkuista... oon ollu tuntevinani jotain pientä tuolla masussa, mutta en kyllä oo varma mitä se on. Esikolta tunsin liikkeet joskus 20+ viikoilla, joten ei vielä mitään hätää :)

Vaunuista, ollaan kateltu carenan tuplia, luultavasti sellaiset ostetaankin. Käytiin liikkeessä kattomassa, hinta oli 189, eli ei kovinkaan kalliit. Nykyiset yhdistelmät pitänee sitten kesällä myydä.

Lemmikeistä, meillä on suomenpystykorva, joka asustelee tuolla ulkona.

Nimistä.. täälläkin ollaan jo mietitty nimiä kovasti. Tytön nimestä ollaan päästy jo sopuun, mutta pojalle ei olla vielä keksitty mitään. Esikollekin nimi keksittiin raskausaikana, ja on ihan nimensä näköinen :) Meillä onneksi aikalailla samanlainen maku nimien suhteen, esikollekin tuli nimi, kun sanoin mistä mä tykkään, niin mies sano että hänkin on miettiny sitä :)

Nyt meen laittamaan tukkaa johonkin suuntaan ja sitten menoksi.

Helmiir ja KerttuIlmari 17 tasan

Yhteistyössä