ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Kuvien laittaminen: ensin kuvat pitää olla netissä, esim. kuvablogi.com tai photobucket.com sivuilla, molempiin on helppo ladata kuvia ja muokata kokoa.
Sitten kun täällä kirjoitat tänne viestin, laitat viestiin kuvan suoran nettiosoitteen ja sen molemmille puolille [ IMG ] ja [ /IMG ] koodit (mutta ilman välimerkkejä!)
Tässä esimerkki: [ IMG ] http://kuva.com/kuva1.jpg [ /IMG ]
jolta rivin pitäisi näyttää (poislukien kaikki välimerkit, jotka laitoin tähän jotta teksti ei muuttuisi kuvaksi!).
Ainakin photobucketissa on myös suoraan tuo IMG Code kuvan alla josta sen voi copy pasteta vastaukseensa.
 
Mandylle taas kiitos pinosta!

Onnittelut naimisiin menneille ja avioliittoon lähiaikoina aikoville!


Hankinnoista No niin nyt mä sitten tilasin sen dopplerin. Aika kaun pystyin hillitsemään itseni, mutta nyt repes :LOL:
Eilen ostin ekat vauvanvaatteet; kolmet housut, kaksi pipoa, sukkia ja yhden hupparin. On ne niin ihanan pieniä, et koko ajan pitää hypistellä :heart:
Mitään muuta ei olla vielä hankittu. Pinannsänkyjä kateltiin eilen netistä, mutta ostetaan isommat jutut sitten kevällä/kesällä.

Liikunnasta raskausaikana on liikunta jäänyt aika vähälle. osittain pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Oon kuitenkin pyrkiny jotain tekemään edes silloin tällöin, ettei ihan repsahda. Miehen kanssa ollaan käyty sekä kävely, että juoksulenkeillä. Juokseminen alkaa välilää pistämään masuun, joten enimmäkseen kävellään. Nyt ollaan alettu käymään luistelemassa tossa meän lähikoulun kentällä. Se on mukavaa puuhaa :)
Mun työ on fyysisesti aika raskasta, joten siinä tulee ns. hyötyliikuntaakin jonkun verran.
Mulle liikunta ts. urheilu on aina ollut tärkeää. Muutama vuosi sitten urheilin SM-tasolla aktiivisesti, mutta enää en lähellekään siinä määrin. Mun laji on aika lailla kesälaji, joten talvisin on tullut tehtyä enemmän lihaskunto ym. harjoitteita. Nyt nekin on vähän jäänyt..
Maaliskuun lopussa aloitan äitiysjoogan, sitä kovasti odotan.

Sukupuoli Mä oon kaiken suhteen todella malttamaton tyyppi, joten me ehdottomasti (mieskin haluaa) halutaan selvittää sukupuoli etukäteen. Ollaan myös mietitty, et jos tossa rakenneultrassa ei sitä saada selville niin mennään vielä lisäksi siihen 4 D-ultraan. On sitten kivempi tehdä hankintoja sen mukaan ja vopi alkaa kunnolla miettimään nimiä.

Jäin tänään saikulle flunssan takia. Päätä ja kurkkua särkee. Ei kiva.

Möhkis ja Leppis 16+3
 
Eilen illalla iski ahdistus tästä liikkeiden tuntumattomuudesta ja olen saanut päähäni ettei se kohtu ole edes kasvanut viime aikona (se jotekin pullahti esiin tuossa viikko pari sitten eikä sitten mitään muutosta sen jälkeen) ja sain jo itseni itkemäänkin kun ajattelin että entäs jos vauva onkin kuollut niin mä menen ihan pieniksi palasiksi... :'(

No, onneksi on tää palsta!Hain keskustelusta hakusanoilla "maha ei kasva" ja "liikkeitä ei tunnu" ja löysin pari ketjua joissa samoilla viikoilla (nyt 15+3) ja myöhemminkin äidit miettivät huolissaan samoja asioita. Ja kaikilla taitaa kuitenkin kaikki olla ok =)

Hitsit jos jo nyt on näin paniikissa niin mitäs sitten kun se vauva on syntynyt ja miettii mitä kaikkea sen jälkeen voi mennä pieleen :eek: Niinkuin joku mummo oli sanonut mun äidilleni: sitten voi vähän jo rentoutua kun on saanut viimeisenkin lapsensa eläkkeelle :LOL:

Nyt lähden kaupungille ja ostan vaikka uuden huulipunan ja jonkun hiusjutun ja vaikka menen leffaan saadakseni muuta ajateltavaa!
 
Kirjoitellaanpa kuulumisia välillä.

Vakuutuksista on ollut puhetta. Kyllä tällekin vakuutus otetaan, kuten kolmelle edellisellekin. On meillä ollut tosi tarpeeseen. Paikalliseen "arvauskeskukseen" en luota (huonoja kokemuksia lasten kanssa) ja meillä on kaikilla kolmella ollut pahat infektio- ja korvakierteet bonuksena atopia ja astma kahdella. Kaikki on saatu vakuutuksista takaisin eikä ole tarvinnut hoitoa odotella. Tapiolasta otetaan tällekin vakuutus, meillä on kaikki muutkin vakuutukset siellä ja yleensä vakuutusyhtiöt vaativat, että kotivakuutus on siellä myös.

(.) Painoa on tullut 3,5kg ja nyt olen yrittänyt lenkillä käydä mahdollisuuksien mukaan etten ihan valtavaksi taas paisuisi. Mulle on noita kiloja yleensä kertynyt, suurin osa nestettä, mutta yritetään nyt hiukan hillitä... ;) Sokerirasitus on edessä (BMI 26), mutta niin oli edellisessäkin eikä siinä mitään ongelmia ollut.

Seuraavaksi menen rakenneultraan 8.4 ja seuraava neuvola olisi 14.4 muistaakseni. Pitkä väli tulee, mutta on ihan tietoinen valinta. Mitä siellä turhaan jarkuvasti ramppaamaan... :D

Jaahans, mutta nyt jatkamaan siivousta. Päivän jatkoja! =)

*muoks* Hentoja liikkeitä on alkanut silloin tällöin tuntua. Ei mitään potkuja, mutta pyörähdyksiä ja "muljahduksia" tuntuu välillä. Ja ne rv:t on vissiin 14+4 tai jotain.... :whistle:
 
Unohtui vielä vastailla.

vakuutuksista: Me otetaan syntymättömän lapsen vakuutus. Tosin ei vielä olla vertailtu vakuutuksia. Kiitos Tikru70 linkistä!

Terveydestä: Paino mulla on noussut n. 3kg. Lähtöpaino oli 58 kg ja pituutta löytyy 163cm.
Mittasin torstaina verenpaineen kaverin laitteella. Alhaset oli lukemat 98/56. Ihmekös, kun vähän väsyttää ja heikottaa..ens viikolla neuvola niin mittaavat siellä uudelleen.
 
unikuu108
täällä olis yksi jolla lasketuaika 19.8. viikot 15+ mitä lie menossa. toinen lapsi ja kättärillä sekin tulee syntymään. ei mitään oloja kumpi vois olla. ultrassa oli kyllä samanlainen ruumiinrakenne kuin esikoisella joka poika. ikää 30+

kaikki on mennyt ihan hyvin.eilen olin tuntevani liikkeitä,mut mä oon muljauksia tuntenut jo jonkun aikaa.. yritin tökkiä liikkumaan enemmän,mut siihen jäi. ekasta tunsin just näihin aikoihin joten kovat on odotukset.
selkään on koskenut,esikoisen kanssa ei ollenkaan. enkä voi selälläni kovinkaan kauaa enää makoilla. pakko olla kyljellää/mahallaan. muuten ei haittaa elämää. ummetusta/närästystä ja turvotusta oli ihan alussa,mut nekin menneet ohi.

olen töissä vielä heinäkuun alkuun eli äippäloman asti ja ostin hullu madonnan keikalle liput :headwall: no ne saa varmaan myytyä jos en jaksa lähtee.mut se on jo niin lähellä laskettua että eipä haittaakaan jos alkaa siellä tulemaan..

http://kuvaton.com/k/ . on helpompi mielestäni kuvien laittoon.

kokona 640/320 web/forum on sopiva tänne/huutikseen jne... tallennuksen jälkeen kopioi ylin suora osoite ja ja tuossa on tuo lisää kuva kuva tuossa hymiöiden yläpuolella. kun siirrät kuvan suoran osoitteen tänne.maalaa se mustaksi ja klikkaa sitä "lisää kuva"napukkaa.. ja tadaa..kuva on täällä.
 
Liikunnasta on tullu tosi vähän liikuttua raskauden aikana, on ollut niin veto pois. Pari päivää sitten innostuin tekemään reippaan kävelylenkin, vissiin vähän liianki reippaan. Seuraavana yönä heräsin siihen et oli tosi huono olo, maha tuntu tosi raskaalta ja aivan kuin olis supistellu, en oo varma oliko ne supistuksia kun maha ei mennyt kumminkaan sillai kovaksi. Mietinki onko muilla vielä supistellu? Ja jos tulee näin aikasessa vaiheessa supistus meneekö vatsa kovaksi?
Aamulla kun heräsin olo oli aivan toinen ja maha taas normaali. Sit koko aamupäivän kuulostelin liikkeitä ja onneks puoliltapäivin liikkeet taas tuntu ja kyl olo helpottu. Tänäänki vauva on potkinu ja liikkunut pitkin päivää. Pitäis aloittaa tuo liikkuminen vähän rennommin tauon jälkeen.

Sukupuoli ei haluta tietää koska ei ole merkitystä kumpi tulee ja on niin ihana sit sen työn jälkeen kun saa vauvan maailmaan tietää vasta sukupuoli, vähän niinku ylimääräisenä lahjana :) :heart:

Kuka on ollut hierojalla? Mietin vaan kun niskat on tosi jumis ja tekis mieli hierojalle mut en kyl pysty enää mahallani makaamaan. Ootteko ollu jotenki istuvallaan tai voiko niin edes kunnolla hieroa?

tiltaltti 16+1
 
supistuksista mua on jokusen kerran jo supistanut.seksin jälkeen varsinkin supistaa joka kerta.vielä eivät onneksi kivuliaita ole. mutta siis mulla ainakin menee maha kovaksi ja ihan eri muotoiseksikin ja tuntuu sellaiste painetta.

sukupuoli aiotaan ottaa selville,otettiin esikostakin,ollaan niin kärsimättömiä :D

vatsataudista meillä tuo esikko 6,5kuukautta on vatsataudissa,maha ihan löysällä,eilen oli 39 astetta kuumetta,aamullakin vielä melkeen 39,mutta nyt iltapäivästä ei onneksi enää kuumetta =)
toivottavasti menisi nopeasti ohi,eikä itselleni tarttuisi!

ajatar&vempula rv 17
 
tiltaltti mä kävin tällä viikolla hierojalla. Laitettiin mulle tyynyt silleen et mahan kohdalle jäi tyhjä kolo. 45 min kesti hieronta. Niskat hierottiiin selältään. Pikkaisen alkoi mahallaan olo tuntua mutta kestin kyllä. Jos olisi oikein pahalta alkanut tuntumaan niin kyljellään pystyy myös tehdä. Ajattelin kuitenkin ensi viikon hieronnassa kokeilla olla vielä mahallaan.

Vakuutuksista ajateltiin ottaa Pohjolasta kun meillä on lainat OP:ssa ja vakuutukset Pohjolassa niin menee sekin sitten bonuksista. Varmaan vois rakenneultran jälkeen käydä tekemässä.

Supistuksista yksi yö kun heräsin niin oli maha aika kova ja tuntui että saattoi supistella. Ei kuitenkaan ollut kivuliaita ja nukahdin niin etten paljon kerennyt miettimään oliko ne supistuksia.

Keskiviikkona on taas neuvola. Toivottavasti kuunnellaan sydänääniä.

Päksäkkä 16+4
 
JEE mä onnistuin :D Vähän näyttää isolta toi kuva mut mitäs siitä, näkyypähän ainaki :LOL:

Supistuksista Musta tuntuu et jos oon hulluna rehkiny niin saattaa mennä alavatsa kovaksi, eli silloin supistelee. Mut sit oon rauhottunu ja levänny. Mut ei kovin useesti noin, ku ottaa rauhallisesti :)

mertsu 15+0 :heart:
 
Voi miten ihania vauvamasuja.. :) Ootte kyllä kaikki niin hoikkia että toi maha tulee niin kauniisti näkyviin, mä näytän edelleen pahasti ylensyöneeltä ja kilojahan on tullut lisää vielä 5! |O :ashamed:

Niin ja munkin piti onnitella kaikkia juuri rouviintuneita ja kohta häitään viettäviä! :flower: Meillä ois vähän suunnitelmissa, että jos sit kesällä 2010 saatais häät rykästyä..

vaunuista: Osa oli jo ostellut/valinnut vaunut, ois kiva jos laittasitte linkkejä mitä valintoja ootte tehneet. Mä en pysty valita..Toisaalta mä halusin sellaset konlmepyöräset tai nelipyöräset kääntyvillä etupyörillä, mutta sit mua pelottaa et ne ei kulje lumessa vaikka kaupungissa asutaankin..

Vaipoista Täällä varmaan alotellaan kertiksillä, mutta jos vaan omaa jaksamista riittää niin yritän ainakin kestoilla kotona päivisin. En oo vielä kauheesti tutustunut tuohon kestoilun maailmaan.


4D:stä
Mä varasin Femedaan 4D ultra ajankun meilläkään ei sitä rakenneultraa tarjota. Mulla on tuo tutkimus rv19 tasan. Sanoivat siellä ajanvarauksessa että rv 18-20 on ihan hyvä aika, jää sitten aikaa mahdollisille lisätutkimuksille jos niitä tarvitaan ennen rv25.. :/ Ollaan lähössä ultrasta seuraavalla viikolla Berliiniin ja halusin tuon 4D-ultran ennen sitä reissua..

Sukupuolesta: Malttamattomia ollaan täälläkin ja jos sukupuoli näkyy tuossa 4D:ssä viikolla 19, niin halutaan kyllä tietää se..

Meillä mies on hirveessä flunssassa ja röörit niin tukossa että kuorsas koko yön, en sitte saanut nukuttua kunnolla :/ , mutta en hennonnut toista jahdata sohvallekaan kun on ollu koko viikon reissussa..

Talvista sunnuntaita kaikille,

Aurora16+6
 
Huomenta!

Ihania masuja :) :heart: Tosi kauniisti pyöristyneitä! Hitsit, miettikää tytöt kuinka pitkällä meidän raskaus jo on! Vastahan täällä oltiin justiin plussanneita!

Kiitos uudesta pinosta :)

4D:stä, ei olla menossa, toivotaan, että rakenneultrassa näkyy kaikki tarpeellinen. Siihenkin olisi tasan kuukausi, 1.4 on aika. Sukupuolen saa kertoa jos näkyy, mutta ei etsimään tarvii alkaa :D

Supistuksista, on ollut muutamia, oletan ainakin näin.. Mutta ei kipeitä ollenkaan, onneksi!

Vakuutuksista, suunnitellaan parhaillaan asiaa. Täytyy katsella mitä olisi tarjolla. Lähinnä haluan sellaisen, joka turvaa sen, että mun ei tarvii kärvistellä kiljuvan lapsen kanssa tk:n jonossa pultsareitten kanssa.

Liikunnasta, nyt ihan viime viikon aikana on alkanut maistumaan liikunta jälleen. Tuossa jossain välissä oli aika kipakoita vihlaisuja mahassa liikkuessa, mutta nyt pystyy taas reippailemaan. Mulla auttaa hankalaan oloon liikunta ja neuvolassakin sitä suosittelivat. Ratsastus nyt jäi. Olin meinannut mennä tässä alkupuolella vielä köpöttelemään varovasti, mutta en saanut aikaiseksi ja nyt alkaa olla sellainen olo, että selkään kampeaminen ei enää onnistuisi kovin kevyesti :LOL: Ja muutenkin neuvolassa suosittelivat enemmän alkupuoliskon jutuksi sitä.

Mukavaa sunnuntaita, me ajellaan tänään taas omaan kotiin kun lomat loppui.

Vilma ja Elma 16+2
 
ihana uus pino taas, ni ne kuukaudet vaan vaihtuu... ite just äimäilin et hitto tässähän ollaa jo 4.kuulla raskaana... :D

kiukuttelusta mä olen kyllä siinä onnistunu viimeisen viikon aikana.. miehen kans tapellu oikein urakalla ku kaikki on ärsyttänyjä ja ketuttanu... :ashamed: kuulunee asiaan, toi onneks ei sillai rupee mun kans vääntää mut si suutun kahta kauheemmin ku toine ei suostu jänkäämää mun kans.. :LOL:

ihania [/b]masukuvia olette laittanu.. :heart: mä kans ottanu aamusin kuvia just et ei olis turvotusta,iltasi maha on kaks kertaa sen kokoine mitä aamusta.. :D

tuntuu et nyt menee taas siivillä nää viikot.. koko aika vaan vaihtuu.. :) no ei haittaa.. kyllä en sit taas joökähtää..

hankinnoista mä oiekin uskaltauduin perjantaina ku olin kaupoilla ni ostin toukalle kaks bodyä ja kahet puoli potkarit... :D vannoin kyllä etten mitää osta ennen puolta väliä mut mut.. mun o ni hankala mitää sillai ostella,ku ei tiiä yhtää jso tääki tulee ennen aikojaa ni sit taas saa ostella niitä 44cm vaatteita, ku ei ole kovin neutraaleja noi esikon keskos koon vaatteet.. sillo ostin kans 50cm ja vielä enempi 56cm et mahtuu vauva si niihin jos onki isompi tms.. ni ei ku täähän oli 38,5cm pitkä ni meni vähän uusiks vaatteide ostelut..

(.) oma olo ollu ihan jees muute,mulla o liitoskipuja ruvennu tulee.. eivät ole yhtää mukavia... :( esikosta alko vielä aijemmin ne, oliskohan ollu 12 viikolla jo.. väsymysket o väistyny aika hyvin ja olo on ihan oikein mainio.. meinattii käydä ens viikoll avaraa vaunut,carena double swingit, kun ne saa ny viime vuoden värissä halvemmalla, 299? jää hintaa.. ruskeena meinattii nuo ottaa ja sitä erillistä vauvan koppaa ei niihin osteta,ostetaa sit vaan se pehmee kantokoppa (joka on kangas pehmusteella,ei fleece jottei vauva paistus kesällä..) en nää tarvetta sille erilliselle kopalle meidän tapauksessa,ku toukan nukutan sit noissa esikon brioissa päiväunilla jne.. Esikkohan ei noihin enää sillo nukkuu mahdu..

et sellaisia täällä... nyt lähettävä touhuamaan taas... :wave:

peikko ja toukka 14+2 :heart:
 
Huomenta kaikille !

Mä oon kanssa miettiny että jos noita masukuvia laittais joskus tänne, mutta tossa yks päivä yritin niitä ottaa, mutta ei jotenkin onnistunu..
En vaan jotenkin saanu millään hyvää kuvaa otettua. Täytyy tässä taas joku päivä yrittää jos sais sellasen kohtalaisen kuvan vaikka tännekin laitettua.

Niin ja tosiaan oksensin taas tänä aamuna. Join aamukahvia ja sitten tulikin niin kamala olo että sai juosta vessaan. :(
Mutta olen kyllä huomannut että jos oon jotenkin stressaantunu tai väsynyt niin sillon helposti tulee huono olo.
Ja asiaan varmaan vaikutti vielä sekin kun eilen oli kaveri kylässä ja joi sitten siinä lonkeroa mikä haisee täällä vieläkin vaikka yritin kyllä tuulettaa.
En oo koskaan tykänny aamulla herätä viinalta haisevassa kämpässä...

Mutta pitää varmaan tässä yrittää saada taas vaatteet päälle ja syödä jotain että pääsee tuo koirakin tänään vielä ulos.
 
Aattelin tulla näin maaliskuun 1. päivän kunniaksi tulla kirjoitelemaan tähän uuteen ketjuun.. Mitään mullistavaa ei ole raskauden suhteen tapahtunut..

Tuli vaan mieleen että olenko ainut odottaja tässä ketjussa jonka bmi on 30? Tuntuu että kaikki on niin hoikkia täällä..

Itse en tätä painoasiaa murehdi.. Laihduttelen sitten kun on tää vaaveli saatettu maailmaan.. Onhan noita vilpeltäjiä jo sitten 3 niin eihköhän tekemistä ja vauhtia riitä siinä määrin että luulis jo vähän mammankin laihtuvankin =)

En oikein ole tuota masuasukkia edes ehtinyt miettimään kun olen järjestellyt kuopukselle hoitopaikkaa ja itselleni työpaikkaa.. Lama tai taantumaksiko sitä sanoa pitää vaan kummasti vaikeuttaa työnsaantia =( Muttamutta eiköhän tässä jotain keksi..

Tyttönen (11kk) oppi sanomaan äiti!! Oon ollut tän viikon niin ihastuksissani :heart: Tosin ei kohdista sitä minuun vaan kaikki on äitejä..

Niin se aika vaan juoksee.. Tuntuu että just vasta olin synnyttämässä kuopusta, nyt tyttönen jo alkaa puhumaan ja yrittää nousta tukea vasten seisomaan =) Ja tulokkaankin matka on kohta puoli välissä..Hurjaa!!! Toiseen ultraan olisi vielä kolmisen viikkoa, samoin neuvolaan, ovat peräkkäisinä päivinä.. Siihen tuntuu olevan ikuisuus :ashamed:

Nyt kahvin keittoon.. Pakko saada päivittäinen puolikuppia kahvia.. Enempää ei pysty juomaan..

Minerva

 
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_CityCross_Copper.jpg

ostettiin eilen vaunut.. hintakin oli aika suolanen, mut Emmaljungat oon aina halunnu ja nyt mulla on sellaset :) kuvan näkee tosta linkistä jonka laitoin (jos se edes onnistu). Jotenki tuli sellanen pelko et tuliko ostettua liian aikasin, mut ainaki ne on nyt hoidettu :) eikä säilytyksestäkään tarvitse murehtia ku kuulemma ne saa hakea liikkeestä vasta sit ku haluaa :)
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Pakko tulla heti kuuluttamaan, että eilen nukkumaan mennessä makasin hetken selälläni ja eiköhän masussa tuntunut pari pientä potkua!! :D Tällä kertaa olen kyllä aika varma mistä oli kyse, aiemminkin on ollut pieniä ilmakuplan puhkeamisia mutta tämä oli jo ihan eri kaliiberia :LOL:

Nyt kokeilen tuota kuvan lisäämistä...
en näköjään onnistu vaikka miten yritän, laitan siis vain linkin tuohon kuvaan...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3704433.jpg

Jeppis&Pikku-Papu 17+1

 
Vakuutuksista vielä Meillä on muut vakuutukset If:ltä. (kotivakuutus ja auton täyskasko) Olin ajatellu ottaa vakuutuksen myös vauvalle sieltä, mutta epäröin kovasti, kun siellä on erikseen vauvavakuutus ja lapsivakuutus... Vauvavakuuksen voi ottaa jo rv 10 jälkeen kun on ollu ensimmäinen ultra, mutta viimeistään kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa. Vauvavakuutus kattaa synnynnäiset jutut, mutta lapsivakuutuksen voi ottaa vasta 2 kk iässä... Siihen jää ilmeisesti sitten se 2kk väli, jolloin vakuutus ei korvaa mitään sairaus-juttuja, jotka ei olisi synnynnäisiä...??? Outoa.

Ottaisin mielelläni vakuutuksen, joka olisi voimassa ilman mitään katkoja....!! Pikaisesti katsoin noita vertailuja niin se pohjantähti vaikutti hyvältä vaihtoehdolta, mutta sitten pitäis vaihtaa myös kotivakuutus sinne. Pulmallista. Varsinkin kun ei just nyt riittäisi aikaa eikä energiaa mihinkään "ylimääräiseen"...

Onko kellään kokemusta noista If:n vauva- ja lapsivakuutuksista?

Illusia + Emppu 16+2 :heart:
 

Yhteistyössä